BKR registreert geen huurschulden.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:32 schreef Kumusta het volgende:
Doe maar vooral niet betalen. De daaropvolgende BKR registratie zorgt er wel voor dat je dit soort fouten niet meer zo snel kunt maken...
Nee helemaal niks.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:02 schreef Qualize het volgende:
In het contract in kleine letters staat:
Volgens het model door de Raad voor Onroerend Zaken in mei 1998 vastgesteld. De aansprakelijkheid voor nadelige gevolgen van het gebruik van de tekst van het model word door de raad uitgesloten. Wijziging van of verwijzing naar dit model is uitsluitend toegestaan, indien ingevulde, toegevoegde of afwijkende tekst duidelijk als zodanig herkenbaar is. Toevoegingen en afwijkingen dienen bij de voorkeur te worden opgenomen onder het hoofd 'bijzondere bepalingen'.
Kan ik hiermee iets mee doen? Vind vele dingen die hij aangepast heeft erg onduidelijk, vooral wat bij 3.1 staat. Lijk als er een streep doorheen zit en onbepaalde tijd er gewoon op het getypte vlak staat geschreven. En tot en met minimaal...(blanco) zin is niet afgemaakt en weg getypext.
3.1:
[ afbeelding ]
Firstly, your boyfriend has signed the contract, which happens to say it is for 1 person.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:02 schreef Qualize het volgende:
Firstly, we have mentioned and confirmed this apartment rent for two person( by phone and face to face).
Secondly, i was too busy with my work i couldn't join my boyfriend to see the room, in this case, he is only person who singed the contract.
I considering that is incorrect contract without my signature, on the other hand, i needs to register in Gemeente with a contract with my name on.
I think i have my rights to ask landlord to make a new correct contract with his name and my name on.
Please give advice, thanks!
quote:Op maandag 23 februari 2009 11:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Firstly, your boyfriend has signed the contract, which happens to say it is for 1 person.
Secondly, it is not the landlord's fault, nor his problem that you couldn't be there to view the room and/or sign the contract. As said before, the contract states the room is to be occupied by 1 person.
That you need a contract with your name and signature on it for registering you with the gemeente, is your problem, to put it bluntly.
Of course you have the right to ask the landlord for a new contract. Still, the landlord is not obliged to grant you the right of a new contract. He has a written agreement with your boyfriend, not with you.
From what you say now, I understand you want to keep the room? If so, then you (or better, your boyfriend) have to contact the landlord and ask for a revised version of said contract (including taking out all the inconsistencies..) so that it states that you can live there with the two of you, that you have to pay 600 euro per month and that there is a notice period of 1 month.
Again, the landlord is not obliged to do this.
But it would be in his best interest to at least cancel the contract with your boyfriend. The fault is at both sides, so in my opinion the best solution would be to cancel in written form immediately and to pay the 600 euros for the first month, which is the rent for the first month. If the landlord agrees to that, put it on paper and let him sign it. If he's in a good mood, he can cancel the agreement with no cost for your boyfriend, but I wouldn't count on that to happen.
Die kans is vrij aanwezig, daar de bedoeling van het contract aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef klusfoobje het volgende:
Heerlijk topic dit zeg!
Zeg, als ik dat contract zo snel ff bekijk op de scan's en lees welke fouten er zijn gemaakt... Zou dat advocaten kantoor daar wel mee voor de rechter willen komen ? Hoe groot is de kans dat idd de rechter zegt dat als een advocaten kantoor zulke stomiteiten begaat, en dan ook nog het lef heeft om daarmee iemand voor de rechter te slepen... dat die arme TS dan moet bloeden...?
Ehm ... ik snap je nietquote:Op maandag 23 februari 2009 16:46 schreef Alicey het volgende:
Die kans is vrij aanwezig, daar de bedoeling van het contract aan duidelijkheid weinig te wensen overlaat.
En de kans "is vrij aanwezig"? De kans dat wat?quote:Op maandag 23 februari 2009 17:02 schreef Alicey het volgende:
Wat beoogd wordt met het contract is vrij duidelijk.
de kans dat idd de rechter zegt dat als een advocaten kantoor zulke stomiteiten begaat, en dan ook nog het lef heeft om daarmee iemand voor de rechter te slepen... dat die arme TS dan moet bloedenquote:Op maandag 23 februari 2009 17:04 schreef r_one het volgende:
[..]
En de kans "is vrij aanwezig"? De kans dat wat?
Ah, dat wilde ik horen.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:06 schreef Alicey het volgende:
dat die arme TS dan moet bloeden
Neem even een kop koffie, r_one.
Misschien is het wel weer Rotterdams wat ik zit uit te kramen ofzo, dat gebeurt wel vaker.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, dat wilde ik horen.
En m'n taalgevoel miste een woord tussen 'vrij' en 'aanwezig'
Geniet er maar van!quote:* gaat advies van Alicey opvolgen
Ja dat is hetquote:Op maandag 23 februari 2009 17:16 schreef Alicey het volgende:
Misschien is het wel weer Rotterdams wat ik zit uit te kramen ofzo, dat gebeurt wel vaker.
De koffie draaitquote:Geniet er maar van!
Ik kan wel conclusies trekken. Je hebt minstens 1 maand huur verkwanst, je verdoet de tijd van die huisbaas, je verdoet de tijd van die ene gozer die deze kamer aan zich voorbij heeft moeten laten gaan en nu nog zoekt naar een andere, je verdoet iedereens tijd hier aangezien je hoe dan ook je huisbaas moet gaan bellen voor opzegging waarna je pas zeker weet hoe en wat, en je verdoet je eigen tijd.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:20 schreef Qualize het volgende:
sorry, maar ik volg het allemaal niet meer =( al dat juridische dingende ene zeg dit en andere dat!
Kan iemand een conclusie trekken? Want het is een advocaten bureau die de kamer verhuurd, dus als ik iets te melden heb, moet ik het wel zeker van zijn!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:56 schreef Qualize het volgende:
[..]
Hoor je mij dat zeggen? Als ik niet op een eerlijke manier hiermee wegkom dan betaal ik ja, anders betaal ik niet.
Dat is idd lekker eerlijk ja.quote:Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef Qualize het volgende:
(1) niet betalen en waarschijnlijk komt er geen deurwaarder langs?
Zoals al zo vaak gezegd hier:quote:
Dus je kon zelf écht alleen opties verzinnen die beginnen met "niet betalen"quote:Op maandag 23 februari 2009 17:24 schreef Qualize het volgende:
(1) niet betalen (...)
(2) niet betalen (...)
Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen zei ik...dus als er geen andere oplossing is dan ja, ga wel eerst met de verhuurder overleggen (hopelijk he got a good day).quote:Op maandag 23 februari 2009 18:11 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dus je kon zelf écht alleen opties verzinnen die beginnen met "niet betalen"
Had die optie dan ook toegevoegdquote:Op maandag 23 februari 2009 18:18 schreef Qualize het volgende:
Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen zei ik...dus als er geen andere oplossing is dan ja, ga wel eerst met de verhuurder overleggen (hopelijk he got a good day).
Nee hoor. Je kan gewoon gebruik maken van die kamer in die maand, als je ervoor betaalt. Da's niet "voor niks".quote:Op maandag 23 februari 2009 18:18 schreef Qualize het volgende:
Kans is hoog dat we dus ¤600,- voor niks betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |