Ik heb me altijd gekeerd tegen hervormingen van de AWBZ die ertoe leiden dat mensen onnodig begeleiding verliezen e.d. Maar dan nog zal iedere cent verantwoord moeten kunnen worden. Geld kan niet zomaar in een potje gegooid worden in hoop dat het goed besteed wordt. Gezien de kosten van de AWBZ laatste decennia zo sterk zijn gestegen is het ook mis gegaan. Ondanks die zogenaamde efficiency-slag in de zorg.quote:Bussemaker: geen verantwoording AWBZ
Staatssecretaris Jet Bussemaker (Volksgezondheid) vindt het niet nodig bekend te maken waaraan de 22 miljard euro aan Algemene Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) opgaat. Dat zegt Bussemaker maandag in een vraaggesprek met de Volkskrant.
Het parlement hoeft volgens de bewindsvrouw alleen ingelicht te worden als er een ,,opvallende verschuiving'' is van de kosten. ,,Ik stuur ze nu al boekwerken met informatie. Maar op een gegeven moment houdt het op. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid om de Kamer erop te wijzen als er iets raars gebeurt.''
Inzicht
Bussemaker zegt zelf wel inzicht te hebben waar de miljarden naar toe gaat. ,,Ik kan precies zeggen hoeveel geld er gaat naar verpleging en verzorging, gehandicaptenzorg of de ggz, dus naar de psychiatrie en verslavingszorg.''
Bron: SpitsNieuws
We zullen je missen.quote:
Nietes...quote:Op maandag 23 februari 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:
Wat een klotefeest is dat carnaval toch ook.
Het was in elk geval geen verzoek. Maar je onderschat z'n ondernemendheid.quote:Op maandag 23 februari 2009 11:11 schreef Autodidact het volgende:
Dat zou ik onkies van hem vinden. Hij neemt nu opdrachten van jou aan?
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_jaar___.html?p=5,1quote:'Leterme lul van het jaar'
AMSTERDAM - Het populaire Belgische weekblad Humo heeft ex-premier Yves Leterme verkozen tot 'Lul van het jaar'. Leterme won de bedenkelijke prijs een jaar eerder ook al.
Opmerkelijk is dat de lezers het meest op hem stemden in de categorieën 'Ergelijkste politicus' en 'Meest bekwame politicus'.
Of dat nu opmerkelijk is? Een bekwaam politicus kan juist heel ergerlijk zijn: politiek is immers nauwelijks een zaak van rationele overwegingen. Daarom is Wilders ook een bekwaam politicus.quote:Opmerkelijk is dat de lezers het meest op hem stemden in de categorieën 'Ergelijkste politicus' en 'Meest bekwame politicus'.
Het was ook meer een "day after" opmerking.quote:
Nu kan je het ritueel oneindig herhalen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:14 schreef Autodidact het volgende:
Ik had altijd al een keer de Sjonnies willen zien, en nu weet ik er niks meer van.
quote:Op maandag 23 februari 2009 18:14 schreef Autodidact het volgende:
Ik had altijd al een keer de Sjonnies willen zien, en nu weet ik er niks meer van.
Daar ben ik nog niet overuit.quote:
Mijn vriendin heeft een N85 en eigenlijk vind ik hem goed bevallen. Enige nadeel is inderdaad dat die een beetje traag is, maar voor de rest is die best goed. Een N96 is mij te groot. Overigens ga ik denk ik voor de 7100, die is maar 100,- Niet zo heel veel functies, maar volgens mij prima. Hoewel ik er niet helemaal achter kan komen of het geheugen uitbreidbaar is dus dat kan weleens een struikelblok zijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
ik heb zelf een N96. Gammel, goedkoopaandoend, traag & batterijvretend. Kan je, na 8 jaar Nokia, helaas geen Nokia meer aanraden.
Paapquote:Op maandag 23 februari 2009 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag een dagje niet carnavallen maar het mag ook wel want financieel hakt het er stevig in
Weekendje London was ook wat duur...quote:Op maandag 23 februari 2009 22:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag een dagje niet carnavallen maar het mag ook wel want financieel hakt het er stevig in
helemaal mee eens.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:33 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik heb me altijd gekeerd tegen hervormingen van de AWBZ die ertoe leiden dat mensen onnodig begeleiding verliezen e.d. Maar dan nog zal iedere cent verantwoord moeten kunnen worden. Geld kan niet zomaar in een potje gegooid worden in hoop dat het goed besteed wordt. Gezien de kosten van de AWBZ laatste decennia zo sterk zijn gestegen is het ook mis gegaan. Ondanks die zogenaamde efficiency-slag in de zorg.
Bussemaker redeneert andersom. Het maakt haar eigenlijk niets uit hoe het besteed wordt, zolang de boel maar inkrimpt. Ze schopt met haar ogen dicht personen uit de AWBZ om zodoende het maar beheersbaar te houden. Het interesseert haar niet waar de verspilling plaatsvindt of wat er uberhaubt gebeurt in de zorg. Dit zagen we ook al in Klopkoek zijn topics over de AWBZ terug. Kost het teveel? Mensen eruit. Klaar.
Tot zover zorg op maat.
iedereen is wel eens verdrietig.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:25 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb niet meer zo'n zin in 'politiek'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |