In dit geval was het dus Japan en Zuid-Korea, en die geven wel stempels, maar ik snap je punt. Het was echter pas de eerste keer dat ik zoiets hoorde.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 05:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Valt tegen denk ik.... de meeste EU landen geven geen stempel in een Nederlands paspoort, dus je had wellicht 10 landen in de EU kunnen bezoeken, en geen stempel gekregen. En sowieso geven ook niet alle landen een stempel, ik ben ook wel eens de VS binnengekomen zonder stempel. (Vanuit Canada dan wel, per vliegtuig).
dat wil ik ook!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 05:43 schreef maartena het volgende:
Na 2006 natuurlijk helemaal geen problemen meer..... maar een vriendelijk "Welcome Home" met het teruggeven van mijn blauwe paspoort.
22:41 ten tijde van deze post.... maar ik heb veel gewerkt deze week en ga mooi naar bed.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:17 schreef msnk het volgende:
Liggen alle Amerikaantjes al in bed ofzo, is toch pas 12 uur.
Vraag het me af, want ik heb er nog over na lopen denken om een klacht in te dienen. Nu ze Guantanamo toch gaan sluiten, kan dat weer.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:16 schreef Wackyduck het volgende:
Was die immigratie officier misschien net berispt door zijn gebrek aan kwaliteit, en reageerde hij zich op jouw af?
Maar denk je daar iets mee te bereiken dan? Hij wilde blijkbaar zeker weten dat je niet voor iets raars naar Japan was geweest. Die mensen staan nou eenmaal niet bekend om hun vriendelijkheid (hoewel ze meestal opklaren op het moment dat ik zeg dat ik kankeronderzoek doen omdat ze allemaal een tante/broer/neef met ... kanker hebben).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vraag het me af, want ik heb er nog over na lopen denken om een klacht in te dienen. Nu ze Guantanamo toch gaan sluiten, kan dat weer.
Ik alleen verwacht weinig te kunnen doen. Maar als we met z'n allen zouden klagen over de belachelijke behandeling die we iedere keer krijgen, dan verwacht ik dat er uiteindelijk wel iets zal veranderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:13 schreef Shivo het volgende:
[..]
Maar denk je daar iets mee te bereiken dan?
Ik had gehoopt dat er aan die tweederangsburgerbehandeling een einde zou komen met mijn greencard, maar ik moest dit keer ook m'n vingerafdrukken afstaan, wat de afgelopen drie keer niet het geval was.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:55 schreef Shivo het volgende:
Dat je bij aankomst als tweedehands burger wordt behandeld is geen pretje, maar ik vrees dat dat andersom in Nederland niet zo heel veel anders is. Daar is de rij voor all passports ook meestal langer dan die voor EU passports.
Pas als je een Amerikaans staatsburger bent komt er een einde aan de tweederangsburgerbehandeling. Je mag er wellicht uitzien als een westerling, maar je bent en blijft nog steeds een allochtoon.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:57 schreef Lyrebird het volgende:
Ik had gehoopt dat er aan die tweederangsburgerbehandeling een einde zou komen met mijn greencard, maar ik moest dit keer ook m'n vingerafdrukken afstaan, wat de afgelopen drie keer niet het geval was.
Vorig jaar Turbotax gebruikt; dit jaar een poging gewaagd met Turbotax, maar ik moest volgens dat programma meer dan $12000 betalen. Toch maar es een accountant raadplegen...quote:Op maandag 23 februari 2009 00:15 schreef Shivo het volgende:
Daar gaan we weer, de jaarlijkse worsteling met de belastingopgave. Vrolijk wordt je er niet van en ik moet ook heul veul betalen dit jaar (aangezien ik in 2008 geen stuiver heb betaald).
Vandaag met Turbotax aan de gang gegaan en ik moet zeggen dat het me nogal meevalt. Maar ik kom op een vergelijkbaar bedrag uit kwa betalen... en dat is nog voor de state taxquote:Op maandag 23 februari 2009 01:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vorig jaar Turbotax gebruikt; dit jaar een poging gewaagd met Turbotax, maar ik moest volgens dat programma meer dan $12000 betalen. Toch maar es een accountant raadplegen...
Het is te merken dat je een newbie bent..... Na 9 maanden zon en geen druppel regen, vind ik het winterseizoen toch heerlijk! En we hebben na een aantal droge seizoenen toch echt eens een natte winter nodig.....quote:Op maandag 23 februari 2009 18:42 schreef Bananenman het volgende:
Tvp. Ik vind dat het de laatste weken veel te veel regent in SoCal. Ik wil ontbijt gaan halen maar het miezertOké het is winter, maar toch.
Delta, gevonden via http://www.kayak.comquote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:35 schreef Shivo het volgende:
Welke maatschappij vliegen jullie? 350 euro is echt geen geld, dat heb ik al lang niet meer gezien.
Dat is toch ongeveer EUR 350 tegenwoordig?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:20 schreef Shivo het volgende:
vanaf Boston wordt het niet goedkoper dan $541
quote:
De clearance is echt geniaal. Spijkerbroeken voor $6.50 enzoquote:Op zondag 1 maart 2009 09:37 schreef maartena het volgende:
[..]![]()
Ik heb hier een enorme Target op 3 minuten rijden, maar ik kom er toch weinig voor kleren eigenlijk..... Ondergoed, dat haal ik wel vaak bij Target
3 jaar als je getrouwd bent met een Amerikaan(se), je mag dan je Nederlanderschap behouden.quote:Op zondag 1 maart 2009 18:01 schreef dralion13 het volgende:
hoeveel jaar duurt het eigenlijk om amerikaanse nationaliteit te krijgen als je naar amerika verhuisd?
het is toch zo dat je dan een aantal jaar het land niet uit mag\
Ik ga/ging al jaren naar Mervyns, daar kon ik altijd broeken krijgenquote:Op zondag 1 maart 2009 18:30 schreef wonderer het volgende:
De clearance is echt geniaal. Spijkerbroeken voor $6.50 enzoIk haal alles daar, en bij Old Navy. Goed spul en lekker goedkoop.
Jah, huishoudelijke artikelen, daar kom ik altijd voor bij Target.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:21 schreef Bananenman het volgende:
Ik vind die Target wel geniaal hoor. Ik heb er een fiets, broodrooster en nog een hele hoop andere zooi gekocht voor best weinig geld
Amerikaanse mannen hebben idd weinig smaak als het op kleding aankomt. Jonge Amerikaanse vrouwen hebben daar ook problemen mee, het ziet er vaak niet uit. Maar op latere leeftijd komt dat bij de vrouwen vaak goed; bij de mannen blijft het pet. Niet dat er geen goede mooie kleding te krijgen is; er is gewoon weinig interesse voor.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:01 schreef peachess het volgende:
abercrombie & Fitch
maar mannenkleding in VS is gewoon lelijk. in europa heb je toch veel mooiere kleding. toen mijn vriend hier net aankwam heb ik voor hem direct een heel nieuwe garderobe gekocht. hij droeg altijd nike en jordan kleding ben blij dat hij daarvan afgestapt is.
quote:Op zondag 1 maart 2009 18:50 schreef maartena het volgende:
[..]
3 jaar als je getrouwd bent met een Amerikaan(se), je mag dan je Nederlanderschap behouden.
5 jaar in alle andere gevallen, je verliest dan automatisch je Nederlanderschap.
Je mag altijd het land uit en weer terug zolang je een geldig visum hebt. Het kan voorkomen dat je een paar weken, wellicht to hooguit een paar maanden moeilijk het land uit kan en weer terug omdat je je visumpapieren nog niet rond hebt, maar dan nog kun je middels USCIS binnen 48 uur (en een flinke bom geld) een nooddokument (re-entry permit) krijgen als je bijv. in noodgevallen toch de VS moet verlaten.
Waar je dat "een aantal jaar het land niet uitmag" vandaan haalt weet ik niet. Maar er gaan wel meer fabeltjes rond over de VS natuurlijk
Dan snapt die oom van je het systeem niet, is te gierig om een re-entry permit te halen, of hij verblijft illegaal in de VS in afwachting tot een visumaanvraag goedgekeurd wordt....quote:Op zondag 1 maart 2009 19:50 schreef dralion13 het volgende:
die smoes gebruikte mijn oom om niet op de verjaardag van mijn oma te komen
Die flubberige spijkerbroeken, bleh. Daar doe ik niet aanquote:Op zondag 1 maart 2009 19:10 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerikaanse mannen hebben idd weinig smaak als het op kleding aankomt. Jonge Amerikaanse vrouwen hebben daar ook problemen mee, het ziet er vaak niet uit. Maar op latere leeftijd komt dat bij de vrouwen vaak goed; bij de mannen blijft het pet. Niet dat er geen goede mooie kleding te krijgen is; er is gewoon weinig interesse voor.
Dan mag hij ten alle tijde het land verlaten. Smoesjes dus.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:56 schreef dralion13 het volgende:
hij is getrouwd met een amerikaanse.
Goede zaak! Heb hem laatst in Dallas ontdekt, gelijk maar even lading broeken en polo's meegenomen. Kan ik voorlopig weer even vooruit.quote:
In Nederland is het een homomerk. Dat je het even weetquote:Op maandag 2 maart 2009 05:52 schreef Okeuj het volgende:
[..]
Goede zaak! Heb hem laatst in Dallas ontdekt, gelijk maar even lading broeken en polo's meegenomen. Kan ik voorlopig weer even vooruit.
Echt niet. En kleding in de VS is drie keer niks - ze hebben mijn maat vaak niet eens.quote:Op maandag 2 maart 2009 06:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
In Nederland is het een homomerk. Dat je het even weet
quote:Op maandag 2 maart 2009 15:48 schreef Shivo het volgende:
[..]
Echt niet. En kleding in de VS is drie keer niks - ze hebben mijn maat vaak niet eens.
T-shirt and Jeans FTW!.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:08 schreef popolon het volgende:
Ik loop het liefst in jeans + shirt dus ik ben goedkoop uit. Mijn 36L bestel ik online want zijn idd vaak niet in winkels te krijgen.
Wat is dat dan?quote:Op maandag 2 maart 2009 19:47 schreef jeffero het volgende:
[..]
T-shirt and Jeans FTW!.
zijn er eigenlijk veel amerikaanse kaaskoppen hier die gebruik maken van het 2cnd amendment right?
(tevens schaamteloze tvp)
en ja.. 2 .22LR riflesquote:A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.
Niet alleen in Nederland trouwens, in California wordt A & F ook echt gezien als het merk met een "gay image", en daar proberen ze zelf ook helemaal niet onderuit te komen trouwens.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:48 schreef Shivo het volgende:
Echt niet.
Nah. Het is ook iets wat vaak een beetje overtrokken wordt in het buitenland. Dat het hier MAG, betekend niet dat elke onverlaat dan ook rondloopt met wapens.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:47 schreef jeffero het volgende:
zijn er eigenlijk veel amerikaanse kaaskoppen hier die gebruik maken van het 2cnd amendment right?
Hou er wel rekening mee - mocht je dit ooit van plan zijn - dat de teller voor je U.S. citizenship op 0 komt te staan (als in 0 jaar in de VS) als je langer dan 6 maanden in het buitenland bent. Dus pas als je weer terug bent uit Japan, begint de teller opnieuw, en omdat je getrouwd bent met een Amerikaanse kan dat dan 3 jaar later etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 06:06 schreef Lyrebird het volgende:
Vanwege mijn nieuwe baan in Japan, waar ik misschien langer dan een jaar blijf werken, moet ik een I-131 aanvragen. Het rare is dat ik hiervoor weer een afspraak met de USCIS moet maken, om mijn biometrics af te geven. Maar ik heb die al gegeven toen ik mijn greencard aanvroeg. Weet iemand hier iets van?
ik weet,ik weetquote:Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Nah. Het is ook iets wat vaak een beetje overtrokken wordt in het buitenland. Dat het hier MAG, betekend niet dat elke onverlaat dan ook rondloopt met wapens.
Weet je het zeker? Als dat zo is, dan heb ik een probleem. Ik ging er van uit dat ik 2.5 van de 5 jaar in de VS moest doorbrengen om citizenship aan te kunnen vragen. Aan die eis voldoe ik nu. Er staat me niets van bij dat die 2.5 jaar zo opgedeeld moet zijn dat ik 6 maanden per jaar in de VS moet zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Hou er wel rekening mee - mocht je dit ooit van plan zijn - dat de teller voor je U.S. citizenship op 0 komt te staan (als in 0 jaar in de VS) als je langer dan 6 maanden in het buitenland bent. Dus pas als je weer terug bent uit Japan, begint de teller opnieuw, en omdat je getrouwd bent met een Amerikaanse kan dat dan 3 jaar later etc.
De I-131 heb je inderdaad nodig om weer terug de VS in te kunnen op je Green Card, etc, maar voor je staatsburgerschap MOET je minstens 6 maanden per kalender-jaar IN de VS hebben gewoond.
quote:Must be physically present in the USA for at least half of the 5 years period (or half of the 3 years period if applying as a spouse of a US citizen). There are certain exceptions to physical presence in the USA, for example: military service abroad; employment by the US Government abroad; employment by US-owned firm engaged in the development of foreign trade and commerce for the USA; employment by US research organization abroad; work for religious organization as a minister; etc;
Must not have broken the continuity of residency in the USA (has never spent more than 12 months abroad). Please keep in mind that even absence of more than 6 months but less than 12 months can establish a presumption of non-compliance with continuity of residence requirement, but this presumption can be rebutted (see information above).
Must have resided continuously in the USA after filing of naturalization application up to the time of admission to USA citizenship. Until the US citizenship is granted, the applicant must continue to reside permanently in the USA, he can travel internationally, but shall comply with the continuity of residency requirement and does not spend more than 6 months abroad.
Vanaf de ontvangst van mijn greencard ben ik 9 maanden, zonder interruptie, in de VS gebleven. Dat is dus niet genoeg. Hier word ik dus echt niet goed van. Van die stomme regels die op helemaal niets gebaseerd zijn. Waarom een periode van 1 jaar?? Alsof je als wetenschapper 1 jaar lang helemaal geen buitenlandse conferenties hoeft te bezoeken. Stelletje achtelijke mongolen.quote:Please note that in most cases you must have been physically present and residing in the United States for an uninterrupted period, without any absences whatsoever, for at least oneyear after your admission as a lawful permanent resident before you can file a Form N-470.
ruger 10/22quote:Op dinsdag 3 maart 2009 09:16 schreef jeffero het volgende:
[..]
@ compier: welk merk en type?
hoe zit het met het op straat dragen in missouri...alleen concealed met een CCW permit? of ook gewoon open carry?
Nice...do want.....was duur of viel het mee? (ben niet zo op de hoogte qua rifle prijzenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:08 schreef compier het volgende:
[..]
ruger 10/22
marlin model 60
alleen concealed carry met permit.
nog 6 maanden en 20 dagen voor ik een pistool mag kopen
excuse me but WTF were you saying??quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:15 schreef compier het volgende:
beide NIEUW onder de 250 dollar
de marlin onder de 150
Ach, in Nederland heb je tegenwoordig ook zo een mes tussen de ribben als je een Allochtoon sorry minister, "Nieuwe Nederlander" verkeerd aankijkt..quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:33 schreef gepke het volgende:
Ik bedoel meer zeg maar in de zin van dat ze je neerknallen ofzo?
Ja, die buurten zijn er zeker. Gary (IN) en Chicago Heights (IL) zijn twee steden waar ik wel eens door heen ben gereden, en daar voelde ik me minder veilig. Dat kan overigens van het ene blok huizen op het andere blok huizen veranderen. Plotseling zie je dan meer zwarte mensen op straat rondhangen, en huizen die uitgebrand of dichtgetimmerd zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:19 schreef gepke het volgende:
Wat ik mij dus echt afvraag, ik heb wel eens gehoord dat er in Amerika echt buurten zijn waar je beter niet kunt komen.
Maar is het echt zo erg, dat je bijvoorbeeld niet zomaar in een latino buurt/zwarte buurt of weet ik het wat voor buurt kan komen als je er niet hoort? dus als blanke in een zwarte buurt o.a.
Absoluut. East Los Angeles is een echte latino wijk, en de voorsteden Compton en Inglewood zijn voornamelijk zwarten. Overdag kun je er nog wel redelijk doorheen rijden (over de hoofdstraten dan), maar s'nachts wil je daar echt niet zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:19 schreef gepke het volgende:
Wat ik mij dus echt afvraag, ik heb wel eens gehoord dat er in Amerika echt buurten zijn waar je beter niet kunt komen.
Maar is het echt zo erg, dat je bijvoorbeeld niet zomaar in een latino buurt/zwarte buurt of weet ik het wat voor buurt kan komen als je er niet hoort? dus als blanke in een zwarte buurt o.a.
Hoe zit dat eigenlijk met New York? Ik ga naar alle waarschijnlijkheid vanaf komende zomer in New York wonen en studeren. En mn klasgenoten hier in londen wezen me er op dat het er echt niet veel veiliger is in vergelijking met de 'shady straatjes' in londen by night. Al heb ik zelf het idee dat dat wel meevaltquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Absoluut. East Los Angeles is een echte latino wijk, en de voorsteden Compton en Inglewood zijn voornamelijk zwarten. Overdag kun je er nog wel redelijk doorheen rijden (over de hoofdstraten dan), maar s'nachts wil je daar echt niet zijn.
Detroit, daar is zo'n beetje driekwart van de stad niet echt een geweldige lokatie nadat de zon onder gaat.... overdag ook niet echt trouwens.
Overigens wil je ook niet s'nachts rondlopen in de Bijlmer in Amsterdam, West-Amsterdam, Kanaleneiland in Utrecht, Ommoord in Rotterdam.... en in Den Haag heb je ook wel een buurt waar je liever niet rondloopt s'nachts.
Bronx, Harlem, etc.... geen fijne buurten, alhoewel het de afgelopen 10 jaar wel flink is opgeknapt. Het beste vraag je straks aan de lokale studenten waar je beter wel/niet kunt komen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met New York? Ik ga naar alle waarschijnlijkheid vanaf komende zomer in New York wonen en studeren. En mn klasgenoten hier in londen wezen me er op dat het er echt niet veel veiliger is in vergelijking met de 'shady straatjes' in londen by night. Al heb ik zelf het idee dat dat wel meevalt
Het wordt straks wonen / werken / leven in manhattan. Mn school zit er, mn werk zit er, en mn toekomstige woonplek zit d'rquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:43 schreef maartena het volgende:
[..]
Bronx, Harlem, etc.... geen fijne buurten, alhoewel het de afgelopen 10 jaar wel flink is opgeknapt. Het beste vraag je straks aan de lokale studenten waar je beter wel/niet kunt komen.
Och, overdag kan dat prima.... je zou voor de zekerheid wat cash in je broekzak kunnen proppen en je portemonee thuis laten, en wellicht geen popie-jopie sportschoenen van $200 dragen....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens vind ik de bronx en harlem wel wat 'geromantiseerd' over komen. Ben er nog nooit geweest en heb alleen maar slechte verhalen er over gehoord. Wil er echt zelf eens een veilig kijkje nemen
Grats!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:55 schreef wonderer het volgende:
Whooo, de USCIS vindt dat ik mag blijven. Bijna een jaar later
Kan een modje even het volgende aanpassen:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 05:47 schreef maartena het volgende:
De Verenigde Staten van Amerika
Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 302 Miljoen inwoners (Schatting Juni 2007)
Officiële taal: Geen, echter Engels is officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President George W. Bush (Tot 20 Januari 2009)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 4 November 2008.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.
Pfff al dat gezeur over "waar je niet moet komen als 'welke kleur dan ook'".quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het wordt straks wonen / werken / leven in manhattan. Mn school zit er, mn werk zit er, en mn toekomstige woonplek zit d'rAl heb ik in dat laatste nog wat 'keuze mogelijkheden' ivm hoe dichter je in manhattan wil wonen hoe meer je per week moet gaan betalen.
Overigens vind ik de bronx en harlem wel wat 'geromantiseerd' over komen. Ben er nog nooit geweest en heb alleen maar slechte verhalen er over gehoord. Wil er echt zelf eens een veilig kijkje nemen
't Is ook knetterduur geworden. Ach goed, ik zie ook niet waarom ik Amerikaan zou moeten worden.quote:Op zondag 8 maart 2009 21:49 schreef wonderer het volgende:
Ik lees net dat de naturalization test vernieuwd is, dus mijn Citizenship for Dummies is waardeloos
Dat ook nog, ja... Nja, ik vind dat gezeik met die greencards zo irritant. Ik wil gewoon voor vol aangezien worden hier. 't Is toch mijn nieuwe thuis.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is ook knetterduur geworden. Ach goed, ik zie ook niet waarom ik Amerikaan zou moeten worden.
Ik word voor vol aangezien, wat voor ervaringen heb jij?quote:Op zondag 8 maart 2009 22:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat ook nog, ja... Nja, ik vind dat gezeik met die greencards zo irritant. Ik wil gewoon voor vol aangezien worden hier. 't Is toch mijn nieuwe thuis.
Nou, dat ze niet weten wat ze met die greencard aanmoeten als ik een verzekering wil afsluiten enzo. Volgens mij komen hier niet zoveel immigranten voor.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik word voor vol aangezien, wat voor ervaringen heb jij?Dit land draait op greencard houders.
Da's vreemd, ik heb geen enkele negatieve ervaring. Nou stikt het hier ook van de Canadezen dus misschien is het hier wat normaler.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou, dat ze niet weten wat ze met die greencard aanmoeten als ik een verzekering wil afsluiten enzo. Volgens mij komen hier niet zoveel immigranten voor.
"Live free or die" zeg je dan.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:59 schreef wonderer het volgende:
Bij de bank hetzelfde verhaal. "Wat moet ik hiermee??" stond er zo op hun gezicht.
Omdat wetten voor immigranten kunnen veranderen, en ze je er alsnog uit kunnen knikkeren, kind of geen kind.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef popolon het volgende:
't Is ook knetterduur geworden. Ach goed, ik zie ook niet waarom ik Amerikaan zou moeten worden.
In California is het ook vrij normaal, het stikt hier dan ook van de immigranten uit zowel Latino als Aziatische landen.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:57 schreef popolon het volgende:
Da's vreemd, ik heb geen enkele negatieve ervaring. Nou stikt het hier ook van de Canadezen dus misschien is het hier wat normaler.
Ja, en dan pakken ze een pistool (want alle Amerikanen lopen met een pistool op zak, jeweettog) en dan poefquote:
Dat is mijn goedrecht.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Omdat wetten voor immigranten kunnen veranderen, en ze je er alsnog uit kunnen knikkeren, kind of geen kind.
Een I-90 (vervanging van 10 year green card) kost tegenwoordig ook $290 + $80 voor biometrics = $370 elke 10 jaar. En over 10 jaar is het natuurlijk weer duurder. (De kans is ook ENORM groot gezien het huidige regeringsbudget dat dit nog voor jouw 10 jaar erop zit weer flink duurder wordt gemaakt)
N-400 (naturalization) kost je $595 + $80 voor biometrics = $675.
Een prijsverschil van $305 dus.... en over 10 jaar ben je dus al meteen duurder uit.
Een paspoort kost je $90 om de 10 jaar, en je HOEFT geen paspoort aan te vragen, je certificaat is eeuwig geldig. Dus op de lange termijn ben je een stuk goedkoper uit om het WEL te doen.
En het geeft gewoon een stukje zekerheid.
Ook niet te onderschatten is dat als jij geen staatsburger bent, en je vrouw komt te overlijden, dat indien ze nog ergens investeringen bezit etc, dat jij daar mooi 60% belasting over mag betalen..... nu gaat het wel om bedragen van boven de 960k-en nog wat centen, maar daar zit je met huiseigendom, een erfenis van je schoonouders, en een 401k al snel aan. Het hebben van een staatsburgerschap voorkomt gewoon veel ellende.
Verder kun je nu werken voor banen waarvoor staatsburgerschap veplicht is, en je zit niet met de ellende dat je twee weken voor je vakantie erachter komt dat je paspoort verloopt, en het duur 3 a 4 weken voordat je een nieuwe krijgt vanuit Nederland.... dan kun je gewoon lekker reizen op het andere paspoort. Ook handig voor noodgevallen enzo.
Ook kun je langer dan 6 maanden het land uit mocht dat nodig zijn, zonder dat je green card in gevaar komt. Naast dat het op lange termijn een stuk goedkoper is geeft het eigenlijk geen enkel nadeel, alleen maar voordelen.
Maar als jij elke 10 jaar een flinke bom duiten wil ophoesten terwijl je er in 1 keer voor een iets grotere bom duiten voor altijd van af kunt zijn..... tja, dat is jouw goedrecht natuurlijk.
Heb net ook mijn ticket naar SFO geboektquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Euc- het volgende:
Ben nu trouwens een reisje aan het plannen in Juni, vliegen op SFO, en dan autotje huren en wat rond gaan touren, mijn maat wilt heel graag Las Vegas zien, dus daar heen rijden, en dan richting Canada
Tickets kosten ook geen drol meer, 450 euro; Brussel > San Francisco en Vancouver > Brussel.
Ja, absoluut...quote:Op maandag 9 maart 2009 13:06 schreef Levitas het volgende:
[..]
Moet ik trouwens PER SE een paspoort hebben voor dat weekje? Ik heb nu namelijk alleen een identiteitsbewijs en geen paspoort..
Paspoort is zeker verplicht. Maar zo duur zijn die krengen toch niet? 50 euro ofzo?quote:Op maandag 9 maart 2009 13:06 schreef Levitas het volgende:
Moet ik trouwens PER SE een paspoort hebben voor dat weekje? Ik heb nu namelijk alleen een identiteitsbewijs en geen paspoort..
Valt dus mee. Twee keer je Green Card vernieuwen kost je meer.quote:Op maandag 9 maart 2009 00:20 schreef popolon het volgende:
Dacht trouwens dat het nu duizende dollars zou kosten, ook vandaar.
Bedankt voor deze informatie! Ik heb nog niks getekend wat betreft woonplek, ik kan namelijk een appartement accepteren, en dat zal rond central park zijn maar weet nog niet of ik dat moet doen. Of ik moet zelf op zoek naar een kamertje in New York. Dat zal waarschijnlijk rond east harlem zijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 07:49 schreef ableton het volgende:
[..]
Pfff al dat gezeur over "waar je niet moet komen als 'welke kleur dan ook'".
New York is gewoon veilig.
Woon zelf in Brooklyn, ga daar wonen.
1, het is goedkoper,
2. het is leuker,
3. het is er minder druk,
4. het is er gezelliger,
5. het is er diverser.
Het is 15 minuten met de metro naar hartje Manhattan, dus voor je werk hoef je het niet te laten.
Brooklyn was ook zo'n wijk waar je niet moest komen,
nu wonen er veel yuppen, starters, hipsters gezellig tussen de negroide bewoners.
Harlem, super gezellig, veel "donker" op straat maar pssst... dat zijn mensen hoor, die wijzen je gewoon de weg als het vraagt.
Queens, net zo leuk.
The Bronx, niks mis mee.
Crown Heights, prima te doen.
Dat je er weinig blanken ziet betekent niet dat het er gevaarlijk is of dat je niet gewenst bent.
Een vriend van mij, donkere jongen uit The Bronx zegt dat hij zich juist begint te ergeren, als er een blank persoon aankomt lopen en de weg oversteekt om aan de andere kant van de straat te passeren.
Of schichtig om zich heen beginnen te kijken.
Doe gewoon normaal, dan is er ook niets aan de hand.
"m'n toekomstige woonplek zit d'r"
wees er vooral niet blij mee. Dat betekent dus dat je of in een yuppenbuurt (lees yoga + zwangerschapgymnatiek + biologisch verantwoord huishouden), of een hippe (lees jonge mensen in skinny jeans en te grote bril met vensterglas) buurt of zaken buurt komt te wonen.
Of China Town.
Ga toch lekker in Brooklyn wonen.
Al dat gemiep over Manhattan altijd.
New York is fantastisch, maar Manhattan draagt daar weinig aan bij.
Geldig paspoort, dat is alles wat je nodig hebt. In het vliegtuig vul je je Visa Waiver in. Wel moet je tegenwoordig online van te voren aangeven dat je het land in wil. Dan kan hier: https://esta.cbp.dhs.govquote:Op maandag 9 maart 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:Hoe zit het met eventuele papieren? Dienen we nog een verklaring af te leggen dat we geen terroristen zijn, of een of ander verblijfsbewijs aldaar?
Je kunt een auto huren, een taxi nemen, en vaak gaan er ook shuttles naar verschillende toeristische oorden waar veel hotels zijn.quote:Hoe zit het met het vervoer van en naar het vliegveld? We willen landen op Miami International Airport en het hotel bevindt zich in Sunny Isles, ten noorde van Miami Beach
http://www.miamidade.gov/transit/quote:Hoe zit het daar met het openbaar vervoer? Wat zijn de kosten van een enkel reisje met een bus/metro/trein? Zijn er weekkaarten te verkrijgen voor dit allemaal en tegen welke prijs?
Net zoals in Nederland, je krijgt waar je voor wil betalen. Je kunt voor $5 naar de McDonalds, of je kunt voor $30 naar een steak house. Er zijn genoeg restaurantjes waar je voor $15 een avondmaaltje kunt scoren.quote:Aan wat voor kosten en kwaliteit voor die prijs voor eten moeten we denken?
Ik ken Miami niet zo. Maar als ik naar Florida zou gaan (ben zelf nog niet geweest, mijn vrouw wel), dan zou ik sowieso naar Cape Canaveral gaan (JFK space center) - bij voorkeur wanneer er iets gelanceerd wordt - en de Everglades bezoeken. Je hebt verder natuurlijk ook Disneyworld en Seaworld in Orlando.quote:ECHTE bezienswaardigheden. Wat MOETEN we volgens jullie ECHT zien?
Tja, zoals Shivo al aangaf: Je kunt verder beter in TRV terecht denk ik.quote:Ik hoop dat jullie ons hier een antwoord op kunnen geven. Mochten we nog vragen hebben, dan horen julllie ze nog!
Ik dacht dat het andersom was, als je geen staatsburger bent kun je ook niet het Amerikaanse leger in. Maar ik kan me vergissenquote:Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
Hallo VS kenners
een vraag voor jullie.
mocht je als nederlander besluiten om in het amerikaanse leger te dienen
kan je dan staatbuger worden ?
groet
In veel hotels moet je inderdaad 21 zijn om in te checken. Er zullen allicht uitzonderingen zijn, maar dan moet je naar de goedkopere hotels (Best Western, Ramada) kijkenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:09 schreef Levitas het volgende:
Hmm.. Net de vlucht naar Miami geboekt (30-4 t/m 6-5). Ook meteen een hotel geboekt, staat er op de CONFIRMATION page, na het betalen, dat de minimum leeftijd van de inchecker 21 jaar of ouder is. Dus meteen naar hotels.com gebeld om te vragen en uiteindelijk te annuleren.
Zijn er uberhaupt wel hotels in Miami waar je onder de 21 in kan checken?
Lijkt me wel. Er zijn Hispanics die op die manier aan een Greencard en staatsburgerschap komen, dus waarom niet voor Nederlanders?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
Hallo VS kenners
een vraag voor jullie.
groet
Wat LB zegt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me wel. Er zijn Hispanics die op die manier aan een Greencard en staatsburgerschap komen, dus waarom niet voor Nederlanders?
Hmm... Ramada goedkoper? Ik had een hotel voor 50 euro per nacht (21+), dat Ramada hotel is 90 euro per nacht..quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:37 schreef MeScott het volgende:
In veel hotels moet je inderdaad 21 zijn om in te checken. Er zullen allicht uitzonderingen zijn, maar dan moet je naar de goedkopere hotels (Best Western, Ramada) kijken
Dat mag je 1 jaar lang doen. Daarna moet je een Amerikaans rijbewijs hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef Bananenman het volgende:
Misschien een domme vraag, maar mag ik autorijden in de VS met een Nederlands rijbewijs? Ik ben nog geen 25 dus een auto huren zit er niet in, maar ik heb zat Amerikaanse vrienden hier met een auto. Kan ik daar gewoon legaal in rijden met een NL rijbewijs? Ik heb dus echt alleen het roze NL pasje, ik ben niet langs de anwb geweest voor een internationaal rijbewijs ofzo. Vraag me af hoe dat zit ivm verzekering enzo. Zou wel makkelijk zijn, kan ik ook eens de designated driver zijn
Ligt geheel aan de verzekering van de eigenaar. Als je een goede verzekering hebt, zoals AAA ofzo, dan mag het vaak wel. Heb je een el-cheapo verzekering, dan mag het meestal niet. Een buitenlands rijbewijs wordt niet door alle verzekeringsmaatschappijen erkent.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef Bananenman het volgende:
Misschien een domme vraag, maar mag ik autorijden in de VS met een Nederlands rijbewijs? Ik ben nog geen 25 dus een auto huren zit er niet in, maar ik heb zat Amerikaanse vrienden hier met een auto. Kan ik daar gewoon legaal in rijden met een NL rijbewijs? Ik heb dus echt alleen het roze NL pasje, ik ben niet langs de anwb geweest voor een internationaal rijbewijs ofzo. Vraag me af hoe dat zit ivm verzekering enzo. Zou wel makkelijk zijn, kan ik ook eens de designated driver zijn
Ja, dat kan. Je kunt dan alleen als de allerlaagste rank dienst doen, ofwel "private 1st class", en de equivalenten in de marine. Na 2 jaar dienst kun je in aanmerking komen voor Amerikaans staatsburgerschap. Wel moet je dan je Nederlandse opgeven.quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
Hallo VS kenners
een vraag voor jullie.
groet
Hey, als je woont in MA ben je ook verplicht een MA rijbewijs te hebben anders mag je wettelijk gezien niet autorijden... http://www.mass.gov/rmv/license/index.htm . Weet niet of dat nog relevant voor je is, maar je zal de eerste niet zijn die het met de verzekering aan de stok heeft gekregen...quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef Shivo het volgende:
dat verschilt per staat. Ik mocht in MA gewoon rijden en auto's huren met mijn NL rijbewijs. Overigens is het halen van een US rijbewijs een peuleschil.
In MA gaat dat jaar in op het moment dat je op het vliegveld door de poortjes loopt. Dus iedere keer opnieuw als je een keer naar het buitenland vliegt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat mag je 1 jaar lang doen. Daarna moet je een Amerikaans rijbewijs hebben.
Als ik jou was zou ik een online adviesbureau voor Nederland - Amerika zaken beginnenquote:Op woensdag 11 maart 2009 19:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Je kunt dan alleen als de allerlaagste rank dienst doen, ofwel "private 1st class", en de equivalenten in de marine. Na 2 jaar dienst kun je in aanmerking komen voor Amerikaans staatsburgerschap. Wel moet je dan je Nederlandse opgeven.
Pas daarna kun je promotie krijgen tot officier, en officiers opleidingen volgen.
Als je dus 2+ jaar zandhaas wil zijn met risico van uitzending naar Irak enzo, dan kan dat.
Page not found... als dat echt zou was zou Budget vast geen auto's verhuren op vertoon van een NL rijbewijs aan bijvoorbeeld mijn ouders. Overigens heb ik een MA rijbewijs.quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:05 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Hey, als je woont in MA ben je ook verplicht een MA rijbewijs te hebben anders mag je wettelijk gezien niet autorijden... http://www.mass.gov/rmv/license/index.htm. Weet niet of dat nog relevant voor je is, maar je zal de eerste niet zijn die het met de verzekering aan de stok heeft gekregen...
Link gefixed. Je ouders zijn ook geen Mass residents en mogen gewoon op hun NL rijbewijs rondkarren natuurlijk...quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:47 schreef Shivo het volgende:
[..]
Page not found... als dat echt zou was zou Budget vast geen auto's verhuren op vertoon van een NL rijbewijs aan bijvoorbeeld mijn ouders. Overigens heb ik een MA rijbewijs.
Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:57 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Link gefixed. Je ouders zijn ook geen Mass residents en mogen gewoon op hun NL rijbewijs rondkarren natuurlijk...
Resident ben je voor de staat MA als je er meer dan x dagen (ik dacht een half jaar ofzo) in het jaar verblijft. Wat je visum status daarbij is maakt ze niet zo heel veel uit. Technisch gezien kun je voor de federale overheid beschouwd worden als non-resident terwijl je voor state als resident te boek staat. Op zich weet de verhuurmaatschappij niet dat jij een resident bent als je met je Nederlandse rijbewijs komt aanzetten. En de lokale oom agent die je aanhoudt voor iets kan dat ook niet ruiken. Mocht je ergens tegenaan rijden en verzekeringsmaatschappijen ruiken lont dan wordt het een ander verhaal. Veel NL'ers wonend in MA denken dat ze het eerste jaar gewoon op een NL rijbewijs mogen rondrijden maar dit is dus niet het geval... Maar goed, dit was het regeltjesgeneuk weer voor vandaag...quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Shivo het volgende:
[..]
Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?
Je kunt aan de Greencardloterij meedoen. Dat kost niets. Maar ondertussen mag je alleen in de VS verblijven op een toeristenvisum. Wil je voor langere tijd in de VS wonen, dan moet dat op een "echt" visum. Meest populair zijn de J1 visa voor studenten en H1B voor werknemers die ze niet in de VS kunnen vinden. Een andere populaire route voor een Greencard is met een Amerikaanse partner trouwen. Het is een stuk lastiger om op basis van je werkverleden een Greencard te krijgen. Dat heb ik indertijd gedaan, en ik kan het niemand aanraden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:02 schreef TheNold het volgende:
Kun je eigenlijk gewoon voor een greencard in aanmerking komen nadat je bijv hier je hbo hebt afgemaakt en aangeeft daar direct een baan te zoeken terwijl je ik zeg maar wat nog enkele duizenden op je bank hebt om het de eerste maanden zonder baan mee te redden?
ik moest in CA in ieder geval met mijn J1 een Californisch rijbewijs betalen. Een vriend was aangehouden nadat hij een stop bord had genegeerd en mocht vervolgens 1000$ lappen omdat hij met zijn J1 rondreed op een duits rijbewijs (hij zat toen al ruim een half jaar in SF)quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Shivo het volgende:
[..]
Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?
Volgens mij is het met een J1 niet verplicht, of misschien pas vanaf een bepaalde tijd.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:38 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
ik moest in CA in ieder geval met mijn J1 een Californisch rijbewijs betalen. Een vriend was aangehouden nadat hij een stop bord had genegeerd en mocht vervolgens 1000$ lappen omdat hij met zijn J1 rondreed op een duits rijbewijs (hij zat toen al ruim een half jaar in SF)
Ja. Maar als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het een peuleschil. Mijn examen was hooguit 15 minuten, een paar straten in en uit, achteruit fileparkeren, en hij had het alweer gezien. Kosten? $12, inclusief theorie en rijbewijs. Nu kost het $25 in California.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Moet je hiervoor ook echt theorie- en praktijkexamen voor afleggen?
Ligt aan de grootte van de trailer. Een kleintje kun je met een gewoon rijbewijs mee rijden, voor een grote moet je ook weer examen doen.quote:Mag je dan ook met een trailer rijden zonder extra rijbewijs? (E equivelant als in Nederland) Kan ik met een nederlands/internationaal rijbewijs wel een auto aanschaffen?
Och, wat Black Widows, Brown Recluses enzo..... je kunt flink ziek worden van een beet, maar er is overal antigif voor te krijgen, dus sterven doe je niet. Zo eens in de zoveel jaar hoor je wel eens dat een peutertje of een 80-jarige die toch al met de gezondheid kwakkelde aan een beet overlijdt, maar het is zeer zeldzaam, en in beide gevallen gaat het dan om mensen die niet antigif zijn gaan halen.quote:Zitten er veel spinnen in FL? Ik ben echt als de dood voor die krengen.![]()
Dat moet lukken.quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja. Maar als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het een peuleschil. Mijn examen was hooguit 15 minuten, een paar straten in en uit, achteruit fileparkeren, en hij had het alweer gezien. Kosten? $12, inclusief theorie en rijbewijs. Nu kost het $25 in California.
Gaat dat per gewicht? (Class 1/2/3 trailerhitch etc.) Of voor de lengte? En zo ja (op vraag #1), tot hoeveel lbs. heb je geen extra rijbewijs nodig?quote:[..]
Ligt aan de grootte van de trailer. Een kleintje kun je met een gewoon rijbewijs mee rijden, voor een grote moet je ook weer examen doen.
De beet is niet wat ik eng vind. Gewoon om die krengen te zien. Nekharen gaan overeind staan.quote:[..]
Och, wat Black Widows, Brown Recluses enzo..... je kunt flink ziek worden van een beet, maar er is overal antigif voor te krijgen, dus sterven doe je niet. Zo eens in de zoveel jaar hoor je wel eens dat een peutertje of een 80-jarige die toch al met de gezondheid kwakkelde aan een beet overlijdt, maar het is zeer zeldzaam, en in beide gevallen gaat het dan om mensen die niet antigif zijn gaan halen.
Florida is verder wel wat meer bevolkt met allerlei kleine beestjes, vanwege het vochtige klimaat.
Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werkenquote:Op donderdag 12 maart 2009 20:15 schreef MeScott het volgende:
Wel moest ik mijn social security nummer geven. Ik weet niet of je die hebt, maar als je die niet hebt zou ik toch even informeren of je dan op mag voor je rijexamen. Alles totaal kostte me het geloof ik ook iets van $40.
uit mijn California driver handbook 2008:quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:39 schreef Koploperkopper het volgende:
Florida.
Bah, cijfertjes. Dan moet ik er dus echt voor gaan leren.
Is het trouwens wel een officiele regel dat je bij rood rechtsaf mag slaan?
Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)quote:Right turn against a red light.
Signal and stop for a red traffic light at the limit line or at the corner.
If there is no sign to prohibit the turn, you may turn right. Yield to pedestrians,
bicyclists or other vehicles moving on their green light.
Ah ja, service kosten inderdaad. Zal wel duur zijn, sommige van die housing complexes hebben ook zwembad(en) erbij, airco onderhoud etc.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:32 schreef wonderer het volgende:
Condos hebben maandelijks nog een fee, die komt bovenop je hypotheek. Ik weet ook niet of en hoe je een hypotheek kan krijgen.
Maar Florida is wel goedkoop nu door de recessie, geloof ik.
quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werken), en een social security nummer kan je alleen aanvragen als je een baan hebt. Dit was echter geen probleem bij het doen van mijn rijexamen.
[..]
uit mijn California driver handbook 2008:
[..]
Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)
Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werken), en een social security nummer kan je alleen aanvragen als je een baan hebt. Dit was echter geen probleem bij het doen van mijn rijexamen.
Zolang je maar niet "even snel voordat het kruisverkeerslicht op groen gaat" zonder te stoppen snel rechtsaf gaat..... dat kostte me namelijk $436,-quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:
Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)
Ik heb in CA zonder SSN een rijbewijs gehaald, maar moest wel tekenen dat ik geen recht had op een SSN en dat ik het zsm zou doorgeven indien ik er ooit eentje zou krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 04:02 schreef MeScott het volgende:
Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?
Die van New Hampshire staat gewoon online in PDF, misschien andere staten ook. Kun je hem downloaden.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:19 schreef MeScott het volgende:
Ok, het is dus niet pertinent 'nee'. Dan is het denk ik hier ook nog wel mogelijk. Die theorieboekjes kon je inderdaad gratis meenemen, maar slechts ter leen.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
Greencard binnenMag blijven tot 2019
Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
Ben je mooi klaar mee.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
quote:Red Arrow
Come to a complete stop at the marked stop line or before moving into the crosswalk or intersection. After stopping, you may turn right on a red arrow at most intersections if the way is clear. Some intersections display a "NO TURN ON RED" sign, which you must obey. Left turns on a red light from a one-way street into a one-way street are also allowed.
Nope, in CA, in San Francisco wel te verstaan. Nooit om een ssn gevraagt, maar heb ze ook meteen mijn DS-2019 formulier overhandigt (formulier voor J-1 studenten).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 04:02 schreef MeScott het volgende:
Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?
het theorieboek is ook gratis te downloaden (pdf-file) via de website van de dmv van de desbetreffende staat. (iig in CA)quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:18 schreef Wackyduck het volgende:
In Californië, waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, mag je trouwen ook linksaf door rood als je een eenrichtingsstraat inrijdt. Het theorieboek kon je gratis bij de DMV afhalen, misschien dat dat in Florida ook zo is...
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
in California dus ookquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die van New Hampshire staat gewoon online in PDF, misschien andere staten ook. Kun je hem downloaden.
ik heb nergens hoeven tekenen daarvoor........quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Ik heb in CA zonder SSN een rijbewijs gehaald, maar moest wel tekenen dat ik geen recht had op een SSN en dat ik het zsm zou doorgeven indien ik er ooit eentje zou krijgen.
Tot nu toe merk ik er maar heel weinig van. Het is wel minder druk in restaurants, en voor het eerst in jaren kun je in het vliegtuig pitten zonder dat er een huilende baby of een vervelend kind naast je zit.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 03:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik vraag me af wat jullie kaaskoppen in de VS nou merken vd crisis? Veel verlaten huizen enzo?
Op het aanvraag formulier stond bij het SSN-vakje de optie aan te kruisen dat je er geen recht op had. Ik ben er niet zeker van dat je daar apart voor moest tekenen, maar dacht toch zo iets te herinneren.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 03:18 schreef Vitamine_C het volgende:
ik heb nergens hoeven tekenen daarvoor........
(ps. sorry voor de triple post)
Gaat die clown van je ook Nederlands leren?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 07:55 schreef popolon het volgende:
Twee vrienden van me hebben hun baan verloren, programmeurs of hoe dat heet in 't Nederlands. Werk vinden ze wel weer maar 't is wel lastig.
Uit eten is juist in MI heel goedkoop geworden dus elke avond zitten hier de steakhouses propvol. Die gekke Amerikanen kunnen niet koken, ik wel gelukkig.
En wat betreft de kinderen Lyre, ik heb zelf zo'n kleine clown maar neemt niet weg dat dat ook een van mijn ergernissen is.![]()
Van de week komt de kleine op mijn Nederlandse paspoort.
Je hoeft geen toestemming te vragen van de ambassade.... ECHTER, hier in Nederland eist de Nederlandse gemeente bewijs dat je partner niet al getrouwd is. Aangezien de Verenigde Staten geen burgerlijke stand heeft waarin dit geregistreerd staat, kun je alleen naar het Amerikaans Consulaat, waar de Amerikaan in kwestie moet zweren (met de rechterhand omhoog en alles) dat hij niet getrouwd is. Het papier wat je vervolgens krijgt is voor de Nederlandse gemeente genoeg bewijs.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:57 schreef peachess het volgende:
vraag
als je wil trouwen moet je dan eerst toestemming vragen aan de ambassade? of kun je gewoon naar het stadhuis gaan? we zijn van plan hier in Belgie te trouwen.
Ik heb zelf nog een baan, en dat blijft ook wel zo. Ons bedrijf doet het redelijk in deze economie, we maken echter wel minder winst dan voorgaande jaren. Niet omdat we het zelf slechter doen, maar omdat we dus een aantal klanten verliezen door faillissementen van hen, etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 03:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik vraag me af wat jullie kaaskoppen in de VS nou merken vd crisis? Veel verlaten huizen enzo?
Jazekerquote:Op zaterdag 14 maart 2009 15:34 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gaat die clown van je ook Nederlands leren?
Ik las in Forbes dat gevangenisbewaarders in Californie tot $300.000 per jaar kunnen verdienen (overtime). Geen wonder dat ze daar hun budget niet op orde hebben. Veel te veel ambtenaren.quote:Op zondag 15 maart 2009 18:36 schreef maartena het volgende:
Daarbovenop is de staat California echt BLUT. Maar dan ook goed blut etc..... en doordat er minder belasting binnenkomt vanwege de slechte economie staat het budget dus DIEP in de rode cijfers, en dus mag ik straks wat meer gaan inleveren op mijn loonstrookje, de belastingen gaan namelijk omhoog.
Daarom ben ik ook HARD aan het sparen, want die tax credit verloopt op 1 December geloof ik, dus net voor het einde van het jaar..... Of het voor jou interessant is weet ik zo niet, maar voor mij zeker. Tis de downpayment die me wellicht de nek omdraait, maar het zou goed kunnen dat we het redden voordat de tax break verloopt.quote:Op zondag 15 maart 2009 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zit te dubben of ik voordat ik vertrek nog een huis ga kopen. Als ik het goed begrijp krijgen we dit jaar als first time home buyers een tax credit van $8000. Met de lage hypotheekrente en ingestorte huizenmarkt in CA zou dit een ideale tijd zijn om ergens een condo op de kop te tikken. Maar ik als ik volgende maand vertrek, betaal ik dit jaar te weinig belasting om aan die $8000 aan betaalde belasting te komen. Misschien iets om over na te denken, Maartena?
Genoeg clubs die je wel binnen laten, maar waar je geen alcohol krijgt tenzij je een bandje/stempel hebt, die je dus weer alleen krijgt als je kan aantonen dat je 21 bentquote:Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef shayolo het volgende:
Hoi allemaal![]()
een vraagje:
ik ga eind juni voor 3 weken naar LA met familie. Dan campertje huren en langs de kust naar SF, door naar Las vegas en weer terug naar LA. Mijn vraag is: Zijn er ook leuke uitgaansgelegenheden in de VS waar je heen kan gaan als je nog geen 21 bent en dus geen alcohol kan nuttigen? Alvast bedankt!
(tevens tvp)
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:31 schreef peachess het volgende:
maar in vegas mag je zelfs de casino's niet binnen als je geen 21 bent. Als het een indiaans casino is wel daar mag je vanaf 18 binnen er is dan wel geen vuurwater
Nope. De meeste tenten kom je niet eens in als je onder de 21 bent, en waar dat wel het geval is moet je meestal een aparte armband dragen waaruit blijkt dat je geen 21 bent. Of andersom, je krijgt er geen als je geen 21 bent.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef shayolo het volgende:
Zijn er ook leuke uitgaansgelegenheden in de VS waar je heen kan gaan als je nog geen 21 bent en dus geen alcohol kan nuttigen?
Tenzij je een watje bent misschien.quote:Op maandag 16 maart 2009 09:38 schreef shayolo het volgende:
Jammer alleen dat het water bij Venice City beach niet geschikt is om te zwemmen (te koud), althans dat heb ik gehoord?
ik ben totaal geen watje wat zwemmen betreftquote:Op maandag 16 maart 2009 14:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Tenzij je een watje bent misschien.
Zelfs in de winter zie je hier nog surfers.
Sparta,Missouri!quote:Op maandag 16 maart 2009 14:55 schreef shayolo het volgende:
[..]
ik ben totaal geen watje wat zwemmen betreftzwom vroeger regelmatig in koude rivieren in tsjechië
![]()
Iemand nog wat tips wat ik écht moet gaan zien in mijn trip?
Da's echt een gehucht he?quote:
makkelijk te vinden, je pakt de kaart, en het is waar het GAT zitquote:
Ik vind dat wel leuk die plekken met maar 30 huizen en een eettent, er zitten er hier ook een paar.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:00 schreef compier het volgende:
[..]
makkelijk te vinden, je pakt de kaart, en het is waar het GAT zit
(kijk trouwens iets verder naar het oosten, naar oldfield/bruner ...
NOG KLEINER!
Daar heb ik idd een tijdje last van gehad, maar de laatste tijd gaat het beter. Hopelijk niet omdat mijn nieuwe virusscanner wat minder gevoelig is (AVG)...quote:Op maandag 16 maart 2009 20:05 schreef wonderer het volgende:
Zijn er nog meer mensen hier die last hebben van verrotte ads op fok, zoals spyware dingen, popups, doorlinken naar andere pagina's en trojan meldingen?
Danny heeft op mijn verzoek een aantal ads geblokkeerd die dat deden dus daar zou het ook aan kunnen liggen.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:44 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Daar heb ik idd een tijdje last van gehad, maar de laatste tijd gaat het beter. Hopelijk niet omdat mijn nieuwe virusscanner wat minder gevoelig is (AVG)...
Ik ben quotum last posts aan het opkrikken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 05:10 schreef maartena het volgende:
Joh sig000.... ik weet dat je rare werkuren hebt, maar zit je nu gewoon puur uit verveling te wachten tot er weer iemand actief is in een topic?
Je kunt het beste creditcard regelen in USA en als je daar weer wrg bent dan maaakt het niet meer uit.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmm, misschien dat toevallig iemand het antwoord weet hier. Kan ik met een studenten visa een bankrekening e/o creditcard aanvragen in de VS? Zo ja, kan ik deze na 2-3 jaar terug meenemen naar Nederland? Of moet ik dat opzeggen?
Kan dus wel gewoon met een tijdelijke visa? Wil me eigenlijk zo weinig mogelijk opgeven voor dingen waar je een jaar aan vast zit, omdat ik dus niet weet of ik er 2 of 3 jaar zal zitten, en of het hele jaren worden, etc. Dit zijn echter noodzakelijke dingen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je kunt het beste creditcard regelen in USA en als je daar weer wrg bent dan maaakt het niet meer uit.
Zou allemaal moeten kunnen inderdaad. Een standaard bankrekening komt hier toch sowieso met een Mastercard of Visa debit card, die je aankopen gewoon direct van je rekening haalt, dus wellicht is een aparte credit card niet eens nodig als je tijdelijk verblijft.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef Koploperkopper het volgende:
Kan dus wel gewoon met een tijdelijke visa? Wil me eigenlijk zo weinig mogelijk opgeven voor dingen waar je een jaar aan vast zit, omdat ik dus niet weet of ik er 2 of 3 jaar zal zitten, en of het hele jaren worden, etc. Dit zijn echter noodzakelijke dingen.
Dat kan. Ik heb vrienden die geen visum (meer) hadden, maar wel een credit card. Vergeet niet dat er 12 miljoen illegalen rondlopen die wel deel uit maken van de legale economie.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:18 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Kan dus wel gewoon met een tijdelijke visa? Wil me eigenlijk zo weinig mogelijk opgeven voor dingen waar je een jaar aan vast zit, omdat ik dus niet weet of ik er 2 of 3 jaar zal zitten, en of het hele jaren worden, etc. Dit zijn echter noodzakelijke dingen.
En die staan ook rijen dik bij Western Union elke vrijdag om hun paycheck in te cashen, en de helft naar Mexico te sturen. Niet iedereen wil makkelijk te vinden zijn (adres heb je wel nodig voor een bankrekening) als illegaal.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:18 schreef Lyrebird het volgende:
Dat kan. Ik heb vrienden die geen visum (meer) hadden, maar wel een credit card. Vergeet niet dat er 12 miljoen illegalen rondlopen die wel deel uit maken van de legale economie.
De overheid doet drie keer niks tegen illegalititeit. Die draaien liever legale immigranten een poot uit. Laatst - als greencardhouder nb! - I-131 aangevraagd. Kosten: $385quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:26 schreef maartena het volgende:
[..]
En die staan ook rijen dik bij Western Union elke vrijdag om hun paycheck in te cashen, en de helft naar Mexico te sturen. Niet iedereen wil makkelijk te vinden zijn (adres heb je wel nodig voor een bankrekening) als illegaal.
een bank rekening kun je vermoedelijk wel openen, zeker als je bij opening een x bedrag er op zet. Een credit card weet ik nog zo net niet, aangezien je geen credit history hebt. Ik kon in mijn eerste jaar wel een credit card krijgen, maar dan alleen meteen downpayment van $1,000. Na een jaar zou ik dat dan terug krijgen en kon de card worden omgezet in een echte card.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 13:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmm, misschien dat toevallig iemand het antwoord weet hier. Kan ik met een studenten visa een bankrekening e/o creditcard aanvragen in de VS? Zo ja, kan ik deze na 2-3 jaar terug meenemen naar Nederland? Of moet ik dat opzeggen?
Nope. De overheid realiseert zich donders goed dat als bedrijven verplicht zouden worden 100% legaal in te huren..... nou ja, dat ZIJN ze al, alleen het wordt in sommige bedrijfstakken niet goed gecontroleerd, zoals de landbouw.... dat je avocado en krop sla in de supermarkt plots drie keer zo duur wordt. En alhoewel de illegalen ook een probleem vormen, is de politieke uitval van hogere groente en fruitprijzen waarschijnlijk hoger, zeker in deze tijden.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:36 schreef Lyrebird het volgende:
De overheid doet drie keer niks tegen illegalititeit. Die draaien liever legale immigranten een poot uit. Laatst - als greencardhouder nb! - I-131 aangevraagd. Kosten: $385
Mwah, de meeste Amerikanen eten alleen maar vlees en friet, dus een iets duurdere advocado gaat echt geen politieke rel kosten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:54 schreef maartena het volgende:
Nope. De overheid realiseert zich donders goed dat als bedrijven verplicht zouden worden 100% legaal in te huren..... nou ja, dat ZIJN ze al, alleen het wordt in sommige bedrijfstakken niet goed gecontroleerd, zoals de landbouw.... dat je avocado en krop sla in de supermarkt plots drie keer zo duur wordt. En alhoewel de illegalen ook een probleem vormen, is de politieke uitval van hogere groente en fruitprijzen waarschijnlijk hoger, zeker in deze tijden.
Het is waar dat het aantal groenten dat wordt geconsumeerd wordt in de VS op een te laag pitje ligt, maar er komt natuurlijk meer bij kijken. En wellicht merk je er in jouw staat niet zoveel van, maar California heeft toch zo'n KWART van alle illegalen, en die werken voor een heel groot deel in de "salad bowl of America", in centraal California. Elke dag vertrekt de "lettuce express" naar het oosten van het land, waar de kroppen drie dagen later voor weinig in de supermarkten liggen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:38 schreef Lyrebird het volgende:
Mwah, de meeste Amerikanen eten alleen maar vlees en friet, dus een iets duurdere advocado gaat echt geen politieke rel kosten.
Nou ja, het boeit me in zoverre dat ik het gemeen vind dat ik tweeduizend dollar op tafel moet leggen om hier legaal te mogen zijn en zij niks en toch mogen blijven van de politiek.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:03 schreef popolon het volgende:
Begin Nederlandse modus:
Zo lang ik er geen last van hebt boeit het me niet!
Einde Nederlandse modus:
Om als legale Nederlander nou jaloers te zijn op een illegale Mexicaan... over een miezerige $2,000... de baantjes die veelal dooral illegalen worden gedaan betalen misschien net $2,000 per maand, terwijl zelfs een legale schoonmaker al bijna het dubbele krijgt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou ja, het boeit me in zoverre dat ik het gemeen vind dat ik tweeduizend dollar op tafel moet leggen om hier legaal te mogen zijn en zij niks en toch mogen blijven van de politiek.
Maar aan de andere kant heb ik wel een beter leven door alles via de regels te doen dus ja.
Nee, het is hier niet ZO koud. Ik woon nu zo'n vier jaar in ... Indiana.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:34 schreef maartena het volgende:
Soms krijg ik wel het idee dat je daar in Minneapolis iets te ver van de illegalenpolitiek af staat.![]()
Mja, maar dat is wel zwart en ze betalen er dus geen belasting over.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:58 schreef Shivo het volgende:
[..]
Om als legale Nederlander nou jaloers te zijn op een illegale Mexicaan... over een miezerige $2,000... de baantjes die veelal dooral illegalen worden gedaan betalen misschien net $2,000 per maand, terwijl zelfs een legale schoonmaker al bijna het dubbele krijgt.
kan ook nog verschillen per vestiging van een bank. Kreeg bij één vestiging van BoA gezeik over een SSN en bij een ander werd er geen probleem van gemaakt (bij de aanvraag werd bij de SSN gewoon alleen maar 9'ens ingevuldquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Sommige banken gaan moeilijk doen over een SSN, maar ik heb me laten vertellen dat het toch nog mogelijk is zonder SSN.
Ik heb een PIN pas van BOA met mijn roepnaam erop. Die lui kijken nergens naar.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
kan ook nog verschillen per vestiging van een bank. Kreeg bij één vestiging van BoA gezeik over een SSN en bij een ander werd er geen probleem van gemaakt (bij de aanvraag werd bij de SSN gewoon alleen maar 9'ens ingevuld).
Nog even ter informatie, mijn vriendin is geboren en woont in New York. Ik ben bijna 23 jaar en mijn studie is in 2 jaar afgerond. Ik zou dan graag naar NY willen emigreren.quote:In principe zou ik een vakantie naar NY kunnen boeken en daar trouwen en meteen wonen? Volgens mij mis ik nog een paar stappen. Ik heb echt geen idee hoe dat in z'n werk gaat.
Stel dat ik en m'n vriendin getrouwd zijn, mag ik daar dan meteen blijven of is er een 'kans' dat ik daar mag blijven?
In principe kan het inderdaad zo gaan.... als je in de VS gaat trouwen, kun je vervolgens een I-130 aanvragen, en de procedure voor het visum gaan beginnen. Uiteraard zitten hier een flinke bom duiten aan kosten aan verbonden, en moet je er voor zorgen dat je alle documentatie voor elkaar hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:13 schreef .iM het volgende:
Mijn vraag uit een ander topic, zou iemand hier die kunnen beantwoorden?
[..]
Nog even ter informatie, mijn vriendin is geboren en woont in New York. Ik ben bijna 23 jaar en mijn studie is in 2 jaar afgerond. Ik zou dan graag naar NY willen emigreren.
En dit klopt ook. Ik raad aan zoveel mogelijk van te voren te doen middels het Amerikaans consulaat. Je kunt dan gewoon lekker in Nederland door blijven werken, en je kunt dan na de goedkeuring van het visum vrij snel in Amerika aan de slag, wat je met op vakantie gaan, trouwen, en dan de aanvraag doen niet kan. Je bent dan al gauw 4 a 5 maanden verplicht werkeloos omdat je aanvraag nog niet is voltooid.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:19 schreef wonderer het volgende:
Je mag niet meteen blijven. Je moet je toeristenvisum omzetten naar een verblijfsstatus en dat is veeeel makkelijker als je eerst weer terug naar Nederland gaat en daar allerlei papieren indient, dan dat je blijft en je status gaat proberen te veranderen.
Lijkt me te mooi om waar te zijn. Ja, je kunt in de VS trouwen, maar ik ben bang dat je in Nederland op je greencard moet wachten, want dat gaat allemaal op z'n elfendertigst (overheid, je kent het wel, dat gaat allemaal erg traag).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:13 schreef .iM het volgende:
Mijn vraag uit een ander topic, zou iemand hier die kunnen beantwoorden?
[..]
Nog even ter informatie, mijn vriendin is geboren en woont in New York. Ik ben bijna 23 jaar en mijn studie is in 2 jaar afgerond. Ik zou dan graag naar NY willen emigreren.
Het is ook mogelijk je I-130 procedure in de VS te starten, mits je getrouwd bent. Het grootste probleem echter is dat je maar 90 dagen als toerist mag blijven, tenzij je van te voren een B2 aanvraagt..... en dat de procedure IN de VS zeker 5 maanden gaat duren, soms langer.... terwijl je middels het consulaat binnen 2 maanden klaar kunt zijn. 6 weken als je echt alles rap achter elkaar doet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:21 schreef Lyrebird het volgende:
Lijkt me te mooi om waar te zijn. Ja, je kunt in de VS trouwen, maar ik ben bang dat je in Nederland op je greencard moet wachten, want dat gaat allemaal op z'n elfendertigst (overheid, je kent het wel, dat gaat allemaal erg traag).
Ja, je moet in Nederland blijven. Je mag geen ander visum hebben op het moment dat de aanvraag loopt en het toeristenvisum is OOK een visum.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:11 schreef Euc- het volgende:
Moet je eigenlijk in Nederland blijven tijdens die aanvraag? Of zou je ook gewoon retourtje kunnen pakken en terug naar de US om bij jete blijven?
Sterker nog, je kunt je recht op visum verspelen als je toch gaat. In principe ga je dan op een ANDER visum (Visa waiver is nog steeds een toegangs visum) het land betreden, terwijl je een aanvraag hebt lopen voor een permanente verblijfsvergunning.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:11 schreef Euc- het volgende:
Moet je eigenlijk in Nederland blijven tijdens die aanvraag? Of zou je ook gewoon retourtje kunnen pakken en terug naar de US om bij jete blijven?
3 jaar na officiële aanlevering van je eerste visum, en de datum die daar op staat. De eerste 2 jaar tellen wel zeker mee, maar je moet even heel goed opletten op de ingangsdatum van je visum. Het zou best kunnen dat de datum daarvan bijv. 6 maanden na binnenkomst is gestempeld, omdat het dan pas goedgekeurd is.quote:Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid trouwens, maar jullie zeggen dat je na 2 jaar in de USA een greencard krijgt na je K-3, maar je zou je technisch gezien wanneer je getrouwd bent na 3 jaar kunnen naturaliseren. Vanaf wanneer gaan die 3 jaar dan in? Vanaf je K-3 of je greencard?
Klopt, ik heb er zelfs iemand mee geholpen. Iemand uit Birma/Myan Mar die ik ken, is op 4-jarige leeftijd naar de VS gekomen, en hier opgegroeid. In Birma krijg je pas op je 18e staatsburgerschap, dus hij was in principe staatsloos. Hij is met een Nederlandse getrouwd, en wilde liever het Nederlandse staatsburgerschap in plaats van het Amerikaanse. Of in ieder geval, eerst het Nederlandse. Dat heeft ie voor elkaar gekregen, en nu kan hij wegens huwelijk met een Nederlandse die OOK Amerikaanse is ook nog eens Amerikaan worden zonder verlies van paspoort. Net weer een iets andere situatie, maar valt onder dezelfde wet.quote:Ben er laatst trouwens ook achter gekomen dat wanneer je zoveel jaar getrouwd bent met een Nederlander maar kunt aantonen niet in een der beiden geboortelanden te hebben gewoond, je ook Naturalisatie tot Nederlander aan kunt vragen. (Ja ik weet het, hier volledig niet aan de orde, maar vond het wel een leuk weetje)
Volgens mij mag je niet 2 geldige Nederlandse paspoorten tegelijk hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
Mijn paspoort is nog precies een jaar geldig. Wat raden julllie mij aan: een nieuw Nederlands paspoort aanvragen voordat de werkvergunning in het paspoort wordt geniet, of een tijd lang met twee paspoorten reizen? Ik kan me herinneren dat ik dat ook een tijdje met mijn H-1B heb gedaan.
Klopt. Het oude verlopen paspoort zat vol met gaten.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:38 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Volgens mij mag je niet 2 geldige Nederlandse paspoorten tegelijk hebben.
Het ligt er een beetje aan hoe groot dat visum is. Vaak zijn dergelijke visums een pagina groot, en als je dan een nieuw paspoort moet aanvragen heb je straks een oud paspoort met visum EN gaten, en een nieuw paspoort zonder gaten. En volgens mij is de "gatenmachine" altijd hetzelfde ingesteld, want ik kon mijn paspoort over die van mijn vrouw houden en ze zaten op dezelfde plek.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
Advies gevraagd:
Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn Japanse werkvergunning is aangekomen op de Japanse universiteit. Dit papiertje wordt nu naar mij opgestuurd, zodat ik het samen met mijn paspoort naar het Japanse consulaat hier in Chicago kan sturen. Het duurt dan twee dagen voordat ik het terugkrijg.
Mijn paspoort is nog precies een jaar geldig. Wat raden julllie mij aan: een nieuw Nederlands paspoort aanvragen voordat de werkvergunning in het paspoort wordt geniet, of een tijd lang met twee paspoorten reizen? Ik kan me herinneren dat ik dat ook een tijdje met mijn H-1B heb gedaan.
Mjah, ik heb Basketball nooit wat aan gevonden eigenlijk. Ben wel eens naar een NBA wedstrijd geweest trouwens, courtside seats ook nog (nou ja 1 rij er achter), maar ik ga toch liever voor MLB.quote:
Dat heb ik ook. De meeste Amerikanen die ik spreek delen die liefde overigens niet. Afgelopen lente ben ik nog naar de Cincinatti Reds vs. Boston Red Sox geweest. Geweldige dag, erg leuke wedstrijd. Het enige probleem was dat ik me toen behoorlijk verbrand heb. Ik was overigens niet de enige in dat stadion vol met heel erg blanke mensen. De Red Sox wonnen uiteindelijk heel dik, waardoor veel mensen vroegtijdig vertrokken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Mjah, ik heb Basketball nooit wat aan gevonden eigenlijk. Ben wel eens naar een NBA wedstrijd geweest trouwens, courtside seats ook nog (nou ja 1 rij er achter), maar ik ga toch liever voor MLB.
[ afbeelding ]
Genieten van baseball is idd niet aan iedereen gegeven, maar ik vind het een heerlijk ontspannende sport. Het gevecht tussen pitcher en batter maakt het een heel interessant spel. Ik heb trouwens ook erg genoten van de Nederlandse inbreng in de World Baseball Classics dit jaar.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:32 schreef Shivo het volgende:
Tsk. Ik val na 1 minuut baseball in slaap terwijl NBA altijd spannend is. Kijk naar de Celtics, van laatste naar eerste in 1 seizoen. Ik ben nog niet zo van de March Madness maar dat komt ook nog wel.
Tis een voetbal team.quote:
Weet ik ook wel...quote:
Als dat het geval was geweest hadden ze niet zoveel geld gehadquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:34 schreef popolon het volgende:
LA Galaxy is een zeer matig team in een al matige competitie. Geen hond die er naar kijkt hoor msnk.
Veel? Ze zijn gebonden aan een salary cap. Vorig jaar was dat een miljoen of drie.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:35 schreef msnk het volgende:
[..]
Als dat het geval was geweest hadden ze niet zoveel geld gehad
In Boston keek ik iedere vrijdagavond naar de Red Sox op NESN. Heerlijk. Vooral in de zomer, als het wat warmer was, met alle ramen open. Op het einde van de dag een flinke regenbui (het liefst als ze uitspeelden). Super relaxed.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:49 schreef maartena het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben meestal - tenzij er echt iets anders op is wat we moeten zien - Angels Baseball games aan staan..... tegelijkertijd lezen we wat, eten we wat, laptoppen we wat, etc.... het is een ideale sport om gewoon heerlijk relaxed naar te kijken.
Toch zit het stadion hier vol als LA Galaxy speelt tegen Chivas USA, het tweede MLS team in Los Angeles. Ze hebben ook een eigen voetbal stadion waar toch al gauw 25.000 man inkunnen, en dat is voor VOETBAL heel wat in de VS!.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:34 schreef popolon het volgende:
LA Galaxy is een zeer matig team in een al matige competitie. Geen hond die er naar kijkt hoor msnk.
Toch hebben of bouwen de meeste MLS-teams nu eigen echte voetbalstadions van rond de 20.000 man. Dat zouden ze vast niet doen als er helemaal geen toekomst in zit.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 04:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch zit het stadion hier vol als LA Galaxy speelt tegen Chivas USA, het tweede MLS team in Los Angeles. Ze hebben ook een eigen voetbal stadion waar toch al gauw 25.000 man inkunnen, en dat is voor VOETBAL heel wat in de VS!.
Ben het verder wel met je eens trouwens echt veel wordt er in de VS niet naar gekeken.... behalve dan door de Mexicanen, en daar hebben we er nou net een hele hoop van hier
Jawel, maar Mexicanen kijken liever ESPN Deportes met voetbal uit Midden- en Zuid Amerika.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 04:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch zit het stadion hier vol als LA Galaxy speelt tegen Chivas USA, het tweede MLS team in Los Angeles. Ze hebben ook een eigen voetbal stadion waar toch al gauw 25.000 man inkunnen, en dat is voor VOETBAL heel wat in de VS!.
Ben het verder wel met je eens trouwens echt veel wordt er in de VS niet naar gekeken.... behalve dan door de Mexicanen, en daar hebben we er nou net een hele hoop van hier
Valt mee.... ESPN Deportes zit namelijk in het Digitale pakket, en ESPN (waar MLS op wordt uitgezonden) zit nog in het simpele analoge pakket. Ik weet van een Time Warner Cable medewerker dat de penetratie van digitale TV onder Mexicanen een stuk lager ligt bijvoorbeeld, en ze adverteren dan nu ook speciaal met spaanstalige pakketten enzo.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:26 schreef popolon het volgende:
Jawel, maar Mexicanen kijken liever ESPN Deportes met voetbal uit Midden- en Zuid Amerika.
offtopic: hoeveel tel je neer voor zulke capriolenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
W00t, vanavond de mail gekregen,
' we're pleased to confirm that we have approved you take part in the exchange to USA ..'
En nu ben ik wel van plan om het langer dan een jaar vol te houden wat ik niet bij londen deeden als het me duidelijk beter zint dan Londen blijven we daar ook een aantal jaar. New York in dit geval dan
Veel, ga alleen maar eens na dat een universiteits jaar in Nederland 1500 euro kost, terwijl dat hier in de UK 3045 pond kost per jaarquote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:04 schreef msnk het volgende:
[..]
offtopic: hoeveel tel je neer voor zulke capriolen
Dus volgens jouw redenatie houden fietsers in Nederland zich ook perfect aan de regels? Daar is de fiets nogal populair, tenslotte...quote:Op zondag 22 maart 2009 10:20 schreef Bananenman het volgende:
Enige waar ik écht niet aan kan wennen (en wat me vandaag weer eens goed opviel omdat ik ruim 300 km in de auto zat) zijn de rijkunsten van de gemiddelde Amerikaan Californier. Het is echt krankzinnig wat hier allemaal gebeurtJe komt per dag een dozijn mensen tegen die nog nooit van richtingaanwijzers en een dooie hoek gehoord hebben en maar wat aankloten in het verkeer. Níet te geloven dat dat kan in een land (en vooral gebied hier in SoCal) waar je de auto voor alles moet gebruiken.
Dat is idd een gebied waar bedroevend slecht gereden wordt. Veel Aziaten die nooit hebben geleerd hoe auto te rijden, en Hispanics die met 50mph op de linkerrijstrook blijven hangen. Verder wordt er over het algemeen heel hard gereden. In andere delen van het land is het anders.quote:Op zondag 22 maart 2009 10:20 schreef Bananenman het volgende:
Enige waar ik écht niet aan kan wennen (en wat me vandaag weer eens goed opviel omdat ik ruim 300 km in de auto zat) zijn de rijkunsten van de gemiddelde Amerikaan. Het is echt krankzinnig wat hier allemaal gebeurtJe komt per dag een dozijn mensen tegen die nog nooit van richtingaanwijzers en een dooie hoek gehoord hebben en maar wat aankloten in het verkeer. Níet te geloven dat dat kan in een land (en vooral gebied hier in SoCal) waar je de auto voor alles moet gebruiken.
In Turkije is dat overigens geen 'gebied' kwestie. Daar is het verkeer namelijk overal hetzelfde; kut.quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is idd een gebied waar bedroevend slecht gereden wordt. Veel Aziaten die nooit hebben geleerd hoe auto te rijden, en Hispanics die met 50mph op de linkerrijstrook blijven hangen. Verder wordt er over het algemeen heel hard gereden. In andere delen van het land is het anders.
Maar eh, het is gewoon een kwestie van aanpassen. Als je bijvoorbeeld wel eens in Istanbul (Turkije) geweest bent, dan snap je waar ik het over heb.
Hiero precies hetzelfde.quote:Op zondag 22 maart 2009 21:56 schreef popolon het volgende:
Nou dat van de knipperlichten klopt wel, die gebruiken ze amper. Irritant.
Het rijden in West Michigan is verder wel relaxed, nooit echt druk of files.
Dat is toch geen ramp ? In Nederland wel, maar hier kun je er gewoon rechts voorbijquote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is idd een gebied waar bedroevend slecht gereden wordt. Veel Aziaten die nooit hebben geleerd hoe auto te rijden, en Hispanics die met 50mph op de linkerrijstrook blijven hangen.
Klopt, maar dat maakt het niet minder irritant.quote:Op maandag 23 maart 2009 03:16 schreef MeScott het volgende:
[..]
Dat is toch geen ramp ? In Nederland wel, maar hier kun je er gewoon rechts voorbij
En toch is het hier veel relaxter rijden. Zelfs al is er een tweebaans weg, en je bent 3 vrachtwagens aan het inhalen met 5 miles boven de limit, dan nog gaan ze niet irritant aan je bumper kleven en met grootlicht knipperen etc....quote:Op zondag 22 maart 2009 18:37 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is idd een gebied waar bedroevend slecht gereden wordt. Veel Aziaten die nooit hebben geleerd hoe auto te rijden, en Hispanics die met 50mph op de linkerrijstrook blijven hangen. Verder wordt er over het algemeen heel hard gereden. In andere delen van het land is het anders.
Dat is de Nederlander in je.quote:Op maandag 23 maart 2009 03:26 schreef Lyrebird het volgende:
Klopt, maar dat maakt het niet minder irritant.
Met die 3 maanden moet je toch oppassen, want je mag als ik het goed heb geen betaald werk doen. Niet dat illegale ongeletterde Mexicanen zich daar wat van aantrekken, maar voor Europeanen met een diploma gelden in de VS andere regels.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:24 schreef Ghettobob het volgende:
Nu zijn er twee opties (denk ik): ik kan 3 maanden erheen, een weekje terug gaan en weer 3 maanden er terug, of ik kan iemand vinden die al een jaar een bedrijf heeft in zowel Amerika als Nederland en eeen transcontinentale transfer doen (alhoewel ik dat nergens kan terug vinden op het net, gehoord van wat mensen).
De regels zijn hetzelfde, alleen trekken de Mexicanen zich niets aan van die regels. Bovendien komen zij meestal niet per vliegtuig aan, maar lopen ze 8 uur door de woestijn in California/Arizona/New Mexico op drie-dubbele sokken om geen voetsporen achter te laten, en zijn ze dus illegaal in de VS, wat een levensstijl is waar je ook maar voor moet willen kiezen.....quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:44 schreef Lyrebird het volgende:
Met die 3 maanden moet je toch oppassen, want je mag als ik het goed heb geen betaald werk doen. Niet dat illegale ongeletterde Mexicanen zich daar wat van aantrekken, maar voor Europeanen met een diploma gelden in de VS andere regels.
Het klopt dat Mexicanen zich er niets van aantrekken, maar ik krijg ook sterk de indruk dat de USCIS maar al te graag de andere kant opkijkt als ze een illegale Mexicaan tegenkomen. Ik heb al eerder mijn gal gespuwd over hoe ik door de USCIS werd behandeld, en dat als legale greencard houder. Stelletje fascisten.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:51 schreef maartena het volgende:
De regels zijn hetzelfde, alleen trekken de Mexicanen zich niets aan van die regels.
Een illegale Mexicaan heeft pas wat met de USCIS te maken als ze worden uitgezet.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:54 schreef Lyrebird het volgende:
Het klopt dat Mexicanen zich er niets van aantrekken, maar ik krijg ook sterk de indruk dat de USCIS maar al te graag de andere kant opkijkt als ze een illegale Mexicaan tegenkomen. Ik heb al eerder mijn gal gespuwd over hoe ik door de USCIS werd behandeld, en dat als legale greencard houder. Stelletje fascisten.
Thanks! erg helpvol!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 22:48 schreef maartena het volgende:
Als je als consultant aan de slag wil in de VS, en ook in de VS geld wil verdienen, dan moet je jezelf registreren als een DBA ("doing business as") bij het lokale overheid, meestal het County waar je wil gaan werken. Tevens dien je net als iedere Amerikaan dan netjes belasting te betalen over het verdiende geld, en moet je dus aangifte doen bij de IRS.
Om tijdelijk als consultant aan de slag te kunnen, moet je denk ik een B-1 visum afsluiten, wat bedoeld is voor het tijdelijk zaken doen in VS. Je mag hiermee dus geld verdienen, netjes de belasting afdragen, en zonder problemen een maand of 6 (of langer) blijven om je als consultant in te stellen.
Onzin. Als je alleen al maar dreigt om de bestaande wetten uit te voeren, schieten ze vanzelf de grens over. Na 9/11 kregen illegale moslims een hoge prioriteit bij de INS, en toen gingen ze plots met vliegtuigen tegelijk terug naar huis, nog voordat de INS bij ze aangeklopt had.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:45 schreef maartena het volgende:
Lang verhaal kort: Er is gewoon geen menselijke oplossing voor het probleem.
Was het maar zo simpel. De Mexicanen trekken zich er niets van aan totdat er ook daadwerkelijk iets gebeurd.... het dreigen met de wet heeft geen enkele zin.quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:28 schreef Lyrebird het volgende:
Onzin. Als je alleen al maar dreigt om de bestaande wetten uit te voeren, schieten ze vanzelf de grens over.
Tja, ik denk dat dit toch een andere situatie was. Bovendien zijn veel van die moslims naar Europese landen gegaan, dichter bij hun geboorteland, en er was in de maanden na 9/11 erg veel onzekerheid over wat er zou gebeuren, en hoeveel wraak de VS precies zou nemen.quote:Na 9/11 kregen illegale moslims een hoge prioriteit bij de INS, en toen gingen ze plots met vliegtuigen tegelijk terug naar huis, nog voordat de INS bij ze aangeklopt had.
En ook daar is veel te weinig controle natuurlijk. En California is een staat die financieel op het randje van de afgrond staat, en heeft gewoon de mankracht niet om de gehele "salad bowl" te controleren op illegalen. En wijken als South Central LA waar het barst van de illegalen, midden tussen de Mexicaanse gangs, willen arbeidsinspecteurs niet eens naar toe zonder politiebescherming, en die hebben ook genoeg werk met de "normale" criminaliteit. En ja, zelfs in zo'n verpauperde wijk zitten duizenden kleine bedrijfjes, en zelfs zo'n verpauperde wijk geeft als illegaal een 10x zo goed leven als over de grens in Mexico.quote:Maar je hebt gelijk, de huidige situatie is de kat op het spek binden. Het is dan ook logisch om werkgevers die illegalen in dienst nemen (uiterst kwalijke zaak MI) een flinke boete op te leggen. Dan is het ook snel afgelopen. Het heeft idd weinig zin om mensen actief de grens over te zetten. Organiseer het zo dat ze het uit zichzelf doen.
Datquote:Op woensdag 25 maart 2009 04:37 schreef Lyrebird het volgende:
Laat de USCIS een aantal raids uitvoeren, waarbij bijvoorbeeld een meat packing plant wordt gecontroleerd. Stuur alle illegalen terug naar huis en sluit die plant voor een jaar. Laat dat op prime time zien op TV, en doe het de dag daarna dunnetjes over. Houdt dat een week vol en ik durf te wedden dat werkgevers plotseling wel interesse hebben in witte werkers met een legaal sofi nummer.
Omdat Mexico vele malen corrupter is dan China, Brazilie, en helaas een hele hoop andere Zuid-Amerikaanse landen. En zoals je momenteel in het nieuws ook hebt kunnen volgen is het geweld in de grensstreek enorm uit de klauwen gelopen, en er zijn inderdaad een hele hoop Mexicanen die met de cartels te maken krijgen, omdat deze naast drugs ook mensen smokkelen.....quote:Het is geen praktisch probleem. Het probleem is dat politici te veel onder druk worden gezet door belangengroepen van boeren en tuinmannen om deze goedkope krachten in de VS te houden. Het helpt ook dat de mensen die de beslissingen nemen, vaak illegale dienstmeisjes en koks in dienst hebben.
Maar eh, waarom doen de Mexicanen zelf niets aan hun problemen? Met de lage lonen daar, en een enorme afzetmarkt aan de andere kant vvan de grens moet het een fluitje van een cent zijn. De Brazilianen kunnen het, de Chinezen kunnen het, en die zitten veel verder weg.
Volgens mij HAALT niemand illegale immigranten op..... die komen gewoon vanzelf.quote:Wij hebben een kliniek in Mexico, en daar loopt bijna iedereen (inclusief de Amerikaanse vrijwilligers) dronken rond. Laat ze maar eens hun handjes wapperen. Dat het een puinzooi is aan de andere kant van de grens, is nog geen reden om ze maar naar de VS toe te halen.
Het heeft geen zin gehad, omdat de werkgevers geen boetes werd opgelegd, wat je ook in die stukken kunt lezen. Sluit zo'n kippenslachterij voor een jaar, raak de werkgevers in de portomonee. Nu is het gewoon dweilen met de kraan open, en worden raids slechts uitgevoerd om de kiezer tevreden te houden, niet om het probleem op te lossen. Nogmaals, daar hebben politici helemaal geen trek in, ze willen het probleem niet eens oplossen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 05:11 schreef maartena het volgende:
Heeft het veel zin gehad? Nul komma Nul.
Wat betreft marijuana ben ik het met je eens, alhoewel daar best een enorme accijns op mag worden geheven, maar ik zeg nee tegen hard drugs. Als je een probleem hebt, dan is het niet chique om de andere kant op te kijken. Ben ook benieuwd of crack en meth op het lijstje van Ron Paul blijven staan. Heb je wel eens gezien wat die drugs aanrichten? What's next, gaan we kindermisbruik legaliseren omdat het toch niet onder controle te krijgen is? Ja, kindermisbruik is erger dan een verslaafde junk, maar het gaat me om het principe.quote:En dan ben ik wat betrefd de drugs toch eens met Ron Paul: Legalize it.
Jammer maar helaas. De Chinezen konden ook heel lang niets, die slachtten om de zoveel tijd hun slimste mensen af in een Culturele Revolutie. Maar uiteindelijk viel het kwartje toch. Door Amerikaanse Mexicanen geld over te laten boeken vanuit de VS los je het probleem ook niet op. Dat blijft gewoon dooretteren.quote:Maar dat is weer een ander probleem natuurlijk. Hoe dan ook, ik denk dat de Mexicanen het niet eens zelf KUNNEN oplossen.
Dat ze liever hun anchor baby misbruiken om zo in aanmerking te komen voor hulpprogrammas van de Amerikaanse overheid, ipv zelf een keurig bestaan in Mexico op te bouwen, geeft te denken. Zou jij jouw vrouw vragen om haar leven - en het leven van haar baby - te riskeren? Je denkt toch niet dat iedereen in Mexico arm en dom is? Mexcio heeft een heel behoorlijk BNP, en het BNP/inwoner is hoger dan dat van Polen of Brazilie, om een vergelijking te maken. Die landen investeren wel in scholing en maken grote sprongen op de economische ladder. Mexico blijft gewoon doormodderen.quote:En je moet je toch eens goed gaan afvragen als ze hier in de woestijn uitgedroogde, zwangere vrouwen vinden die te weinig water meenamen, en langs de weg worden gevonden.... de enorme risicos die ze willen nemen voor henzelf en hun ongeboren kinderen omdat ze middels zo'n "anchor baby" in de VS kunnen blijven.
Oké! Woon je er zelf? Ik was namelijk niet van plan om even 400 euro neer te leggen voor een retourtje new york om alleen even een appartement uit te zoeken. Wat betreft prijzen verbaas ik me er toch lichtelijk over dat het allemaal wat hoger ligt dan toffe wijken in Londen. Is opzich geen probleem maar ik wil nou ook weer niet teveel geld uit geven.( als het niet nodig is )quote:Op woensdag 25 maart 2009 01:50 schreef Shivo het volgende:
Voor een apartement met 1 slaapkamer betaal je op Manhattan minimaal $2,000, dus de prijzen die je noemt zijn redelijk. Heb je ook newyork.craigslist.org gechecked? Apartementen zijn een enorme business in Manhattan, terwijl je met wat moeite ook best zelf (dus zonder een maand in kosten te moeten betalen) wat kunt vinden. Het helpt daarbij wel als je NY bent om apartementen te checken. Ik vind Upper west zelf prima, het is wat rustiger dan de meeste andere buurten maar wel naast Central Park. East Village vind ik het leukst kwa buurt (restaurants, cafe's, clubs).
Overigens zou je in Brooklyn voor $1,500 een redelijk apartementje moeten kunnen vinden, en is Brooklyn ook erg gezellig, met name rond Williamsburg zou ik prima kunnen wonen. Aan de andere kant - als je dan in NY gaat wonen dan doe je dat natuurlijk liefst echt op Manhattan...
Die retour prijs is prima, lijkt me.
NYC is de duurste stad van de VS! Natuurlijk liggen daar de prijzen hoog.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft prijzen verbaas ik me er toch lichtelijk over dat het allemaal wat hoger ligt dan toffe wijken in Londen. Is opzich geen probleem maar ik wil nou ook weer niet teveel geld uit geven.( als het niet nodig is )
Tja, in een ideale wereld misschien.... voor het adopteren van een nationale taal is het sowieso te laat, er bestaat geen enkele wet die het hen verplicht om Engels te leren bijvoorbeeld. Het Engels dat je moet kennen om Amerikaans staatsburger te worden is zo minimaal dat iedere migrant het kan. Toen ik Amerikaan werd zat ik naast een Koreaans echtpaar, en ook die spraken gewoon nauwelijks engels toen ze met mij de oath afnamen. De oath hadden ze perfect uit hun hoofd geleerd, maar praten met ze ging toch vrij moeizaam, en ze moesten iedere keer met elkaar in het Koreaans praten om de juiste woorden te vinden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 05:52 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb echt geen goed woord over voor dat land en de Mexicanen die menen illegaal een bestaan in dit land op te kunnen bouwen. Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk Engels leren. Laar ze dan maar een diploma halen, voordat ze legaal op een H1B visum naar de VS kunnen komen. Nu zijn het gewoon een stel voordringers, die onder het mom van 'ik ben zielig' op clementie van goedgelovige Amerikanen rekenen. Ik doe daar niet aan mee.
Afgelopen wintersportvakantie was ik in Colorado. In de restaurants werkten bijna alleen Peruaanse en Chileense studenten, die in hun zomervakantie flink bijverdienden. Ze spraken perfect Engels en ze waren legaal in de VS (seizoensarbeid). Laat de Mexicanen daar een voorbeeld aannemen.
Aan de andere kant zijn de huren dit jaar gemiddeld ietsje lager aan het worden vanwege de economische malaise. Of op z'n minst dit jaar geen verhoging.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:18 schreef Lyrebird het volgende:
NYC is de duurste stad van de VS! Natuurlijk liggen daar de prijzen hoog.
Shivo woont in Boston, ook erg duur, maar een stuk minder duur dan NYC. Ik heb in Boston nog wel eens in Beacon Hill gewoond, in een heel aftandse kamer. Daar betaal je je ook blauw aan huur.
Een soort van Amsterdam dusquote:k werk in Santa Ana, een stad die voor 85% uit Mexicanen bestaat. Het overgrote deel van deze stad van meer dan 300.000 inwoners woont hier gewoon legaal, en een enorm groot deel is hier gewoon geboren. Toch is hun dagelijkse taal altijd Spaans. De hele stad is tweetalig zo'n beetje, en in alle bekende winkelketens staan de producten in de paden aangekondigd in Engels en Spaans.
Mja, maar mn budget komt toch niet boven de 3000 dollar per maand voor een 1 persoons kamer in Manhattan. En ik heb nul ervaring met het openbaar vervoer in manhattan dus ik woon het liefste maar zo dicht mogelijk bij alles.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn de huren dit jaar gemiddeld ietsje lager aan het worden vanwege de economische malaise. Of op z'n minst dit jaar geen verhoging.
New York is inderdaad een van de duurste steden ter wereld, zeker als je in Manhattan wil wonen. Als vrijgezel is dat allemaal prima te doen natuurlijk, 1 slaapkamer, etc. En als je jong bent trekt de stad je natuurlijk veel meer aan. Ikzelf zou denk ik eerder kiezen voor een huis in Queens. Maar ook dat is erg duur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |