abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66340306
Eigenlijk ben ik een dagje te laat, maar het is belangrijk genoeg om alsnog te posten.

Bron
quote:
De ministerraad heeft vanochtend positief besloten besloten over de volledige liberalisering van de postmarkt. Dit betekent dat naast TNT Post ook andere bedrijven, waaronder Sandd en SelektMail, vanaf 1 april 2009 brieven onder de 50 gram mogen gaan bezorgen.

Gisteren had de vakbond ABVAKABO al laten weten zich aan te sluiten bij de eerder afgesloten CAO voor postbezorgers. Daarmee zitten alle bonden, ook FNV Bondgenoten, op een lijn met de arbeidsvoorwaarden voor de postmarkt. Sandd en SelektMail hadden laten weten deze CAO alleen te willen volgen indien de postmarkt vrij zou worden op uiterlijk 1 april.

In 2011 moet de gehele Europese postmarkt zijn geliberaliseerd. Het kabinet heeft nu besloten dit voor Nederland te vervroegen. Duitsland en Groot-Brittannië schrappen geleidelijk de maatregelen die concurrentie van buitenlandse postbezorgers, waaronder TNT, tegenwerken.

Door de liberalisering zal de concurrentie op het verzorgen van post gaan toenemen. Dit zal niet alleen lagere tarieven tot gevolg hebben maar ook meer variatie in de dienstverlening. In het bijzonder voor organisaties die grote postpartijen aanbieden, welke zijn verenigd on de VGP, de Vereniging Grootgebruikers Post. Dit zijn onder andere banken en zorgverzekeraars. Ook voor het MKB worden positieve effecten verwacht.
Wat is de mening van de FOKkers hierover???

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 23-02-2009 09:28:09 (Link naar bron toegevoegd) ]
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_66340469
Ik vind dat ze het gelijktijdig moeten gaan doen, dus gelijk op met andere EU landen. Anders wordt de concurrentievoorsprong te groot voor de bedrijven in landen die hun markt nog niet geopend hebben.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:52:35 #3
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_66340711
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef Integrity het volgende:
Ik vind dat ze het gelijktijdig moeten gaan doen, dus gelijk op met andere EU landen. Anders wordt de concurrentievoorsprong te groot voor de bedrijven in landen die hun markt nog niet geopend hebben.
Sluit ik me bij aan!!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zondag 22 februari 2009 @ 14:56:42 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66340848
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
pi_66340946
Mijn god, nee he Dit is nou juist een van die dingen die beter gwn bij de overheid had kunnen blijven. Dat Selektmail is zwaar kut, iedere keer dat mij een pakket via hun is opgestuurd, werd dit verkeerd bezorgd. En straks gaan die mongolen zich dus ook bemoeien met mijn normale post De TNT deed het al niet geweldig, maar die andere bedrijven lopen helemaal de boel te verkloten.
pi_66341137
Waarom is de liberaliseringsgeest nou nog steeds levend? Kijk naar NS, Zorg, Energie, en nu de Post. Gaan we straks de watermarkt ook open gooien?

Sommige dingen kunnen beter bij de overheid blijven. Dat zijn dingen waar ze goed voor moeten zorgen, maar de overheid wil kosten drukken, dus geven ze alles maar vrij.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_66341154
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Sander het volgende:
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:08:46 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66341221
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.
Ja, want Selektmail heeft zo'n topreputatie.

Net als de zorg, de energiemarkt en sinds vorig jaar de nummerinformatiemarkt zeker. Vooral die laatste is briljant. Afgedwongen concurrentie... 18xx nummerinformatie? Ze kosten allemaal even veel en putten uit dezelfde database.
pi_66341307
Dat bedoel ik, er zijn genoeg bedrijven die voor selektmail gaan als het om pakketjes gaat, diezelfde bedrijven zullen die trend nu wel weer doorzetten. Of de consument er beter van wordt? Ik denk van niet.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:15:33 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66341434
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:11 schreef Meh7 het volgende:
Dat bedoel ik, er zijn genoeg bedrijven die voor selektmail gaan als het om pakketjes gaat, diezelfde bedrijven zullen die trend nu wel weer doorzetten. Of de consument er beter van wordt? Ik denk van niet.
Ik dacht dat je het niet met me eens was, sorry

Ik denk ook dat de consument hierdoor alleen maar achteruit gaat. Plus, hoe willen ze dit aanpakken dan? Aparte postzegels? Vier verschillende brievenbussen? Ik moet het nog zien hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:15:40 #11
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_66341439
Tja als ik zie hoe respectloos selectvracht met pakjes omgaat.
Pakjes die niet aankomen, pakjes die 3 straten verder worden afgegeven bij geheel onbekende mensen, pakjes die ze proberen door de brievenbus te proppen ook al is het pakje 2x zo groot als de brievenbus, of je pakje in de regen naast de deur zetten.

Nee laat maar, zelf zal ik nooit en te nimmer ook maar één brief via deze josti organisatie versturen.
Ik betaal nog liever 50 cent extra!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_66341694
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:15 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
Tja als ik zie hoe respectloos selectvracht met pakjes omgaat.
Pakjes die niet aankomen, pakjes die 3 straten verder worden afgegeven bij geheel onbekende mensen, pakjes die ze proberen door de brievenbus te proppen ook al is het pakje 2x zo groot als de brievenbus, of je pakje in de regen naast de deur zetten.

Nee laat maar, zelf zal ik nooit en te nimmer ook maar één brief via deze josti organisatie versturen.
Ik betaal nog liever 50 cent extra!
Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:26:45 #13
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_66341838
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.
Daar heb je helemaal gelijk in, en daar zit ook mijn grootste angst.
Kijk als ik een kerstkaart mist, zal mij een worst zijn. Maar als het toch belangrijke post is zal ik daar zeker niet blij mee zijn. Zeker niet als het structureel gebeurd!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_66341963
op wat voor manier kan ik dan kiezen moet ik zeker naar hun kantoor toe om mn post in te leveren zodat het 5 cent goedkoper is
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66342022
sowieso is de postmarkt overrated, weet iemand eigelijk hoe de ontwikkelingen op dit vlak gaan verlopen ? alles via email? of een soort veredelde fax?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66342081
Mensen die menen dat een afgedwongen monopolie beter is dan een vrije markt.
pi_66342102
Dus post versturen wordt straks nog duurder.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:36:17 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66342148
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Mensen die generaliseren.
pi_66342320
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Op het gebied van universele diensten zoals post valt daar zeker wat voor te zeggen. Dus om dan gelijk met een -icoon aan te komen, lijkt me getuigen van een gebrek aan kennis.

Tatcher had natuurlijk gelijk. In een vrije markt is de klant koning en zullen tegen zeer lage prijzen topproducten worden gemaakt. Kijk maar naar de telecom-provider markt!

Dát denken is pas een -icoon waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2009 15:41:48 ]
pi_66342483
quote:
Heb er ook weinig vertrouwen in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66342528
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:41 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Op het gebied van universele diensten zoals post valt daar zeker wat voor te zeggen.
Nou, ga je gang.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:47:26 #22
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_66342552
Waardeloos idee dit. De kwaliteit zal echt niet verbeteren hiermee. Bepaalde diensten moeten gewoon centraal geregeld worden.
pi_66343334
Nederland wil weer voorlopen. Dat zal geen verrassing zijn.

[ Bericht 58% gewijzigd door Picchia op 22-02-2009 16:22:55 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 16:17:30 #24
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_66343536
Goede zaak. De kwaliteit van deze drie partijen is tegenwoordig al vergelijkbaar. Bij veel zendingen wordt nu al een keuze gemaakt op basis van prijs omdat het kwaliteitsverschil te verwaarlozen is.

Overigens staat Selekt Vracht los van de postbezorging.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_66353851
Maar mensen die bij TNT worden ontslagen kunnen gewoon aan het werk bij DHL en Sandd.

Verder vind ik een baan als postbode meer iets voor studenten en arbeidsongeschikten. Of AOW-ers natuurlijk. Maar als je een gezin moet onderhouden kun je volgens mij beter een normale baan zoeken. en zeg nou zelf: wat moet je allemaal kunnen om postbode te zijn? Juist! Lezen en tellen! Dus ik denk dat de gemiddelde TNT-er toch we in staat moet zijn nog wat vaardigheden bij te leren, en dan bijvoorbeeld als receptionist gaan werken...
pi_66354079
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:31 schreef DW777 het volgende:
Maar mensen die bij TNT worden ontslagen kunnen gewoon aan het werk bij DHL en Sandd.

Verder vind ik een baan als postbode meer iets voor studenten en arbeidsongeschikten. Of AOW-ers natuurlijk. Maar als je een gezin moet onderhouden kun je volgens mij beter een normale baan zoeken. en zeg nou zelf: wat moet je allemaal kunnen om postbode te zijn? Juist! Lezen en tellen! Dus ik denk dat de gemiddelde TNT-er toch we in staat moet zijn nog wat vaardigheden bij te leren, en dan bijvoorbeeld als receptionist gaan werken...
Beetje jammer, je mening. Ik vind het van weinig respect en inzicht betuigen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Integrity op 22-02-2009 21:51:46 ]
pi_66354525
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zo, weet je, je bent wel heel erg kort door de bocht. Je laat ook nog eens zien dat je totaal geen verstand hebt van zaken, anders had je wel iets van hierarchie in je verhaal meegenomen.

Daarnaast is dit soort beeldvorming wat je projecteert veelzeggender over jouw perceptie, dan de realiteit. En dat betekent, mijn vriend, dat jij zelf op de manier denkt als jij mensen projecteert in je quote. Om vaardigheden te werven, moet je namelijk je best doen. Doorgraven. Doordenken. Conclusies pas maken na goed overwegen. Dat heb jij niet bereikt.
Ik ben inderdaad wat kort geweest in mijn verhaal. Maar hier komt het op neer:

Als er arbeidsplaatsen verdwijnen bij TNT omdat er post overgaat naar concurrenten, komen er dus arbeidsplaatsen bij, bij de concurrenten. Dus als je wordt ontslagen bij TNT kun je waarschijnlijk gaan werken bij DHL of Sandd.

En als je dat niet ziet zitten, bijvoorbeeld omdat je dan minder gaat verdienen, kun je altijd nog gaan werken bij andere bedrijven. Zonder bijscholing kun je bijvoorbeeld al gaan werken bij de gemeentelijke reinigingsdienst. Of jelaat je bijscholen tot receptionist of secretaresse...

Trouwens, er wordt hier wel gezeurd over de dienstverlening van SelektMail, maar dit lijkt mij niet geheel terecht. SelektMail heet inmiddels DHL Global Mail, en de dienstverlening is goed. Dit blijkt onder andere uit de vele onderzoeken door NIPO. Hieruit blijkt dat 95% van de poststukken op het goede adres wordt bezorgd en binnen de tijd.
pi_66354593
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:51 schreef DW777 het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wat kort geweest in mijn verhaal. Maar hier komt het op neer:

Als er arbeidsplaatsen verdwijnen bij TNT omdat er post overgaat naar concurrenten, komen er dus arbeidsplaatsen bij, bij de concurrenten. Dus als je wordt ontslagen bij TNT kun je waarschijnlijk gaan werken bij DHL of Sandd.

En als je dat niet ziet zitten, bijvoorbeeld omdat je dan minder gaat verdienen, kun je altijd nog gaan werken bij andere bedrijven. Zonder bijscholing kun je bijvoorbeeld al gaan werken bij de gemeentelijke reinigingsdienst. Of jelaat je bijscholen tot receptionist of secretaresse...

Trouwens, er wordt hier wel gezeurd over de dienstverlening van SelektMail, maar dit lijkt mij niet geheel terecht. SelektMail heet inmiddels DHL Global Mail, en de dienstverlening is goed. Dit blijkt onder andere uit de vele onderzoeken door NIPO. Hieruit blijkt dat 95% van de poststukken op het goede adres wordt bezorgd en binnen de tijd.
Ik had m'n reactie ook al wat aangepast, je was me voor . Het is met alle bedrijven die concurreren zo. TNT heeft overigens een kwaliteitsnorm van hoger dan 98 %.
pi_66356455
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:31 schreef DW777 het volgende:

Een beetje onzin. Als ik werk zou kiezen zou ik liever postbode worden of als schoonmaker gaan werken, dan bijvoorbeeld achter de telefoon in een callcentrum werken. Dat laatste heet dan een "normale" baan te zijn, doch je bent dan minder onmisbaar dan je denkt. En voor die twee genoemde banen hoef je echt niet "dom"te zijn, want wie dom is ziet niet goed wat hij doet of ziet meer over het hoofd en maakt fouten.

Zonder postbezorgers of schoonmakers zou de ellende in de samenleving binnen korte tijd niet te overzien zijn.

Courage77.
pi_66360336
DW777, ik denk dat je het nog geen dag zult uithouden als postbode als je zo over het vak denkt. De concurrenten laten hun mensen op stukloon werken of onder het minimum loon (in de praktijk dan). Bij TNT krijg je tenminste een salaris waarvan je kunt leven. Goede banen worden dus omgezet in flutbaantjes. Met als gevolg dat mensen hun hand moeten ophouden om op de bijstandsnorm uit te komen.
Daarnaast is dit een schijnliberalisering. In de praktijk werd de postmarkt al niet nageleefd, de concurrenten bezorgden al continu post onder de 50 gram. TNT is verplicht overal te bezorgen, 6 dagen per week. Zelfs bij de meest afgelegen boerderijen. De concurrentie bezorgt alleen in de makkelijke gebieden, de rest dumpt ze gewoon bij TNT. Een eerlijke concurrentie gaat uit van gelijke normen en gelijke verplichtingen. Dan moet de concurrentie ook overal gaan bezorgen, ook daar waar de feitelijke kosten 1-2 Euro zijn. En ook zelf voor de verhuispost, curatorzendingen etc. zorgen. Nu gooit iedereen z'n niet gewenste post in een TNT brievenbus en kan TNT de rotzooi opknappen.
  maandag 23 februari 2009 @ 01:22:08 #31
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_66360807
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:57 schreef ultra_ivo het volgende:
DW777, ik denk dat je het nog geen dag zult uithouden als postbode als je zo over het vak denkt. De concurrenten laten hun mensen op stukloon werken of onder het minimum loon (in de praktijk dan). Bij TNT krijg je tenminste een salaris waarvan je kunt leven. Goede banen worden dus omgezet in flutbaantjes. Met als gevolg dat mensen hun hand moeten ophouden om op de bijstandsnorm uit te komen.
Dat stukloon waar jij het over hebt zal dus gaan verdwijnen. Per 1 april is er een nieuwe CAO.
quote:
Daarnaast is dit een schijnliberalisering. In de praktijk werd de postmarkt al niet nageleefd, de concurrenten bezorgden al continu post onder de 50 gram.
Dat is geadresseerd drukwerk. Geadresseerde post onder de 50 gram gaat allemaal via de TNT.
quote:
TNT is verplicht overal te bezorgen, 6 dagen per week. Zelfs bij de meest afgelegen boerderijen. De concurrentie bezorgt alleen in de makkelijke gebieden, de rest dumpt ze gewoon bij TNT. Een eerlijke concurrentie gaat uit van gelijke normen en gelijke verplichtingen. Dan moet de concurrentie ook overal gaan bezorgen, ook daar waar de feitelijke kosten 1-2 Euro zijn. En ook zelf voor de verhuispost, curatorzendingen etc. zorgen. Nu gooit iedereen z'n niet gewenste post in een TNT brievenbus en kan TNT de rotzooi opknappen.
Je overdrijft behoorlijk. Bovendien zal TNT in de praktijk ongetwijfeld hetzelfde trucje ook wel eens uithalen met hun VSP-netwerk. Dat noem ik dan ook maar even oneerlijke concurrentie.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_66361837
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:15 schreef Sander het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het niet met me eens was, sorry

Ik denk ook dat de consument hierdoor alleen maar achteruit gaat. Plus, hoe willen ze dit aanpakken dan? Aparte postzegels? Vier verschillende brievenbussen? Ik moet het nog zien hoor.
Ik denk dat het vooral gericht is op bedrijven.
ROBODEMONS..................|:(
pi_66361913
quote:
Alsof er tegenwoordig nog zoveel mensen post gebruiken.
Sowieso als ze het duurder maken dan gaat iedereen aan de email buiten de postpakketjes
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  Moderator maandag 23 februari 2009 @ 09:28:37 #34
8781 crew  Frutsel
pi_66364855
volgens mij is het gewoon de eerste 1 april grap van dit jaar
pi_66365583
quote:
Op maandag 23 februari 2009 01:22 schreef The_Verve het volgende:

Dat is geadresseerd drukwerk. Geadresseerde post onder de 50 gram gaat allemaal via de TNT.
Bullshit. Ik krijg in mijn brievenbus genoeg post (brieven van instanties, woningbouwvereniging, afrekeningen etc.) die niet via TNT bezorgd zijn.
quote:
Je overdrijft behoorlijk. Bovendien zal TNT in de praktijk ongetwijfeld hetzelfde trucje ook wel eens uithalen met hun VSP-netwerk. Dat noem ik dan ook maar even oneerlijke concurrentie.
Ik overdrijf helemaal niet. Ik heb toevallig enig inzicht hoe de posstromen gaan, zie wat ik zelf in handen krijg en heb op veel plekken die poststromen in handen gehad.
pi_66365870
quote:
Op maandag 23 februari 2009 01:22 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Dat stukloon waar jij het over hebt zal dus gaan verdwijnen. Per 1 april is er een nieuwe CAO.
[..]

Als ik het goed begrijp geldt die CAO niet voor de mensen bij Sandd zonder een normaal arbeidscontract. En dat zou zo ongeveer het voltallige bezorgpersoneel zijn, dat werkt obv een 'overeenkomst van opdracht'.

Zegt me niet zo heel veel, maar wellicht weet iemand anders hier meer van?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_66366152
Wat mij in deze interesseert is hoe men de post wil gaan inzamelen. Als ik voor een brief verder weg moet dan de dichtsbijzijnde brievenbus (die in handen van TNT blijven neem ik aan) dan is dat al een vorm van oneerlijke concurrentie. Tenzij er een zwik bussen bijgezet worden, maar dan krijg je weer gezeur met verschillende postzegels en/of tarieven, brieven die abusievelijk in de verkeerde bus zijn gegooid etc. Verder moet een vrije (of beter is eiegenlijk open) marktwerkign zorgen voor betere dienstverlening én kostenbesparing? Dat haal je dus alleen maar door de bezorgers heel weinig uit te betalen. Het rondrijden met een autootje/fiets moet elke postbesteller natuurlijk, en de overheadkosten lijken me ook wel gelijk te schalen (ongeveer dan, op de wat langere termijn). Of de dienstverlening gaat achteruit en je moet voor buitenstedelijk/provinciale post opeens meer gaan betalen ofzo.

Ik moet nog zien hoe men dit wil gaan uitvoeren.
  maandag 23 februari 2009 @ 10:34:42 #38
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66366278
#care, ik krijg alleen maar post, en zolang ze dat lekker zelf uitzoeken vind ik het best. Ik kan me niet meer heugen dat ik voor het laatst iets op de bus gedaan heb .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 23 februari 2009 @ 11:12:07 #39
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_66367379
Als ze maar geen systeem in gaan voeren zoals momenteel in het OV bestaat. Dat elke regio zijn eigen postbezorging gaat krijgen en bedrijven zich in moeten schrijven voor een bepaalde regio.
pi_66370376
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:30 schreef DivineJester het volgende:
Wat mij in deze interesseert is hoe men de post wil gaan inzamelen. Als ik voor een brief verder weg moet dan de dichtsbijzijnde brievenbus (die in handen van TNT blijven neem ik aan) dan is dat al een vorm van oneerlijke concurrentie. Tenzij er een zwik bussen bijgezet worden, maar dan krijg je weer gezeur met verschillende postzegels en/of tarieven, brieven die abusievelijk in de verkeerde bus zijn gegooid etc. Verder moet een vrije (of beter is eiegenlijk open) marktwerkign zorgen voor betere dienstverlening én kostenbesparing? Dat haal je dus alleen maar door de bezorgers heel weinig uit te betalen. Het rondrijden met een autootje/fiets moet elke postbesteller natuurlijk, en de overheadkosten lijken me ook wel gelijk te schalen (ongeveer dan, op de wat langere termijn). Of de dienstverlening gaat achteruit en je moet voor buitenstedelijk/provinciale post opeens meer gaan betalen ofzo.

Ik moet nog zien hoe men dit wil gaan uitvoeren.
Ik denk niet dat de andere bedrijven ineens ook brievenbussen gaan plaatsen. Een groot deel van de post waar het hier over gaat zijn nog altijd bankafschriften, rekeningen en post van de belastingdienst en dat gaat sowieso niet via oranje brievenbussen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_66370960
quote:
Concurrentie zorgt op de lange termijn altijd voor een beter product.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66372373
Kwaliteit postbezorging word beter?
Niet echt. Nu krijg je ook hier van die tariefoorlogen, en dat geld moet ergens wegkomen. Zoals gewoonlijk zal dit weer de kwaliteit zijn waar op ingeboet word.
pi_66372897
Ik sta er echt van te kijken dat er nog steeds zoveel mensen denken dat privatisering in elke sector HET ideaal is. Denken die mensen weleens na?
pi_66372906
edit: dubbel
pi_66373303
Ik ben zeer blij dat de liberalisering van de postmarkt nu eindelijk in gang gezet wordt. Het is toch absurd dat er maar één enkel commercieel bedrijf (TNT-Post is net zo commercieel als Albert Heijn of KPN) die een bepaalde markt zou mogen bedienen, andere bedrijven moeten zich ook op die markt kunnen begeven. Overigens is de liberalisering ook al een aantal keer uitgesteld, een schandalige gang van zaken want veel postonderneming hadden al grote investeringen gedaan in sorteerinstallaties.
pi_66373414
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:08 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik sta er echt van te kijken dat er nog steeds zoveel mensen denken dat privatisering in elke sector HET ideaal is. Denken die mensen weleens na?
Ja, ik denk na, en dan kom ik toch telkens er weer op uit dat liberalisering heel erg goed is. Bovendien is de enige liberalisering die er nu plaats vind dat de postmarkt open wordt gesteld voor meerdere commerciële spelers in plaats van één commerciële speler, TNT-Post. Verder heb ik nooit geklaag gehoord over het feit dat er meerdere bedrijven zijn die bezorging van pakketten aanbieden, het komt op mij een beetje over als gelegenheidsgeklaag omdat liberalisering wat minder in de mode is tegenwoordig.
pi_66373522
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef McKillem het volgende:
Kwaliteit postbezorging word beter?
Niet echt. Nu krijg je ook hier van die tariefoorlogen, en dat geld moet ergens wegkomen. Zoals gewoonlijk zal dit weer de kwaliteit zijn waar op ingeboet word.

Tariefoorlog geeft al aan dat de huidige prijs te hoog is, daarnaast vergeten droeftoeters als jou dat concurrentie niet alleen op basis van prijs kan, maar ook op basis van kwaliteit en service.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_66373597
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef McKillem het volgende:
Oja, de kwaliteit zal wel weer omlaag gaan door privatisering. Wat een onzin is dat toch, het blijft toch zo'n hardnekkige onzinredenering dat een vrije markt niet in staat zou zijn om kwaliteit aan te bieden.

Als ik kijk naar de bezorging van pakketten dan vind ik dat juist TNT-Post een van de slechtere spelers. FedEx en UPS zijn veruit het best; ze zijn snel, hebben een nauwkeurige track&trace applicatie (bij TNT is het pakket soms al in huis en dan pas is het track-nummer in de track&trace applicatie te vinden), geven pakketten niet zomaar af aan de buren, hebben het pakket snel door de douane en ze flikkeren mijn pakket ook niet in de tuin.
pi_66373617
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, ik denk na, en dan kom ik toch telkens er weer op uit dat liberalisering heel erg goed is. Bovendien is de enige liberalisering die er nu plaats vind dat de postmarkt open wordt gesteld voor meerdere commerciële spelers in plaats van één commerciële speler, TNT-Post. Verder heb ik nooit geklaag gehoord over het feit dat er meerdere bedrijven zijn die bezorging van pakketten aanbieden, het komt op mij een beetje over als gelegenheidsgeklaag omdat liberalisering wat minder in de mode is tegenwoordig.
Als het aan mij lag was het gewoon nog een staatsbedrijf geweest, net zoals de busvervoerders, de ns, de energieleveranciers en zorgverzekeraars. Sommige dingen kun je nou eenmaal beter niet privatiseren imo.
pi_66373666
quote:
Ja kijk maar naar de energiemarkt, het busvervoer en de telefonie.

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')