Welk onderzoek?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nadeel voor jou is dat uit onderzoek blijkt dat dit niet het geval is. Welkom in de realiteit.
Noem jij er eens 1000 die niet op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:20 schreef DS4 het volgende:
[quote]Als jij het overigens zo goed weet: noem eens 5 CEO's die op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd en niet op basis van kwaliteiten.
Staat mij bij dat Xtreem daar een link van heeft gegeven. Dus zoek even terug op zijn post... ik gok een aflevering of 5-10 geleden.quote:
Jij stelt, dus jij moet bewijzen.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:16 schreef Fajarowicz het volgende:
Noem jij er eens 1000 die niet op basis van vriendjespolitiek zijn benoemd?
Zal wel weinig om het lijf hebben gehad. Ik vertrouw in deze meer op het boerenverstand.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Staat mij bij dat Xtreem daar een link van heeft gegeven. Dus zoek even terug op zijn post... ik gok een aflevering of 5-10 geleden.
Een ander woord voor onderbuik...quote:Op maandag 2 maart 2009 19:54 schreef Fajarowicz het volgende:
Ik vertrouw in deze meer op het boerenverstand.
Het wordt hoog tijd dat jij eens een echte boer ontmoet.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een ander woord voor onderbuik...
Fijn dat je er eerlijk voor uit komt.
O, je gaat op dit niveau verder? Jammer, eindelijk een beetje inhoudelijk, ontspoor je binnen een week.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:21 schreef Fajarowicz het volgende:
Het is al bewezen en ik ben niet zo'n type dat opnieuw het wiel wil uitvinden.
Ik woon in het buitengebied... Geloof me, ik ontmoet vaak genoeg echte boeren. Nog iets?quote:Op maandag 2 maart 2009 20:21 schreef Fajarowicz het volgende:
Het wordt hoog tijd dat jij eens een echte boer ontmoet.
Jij begint hoor, met je zogenaamde onderzoek.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
O, je gaat op dit niveau verder? Jammer, eindelijk een beetje inhoudelijk, ontspoor je binnen een week.
Ja, de ene boer is de andere niet.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik woon in het buitengebied... Geloof me, ik ontmoet vaak genoeg echte boeren. Nog iets?
Het was een onderzoek waar Xtreem mee kwam.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Jij begint hoor, met je zogenaamde onderzoek.
Moet ik hieruit begrijpen dat jij boer bent?quote:
En waar jij mee schermt.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het was een onderzoek waar Xtreem mee kwam.
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 2 maart 2009 20:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Moet ik hieruit begrijpen dat jij boer bent?
Laat ik het zo zeggen: ik heb nog meer vertrouwen in een gedachtespinsel van Xtreem dan jouw onderbuik, maar een onderbouwde mening van Xtreem schat ik sowieso veel hoger in.quote:
Je weet niet eens wat je bent?quote:
http://www.nu.nl/economie(...)er-laagste-loon.htmlquote:AMSTERDAM - Topbestuurders mogen als het aan FNV Bondgenoten ligt maximaal twintig keer meer verdienen dan hun laagst betaalde werknemer. In veel bedrijven komt dat neer op ongeveer een half miljoen euro per jaar.
Dat zegt voorzitter Henk van der Kolk van de vakbond in een interview met de Volkskrant. Dat bedrag is inclusief bonussen.
FNV Bondgenoten wil daar in cao's afspraken over maken. Van der Kolk denkt dat het daar nu hét moment voor is. ''Veel overheden willen het salaris van de bestuurders van geredde banken aan banden leggen. Sommige topbestuurders hebben zelf al salaris ingeleverd.''
De grootste vakbond van Nederland wil nu afspraken over topinkomens vastleggen, zodat straks als de economie weer aantrekt ''niet weer de sky the limit is''.
Onredelijk
Van der Kolk erkent dat topbestuurders vaak niet onder een cao vallen. Maar ook dan zijn er volgens hem manieren om dit af te dwingen. ''Door af te spreken wat redelijk en onredelijk is in een cao, creëer je een norm.''
Hij wil ook de bonussen van topbestuurders drastisch inperken. Een bonus mag wat hem betreft maximaal 50 procent van het vaste salaris zijn.
In de cao moeten de beoordelingscriteria komen te staan. Daarbij zou niet alleen moeten worden gekeken naar de financiële prestaties, maar ook naar het sociaal beleid en duurzaamheid.
Goede voorbeeld
''Eenvoudig is het niet'', stelt Van der Kolk. Sommige topbestuurders verdienen nu vele miljoenen per jaar. Maar hij hoopt dat iemand het goede voorbeeld geeft. ''Het aan banden leggen van bonussen is een eerste stap, maar we willen ook praten over het basissalaris.''
Dit voorstel hebben we geloof ik in deeltje 2 of 3 al afgeschoten als volstrekt ridicuul, willekeurig en zal absoluut niet leiden tot wat men er mee wil bereiken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)er-laagste-loon.html
Jealousyman to the rescue!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 10:25 schreef Lemmeb het volgende:
Eigenlijk zou er een soort bijbelse moordenaar op moeten staan, zo'n figuur uit Se7en, die het graaituig één voor één afgaat en op gruwelijke wijze afmaakt. Een soort Volkert eigenlijk, maar dan wel één met een goed stel hersens en het hart op de juiste plaats.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |