jare 90 al ik heb gedrukte muntjes uit 1999 maar invoering was rond februari 2002quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:35 schreef Dos37 het volgende:
De euro is er al 10 jaar toch? of was het 2002
Nee, de euro is ingevoerd op 01-01-2002, om 00.01 uur 's morgens. Dat er muntjes zijn met een jaartal 1999 heeft te maken met het daadwerkelijke jaar dat die dingen zijn geslagen.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:22 schreef T42 het volgende:
[..]
jare 90 al ik heb gedrukte muntjes uit 1999 maar invoering was rond februari 2002
1-1-2002 kon je ook nog met guldens betalen maar je kreeg wisselgeld in euro's.quote:Op zondag 24 juli 2011 18:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, de euro is ingevoerd op 01-01-2002, om 00.01 uur 's morgens. Dat er muntjes zijn met een jaartal 1999 heeft te maken met het daadwerkelijke jaar dat die dingen zijn geslagen.
Al die oude guldenbriefjes?quote:Op zondag 24 juli 2011 18:20 schreef T42 het volgende:
heb alle briefjes netje ingelijst aan de muur hangen. ze zijn wel fragiel geworden na 10 jaar
1,50e voor een patatje hierquote:Op donderdag 21 juli 2011 16:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
De laatste 10 jaar wel extreem Remlof. Dat ben je met me eens denk ik.
Da's drie gulden 30quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:20 schreef Trollscience het volgende:
Ik ben 14, ik kan me dat niet meer herinneren![]()
![]()
mensen die guldens niet kennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1000 gulden na nietquote:
Ik dacht eerst Geert Wilders.quote:
Patatje zonder was zelfs een gulden. Vroeger jatte ik wel eens een statiegeld van mijn ouders, die ik vervolgens inleverde om van die piek snoep te kopen. Nu krijg je er slechts 25 cent voor, kun je niet eens een lollie van kopenquote:
Die heb ik ook allemaal behalve de Joegoslavische. Die laatsten zijn tijdens de bezetting van NL Indie uitgegeven en gemaakt door de American Banknote Company.quote:Op maandag 25 juli 2011 21:49 schreef Mirel het volgende:
Etnocentrisme? Niet dat ik de guldens níet mooi vindt, integendeel.
Mag ik hier ook geld van andere landen plaatsen?
via http://www.banknotes.com/search.htm
Zuid-Afrika. Mooi, die neushoorn.
[ afbeelding ]
India. Ghandi.
[ afbeelding ]
Ex-Joegoslavië, Tesla is die ene man.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nederland. Dollarachtig, met Wilhemina.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha die heb ik ook als deel van een 20cm pak aan alles van ZIM$ 1 - 100000000000000
patat zonder in een papieren zakje heb ik als kind nog voor 35 cent gekend en toen het daarna naar 45 cent ging hebben we geprotesteerd bij de patatboer, een paar jaar later kreeg je het in een plastic bakje en was het een gulden geworden en diepvries terwijl die patat van vroeger veel verser wasquote:Op maandag 25 juli 2011 22:09 schreef Djeez het volgende:
[..]
Patatje zonder was zelfs een gulden. Vroeger jatte ik wel eens een statiegeld van mijn ouders, die ik vervolgens inleverde om van die piek snoep te kopen. Nu krijg je er slechts 25 cent voor, kun je niet eens een lollie van kopenBaal wel dat ik nog geen cent heb bewaard uit de guldentijd
Precies ja!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:49 schreef Wootism het volgende:
Weliswaar geen bankbiljet, maar wel mijn favoriete muntje doen ik wat jonger was!
Lekker zwaar en dik
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:49 schreef Wootism het volgende:
Weliswaar geen bankbiljet, maar wel mijn favoriete muntje doen ik wat jonger was!
Lekker zwaar en dik
[ afbeelding ]
Ja, een stapeltje van 2quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:51 schreef Karina het volgende:
Ik kan me nog wel herinneren dat je met een stapeltje duizendtjes naar de autodealer ging om je auto te betalen
Deze vond ik 2 jaar geleden bij iemand acher een kastquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:49 schreef Wootism het volgende:
Lekker zwaar en dik
[ afbeelding ]
Inderdaad! Als je zo'n ding op straat vond als kind dan was je echt een maand lang gelukkigquote:Op woensdag 27 juli 2011 09:49 schreef Wootism het volgende:
Lekker zwaar en dik
[ afbeelding ]
Niet alleen dat maar de waarde daarvan werd ook in redelijke prijzen uit gedrukt, iets datquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:20 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je het vergelijkt met wat we tegenwoordig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |