abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 17:02:22 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66378830
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... ik snap je niet
Wat beoogd wordt met het contract is vrij duidelijk.
pi_66378901
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:02 schreef Alicey het volgende:
Wat beoogd wordt met het contract is vrij duidelijk.
En de kans "is vrij aanwezig"? De kans dat wat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 23 februari 2009 @ 17:06:33 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66378964
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:04 schreef r_one het volgende:

[..]

En de kans "is vrij aanwezig"? De kans dat wat?
de kans dat idd de rechter zegt dat als een advocaten kantoor zulke stomiteiten begaat, en dan ook nog het lef heeft om daarmee iemand voor de rechter te slepen... dat die arme TS dan moet bloeden

Neem even een kop koffie, r_one.
pi_66379156
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Alicey het volgende:
dat die arme TS dan moet bloeden

Neem even een kop koffie, r_one.
Ah, dat wilde ik horen.
En m'n taalgevoel miste een woord tussen 'vrij' en 'aanwezig'

* gaat advies van Alicey opvolgen
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 23 februari 2009 @ 17:16:56 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66379301
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Ah, dat wilde ik horen.
En m'n taalgevoel miste een woord tussen 'vrij' en 'aanwezig'
Misschien is het wel weer Rotterdams wat ik zit uit te kramen ofzo, dat gebeurt wel vaker.
quote:
* gaat advies van Alicey opvolgen
Geniet er maar van!
pi_66379500
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:16 schreef Alicey het volgende:
Misschien is het wel weer Rotterdams wat ik zit uit te kramen ofzo, dat gebeurt wel vaker.
Ja dat is het
Mijn taalgevoel is tukker-based

Pfoe, saved by the bell
quote:
Geniet er maar van!
De koffie draait
.
pi_66379560
Uhm....

Wij blijven helaas op x locatie mensen =( Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen (omdat ik spijt heb van het contract)

Dus wat is jullie advies?

(1) niet betalen en waarschijnlijk komt er geen deurwaarder langs?
(2) niet betalen maar kans dat de deurwaarder wel langskomt en dat de rechter een uitspraak doet....snap jullie niet met dat TS dat ik wel zal moeten betalen omdat advocaat niet professioneel een huurcontract kan maken? Maken jullie nu geintjes of serieuze bedoelt?

Aardig wat verwarrend voor ons 2 maar blij dat jullie reageren
pi_66379607
(3) in overleg treden met verhuurder en een oplossing in der minne zien te regelen
(4) wel betalen en voor 1 maart de huur opzeggen per 1 april.
.
pi_66379961
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:20 schreef Qualize het volgende:
sorry, maar ik volg het allemaal niet meer =( al dat juridische dingen de ene zeg dit en andere dat!
Kan iemand een conclusie trekken? Want het is een advocaten bureau die de kamer verhuurd, dus als ik iets te melden heb, moet ik het wel zeker van zijn!
Ik kan wel conclusies trekken. Je hebt minstens 1 maand huur verkwanst, je verdoet de tijd van die huisbaas, je verdoet de tijd van die ene gozer die deze kamer aan zich voorbij heeft moeten laten gaan en nu nog zoekt naar een andere, je verdoet iedereens tijd hier aangezien je hoe dan ook je huisbaas moet gaan bellen voor opzegging waarna je pas zeker weet hoe en wat, en je verdoet je eigen tijd.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  Forum Admin maandag 23 februari 2009 @ 17:40:01 #170
35723 crew  GGMM
pi_66380068
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:56 schreef Qualize het volgende:

[..]

Hoor je mij dat zeggen? Als ik niet op een eerlijke manier hiermee wegkom dan betaal ik ja, anders betaal ik niet.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef Qualize het volgende:

(1) niet betalen en waarschijnlijk komt er geen deurwaarder langs?
Dat is idd lekker eerlijk ja.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66380641
quote:
Dus wat is jullie advies?
Zoals al zo vaak gezegd hier:
optie 1: Praat met de verhuurder en hoop dat hij je onder het contract uit laat komen;
optie 2: Schriftelijk opzeggen per 1 april en de 600 euro betalen voor de maand maart.

Jouw opties zijn geen opties.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_66381067
quote:

(1) niet betalen (...)
(2) niet betalen (...)
Dus je kon zelf écht alleen opties verzinnen die beginnen met "niet betalen"
pi_66381255
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:11 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Dus je kon zelf écht alleen opties verzinnen die beginnen met "niet betalen"
Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen zei ik...dus als er geen andere oplossing is dan ja, ga wel eerst met de verhuurder overleggen (hopelijk he got a good day).
pi_66381352
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:18 schreef Qualize het volgende:

Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen zei ik...dus als er geen andere oplossing is dan ja, ga wel eerst met de verhuurder overleggen (hopelijk he got a good day).
Had die optie dan ook toegevoegd

Je zult het inderdaad van coulance moeten hebben; het is niet meer dan terecht wanneer je 600 euri moet betalen ("spijt" is zelden een reden geweest voor ontbinding van een contract).
pi_66382067
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:18 schreef Qualize het volgende:
Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen
Nee hoor. Je kan gewoon gebruik maken van die kamer in die maand, als je ervoor betaalt. Da's niet "voor niks".
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_66383752
Ja maar door verhuizing kost het ¤¤¤,- en 1 maand zonder internet is erg lastig om een kamer vinden!
Hopelijk krijg ik een contract morgen en kan ik fulltime ergens gaan werken.

Het is niet alleen spijt Roy_T (1) ik was onder de druk,weinig tijd, vriendin was er niet bij, na lang en lang zoeken en dan zie je eindelijk iets...ben je te blij om goed na te denken en de optie nee zeggen word stukken moeilijker! + het is een advocaat. + vriendin weet niet zeker als ze bij haar werkgever blijft bij dat locatie...+ ik ga in x plek studeren in augustus. Natuurlijk blijft het niet bij spijt, er zijn vele redenen, maar ga ze niet allemaal in details opnoemen (en of zijn privé).

Off-topic:
Nederland....ze moeten meer bouwen! Het is zoo **** moeilijk om iets te vinden voor een redelijke prijs (vooral voor een koppel). Vooral de prijzen in Nederland is gewoon absurd. In het noorden kan je een huis huren voor ¤450,- per maand met 3 etages en voor en achtertuin. Terwijl in het zuid/westen je niet eens een fatsoenlijke appartement kan vinden voor ¤500,- exclusief gas water i....
pi_66383888
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:31 schreef Qualize het volgende:
Ja maar door verhuizing kost het ¤¤¤,- en 1 maand zonder internet is erg lastig om een kamer vinden!
Dat internet zit je wel hoog he?
Tip: ga naar de lokale bibliotheek. Daar kun je gratis internetten.
pi_66384014
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat internet zit je wel hoog he?
Tip: ga naar de lokale bibliotheek. Daar kun je gratis internetten.
Ja dat klopt, werk af en toe ook Freelance. Any way....het is niet alleen het internet zoals ik al zei...
  maandag 23 februari 2009 @ 19:41:08 #179
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66384092
quote:

Nederland....ze moeten meer bouwen! Het is zoo **** moeilijk om iets te vinden voor een redelijke prijs (vooral voor een koppel). Vooral de prijzen in Nederland is gewoon absurd. In het noorden kan je een huis huren voor ¤450,- per maand met 3 etages en voor en achtertuin. Terwijl in het zuid/westen je niet eens een fatsoenlijke appartement kan vinden voor ¤500,- exclusief gas water i....
Was er dan niet gekomen. Je kunt nog steeds weg trouwens.
pi_66384496
quote:
+ vriendin weet niet zeker als ze bij haar werkgever blijft bij dat locatie...+ ik ga in x plek studeren in augustus.
En dat wist je voor het tekenen nog niet? Wel toch? Nou dan.
Als dat een belemmering voor huren vormt, waarom ben je dan überhaupt gaan zoeken naar andere woonruimte
.
pi_66384530
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Was er dan niet gekomen. Je kunt nog steeds weg trouwens.
Hoe bedoel je? Vanuit me moeder?
Ik ben gewoon een Nederlander, mag je persoonlijke mening hier niet typen ofzo?
Maar het blijft een feit over te weinig kamers in NL.
  maandag 23 februari 2009 @ 19:55:08 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66384672
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:51 schreef Qualize het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Vanuit me moeder?
Ik ben gewoon een Nederlander, mag je persoonlijke mening hier niet typen ofzo?
Maar het blijft een feit over te weinig kamers in NL.
Ik was er vanuit gegaan dat je uit het buitenland kwam, omdat je zelfs voor een Nederlander erg beroerd de taal beheerst..

Natuurlijk mag je een mening geven, maar doe er liever iets aan in plaats van al dat geklaag. Als het in Nederland echt allemaal zo slecht is, wat doe je er dan nog zou ik me dan afvragen.
pi_66384673
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:50 schreef r_one het volgende:

[..]

En dat wist je voor het tekenen nog niet? Wel toch? Nou dan.
Als dat een belemmering voor huren vormt, waarom ben je dan überhaupt gaan zoeken naar andere woonruimte
Omdat reiskosten niet 100% worden vergoed + 5:45 eruit en +/- 20:30 terug en vele andere redenen?
Ik deed het ook vooral voor haar.
pi_66384808
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Alicey het volgende:
Neem even een kop koffie, r_one Alicey.
.
pi_66384862
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:55 schreef Qualize het volgende:
Omdat reiskosten niet 100% worden vergoed + 5:45 eruit en +/- 20:30 terug en vele andere redenen?
Ik deed het ook vooral voor haar.
Ja en
Daarom zocht je andere woonruimte en zodra gevonden, toch weer niet
.
pi_66390120
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:17 schreef Qualize het volgende:
jaja...dat weet ik zelf ook wel, dat het laat is met spijt hebben...
3.1Deze overeenkomst is aangegaan voor een periode van onbepaalde tijd ingaande op 01-03-2009 en derhalve minimaal lopend tot en met minimaal. Tijdens deze periode kunnen partijen deze overeenkomst niet tussentijds door opzegging beëndigen.

3.2
Indien in 3.1 een bepaalde tijd is opgenomen en deze periode verstrijkt zonder opzegging, loopt de overeenkomst voor onbepaalde tijd door.
3.3 Beëindiging van de overeenkomst dient te geschieden overeenkomstig 20. van de algemene bepalingen.

hopelijk is dit nuttige informatie

ps, snelle reacties hier op deze forum! super top
Ja ik had haast, en vriendin was er niet bij moest werken. Later gezien en besproken was het niet een goed idee om te tekenen. (maar we hadden wel zeg maar spoed, zo weinig kamers/appartementen in NL -.-)

Lopend tot minimaal (leeg?)

Dat betekent denk ik dat er geen minimale huurtijd is, dus kan je hem meteen weer opzeggen.
Beëindiging moet volgens 20. gaan... Dus eventjes doorbladeren en die stapjes volgen.
The above is of no importance.
pi_66390829
Té grappig topic dit... Hoe vaak moeten de opties nog voorgekauwd worden?
Sometimes I feel so sick at the state of the world I can't even finish my second apple pie
pi_66391581
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:22 schreef Janpietklaas het volgende:

[..]

Lopend tot minimaal (leeg?)

Dat betekent denk ik dat er geen minimale huurtijd is, dus kan je hem meteen weer opzeggen.
Beëindiging moet volgens 20. gaan... Dus eventjes doorbladeren en die stapjes volgen.

Janpietklaas, 20. moet zijn 20.1

20.1 staat:

Beëindiging door opzegging
20.1 Opzegging dient te geschieden:
- per deurwaardersexploit of aangetekende brief en
- met ingang van de dag waarop een nieuwe betaalperiode aanvangt en
- met inachtneming van een opzegtermijn.
De opzegtermijn is gelijk aan de duur van een betaalperiode, maar is voor een opzegging door huurder niet korter
dan één maand en niet langer dan drie maanden en voor een opzegging door verhuurder niet korter dan drie
maanden.
pi_66392356
Mmm, als ik de eerste maand huur betaal en voor 1 maart een aangetekende brief naar hem stuur waarin sta dat ik de huur per 1 april opzeg, moet ik dan wel de borg betalen? Of gewoon onderling dat bespreken?
pi_66393532
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:18 schreef Qualize het volgende:
Mmm, als ik de eerste maand huur betaal en voor 1 maart een aangetekende brief naar hem stuur waarin sta dat ik de huur per 1 april opzeg, moet ik dan wel de borg betalen? Of gewoon onderling dat bespreken?
Als de verhuurder het volgens de regels wil doen, dan moet je idd de borg betalen.
Als hij coulant is, dan hoef je dat niet. Let wel: hij HOEFT NIET coulant te zijn!
pi_66393789
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Als de verhuurder het volgens de regels wil doen, dan moet je idd de borg betalen.
Als hij coulant is, dan hoef je dat niet. Let wel: hij HOEFT NIET coulant te zijn!
En wat als TS de borg niet betaalt? Dan krijgt ie hooguit de sleutel niet.
Tegen de tijd dat verhuurder werk van die vordering maakt, is de borg al weer terugvorderbaar.
.
pi_66394102
Ik heb de sleutel al ontvangen. Dus zou ik de borg gewoon niet betalen? 1 maand huur maar geen borg?
pi_66394573
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 00:08 schreef Qualize het volgende:
Ik heb de sleutel al ontvangen. Dus zou ik de borg gewoon niet betalen? 1 maand huur maar geen borg?
Okee, dan gewoon niet over de borg praten tegen de verhuurder dus.
pi_66400026
quote:
...

Het is niet alleen spijt Roy_T (1) ik was onder de druk,weinig tijd, vriendin was er niet bij, na lang en lang zoeken en dan zie je eindelijk iets...ben je te blij om goed na te denken en de optie nee zeggen word stukken moeilijker! + het is een advocaat. + vriendin weet niet zeker als ze bij haar werkgever blijft bij dat locatie...+ ik ga in x plek studeren in augustus. Natuurlijk blijft het niet bij spijt, er zijn vele redenen, maar ga ze niet allemaal in details opnoemen (en of zijn privé).
...
Anders denk je dan eerst na over waar je dan een appartement wil voordat je uberhaupt begint met zoeken, laat staan tekenen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:25:21 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66400306
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Goed idee om zo eens te proberen of dat weer een beetje gaat..

-edit- en dat gaat, al smakt het nog niet zo goed als anders.

[ Bericht 20% gewijzigd door Alicey op 24-02-2009 11:47:10 ]
pi_66401450
Wel mensen, net de verhuurder gebeld, hij werd helemaal gek! Vet zenuwachtig (altijd zo geweest via tel).
Hij had net mijn brief ontvangen over 4.4 waar staat dat ik over het hele jaar alleen mar ¤600,- hoeft te betalen.
(hij had niet over art 10 waar het wel goed stond) en dat hij een brief naar mij had gestuurd dat het niet klopt).

Verder zei hij als je niks betaald ga ik naar de rechter ...
Toen zei ik, ik betaal gewoon de eerste maand en ga weg per 1 april. Hij zij, nee dat mag niet het kan alleen per 1 mei!
Omdat hij verteld dat de 3.1 staat: Deze overeenkomst is aangegaan voor een periode van onbepaalde tijd, ingaande 01-03-09 en derhalve minimaal lopend tot en met minimaal.

Hij verteld dus dat de contract zeg maar per 1 maart begint en dat ik dan pas kan opzeggen en dat het te laat is voor 1 april en dat het 1 mei word.
Ik zei ja HALLO, ik zeg het nu gewoon op en dat is dan gewoon 1 april. Er staat onbepaalde tijd en het minimale is 1 maand en daar maak ik dus gebruik van. + ik ben bij het juridisch loket geweest en bij de huurcommissie en die vertelde mij dat.
Toen ging hij weer over rechter praten en dat die mensen die daar werkte maar een stel amateurs waren en dat ik hem maar moest geloven...-.-
Toen dreigde hij mij weer dat hij naar de rechter ging als ik niet betaalde enz..en toen hing hij op.

Heb ik gelijk dat ik nu gewoon schriftelijk aangetekend een brief stuur en dat ik per 1 april gewoon kan opzeggen of heeft hij gelijk dat het maar per 1 mei kan?
pi_66401758
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef Qualize het volgende:
Wel mensen, net de verhuurder gebeld, hij werd helemaal gek! Vet zenuwachtig (altijd zo geweest via tel).
Hij had net mijn brief ontvangen over 4.4 waar staat dat ik over het hele jaar alleen mar ¤600,- hoeft te betalen.
(hij had niet over art 10 waar het wel goed stond) en dat hij een brief naar mij had gestuurd dat het niet klopt).

...

Heb ik gelijk dat ik nu gewoon schriftelijk aangetekend een brief stuur en dat ik per 1 april gewoon kan opzeggen of heeft hij gelijk dat het maar per 1 mei kan?
1. je had natuurlijk nooit een brief moeten schrijven waarin staat dat je over meer dan een jaar een bedrag van 600 euro moet betalen, omdat dat in het contract staat. Het is hier ook al meerdere keren aangegeven dat je dat NIET moest doen!!! Vind je het dan gek dat hij gek wordt en totaal niet meer coulant is?! N-a-d-e-n-k-e-n!
Anyway.
2. Een nette aangetekende brief schrijven naar hem waarin staat dat je de kamer opzegt per 1 april (zet in de brief wel de datum waarop je 'm verstuurt!). Niet gaan dreigen, niet gaan schelden, gewoon een korte nette brief. Bewaar een kopie en bewaar het bewijsje dat het aangetekend is.
pi_66401909
(1)I know.
(2)Datum + handtekening + bewijs dat het aangetekend is. Thank you.
pi_66401935
En vraag voor een paar euro extra om "handtekening retour", zodat je kunt bewijzen dat hij 'm ook daadwerkelijk ontvangen heeft (en niet kan zeggen dat TNT de boel verneukt heeft ofzo).

En zoals spijkerbroek eigenlijk ook zegt: je vraagt hier advies, doet er niets mee en maakt van een moeilijke situatie een haast onmogelijke situatie. Het is niet in je opgekomen dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn? Dreigen kan altijd nog. Je hebt hem nu in de verdediging geduwd, en dat is een moeilijk te keren situatie in het algemeen.
pi_66402022
Zou ik de borg wel of niet betalen? Als ik toch een maand huur en nu al opzeg?
pi_66402188
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:25 schreef Qualize het volgende:
Niet over praten. Als de verhuurder er niet over begint, praat jij er ook niet over.

En idd, vraag een handtekening terug voor de aangetekende brief.
pi_66402396
Verhuurder begint er niet over, omdat hij het verwacht dat ik het doe.
Maar ik zal er niet over beginnen.

Zo goed:

Mijn adres en gegevens waar ik nu woon.

Naam en adres van verhuurder

Lokatie, 24-02-2009

Geachte xxxx,

Hierbij wil ik u meedelen dat ik de huurovereenkomst die ik met u heb gesloten aangaande de woonruimte op het adres xxxx xx xxxx xx te xxxxx, opzeg per 01-4-2009.

Hoogachtend,

Handtekening

Naam
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:48:50 #203
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66402854
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:25 schreef Qualize het volgende:
Je moet kijken waar je zin aan hebt. Als je geen verder gedonder wil, dan zeg je op voor 1 april zoals de huurder zegt en betaal je de borg + 2 maanden huur. Als je dat niet wil, kun je er vanuit gaan dat er gedonder van komt (Lees : De verhuurder gaat je dagvaarden). Je kunt dan het bedrag van de borg beter gebruiken om een advocaat in te huren.
pi_66402900
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je moet kijken waar je zin aan hebt. Als je geen verder gedonder wil, dan zeg je op voor 1 april zoals de huurder zegt en betaal je de borg + 2 maanden huur. Als je dat niet wil, kun je er vanuit gaan dat er gedonder van komt (Lees : De verhuurder gaat je dagvaarden). Je kunt dan het bedrag van de borg beter gebruiken om een advocaat in te huren.
uh dat snap ik niet, je bedoelt zeker borg + 1 maand huur als ik alleen in maart blijf?
Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap. (gewoon iets duidelijk maken, ik ga heus wel betalen).
pi_66403133
Wat je in ieder geval niet moet doen (lijkt mij) is 1 maand huur betalen plus de borg, want het valt te raden dat de verhuurder die borg dan sowieso houdt als 2e maand huur.

Dus of wat Alicey zegt, of alleen 1 maand huur betalen zou ik zeggen.
pi_66403233
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef Qualize het volgende:

Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap.
Ik heb vandaag een deurwaarder op een vordering gezet van 30 euro (excl BTW ). Voor 2 maanden huur (oftewel 1200 euro) én wanneer je alles zelf kunt voorbereiden (als advocaat) dan wist ik het wel
pi_66403592
quote:
Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap. (gewoon iets duidelijk maken, ik ga heus wel betalen).
Je buurman moet ff gaan wieberen. Geef 'm een euro, dan kan ie een ijsje gaan halen in de speeltuin.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:11:15 #208
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66403810
quote:

uh dat snap ik niet, je bedoelt zeker borg + 1 maand huur als ik alleen in maart blijf?
Daar gaat de verhuurder niet mee akkoord, dus die borg krijg je dan sowieso niet terug. Ik bedoel dat je stelling moet nemen. Heb je zin om eventueel een procedure voor de rechtbank te voeren, met kans die te verliezen en nog een paar honderd euro meer te moeten betalen die dan heel snel op tafel moeten komen => Betaal dan helemaal niets. Heb je er geen zin in => Betaal dan de borg en 2 maanden huur. De borg krijg je naderhand terug.
quote:
Verkeerd advies van de buurman. In dit geval betreft het een advocatenkantoor, dus zij hebben weinig kosten aan procederen. Een huurprocedure voor de kantonrechter voeren en jou dagvaarden kost bij elkaar iets van 300 euro excl. de tijd die de advocaat er in moet steken, maar gezien hij zelf de zaak voert schat ik in dat hij dat er wel voor over heeft.

Wanneer hij die procedure vervolgens wint (Een kans van nagenoeg 100 procent), kan hij de proceskosten en dagvaardingskosten sowieso volledig op je verhalen en waarschijnlijk nog een stukje salaris gemachtigde er bij ook.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:52:12 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_66405180
Dit topic wordt elke dag leuker
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_66407278
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar gaat de verhuurder niet mee akkoord, dus die borg krijg je dan sowieso niet terug. Ik bedoel dat je stelling moet nemen. Heb je zin om eventueel een procedure voor de rechtbank te voeren, met kans die te verliezen en nog een paar honderd euro meer te moeten betalen die dan heel snel op tafel moeten komen => Betaal dan helemaal niets. Heb je er geen zin in => Betaal dan de borg en 2 maanden huur. De borg krijg je naderhand terug.
[..]

Verkeerd advies van de buurman. In dit geval betreft het een advocatenkantoor, dus zij hebben weinig kosten aan procederen. Een huurprocedure voor de kantonrechter voeren en jou dagvaarden kost bij elkaar iets van 300 euro excl. de tijd die de advocaat er in moet steken, maar gezien hij zelf de zaak voert schat ik in dat hij dat er wel voor over heeft.

Wanneer hij die procedure vervolgens wint (Een kans van nagenoeg 100 procent), kan hij de proceskosten en dagvaardingskosten sowieso volledig op je verhalen en waarschijnlijk nog een stukje salaris gemachtigde er bij ook.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga niet 2 maanden huur betalen.
Ik heb juridisch gezien recht op dat ik 1 maand opzegtermijn heb omdat de contract ook staat: onbepaalde periode.
Waarom zou ik dan 2 maanden moeten betalen als ik voor 1 maart een aangetekende brief verstuur waarin sta dat ik per 1 april mijn huurovereenkomst opzeg?
En als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg niet heb betaald voor 1 maand, terwijl ik er niet meer in woon sorry maar daar zie ik de nut niet in. Als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg moet betalen....en hij wint de zaak dan moet hij het gelijk weer naar mijn rekening storten omdat ik er niet meer in woon.
pi_66407517
Opmerking over het contract:

Het adres staat letterlijk zo op het papier:
(Straatnaam) (huisnummer)
5643 HR n
(plaats)

Waarom staat er een "n" achter de postcode?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:06:54 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66407763
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:53 schreef Qualize het volgende:

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga niet 2 maanden huur betalen.
Ik heb juridisch gezien recht op dat ik 1 maand opzegtermijn heb omdat de contract ook staat: onbepaalde periode.
Er staat echter wel een startdatum vermeld. De verhuurder zou wel eens aan het langste eind kunnen trekken wanneer hij o.b.v. art. 7:271BW eerste lid beredeneert dat er pas opgezegd kan worden nadat de huur is ingegaan, wat hij al heeft aangegeven te gaan doen.
quote:
Waarom zou ik dan 2 maanden moeten betalen als ik voor 1 maart een aangetekende brief verstuur waarin sta dat ik per 1 april mijn huurovereenkomst opzeg?
Omdat je op 1 maart pas kunt opzeggen per 1 mei (7:271BW, lid 5a).
quote:
En als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg niet heb betaald voor 1 maand, terwijl ik er niet meer in woon sorry maar daar zie ik de nut niet in.
600 euro incasseren vind ik best nuttig klinken.
quote:
Als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg moet betalen....en hij wint de zaak dan moet hij het gelijk weer naar mijn rekening storten omdat ik er niet meer in woon.
Dat zal hij niet doen inderdaad. Maar als je toch bereid bent om te betalen wat je verschuldigd bent (wat je kennelijk niet bent, maar dat terzijde), waarom dan niet alles op de nette manier afhandelen?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:07:23 #213
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66407778
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Qualize het volgende:

5643 HR n
(plaats)

Waarom staat er een "n" achter de postcode?
Een typefout denk ik.
pi_66407914
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:07 schreef Alicey het volgende:

Een typefout denk ik.
Ah! Een vormfout, oftewel een nietig contract TS (vraag maar aan je buurman)!
pi_66408117
haha lol Roy_T vraag aan je buurman al gedaan maar hij weet van niks.

Maar praat je serieuze of nietig contract? Net met een persoon gesproken (van het juridisch loket) die zei dat als het een typfout is dat je daar niet zomaar een contract kan vernietigen door deze reden...
wie moet ik geloven

Maar Alice....

Is dat serieuze? Nu snap ik er totaal niks meer van
De ene zegt dit en de andere dat. Heeft de advocaat nu nou gelijk? Of de huurcommissie en het juridische kantoor?

[ Bericht 19% gewijzigd door Qualize op 24-02-2009 14:22:15 ]
pi_66408207

Ik hoopte dat duidelijk was dat het een geintje was...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:34:35 #217
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_66408779
.... dit topic
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:47:02 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66409197
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:16 schreef Qualize het volgende:

Maar Alice....
Omdat bepaald is dat de periode ingaat op 1 maart. Pas na 1 maart kun je opzeggen en dan ben je dus net te laat om op te zeggen per 1 april.
quote:
Is dat serieuze? Nu snap ik er totaal niks meer van
De ene zegt dit en de andere dat. Heeft de advocaat nu nou gelijk? Of de huurcommissie en het juridische kantoor?
Hoe dit in de praktijk werkt weet ik niet precies, want het is een beetje een moeilijk geval. Wettelijk is in ieder geval bepaald dat een huurovereenkomst pas opgezegd kan worden nadat de bepaalde tijd is verstreken en dat er dan minimaal nog een maand tussen moet zitten. De vraag is hier of de melding dat het contract ingaat op 1 maart is aan te merken als bepaalde tijd. De advocaat vindt kennelijk van wel en gevoelsmatig denk ik dat hij daar nog best gelijk in zou kunnen hebben ook.

Als ik jou was zou ik eerst bepalen wat je wil. Je hebt eigenlijk maar 2 keuzes:

1) Zo weinig mogelijk betalen met het risico op een rechtszaak die je ook nog kunt verliezen
2) Alles betalen

Je moet zelf beslissen of je het risico onder 1) wilt lopen of niet. Dat kunnen anderen niet voor je beslissen. De huurcommissie gaat puur over huurprijzen, dus die heeft op dit gebied geen autoriteit. Uit mijn eigen ervaringen met het juridisch loket kan ik helaas niet concluderen dat ze ook maar enigszins deskundig zijn...

Wat je misschien nog het beste kunt doen is op korte termijn (iig voor 1 maart) zelf een advocaat inschakelen en de vraag voorleggen. Sommige advocaten hebben een gratis eerste gesprek. In dit geval zul je misschien iets van 80-90 euro moeten betalen. Je weet dan echter precies waar je aan toe bent, wat je wel en niet kunt doen en wat je kunt verwachten.
pi_66409353
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:06 schreef Alicey het volgende:
Je kunt de huur opzeggen voor of op de datum van betaling van de volgende huurperiode.. Als de 1e van elke maand de huur betaald moet worden van diezelfde maand, dan kan TS voor of op 1 maart opzeggen en per 1 april is het contract dan beëindigd.
pi_66409420
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef Qualize het volgende:

Sorry hoor maar stik er nu ook maar in. Tegen jou en je buurman is geen kruid gewassen.
.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:54:11 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66409464
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je kunt de huur opzeggen voor of op de datum van betaling van de volgende huurperiode.. Als de 1e van elke maand de huur betaald moet worden van diezelfde maand, dan kan TS voor of op 1 maart opzeggen en per 1 april is het contract dan beëindigd.
Na 1 maart moet dat dus zijn.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 14:54:23 #222
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66409474
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:53 schreef r_one het volgende:

[..]

Sorry hoor maar stik er nu ook maar in. Tegen jou en je buurman is geen kruid gewassen.
Buurmankruid.
pi_66409821
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:54 schreef Alicey het volgende:
Na 1 maart moet dat dus zijn.
1 maart is zondag. Niet aan gedacht
TS: 2 maanden huur + borg
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:25:59 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_66410703
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Qualize het volgende:

5643 HR n
(plaats)
Ahhh, Eindhooovuh de gekste!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1 maart is zondag. Niet aan gedacht
TS: 2 maanden huur + borg
Nah, dat is wel een naaistreek

Ik vond dit topic ook wel een erg hoog gehalte hebben. Vreselijk als iemand advies vraagt en dan gewoon compleet het tegenovergestelde van het gegeven advies doet - vraag dan niks

Maar goed, back on topic!
Het is wel belachelijk dat je voor of op 1 maart niet kan opzeggen, omdat 1 maart op een zondag valt. TS heeft gewoon een maand opzegtermijn, kan hij echt niet voor 1 maart al opgeven hier gebruik van te willen maken en dat het contract dan beeindigd wordt op 1 april?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_66410976
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:25 schreef Sylver_ het volgende:
TS heeft gewoon een maand opzegtermijn, kan hij echt niet voor 1 maart al opgeven hier gebruik van te willen maken en dat het contract dan beeindigd wordt op 1 april?
We lezen het vonnis binnenkort wel op rechtspraak.nl
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:34:33 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_66411010
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

We lezen het vonnis binnenkort wel op rechtspraak.nl
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:36:15 #227
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66411081
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:25 schreef Sylver_ het volgende:

Het is wel belachelijk dat je voor of op 1 maart niet kan opzeggen, omdat 1 maart op een zondag valt.
Het gaat er niet om of 1 maart op een zondag valt of niet, maar dat 1 maart binnen de bepaalde tijd van het contract valt en dat pas na de bepaalde tijd opgezegd kan worden.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:55:51 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_66411721
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of 1 maart op een zondag valt of niet, maar dat 1 maart binnen de bepaalde tijd van het contract valt en dat pas na de bepaalde tijd opgezegd kan worden.

Lost me ..

Contract gaat in per 1 maart, met ingang van die dag kan er toch ook direct worden opgezegd?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:57:18 #229
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66411776
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:55 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Lost me ..
Een huurcontract kan pas opgezegd worden nadat de bepaalde tijd is verstreken. In dit geval beroept de verhuurder zich er op dat er een begindatum in het contract vermeld is en dat dus geldt dat de huur pas daarna opgezegd mag worden.
pi_66419016
Sorry dat ik soms vaag overkom, ik weet dat het "mijn" fout is (contract getekend). Maar verder weet ik gewoon weinig af van contracten/termijnen en wat de juridische regels zijn en heb het erg druk dat ik gewoon weinig tijd heb om fatsoenlijk mijn zinnen af te maken. (mijn excuses hiervoor, omdat jullie wel de tijd nemen voor mij, maar het is niks persoonlijk, ik heb het erg druk met allerlei deadlinen en dit hele gedoe =( .
Door jullie heb ik zeker veel geleerd en me ook een stuw in de rug gegeven, waardoor ik meer ging verdiepen in rechten en regels.
Wil jullie ook allemaal bedanken. Ik zal ook zeker deze forum elke dag checken, ook als deze zaak is afgerond, omdat het gewoon erg interessant is.

Maar over de termijnen....ik heb 1 maand opzegtermijn en dat blijft gewoon een feit. Juridisch gezien staat in het juridische boek (ik hoorde vandaag dat wat ook in het contract staat, als het anders staat dan in het boek dan klopt het niet, ook als ik een handtekening heb gezet). Als ik 1 maand borg betaal mag ik 1 maand van te voren de huurcontract opzeggen.
Als ik 2 maanden borg moest betalen dan had "hij" inderdaad gelijk dat als ik voor 1 maart ging opzeggen dat pas in mei de huurcontract werd opgezegd.

Hij kan wel een advocaat zijn, maar verhuren en een normaal contract maken zonder typefouten en typex te gebruiken kan hij niet. Dreigen is hij goed in en het vertellen dat juridische mensen amateurs zijn (zozo wat zijn ze aardig tegen elkaar) en dat hij wel naar de rechter toe stap en dat hij zo boos kan worden via de telefoon om niet eens fatsoenlijk een gesprek te beëindigen via de telefoon als 2 volwassen mensen maar gewoon de telefoon opgooit.
Tja..laat het maar komen dan ^^ als hij serieuze een rechter wilt aanspreken (rechter zou het precies hetzelfde zeggen tegen hem).
Verder kan hij een andere huurder vinden in 1 maand tijd, wat makkelijk te doen is als je ziet hoe weinig kamers vrij zijn in NL. Hij verliest gewoon niks.

Kopie van het stukje huur van het recht-boek:

[ Bericht 0% gewijzigd door Qualize op 24-02-2009 19:49:27 ]
pi_66420523
Ik kan me wel anders wel verplaatsen in de reactie van de advocaat.
Je redeneert én converseert als een autist die geen enkel benul heeft waar hij mee bezig is.

Reken maar dat de advocaat in kwestie het rustig voor laat komen om je je verplichtingen te laten nakomen.
Vergeet de buurman niet mee te nemen.
pi_66420712
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik kan me wel anders wel verplaatsen in de reactie van de advocaat.
Je redeneert én converseert als een autist die geen enkel benul heeft waar hij mee bezig is.
Anders ga je ergens anders posten als je niet fatsoenlijk nuttigs kan reageren.
pi_66421193
"Het juridische boek" Dat noemen wij nou een "wetboek".
pi_66423688
Qualize is toch gewoon een grap?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:57:08 #235
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_66428807
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:52 schreef Psychonikeo het volgende:
Qualize is toch gewoon een grap?
Daar begint het wel steeds meer op te lijken
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_66430231
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:42 schreef Qualize het volgende:
Sorry dat ik soms vaag overkom, ik weet dat het "mijn" fout is (contract getekend). Maar verder weet ik gewoon weinig af van contracten/termijnen en wat de juridische regels zijn en heb het erg druk dat ik gewoon weinig tijd heb om fatsoenlijk mijn zinnen af te maken. (mijn excuses hiervoor, omdat jullie wel de tijd nemen voor mij, maar het is niks persoonlijk, ik heb het erg druk met allerlei deadlinen en dit hele gedoe =( .
Door jullie heb ik zeker veel geleerd en me ook een stuw in de rug gegeven, waardoor ik meer ging verdiepen in rechten en regels.
Wil jullie ook allemaal bedanken. Ik zal ook zeker deze forum elke dag checken, ook als deze zaak is afgerond, omdat het gewoon erg interessant is.

Maar over de termijnen....ik heb 1 maand opzegtermijn en dat blijft gewoon een feit. Juridisch gezien staat in het juridische boek (ik hoorde vandaag dat wat ook in het contract staat, als het anders staat dan in het boek dan klopt het niet, ook als ik een handtekening heb gezet). Als ik 1 maand borg betaal mag ik 1 maand van te voren de huurcontract opzeggen.
Als ik 2 maanden borg moest betalen dan had "hij" inderdaad gelijk dat als ik voor 1 maart ging opzeggen dat pas in mei de huurcontract werd opgezegd.

Hij kan wel een advocaat zijn, maar verhuren en een normaal contract maken zonder typefouten en typex te gebruiken kan hij niet. Dreigen is hij goed in en het vertellen dat juridische mensen amateurs zijn (zozo wat zijn ze aardig tegen elkaar) en dat hij wel naar de rechter toe stap en dat hij zo boos kan worden via de telefoon om niet eens fatsoenlijk een gesprek te beëindigen via de telefoon als 2 volwassen mensen maar gewoon de telefoon opgooit.
Tja..laat het maar komen dan ^^ als hij serieuze een rechter wilt aanspreken (rechter zou het precies hetzelfde zeggen tegen hem).
Verder kan hij een andere huurder vinden in 1 maand tijd, wat makkelijk te doen is als je ziet hoe weinig kamers vrij zijn in NL. Hij verliest gewoon niks.

Kopie van het stukje huur van het recht-boek:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vet man. Als je nou naar Alicey luistert die lijkt te weten waar ze het over heeft, is het wellicht ook mogelijk dat sinds je moet opzeggen voor de dag van een huurbetaling, maar nog niet iets kan opzeggen waarvan nog geen contract is ingegaan, de enige dag waarvoor je dan kan opzeggen 1 Mei is waarna er een termijn van 1 maand in werking treedt en je er in April pas af bent.

Als je nu niet voor 600 euro 1 jaar wilde wonen waren die 2 maanden of in ieder geval die 2e maand je vast kwijtgescholden, maar helaas.
  woensdag 25 februari 2009 @ 01:12:34 #237
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_66431116
Beste jongen, accepteer je stommiteit en betaal die twee maanden huur. Dikke kans dat je een rechtszaak verliest. En bovendien zijn de proceskosten, die je dan denk ik moet betalen, bijna anderhalve maand huur. Wees dat voor, dok dat bedrag, en voortaan nadenken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_66433267
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 01:12 schreef Andromache het volgende:
Beste jongen, accepteer je stommiteit en betaal die twee maanden huur. Dikke kans dat je een rechtszaak verliest. En bovendien zijn de proceskosten, die je dan denk ik moet betalen, bijna anderhalve maand huur. Wees dat voor, dok dat bedrag, en voortaan nadenken.
Stom om een contract te tekenen, maar niet stom genoeg om 2 maanden huur te betalen als ik recht heb op voor het opzeggen van de huur voor 1 maart. Contract staat tijdens deze periode, maar staat maar 1 datum op en achter minimaal staat niks (zijn fout -.-) en natuurlijk kan ik niet voor eeuwig niet opzeggen, zal de rechter ook zeggen. Omdat in het "wetboek" staat dat je opzegtermijn van je huurcontract gelijk sta van de hoeveelheid maanden je borg betaald (behalve als je geen onbepaalde tijd heb, wat ik wel heb en ik betaal 1 maand borg).
Dus ik heb het recht als ik voor 1 maart een aangetekende brief stuur waarin sta dat ik het huurcontract per 1 april opzeg. (brief al verstuurd)
Dit heb ik uitgebreid besproken gister bij het juridisch loket + wetboek en ik sta achter dit verhaal.
pi_66433804
Helaas sta jij achter allerlei cowboyverhalen, dus daar zou ik geen rechten aan willen ontlenen. Maar hou ons op de hoogte
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:30:33 #240
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_66434682
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:42 schreef Qualize het volgende:

Het venijn zit hem in het laatste zinsdeel van het eerste lid van artikel 271. De advocaat zal betogen dat het contract tenminste loopt tot 1 maart en dat je dus op 1 maart niet kunt opzeggen. Het zou dan op zijn vroegst 2 maart worden en op 2 maart ben je te laat om op te zeggen per 1 april.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')