Wat is de mening van de FOKkers hierover???quote:De ministerraad heeft vanochtend positief besloten besloten over de volledige liberalisering van de postmarkt. Dit betekent dat naast TNT Post ook andere bedrijven, waaronder Sandd en SelektMail, vanaf 1 april 2009 brieven onder de 50 gram mogen gaan bezorgen.
Gisteren had de vakbond ABVAKABO al laten weten zich aan te sluiten bij de eerder afgesloten CAO voor postbezorgers. Daarmee zitten alle bonden, ook FNV Bondgenoten, op een lijn met de arbeidsvoorwaarden voor de postmarkt. Sandd en SelektMail hadden laten weten deze CAO alleen te willen volgen indien de postmarkt vrij zou worden op uiterlijk 1 april.
In 2011 moet de gehele Europese postmarkt zijn geliberaliseerd. Het kabinet heeft nu besloten dit voor Nederland te vervroegen. Duitsland en Groot-Brittannië schrappen geleidelijk de maatregelen die concurrentie van buitenlandse postbezorgers, waaronder TNT, tegenwerken.
Door de liberalisering zal de concurrentie op het verzorgen van post gaan toenemen. Dit zal niet alleen lagere tarieven tot gevolg hebben maar ook meer variatie in de dienstverlening. In het bijzonder voor organisaties die grote postpartijen aanbieden, welke zijn verenigd on de VGP, de Vereniging Grootgebruikers Post. Dit zijn onder andere banken en zorgverzekeraars. Ook voor het MKB worden positieve effecten verwacht.
Sluit ik me bij aan!!quote:Op zondag 22 februari 2009 14:44 schreef Integrity het volgende:
Ik vind dat ze het gelijktijdig moeten gaan doen, dus gelijk op met andere EU landen. Anders wordt de concurrentievoorsprong te groot voor de bedrijven in landen die hun markt nog niet geopend hebben.
Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Sander het volgende:
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
Ja, want Selektmail heeft zo'n topreputatie.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me, al die bedrijven die dingen per normale post opsturen gaan voor het goedkoopste alternatief die aanwezig is.
Ik dacht dat je het niet met me eens was, sorryquote:Op zondag 22 februari 2009 15:11 schreef Meh7 het volgende:
Dat bedoel ik, er zijn genoeg bedrijven die voor selektmail gaan als het om pakketjes gaat, diezelfde bedrijven zullen die trend nu wel weer doorzetten. Of de consument er beter van wordt? Ik denk van niet.
Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:15 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
Tja als ik zie hoe respectloos selectvracht met pakjes omgaat.
Pakjes die niet aankomen, pakjes die 3 straten verder worden afgegeven bij geheel onbekende mensen, pakjes die ze proberen door de brievenbus te proppen ook al is het pakje 2x zo groot als de brievenbus, of je pakje in de regen naast de deur zetten.
Nee laat maar, zelf zal ik nooit en te nimmer ook maar één brief via deze josti organisatie versturen.
Ik betaal nog liever 50 cent extra!
Daar heb je helemaal gelijk in, en daar zit ook mijn grootste angst.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij wil wel 50 cent extra betalen om iets te versturen, maar als jij aan de ontvangende kan zit, kan je dat niet altijd beinvloeden.
Mensen die generaliseren.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Mensen die menen dat een afgedwongen monopolie beter is dan een vrije markt.
Op het gebied van universele diensten zoals post valt daar zeker wat voor te zeggen. Dus om dan gelijk met eenquote:Op zondag 22 februari 2009 15:34 schreef knowall het volgende:
Mensen die menen dat een afgedwongen monopolie beter is dan een vrije markt.
Heb er ook weinig vertrouwen in.quote:Op zondag 22 februari 2009 14:56 schreef Sander het volgende:
Ja, door de onderlinge concurrentie wordt de postbezorging beter. Geloven ze het zelf?
Nou, ga je gang.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:41 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Op het gebied van universele diensten zoals post valt daar zeker wat voor te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |