Leg mij eens uit wat de functie is om mensen te belonen vanwege falenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:31 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat er een rationale zit achter die gouden handdrukken? Voor het publiek zijn ze moeilijk uit te leggen, maar ze hebben wel degelijk een functie.
Vergeet ook niet dat een bedrijf de financiele discipline van de aandeelhouders voelt. De overheid voelt de discipline van de belastingbetaler echt niet!
Een manager wordt ingehuurd door de aandeelhouders om de toko goed te laten draaien. De aandeelhouders zitten dus op enige afstand en hebben dus per definitie een kennis achterstand tov de manager.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Leg mij eens uit wat de functie is om mensen te belonen vanwege falen
Om te beginnen heb ik ervaring met het aannemen van mensen. Op meerdere niveau's, alleen geen CEO. Daarnaast spreek ik nog wel eens een CEO.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Als jij er nooit rechtstreeks bij betrokken bent geweest, hoe kan jij dan uitsluiten dat jij er ook geen donder vanaf weet?
Dat klopt dus weer niet.quote:Dichter bij het vuur of niet, jij bent ook nooit rechtstreeks betrokken geweest. En dus ook geen weet hebt van informaliteiten rond een benoeming.
Ik heb het je meermaals uitgelegd. Dat jij steeds maar weer door dramt en niet in gaat op wat ik schrijf (onder meer dat de selectiecommissies meestal bestaan uit mensen die als aan de top zitten, maakt jouw punt er niet beter op. En verder is het geen snoepbaan. Keihard werken, met meestal een slechte thuissituatie als gevolg, gezondheidsproblemen, enz. Daar staat een mooi salaris tegenover, maar een goede ondernemer op dat niveau krijgt meer...quote:Wat daar onderhuids speelt. Maw de uiteindelijke gunst van zo'n snoepbaan.
Ben jij lid van de rotary en/of ronde tafel, enz.? Dacht het niet. Want dan zou je weten dat bij de rotary in beginsel per beroep maar één lid toegelaten is. Waardoor een clubje CEO(wannabee's) helemaal niet bij de rotary zit. Het kan wel helpen als je b.v. advocaat bent om wat opdrachten toegespeeld te krijgen, maar dat is een ander verhaal.quote:Verder je kan net zoals ik niet in hun hoofden kijken welke evt drogargumenten meespelen. Het gaat uiteindelijk om de gunst van zo'n baan. Het gaat over en weer. Met de wetenschap dat ze dan zelf ook weer een keer aan de beurt komen. (vergis je niet dat zg Rotary clubs aan inteelt genereren op dit punt) . Joh het is een en al politiek. Niet te zuinig.
Ik heb het artikel gelezen en wij je gaarne op het stuk dat ik eruit heb gehaald. Overigens heb ik deze discussie al langer geleden met je gehad. Natuurlijk is veel inzet geen garantie voor succes, je hebt ook geluk nodig. Maar met veel inzet kun je jezelf wel op een niveau zetten dat je dat geluk kan hebben. En daar draait het om, mijn waarde...quote:Lees het artikel nog een goed: het gaat uit van dezelfde output , echter om verschillende omstandigheden. Oa timing en afkomt spelen ook ene grote rol of je succes hebt of niet.
Bush is gekozen omdat hij de juiste uitstraling had. Politiek draait niet om feiten, EG. Zo kan Wilders de grootste onzin roepen, als hij in het nieuws is dan krijgt hij meer stemmen (zelfs al schort er iets aan zijn uitstraling).quote:Sterker nog: een negatieve output kan genoeg zijn om een topbaan te krijgen DANKZIJ afkomst:
Vb: Bush: zeer negatieve output, alcohol, schimmig verleden rond dienstplicht. -------> papa zorgt ervoor dat hij die baan kreeg ipv dan hij vergoed werd afgeschreven! Knap hoor, dat je de baan uiteindelijk krijgt na zo'n dubieus verleden.:N
Dus de elite heeft Bush gekozen? Die enkelen hadden de meerderheid? Heb je niet door wat een idiote opmerking dit is?quote:Vooral door de elite in stand gehouden. Een systeem dat ze elkaar de baantjes toespelen.
Misschien zijn er ook een hele hoop goede dingen die hij kan... Alleen lees jij in de krant alleen iets over gouden toiletten en baseer jij daar jouw mening op. Dat is natuurlijk een schijnwerkelijkheid.quote:Zie ook in de politiek. Steeds zie je dezelfde koppen weer opduiken. Vb: Joustra na affaire "gouden WC's hoofdkantoor" valt niet omlaag maar omhoog!
Afkomst speelt zeker in NL nauwelijks. Integendeel zou ik zeggen. In NL werkt het zelfs snel tegen je. Je krijgt misschien eerder een kans, maar je krijgt ook veel minder ruimte om fouten te maken. Maar dat vergeet jij weer even...quote:Claim ik ook niet. Het oneerlijke is dat afkomst wel degelijk een rol speelt.
Jij bent pas geldgestuurd. Alles in jouw hele denken heeft een Euroteken ervoor staan. Net zoals mensen die mij kennen en continu beginnen over dat het voor mij wel makkelijk moet zijn geweest omdat ik van geld kom en dat het allemaal zo makkelijk is met geld. En dan daarna zeggen dat geld ze niet interesseert... Ja, de koekoek!quote:Het systeem is geldgestuurd. Of je het leuk vind of niet. En nee blij ben ik daar niet mee.
Wel grappig dat je dit weer moet herhalen. Kennelijk gaat het bij EG het ene oor in en het andere weer uit. Geen wonder dat hij niet bij leert...quote:Op maandag 2 maart 2009 12:41 schreef Xtreem het volgende:
Een manager wordt ingehuurd door de aandeelhouders om de toko goed te laten draaien. De aandeelhouders zitten dus op enige afstand en hebben dus per definitie een kennis achterstand tov de manager.
De manager wordt afgerekend op zijn prestaties. Dat houdt in dat hij in geval van slecht presteren een prikkel heeft om zaken mooier voor te stellen dan ze zijn (en nee, dat is niet per definitie fraude. Binnen de regels kun je behoorlijk schuiven). Hij kan daar vrij lang mee weg komen, omdat aandeelhouders die kennisachterstand hebben. Deze prikkel is vooral sterk als er sancties hangen aan slecht presteren, zoals geen bonus, reputatie schade en uiteraard ontslag.
Door een bepaalde vergoeding te geven voor vertrek bij slecht functioneren, verklein je de prikkel tot 'earnings management' (het oppoetsen van de boeken).
Over dooddoeners gesproken... Er is helemaal geen sprake van vriendjespolitiek en zelfs als dat zo zou zijn, zo lang het met goedkeuring van de aandeelhouders plaats vindt: who cares?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:46 schreef Fajarowicz het volgende:
Ja precies! Vriendjespolitiek, dat maakt pas wat uit.
Alsof de aandeelhouders ook maar iets te zeggen hadden.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Over dooddoeners gesproken... Er is helemaal geen sprake van vriendjespolitiek en zelfs als dat zo zou zijn, zo lang het met goedkeuring van de aandeelhouders plaats vindt: who cares?
De hele grote bedrijven doen altijd hun best om de aandeelhouders in drie kampen te verdelen en de grote pensioenfondsen worden in de watten gelegdquote:Op maandag 2 maart 2009 18:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Alsof de aandeelhouders ook maar iets te zeggen hadden.
Pas bij Fortis hebben ze een keer hun mond open gedaan.
Een manager blijft dan "schuiven". Namelijk langer een vorstelijk salaris en die vergoeding komt toch wel.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:41 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een manager wordt ingehuurd door de aandeelhouders om de toko goed te laten draaien. De aandeelhouders zitten dus op enige afstand en hebben dus per definitie een kennis achterstand tov de manager.
De manager wordt afgerekend op zijn prestaties. Dat houdt in dat hij in geval van slecht presteren een prikkel heeft om zaken mooier voor te stellen dan ze zijn (en nee, dat is niet per definitie fraude. Binnen de regels kun je behoorlijk schuiven). Hij kan daar vrij lang mee weg komen, omdat aandeelhouders die kennisachterstand hebben. Deze prikkel is vooral sterk als er sancties hangen aan slecht presteren, zoals geen bonus, reputatie schade en uiteraard ontslag.
Door een bepaalde vergoeding te geven voor vertrek bij slecht functioneren, verklein je de prikkel tot 'earnings management' (het oppoetsen van de boeken).
Ik herinner mij dat men bij Philips een beloningsvoorstel in de prullenbak hebben gemikt... Maar het zal best beter kunnen. Alleen: zorg dan dat het beter wordt en hou niet de aandeelhouders buitenspel om vervolgens politieke doelen na te streven....quote:Op maandag 2 maart 2009 18:24 schreef qonmann het volgende:
Alsof de aandeelhouders ook maar iets te zeggen hadden.
Ja, maar dat was juist vanwege het overheidsingrijpen...quote:Pas bij Fortis hebben ze een keer hun mond open gedaan.
Af en toe word ik zo moe van jou...quote:Op maandag 2 maart 2009 18:26 schreef henkway het volgende:
De hele grote bedrijven doen altijd hun best om de aandeelhouders in drie kampen te verdelen en de grote pensioenfondsen worden in de watten gelegd
divide and rule, Lees: divide and topbonus
Nadeel voor jou is dat uit onderzoek blijkt dat dit niet het geval is. Welkom in de realiteit.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:27 schreef Fajarowicz het volgende:
Een manager blijft dan "schuiven". Namelijk langer een vorstelijk salaris en die vergoeding komt toch wel.
Het graaien is tot een ware kunst verheven.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:26 schreef henkway het volgende:
[..]
De hele grote bedrijven doen altijd hun best om de aandeelhouders in drie kampen te verdelen en de grote pensioenfondsen worden in de watten gelegd
divide and rule, Lees: divide and topbonus
Eén keer zijn de graaiers tegruggefloten.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik herinner mij dat men bij Philips een beloningsvoorstel in de prullenbak hebben gemikt... Maar het zal best beter kunnen. Alleen: zorg dan dat het beter wordt en hou niet de aandeelhouders buitenspel om vervolgens politieke doelen na te streven....
[..]
Ja, maar dat was juist vanwege het overheidsingrijpen...
Als jij stelt dat de aandeelhouders niets te zeggen hebben, dan is één voorbeeld voldoende om de onjuistheid van die stelling aan te tonen.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:35 schreef qonmann het volgende:
Eén keer zijn de graaiers tegruggefloten.
De andere 20.000 keer konden ze hun gang gaan
Dus wel.quote:Niet echt een strek argument vind je wel ?
Nalatigheid van aandeelhouders moet je de aandeelhouders verwijten, niet diegenen die daar gebruik van maken.quote:En dan te bedenken dat pensioenfondsen zich nooit in de discussie mengden . tot een jaar gelden
..ach gut ..quote:Op maandag 2 maart 2009 18:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij stelt dat de aandeelhouders niets te zeggen hebben, dan is één voorbeeld voldoende om de onjuistheid van die stelling aan te tonen.
O, ga je nu de kleuter uithangen?quote:
Als je denkt dat 1 voorbeeld bewijst dat aandeelhouders wel iets te vertellen hebben..quote:
Als iemand bereid is om hem 10 mio te geven, dus als dat vrijwillig gaat: ja. Ik zou niet weten waarom dat niet terecht is?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:42 schreef qonmann het volgende:
Maar goed jij vindt het terecht dat iemand zeg 10 miljoen incasseert ?
ok duidelijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als iemand bereid is om hem 10 mio te geven, dus als dat vrijwillig gaat: ja. Ik zou niet weten waarom dat niet terecht is?
Als er een voorbeeld is waar aandeelhouders iets tegen houden, dan hebben ze iig daar wel wat te vertellen. Gelet op het feit dat het haaks staat op jouw uitspraak is het aan jou om dan te vertellen waarom dit de uitzondering is die de regel bevestigt. Vooralsnog rep je alleen over 20.000 andere voorbeelden waar het salaris niet is tegengehouden. Nog afgezien van het feit dat "20.000" een absurd getal is in dezen, is het feit dat het niet is tegengehouden allesbehalve een voorbeeld van aandeelhouders die niets te zeggen hebben. Misschien was men het er gewoon mee eens... Heb je die mogelijkheid serieus overwogen?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:44 schreef qonmann het volgende:
Als je denkt dat 1 voorbeeld bewijst dat aandeelhouders wel iets te vertellen hebben..![]()
Leg mij eens uit waarom jij dat een probleem vindt.quote:
Welk onderzoek?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nadeel voor jou is dat uit onderzoek blijkt dat dit niet het geval is. Welkom in de realiteit.
Noem jij er eens 1000 die niet op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:20 schreef DS4 het volgende:
[quote]Als jij het overigens zo goed weet: noem eens 5 CEO's die op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd en niet op basis van kwaliteiten.
Staat mij bij dat Xtreem daar een link van heeft gegeven. Dus zoek even terug op zijn post... ik gok een aflevering of 5-10 geleden.quote:
Jij stelt, dus jij moet bewijzen.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:16 schreef Fajarowicz het volgende:
Noem jij er eens 1000 die niet op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd?
Zal wel weinig om het lijf hebben gehad. Ik vertrouw in deze meer op het boerenverstand.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Staat mij bij dat Xtreem daar een link van heeft gegeven. Dus zoek even terug op zijn post... ik gok een aflevering of 5-10 geleden.
Een ander woord voor onderbuik...quote:Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef Fajarowicz het volgende:
Ik vertrouw in deze meer op het boerenverstand.
Het wordt hoog tijd dat jij eens een echte boer ontmoet.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een ander woord voor onderbuik...
Fijn dat je er eerlijk voor uit komt.
O, je gaat op dit niveau verder? Jammer, eindelijk een beetje inhoudelijk, ontspoor je binnen een week.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:21 schreef Fajarowicz het volgende:
Het is al bewezen en ik ben niet zo'n type dat opnieuw het wiel wil uitvinden.
Ik woon in het buitengebied... Geloof me, ik ontmoet vaak genoeg echte boeren. Nog iets?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:21 schreef Fajarowicz het volgende:
Het wordt hoog tijd dat jij eens een echte boer ontmoet.
Jij begint hoor, met je zogenaamde onderzoek.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, je gaat op dit niveau verder? Jammer, eindelijk een beetje inhoudelijk, ontspoor je binnen een week.
Ja, de ene boer is de andere niet.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik woon in het buitengebied... Geloof me, ik ontmoet vaak genoeg echte boeren. Nog iets?
Het was een onderzoek waar Xtreem mee kwam.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Jij begint hoor, met je zogenaamde onderzoek.
Moet ik hieruit begrijpen dat jij boer bent?quote:
En waar jij mee schermt.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was een onderzoek waar Xtreem mee kwam.
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Moet ik hieruit begrijpen dat jij boer bent?
Laat ik het zo zeggen: ik heb nog meer vertrouwen in een gedachtespinsel van Xtreem dan jouw onderbuik, maar een onderbouwde mening van Xtreem schat ik sowieso veel hoger in.quote:
Je weet niet eens wat je bent?quote:
http://www.nu.nl/economie(...)er-laagste-loon.htmlquote:AMSTERDAM - Topbestuurders mogen als het aan FNV Bondgenoten ligt maximaal twintig keer meer verdienen dan hun laagst betaalde werknemer. In veel bedrijven komt dat neer op ongeveer een half miljoen euro per jaar.
Dat zegt voorzitter Henk van der Kolk van de vakbond in een interview met de Volkskrant. Dat bedrag is inclusief bonussen.
FNV Bondgenoten wil daar in cao's afspraken over maken. Van der Kolk denkt dat het daar nu hét moment voor is. ''Veel overheden willen het salaris van de bestuurders van geredde banken aan banden leggen. Sommige topbestuurders hebben zelf al salaris ingeleverd.''
De grootste vakbond van Nederland wil nu afspraken over topinkomens vastleggen, zodat straks als de economie weer aantrekt ''niet weer de sky the limit is''.
Onredelijk
Van der Kolk erkent dat topbestuurders vaak niet onder een cao vallen. Maar ook dan zijn er volgens hem manieren om dit af te dwingen. ''Door af te spreken wat redelijk en onredelijk is in een cao, creëer je een norm.''
Hij wil ook de bonussen van topbestuurders drastisch inperken. Een bonus mag wat hem betreft maximaal 50 procent van het vaste salaris zijn.
In de cao moeten de beoordelingscriteria komen te staan. Daarbij zou niet alleen moeten worden gekeken naar de financiële prestaties, maar ook naar het sociaal beleid en duurzaamheid.
Goede voorbeeld
''Eenvoudig is het niet'', stelt Van der Kolk. Sommige topbestuurders verdienen nu vele miljoenen per jaar. Maar hij hoopt dat iemand het goede voorbeeld geeft. ''Het aan banden leggen van bonussen is een eerste stap, maar we willen ook praten over het basissalaris.''
Dit voorstel hebben we geloof ik in deeltje 2 of 3 al afgeschoten als volstrekt ridicuul, willekeurig en zal absoluut niet leiden tot wat men er mee wil bereiken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)er-laagste-loon.html
Jealousyman to the rescue!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:25 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk zou er een soort bijbelse moordenaar op moeten staan, zo'n figuur uit Se7en, die het graaituig één voor één afgaat en op gruwelijke wijze afmaakt. Een soort Volkert eigenlijk, maar dan wel één met een goed stel hersens en het hart op de juiste plaats.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |