quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:38 schreef DuvelDuvel het volgende:
Deze doe ik alvast voor koningdavid
Maarten Stekelenburg 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Kenneth Vermeer 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Bruno Silva 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Oleguer 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Thomas Vermaelen 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Rasmus Lindgren 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Kennedy 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
MAG IK JE FOTOOOO
![]()
Urby Emanuelson 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Miralem Sulejmani 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!! (maar je was niks)![]()
Gregory van der Wiel 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Luis Suarez 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Leonardo 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Evander Sno 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Jeffrey Sarpong 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Vurnon Anita 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Javier Martina 10 Je hebt niet gespeeld maar WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Robbert Schilder 10 WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!![]()
Toby Alderweireld 10 Bijna ingevallen![]()
WE HEBBEN GEWONNNEEE!!!
Fiorentina is er juist zo op gebrand om dit jaar de finale te halen! nadat ze vorig jaar in de halve eindstrijd werden uitgeschakeld door de Rangers....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:44 schreef Suijk het volgende:
Hoe Kennedy ook naar Marco toevloog. Die wist ook niet zo goed wat 'ie daar mee aan moest.
Maar goed, echt best wat het nog niet. Misschien dat de focus van Viola toch wat minder op die UEFA Cup ligt? Hopelijk volgende week toch volle bak en weer keihard knokken, dan zit het er nog wel in dat we een ronde verder komen.
Frank de Boer had ook altijd wel een slippertje...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:33 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Zo jammer van Vermaelen... dat heeft die man altijd wel.. 1 of 2 grote slippertjes per wedstrijd maar voor de rest altijd solide...
gisteren zat jorientje nog te juichen voor Fiorentina, wat mij betreft opzouten dus met die flapdrol!quote:
Sja, niet om nou meteen weer de negatievo te zijn, integendeel, maar Fiorentina heeft ons gewoon onderschat volgens mij, en dan krijg je ook bij dat soort ploegen de wedstrijd niet meer zo makkelijk om. Natuurlijk hebben we ook mazzel gehad, als Mutu hem gewoon maakt is het over..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:04 schreef TheClown1 het volgende:
ik zei nog gistermiddag dat ik hoop op een groningen-ajax resultaat maar dan in het voordeel van ajax. 1 goed momentje en inschieten maar. echt te gek voor woorden dat het gebeurde.
Echt waar?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:27 schreef PyTh het volgende:
Wij wonnen vorig jaar ook met 0-1 in Firenze.
Nee niet waar....... (toch maar ff nagekeken)quote:
Nee.quote:
quote:
quote:
Achtte jij ons ook niet kansloos tegen Fiorentina?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waaaaaar is dieeee Heatwave nou, waaaaaaar is die Heatwave nou...
Dat dacht ik ook na de 0-1 in Hamburgquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:00 schreef HeatWave het volgende:
Nu wel opgeladen blijven en verdomme dat Volendam met 12-0 terug naar de dijk terug sturen!
Als je van de nummer 4 van Italie kan winnen mag de laatste van NL... nou ja, jullie kennen het verhaal.
Alsof Volendam met een muur speeltquote:Op vrijdag 20 februari 2009 03:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Heeft met het type wedstrijd te maken. Zelfde als Oleguer en Lindgren enzo. Als je tegen een muur moet spelen zoals Volendam heb je weinig aan zulke spelers.
Dat je uberhaupt hoop koestert op een resultaat bij Ajax uit. Als Ajax slecht speelt wordt het 3-0, als het een beetje loopt wordt het gewoon 6-0.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:48 schreef Maja het volgende:
[..]
Alsof Volendam met een muur speelt![]()
Zes maanden terug zou ik bij Ajax-uit al blij zijn als de schade beperkt zou blijven. Maar Volendam heeft de schroom redelijk van zich afgegooid in uitwedstrijden en als Ajax het wat onderschat na deze euforie, kan het nog wel eens raar gaan lopen...
HW, je hebt helemaal niks getypt waar ik eens ff op in kan gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, niet om nou meteen weer de negatievo te zijn, integendeel, maar Fiorentina heeft ons gewoon onderschat volgens mij, en dan krijg je ook bij dat soort ploegen de wedstrijd niet meer zo makkelijk om. Natuurlijk hebben we ook mazzel gehad, als Mutu hem gewoon maakt is het over..
Maar dit pakken ze ons niet meer af, de return zal pittig zijn, maar niet onmogelijk. Ik hoop vooral dat de spelers (al blijf ik het een idioot begrip vinden voor miljonairs) zelfvertrouwen hebben opgedaan, en dat dus voortzetten Zondag.
Kampioen zie ik niet meer gebeuren, maar misschien iig een iets dragelijker seizoen...
Onderschatting of in slaap gesust tijdens de wedstrijd. En Mutu was nou niet echt in vorm deze wedstrijd en van hem hangt gewoon heel veel af bij Fiorentina.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, niet om nou meteen weer de negatievo te zijn, integendeel, maar Fiorentina heeft ons gewoon onderschat volgens mij, en dan krijg je ook bij dat soort ploegen de wedstrijd niet meer zo makkelijk om. Natuurlijk hebben we ook mazzel gehad, als Mutu hem gewoon maakt is het over..
Maar dit pakken ze ons niet meer af, de return zal pittig zijn, maar niet onmogelijk. Ik hoop vooral dat de spelers (al blijf ik het een idioot begrip vinden voor miljonairs) zelfvertrouwen hebben opgedaan, en dat dus voortzetten Zondag.
Kampioen zie ik niet meer gebeuren, maar misschien iig een iets dragelijker seizoen...
Sorryquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:50 schreef koningdavid het volgende:
[..]
HW, je hebt helemaal niks getypt waar ik eens ff op in kan gaan.
Sulejmani is ook niet echt van het meeverdedigen, bovendien zijn de acties van Leo de laatste tijd een stuk gevaarlijker, ik zou gewoon met Leo beginnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:54 schreef peaceman het volgende:
Leonardo heeft mijn inziens echt niet zo heel veel laten zien. Daarbij verdedigt hij minder mee dan Sulejmani.
Nee, laat Leo maar gewoon op de bank beginnen.
Maar Leo stelt in de basis vaak teleur. Als invaller is ie beter.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:56 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Sulejmani is ook niet echt van het meeverdedigen, bovendien zijn de acties van Leo de laatste tijd een stuk gevaarlijker, ik zou gewoon met Leo beginnen.
Precies. Ik ben bang dat wanneer Leo als linksbuiten begint hij teleur zal stellen. Ik zie hem liever in de spits met Suarez op rechts en Sulejmani op links. Als Dario zondag nog niet fit is mag Marco van mij zo beginnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar Leo stelt in de basis vaak teleur. Als invaller is ie beter.
Ja.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Achtte jij ons ook niet kansloos tegen Fiorentina?
1 zwaluwquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:39 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Achtte jij ons ook niet kansloos tegen Fiorentina?
Leo heeft zo z'n beperkingen. Dat weet hij zelf ook wel, daarom doet ie niet zo moeilijk dat hij niet in de basis begint. Hij is zo'n type jongen die je zonder opdracht het veld in moet gooien. Of je nou voorstaat of niet, met hem in het veld gebeurd er altijd wat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:14 schreef Dvm86 het volgende:
Kennedy is een prima prof, maar niet goed genoeg voor Ajax. Leonardo is een soort Perez (misschien iets minder chagrijnig) maar is echt niet goed genoeg om in de basis te spelen. Prima invaller, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Er mag overigens ook wel eens gezegd worden dat de arbitrale trio zeer goed floot/beoordeelde, daar kan menig scheidsrechter in Nederland nog wat van leren.
Heracles thuis alweer vergeten? Je hoopt toch altijd op resultaat, ook al is dat niet altijd realistisch?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:50 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat je uberhaupt hoop koestert op een resultaat bij Ajax uit. Als Ajax slecht speelt wordt het 3-0, als het een beetje loopt wordt het gewoon 6-0.
Als je het over het meeverdedigen van de aanvallers hebt, was Kennedy absoluut de beste van de drie. Hij heeft echt veel meters afgelegd! Alleen heeft-ie ķf geen lef om een actie te maken ķf de actie niet in huis; aanvallend is hij niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:14 schreef Dvm86 het volgende:
Kennedy is een prima prof, maar niet goed genoeg voor Ajax. Leonardo is een soort Perez (misschien iets minder chagrijnig) maar is echt niet goed genoeg om in de basis te spelen. Prima invaller, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Er mag overigens ook wel eens gezegd worden dat de arbitrale trio zeer goed floot/beoordeelde, daar kan menig scheidsrechter in Nederland nog wat van leren.
Heracles ben ik zeker niet vergeten (al zou ik het wel willen). Een topclub zal dat 1 keer overkomen, maar zeker niet een tweede keer, we hebben het hier niet over Feyenoord. Bovendien is FC Volendam veruit de zwakste eredivisieclub, nog een stuk zwakker dan bijvoorbeeld Heracles.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:31 schreef Maja het volgende:
[..]
Heracles thuis alweer vergeten? Je hoopt toch altijd op resultaat, ook al is dat niet altijd realistisch?
Waarom doen wij ook al niet meer mee voor de beker?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Heracles ben ik zeker niet vergeten (al zou ik het wel willen). Een topclub zal dat 1 keer overkomen, maar zeker niet een tweede keer, we hebben het hier niet over Feyenoord. Bovendien is FC Volendam veruit de zwakste eredivisieclub, nog een stuk zwakker dan bijvoorbeeld Heracles.
quote:Fiorentina rekent op goed resultaat in Amsterdam
Hoewel de thuisnederlaag tegen Ajax (0-1) hard aan kwam, houdt Fiorentina vertrouwen in een goede afloop. De Italianen rekenen erop dat in Amsterdam alsnog kwalificatie voor de volgende ronde van het UEFA Cup-toernooi kan worden afgedwongen.
"We hebben veel kansen gecreëerd", tekende Voetbal International op uit de mond van trainer Cesare Prandelli. "Maar ze gingen simpelweg niet in het doel. Daarna verloren we de concentratie en viel helaas de tegentreffer. Het is heel simpel: als je niet scoort, wordt het moeilijker en moeilijker. Ik heb in ieder geval volop vertrouwen in een positief resultaat in de returnwedstrijd."
Ook spits Alberto Gilardino is het geloof in een goede afloop nog lang niet verloren. "We hebben kwaliteiten genoeg om volgende week voor een ommekeer te zorgen. We hebben de hoop zeker niet opgegeven. Hun eerste kans was raak. Op sommige momenten hadden we gewoon een stap extra moeten zetten", aldus Gilardino.
quote:Van Basten geeft spelers dagje vrij
De selectie van Ajax hoeft zich vrijdagmiddag niet op het trainingsveld te laten zien. Trainer Marco van Basten heeft besloten de geplande oefensessie te schrappen.
De oefenmeester geeft zijn ploeg een dagje vrij na de zwaarbevochten overwinning op bezoek bij Fiorentina. Door een treffer van Kennedy Bakircioglü gingen de Amsterdammers in Florence met de zege aan de haal.
De spelers van Ajax moeten zich zaterdag weer op het trainingscomplex melden. Om 11.00 uur bereidt de ploeg van Van Basten zich voor op het competitietreffen met FC Volendam, komende zondag.
Ik heb ook respect voor de manier waarop Volendam zich redelijk staande houdt in de eredivisie, maar we moeten toch toegeven dat het verschil in kwaliteit dusdanig groot is dat de kans dat Ajax niet wint vrijwel nihil is. Als we ons al druk moeten maken over de makkelijkste wedstrijd van het jaar, dan is het einde zoek. Moet ik je trouwens nog uitleggen dat uit en thuis een wereld van verschil uitmaakt bij Ajax?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:40 schreef Suijk het volgende:
[..]
Waarom doen wij ook al niet meer mee voor de beker?
Natuurlijk moeten we winnen van Volendam, maar iets meer respect mag wel.Spelen de laatste weken stukken beter dan in de eerste helft heb ik het idee.
1 x overkomen? Ben je de bekernederlaag wel al vergeten dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:34 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Heracles ben ik zeker niet vergeten (al zou ik het wel willen). Een topclub zal dat 1 keer overkomen, maar zeker niet een tweede keer, we hebben het hier niet over Feyenoord. Bovendien is FC Volendam veruit de zwakste eredivisieclub, nog een stuk zwakker dan bijvoorbeeld Heracles.
Verschil uit en thuis enz enz.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:42 schreef Maja het volgende:
[..]
1 x overkomen? Ben je de bekernederlaag wel al vergeten dan?
Ah het onderschatten van Volendam is alweer begonnen?quote:
Als uit en thuis zoveel verschil is, kun je niet over een topclub spreken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:43 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Verschil uit en thuis enz enz.
quote:Wat schreven de kranten?
Amsterdam, 20 feb 2009
De kranten van deze vrijdagochtend pakten groot uit met de winst van Ajax in Florence. De verrassing over de 0-1-zege door een goal van Kennedy spatte van de pagina's af.
Metro kopt met 'Wonder van Florence'. De perfecte uithaal van Kennedy wordt als zondagsschot omschreven en de winst als knap. 'Niet alleen omdat Fiorentina de nummer vier van de Italiaanse Serie A is, ook vanwege het grote aantal afwezigen bij Ajax.' Ook Stekelenburg kreeg de complimenten. 'Met behulp van een goede organisatie en een prima keepende Maarten Stekelenburg sleepte Ajax de overwinning uit het vuur.'
De Volkskrant looft het collectief van Ajax. '...leverde Ajax een prestatie met perspectief...en flirt met de achtste finales.' Natuurlijk zijn de credits voor Kennedy en Stekelenburg maar 'het was vooral de zege van de opofferingsgezindheid'. Ajax had de zege ook nodig volgens de krant, want zo krijgt 'het doffe blazoen in Europa weer wat glans'. De krant werd enigszins melancholisch: 'Het zijn de beelden die sport zo mooi maken: de jonge Anita, moegestreden, zittend op het gras na een zwaarbevochten zege. Italiaanse tegenstanders die, op weg naar de keedkamer, een erehaag vormen voor de winnaars. Zo hoort sport te zijn.'
De GPD-kranten, waaronder het Noordhollands Dagblad stipt het feit aan dat de zege de eerste was in veertien jaar tijd. De laatste dateerde van 1994 toen AC Milan met 2-0 werd verslagen in het seizoen waarin Ajax de Champions League won. 'Die tijden liggen lang achter de club die op zoek is naar eerherstel in Europa. Gisteravond deed Ajax wat dat betreft goede zaken.' 'Het was een avond waarop het voetbal van toevalligheden aan elkaar hing. Op basis van de tweede helft was de zege niet onverdiend.' Dat Fiorentina speelde zoals de nummer vier van Italië donderdagavond tegen Ajax deed, verraste de Nederlandse pers. 'Het was armoedig voetbal van de thuisploeg.... de manier waarop Fiorentina de bal herhaadelijk cadeau deed aan Ajax was een ploeg uit de Serie A onwaardig.'
De Telegraaf toonde zich verrast. Met grote chocoladeletters kopte de krant 'Ajax stunt' en ook in het artikel zelf steekt de krant de verbazing over de zege niet onder stoelen of banken. 'Ajax blijkt over een merkwaardige, maar geweldig bruikbare eigenschap te beschikken. Als de buitenwacht én zelfs de meest hartstochtelijke fans niet veel voor de kansen van de Amsterdammers geven, logenstraffen de Ajacieden het negativisme.'
AD vindt de zege niet minder sensationeel, 'Winnen op z'n Italiaans', kopte het katern Sportwereld. De krant had oog voor details: 'Het was vooraf een schitterend gezicht, de twee klassieke tenues op het fraai groene speelveld. Het paars van ACF Fiorentina tegenover het witte shirt met de rode baan; wie door zijn wimpers keek, waande zich in de jaren zeventig.' De werkelijkheid keerde echter snel terug in het verhaal. 'De realiteit bleek lange tijd minder romantisch dan het affiche.' Want de wedstrijd was nooit groots en meeslepend volgens de krant, het stadion koud en verre van uitverkocht. Het verhaal eindigde positief: 'In de laatste zes
Helemaal mee eens, maar bij Ajax is dat de realiteit op dit moment helaas. Kijk de statistieken in de VI maar na om het verschil tussen Ajax uit en thuis te bekijken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:46 schreef Maja het volgende:
[..]
Als uit en thuis zoveel verschil is, kun je niet over een topclub spreken.
En benieuwd wat Derksen vandaag weer gat zeggenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:47 schreef DuvelDuvel het volgende:
Altijd lekker om de kranten te lezen na zo'n wedstrijd![]()
[..]
Van zero naar heroquote:
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Breach het volgende:
Kennedy ik wil je kapseeeeeeel.
Kan iemand me wakker maken uit deze droom
Kutgastquote:
Dat zou wel hard zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:57 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Volgende week doodleuk op de tribune.
Nou ja, dat is natuurlijk altijd makkelijk lullen als je wint. Je ziet maar weer hoe vergankelijk het voetbal kan zijn. Eerst beleven we 2 kutweken en nu is het weer Hosanna.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef Pieter-utd het volgende:
Maar Oleguer speelt laatste tijd erg goed(als je het vergelijkt met het begin van het seizoen)
Ook lijkt Ajax meestal wel de nul te houden als Olegeur speelt.. lekker laten staan die gast.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:09 schreef Pieter-utd het volgende:
Maar Oleguer speelt laatste tijd erg goed(als je het vergelijkt met het begin van het seizoen)
Dat is zeker waar. Maar dat hij is gestopt met proberen de opbouw te verzorgen is denk ik positief punt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:14 schreef Breach het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk altijd makkelijk lullen als je wint. Je ziet maar weer hoe vergankelijk het voetbal kan zijn. Eerst beleven we 2 kutweken en nu is het weer Hosanna.
Hetzelfde geld voor Oleguer. Toen het minder ging, ging men een zondebok zoeken. En als Oleguer dan een slechte pot speelt is hij de lul. Met Wielaert hebben we nu gezien dat het er niet beter op wordt. Oleguer moet gewoon in de basis blijven staan.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:44 schreef toma het volgende:
http://www.ajaxfotoside.net/0809uit/fiorentina/fiorentina.html
mooi verslag.
ik wil ook zo n kapsel jah, zo n balzak van een 15 jarige op je hoofdquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef Breach het volgende:
Kennedy ik wil je kapseeeeeeel.
Kan iemand me wakker maken uit deze droom
quote:Na zijn rentree bij Jong Ajax deed de in Utrecht geboren Ajacied nog een aantal extra oefeningen. “Ik ben na afloop nog even twee keer 400 meter gaan lopen. Ik speelde een half uur en iets extra’s doen kan nooit kwaad. Ik heb in de afgelopen maanden geleerd hoe ik met mijn lichaam om moet gaan. Het is iets wat helemaal uit mijzelf komt.”
Na maanden revalideren kan de 20-jarige Aissati eindelijk weer eens zijn talent op de velden ten toon spreiden. Hij vond de afgelopen maanden vreselijk. “Het meest frustrerende is dat je drie maanden lang hetzelfde programma moet volgen. Als voetballer zijnde wil je naar buiten en met de bal aan de slag. Ik mocht alleen maar lopen. Nu kan ik eindelijk weer minuten maken. Dan voel je je zo blij als een kleine jongen.”
“Ik kan nu nog niet echt zeggen wanneer ik kan spelen," vervolgt hij. "De verwachting is dat ik nog wel drie wedstrijden nodig heb om wedstrijdfit te worden. Maar we doen alles stapje voor stapje. Ik blijf mijn best doen en geef de volle 100%. Dit moet je altijd doen, want dan kan niemand je iets verwijten”, besluit de gedreven spelmaker.
Denk dat hij nog wel van waarde kan zijn dit seizoenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:08 schreef _Mike_ het volgende:
Ach, laat Aissati het maar rustig aan doen. Die mag volgens seizoen gaan schitteren.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:11 schreef MaxC het volgende:
[..]
Denk dat hij nog wel van waarde kan zijn dit seizoen
Mwah, vaak, vaak... Was er afgelopen zondag nog, hoezo?quote:
Heb je 'm al? Anders stuur ik je even een PM.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:20 schreef tha_dark het volgende:
Wat een heerlijke avond gister!![]()
Iemand nog een torrent van Real-Ajax? pm?
Dat dan weer nooitquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:31 schreef Voltreffer het volgende:
Ik denk dat ik dan wel weet wie je bent. Ook wel eens op oostkapelle te vinden? Bij de voetbal dan vooral?
Zou je het mij ook kunnen toesturen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Heb je 'm al? Anders stuur ik je even een PM.
Done.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:35 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Zou je het mij ook kunnen toesturen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |