jij durft!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Geen idee. Ik weet wel wie de zwaarste klappen zal krijgen, namelijk zij aan de onderkant.
idd, de zwakkeren in de samenleving. Het milieubeleid en natuurbehoud , en andere "onbelangrijke" dingen zulen ook wel snel sneuvelen....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Geen idee. Ik weet wel wie de zwaarste klappen zal krijgen, namelijk zij aan de onderkant.
Natuurlijk niet. Het is altijd de middengroep.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Het is vaak ook terecht zo'n weigering. Als ik de bank binnenloop en geld wil dan lukt mij dat ook vandaag hoor...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik hoor nog steeds verhalen over mensen aan wie hypotheken worden geweigerd. Terwijl ze miljardensteun van de overheid krijgen.
dat is al jaren het gevalquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:52 schreef Fajarowicz het volgende:
Hoe kom je erbij?quote:
Voor zij die hun onvrede enkel over de rug van anderen kunnen ventileren is de toename van de armoede juist een zegen. Want meer armoede betekent meer aanleiding tot dat ventileren. Dat door met regelmaat de term "parasiet" uit te slaan. O jongens wat moedig, wat moedig ,wat moedig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:29 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
dat is al jaren het geval
Vooral diegene die op de rug van een ander leven uitten hun onvrede.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Voor zij die hun onvrede enkel over de rug van anderen kunnen ventileren is de toename van de armoede juist een zegen. Want meer armoede betekent meer aanleiding tot dat ventileren. Dat door met regelmaat de term "parasiet" uit te slaan. O jongens wat moedig, wat moedig ,wat moedig.
Dan ga ik mij maar goed verstoppen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Die van iedereen die de markt verheiligd heeft.
Tsja, je moet als hypotheeknemer de bank natuurlijk ook wel wat te bieden hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
De banken sowieso. Hun houding is op dit moment op z'n zacht gezegd niet zo netjes.
Ik hoor nog steeds verhalen over mensen aan wie hypotheken worden geweigerd. Terwijl ze miljardensteun van de overheid krijgen.
Dat dus, de normale hardwerkende burger zal wel weer diep moeten bukken... Die hebben over het algemeen al nergens geen recht op en mogen dadelijk wederom gaan inleveren, want de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten en sterke schouders heb je al heel snel volgens de logica van de politiek.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vooral diegene die op de rug van een ander leven uitten hun onvrede.
Jan Modaal zal moeten betalen zoals altijd.
Heh, dat zijn een berg mensen in Nederland tegenwoordig.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Eenieder die een gebakken-lucht beroep heeft
Daar gaan inderdaad stevige klappen vallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Eenieder die een gebakken-lucht beroep heeft
weer een jaar lang een apathisch landsbestuur zal zeker niet helpen om ons land er weer bovenop te krijgen. Dat maakt de crisis alleen maar dieper. Slecht plan dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoop vurig op een val van het kabinet.
Ik denk dat het effect nagenoeg nul is. Eigenlijk zijn alleen de mobiliteitscentra nuttig, maar dat is al een service die het UWV zonder kabinet aan kan bieden. Andere afspraken worden gewoon door de sociale partners onderling gemaakt, dus daar is ook geen kabinet voor nodig. Die paar miljard die het missionaire kabinet nog zou kunnen verdelen zal het verschil niet maken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef du_ke het volgende:
weer een jaar lang een apathisch landsbestuur zal zeker niet helpen om ons land er weer bovenop te krijgen. Dat maakt de crisis alleen maar dieper. Slecht plan dus.
En ik denk dat je je daar behoorlijk vergist. Een nieuwe kabinetscrisis zal ook het producenten- en consumentenvertrouwen nog verder ondermijnen. En onderschat ook de rol van het kabinet niet bij de grote overeenkomsten tussen werknemers en werkgevers. Daar volgen namelijk altijd acties voor het kabinet uit.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het effect nul is. Eigenlijk zijn alleen de mobiliteitscentra nuttig, maar dat is al een service die het UWV zonder kabinet aan kan bieden. Andere afspraken worden gewoon door de sociale partners onderling gemaakt, dus daar is ook geen kabinet voor nodig.
Daar geloof ik echt helemaal niks van. Ik quote mij zelf maar even.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:37 schreef du_ke het volgende:
Een nieuwe kabinetscrisis zal ook het producenten- en consumentenvertrouwen nog verder ondermijnen.
quote:Net bij Netwerk, een behoorlijk aantal interviews op straat met de vraag of mensen bezig zijn met de economische crisis. De meeste mensen blijken het nieuws echter ter kennisgeving aan te nemen. "Goh, tsja, het zal wel meneer de verslaggever."
Een houding die goed te begrijpen is, wie immers zijn baan behoudt, en dat zijn volgens het CPB heel wat mensen. Een werkloosheid van 8,5 %, dat betekent dat 91,5 % van de mensen nog gewoon een baan heeft. Wie dan ook nog de zeer lage consumenteninflatie meeneemt ziet dat mensen die hun baan behouden eigenlijk helemaal niks van de economisch crisis merken. Hoewel de nieuwsberichtgeving somber is zullen deze mensen hun uitgaven nauwelijks aanpassen, en daar is immers ook geen enkele reden voor. De terugval in uitgaven zal voornamelijk te herleiden zijn tot de mensen die werkloos worden, mensen die alle reden hebben om minder geld uit te geven. Consumentenbestedingen hebben, in tegenstelling wat sommigen lijken te denken, wel degelijk een reële grondslag en niet een psychologische grondslag.
Heb je daar voorbeelden van? Bemiddelen is overigens een taak die een demissonair lid van het kabinet prima uit kan voeren, alleen voor nieuwe uitgaven geldt er een stop.quote:En onderschat ook de rol van het kabinet niet bij de grote overeenkomsten tussen werknemers en werkgevers. Daar volgen namelijk altijd acties voor het kabinet uit.
Je ziet nu al dat mensen die naar verwachting weinig van de crisis zullen merken hun uitgaven aanpassen (naar beneden). Een ernstige politieke crisis zal dat alleen maar versterken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar geloof ik echt helemaal niks van. Ik quote mij zelf maar even.
Waarom worden we zo bang gemaakt eigenlijk..?
[..]
Het akkoord van Wassenaar. Ik kan me nu ook iets dergelijks voorstellen met een overheid die bv scholing of investeringen in productontwikkeling fiscaal stimuleert. Dat gaat met een demissionair kabinet nooit lukken.quote:[..]
Heb je daar voorbeelden van? Bemiddelen is overigens een taak die een demissonair lid van het kabinet prima uit kan voeren, alleen voor nieuwe uitgaven geldt er een stop.
Waar zie jij dat dan? Er is wel sprake van een zeer lichte daling de consumentenbestedingen maar dat kan goed verklaard worden door een toename van het aantal werklozen. Een beeld dat je ook in andere landen ziet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef du_ke het volgende:
Je ziet nu al dat mensen die naar verwachting weinig van de crisis zullen merken hun uitgaven aanpassen (naar beneden). Een ernstige politieke crisis zal dat alleen maar versterken.
Akkoord van Wassenaar ging juist over arbeidstijdverkorting in ruil voor loonmatiging. Van arbeidstijdverkorting is nu al sprake, en die loonmatiging zal vanzelf tot stand komen door werkgevers en werknemers, beide zijn tot elkaar veroordeeld dus er zal altijd een akkoord uit komen, daar is het kabinet echt niet voor nodig. Bovendien kan het kabinet nu geen extra geld uitgeven, de centen zijn al op.quote:Het akkoord van Wassenaar. Ik kan me nu ook iets dergelijks voorstellen met een overheid die bv scholing of investeringen in productontwikkeling fiscaal stimuleert. Dat gaat met een demissionair kabinet nooit lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |