Niet over praten. Als de verhuurder er niet over begint, praat jij er ook niet over.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:25 schreef Qualize het volgende:
Zou ik de borg wel of niet betalen? Als ik toch een maand huur en nu al opzeg?
Je moet kijken waar je zin aan hebt. Als je geen verder gedonder wil, dan zeg je op voor 1 april zoals de huurder zegt en betaal je de borg + 2 maanden huur. Als je dat niet wil, kun je er vanuit gaan dat er gedonder van komt (Lees : De verhuurder gaat je dagvaarden). Je kunt dan het bedrag van de borg beter gebruiken om een advocaat in te huren.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:25 schreef Qualize het volgende:
Zou ik de borg wel of niet betalen? Als ik toch een maand huur en nu al opzeg?
uh dat snap ik niet, je bedoelt zeker borg + 1 maand huur als ik alleen in maart blijf?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je moet kijken waar je zin aan hebt. Als je geen verder gedonder wil, dan zeg je op voor 1 april zoals de huurder zegt en betaal je de borg + 2 maanden huur. Als je dat niet wil, kun je er vanuit gaan dat er gedonder van komt (Lees : De verhuurder gaat je dagvaarden). Je kunt dan het bedrag van de borg beter gebruiken om een advocaat in te huren.
Ik heb vandaag een deurwaarder op een vordering gezet van 30 euro (excl BTWquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef Qualize het volgende:
Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap.
Je buurman moet ff gaan wieberen. Geef 'm een euro, dan kan ie een ijsje gaan halen in de speeltuin.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef Qualize het volgende:
Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap. (gewoon iets duidelijk maken, ik ga heus wel betalen).
Daar gaat de verhuurder niet mee akkoord, dus die borg krijg je dan sowieso niet terug. Ik bedoel dat je stelling moet nemen. Heb je zin om eventueel een procedure voor de rechtbank te voeren, met kans die te verliezen en nog een paar honderd euro meer te moeten betalen die dan heel snel op tafel moeten komen => Betaal dan helemaal niets. Heb je er geen zin in => Betaal dan de borg en 2 maanden huur. De borg krijg je naderhand terug.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:50 schreef Qualize het volgende:
uh dat snap ik niet, je bedoelt zeker borg + 1 maand huur als ik alleen in maart blijf?
Verkeerd advies van de buurman. In dit geval betreft het een advocatenkantoor, dus zij hebben weinig kosten aan procederen. Een huurprocedure voor de kantonrechter voeren en jou dagvaarden kost bij elkaar iets van 300 euro excl. de tijd die de advocaat er in moet steken, maar gezien hij zelf de zaak voert schat ik in dat hij dat er wel voor over heeft.quote:Btw ik heb ook een verklaring waarom de buurman dat zei van niet betalen, omdat het bedrag voor de verhuurd niks is en daarvoor niet naar de rechter stap. (gewoon iets duidelijk maken, ik ga heus wel betalen).
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga niet 2 maanden huur betalen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar gaat de verhuurder niet mee akkoord, dus die borg krijg je dan sowieso niet terug. Ik bedoel dat je stelling moet nemen. Heb je zin om eventueel een procedure voor de rechtbank te voeren, met kans die te verliezen en nog een paar honderd euro meer te moeten betalen die dan heel snel op tafel moeten komen => Betaal dan helemaal niets. Heb je er geen zin in => Betaal dan de borg en 2 maanden huur. De borg krijg je naderhand terug.
[..]
Verkeerd advies van de buurman. In dit geval betreft het een advocatenkantoor, dus zij hebben weinig kosten aan procederen. Een huurprocedure voor de kantonrechter voeren en jou dagvaarden kost bij elkaar iets van 300 euro excl. de tijd die de advocaat er in moet steken, maar gezien hij zelf de zaak voert schat ik in dat hij dat er wel voor over heeft.
Wanneer hij die procedure vervolgens wint (Een kans van nagenoeg 100 procent), kan hij de proceskosten en dagvaardingskosten sowieso volledig op je verhalen en waarschijnlijk nog een stukje salaris gemachtigde er bij ook.
Er staat echter wel een startdatum vermeld. De verhuurder zou wel eens aan het langste eind kunnen trekken wanneer hij o.b.v. art. 7:271BW eerste lid beredeneert dat er pas opgezegd kan worden nadat de huur is ingegaan, wat hij al heeft aangegeven te gaan doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:53 schreef Qualize het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ga niet 2 maanden huur betalen.
Ik heb juridisch gezien recht op dat ik 1 maand opzegtermijn heb omdat de contract ook staat: onbepaalde periode.
Omdat je op 1 maart pas kunt opzeggen per 1 mei (7:271BW, lid 5a).quote:Waarom zou ik dan 2 maanden moeten betalen als ik voor 1 maart een aangetekende brief verstuur waarin sta dat ik per 1 april mijn huurovereenkomst opzeg?
600 euro incasseren vind ik best nuttig klinken.quote:En als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg niet heb betaald voor 1 maand, terwijl ik er niet meer in woonsorry maar daar zie ik de nut niet in.
Dat zal hij niet doen inderdaad. Maar als je toch bereid bent om te betalen wat je verschuldigd bent (wat je kennelijk niet bent, maar dat terzijde), waarom dan niet alles op de nette manier afhandelen?quote:Als hij naar de rechter toe ga omdat ik een borg moet betalen....en hij wint de zaak dan moet hij het gelijk weer naar mijn rekening storten omdat ik er niet meer in woon.
Een typefout denk ik.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Qualize het volgende:
Opmerking over het contract:
Het adres staat letterlijk zo op het papier:
(Straatnaam) (huisnummer)
5643 HR n
(plaats)
Waarom staat er een "n" achter de postcode?
Omdat bepaald is dat de periode ingaat op 1 maart. Pas na 1 maart kun je opzeggen en dan ben je dus net te laat om op te zeggen per 1 april.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:16 schreef Qualize het volgende:
Maar Alice....
Waarom zou ik dan 2 maanden moeten betalen als ik voor 1 maart een aangetekende brief verstuur waarin sta dat ik per 1 april mijn huurovereenkomst opzeg?
Hoe dit in de praktijk werkt weet ik niet precies, want het is een beetje een moeilijk geval. Wettelijk is in ieder geval bepaald dat een huurovereenkomst pas opgezegd kan worden nadat de bepaalde tijd is verstreken en dat er dan minimaal nog een maand tussen moet zitten. De vraag is hier of de melding dat het contract ingaat op 1 maart is aan te merken als bepaalde tijd. De advocaat vindt kennelijk van wel en gevoelsmatig denk ik dat hij daar nog best gelijk in zou kunnen hebben ook.quote:Is dat serieuze? Nu snap ik er totaal niks meer van![]()
De ene zegt dit en de andere dat. Heeft de advocaat nu nou gelijk? Of de huurcommissie en het juridische kantoor?
Je kunt de huur opzeggen voor of op de datum van betaling van de volgende huurperiode.. Als de 1e van elke maand de huur betaald moet worden van diezelfde maand, dan kan TS voor of op 1 maart opzeggen en per 1 april is het contract dan beëindigd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:06 schreef Alicey het volgende:
Omdat je op 1 maart pas kunt opzeggen per 1 mei (7:271BW, lid 5a).
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:08 schreef Qualize het volgende:
Hij had net mijn brief ontvangen over 4.4 waar staat dat ik over het hele jaar alleen mar ¤600,- hoeft te betalen.
Na 1 maart moet dat dus zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je kunt de huur opzeggen voor of op de datum van betaling van de volgende huurperiode.. Als de 1e van elke maand de huur betaald moet worden van diezelfde maand, dan kan TS voor of op 1 maart opzeggen en per 1 april is het contract dan beëindigd.
Buurmankruid.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Sorry hoor maar stik er nu ook maar in. Tegen jou en je buurman is geen kruid gewassen.
1 maart is zondag. Niet aan gedachtquote:
Ahhh, Eindhooovuh de gekste!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 14:00 schreef Qualize het volgende:
Opmerking over het contract:
Het adres staat letterlijk zo op het papier:
(Straatnaam) (huisnummer)
5643 HR n
(plaats)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nah, dat is wel een naaistreekquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
1 maart is zondag. Niet aan gedacht
TS: 2 maanden huur + borg
![]()
Ik vond dit topic ook wel een erg hooggehalte hebben. Vreselijk als iemand advies vraagt en dan gewoon compleet het tegenovergestelde van het gegeven advies doet - vraag dan niks
![]()
Maar goed, back on topic!
Het is wel belachelijk dat je voor of op 1 maart niet kan opzeggen, omdat 1 maart op een zondag valt. TS heeft gewoon een maand opzegtermijn, kan hij echt niet voor 1 maart al opgeven hier gebruik van te willen maken en dat het contract dan beeindigd wordt op 1 april?Ignorance is bliss, but knowledge is power.
We lezen het vonnis binnenkort wel op rechtspraak.nlquote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:25 schreef Sylver_ het volgende:
TS heeft gewoon een maand opzegtermijn, kan hij echt niet voor 1 maart al opgeven hier gebruik van te willen maken en dat het contract dan beeindigd wordt op 1 april?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |