abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66265578
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
Deze doe ik alvast voor koningdavid

Maarten Stekelenburg 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Kenneth Vermeer 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Bruno Silva 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Oleguer 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Thomas Vermaelen 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Rasmus Lindgren 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Kennedy 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!! MAG IK JE FOTOOOO
Urby Emanuelson 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Miralem Sulejmani 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!! (maar je was niks)
Gregory van der Wiel 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Luis Suarez 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Leonardo 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Evander Sno 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Jeffrey Sarpong 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Vurnon Anita 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Javier Martina 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Robbert Schilder 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Toby Alderweireld 10 Bijna ingevallen WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
pi_66265668
Steek; Van der Wiel, Ollie, Vertonghen, Vermaelen; Gabri, Lindgrenn, Sno / Enoh, Urby; Suarez, Leonardo. En dan maar dicht timmeren .

Ahh, genieten dit .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:51:52 #103
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66265672
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:44 schreef Suijk het volgende:
Hoe Kennedy ook naar Marco toevloog. Die wist ook niet zo goed wat 'ie daar mee aan moest.

Maar goed, echt best wat het nog niet. Misschien dat de focus van Viola toch wat minder op die UEFA Cup ligt? Hopelijk volgende week toch volle bak en weer keihard knokken, dan zit het er nog wel in dat we een ronde verder komen.
Fiorentina is er juist zo op gebrand om dit jaar de finale te halen! nadat ze vorig jaar in de halve eindstrijd werden uitgeschakeld door de Rangers....
pi_66266328
http://www.uefa.com/search/index.htmx?q=Ajax
hier staan een aantal mooie foto's
pi_66266333
Raakt die kale 1 bal goed, vliegt die er gelijk in.

Maar ik vrees de return eigenlijk een beetje. Zou overigens wel fantastisch zijn, Ajax - FC Twente in de volgende ronde.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:22:10 #106
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66266392
Ajax heeft wel vaker een goede uitgangspositie gehad door een goed resultaat in een uitwedstrijd (zie Dinamo Zagreb-Ajax 0-1 en FC Kopenhagen-Ajax 1-2), maar het nog weggeven. Maar ja, als je straks weer Gabri, Enoh, Vertonghen en Cvitanich erbij krijgt moet het op zich toch lukken om het thuis af te maken. Wat speelde Sulejmani trouwens weer dramatisch gisteren.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:37:18 #107
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66266828
wat goed voor europa
pi_66267094
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:37 schreef jorienvdherik het volgende:
wat goed voor europa
Juich voor Ajax!
pi_66267409
Wow echt niet verwacht dit, heel erg relaxt
Maar het was geen goeie wedstrijd.

Bijv. na de 1-0 Fiorentina kreeg een kans schoot achter.
Nog voordat de herhaling voorbij was had Fiorentina achterin al weer de bal, dit is zeker twee keer gebeurt.
Steek had hier wat meer rust moeten pakken en de bal achterin moeten houden.
Ik heb niet gezien hoe Mutu en Gilardino stonden op dat moment en of er geen andere afspeel mogelijkheden waren door de herhaling.
Maar laten we wel zijn we hebben niet de grootste voorhoede dus lijkt me sowieso niet handig daar de bal heen te knallen.

Daar integen was de mentaliteit wel top!
Echt gevochten
  vrijdag 20 februari 2009 @ 09:58:32 #110
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66267484
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:33 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Zo jammer van Vermaelen... dat heeft die man altijd wel.. 1 of 2 grote slippertjes per wedstrijd maar voor de rest altijd solide...
Frank de Boer had ook altijd wel een slippertje...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:00:05 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66267530
Nu wel opgeladen blijven en verdomme dat Volendam met 12-0 terug naar de dijk terug sturen!

Als je van de nummer 4 van Italie kan winnen mag de laatste van NL... nou ja, jullie kennen het verhaal .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_66267639
Dat grinniken van Marco na die goal, geniaal .
pi_66267650
ik zei nog gistermiddag dat ik hoop op een groningen-ajax resultaat maar dan in het voordeel van ajax. 1 goed momentje en inschieten maar. echt te gek voor woorden dat het gebeurde.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:05:25 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66267673
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:46 schreef toma het volgende:

[..]

Juich voor Ajax!
gisteren zat jorientje nog te juichen voor Fiorentina, wat mij betreft opzouten dus met die flapdrol!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:07:17 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66267714
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:04 schreef TheClown1 het volgende:
ik zei nog gistermiddag dat ik hoop op een groningen-ajax resultaat maar dan in het voordeel van ajax. 1 goed momentje en inschieten maar. echt te gek voor woorden dat het gebeurde.
Sja, niet om nou meteen weer de negatievo te zijn, integendeel, maar Fiorentina heeft ons gewoon onderschat volgens mij, en dan krijg je ook bij dat soort ploegen de wedstrijd niet meer zo makkelijk om. Natuurlijk hebben we ook mazzel gehad, als Mutu hem gewoon maakt is het over..

Maar dit pakken ze ons niet meer af, de return zal pittig zijn, maar niet onmogelijk. Ik hoop vooral dat de spelers (al blijf ik het een idioot begrip vinden voor miljonairs) zelfvertrouwen hebben opgedaan, en dat dus voortzetten Zondag.

Kampioen zie ik niet meer gebeuren, maar misschien iig een iets dragelijker seizoen...
Get woke, go broke!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:20:39 #116
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66268063
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:46 schreef toma het volgende:

[..]

Juich voor Ajax!
ze vroegen me of ik mee ging naar return volgende week, en daarna stappen in amsterdam
pi_66268263
Heerlijk met zo'n glimlach wakker worden
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:27:50 #118
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_66268272
Knappe prestatie.

Wij wonnen vorig jaar ook met 0-1 in Firenze......om het vervolgens thuis nog uit handen te geven.
Het lijkt wel of Fiorentina Europees uit ook altijd een stuk beter voetbalt dan thuis.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_66268279
Komt wel erg goed uit dat we zondag Volendam treffen. Snel scoren en wat spelers rust geven. Al zal het Ajax kennende wel weer lastig worden.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_66268292
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:27 schreef PyTh het volgende:
Wij wonnen vorig jaar ook met 0-1 in Firenze.
Echt waar?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:31:05 #121
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_66268368
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef RayMania het volgende:

[..]

Echt waar?
Nee niet waar....... (toch maar ff nagekeken)

1-1

Ik was er van overtuigd dat wij daar ook gewonnen hadden lol
pi_66268389
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:28 schreef RayMania het volgende:

[..]

Echt waar?
Nee.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:32:35 #123
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_66268422
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:31 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Nee.
pi_66268435
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:32 schreef PyTh het volgende:

[..]

pi_66268615
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waaaaaar is dieeee Heatwave nou, waaaaaaar is die Heatwave nou.. .
Achtte jij ons ook niet kansloos tegen Fiorentina?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66268728
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:00 schreef HeatWave het volgende:
Nu wel opgeladen blijven en verdomme dat Volendam met 12-0 terug naar de dijk terug sturen!

Als je van de nummer 4 van Italie kan winnen mag de laatste van NL... nou ja, jullie kennen het verhaal .
Dat dacht ik ook na de 0-1 in Hamburg Maar eenmaal terug in de competitie ging het niet zo goed en denderend als ik dacht

MAAAAAAAAAAAR, wel lekker voor het zelfvertrouwen dit Vooral voor Stekelenburg die de nul heeft weten te houden, ook dankzij een paar epic-fails van de kant van Fiorentina natuurlijk
pi_66268756
Kennedy, de Somalia van Ajax. (y)
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:48:51 #128
497 Maja
Ja denk!?!
pi_66268939
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 03:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Heeft met het type wedstrijd te maken. Zelfde als Oleguer en Lindgren enzo. Als je tegen een muur moet spelen zoals Volendam heb je weinig aan zulke spelers.
Alsof Volendam met een muur speelt

Zes maanden terug zou ik bij Ajax-uit al blij zijn als de schade beperkt zou blijven. Maar Volendam heeft de schroom redelijk van zich afgegooid in uitwedstrijden en als Ajax het wat onderschat na deze euforie, kan het nog wel eens raar gaan lopen...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:50:03 #129
144262 thewishmaster
pi_66268978
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef Maja het volgende:

[..]

Alsof Volendam met een muur speelt

Zes maanden terug zou ik bij Ajax-uit al blij zijn als de schade beperkt zou blijven. Maar Volendam heeft de schroom redelijk van zich afgegooid in uitwedstrijden en als Ajax het wat onderschat na deze euforie, kan het nog wel eens raar gaan lopen...
Dat je uberhaupt hoop koestert op een resultaat bij Ajax uit. Als Ajax slecht speelt wordt het 3-0, als het een beetje loopt wordt het gewoon 6-0.
pi_66269015
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sja, niet om nou meteen weer de negatievo te zijn, integendeel, maar Fiorentina heeft ons gewoon onderschat volgens mij, en dan krijg je ook bij dat soort ploegen de wedstrijd niet meer zo makkelijk om. Natuurlijk hebben we ook mazzel gehad, als Mutu hem gewoon maakt is het over..

Maar dit pakken ze ons niet meer af, de return zal pittig zijn, maar niet onmogelijk. Ik hoop vooral dat de spelers (al blijf ik het een idioot begrip vinden voor miljonairs) zelfvertrouwen hebben opgedaan, en dat dus voortzetten Zondag.

Kampioen zie ik niet meer gebeuren, maar misschien iig een iets dragelijker seizoen...
HW, je hebt helemaal niks getypt waar ik eens ff op in kan gaan.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_66269040
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Onderschatting of in slaap gesust tijdens de wedstrijd. En Mutu was nou niet echt in vorm deze wedstrijd en van hem hangt gewoon heel veel af bij Fiorentina.
De return zal zeker pittig worden, maar hopelijk met in ieder geval Gabri terug moeten we een vuist kunnen maken. Hopelijk mag Leo beginnen ipv Sulejmani, dat scheelt een momenteel zekere wissel. .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:51:36 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_66269043
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:50 schreef koningdavid het volgende:

[..]

HW, je hebt helemaal niks getypt waar ik eens ff op in kan gaan.
Sorry .
Get woke, go broke!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:54:08 #133
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_66269145
Leonardo heeft mijn inziens echt niet zo heel veel laten zien. Daarbij verdedigt hij minder mee dan Sulejmani.
Nee, laat Leo maar gewoon op de bank beginnen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:56:28 #134
144262 thewishmaster
pi_66269227
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:54 schreef peaceman het volgende:
Leonardo heeft mijn inziens echt niet zo heel veel laten zien. Daarbij verdedigt hij minder mee dan Sulejmani.
Nee, laat Leo maar gewoon op de bank beginnen.
Sulejmani is ook niet echt van het meeverdedigen, bovendien zijn de acties van Leo de laatste tijd een stuk gevaarlijker, ik zou gewoon met Leo beginnen.
pi_66269458
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:56 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Sulejmani is ook niet echt van het meeverdedigen, bovendien zijn de acties van Leo de laatste tijd een stuk gevaarlijker, ik zou gewoon met Leo beginnen.
Maar Leo stelt in de basis vaak teleur. Als invaller is ie beter.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:02:34 #136
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_66269464
Maar Leo is weg volgend jaar, en Sulejmani niet. Heb eigenlijk liever dat Sulejmani meer kansen krijgt en er volgend seizoen gewoon staat.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:07:50 #137
144262 thewishmaster
pi_66269666
Het gaat mij meer om het resultaat eigenlijk. Op dit moment is Leo beter dan Sulejmain, dus gewoon opstellen wat mij betreft, ondanks het feit dat hij tot nu toe als basisspeler niet top was. Sulejmani is in de basis ook dramatisch.
pi_66269761
pi_66269797
Tering he! 0-1 dat is toch niet te geloven!
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_66269837
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:02 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Maar Leo stelt in de basis vaak teleur. Als invaller is ie beter.
Precies. Ik ben bang dat wanneer Leo als linksbuiten begint hij teleur zal stellen. Ik zie hem liever in de spits met Suarez op rechts en Sulejmani op links. Als Dario zondag nog niet fit is mag Marco van mij zo beginnen.
pi_66269898
Tegen Volendam opnieuw met Oleguer spelen, niet omdat hij beter past in het team dan Wielaert tegen een club als Volendam, maar om hem nog wat extra speeltijd te geven voordat we van de week aantreden tegen Fiorentina.

Speel met:
Steek
Van der Wiel - Oleguer - Vertonghen - Vermaelen
Gabri - Lindgren
Emanuelson
Suarez - Cvitanich - Sulejmani

Na de eerste helft moet Van der Wiel gelijk gewisseld worden door Silva en Oleguer eventueel door Wielaert. Als de score dit toelaat uiteraard.

Ik ben echt verheugd om te zien dat Oleguer opnieuw een dijk van een wedstrijd speelde (hij was echt belangrijk), zeker sinds ik een van de weinigen was die vertrouwen in hem heb gehouden.

De man van 16 miljoen viel opnieuw tegen, maar misschien mag ik hem daar niet op afrekenen, er is namelijk veel en veel te veel voor hem betaald. Negen miljoen had voldoende geweest. Hopen maar dat hij een beetje op gang komt dit seizoen, want hij bezit de kwaliteiten. Mijn verwachtingen zijn echter voor dit seizoen wel bijgesteld.

Wie verder een groot compliment verdient is Stekelenburg. Ik heb altijd gezegd dat hij niet tegen NEC moest aantreden (en toen Groningen en Heerenveen). Van Basten had lekker moeten spelen met Vermeer en Stekelenburg tegen Heracles laten keepen. Maar goed, dat is achteraf. De kritiek die hij over zich heen heeft gekregen van mening Ajaxfan was werkelijkwaar beschamend gezien hoe belangrijk hij geweest is voor Ajax in de afgelopen seizoenen. Daarnaast heeft hij ook nog eens een betere lengte dan Vermeer.
pi_66269946
Kennedy is een prima prof, maar niet goed genoeg voor Ajax. Leonardo is een soort Perez (misschien iets minder chagrijnig) maar is echt niet goed genoeg om in de basis te spelen. Prima invaller, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Er mag overigens ook wel eens gezegd worden dat de arbitrale trio zeer goed floot/beoordeelde, daar kan menig scheidsrechter in Nederland nog wat van leren.
pi_66270186
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ja.
Alles minder dan 2 gopals verschil verliezen was ik tevreden mee geweest .
-
pi_66270189
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef koningdavid het volgende:

[..]

1 zwaluw
pi_66270241
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:14 schreef Dvm86 het volgende:
Kennedy is een prima prof, maar niet goed genoeg voor Ajax. Leonardo is een soort Perez (misschien iets minder chagrijnig) maar is echt niet goed genoeg om in de basis te spelen. Prima invaller, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Er mag overigens ook wel eens gezegd worden dat de arbitrale trio zeer goed floot/beoordeelde, daar kan menig scheidsrechter in Nederland nog wat van leren.
Leo heeft zo z'n beperkingen. Dat weet hij zelf ook wel, daarom doet ie niet zo moeilijk dat hij niet in de basis begint. Hij is zo'n type jongen die je zonder opdracht het veld in moet gooien. Of je nou voorstaat of niet, met hem in het veld gebeurd er altijd wat.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_66270276
De loting was trouwens wel zeer gunstig gezien het kaliber van sommige teams die sowieso gaan afvallen.

Dynamo Kyiv - Valencia
Zenit - Stuttgart
Aston Villa - CSKA Moskva
Bremen - Milan
Bordeaux - Galatasaray
Shakhtar - Tottenham
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:31:06 #147
497 Maja
Ja denk!?!
pi_66270526
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:50 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat je uberhaupt hoop koestert op een resultaat bij Ajax uit. Als Ajax slecht speelt wordt het 3-0, als het een beetje loopt wordt het gewoon 6-0.
Heracles thuis alweer vergeten? Je hoopt toch altijd op resultaat, ook al is dat niet altijd realistisch?
pi_66270543
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:14 schreef Dvm86 het volgende:

Als je het over het meeverdedigen van de aanvallers hebt, was Kennedy absoluut de beste van de drie. Hij heeft echt veel meters afgelegd! Alleen heeft-ie ķf geen lef om een actie te maken ķf de actie niet in huis; aanvallend is hij niet goed genoeg.

Scheids was wel ok, maar de tweede helft ietwat op de hand van Fiorentina. En Schilder had rood (2x geel) moeten hebben natuurlijk, ook een blunder. En wat dacht je van het geen geel geven voor dat doorgaan op Stekelenburg van Gilardino?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:34:17 #149
144262 thewishmaster
pi_66270649
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:31 schreef Maja het volgende:

[..]

Heracles thuis alweer vergeten? Je hoopt toch altijd op resultaat, ook al is dat niet altijd realistisch?
Heracles ben ik zeker niet vergeten (al zou ik het wel willen). Een topclub zal dat 1 keer overkomen, maar zeker niet een tweede keer, we hebben het hier niet over Feyenoord. Bovendien is FC Volendam veruit de zwakste eredivisieclub, nog een stuk zwakker dan bijvoorbeeld Heracles.
pi_66270692

pi_66270871
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Heracles ben ik zeker niet vergeten (al zou ik het wel willen). Een topclub zal dat 1 keer overkomen, maar zeker niet een tweede keer, we hebben het hier niet over Feyenoord. Bovendien is FC Volendam veruit de zwakste eredivisieclub, nog een stuk zwakker dan bijvoorbeeld Heracles.
Waarom doen wij ook al niet meer mee voor de beker?

Natuurlijk moeten we winnen van Volendam, maar iets meer respect mag wel. Spelen de laatste weken stukken beter dan in de eerste helft heb ik het idee.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:41:29 #152
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_66270943
quote:
Fiorentina rekent op goed resultaat in Amsterdam
Hoewel de thuisnederlaag tegen Ajax (0-1) hard aan kwam, houdt Fiorentina vertrouwen in een goede afloop. De Italianen rekenen erop dat in Amsterdam alsnog kwalificatie voor de volgende ronde van het UEFA Cup-toernooi kan worden afgedwongen.

"We hebben veel kansen gecreëerd", tekende Voetbal International op uit de mond van trainer Cesare Prandelli. "Maar ze gingen simpelweg niet in het doel. Daarna verloren we de concentratie en viel helaas de tegentreffer. Het is heel simpel: als je niet scoort, wordt het moeilijker en moeilijker. Ik heb in ieder geval volop vertrouwen in een positief resultaat in de returnwedstrijd."

Ook spits Alberto Gilardino is het geloof in een goede afloop nog lang niet verloren. "We hebben kwaliteiten genoeg om volgende week voor een ommekeer te zorgen. We hebben de hoop zeker niet opgegeven. Hun eerste kans was raak. Op sommige momenten hadden we gewoon een stap extra moeten zetten", aldus Gilardino.
quote:
Van Basten geeft spelers dagje vrij
De selectie van Ajax hoeft zich vrijdagmiddag niet op het trainingsveld te laten zien. Trainer Marco van Basten heeft besloten de geplande oefensessie te schrappen.

De oefenmeester geeft zijn ploeg een dagje vrij na de zwaarbevochten overwinning op bezoek bij Fiorentina. Door een treffer van Kennedy Bakircioglü gingen de Amsterdammers in Florence met de zege aan de haal.

De spelers van Ajax moeten zich zaterdag weer op het trainingscomplex melden. Om 11.00 uur bereidt de ploeg van Van Basten zich voor op het competitietreffen met FC Volendam, komende zondag.
#FreeHat
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:42:17 #153
144262 thewishmaster
pi_66270975
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:40 schreef Suijk het volgende:

[..]

Waarom doen wij ook al niet meer mee voor de beker?

Natuurlijk moeten we winnen van Volendam, maar iets meer respect mag wel. Spelen de laatste weken stukken beter dan in de eerste helft heb ik het idee.
Ik heb ook respect voor de manier waarop Volendam zich redelijk staande houdt in de eredivisie, maar we moeten toch toegeven dat het verschil in kwaliteit dusdanig groot is dat de kans dat Ajax niet wint vrijwel nihil is. Als we ons al druk moeten maken over de makkelijkste wedstrijd van het jaar, dan is het einde zoek. Moet ik je trouwens nog uitleggen dat uit en thuis een wereld van verschil uitmaakt bij Ajax?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:42:57 #154
497 Maja
Ja denk!?!
pi_66270999
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

1 x overkomen? Ben je de bekernederlaag wel al vergeten dan?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:43:55 #155
144262 thewishmaster
pi_66271036
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:42 schreef Maja het volgende:

[..]

1 x overkomen? Ben je de bekernederlaag wel al vergeten dan?
Verschil uit en thuis enz enz.
pi_66271092
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:41 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

[..]

Ah het onderschatten van Volendam is alweer begonnen?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_66271094
Ajax
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:46:33 #159
497 Maja
Ja denk!?!
pi_66271145
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:43 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Verschil uit en thuis enz enz.
Als uit en thuis zoveel verschil is, kun je niet over een topclub spreken.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:47:48 #160
166976 DuvelDuvel
pi_66271200
Altijd lekker om de kranten te lezen na zo'n wedstrijd
quote:
Wat schreven de kranten?

Amsterdam, 20 feb 2009
De kranten van deze vrijdagochtend pakten groot uit met de winst van Ajax in Florence. De verrassing over de 0-1-zege door een goal van Kennedy spatte van de pagina's af.

Metro kopt met 'Wonder van Florence'. De perfecte uithaal van Kennedy wordt als zondagsschot omschreven en de winst als knap. 'Niet alleen omdat Fiorentina de nummer vier van de Italiaanse Serie A is, ook vanwege het grote aantal afwezigen bij Ajax.' Ook Stekelenburg kreeg de complimenten. 'Met behulp van een goede organisatie en een prima keepende Maarten Stekelenburg sleepte Ajax de overwinning uit het vuur.'

De Volkskrant looft het collectief van Ajax. '...leverde Ajax een prestatie met perspectief...en flirt met de achtste finales.' Natuurlijk zijn de credits voor Kennedy en Stekelenburg maar 'het was vooral de zege van de opofferingsgezindheid'. Ajax had de zege ook nodig volgens de krant, want zo krijgt 'het doffe blazoen in Europa weer wat glans'. De krant werd enigszins melancholisch: 'Het zijn de beelden die sport zo mooi maken: de jonge Anita, moegestreden, zittend op het gras na een zwaarbevochten zege. Italiaanse tegenstanders die, op weg naar de keedkamer, een erehaag vormen voor de winnaars. Zo hoort sport te zijn.'

De GPD-kranten, waaronder het Noordhollands Dagblad stipt het feit aan dat de zege de eerste was in veertien jaar tijd. De laatste dateerde van 1994 toen AC Milan met 2-0 werd verslagen in het seizoen waarin Ajax de Champions League won. 'Die tijden liggen lang achter de club die op zoek is naar eerherstel in Europa. Gisteravond deed Ajax wat dat betreft goede zaken.' 'Het was een avond waarop het voetbal van toevalligheden aan elkaar hing. Op basis van de tweede helft was de zege niet onverdiend.' Dat Fiorentina speelde zoals de nummer vier van Italië donderdagavond tegen Ajax deed, verraste de Nederlandse pers. 'Het was armoedig voetbal van de thuisploeg.... de manier waarop Fiorentina de bal herhaadelijk cadeau deed aan Ajax was een ploeg uit de Serie A onwaardig.'

De Telegraaf toonde zich verrast. Met grote chocoladeletters kopte de krant 'Ajax stunt' en ook in het artikel zelf steekt de krant de verbazing over de zege niet onder stoelen of banken. 'Ajax blijkt over een merkwaardige, maar geweldig bruikbare eigenschap te beschikken. Als de buitenwacht én zelfs de meest hartstochtelijke fans niet veel voor de kansen van de Amsterdammers geven, logenstraffen de Ajacieden het negativisme.'

AD vindt de zege niet minder sensationeel, 'Winnen op z'n Italiaans', kopte het katern Sportwereld. De krant had oog voor details: 'Het was vooraf een schitterend gezicht, de twee klassieke tenues op het fraai groene speelveld. Het paars van ACF Fiorentina tegenover het witte shirt met de rode baan; wie door zijn wimpers keek, waande zich in de jaren zeventig.' De werkelijkheid keerde echter snel terug in het verhaal. 'De realiteit bleek lange tijd minder romantisch dan het affiche.' Want de wedstrijd was nooit groots en meeslepend volgens de krant, het stadion koud en verre van uitverkocht. Het verhaal eindigde positief: 'In de laatste zes
#FreeHat
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:48:17 #161
144262 thewishmaster
pi_66271217
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:46 schreef Maja het volgende:

[..]

Als uit en thuis zoveel verschil is, kun je niet over een topclub spreken.
Helemaal mee eens, maar bij Ajax is dat de realiteit op dit moment helaas. Kijk de statistieken in de VI maar na om het verschil tussen Ajax uit en thuis te bekijken.
pi_66271435
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
Altijd lekker om de kranten te lezen na zo'n wedstrijd
[..]
En benieuwd wat Derksen vandaag weer gat zeggen Gister had Ajax (en Twente) eigenlijk geen kans
pi_66271470
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_66271521
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:54 schreef denthemen het volgende:
[ afbeelding ]
Van zero naar hero .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66271581
Volgende week met Cvitanich, Gabri, Enoh, Vertonghen?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:57:41 #166
144262 thewishmaster
pi_66271613
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:55 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Van zero naar hero .
Volgende week doodleuk op de tribune .
pi_66271715
Kennedy ik wil je kapseeeeeeel.

Kan iemand me wakker maken uit deze droom
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66271783
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Breach het volgende:

Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_66271826
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:02 schreef denthemen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kutgast
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66271844
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:57 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Volgende week doodleuk op de tribune .
Dat zou wel hard zijn.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66271866
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef Breach het volgende:

[..]

Kutgast
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_66272022
Maar Oleguer speelt laatste tijd erg goed (als je het vergelijkt met het begin van het seizoen)
pi_66272184
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef Pieter-utd het volgende:
Maar Oleguer speelt laatste tijd erg goed (als je het vergelijkt met het begin van het seizoen)
Nou ja, dat is natuurlijk altijd makkelijk lullen als je wint. Je ziet maar weer hoe vergankelijk het voetbal kan zijn. Eerst beleven we 2 kutweken en nu is het weer Hosanna.

Hetzelfde geld voor Oleguer. Toen het minder ging, ging men een zondebok zoeken. En als Oleguer dan een slechte pot speelt is hij de lul. Met Wielaert hebben we nu gezien dat het er niet beter op wordt. Oleguer moet gewoon in de basis blijven staan.
pi_66272200
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:02 schreef denthemen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_66272224
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef Pieter-utd het volgende:
Ook lijkt Ajax meestal wel de nul te houden als Olegeur speelt.. lekker laten staan die gast.
pi_66272231
1 voor 1 op de foto gezet? Lekker dan .
pi_66272251
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:14 schreef Breach het volgende:

[..]

Nou ja, dat is natuurlijk altijd makkelijk lullen als je wint. Je ziet maar weer hoe vergankelijk het voetbal kan zijn. Eerst beleven we 2 kutweken en nu is het weer Hosanna.

Hetzelfde geld voor Oleguer. Toen het minder ging, ging men een zondebok zoeken. En als Oleguer dan een slechte pot speelt is hij de lul. Met Wielaert hebben we nu gezien dat het er niet beter op wordt. Oleguer moet gewoon in de basis blijven staan.
Dat is zeker waar. Maar dat hij is gestopt met proberen de opbouw te verzorgen is denk ik positief punt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:27:22 #178
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_66272678
Zin in donderdag!
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:28:28 #179
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_66272717

Jawel, je keek.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:32:52 #180
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_66272890
quote:

Alleen dat uitvak...
pi_66272901
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:28 schreef jna het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
whaha,
waarom heeft Marco zo'n maf kapsel?
pi_66272913
Wat stond er eigenlijk op het spandoek van Ajax?
pi_66273148
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Breach het volgende:

ik wil ook zo n kapsel jah, zo n balzak van een 15 jarige op je hoofd
pi_66273515
Vloog dat spandoek niet bijna in de fik trouwens? Ik vond die fakkel eronder best link...
pi_66273908
quote:
Na zijn rentree bij Jong Ajax deed de in Utrecht geboren Ajacied nog een aantal extra oefeningen. “Ik ben na afloop nog even twee keer 400 meter gaan lopen. Ik speelde een half uur en iets extra’s doen kan nooit kwaad. Ik heb in de afgelopen maanden geleerd hoe ik met mijn lichaam om moet gaan. Het is iets wat helemaal uit mijzelf komt.”

Na maanden revalideren kan de 20-jarige Aissati eindelijk weer eens zijn talent op de velden ten toon spreiden. Hij vond de afgelopen maanden vreselijk. “Het meest frustrerende is dat je drie maanden lang hetzelfde programma moet volgen. Als voetballer zijnde wil je naar buiten en met de bal aan de slag. Ik mocht alleen maar lopen. Nu kan ik eindelijk weer minuten maken. Dan voel je je zo blij als een kleine jongen.”

“Ik kan nu nog niet echt zeggen wanneer ik kan spelen," vervolgt hij. "De verwachting is dat ik nog wel drie wedstrijden nodig heb om wedstrijdfit te worden. Maar we doen alles stapje voor stapje. Ik blijf mijn best doen en geef de volle 100%. Dit moet je altijd doen, want dan kan niemand je iets verwijten”, besluit de gedreven spelmaker.
pi_66274119
Ach, laat Aissati het maar rustig aan doen. Die mag volgens seizoen gaan schitteren.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_66274218
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:08 schreef _Mike_ het volgende:
Ach, laat Aissati het maar rustig aan doen. Die mag volgens seizoen gaan schitteren.
Denk dat hij nog wel van waarde kan zijn dit seizoen
pi_66274363
Nog even nagenieten.
pi_66274382
En weer thuis...

Wat een fokking lekkere overwinning was dat zeg . Heerlijke trip gehad .

Sinds woensdagmiddag amper meer geslapen, volledig naar de klote...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:18:16 #190
166976 DuvelDuvel
pi_66274427
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:11 schreef MaxC het volgende:

[..]

Denk dat hij nog wel van waarde kan zijn dit seizoen

Reken nergens meer op.
#FreeHat
pi_66274488
Wat een heerlijke avond gister!

Iemand nog een torrent van Real-Ajax? pm?
Koning.
pi_66274498

Voor twee euro kon ik m toch niet laten liggen .
In Southern Sun
pi_66274624
Sandman kom jij vaak in domburg?
pi_66274655
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:24 schreef Voltreffer het volgende:
Sandman kom jij vaak in domburg?
Mwah, vaak, vaak... Was er afgelopen zondag nog, hoezo?
In Southern Sun
pi_66274823
Ik denk dat ik dan wel weet wie je bent. Ook wel eens op oostkapelle te vinden? Bij de voetbal dan vooral?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:32:30 #196
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_66274855
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:20 schreef tha_dark het volgende:
Wat een heerlijke avond gister!

Iemand nog een torrent van Real-Ajax? pm?
Heb je 'm al? Anders stuur ik je even een PM.
pi_66274895
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:31 schreef Voltreffer het volgende:
Ik denk dat ik dan wel weet wie je bent. Ook wel eens op oostkapelle te vinden? Bij de voetbal dan vooral?
Dat dan weer nooit .
In Southern Sun
pi_66274960
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:32 schreef NoizEkick het volgende:

[..]

Heb je 'm al? Anders stuur ik je even een PM.
Zou je het mij ook kunnen toesturen?
pi_66274963
Dan is het toch iemand anders .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:36:51 #200
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_66275008
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:35 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Zou je het mij ook kunnen toesturen?
Done.