abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 maart 2009 @ 22:59:52 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66844041
Bij de bank hetzelfde verhaal. "Wat moet ik hiermee??" stond er zo op hun gezicht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66844552
Deze overheid heeft het toch altijd over change? Laten ze iets aan de discriminatie tov greencard holders doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 8 maart 2009 @ 23:15:43 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66844637
Is het dan echt zo erg? Heb er nog nooit iemand over gehoord. En ik ken heel veel GC houders.

Zoals ik al zei, er zijn veel Canadezen hier, werk zelfs met een aantal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_66846140
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:59 schreef wonderer het volgende:
Bij de bank hetzelfde verhaal. "Wat moet ik hiermee??" stond er zo op hun gezicht.
"Live free or die" zeg je dan.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 9 maart 2009 @ 00:02:47 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66846288
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:14 schreef popolon het volgende:
't Is ook knetterduur geworden. Ach goed, ik zie ook niet waarom ik Amerikaan zou moeten worden.
Omdat wetten voor immigranten kunnen veranderen, en ze je er alsnog uit kunnen knikkeren, kind of geen kind.

Een I-90 (vervanging van 10 year green card) kost tegenwoordig ook $290 + $80 voor biometrics = $370 elke 10 jaar. En over 10 jaar is het natuurlijk weer duurder. (De kans is ook ENORM groot gezien het huidige regeringsbudget dat dit nog voor jouw 10 jaar erop zit weer flink duurder wordt gemaakt)

N-400 (naturalization) kost je $595 + $80 voor biometrics = $675.

Een prijsverschil van $305 dus.... en over 10 jaar ben je dus al meteen duurder uit.

Een paspoort kost je $90 om de 10 jaar, en je HOEFT geen paspoort aan te vragen, je certificaat is eeuwig geldig. Dus op de lange termijn ben je een stuk goedkoper uit om het WEL te doen.

En het geeft gewoon een stukje zekerheid.

Ook niet te onderschatten is dat als jij geen staatsburger bent, en je vrouw komt te overlijden, dat indien ze nog ergens investeringen bezit etc, dat jij daar mooi 60% belasting over mag betalen..... nu gaat het wel om bedragen van boven de 960k-en nog wat centen, maar daar zit je met huiseigendom, een erfenis van je schoonouders, en een 401k al snel aan. Het hebben van een staatsburgerschap voorkomt gewoon veel ellende.

Verder kun je nu werken voor banen waarvoor staatsburgerschap veplicht is, en je zit niet met de ellende dat je twee weken voor je vakantie erachter komt dat je paspoort verloopt, en het duur 3 a 4 weken voordat je een nieuwe krijgt vanuit Nederland.... dan kun je gewoon lekker reizen op het andere paspoort. Ook handig voor noodgevallen enzo.

Ook kun je langer dan 6 maanden het land uit mocht dat nodig zijn, zonder dat je green card in gevaar komt. Naast dat het op lange termijn een stuk goedkoper is geeft het eigenlijk geen enkel nadeel, alleen maar voordelen.

Maar als jij elke 10 jaar een flinke bom duiten wil ophoesten terwijl je er in 1 keer voor een iets grotere bom duiten voor altijd van af kunt zijn..... tja, dat is jouw goedrecht natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 maart 2009 @ 00:03:49 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66846319
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:57 schreef popolon het volgende:
Da's vreemd, ik heb geen enkele negatieve ervaring. Nou stikt het hier ook van de Canadezen dus misschien is het hier wat normaler.
In California is het ook vrij normaal, het stikt hier dan ook van de immigranten uit zowel Latino als Aziatische landen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 maart 2009 @ 00:11:02 #107
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66846534
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:57 schreef Shivo het volgende:

[..]

"Live free or die" zeg je dan.
Ja, en dan pakken ze een pistool (want alle Amerikanen lopen met een pistool op zak, jeweettog) en dan poef
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 9 maart 2009 @ 00:20:17 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66846775
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Omdat wetten voor immigranten kunnen veranderen, en ze je er alsnog uit kunnen knikkeren, kind of geen kind.

Een I-90 (vervanging van 10 year green card) kost tegenwoordig ook $290 + $80 voor biometrics = $370 elke 10 jaar. En over 10 jaar is het natuurlijk weer duurder. (De kans is ook ENORM groot gezien het huidige regeringsbudget dat dit nog voor jouw 10 jaar erop zit weer flink duurder wordt gemaakt)

N-400 (naturalization) kost je $595 + $80 voor biometrics = $675.

Een prijsverschil van $305 dus.... en over 10 jaar ben je dus al meteen duurder uit.

Een paspoort kost je $90 om de 10 jaar, en je HOEFT geen paspoort aan te vragen, je certificaat is eeuwig geldig. Dus op de lange termijn ben je een stuk goedkoper uit om het WEL te doen.

En het geeft gewoon een stukje zekerheid.

Ook niet te onderschatten is dat als jij geen staatsburger bent, en je vrouw komt te overlijden, dat indien ze nog ergens investeringen bezit etc, dat jij daar mooi 60% belasting over mag betalen..... nu gaat het wel om bedragen van boven de 960k-en nog wat centen, maar daar zit je met huiseigendom, een erfenis van je schoonouders, en een 401k al snel aan. Het hebben van een staatsburgerschap voorkomt gewoon veel ellende.

Verder kun je nu werken voor banen waarvoor staatsburgerschap veplicht is, en je zit niet met de ellende dat je twee weken voor je vakantie erachter komt dat je paspoort verloopt, en het duur 3 a 4 weken voordat je een nieuwe krijgt vanuit Nederland.... dan kun je gewoon lekker reizen op het andere paspoort. Ook handig voor noodgevallen enzo.

Ook kun je langer dan 6 maanden het land uit mocht dat nodig zijn, zonder dat je green card in gevaar komt. Naast dat het op lange termijn een stuk goedkoper is geeft het eigenlijk geen enkel nadeel, alleen maar voordelen.

Maar als jij elke 10 jaar een flinke bom duiten wil ophoesten terwijl je er in 1 keer voor een iets grotere bom duiten voor altijd van af kunt zijn..... tja, dat is jouw goedrecht natuurlijk.
Dat is mijn goedrecht. Misschien over een paar jaar ofzo. Nu echt geen haast mee, ga eerst het deck vervangen en een mega deck bouwen.

Dacht trouwens dat het nu duizende dollars zou kosten, ook vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door popolon op 09-03-2009 00:30:43 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_66854786
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Vitamine_C op 09-03-2009 11:59:53 (foutje) ]
hmmmm....WAT???
pi_66854857
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:45 schreef Euc- het volgende:
Ben nu trouwens een reisje aan het plannen in Juni, vliegen op SFO, en dan autotje huren en wat rond gaan touren, mijn maat wilt heel graag Las Vegas zien, dus daar heen rijden, en dan richting Canada

Tickets kosten ook geen drol meer, 450 euro; Brussel > San Francisco en Vancouver > Brussel.
Heb net ook mijn ticket naar SFO geboekt 440 euro (exclusief service fee en reisverzekering) en dan vlieg ik vanaf schiphol (eind juni)

Kan niet wachten om er weer voor een paar weekjes terug te zijn
(tevens een zeer late tvp)
hmmmm....WAT???
pi_66856700
Misschien dat ik in de meivakantie een weekje naar Miami ga. Keek voor de grap hoeveel me dat zou kosten (hotel en vlucht), en dat viel enorm mee! Voor 530 euro zit je een weekje in Miami Beach met 2 personen (E377 voor de vlucht p.p en hotel E150 p.p). Eens kijken of ik wat kan regelen met m`n stage om een weekje vrij te krijgen als we hier geen vakantie hebben..

Moet ik trouwens PER SE een paspoort hebben voor dat weekje? Ik heb nu namelijk alleen een identiteitsbewijs en geen paspoort..

[ Bericht 15% gewijzigd door Levitas op 09-03-2009 13:29:39 ]
pi_66857664
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:06 schreef Levitas het volgende:
[..]

Moet ik trouwens PER SE een paspoort hebben voor dat weekje? Ik heb nu namelijk alleen een identiteitsbewijs en geen paspoort..
Ja, absoluut...
pi_66858097
Crap!
  maandag 9 maart 2009 @ 15:53:09 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66862694
quote:
Op maandag 9 maart 2009 13:06 schreef Levitas het volgende:
Moet ik trouwens PER SE een paspoort hebben voor dat weekje? Ik heb nu namelijk alleen een identiteitsbewijs en geen paspoort..
Paspoort is zeker verplicht. Maar zo duur zijn die krengen toch niet? 50 euro ofzo?

Hou er rekening mee dat het tegenwoordig een week duurt in Nederland, dus vraag op tijd aan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 9 maart 2009 @ 15:56:12 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66862805
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:20 schreef popolon het volgende:
Dacht trouwens dat het nu duizende dollars zou kosten, ook vandaar.
Valt dus mee. Twee keer je Green Card vernieuwen kost je meer.

Tis trouwens ook goed om te weten dat als je twee nationaliteiten hebt, je deze nooit meer kwijt kan raken (tenzij je hoogverraad, terrorisme etc pleegt).

Dus als Wilders met zijn 29 zetels in de peiling in 2011 (of als het kabinet valt eerder) aan de macht zou komen en er wordt ingestemd met totale verwijdering van de dubbele nationaliteit, dan kunnen ze het niet meer afpakken, dat geldt dan alleen voor nieuwe gevallen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66864507
quote:
Op zondag 8 maart 2009 07:49 schreef ableton het volgende:

[..]

Pfff al dat gezeur over "waar je niet moet komen als 'welke kleur dan ook'".
New York is gewoon veilig.
Woon zelf in Brooklyn, ga daar wonen.
1, het is goedkoper,
2. het is leuker,
3. het is er minder druk,
4. het is er gezelliger,
5. het is er diverser.
Het is 15 minuten met de metro naar hartje Manhattan, dus voor je werk hoef je het niet te laten.
Brooklyn was ook zo'n wijk waar je niet moest komen,
nu wonen er veel yuppen, starters, hipsters gezellig tussen de negroide bewoners.
Harlem, super gezellig, veel "donker" op straat maar pssst... dat zijn mensen hoor, die wijzen je gewoon de weg als het vraagt.
Queens, net zo leuk.
The Bronx, niks mis mee.
Crown Heights, prima te doen.

Dat je er weinig blanken ziet betekent niet dat het er gevaarlijk is of dat je niet gewenst bent.
Een vriend van mij, donkere jongen uit The Bronx zegt dat hij zich juist begint te ergeren, als er een blank persoon aankomt lopen en de weg oversteekt om aan de andere kant van de straat te passeren.
Of schichtig om zich heen beginnen te kijken.
Doe gewoon normaal, dan is er ook niets aan de hand.

"m'n toekomstige woonplek zit d'r "
wees er vooral niet blij mee. Dat betekent dus dat je of in een yuppenbuurt (lees yoga + zwangerschapgymnatiek + biologisch verantwoord huishouden), of een hippe (lees jonge mensen in skinny jeans en te grote bril met vensterglas) buurt of zaken buurt komt te wonen.
Of China Town.
Ga toch lekker in Brooklyn wonen.
Al dat gemiep over Manhattan altijd.
New York is fantastisch, maar Manhattan draagt daar weinig aan bij.
Bedankt voor deze informatie! Ik heb nog niks getekend wat betreft woonplek, ik kan namelijk een appartement accepteren, en dat zal rond central park zijn maar weet nog niet of ik dat moet doen. Of ik moet zelf op zoek naar een kamertje in New York. Dat zal waarschijnlijk rond east harlem zijn.

Wat betreft 'drukte', ik woon op dit moment in het centrum van Londen. Ben dus opzich wel wat gewend
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66877232
Ik heb het hier vanmiddag al gehad over een weekje MIami.. En nu zitten we toch iets serieuzer te kijken voor de vlucht en voor de reis, en dan met name de kosten. We zitten momenteel met een aantal vraagjes:

  • Hoe zit het met eventuele papieren? Dienen we nog een verklaring af te leggen dat we geen terroristen zijn, of een of ander verblijfsbewijs aldaar?
  • Hoe zit het met het vervoer van en naar het vliegveld? We willen landen op Miami International Airport en het hotel bevindt zich in Sunny Isles, ten noorde van Miami Beach
  • Hoe zit het daar met het openbaar vervoer? Wat zijn de kosten van een enkel reisje met een bus/metro/trein? Zijn er weekkaarten te verkrijgen voor dit allemaal en tegen welke prijs?
  • Aan wat voor kosten en kwaliteit voor die prijs voor eten moeten we denken?
  • ECHTE bezienswaardigheden. Wat MOETEN we volgens jullie ECHT zien?

    Ik hoop dat jullie ons hier een antwoord op kunnen geven. Mochten we nog vragen hebben, dan horen julllie ze nog!
  • pi_66877672
    Volgens mij heb je meer kans op antwoorden als je die vragen in TRV stelt, volgens mij hebben we geen lokale vertegenwoordiging in Miami at the moment.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 9 maart 2009 @ 22:23:23 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66877705
    Prijzen voor tickets naar nederland zijn met 200 piek gedaald... nu boeken of wachten en hopen dat ze nog lager gaan? *dilemma*
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 9 maart 2009 @ 22:33:13 #120
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66878162
    quote:
    Op maandag 9 maart 2009 22:13 schreef Levitas het volgende:
  • Hoe zit het met eventuele papieren? Dienen we nog een verklaring af te leggen dat we geen terroristen zijn, of een of ander verblijfsbewijs aldaar?
  • Geldig paspoort, dat is alles wat je nodig hebt. In het vliegtuig vul je je Visa Waiver in. Wel moet je tegenwoordig online van te voren aangeven dat je het land in wil. Dan kan hier: https://esta.cbp.dhs.gov
    quote:
  • Hoe zit het met het vervoer van en naar het vliegveld? We willen landen op Miami International Airport en het hotel bevindt zich in Sunny Isles, ten noorde van Miami Beach
  • Je kunt een auto huren, een taxi nemen, en vaak gaan er ook shuttles naar verschillende toeristische oorden waar veel hotels zijn.
    quote:
  • Hoe zit het daar met het openbaar vervoer? Wat zijn de kosten van een enkel reisje met een bus/metro/trein? Zijn er weekkaarten te verkrijgen voor dit allemaal en tegen welke prijs?
  • http://www.miamidade.gov/transit/

    Er is een metro/trein die door het centrum gaat, maar zoals kapitalistisch gewoonlijk in diverse Amerikaanse steden hebben de taxibonzen natuurlijk weer gelobbied dat deze niet in de buurt van het vliegveld komt.

    Er zijn ook bussen. Wat het allemaal kost, geen idee..... ik reis nooit met het OV eigenlijk, ik huur wel een auto als ik ergens heen wil, dat gezeik met bussen hoeft van mij niet zo.
    quote:
  • Aan wat voor kosten en kwaliteit voor die prijs voor eten moeten we denken?
  • Net zoals in Nederland, je krijgt waar je voor wil betalen. Je kunt voor $5 naar de McDonalds, of je kunt voor $30 naar een steak house. Er zijn genoeg restaurantjes waar je voor $15 een avondmaaltje kunt scoren.
    quote:
  • ECHTE bezienswaardigheden. Wat MOETEN we volgens jullie ECHT zien?
  • Ik ken Miami niet zo. Maar als ik naar Florida zou gaan (ben zelf nog niet geweest, mijn vrouw wel), dan zou ik sowieso naar Cape Canaveral gaan (JFK space center) - bij voorkeur wanneer er iets gelanceerd wordt - en de Everglades bezoeken. Je hebt verder natuurlijk ook Disneyworld en Seaworld in Orlando.
    quote:
    Ik hoop dat jullie ons hier een antwoord op kunnen geven. Mochten we nog vragen hebben, dan horen julllie ze nog!
    Tja, zoals Shivo al aangaf: Je kunt verder beter in TRV terecht denk ik.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_66933122
    Hallo VS kenners

    een vraag voor jullie.

    mocht je als nederlander besluiten om in het amerikaanse leger te dienen

    kan je dan staatbuger worden ?

    groet
    pi_66934370
    Hmm.. Net de vlucht naar Miami geboekt (30-4 t/m 6-5). Ook meteen een hotel geboekt, staat er op de CONFIRMATION page, na het betalen, dat de minimum leeftijd van de inchecker 21 jaar of ouder is. Dus meteen naar hotels.com gebeld om te vragen en uiteindelijk te annuleren.

    Zijn er uberhaupt wel hotels in Miami waar je onder de 21 in kan checken?
    pi_66937639
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
    Hallo VS kenners

    een vraag voor jullie.

    mocht je als nederlander besluiten om in het amerikaanse leger te dienen

    kan je dan staatbuger worden ?

    groet
    Ik dacht dat het andersom was, als je geen staatsburger bent kun je ook niet het Amerikaanse leger in. Maar ik kan me vergissen
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 14:09 schreef Levitas het volgende:
    Hmm.. Net de vlucht naar Miami geboekt (30-4 t/m 6-5). Ook meteen een hotel geboekt, staat er op de CONFIRMATION page, na het betalen, dat de minimum leeftijd van de inchecker 21 jaar of ouder is. Dus meteen naar hotels.com gebeld om te vragen en uiteindelijk te annuleren.

    Zijn er uberhaupt wel hotels in Miami waar je onder de 21 in kan checken?
    In veel hotels moet je inderdaad 21 zijn om in te checken. Er zullen allicht uitzonderingen zijn, maar dan moet je naar de goedkopere hotels (Best Western, Ramada) kijken
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_66938531
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
    Hallo VS kenners

    een vraag voor jullie.

    mocht je als nederlander besluiten om in het amerikaanse leger te dienen

    kan je dan staatbuger worden ?

    groet
    Lijkt me wel. Er zijn Hispanics die op die manier aan een Greencard en staatsburgerschap komen, dus waarom niet voor Nederlanders?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_66939030
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 16:00 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Lijkt me wel. Er zijn Hispanics die op die manier aan een Greencard en staatsburgerschap komen, dus waarom niet voor Nederlanders?
    Wat LB zegt.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66940128
    dat is wel intresant om na me HBO de amerikaanse luchtmacht te dienen en dan staatsbuger zijn
    als officier dan he
    pi_66940175
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 15:37 schreef MeScott het volgende:
    In veel hotels moet je inderdaad 21 zijn om in te checken. Er zullen allicht uitzonderingen zijn, maar dan moet je naar de goedkopere hotels (Best Western, Ramada) kijken
    Hmm... Ramada goedkoper? Ik had een hotel voor 50 euro per nacht (21+), dat Ramada hotel is 90 euro per nacht..

    Ik heb nu een ander hotel op het oog: San Juan. Volgens de google cache (9 maart 2009) is daar de minimum check-in age 18.. Morgen even langs het reisbureau om het na te vragen. Ik wil nu zekerheid.
    Heb de vlucht al betaald, maar nu op zoek naar een hotel
    pi_66944249
    Misschien een domme vraag, maar mag ik autorijden in de VS met een Nederlands rijbewijs? Ik ben nog geen 25 dus een auto huren zit er niet in, maar ik heb zat Amerikaanse vrienden hier met een auto. Kan ik daar gewoon legaal in rijden met een NL rijbewijs? Ik heb dus echt alleen het roze NL pasje, ik ben niet langs de anwb geweest voor een internationaal rijbewijs ofzo. Vraag me af hoe dat zit ivm verzekering enzo. Zou wel makkelijk zijn, kan ik ook eens de designated driver zijn
    pi_66944449
    dat verschilt per staat. Ik mocht in MA gewoon rijden en auto's huren met mijn NL rijbewijs. Overigens is het halen van een US rijbewijs een peuleschil.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66944679
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef Bananenman het volgende:
    Misschien een domme vraag, maar mag ik autorijden in de VS met een Nederlands rijbewijs? Ik ben nog geen 25 dus een auto huren zit er niet in, maar ik heb zat Amerikaanse vrienden hier met een auto. Kan ik daar gewoon legaal in rijden met een NL rijbewijs? Ik heb dus echt alleen het roze NL pasje, ik ben niet langs de anwb geweest voor een internationaal rijbewijs ofzo. Vraag me af hoe dat zit ivm verzekering enzo. Zou wel makkelijk zijn, kan ik ook eens de designated driver zijn
    Dat mag je 1 jaar lang doen. Daarna moet je een Amerikaans rijbewijs hebben.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      woensdag 11 maart 2009 @ 18:59:25 #131
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66944709
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:46 schreef Bananenman het volgende:
    Misschien een domme vraag, maar mag ik autorijden in de VS met een Nederlands rijbewijs? Ik ben nog geen 25 dus een auto huren zit er niet in, maar ik heb zat Amerikaanse vrienden hier met een auto. Kan ik daar gewoon legaal in rijden met een NL rijbewijs? Ik heb dus echt alleen het roze NL pasje, ik ben niet langs de anwb geweest voor een internationaal rijbewijs ofzo. Vraag me af hoe dat zit ivm verzekering enzo. Zou wel makkelijk zijn, kan ik ook eens de designated driver zijn
    Ligt geheel aan de verzekering van de eigenaar. Als je een goede verzekering hebt, zoals AAA ofzo, dan mag het vaak wel. Heb je een el-cheapo verzekering, dan mag het meestal niet. Een buitenlands rijbewijs wordt niet door alle verzekeringsmaatschappijen erkent.

    Ga gewoon even examen doen voor $25, dan is dat probleem ook opgelost.

    Je kunt trouwens onder de 25 en ouder dan 21 ook een auto huren, maar dat kost dan wel extra.

    Eventueel kun je je rijbewijs halen, en dan voor $1,000 een wrak halen wat het nog een jaar doet
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 11 maart 2009 @ 19:03:30 #132
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66944833
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 13:34 schreef spacekonijn het volgende:
    Hallo VS kenners

    een vraag voor jullie.

    mocht je als nederlander besluiten om in het amerikaanse leger te dienen

    kan je dan staatbuger worden ?

    groet
    Ja, dat kan. Je kunt dan alleen als de allerlaagste rank dienst doen, ofwel "private 1st class", en de equivalenten in de marine. Na 2 jaar dienst kun je in aanmerking komen voor Amerikaans staatsburgerschap. Wel moet je dan je Nederlandse opgeven.

    Pas daarna kun je promotie krijgen tot officier, en officiers opleidingen volgen.

    Als je dus 2+ jaar zandhaas wil zijn met risico van uitzending naar Irak enzo, dan kan dat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 11 maart 2009 @ 19:05:30 #133
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_66944898
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:51 schreef Shivo het volgende:
    dat verschilt per staat. Ik mocht in MA gewoon rijden en auto's huren met mijn NL rijbewijs. Overigens is het halen van een US rijbewijs een peuleschil.
    Hey, als je woont in MA ben je ook verplicht een MA rijbewijs te hebben anders mag je wettelijk gezien niet autorijden... http://www.mass.gov/rmv/license/index.htm . Weet niet of dat nog relevant voor je is, maar je zal de eerste niet zijn die het met de verzekering aan de stok heeft gekregen...

    [ Bericht 0% gewijzigd door Frenkyboy op 11-03-2009 19:57:44 ]
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
    pi_66946249
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 18:58 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Dat mag je 1 jaar lang doen. Daarna moet je een Amerikaans rijbewijs hebben.
    In MA gaat dat jaar in op het moment dat je op het vliegveld door de poortjes loopt. Dus iedere keer opnieuw als je een keer naar het buitenland vliegt.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66946268
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:03 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ja, dat kan. Je kunt dan alleen als de allerlaagste rank dienst doen, ofwel "private 1st class", en de equivalenten in de marine. Na 2 jaar dienst kun je in aanmerking komen voor Amerikaans staatsburgerschap. Wel moet je dan je Nederlandse opgeven.

    Pas daarna kun je promotie krijgen tot officier, en officiers opleidingen volgen.

    Als je dus 2+ jaar zandhaas wil zijn met risico van uitzending naar Irak enzo, dan kan dat.
    Als ik jou was zou ik een online adviesbureau voor Nederland - Amerika zaken beginnen
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66946337
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:05 schreef Frenkyboy het volgende:

    [..]

    Hey, als je woont in MA ben je ook verplicht een MA rijbewijs te hebben anders mag je wettelijk gezien niet autorijden... http://www.mass.gov/rmv/license/index.htm. Weet niet of dat nog relevant voor je is, maar je zal de eerste niet zijn die het met de verzekering aan de stok heeft gekregen...
    Page not found... als dat echt zou was zou Budget vast geen auto's verhuren op vertoon van een NL rijbewijs aan bijvoorbeeld mijn ouders. Overigens heb ik een MA rijbewijs.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 11 maart 2009 @ 19:57:09 #137
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_66946640
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:47 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Page not found... als dat echt zou was zou Budget vast geen auto's verhuren op vertoon van een NL rijbewijs aan bijvoorbeeld mijn ouders. Overigens heb ik een MA rijbewijs.
    Link gefixed. Je ouders zijn ook geen Mass residents en mogen gewoon op hun NL rijbewijs rondkarren natuurlijk...
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
    pi_66947035
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 19:57 schreef Frenkyboy het volgende:

    [..]

    Link gefixed. Je ouders zijn ook geen Mass residents en mogen gewoon op hun NL rijbewijs rondkarren natuurlijk...
    Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 11 maart 2009 @ 20:21:37 #139
    13036 Frenkyboy
    Medium Pimping Unfortunately
    pi_66947383
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?
    Resident ben je voor de staat MA als je er meer dan x dagen (ik dacht een half jaar ofzo) in het jaar verblijft. Wat je visum status daarbij is maakt ze niet zo heel veel uit. Technisch gezien kun je voor de federale overheid beschouwd worden als non-resident terwijl je voor state als resident te boek staat. Op zich weet de verhuurmaatschappij niet dat jij een resident bent als je met je Nederlandse rijbewijs komt aanzetten. En de lokale oom agent die je aanhoudt voor iets kan dat ook niet ruiken. Mocht je ergens tegenaan rijden en verzekeringsmaatschappijen ruiken lont dan wordt het een ander verhaal. Veel NL'ers wonend in MA denken dat ze het eerste jaar gewoon op een NL rijbewijs mogen rondrijden maar dit is dus niet het geval... Maar goed, dit was het regeltjesgeneuk weer voor vandaag...
    aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
    pi_66972546
    Hoi,

    Heb even 2 vraagjes. Ik zal naar alle waarschijnlijkheid 2-3 jaar in Florida moet vertoeven (ik had het erger kunnen treffen. ).

    Ben dus begonnen met het een en ander opzoeken. Zo ben ik tegengekomen dat je als je van plan bent langer dan 12 maanden te blijven je een US driving licence moet behalen. Moet je hiervoor ook echt theorie- en praktijkexamen voor afleggen? Mag je dan ook met een trailer rijden zonder extra rijbewijs? (E equivelant als in Nederland) Kan ik met een nederlands/internationaal rijbewijs wel een auto aanschaffen?

    Bvd!

    Zitten er veel spinnen in FL? Ik ben echt als de dood voor die krengen.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_66973408
    Kun je eigenlijk gewoon voor een greencard in aanmerking komen nadat je bijv hier je hbo hebt afgemaakt en aangeeft daar direct een baan te zoeken terwijl je ik zeg maar wat nog enkele duizenden op je bank hebt om het de eerste maanden zonder baan mee te redden?
    Hinc lucem et pocula sacra
    pi_66974528
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 16:02 schreef TheNold het volgende:
    Kun je eigenlijk gewoon voor een greencard in aanmerking komen nadat je bijv hier je hbo hebt afgemaakt en aangeeft daar direct een baan te zoeken terwijl je ik zeg maar wat nog enkele duizenden op je bank hebt om het de eerste maanden zonder baan mee te redden?
    Je kunt aan de Greencardloterij meedoen. Dat kost niets. Maar ondertussen mag je alleen in de VS verblijven op een toeristenvisum. Wil je voor langere tijd in de VS wonen, dan moet dat op een "echt" visum. Meest populair zijn de J1 visa voor studenten en H1B voor werknemers die ze niet in de VS kunnen vinden. Een andere populaire route voor een Greencard is met een Amerikaanse partner trouwen. Het is een stuk lastiger om op basis van je werkverleden een Greencard te krijgen. Dat heb ik indertijd gedaan, en ik kan het niemand aanraden.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_66974868
    Ik geloof dat 90% van de H1B visa direct naar die twee grote Indiase IT bedrijven (Infosys en ...) gaan, dus dat je daar weinig kans op maakt. Ik denk niet dat een Amerikaans bedrijven interesse hebben voor Nederlandse HBO-ers zonder werkervaring. Maar solliciteren kan nooit kwaad natuurlijk, en je kunt ook proberen een soort stage te regelen ergens, als je eenmaal binnen bent is het over algemeen makkelijker om werk te vinden.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_66978701
    quote:
    Op woensdag 11 maart 2009 20:11 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Maar ik kon zelf op mijn NL rijbewijs ook gemakkelijk huren... wanneer ben je precies resident? Als je ergens meer dan de helft van het jaar woont of als je een greencard of ander permanent visum hebt? Is een J1/H1 genoeg voor residency?
    ik moest in CA in ieder geval met mijn J1 een Californisch rijbewijs betalen. Een vriend was aangehouden nadat hij een stop bord had genegeerd en mocht vervolgens 1000$ lappen omdat hij met zijn J1 rondreed op een duits rijbewijs (hij zat toen al ruim een half jaar in SF)
    hmmmm....WAT???
    pi_66979146
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 18:38 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    ik moest in CA in ieder geval met mijn J1 een Californisch rijbewijs betalen. Een vriend was aangehouden nadat hij een stop bord had genegeerd en mocht vervolgens 1000$ lappen omdat hij met zijn J1 rondreed op een duits rijbewijs (hij zat toen al ruim een half jaar in SF)
    Volgens mij is het met een J1 niet verplicht, of misschien pas vanaf een bepaalde tijd.

    Ik heb wel mijn CA rijbewijs gehaald, het was $28 voor alles en behoorlijk simpel, en als souvenir natuurlijk ook wel tof.

    Er zat hier dacht ik ook iemand in dit topic die in Florida een rijbewijs gehaald heeft een paar maanden geleden...
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_66980719
    Wie?
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_66982188
    Yes, hi

    Was niet heel ingewikkeld inderdaad. Ik ben gewoon een blokje om gereden, wat dingen laten zien (snel afremmen, straatje keren enz.) en na een kwartiertje/twintig minuten weer terug. Stelde echt niets voor, hoewel het redelijk streng was met bepaalde, in mijn ogen minder belangrijke dingen (knipperlicht vergeten bij straatje keren kostte geloof ik drie punten, waarbij je bij 29 punten nog nét geslaagd bent).

    De theorie was een iets ander verhaal. Die was een stuk moeilijker. Komt vooral omdat je vragen krijgt in de zin van "in welke richting moet je je stuurwielen draaien als je op een berg parkeert ?", terwijl daar in Nederland geen sprake van is. Moest die herkansen (kon meteen nadat ik wist dat ik het niet gehaald had), kostte me $5. Ook krijg je nog een stuk of tien roadsign knowledge-vragen, die zijn redelijk gemakkelijk met het gebruik van wat gezond verstand.

    Wel moest ik mijn social security nummer geven. Ik weet niet of je die hebt, maar als je die niet hebt zou ik toch even informeren of je dan op mag voor je rijexamen. Alles totaal kostte me het geloof ik ook iets van $40.
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_66982511
    Ah kijk, helder.

    En bestaan die vragen uit het theorie examen wel uit praktische zaken? Of van die overdreven kutdingen zoals in Nederland; hoeveel meter achter de auto moet je de gevarendriehoek neerzetten? (Terwijl je het toch nooit precies zal uitmeten) Stel je zakt voor je praktijkexamen, mag je dan gewoon met je europese rijbewijs gewoon naar huis rijden? (Lekker krom)

    Had ook wel begrepen dat het wel aan te raden is zsm een US licence te halen omdat anders de verzekering een stuk duurder is. Klopt dit? En weet je misschien ook toevallig of je met een gewoon rijbewijs ook een trailer mag trekken?

    Bedankt zo ver, en sorry voor het vragenkanon.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
      donderdag 12 maart 2009 @ 20:36:36 #149
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66983082
    Het is inderdaad "hoeveel ft..." etc. Of hoe hard je ergens mag. Weet je al in welke staat je gaat verblijven? Want dat kan nog wel eens verschillen.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_66983176
    Florida.

    Bah, cijfertjes. Dan moet ik er dus echt voor gaan leren.

    Is het trouwens wel een officiele regel dat je bij rood rechtsaf mag slaan?
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
      donderdag 12 maart 2009 @ 20:45:53 #151
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66983533
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 15:37 schreef Koploperkopper het volgende:
    Moet je hiervoor ook echt theorie- en praktijkexamen voor afleggen?
    Ja. Maar als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het een peuleschil. Mijn examen was hooguit 15 minuten, een paar straten in en uit, achteruit fileparkeren, en hij had het alweer gezien. Kosten? $12, inclusief theorie en rijbewijs. Nu kost het $25 in California.
    quote:
    Mag je dan ook met een trailer rijden zonder extra rijbewijs? (E equivelant als in Nederland) Kan ik met een nederlands/internationaal rijbewijs wel een auto aanschaffen?
    Ligt aan de grootte van de trailer. Een kleintje kun je met een gewoon rijbewijs mee rijden, voor een grote moet je ook weer examen doen.
    quote:
    Zitten er veel spinnen in FL? Ik ben echt als de dood voor die krengen.
    Och, wat Black Widows, Brown Recluses enzo..... je kunt flink ziek worden van een beet, maar er is overal antigif voor te krijgen, dus sterven doe je niet. Zo eens in de zoveel jaar hoor je wel eens dat een peutertje of een 80-jarige die toch al met de gezondheid kwakkelde aan een beet overlijdt, maar het is zeer zeldzaam, en in beide gevallen gaat het dan om mensen die niet antigif zijn gaan halen.

    Florida is verder wel wat meer bevolkt met allerlei kleine beestjes, vanwege het vochtige klimaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_66984812
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 20:45 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ja. Maar als je al een Nederlands rijbewijs hebt is het een peuleschil. Mijn examen was hooguit 15 minuten, een paar straten in en uit, achteruit fileparkeren, en hij had het alweer gezien. Kosten? $12, inclusief theorie en rijbewijs. Nu kost het $25 in California.
    Dat moet lukken.
    quote:
    [..]

    Ligt aan de grootte van de trailer. Een kleintje kun je met een gewoon rijbewijs mee rijden, voor een grote moet je ook weer examen doen.
    Gaat dat per gewicht? (Class 1/2/3 trailerhitch etc.) Of voor de lengte? En zo ja (op vraag #1), tot hoeveel lbs. heb je geen extra rijbewijs nodig?
    quote:
    [..]

    Och, wat Black Widows, Brown Recluses enzo..... je kunt flink ziek worden van een beet, maar er is overal antigif voor te krijgen, dus sterven doe je niet. Zo eens in de zoveel jaar hoor je wel eens dat een peutertje of een 80-jarige die toch al met de gezondheid kwakkelde aan een beet overlijdt, maar het is zeer zeldzaam, en in beide gevallen gaat het dan om mensen die niet antigif zijn gaan halen.

    Florida is verder wel wat meer bevolkt met allerlei kleine beestjes, vanwege het vochtige klimaat.
    De beet is niet wat ik eng vind. Gewoon om die krengen te zien. Nekharen gaan overeind staan. Verder kunnen die alligators en slangen me ook niet zoveel schelen. Maar die kleine snelle kutkrengen. Bah.

    Van zo'n brown recluse-beet kun je wel jaaaaaaaren last blijven houden had ik begrepen. Omdat ze eitjes onder je huid leggen oid engs/vaags. Gelukkig schijnen ze wel hoofdzakelijk in de bossen huis te houden, klopt dat?

    Oh, nog even een andere vraag. Zit er een adder onder het gras als ik 80 bladzijdes met condos jonger dan het jaar 2000, van tussen de 50-80.000$ kan vinden met central airco, garage, balkon, 1000 sq ft, 2 slaapkamers, 2 badkamers? Misschien wel de moeite waard om voor die 3 jaar iets te kopen ipv huren.

    Bedankt voor de info.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
      donderdag 12 maart 2009 @ 21:32:09 #153
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_66986340
    Condos hebben maandelijks nog een fee, die komt bovenop je hypotheek. Ik weet ook niet of en hoe je een hypotheek kan krijgen.

    Maar Florida is wel goedkoop nu door de recessie, geloof ik.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_66986959
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 20:15 schreef MeScott het volgende:

    Wel moest ik mijn social security nummer geven. Ik weet niet of je die hebt, maar als je die niet hebt zou ik toch even informeren of je dan op mag voor je rijexamen. Alles totaal kostte me het geloof ik ook iets van $40.
    Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werken ), en een social security nummer kan je alleen aanvragen als je een baan hebt. Dit was echter geen probleem bij het doen van mijn rijexamen.
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 20:39 schreef Koploperkopper het volgende:
    Florida.

    Bah, cijfertjes. Dan moet ik er dus echt voor gaan leren.

    Is het trouwens wel een officiele regel dat je bij rood rechtsaf mag slaan?
    uit mijn California driver handbook 2008:
    quote:
    Right turn against a red light.
    Signal and stop for a red traffic light at the limit line or at the corner.
    If there is no sign to prohibit the turn, you may turn right. Yield to pedestrians,
    bicyclists or other vehicles moving on their green light.
    Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)
    hmmmm....WAT???
    pi_66990429
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 21:32 schreef wonderer het volgende:
    Condos hebben maandelijks nog een fee, die komt bovenop je hypotheek. Ik weet ook niet of en hoe je een hypotheek kan krijgen.

    Maar Florida is wel goedkoop nu door de recessie, geloof ik.
    Ah ja, service kosten inderdaad. Zal wel duur zijn, sommige van die housing complexes hebben ook zwembad(en) erbij, airco onderhoud etc.
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werken ), en een social security nummer kan je alleen aanvragen als je een baan hebt. Dit was echter geen probleem bij het doen van mijn rijexamen.
    [..]

    uit mijn California driver handbook 2008:
    [..]

    Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)


    Visa gaat wel even lastig worden. 2-3 Jaar, 't is wel een studie, alleen is het niet een officeel erkende studie denk ik. Hier in Nederland krijg je ook geen stufi bijv. Moet ik nog allemaal uitzoeken.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_66996293
    Ik weet het niet 100% zeker (dat wil zeggen dat ik het niet heb opgezocht), maar ben er vrij zeker van dat het mag. Net zoals dat ze het liefst hebben dat je in je baan blijft en dan maar rechts inhaalt.

    Ik geloof niet dat het veel cijfertjes waren bij mij hoor, die had ik anders nooit geweten denk ik.. Maar dat kan ik me niet goed meer herinneren.

    Als je auto verzekerd is en alles mag je inderdaad gewoon op je Nederlandse rijbewijs rijden. De verdere voordelen van het rijbewijs weet ik niet goed (behalve dat het een identificatiemiddel is), maar het kost vrijwel niets en als je een keer het boekje doorbladert over de theorie (is bij elk DMV gratis te leen) heb je hem zo gehaald. Alleen ik weet dus niet of je het zonder social security nummer kan, dat zul je even na moeten vragen.

    edit: de volgende pagina lezen is misschien ook wel handig...
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:

    [..]

    Ik had geen social security nummer omdat ik onder mijn studenten J1 niet mocht werken (laat staan dat ik wilde werken ), en een social security nummer kan je alleen aanvragen als je een baan hebt. Dit was echter geen probleem bij het doen van mijn rijexamen.
    Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?
    Studeren in the States: My Destiny
      vrijdag 13 maart 2009 @ 04:46:10 #157
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_66996350
    quote:
    Op donderdag 12 maart 2009 21:42 schreef Vitamine_C het volgende:
    Het is dus een officiele regel dat het mag zolang er geen borden staan die het op het desbetreffende kruispunt verbieden (No Turn on Red sign)
    Zolang je maar niet "even snel voordat het kruisverkeerslicht op groen gaat" zonder te stoppen snel rechtsaf gaat..... dat kostte me namelijk $436,-

    Oops. Nou ja, 2008 was het jaar dat ik m'n allereerste ticket kreeg.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_67021889
    In Californië, waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, mag je trouwen ook linksaf door rood als je een eenrichtingsstraat inrijdt. Het theorieboek kon je gratis bij de DMV afhalen, misschien dat dat in Florida ook zo is...
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_67021932
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 04:02 schreef MeScott het volgende:
    Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?
    Ik heb in CA zonder SSN een rijbewijs gehaald, maar moest wel tekenen dat ik geen recht had op een SSN en dat ik het zsm zou doorgeven indien ik er ooit eentje zou krijgen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_67026657
    Ok, het is dus niet pertinent 'nee'. Dan is het denk ik hier ook nog wel mogelijk. Die theorieboekjes kon je inderdaad gratis meenemen, maar slechts ter leen.
    Studeren in the States: My Destiny
      vrijdag 13 maart 2009 @ 23:24:01 #161
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_67026821
    Greencard binnen Mag blijven tot 2019 Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 13 maart 2009 @ 23:25:25 #162
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_67026865
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:19 schreef MeScott het volgende:
    Ok, het is dus niet pertinent 'nee'. Dan is het denk ik hier ook nog wel mogelijk. Die theorieboekjes kon je inderdaad gratis meenemen, maar slechts ter leen.
    Die van New Hampshire staat gewoon online in PDF, misschien andere staten ook. Kun je hem downloaden.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 14 maart 2009 @ 00:08:04 #163
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67028031
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
    Greencard binnen Mag blijven tot 2019 Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 14 maart 2009 @ 00:46:16 #164
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67028980
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
    Greencard binnen Mag blijven tot 2019 Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.


    Mooi, voorlopig zit je dus weer goed.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_67029464
    Dank lui. Weet voldoende voorlopig. Ik ga nog even op jacht naar het online PDF bestandje.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_67030027
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
    Greencard binnen Mag blijven tot 2019 Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.
    Ben je mooi klaar mee.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_67030346
    quote:
    Red Arrow

    Come to a complete stop at the marked stop line or before moving into the crosswalk or intersection. After stopping, you may turn right on a red arrow at most intersections if the way is clear. Some intersections display a "NO TURN ON RED" sign, which you must obey. Left turns on a red light from a one-way street into a one-way street are also allowed.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_67030883
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 04:02 schreef MeScott het volgende:

    Bij mij was het zo ongeveer het eerste wat ze vroegen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet mogelijk is zonder. Heb jij hem in Florida gehaald ?
    Nope, in CA, in San Francisco wel te verstaan. Nooit om een ssn gevraagt, maar heb ze ook meteen mijn DS-2019 formulier overhandigt (formulier voor J-1 studenten).
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 21:18 schreef Wackyduck het volgende:
    In Californië, waar ik mijn rijbewijs heb gehaald, mag je trouwen ook linksaf door rood als je een eenrichtingsstraat inrijdt. Het theorieboek kon je gratis bij de DMV afhalen, misschien dat dat in Florida ook zo is...
    het theorieboek is ook gratis te downloaden (pdf-file) via de website van de dmv van de desbetreffende staat. (iig in CA)
    hmmmm....WAT???
    pi_67030897
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:24 schreef wonderer het volgende:
    Greencard binnen Mag blijven tot 2019 Geen gezeik volgende maand op reis, gelukkig.
    Gefeliciteerd!

    Hoop dat ik hetzelfde kan zeggen over een paar jaar
    hmmmm....WAT???
    pi_67030911
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 23:25 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Die van New Hampshire staat gewoon online in PDF, misschien andere staten ook. Kun je hem downloaden.
    in California dus ook
    quote:
    Op vrijdag 13 maart 2009 21:19 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Ik heb in CA zonder SSN een rijbewijs gehaald, maar moest wel tekenen dat ik geen recht had op een SSN en dat ik het zsm zou doorgeven indien ik er ooit eentje zou krijgen.
    ik heb nergens hoeven tekenen daarvoor........

    (ps. sorry voor de triple post)
    hmmmm....WAT???
    pi_67030999
    Ik vraag me af wat jullie kaaskoppen in de VS nou merken vd crisis? Veel verlaten huizen enzo?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_67031139
    Dat zie ik hier niet zo, maar wel ben ik al een aantal mensen tegengekomen die hun baan zijn kwijt geraakt. Dat heeft me wel verbaasd omdat dat in Nederland zo enorm beschermd is.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_67031153
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 03:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Ik vraag me af wat jullie kaaskoppen in de VS nou merken vd crisis? Veel verlaten huizen enzo?
    Tot nu toe merk ik er maar heel weinig van. Het is wel minder druk in restaurants, en voor het eerst in jaren kun je in het vliegtuig pitten zonder dat er een huilende baby of een vervelend kind naast je zit.

    Dat is misschien nog wel het meest opvallende: zodra de crisis insloeg, werd er meteen minder door moeders en kinderen gereisd. Eigenlijk wel zo prettig, aldus deze oude zuurpruim.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zaterdag 14 maart 2009 @ 07:55:01 #174
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67031298
    Twee vrienden van me hebben hun baan verloren, programmeurs of hoe dat heet in 't Nederlands. Werk vinden ze wel weer maar 't is wel lastig.

    Uit eten is juist in MI heel goedkoop geworden dus elke avond zitten hier de steakhouses propvol. Die gekke Amerikanen kunnen niet koken, ik wel gelukkig.

    En wat betreft de kinderen Lyre, ik heb zelf zo'n kleine clown maar neemt niet weg dat dat ook een van mijn ergernissen is.

    Van de week komt de kleine op mijn Nederlandse paspoort.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_67035514
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 03:18 schreef Vitamine_C het volgende:

    ik heb nergens hoeven tekenen daarvoor........

    (ps. sorry voor de triple post)
    Op het aanvraag formulier stond bij het SSN-vakje de optie aan te kruisen dat je er geen recht op had. Ik ben er niet zeker van dat je daar apart voor moest tekenen, maar dacht toch zo iets te herinneren.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_67038963
    Heb het drivers handbook van meerdere staten door zitten nemen. Het enige wat je van de afstanden moet weten zijn die dingen als hoeveel ft. je van een intersection niet mag inhalen etc. Moet goed te doen zijn. 40 vragen. 75% goed hebben. Appeltje eitje.

    Ik las wel iets engs, hoop dat het alleen maar gold voor het online afnemen van het theorie examen. Maar er stond bij dat je een SSN moest hebben.

    Heb ook zitten rond kijken naar auto's alvast een beetje. Word je door dealers met een Europese auto hard genaaid in het onderhoud? Of valt dit wel mee? Alle keren dat ik namelijk in de VS en Canada ben geweest valt het me namelijk op dat ondanks Europese auto's niet bepaald duur zijn, ook niet in verhouding tot Japanse, je ze er toch vrij weinig ziet.
    Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
    Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
    pi_67040503
    Het aantal vragen en hoeveelheid die je goed moet hebben verschilt ook per staat.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_67040754
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 07:55 schreef popolon het volgende:
    Twee vrienden van me hebben hun baan verloren, programmeurs of hoe dat heet in 't Nederlands. Werk vinden ze wel weer maar 't is wel lastig.

    Uit eten is juist in MI heel goedkoop geworden dus elke avond zitten hier de steakhouses propvol. Die gekke Amerikanen kunnen niet koken, ik wel gelukkig.

    En wat betreft de kinderen Lyre, ik heb zelf zo'n kleine clown maar neemt niet weg dat dat ook een van mijn ergernissen is.

    Van de week komt de kleine op mijn Nederlandse paspoort.
    Gaat die clown van je ook Nederlands leren?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_67076353
    vraag

    als je wil trouwen moet je dan eerst toestemming vragen aan de ambassade? of kun je gewoon naar het stadhuis gaan? we zijn van plan hier in Belgie te trouwen.
      zondag 15 maart 2009 @ 18:28:24 #180
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67077293
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 17:57 schreef peachess het volgende:
    vraag

    als je wil trouwen moet je dan eerst toestemming vragen aan de ambassade? of kun je gewoon naar het stadhuis gaan? we zijn van plan hier in Belgie te trouwen.
    Je hoeft geen toestemming te vragen van de ambassade.... ECHTER, hier in Nederland eist de Nederlandse gemeente bewijs dat je partner niet al getrouwd is. Aangezien de Verenigde Staten geen burgerlijke stand heeft waarin dit geregistreerd staat, kun je alleen naar het Amerikaans Consulaat, waar de Amerikaan in kwestie moet zweren (met de rechterhand omhoog en alles) dat hij niet getrouwd is. Het papier wat je vervolgens krijgt is voor de Nederlandse gemeente genoeg bewijs.

    Ook moet je hier in Nederland toestemming vragen van de IND (Immigratie en Naturalisatiedienst), door middel van een formulier M-46. Het is eigenlijk alleen maar een formaliteit, en hiermee kunnen ze bijv. inzien of het wellicht om een schijnhuwelijk zou kunnen gaan.

    Hoe dit in Belgie allemaal geregeld is, dat weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er een vergelijkbare procedure is. Informeer je dus gewoon goed bij de lokale overheden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 maart 2009 @ 18:36:52 #181
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67077543
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 03:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
    Ik vraag me af wat jullie kaaskoppen in de VS nou merken vd crisis? Veel verlaten huizen enzo?
    Ik heb zelf nog een baan, en dat blijft ook wel zo. Ons bedrijf doet het redelijk in deze economie, we maken echter wel minder winst dan voorgaande jaren. Niet omdat we het zelf slechter doen, maar omdat we dus een aantal klanten verliezen door faillissementen van hen, etc.

    Wat me wel ontzettend opvalt, is dat als je een wijk/buurt in rijd met veel bedrijven, dus eigenlijk een bedrijven terrein met veel kantoren etc.... Dat vrijwel bij elk gebouw wel een "Available" of "For Lease" staat. Dat betekend niet dat het hele gebouw leegstaat natuurlijk, maar veel kantoorgebouwen hebben meerdere bedrijven onder 1 dak, of gewoon een hele zooi MKBs, en daarvan zijn er dus een aantal weg etc...

    Ook zie ik best veel winkels die de deuren gesloten hebben, zelfde verhaal, "available" zie ik nog wel eens staan langs winkelstraten.

    Qua huizen is California een van de hards getroffen staten, omdat de afgelopen 6 jaar de huizenprijzen ge-explodeert zijn in het niet-realistische prijzensegment, en nu stort de markt dus in. Veel "bank owned" etc. Tegenwoordig kun je ook geen lening meer krijgen zonder 15 tot 20% downpayment, dus we zijn zelf flink hard aan het sparen momenteel, en mischien dat we er tegen het einde van het jaar dus "misbruik" van kunnen maken.....

    Daarbovenop is de staat California echt BLUT. Maar dan ook goed blut etc..... en doordat er minder belasting binnenkomt vanwege de slechte economie staat het budget dus DIEP in de rode cijfers, en dus mag ik straks wat meer gaan inleveren op mijn loonstrookje, de belastingen gaan namelijk omhoog.

    Kortom: Ik heb een baan, inkomen, en ik zit nog goed. Maar het is voor iedereen de broekriem wat strakker aantrekken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 maart 2009 @ 18:47:57 #182
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67077847
    quote:
    Op zaterdag 14 maart 2009 15:34 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Gaat die clown van je ook Nederlands leren?
    Jazeker
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_67078487
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 18:36 schreef maartena het volgende:
    Daarbovenop is de staat California echt BLUT. Maar dan ook goed blut etc..... en doordat er minder belasting binnenkomt vanwege de slechte economie staat het budget dus DIEP in de rode cijfers, en dus mag ik straks wat meer gaan inleveren op mijn loonstrookje, de belastingen gaan namelijk omhoog.
    Ik las in Forbes dat gevangenisbewaarders in Californie tot $300.000 per jaar kunnen verdienen (overtime). Geen wonder dat ze daar hun budget niet op orde hebben. Veel te veel ambtenaren.

    Desondanks heb ik een zwak voor die staat. Geweldige natuur, heerlijk weer.

    Ik zit te dubben of ik voordat ik vertrek nog een huis ga kopen. Als ik het goed begrijp krijgen we dit jaar als first time home buyers een tax credit van $8000. Met de lage hypotheekrente en ingestorte huizenmarkt in CA zou dit een ideale tijd zijn om ergens een condo op de kop te tikken. Maar ik als ik volgende maand vertrek, betaal ik dit jaar te weinig belasting om aan die $8000 aan betaalde belasting te komen. Misschien iets om over na te denken, Maartena?
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      zondag 15 maart 2009 @ 20:28:32 #184
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67081136
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 19:06 schreef Lyrebird het volgende:
    Ik zit te dubben of ik voordat ik vertrek nog een huis ga kopen. Als ik het goed begrijp krijgen we dit jaar als first time home buyers een tax credit van $8000. Met de lage hypotheekrente en ingestorte huizenmarkt in CA zou dit een ideale tijd zijn om ergens een condo op de kop te tikken. Maar ik als ik volgende maand vertrek, betaal ik dit jaar te weinig belasting om aan die $8000 aan betaalde belasting te komen. Misschien iets om over na te denken, Maartena?
    Daarom ben ik ook HARD aan het sparen, want die tax credit verloopt op 1 December geloof ik, dus net voor het einde van het jaar..... Of het voor jou interessant is weet ik zo niet, maar voor mij zeker. Tis de downpayment die me wellicht de nek omdraait, maar het zou goed kunnen dat we het redden voordat de tax break verloopt.

    Overigens is er een kans dat er verlenging aan komt onder Obama's nieuws plannen, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe het Congress reageert.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 15 maart 2009 @ 22:08:28 #185
    178340 shayolo
    gewèldig
    pi_67085038
    Hoi allemaal

    een vraagje:
    ik ga eind juni voor 3 weken naar LA met familie. Dan campertje huren en langs de kust naar SF, door naar Las vegas en weer terug naar LA. Mijn vraag is: Zijn er ook leuke uitgaansgelegenheden in de VS waar je heen kan gaan als je nog geen 21 bent en dus geen alcohol kan nuttigen? Alvast bedankt!
    (tevens tvp )
    effe normaal he
      zondag 15 maart 2009 @ 22:24:24 #186
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_67085690
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef shayolo het volgende:
    Hoi allemaal

    een vraagje:
    ik ga eind juni voor 3 weken naar LA met familie. Dan campertje huren en langs de kust naar SF, door naar Las vegas en weer terug naar LA. Mijn vraag is: Zijn er ook leuke uitgaansgelegenheden in de VS waar je heen kan gaan als je nog geen 21 bent en dus geen alcohol kan nuttigen? Alvast bedankt!
    (tevens tvp )
    Genoeg clubs die je wel binnen laten, maar waar je geen alcohol krijgt tenzij je een bandje/stempel hebt, die je dus weer alleen krijgt als je kan aantonen dat je 21 bent
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
    pi_67085961
    ik vind da de clubs wel tegenvallen meestal om 2 uur ook al gedaan tenminste die in SB of andere college towns toch


    ze doen er ook veel aan grindin want niet bepaald mijn dans stijl is zoek het maar even op op google


    maar in vegas mag je zelfs de casino's niet binnen als je geen 21 bent. Als het een indiaans casino is wel daar mag je vanaf 18 binnen er is dan wel geen alcohol

    [ Bericht 16% gewijzigd door peachess op 15-03-2009 22:39:50 ]
    pi_67086433
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 22:31 schreef peachess het volgende:
    maar in vegas mag je zelfs de casino's niet binnen als je geen 21 bent. Als het een indiaans casino is wel daar mag je vanaf 18 binnen er is dan wel geen vuurwater
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 16 maart 2009 @ 00:06:01 #189
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67089312
    quote:
    Op zondag 15 maart 2009 22:08 schreef shayolo het volgende:
    Zijn er ook leuke uitgaansgelegenheden in de VS waar je heen kan gaan als je nog geen 21 bent en dus geen alcohol kan nuttigen?
    Nope. De meeste tenten kom je niet eens in als je onder de 21 bent, en waar dat wel het geval is moet je meestal een aparte armband dragen waaruit blijkt dat je geen 21 bent. Of andersom, je krijgt er geen als je geen 21 bent.

    Ik zou gewoon je pa wat bier laten halen, en gewoon lekker bij de camper een biertje nuttigen. Uitgaan kun je wel vergeten eigenlijk..... en sowieso moet je legitimatie meenemen, en om nou iedere keer je paspoort mee te slepen lijkt me ook niets.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_67091537
    Heeft een van jullie een IRA? Ik moet kiezen tussen een savings of investment IRA, vraag me af wat nou wijsheid is of dat er ook mixed opties zijn. Ik word er niet helemaal wijs uit. Ik heb dus zojuist een savings IRA geopend bij ING maar daar zit een jaarlijk rendement op van 1.65% en daar wordt ik niet echt vrolijk van.

    [ Bericht 27% gewijzigd door Shivo op 16-03-2009 06:15:31 ]
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 16 maart 2009 @ 09:38:22 #191
    178340 shayolo
    gewèldig
    pi_67093416
    Bedankt maartena en Euc-! Ik zie het wel als ik er ben, misschien dat ik toch bijna geen tijd heb om clubs in te gaan Heb er in ieder geval heel veel zin in! Lekker naar Beverly Hills, Monterey, Alcatraz gevangenis, grand canyon, death valley, yosemite park, enz!
    Jammer alleen dat het water bij Venice City beach niet geschikt is om te zwemmen (te koud), althans dat heb ik gehoord?
    effe normaal he
    pi_67098019
    het is koud omdat het water in een stroom van alaska komt heb ik toch gehoord. ik spring er toch gewoon in koud of niet.

    monterey is wel een leuk stadje maar ik vond het aquarium wel tegenvallen, had het veel groter verwacht
      maandag 16 maart 2009 @ 14:05:57 #193
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67100807
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 09:38 schreef shayolo het volgende:
    Jammer alleen dat het water bij Venice City beach niet geschikt is om te zwemmen (te koud), althans dat heb ik gehoord?
    Tenzij je een watje bent misschien.

    Zelfs in de winter zie je hier nog surfers.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 16 maart 2009 @ 14:55:50 #194
    178340 shayolo
    gewèldig
    pi_67102298
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:05 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Tenzij je een watje bent misschien.

    Zelfs in de winter zie je hier nog surfers.
    ik ben totaal geen watje wat zwemmen betreft zwom vroeger regelmatig in koude rivieren in tsjechië
    Iemand nog wat tips wat ik écht moet gaan zien in mijn trip?
    effe normaal he
    pi_67104744
    highway 1 hearst castle en als je veel bochten smalle weg en hoge cliffen graag ziet moet je zeker langs deze highway rijden tussen monterey - San Luis Obispo. het uitzicht is heel mooi maar ik vond er niets aan omdat ik wagenziek werd

    alcatraz moet je tickets een paar dagen op voorhand kopen want de dag zelf kun je er niet meer op. rijd gewoon eens door de straten van san fran zonder gps en stop gewoon eens langs een sandwich plaats.
    pi_67105204
    San Francisco:
    Rijd even naar Twin Peaks voor een prachtig uitzicht over de stad. Sla het hele fishermans warf/touristtrap gedoe over nadat je op Alcatraz bent geweest. De stad heeft zo veel leukers te bieden. Bezoek bijvoorbeeld buurten als de Castro of de Haight District. Als je genoeg tijd hebt zou ik ook naar Golden Gate park gaan (even chillen op hippie hill).
    Een wandeling over de Golden Gate bridge is ook een aanrader, aan de andere kant even de heuvel op voor wederom een prachtig uitzicht.

    In Yosemite even een ochtend héééél erg vroeg opstaan en dan de wandeling naar Half Dome doen.
    hmmmm....WAT???
      maandag 16 maart 2009 @ 17:41:46 #197
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_67107637
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 14:55 schreef shayolo het volgende:

    [..]

    ik ben totaal geen watje wat zwemmen betreft zwom vroeger regelmatig in koude rivieren in tsjechië
    Iemand nog wat tips wat ik écht moet gaan zien in mijn trip?
    Sparta,Missouri!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 16 maart 2009 @ 17:45:48 #198
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67107755
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:41 schreef compier het volgende:

    [..]

    Sparta,Missouri!
    Da's echt een gehucht he?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 16 maart 2009 @ 19:00:37 #199
    138800 compier
    This is Spartaaaaaaaa
    pi_67110333
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 17:45 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Da's echt een gehucht he?
    makkelijk te vinden, je pakt de kaart, en het is waar het GAT zit

    (kijk trouwens iets verder naar het oosten, naar oldfield/bruner ...

    NOG KLEINER!
    Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
    Live from Sparta MO
    JOE-ES-EE!!
      maandag 16 maart 2009 @ 19:24:18 #200
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_67111306
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:00 schreef compier het volgende:

    [..]

    makkelijk te vinden, je pakt de kaart, en het is waar het GAT zit

    (kijk trouwens iets verder naar het oosten, naar oldfield/bruner ...

    NOG KLEINER!
    Ik vind dat wel leuk die plekken met maar 30 huizen en een eettent, er zitten er hier ook een paar.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')