abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66151431
Het begrotings tekort gaat fors oplopen, de economie flink in het slop en bedrijven gaan omvallen.
Op wie (of wat) gaat de bevolking zijn woede botvieren?

Bos, de Amerikanen, de banken, etc?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 februari 2009 @ 10:46:30 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66151485
Er gaan geen politieke koppen rollen, let maar op.
Voor de rest zullen de banken niet omvallen.
De rest van de commerciele bedrijven zullen het zwaar gaan krijgen.
Een handvol zullen staatssteun krijgen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:52:38 #3
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66151667
Geen idee. Ik weet wel wie de zwaarste klappen zal krijgen, namelijk zij aan de onderkant.
pi_66153689
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Geen idee. Ik weet wel wie de zwaarste klappen zal krijgen, namelijk zij aan de onderkant.
jij durft!
Nothin' happened the way it was supposed to happen..
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:06:22 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66154315
Balkenende
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66154380
quote:
idd, de zwakkeren in de samenleving. Het milieubeleid en natuurbehoud , en andere "onbelangrijke" dingen zulen ook wel snel sneuvelen....

[ Bericht 0% gewijzigd door attila_de_hun op 17-02-2009 12:16:38 ]
pi_66154472
Die van iedereen die de markt verheiligd heeft.
pi_66154745
De banken sowieso. Hun houding is op dit moment op z'n zacht gezegd niet zo netjes.

Ik hoor nog steeds verhalen over mensen aan wie hypotheken worden geweigerd. Terwijl ze miljardensteun van de overheid krijgen.
pi_66168227
quote:
Natuurlijk niet. Het is altijd de middengroep.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_66168313
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik hoor nog steeds verhalen over mensen aan wie hypotheken worden geweigerd. Terwijl ze miljardensteun van de overheid krijgen.

Het is vaak ook terecht zo'n weigering. Als ik de bank binnenloop en geld wil dan lukt mij dat ook vandaag hoor...

Pas afgestudeerden die meteen een halfvrijstaande woning willen kopen van 3 ton, ja, die zien ze liever niet verschijnen bij de bank.
pi_66168322
quote:
dat is al jaren het geval
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_66168900
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:29 schreef JediMasterLucia het volgende:

Hoe kom je erbij?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:24:28 #13
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66170222
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:29 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

Voor zij die hun onvrede enkel over de rug van anderen kunnen ventileren is de toename van de armoede juist een zegen. Want meer armoede betekent meer aanleiding tot dat ventileren. Dat door met regelmaat de term "parasiet" uit te slaan. O jongens wat moedig, wat moedig ,wat moedig.
pi_66172488
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Voor zij die hun onvrede enkel over de rug van anderen kunnen ventileren is de toename van de armoede juist een zegen. Want meer armoede betekent meer aanleiding tot dat ventileren. Dat door met regelmaat de term "parasiet" uit te slaan. O jongens wat moedig, wat moedig ,wat moedig.
Vooral diegene die op de rug van een ander leven uitten hun onvrede.

Jan Modaal zal moeten betalen zoals altijd.
pi_66174825
Ik hoop vurig op een val van het kabinet. De klappen zullen het hardst aankomen bij gemiddelde mensen (flinke hypotheek, VINEX-woning. 2 keer per jaar op vakantie willen etc.) met een middeninkomen die werkloos worden.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Die van iedereen die de markt verheiligd heeft.
Dan ga ik mij maar goed verstoppen.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
De banken sowieso. Hun houding is op dit moment op z'n zacht gezegd niet zo netjes.

Tsja, je moet als hypotheeknemer de bank natuurlijk ook wel wat te bieden hebben.
pi_66174960
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat dus, de normale hardwerkende burger zal wel weer diep moeten bukken... Die hebben over het algemeen al nergens geen recht op en mogen dadelijk wederom gaan inleveren, want de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en sterke schouders heb je al heel snel volgens de logica van de politiek.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:33:07 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_66175489
Eenieder die een gebakken-lucht beroep heeft
pi_66175772
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Heh, dat zijn een berg mensen in Nederland tegenwoordig.
pi_66178091
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Daar gaan inderdaad stevige klappen vallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66178145
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop vurig op een val van het kabinet.
weer een jaar lang een apathisch landsbestuur zal zeker niet helpen om ons land er weer bovenop te krijgen. Dat maakt de crisis alleen maar dieper. Slecht plan dus.
pi_66178350
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef du_ke het volgende:
weer een jaar lang een apathisch landsbestuur zal zeker niet helpen om ons land er weer bovenop te krijgen. Dat maakt de crisis alleen maar dieper. Slecht plan dus.
Ik denk dat het effect nagenoeg nul is. Eigenlijk zijn alleen de mobiliteitscentra nuttig, maar dat is al een service die het UWV zonder kabinet aan kan bieden. Andere afspraken worden gewoon door de sociale partners onderling gemaakt, dus daar is ook geen kabinet voor nodig. Die paar miljard die het missionaire kabinet nog zou kunnen verdelen zal het verschil niet maken.
pi_66178452
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk dat het effect nul is. Eigenlijk zijn alleen de mobiliteitscentra nuttig, maar dat is al een service die het UWV zonder kabinet aan kan bieden. Andere afspraken worden gewoon door de sociale partners onderling gemaakt, dus daar is ook geen kabinet voor nodig.
En ik denk dat je je daar behoorlijk vergist. Een nieuwe kabinetscrisis zal ook het producenten- en consumentenvertrouwen nog verder ondermijnen. En onderschat ook de rol van het kabinet niet bij de grote overeenkomsten tussen werknemers en werkgevers. Daar volgen namelijk altijd acties voor het kabinet uit.
pi_66178741
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef du_ke het volgende:
Een nieuwe kabinetscrisis zal ook het producenten- en consumentenvertrouwen nog verder ondermijnen.
Daar geloof ik echt helemaal niks van. Ik quote mij zelf maar even.

Waarom worden we zo bang gemaakt eigenlijk..?
quote:
Net bij Netwerk, een behoorlijk aantal interviews op straat met de vraag of mensen bezig zijn met de economische crisis. De meeste mensen blijken het nieuws echter ter kennisgeving aan te nemen. "Goh, tsja, het zal wel meneer de verslaggever."

Een houding die goed te begrijpen is, wie immers zijn baan behoudt, en dat zijn volgens het CPB heel wat mensen. Een werkloosheid van 8,5 %, dat betekent dat 91,5 % van de mensen nog gewoon een baan heeft. Wie dan ook nog de zeer lage consumenteninflatie meeneemt ziet dat mensen die hun baan behouden eigenlijk helemaal niks van de economisch crisis merken. Hoewel de nieuwsberichtgeving somber is zullen deze mensen hun uitgaven nauwelijks aanpassen, en daar is immers ook geen enkele reden voor. De terugval in uitgaven zal voornamelijk te herleiden zijn tot de mensen die werkloos worden, mensen die alle reden hebben om minder geld uit te geven. Consumentenbestedingen hebben, in tegenstelling wat sommigen lijken te denken, wel degelijk een reële grondslag en niet een psychologische grondslag.
quote:
En onderschat ook de rol van het kabinet niet bij de grote overeenkomsten tussen werknemers en werkgevers. Daar volgen namelijk altijd acties voor het kabinet uit.
Heb je daar voorbeelden van? Bemiddelen is overigens een taak die een demissonair lid van het kabinet prima uit kan voeren, alleen voor nieuwe uitgaven geldt er een stop.
pi_66179678
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar geloof ik echt helemaal niks van. Ik quote mij zelf maar even.

Waarom worden we zo bang gemaakt eigenlijk..?
[..]
Je ziet nu al dat mensen die naar verwachting weinig van de crisis zullen merken hun uitgaven aanpassen (naar beneden). Een ernstige politieke crisis zal dat alleen maar versterken.
quote:
[..]

Heb je daar voorbeelden van? Bemiddelen is overigens een taak die een demissonair lid van het kabinet prima uit kan voeren, alleen voor nieuwe uitgaven geldt er een stop.
Het akkoord van Wassenaar. Ik kan me nu ook iets dergelijks voorstellen met een overheid die bv scholing of investeringen in productontwikkeling fiscaal stimuleert. Dat gaat met een demissionair kabinet nooit lukken.
pi_66180225
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef du_ke het volgende:
Je ziet nu al dat mensen die naar verwachting weinig van de crisis zullen merken hun uitgaven aanpassen (naar beneden). Een ernstige politieke crisis zal dat alleen maar versterken.
Waar zie jij dat dan? Er is wel sprake van een zeer lichte daling de consumentenbestedingen maar dat kan goed verklaard worden door een toename van het aantal werklozen. Een beeld dat je ook in andere landen ziet.
quote:
Het akkoord van Wassenaar. Ik kan me nu ook iets dergelijks voorstellen met een overheid die bv scholing of investeringen in productontwikkeling fiscaal stimuleert. Dat gaat met een demissionair kabinet nooit lukken.
Akkoord van Wassenaar ging juist over arbeidstijdverkorting in ruil voor loonmatiging. Van arbeidstijdverkorting is nu al sprake, en die loonmatiging zal vanzelf tot stand komen door werkgevers en werknemers, beide zijn tot elkaar veroordeeld dus er zal altijd een akkoord uit komen, daar is het kabinet echt niet voor nodig. Bovendien kan het kabinet nu geen extra geld uitgeven, de centen zijn al op.
pi_66180441
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waar zie jij dat dan? Er is wel sprake van een zeer lichte daling de consumentenbestedingen maar dat kan goed verklaard worden door een toename van het aantal werklozen. Een beeld dat je ook in andere landen ziet.
[..]
Waar ik dat zie? Om me heen ik praat met veel mensen. De huizenmarkt doet gekke dingen etc.
quote:
Akkoord van Wassenaar ging juist over arbeidstijdverkorting in ruil voor loonmatiging.
Maar was er zonder politieke druk nooit gekomen.
quote:
Van arbeidstijdverkorting is nu al sprake, en die loonmatiging zal vanzelf tot stand komen door werkgevers en werknemers, beide zijn tot elkaar veroordeeld dus er zal altijd een akkoord uit komen, daar is het kabinet echt niet voor nodig. Bovendien kan het kabinet nu geen extra geld uitgeven, de centen zijn al op.
Politici zijn creatief in begroten, vergeet dat niet . Dit past allemaal in de inleidende beschietingen. En een nieuw akkoord kan andere dingen bevatten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:47:11 #27
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_66186427
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De grootste klappen vallen momenteel bij degenen met de zwakste arbeidspositie namelijk de uitzendkrachten. Je weet wel, zij die voor een appel en een ei de hete kastanjes voor de managers uit het vuur halen zodat deze managers hun (financiële) rug kunnen sparen voor later. Voor later als ze met de vut hun gezonde rug niet inzetten als vrijwilliger maar verbrassen in dure gokpaleizen omdat ze zoals ze zelf zeggen ook dan recht hebben op ontspanning.
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:59:47 #28
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66186512
Misschien is dit het einde van de traditionele VVD-CDA-PvdA macht?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_66187033
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef Fajarowicz het volgende:

Armoede neemt al decennia lang af... Sprookjes graag in het daarvoor bestemde forum.
pi_66187049
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 07:47 schreef Fajarowicz het volgende:

De grootste klappen vallen momenteel bij degenen met de zwakste arbeidspositie namelijk de uitzendkrachten. Je weet wel, zij die voor een appel en een ei de hete kastanjes voor de managers uit het vuur halen zodat deze managers hun (financiële) rug kunnen sparen voor later. Voor later als ze met de vut hun gezonde rug niet inzetten als vrijwilliger maar verbrassen in dure gokpaleizen omdat ze zoals ze zelf zeggen ook dan recht hebben op ontspanning.
Die frustratie!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')