abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66340306
Eigenlijk ben ik een dagje te laat, maar het is belangrijk genoeg om alsnog te posten.

Bron
quote:
De ministerraad heeft vanochtend positief besloten besloten over de volledige liberalisering van de postmarkt. Dit betekent dat naast TNT Post ook andere bedrijven, waaronder Sandd en SelektMail, vanaf 1 april 2009 brieven onder de 50 gram mogen gaan bezorgen.

Gisteren had de vakbond ABVAKABO al laten weten zich aan te sluiten bij de eerder afgesloten CAO voor postbezorgers. Daarmee zitten alle bonden, ook FNV Bondgenoten, op een lijn met de arbeidsvoorwaarden voor de postmarkt. Sandd en SelektMail hadden laten weten deze CAO alleen te willen volgen indien de postmarkt vrij zou worden op uiterlijk 1 april.

In 2011 moet de gehele Europese postmarkt zijn geliberaliseerd. Het kabinet heeft nu besloten dit voor Nederland te vervroegen. Duitsland en Groot-Brittannië schrappen geleidelijk de maatregelen die concurrentie van buitenlandse postbezorgers, waaronder TNT, tegenwerken.

Door de liberalisering zal de concurrentie op het verzorgen van post gaan toenemen. Dit zal niet alleen lagere tarieven tot gevolg hebben maar ook meer variatie in de dienstverlening. In het bijzonder voor organisaties die grote postpartijen aanbieden, welke zijn verenigd on de VGP, de Vereniging Grootgebruikers Post. Dit zijn onder andere banken en zorgverzekeraars. Ook voor het MKB worden positieve effecten verwacht.
Wat is de mening van de FOKkers hierover???

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 23-02-2009 09:28:09 (Link naar bron toegevoegd) ]
De oerknal.... dus eerst was er niks, en dat niks is óók nog eens ontploft???
pi_66340469
Ik vind dat ze het gelijktijdig moeten gaan doen, dus gelijk op met andere EU landen. Anders wordt de concurrentievoorsprong te groot voor de bedrijven in landen die hun markt nog niet geopend hebben.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:52:35 #3
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_66340711
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef Integrity het volgende:
Ik vind dat ze het gelijktijdig moeten gaan doen, dus gelijk op met andere EU landen. Anders wordt de concurrentievoorsprong te groot voor de bedrijven in landen die hun markt nog niet geopend hebben.
Sluit ik me bij aan!!
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  zondag 22 februari 2009 @ 14:56:42 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66340848
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
pi_66340946
Mijn god, nee he Dit is nou juist een van die dingen die beter gwn bij de overheid had kunnen blijven. Dat Selektmail is zwaar kut, iedere keer dat mij een pakket via hun is opgestuurd, werd dit verkeerd bezorgd. En straks gaan die mongolen zich dus ook bemoeien met mijn normale post De TNT deed het al niet geweldig, maar die andere bedrijven lopen helemaal de boel te verkloten.
pi_66341137
Waarom is de liberaliseringsgeest nou nog steeds levend? Kijk naar NS, Zorg, Energie, en nu de Post. Gaan we straks de watermarkt ook open gooien?

Sommige dingen kunnen beter bij de overheid blijven. Dat zijn dingen waar ze goed voor moeten zorgen, maar de overheid wil kosten drukken, dus geven ze alles maar vrij.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_66341154
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Sander het volgende:
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:08:46 #8
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66341221
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:06 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.
Ja, want Selektmail heeft zo'n topreputatie.

Net als de zorg, de energiemarkt en sinds vorig jaar de nummerinformatiemarkt zeker. Vooral die laatste is briljant. Afgedwongen concurrentie... 18xx nummerinformatie? Ze kosten allemaal even veel en putten uit dezelfde database.
pi_66341307
Dat bedoel ik, er zijn genoeg bedrijven die voor selektmail gaan als het om pakketjes gaat, diezelfde bedrijven zullen die trend nu wel weer doorzetten. Of de consument er beter van wordt? Ik denk van niet.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:15:33 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66341434
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:11 schreef Meh7 het volgende:
Dat bedoel ik, er zijn genoeg bedrijven die voor selektmail gaan als het om pakketjes gaat, diezelfde bedrijven zullen die trend nu wel weer doorzetten. Of de consument er beter van wordt? Ik denk van niet.
Ik dacht dat je het niet met me eens was, sorry

Ik denk ook dat de consument hierdoor alleen maar achteruit gaat. Plus, hoe willen ze dit aanpakken dan? Aparte postzegels? Vier verschillende brievenbussen? Ik moet het nog zien hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:15:40 #11
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_66341439
Tja als ik zie hoe respectloos selectvracht met pakjes omgaat.
Pakjes die niet aankomen, pakjes die 3 straten verder worden afgegeven bij geheel onbekende mensen, pakjes die ze proberen door de brievenbus te proppen ook al is het pakje 2x zo groot als de brievenbus, of je pakje in de regen naast de deur zetten.

Nee laat maar, zelf zal ik nooit en te nimmer ook maar één brief via deze josti organisatie versturen.
Ik betaal nog liever 50 cent extra!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_66341694
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:15 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
Tja als ik zie hoe respectloos selectvracht met pakjes omgaat.
Pakjes die niet aankomen, pakjes die 3 straten verder worden afgegeven bij geheel onbekende mensen, pakjes die ze proberen door de brievenbus te proppen ook al is het pakje 2x zo groot als de brievenbus, of je pakje in de regen naast de deur zetten.

Nee laat maar, zelf zal ik nooit en te nimmer ook maar één brief via deze josti organisatie versturen.
Ik betaal nog liever 50 cent extra!
Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:26:45 #13
155694 Paulus-de-Boskabouter
Vandaag zonder rode puntmuts
pi_66341838
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.
Daar heb je helemaal gelijk in, en daar zit ook mijn grootste angst.
Kijk als ik een kerstkaart mist, zal mij een worst zijn. Maar als het toch belangrijke post is zal ik daar zeker niet blij mee zijn. Zeker niet als het structureel gebeurd!
Paulus mist zijn vriendjes uit het bos....
pi_66341963
op wat voor manier kan ik dan kiezen moet ik zeker naar hun kantoor toe om mn post in te leveren zodat het 5 cent goedkoper is
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66342022
sowieso is de postmarkt overrated, weet iemand eigelijk hoe de ontwikkelingen op dit vlak gaan verlopen ? alles via email? of een soort veredelde fax?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_66342081
Mensen die menen dat een afgedwongen monopolie beter is dan een vrije markt.
pi_66342102
Dus post versturen wordt straks nog duurder.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:36:17 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66342148
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Mensen die generaliseren.
pi_66342320
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Op het gebied van universele diensten zoals post valt daar zeker wat voor te zeggen. Dus om dan gelijk met een -icoon aan te komen, lijkt me getuigen van een gebrek aan kennis.

Tatcher had natuurlijk gelijk. In een vrije markt is de klant koning en zullen tegen zeer lage prijzen topproducten worden gemaakt. Kijk maar naar de telecom-provider markt!

Dát denken is pas een -icoon waard.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2009 15:41:48 ]
pi_66342483
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Sander het volgende:
Heb er ook weinig vertrouwen in.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')