nee, jij niet neequote:Op maandag 16 februari 2009 10:07 schreef k_i_m het volgende:
Stout? Dat ben ik dus echt nooit geweest he?.
En ik ben niet echt netjesquote:Op maandag 16 februari 2009 10:07 schreef k_i_m het volgende:
Stout? Dat ben ik dus echt nooit geweest he?.
Geen idee. Heb je nog gedate?quote:Op maandag 16 februari 2009 10:26 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heb ik nog iets gemist het weekend?
Qua Valentijn enzo?quote:Op maandag 16 februari 2009 10:27 schreef ElisaB het volgende:
Geen idee. Heb je nog gedate?
Second that.quote:
watzijzeiquote:Op maandag 16 februari 2009 10:43 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Gefeli met je jaardag, Miss_S!
Hou jij eens op met die droppies!!quote:Op maandag 16 februari 2009 11:11 schreef Tinkepink het volgende:Ik neem een kopje thee en een dropje op je verjaardag miss_s. Gefeliciteerd!
Nu heb ik daar ook zin inquote:
Frivool........... Ik proef dat woord nog eens en ja!! Het past wel bij me!!quote:
quote:
Ik kan het hebbenquote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Hou jij eens op met die droppies!!
Vandaag vast weer heul netjesquote:Op maandag 16 februari 2009 11:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Frivool........... Ik proef dat woord nog eens en ja!! Het past wel bij me!!![]()
Hoe gaat het met jouw lijstjes?
Mijn bloeddruk is veel te laag (vandaar ook het flauwvallen), dud het kan niet veel kwaad. En met vocht vasthouden heb ik niet zo'n probleem. Zal ook wel meevallen omdat ik verder eigenlijk zoutloos eet. ER zitten iig geen geharde vetten in geloof ikquote:Op maandag 16 februari 2009 11:28 schreef conleche het volgende:
Dat met die drop, ik weet het niet. Of dat wel zoveel beter is dan marsen. Het doet iets met je bloeddruk en je houdt er iig vocht door vast. Ik ben geen fan.
wel lekker natuurlijk
Drop bestaat voor het grootste deel uit zetmeel en suiker, dus als je aan het low-carben bent moet je oppassen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn bloeddruk is veel te laag (vandaar ook het flauwvallen), dud het kan niet veel kwaad. En met vocht vasthouden heb ik niet zo'n probleem. Zal ook wel meevallen omdat ik verder eigenlijk zoutloos eet. ER zitten iig geen geharde vetten in geloof ik
* Greys neemt een Bountyquote:Op maandag 16 februari 2009 11:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik kan het hebbenEn beter dropjes dan eh... marsen ofzo.
Hoezee! Lucht het op?quote:Op maandag 16 februari 2009 11:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb net besloten dat ik stop met het zoeken naar kutbaantjes.
quote:Op maandag 16 februari 2009 11:43 schreef Greys het volgende:
[..]
* Greys neemt een Bounty
Gefeliciteerd Miss_S!
Ter ere van Miss_S d'r verjaardag mag ik best een Bounty.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:44 schreef conleche het volgende:
[..]
Greys verdient een schupke onder d'r poezelige achterste billetjes!!!
Ja!! Nooit van de uitdrukking voorbips gehoord?quote:Op maandag 16 februari 2009 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ter ere van Miss_S d'r verjaardag mag ik best een Bounty.
Beter dan een slagroompunt![]()
Oh en even patsen:
Gisteravond was ik vier weken gestopt met roken!
PS: áchterste billetjes? Heb ik ook voorste billetjes?
Hear Hear!quote:Op maandag 16 februari 2009 11:38 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb net besloten dat ik stop met het zoeken naar kutbaantjes.
Me gedragen naar mijn handicapquote:Op maandag 16 februari 2009 11:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezee! Lucht het op?
En wat wordt nu het plan?
*noteert* Er is hoopquote:Op maandag 16 februari 2009 11:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Me gedragen naar mijn handicap. Want dat is het eigenlijk, alhoewel ik de komende jaren nog betere kansen had als ik een been had gemist.
Jamaar jij weet wat je misschien wil doen, ik heb geen enkele clouquote:
Ik ken iemand he.. en die is echt een tikje off course en van de aarde los. Die had een hele zware test gedaan om erachter te komen wat haar idealen nu precies waren... En die kreeg deze uitslag:quote:Op maandag 16 februari 2009 11:50 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Me gedragen naar mijn handicap. Want dat is het eigenlijk, alhoewel ik de komende jaren nog betere kansen had als ik een been had gemist. Ik ga dus naar het CWI en ik ga daar praten met een loopbaan begeleider. En dan wil ik testen doen om uit te vinden wat ik leuk vind. En als ik weet wat ik leuk vind wil ik me omscholen en dat mag de staat betalen
. Omdat de staat het krijgen van kinderen toejuicht, maar er niks voor doet om jonge moeders aan het werk te houden.
Dank je voor de tip! Ben alleen niet meer aan het low-carben, maar gewoon op gewicht aan het blijvenquote:Op maandag 16 februari 2009 11:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Drop bestaat voor het grootste deel uit zetmeel en suiker, dus als je aan het low-carben bent moet je oppassen.
Ga freelancen. En het kan heeeeeel lang duren voordat je winst maakt en tot die tijd (en ook als je al wel winst maakt) kan je fijn al je gemaakte kosten (denk: auto, printer, computer, telefoonrekening) van de belasting aftrekken. Wel zorgen dat je minimaal 2 klantjes per jaar heb, maar ook dat is te regelenquote:Op maandag 16 februari 2009 12:00 schreef k_i_m het volgende:
Oh dat is een goede! Ik ben nu namelijk in de beleving dat er niks anders parttime bestaat dan telemarketing, in een winkel of bij de Appie achter de kassa. Dat zal vast niet zo zijn.
Duo baan in de boswachterij? whehehe.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:00 schreef k_i_m het volgende:
Oh dat is een goede! Ik ben nu namelijk in de beleving dat er niks anders parttime bestaat dan telemarketing, in een winkel of bij de Appie achter de kassa. Dat zal vast niet zo zijn.
Dat is wel een heel groot verschil. Is hang zo rond de 58 kg. Soms 59 (vanmorgen na alle dropjes van gisterenquote:Op maandag 16 februari 2009 12:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
me 2 TINK, maar ik vind het nog best lastig, na vorig weekend een dieptepunt van 68,5 kg gezien te hebben...
(wat te licht is voor mij) ben ik meer gaan eten, en toen was ik van de week ineens 73 kg (!!!!) wtf, zal wel veel vocht geweest zijn, maar was wel erg moelijk om niet in paniek te raken. (terwijl ik niet eens heeeeel veel heb gegeten of enorm slecht)
nu 2 dagen later weer 71,4 kg...
ja daarom en dat had ik ook absoluut niet gedaan. maar schrok wel echt ff enorm...quote:Op maandag 16 februari 2009 12:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is wel een heel groot verschil. Is hang zo rond de 58 kg. Soms 59 (vanmorgen na alle dropjes van gisteren) soms zelfs lager dan 57 wat dus echt-te-laag-is. Heb daarom de touwtjes maar even wat losser gelaten om een klein beetje meer spek op de botten te krijgen.
Kan me goed voorstellen hoor, dat je "in paniek" raakt als je binnen een paar dagen 5 kg aankomt. Maar als je logisch nadenkt weet je natuurlijk best dat het onmogelijk is. Je moet wel heel veel eten om binnen een paar dagen 28.000 - 35.000 kcal te veel binnen te krijgen
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
vanavond en morgenavond wel lekker volleyballendus zal wel vrij snel weer op 70 zitten denk ik,
Moet jij niet gewoon je weegschaal wegdoen BJ en je broeken als leidraad nemen?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
me 2 TINK, maar ik vind het nog best lastig, na vorig weekend een dieptepunt van 68,5 kg gezien te hebben...
(wat te licht is voor mij) ben ik meer gaan eten, en toen was ik van de week ineens 73 kg (!!!!) wtf, zal wel veel vocht geweest zijn, maar was wel erg moelijk om niet in paniek te raken. (terwijl ik niet eens heeeeel veel heb gegeten of enorm slecht)
nu 2 dagen later weer 71,4 kg...
Als je smalle heupen hebt (zoals BJ volgens mij), heeft dat niet veel zin omdat ze waarschijnlijk eerst op andere plaatsen aankomtquote:Op maandag 16 februari 2009 12:12 schreef mspoez het volgende:
[..]
Moet jij niet gewoon je weegschaal wegdoen BJ en je broeken als leidraad nemen?
Ja, leuk. Wát freelancen dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ga freelancen. En het kan heeeeeel lang duren voordat je winst maakt en tot die tijd (en ook als je al wel winst maakt) kan je fijn al je gemaakte kosten (denk: auto, printer, computer, telefoonrekening) van de belasting aftrekken. Wel zorgen dat je minimaal 2 klantjes per jaar heb, maar ook dat is te regelen![]()
Tenminste, zo werkt het in Duitsland.
Veel "dates"quote:Op maandag 16 februari 2009 12:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Goeiedag!![]()
Ik zie dat Greys en Kim goed bezig zijn mbt niet-roken en baan-zoekeritis!![]()
En dat Miss_S jarig is --> gefelie!
En eh. What else did I miss?
Geen ideequote:Op maandag 16 februari 2009 12:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, leuk. Wát freelancen dan?. En die kosten zullen meevallen aangezien mijn wederhelft al freelance werk doet. Wat er tevens ook voor zorgt dat we een bijzonder instabiel inkomstenpatroon genereren met z'n tweetjes en derhalve nooit meer een nieuwe hypotheek krijgen....
Ah, ivm valentijnsdag? Hopelijk hebben jullie het dan allemaal tof gehadquote:
dat denk ik zelf ook.... ik ben op die plaatsen niet snel dikker... bij mij verdeeld het zich over het gehele lichaam... dus als ik iets zwaarder ben zie je dat vooral aan mijn sleutelbeenderen (minder mooi zichtbaar) en mijn bovenbuik...quote:Op maandag 16 februari 2009 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als je smalle heupen hebt (zoals BJ volgens mij), heeft dat niet veel zin omdat ze waarschijnlijk eerst op andere plaatsen aankomt
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah, ivm valentijnsdag? Hopelijk hebben jullie het dan allemaal tof gehad![]()
Ik was niet thuis met vriendje, maar wij doen dan ook niet aan valentijn, is ook een beetje too much als je je 'zoveel-jaar-samen-jubileum' al op de 6e februari hebt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Psssst. We hebben een nieuw codewoord.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah, ivm valentijnsdag? Hopelijk hebben jullie het dan allemaal tof gehad![]()
Ik was niet thuis met vriendje, maar wij doen dan ook niet aan valentijn, is ook een beetje too much als je je 'zoveel-jaar-samen-jubileum' al op de 6e februari hebt
Dat weet ik niet. De enige reden dat ik al jaren in de ICT zit is omdat ik niet beter weet. Hier ben ik goed in en krijg ik werk. Mijn secretaressediploma is inmiddels al bijna zo goed als waardeloos omdat niemand me meer aan wil nemen omdat ik al zolang ICT werk doe *bohh*quote:Op maandag 16 februari 2009 12:16 schreef Tinkepink het volgende:
Oke, wat wíl je dan?
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Dat is lastig. Wat doe je eigenlijk in de ICT? Ik vind het altijd zo'n paraplubegrip.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:18 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. De enige reden dat ik al jaren in de ICT zit is omdat ik niet beter weet. Hier ben ik goed in en krijg ik werk. Mijn secretaressediploma is inmiddels al bijna zo goed als waardeloos omdat niemand me meer aan wil nemen omdat ik al zolang ICT werk doe *bohh*
En leuke kansen zijn op het moment niet voorradig, aangezien de helft van de vacatures ook nog eens een keer ingetrokken worden. Ik moet dus met een goed en concreet plan komen wil ik slagen in het vinden van non ICT werk.
Zálig he, zo'n dagje! Geniet ervan!quote:Op maandag 16 februari 2009 12:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Goedemiddag.. Kan merken dat ik weer een echte vrije dag heb sinds tijden. Niks afgesproken, vriendlief is ook vrij. Had geen wekker gezet. Werden we wakker om 11.45. En dan ook nog van een borende bovenbuurman. Genieten dit. Nu met een dekentje op de bank. Lekker een dagje niks doen.
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:19 schreef mspoez het volgende:
Maar BJ, als je dat dan zo goed weet, waarom dan elke dag wegen? Je bent op gewicht en prachtig zoals je zijn wil, je ziet het snel genoeg als je niet meer eruit ziet zoals je wil. Eens per week wegen is dan toch vaak zat?
Ja, nu je het zegt...quote:Op maandag 16 februari 2009 12:22 schreef Greys het volgende:
Wat was ons andere codewoord eigenlijk ook alweer?
We hadden er toch nog eentje?
Ik zat ook al te piekeren.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, nu je het zegt...
*gaat hard nadenken*
Wat voor adviseur en hoe kom je aan klanten dan? is het echt zo simpel om gewoon een bordje op je deur te hangen en dan ben je *adviseur*quote:Op maandag 16 februari 2009 12:15 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Geen ideeWat kan je? Ik kan niets en ben daarom maar van start gegaan als "adviseur", wat in de praktijk neerkomt op het oplossen van problemen en het regelen van rotklussen.
Ik wilde trouwens net mijn tarieven gaan verdubbelen, maar denk dat ik daar maar even mee moet wachten.
Systeembeheer/helpdesk en alles wat daartussen zit.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat is lastig. Wat doe je eigenlijk in de ICT? Ik vind het altijd zo'n paraplubegrip.
Ik heb niet eens een bordje en sta ook niet in het telefoonboek onder het kopje adviseurs. Ik ben gewoon gaat netwerken. Mensen vertellen wat ik doe, zelf bedrijven opbellen, reageren op vacatures en aanbieden het zelfde werk op uurbasis te doen etc.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Wat voor adviseur en hoe kom je aan klanten dan? is het echt zo simpel om gewoon een bordje op je deur te hangen en dan ben je *adviseur*![]()
Ik vind dit soort verhalen altijd erg interessant, en ik bedoel het niet vervelend!
Dan benader je alle scholen in de je omgeving op ze behoefte hebben aan ondersteuning van iemand als jij. Hetzij als invaldocent, hetzij om het netwerk aan het draaien te houden, hetzij als manusje van alles. Kan me haast niet voorstellen dat er niets uitkomt.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Systeembeheer/helpdesk en alles wat daartussen zit.
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een bordje en sta ook niet in het telefoonboek onder het kopje adviseurs. Ik ben gewoon gaat netwerken. Mensen vertellen wat ik doe, zelf bedrijven opbellen, reageren op vacatures en aanbieden het zelfde werk op uurbasis te doen etc.
Eenmaal heb ik een "echte" advertentie in de krant gezet (net zoiets als een normale personeelsadvertentie, maar dan andersom), puur om te kijken of daar op gereageerd werd. DAt viel helaas tegen.
Edit; je vroeg ook nog wat voor adviseur ik ben. Ik adviseer duitse bedrijven bij de contacten met nederlanders, vertaal, schrijf teksten, geef communicatieadvies en sinds 4 jaar doe ik ook aan energieadvies.
Docent gaat hem niet worden. Ik heb een ochtendhumeur en moet met rust gelaten worden. Ik denk dat ik binnen 5 minuten alle leerlingen al op de gang heb staanquote:Op maandag 16 februari 2009 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan benader je alle scholen in de je omgeving op ze behoefte hebben aan ondersteuning van iemand als jij. Hetzij als invaldocent, hetzij om het netwerk aan het draaien te houden, hetzij als manusje van alles. Kan me haast niet voorstellen dat er niets uitkomt.
Helpdesk is toch júist ideaal, dat is toch bijna altijd parttime-werk?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:39 schreef k_i_m het volgende:
Systeembeheer/helpdesk en alles wat daartussen zit.
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:59 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Docent gaat hem niet worden. Ik heb een ochtendhumeur en moet met rust gelaten worden. Ik denk dat ik binnen 5 minuten alle leerlingen al op de gang heb staan.
Fijnquote:Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef cyclechick het volgende:
Misschien weten jullie nog mijn verhaal over de televisierekening die per ongeluk door iemand anders is betaald waardoor ik ineens een rekening van 600 euro voor mijn neus kreeg?
Ik heb zojuist 100x gebeld met ziggo en uiteindelijk zijn ze akkoord gegaan met mijn voorstel het bedrag te splitsen. Zij nemen de helft voor hun rekening, en ik de andere helft. De fout was niet meer aan te tonen, dus het blijft onduidelijk hoe dit is gebeurd, maar ik vind dit een nette afhandeling en ben er erg blij mee300 euro is nog wel te behappen en ik mag het in 2x betalen, dus dat is fijn!
*very relieved*
Ja, daar heb ik ook zo mijn twijfels nog over, maar aan de andere kant kan ik ook niet aantonen dat ik het goed heb ingevuld 3 jaar geleden, omdat ik dat papiertje niet meer heb.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Fijn![]()
Alhoewel ik vind dat als zij hun fout niet aan kunnen tonen, dat je dan eigenlijk niks hoeft te betalen. Maar als jij er happy mee bent is het goed![]()
Nee, dat is callcenter werk. Dat is 9 van de 10 keer parttime. En dat zuigt apenballen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Helpdesk is toch júist ideaal, dat is toch bijna altijd parttime-werk?
Op de tweedelijn voor een provider ofzo, is dat niets voor je?
Ohnee! ik ben zo'n beller!quote:Op maandag 16 februari 2009 13:12 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, dat is callcenter werk. Dat is 9 van de 10 keer parttime. En dat zuigt apenballen.
En nee, op een servicedesk werken waar het grootste gedeelte het corrigeren van administratieve fouten is vind ik niet leuk.
Wat ik nu doe is het volgende;
Telefoon gaat over;
Collega: Hallo, ik heb een probleem met mijn pc, hij is helemaal stuk
K:.
K: Helemaal? Wat vervelend! Kan je nog wel inloggen?
C: Ja, dat kan nog wel
K: En wat doe je daarna wat niet goed gaat?
C: Ik probeer mijn Outlook te openen, maar ik kan niet meer zien van wie ik de mailtjes heb gekregen!
K: Dan vermoed ik dat je het balkje "van" weer even moet toevoegen. [neemt pc over en voegt toe]
C: Wat goed! Zo klopt het weer
K: Jaja, de techniek staat voor niks!
K: Ajuu!
Soms als ik een goede bui heb (of geen zin om op mijn reet te blijven zitten) ga ik bij de persoon langs (niet voor problemen die ik al uit mijn hoofd kan oplossen) of als er iets echt kapot is om het te vervangen. Ik heb geen vaste schema's, ik moet niet zoveel minuten per uur "online" zijn met mijn telefoon, en ik moet niet persé om 12 uur naar de kantine en klokslag half 1 weer terug zijn. Mijn gesprekken worden niet opgenomen (alhoewel dat in sommige gevallen wel hilarisch zou zijn om terug te horen) en ik hoef aan het eind van de maand mezelf niet te verantwoorden aan de hand van een productiviteitsgrafiek.
Ik ben zo dermate zelfstandig dat ik mij daar ook nooit meer aan kan conformeren. Ik maak zelf wel uit wanneer ik koffie haal, daar heb ik geen supervisor voor nodig.
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:12 schreef k_i_m het volgende:
Collega: Hallo, ik heb een probleem met mijn pc, hij is helemaal stuk
Dat ben ik op mijn eigen vakgebied wel. Maar dat is ook alleen maar omdat ik dat kan zijn. Nouja, kon zijn danquote:Op maandag 16 februari 2009 13:16 schreef Greys het volgende:
Maar gelukkig is Kim niet al te veeleisend
Nee ik snap je wel hoor Kimmie. Het is ook lastig om een leuke parttime baan te vinden.
En wat je net zei is helemáál waar, dat de overheid wil dat de moeders weer aan het werk gaan maar het ze ondertussen zo goed als onmogelijk maken.
En dat betaalt ook nog eens belabberd.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:12 schreef k_i_m het volgende:
Nee, dat is callcenter werk. Dat is 9 van de 10 keer parttime. En dat zuigt apenballen.
zocht eigenlijk de ' extra magere ' , maar die hadden ze niet meerquote:Op maandag 16 februari 2009 13:23 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmm peper filet americain![]()
*krijgt spontaan trek*
Ja, maar middelbare scholen en kleine bedrijven dus niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
En dat betaalt ook nog eens belabberd.![]()
Maar tweedelijn tech is toch vaak helpdesk- en niet callcenterwerk?
Universiteiten en hogescholen hebben ook vaak eigen helpdesks.
Dan doet de computer het dus wel, maar jij doet het niet. EBCAK heet dat, toch?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohnee! ik ben zo'n beller!Hier op mijn stage heb ik regelmatig problemen met de pc waar ik de IT heldpdesk voor bel
![]()
Laatst:
Hallo, mijn computer doet het niet
ITer: wat doet het niet dan?
Ik: Nou, ik wil graag dat mijn tabel niet in de breedte, maar in de lengte op het papier komt, maar dat lukt niet
ITer: *geeft tip/legt uit hoe dat moet* Zo, is dit wat je bedoelt?
Ik: Ja, precies, dank je!
Helpdesk slaat niet per definitie op werkzaamheden betreffende IT gerelateerde zaken. Ik ben ooit eens bij de KPN op een helpdesk neergezet, waar ik uiteindelijk wekenlang formulieren -die via een website ingevuld waren- zat te corrigerenquote:Op maandag 16 februari 2009 13:25 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
En dat betaalt ook nog eens belabberd.![]()
Maar tweedelijn tech is toch vaak helpdesk- en niet callcenterwerk?
Universiteiten en hogescholen hebben ook vaak eigen helpdesks.
Mijn broertje heeft op een middelbare school hier in de buurt gewerkt als ITér. Die hadden gewoon een heel team mensen, omdat het een groep basisscholen betrof die "gekoppeld" waren. Dus dat valt ook nog wel mee.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar middelbare scholen en kleine bedrijven dus niet.
Wat is EBCAK nouweerquote:Op maandag 16 februari 2009 13:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan doet de computer het dus wel, maar jij doet het niet. EBCAK heet dat, toch?
*kras*quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef TJDoornbos het volgende:
dames ik hou het niet meer bij hier..............
Dat lijkt me gruwelijk werk.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:29 schreef k_i_m het volgende:
Helpdesk slaat niet per definitie op werkzaamheden betreffende IT gerelateerde zaken. Ik ben ooit eens bij de KPN op een helpdesk neergezet, waar ik uiteindelijk wekenlang formulieren -die via een website ingevuld waren- zat te corrigeren. Daar kwam niks technisch aan te pas. Ja, ik werkte zelf met een pc
.
Havo, ofzoquote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Mini_rulez het volgende:
k_i_m: misschien is het al heel vaak gevraagd, ik kan even niet bijlezen, maar wat is je opleiding?
In jouw geval vast.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:35 schreef cyclechick het volgende:
Echt Blonde Christelijke Actie Kanjer?
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
In jouw geval vast.
Of: error between chair and keyboard...
Klinkt goed hoor! gemotiveerd, veel sporten, je eetpatroon aangepakt, WAUWquote:Op maandag 16 februari 2009 13:37 schreef Oksel het volgende:
Zo, kleine update van mijn kant. Ben al precies 1kg afgevallen..
Hoe?
Veel, heel veel sporten. Om de dag 40-50 minuten hardlopen. Hardlopen dus, en niet joggen. Loop stevig door, en dat merk ik ook aan mijn benen, die toch al flink waren door het fietsen. Ze zijn nu nog gespierder. En tussendoor speel ik nog 2-3 keer per week tennis of squash (minimaal een uur, vaak langer). Sport dus 5-6 keer per week.. inspannend, dus geen gelummel maar werken..!![]()
Qua eten; geen Franse kaas meer, heel veel fruit tussendoor, geen chips en snoep meer.. Qua avondmaaltijden gewoon gezond. Veel verse groente, geen vette dingen, magere vleessoorten. 's Avonds handje pelpinda's of andere nootjes.
Qua drank; STUK minder wijn.. en helemaal geen bier meer.
Het valt me erg tegen hoeveel ik ben afgevallen in andere halve maand tijd.. maar dat komt denk ik doordat ik veel vet omzet in spier. Over een maandje ga ik weer op de racefiets (minimaal 2 uur), en dan ben ik iig in conditie.
Ik ga nu eerst 3 weken naar Florida toe.. maar neem mijn hardloopschoenen mee!Als ik dan terugkom ben ik 3 weken thuis om vervolgens 10 dagen op tennis (sport) kamp te gaan.
Ik hoop dat ik nu relatief weinig afval omdat mijn lichaam moet wennen aan het sporten, om vervolgens keihard af te vallen.. om strak de zomer in te gaan!
Ik merk alleen dat mijn benen nog groter zijn geworden..quote:Op maandag 16 februari 2009 13:39 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Klinkt goed hoor! gemotiveerd, veel sporten, je eetpatroon aangepakt, WAUW
Merk je verder dat je er anders uitziet, ondanks dat je maar 1 kilo kwijt bent?
Jij moet wel onwijs strak de zomer in gaan zo
Ik zou deze wel aantrekken denk ik;quote:
Ik ben nu 89.8, en wil naar de 84 toe. Onder de 85 ben ik eigenlijk al wel blij..quote:Op maandag 16 februari 2009 13:43 schreef Anosmie het volgende:
Jeetje Oksel, wat een inzet! Goed zeg!
Hoeveel kilo wil je ongeveer kwijt?
Hm, ok... Dan kun je dus eigenlijk alle kanten op?quote:
Dat denk (hoop) ik ook. Helemaal straks met racefietsen.. ben een fietser, geen loper. Fiets hard, veel en lang. Wordt alleen even wennen, van de Nederlandse vlakke polder naar het Duitse Rijnlandschap (heuvelachtig!) van waar ik nu woon (Koblenz):quote:Op maandag 16 februari 2009 13:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Oksel: wat goed zeg! Je pakt het in elk geval fanatiek aan.
Dat je niet afvalt zal inderdaad wel komen doordat je spieren kweekt, die zijn zwaarder dan vet. En hoe meer spier, hoe meer energie je verbrandt, ook als je niet aan het sporten bent. Dat afvallen komt vast nog wel.
Tot zover was ik ook gekomenquote:Op maandag 16 februari 2009 13:45 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hm, ok... Dan kun je dus eigenlijk alle kanten op?
Ik zou in jouw geval misschien een leuke opleiding/cursus zoeken die je thuis kunt doen, om een nieuwe richting in te slaan. Als je toch even thuis kunt blijven met WW... Maar goed, wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken.
Wat een mooi gebied! Woon jij daar?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat denk (hoop) ik ook. Helemaal straks met racefietsen.. ben een fietser, geen loper. Fiets hard, veel en lang. Wordt alleen even wennen, van de Nederlandse vlakke polder naar het Duitse Rijnlandschap (heuvelachtig!) van waar ik nu woon (Koblenz):
(Zo "dik" ben ik nu:)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
HEUVELSSSSS!!! Wordt bikkelen..![]()
![]()
Oh ok... ik ben weer spuit 11 dus, sorry.quote:
Jep, woon in Koblenz, vlakbij de Deutsche Eck, daar komen de Rijn en de Moezel samen!quote:Op maandag 16 februari 2009 13:55 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat een mooi gebied! Woon jij daar?
Ik vind je trouwens niet dik op die foto! Het is niet heel goed te zien, maar ok.
Mooie omgeving!quote:Op maandag 16 februari 2009 13:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jep, woon in Koblenz, vlakbij de Deutsche Eck, daar komen de Rijn en de Moezel samen!
Dat is dit punt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar woon ik dus vlak achter, in het oude centrum!Leuk om hard te lopen langs de Rijn.. prachtig.
Daar is op de foto weinig van te zien... spieren wegen ook veel.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:00 schreef Oksel het volgende:
Nee, ben ook niet dik, maar daar weeg ik al wel 90kg..En dat is teveel, dan heb ik een buikje en vet op mijn rug..
Bwhehe. Dat is niet eens een slecht idee. Kun je niet dé weblog beginnen ofzo, Kim? Dat je een soort Perez Hilton wordt?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kim: schrijf een boek over je ervaringen als ICT-erAls ik af en toe ook hoor wat mijn vriend te horen krijgt
"M'n printer doet het niet, kom snel!"
*gaat heen*
"... De stekker zit er niet in".
![]()
Stom van hem dat hij erheen gaatquote:Op maandag 16 februari 2009 13:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
Kim: schrijf een boek over je ervaringen als ICT-erAls ik af en toe ook hoor wat mijn vriend te horen krijgt
"M'n printer doet het niet, kom snel!"
*gaat heen*
"... De stekker zit er niet in".
![]()
En goed bezig, Oksel! En wat een mooie omgeving
quote:
Vast.. maar geen idee welke het is..quote:Op maandag 16 februari 2009 14:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ook al het standbeeld van keizer Wilhelm I gezien neem ik aan?
Ik heb laatst een mailtje naar P0wned gestuurd, maar die patjakkers geven niet eens antwoordquote:Op maandag 16 februari 2009 14:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bwhehe. Dat is niet eens een slecht idee. Kun je niet dé weblog beginnen ofzo, Kim? Dat je een soort Perez Hilton wordt?
Mčn... Niet slecht.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vast.. maar geen idee welke het is..
Hier woon ik zegmaar naast:
[ afbeelding ]
En daar achter loopt de Rijn!
Blikje mais uitlekken, driekwart ervan in de keukenmachien met veel koriander en twee lente-uitjes. Prutje in een kom, beetje chilivlokken erbij, flink zout en een beetje zwarte peper en limoensap, Ei erdoor roeren, iets van 75 g zelfrijzend bakmeel en de rest van de mais. In een koekenpan lepeltjes van dat beslag, kort bakken, omdraaien, platdrukken, baken en nog eens omdraaien.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:08 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Hoe maak jij de maiskoekjes en tomatensalsa, Koudevoeten?
Ik ben nog steeds op zoek naar hét recept voor maiskoekkies.
Wat zijn chilivlokken?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Blikje mais uitlekken, driekwart ervan in de keukenmachien met veel koriander en twee lente-uitjes. Prutje in een kom, beetje chilivlokken erbij, flink zout en een beetje zwarte peper en limoensap, Ei erdoor roeren, iets van 75 g zelfrijzend bakmeel en de rest van de mais. In een koekenpan lepeltjes van dat beslag, kort bakken, omdraaien, platdrukken, baken en nog eens omdraaien.
Eten met salsa (tomaten, lente-ui, koriander, limoensap, beetje suiker, p&z) en een kloddertje sour cream.
Vrij naar Rachel Allen.
Gedroogde chilipepers die 'verkruimeld' zijn. Koop je bij de turk of de toko of wat dan ook; meestal niet bij de supermarkt.quote:
Hoe heet is dat gerecht?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Gedroogde chilipepers die 'verkruimeld' zijn. Koop je bij de turk of de toko of wat dan ook; meestal niet bij de supermarkt.
puik!quote:Op maandag 16 februari 2009 14:18 schreef ColdFeet het volgende:
MoBlo, je boek is onderweg! Met alle restjes Nederlandse postzegels die ik nog vond in mijn laKerstzegels uit 2006 en Europa-zegels
Nouja kweenie of ie er dan echt heen gaat maar het was een voorbeeldquote:Op maandag 16 februari 2009 14:05 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Stom van hem dat hij erheen gaat.
.
Lijkt heel veel op wat ik eerder probeerde, op de limoensap na.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:14 schreef ColdFeet het volgende:
Blikje mais uitlekken, driekwart ervan in de keukenmachien met veel koriander en twee lente-uitjes. Prutje in een kom, beetje chilivlokken erbij, flink zout en een beetje zwarte peper en limoensap, Ei erdoor roeren, iets van 75 g zelfrijzend bakmeel en de rest van de mais. In een koekenpan lepeltjes van dat beslag, kort bakken, omdraaien, platdrukken, baken en nog eens omdraaien.
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel chilivlokken je gebruikt
Ik vind het witte randje van waar je shirt zit/zat erger dan je figuurquote:
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
in een plastic zak doen en er met de deegroller overheen gaan
Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothiesquote:Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.
Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Oh ik heb ook geen keukenmachine en wilde het wel in de blender gooien?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.
Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:36 schreef Chicolate het volgende:
@Kim: moet jij dan ook échte problemen oplossen? In de trant van "hij gaat niet meer aan/hij detecteer de hardeschijf niet meer/hij loopt continue vast".
[..]
Voor smoothies heb ik al een blender.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothies.
Mijn cakebak verhaal gemist?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossen.
is te massiefquote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Voor smoothies heb ik al een blender.
@cycle: ik schreef dat n.a.v. het verhaal dat ik cake ging bakken, en geen staafmixer had en toen de ingrediënten voor de cakemix maar in de blender parkeerde.
Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)quote:Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.
Probeer het maar eens pulserend.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn cakebak verhaal gemist?
Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
Weet je wat héél vies is? Margarine zachtroeren met de mixer. Gaat het schiftenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.
Een gewone mixer is een ding met 2 garden of deeghaken die je erin kunt prikken die dan heen en weer gaan en roeren/kloppen. Een staafmixer is een soort cilinder met een mesje erin dat ronddraait en eigenlijk alles fijnmaalt.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)
klopt, maar ik heb nog geen keukenmachinequote:Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Probeer het maar eens pulserend.
Besjes zijn niet geschikt voor in de blender; ofwel de pitjes blijven heel (bah) of ze worden fijngemalen (bah). Heb je 'n sapcentrifuge voor nodig.
MoBlo: falafel gaat wrs het beste met een keukenmachine. Is an sich wel lekker als het mengsel nog een beetje grof is!
Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.
Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Ik Google wel eens wat, maar dat zijn uitzonderingen. Ansich is het redelijk makkelijk vast te stellen als er iets kapot is. Wat veel meer tricky is zijn van die bedrijfs specifieke applicaties die ineens niet meer werken. Maar als je ergens een tijdje werkt en weet hoe de boel in elkaar steekt komen de twee vingers weer tevoorschijnquote:Op maandag 16 februari 2009 14:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo?Vind dit interessant
Ergens kan ik me voorstellen dat het niet goed is voor je immuunsysteem want ik meen ooit zoiets geleerd te hebben over de hormonen die je aanmaakt bij intensief sporten, maar misschien is dat ook wel onzin. Beetje klok/klepel, ik weet niet meer hoe het nou precies zat.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.
Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Dat klinkt wel logisch ja, energie sparen voor andere dingen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.
Ik heb ook zo'n oudje.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
Bij mij persoonlijk: klein beetje brak, kan ook verveling zijn, sporten om even een energieboost vrij te maken. Maar echt brak: je kan je energie beter gebruiken om beter te worden en het sporten zelf gaat waarschijnlijk helemaal niet lekker. Tussenweg: even een frisse neus halen en kwartiertje ofzo wandelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Mja, dan zou je iets echt low-impact moeten gaan doen. Beter wandelen dan rennen, zeg maar.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:53 schreef Tinkepink het volgende:
Mij staat ook zoiets bij. Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik óók niet lekker in mijn vel zit (letterlijk) als ik niets doe. En nu twijfel ik....
Kans dat daardoor de ziekte lekker doorzet en het er in 2 dagen uit is.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n oudje.Waarschijnlijk nog ouder denk ik, jaren zestig of zeventig ofzo.
Zit ook een heel fijn boekje bij waarin uitgelegd wordt wat de huisvrouw wel niet allemaal voor lekkers met de mixer kan maken voor man en kinderen.![]()
Wie kent 'em niet?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
Helemaal gemist idd!quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn cakebak verhaal gemist?
Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
Die hadden wij tot ie kapot gingquote:
Maar het is wel echt kook- en bakweerquote:Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die hadden wij tot ie kapot ging, en nu hebben we weer zo eentje (maar dan nieuw en wit ipv "ooit wit"). Mixers zijn tof (zeker als je beslag moet kloppen).
Ja fijn, ik had al zo'n enorme bakbui. Gelukkig gaat het zo regenen (en moet ik naar winkels voor ingredienten).
Whoa, ga je weer decoreren?quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb m'n tweede kapsel voor vandaag al in de oven staan.. Gaan wel samen één taart worden, is dat een excuus?
Ik hou van bakkenquote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is wel echt kook- en bakweer
Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven
Stiekem ben ik echt zooo burgerlijk
Hehe, die had mijn moeder ook!quote:
Ja!quote:
Burgerlijk mag weer, volgens mij komt het weer helemaal terug.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is wel echt kook- en bakweer
Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven
Stiekem ben ik echt zooo burgerlijk
Het ligt eraan. Als ik me redelijk niet lekker voel, dan knap ik op van sporten en als ik me echt ziek voel, dan word ik er zieker van.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Ja!!! Hebben!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.
Ook leuk?
http://allrecipes.com/Sea(...)banana%20nut%20breadquote:Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Dat zegt inderdaad bijna iedereen tegen me, maar ik doe het zoveel mogelijk op gevoel, daar heb ik meer lol in. 1x volgens recept maken, dan weet je hoe het 'hoort' en daarna doe ik het op gevoel. Is het deeg te klef, beetje bloem erbij. Krijg ik er geen bal van, beetje boter erbij ... Net zolang tot het genoeg op het origineel lijktquote:Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:
BTW Chico, de ervaring leert mij juist dat bij bakken de hoeveelheden en verhoudingen wčl nauw luisteren... Bij brooddeeg maakt het weinig uit, maar bij taart maakt een beetje meer boter of bloem zoveel verschil!
Het is dat je 't zelf al zegtquote:
Gewoon zelf natuurlijk. Dat is zo belachelijk simpel, daar ga ik geen dure mixen voor aanschaffen!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:20 schreef SiTuSavais het volgende:
Mijn studeermotivatie, wat doen jullie!![]()
Nou wil ik ookbakken en decoreren
. Niets mis met burgerlijkheid.
lijstje:
O: brinta
T: appel
L: 3 kleine afbakbroodjes (veul, maar honger) met pindakaas en jam
T: Evy, zometeen
T: appel?
D: risotto met spekjes en erwten![]()
T: ?
DaD: maak je de kapsels echt zelf of met zo'n mixje?
En ik las ergens iets van een jarige miss_s, gefeliciteerd![]()
Ga je nog wat leuks doen op/voor je verjaardag?
Mja ik vond het ook wat vreemd, maar er waren best veel mensen die erbij zweren, en aangezien ik toch binnenkort weer eens iets ga bestellen bij die webshopquote:Op maandag 16 februari 2009 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Gewoon zelf natuurlijk. Dat is zo belachelijk simpel, daar ga ik geen dure mixen voor aanschaffen!
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:26 schreef Greys het volgende:
Ik ben dol op burgerlijk
Mits afgewisseld met heel erg non-burgerlijk
You Martha Steward, youquote:Op maandag 16 februari 2009 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Gewoon zelf natuurlijk. Dat is zo belachelijk simpel, daar ga ik geen dure mixen voor aanschaffen!
Ja! Ik verbaas me dat al die decoratiemiepen daar mixen voor gebruiken!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, bizar hč? Dat snap ik ook echt niet. Zo is het absoluut geen extra werk.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja! Ik verbaas me dat al die decoratiemiepen daar mixen voor gebruiken!
*Bookmark*quote:Op maandag 16 februari 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Lianne, het is echt heel makkelijk!
Je neemt een pan, ca 25 cm doorsnede, met een oven-proof handvat en een niet te dunne bodem.
Oven op 180.
In de pan 25 g bruine suiker, 50 ml maple syrup, 50 g boter (ik zou anderhalf keer dat nemen en anderhalf keer zolang koken). Breng dat aan de kook en laat 4 minuten doorkoken tot je een dikke stroop hebt. Hier roer je een tl citroensap door. Je snijdt 3 bananen in de lengte en vervolgens in de breedte door. de stroken banaan verdeel je radiaal over de pan met stroop (ik gebruikte kleine bio-banaantjes, lekker zacht en zoet, dan heb je er 4 nodig).
Dan maak je snel beslag: in een kom roer je 100 g boter los met 100 g bruine suiker en 50 ml maple syrup. Hier meng je een voor een drie eieren door (mixer), de puree van 1 banaan en tot slot 175 g zelfrijzend bakmeel.
Het beslag verspreid je met een pannenlikker ofzo over de bananen in de pan.
35 minuten op 180 graden, dus. Dan is ie als het goed is gerezen en licht verkleurd Oven uit, deurtje beetje open. Na 5 minuten even met een mes langs de rand en hete cake op een bord storten (met de bananen boven, dus)
Is redelijk normaal tot oke volgens mij.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
Vraagje (ook ivm mijn nieuwe baan), hoeveel moet een baan verdienen volgens jullie?
K_i_m weigert steeds baantjes die geen cent opleveren, maar hoeveel is dat dan?
Ze hebben mij nu 3700 bruto voor 38 uur geboden.
Ik heb geen idee, hangt af van leeftijd&ervaring enzo!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
Vraagje (ook ivm mijn nieuwe baan), hoeveel moet een baan verdienen volgens jullie?
Eh, dat was één baanquote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
Ik heb nog nooit margarine voor bakken gebruiktquote:Op maandag 16 februari 2009 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
BOTER hčNiet dat gezeik met margarine
Genoeg om van te kunnen leven.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
hoeveel moet een baan verdienen volgens jullie?
En dan warm opeten, terwijl de toffee nog een beetje van de taart aflooptquote:Op maandag 16 februari 2009 15:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit margarine voor bakken gebruikt.
*naar zichzelf gaat mailen om thuis op te slaan*quote:Op maandag 16 februari 2009 15:33 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Lianne, het is echt heel makkelijk!
Je neemt een pan, ca 25 cm doorsnede, met een oven-proof handvat en een niet te dunne bodem.
Oven op 180.
In de pan 25 g bruine suiker, 50 ml maple syrup, 50 g boter (ik zou anderhalf keer dat nemen en anderhalf keer zolang koken). Breng dat aan de kook en laat 4 minuten doorkoken tot je een dikke stroop hebt. Hier roer je een tl citroensap door. Je snijdt 3 bananen in de lengte en vervolgens in de breedte door. de stroken banaan verdeel je radiaal over de pan met stroop (ik gebruikte kleine bio-banaantjes, lekker zacht en zoet, dan heb je er 4 nodig).
Dan maak je snel beslag: in een kom roer je 100 g boter los met 100 g bruine suiker en 50 ml maple syrup. Hier meng je een voor een drie eieren door (mixer), de puree van 1 banaan en tot slot 175 g zelfrijzend bakmeel.
Het beslag verspreid je met een pannenlikker ofzo over de bananen in de pan.
35 minuten op 180 graden, dus. Dan is ie als het goed is gerezen en licht verkleurd Oven uit, deurtje beetje open. Na 5 minuten even met een mes langs de rand en hete cake op een bord storten (met de bananen boven, dus)
Hangt er vanaf hoe moeilijk/specialistisch het werk is, hoeveel verantwoordelijkheid je hebt enzo en wat voor opleiding en werkervaring je zelf hebt.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
verkapte-kijk-mij-eens-veel-verdienen-postquote:Op maandag 16 februari 2009 15:37 schreef sigme het volgende:
jaaa die heeft mn mama nog steeds! ik heb een neiwuere philips...quote:
de zorg wordt dan ook schromelijk onder betaald...echt belachelijk hoe weinig verpleegkundigen verdienen...quote:Op maandag 16 februari 2009 15:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik vind 3700 euro ook best veel eigenlijk en snap ook niet altijd waarom het loon bij bepaalde banen zo hoog moet zijn...
(terwijl ik als IC verpleegkundige de verantwoordelijkheid heb over een mensenleven...)
(om maar eens een vergelijking te treffen)
Bedrijven kunnen hun werknemers meer betalen dan ziekenhuizen, omdat zij veel winst maken (en dus geld overhouden om werknemers te betalen). Dus helaas voor jou (en alle anderen in de zorg/bij de overheidquote:Op maandag 16 februari 2009 15:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik vind 3700 euro ook best veel eigenlijk en snap ook niet altijd waarom het loon bij bepaalde banen zo hoog moet zijn...
(terwijl ik als IC verpleegkundige de verantwoordelijkheid heb over een mensenleven...)
modaal is ongeveer wat ik verdien, en dat is niet genoeg om in je eentje zonder schrapen een gezin mee te onderhouden of een huis te kopen... modaal werkt alleen goed voor anderhalf- of tweeverdieners...quote:Op maandag 16 februari 2009 16:01 schreef Oksel het volgende:
En modaal betekend dus dat je meer (of minder) verdient dan 50% van Nederland. En dat is dus ECHT geen schande..
Ik had iets van 'Planta' ofzo. En de cake was veul drogerquote:Op maandag 16 februari 2009 15:59 schreef kwakveense het volgende:
[..]
jaaa die heeft mn mama nog steeds! ik heb een neiwuere philips...
ik heb nog NOOOIT echte boter gebruikt voor bakken van cakes en ik heb nog NOOIT geschifte margarine of een vieze cake gehad!echt niet! ik vind t met boter vaak te vettig en machtig smaken, dat gebruik ik alleen voor boterkoek...
moet j wel zeeuws meisje hebben en geen vieze blue band ofzo!
Een huis niet, maar een appartementje welquote:Op maandag 16 februari 2009 16:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
modaal is ongeveer wat ik verdien, en dat is niet genoeg om in je eentje zonder schrapen een gezin mee te onderhouden of een huis te kopen... modaal werkt alleen goed voor anderhalf- of tweeverdieners...
Nou nou, wat valt iedereen hierover, zeg.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:00 schreef Oksel het volgende:
Als je 3700 bruto krijgt voor 38 uur weet je ook wel dat dat ruim boven modaal is.. en als je dat NIET weet ben je die 3700 euro ook niet waard..
Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal wiedes, dat je van dat bedrag niet een man en kind kunt onderhouden én een volwaardige woning kunt kopen. Je kunt er daarentegen wel prima een appartement voor jezelf van kopen en er leuk van leven.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:02 schreef kwakveense het volgende:
[..]
modaal is ongeveer wat ik verdien, en dat is niet genoeg om in je eentje zonder schrapen een gezin mee te onderhouden of een huis te kopen... modaal werkt alleen goed voor anderhalf- of tweeverdieners...
Dit geeft mij dan weer een beetje minderwaardig gevoel (maar zo bedoel jij het niet, dat weet ik) want ik ben uit '73 en ik verdien het echt BIJ LANGE NA niet zeg maar. Had ik maar een vak moeten lerenquote:Op maandag 16 februari 2009 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou nou, wat valt iedereen hierover, zeg.
Ik zie dat Sigme uit '72 is. Ik ben 10 jaar jonger; tegen de tijd dat ik zo oud als Sigme ben, wil ik zéker zoveel verdienen, en eigenlijk meer
ik vind t niet erg hoor! fijn voor sigme toch?quote:Op maandag 16 februari 2009 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik zie dat Sigme uit '72 is. Ik ben 10 jaar jonger; tegen de tijd dat ik zo oud als Sigme ben, wil ik zéker zoveel verdienen, en eigenlijk meer
Helemaal mee eens. Nu verdien ik net zoveel als kwak en daar ben ik heel blij mee, maar ik hoop toch ook wel dat dat in de toekomst meer wordt.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom zou je daar een minderwaardig gevoel bij moeten hebben? Je kwaliteiten als mens worden hier toch niet afgemeten aan hand van je dure laarzen en je koophuis? (niet dat Sigme die heeft, verder).quote:Op maandag 16 februari 2009 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit geeft mij dan weer een beetje minderwaardig gevoel (maar zo bedoel jij het niet, dat weet ik) want ik ben uit '73 en ik verdien het echt BIJ LANGE NA niet zeg maar. Had ik maar een vak moeten leren
Ik weet al waarom ik dacht dat jij 30+ was: je komt zo wijs over voor je leeftijd!quote:Op maandag 16 februari 2009 16:36 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom zou je daar een minderwaardig gevoel bij moeten hebben? Je kwaliteiten als mens worden hier toch niet afgemeten aan hand van je dure laarzen en je koophuis? (niet dat Sigme die heeft, verder).
Sigme is -voorzover ik weet- tamelijk ervaren IT'er. Dat verdient gewoon goed. Of het een leuke baan is, weet ik niet...
En ik ben ingenieur met een vrij zeldzaam en uberspecialistisch vakgebied waar veel vraag naar is. Als ik bij een commercieel bureau ga werken (volgens mij veel leukere banen dan bij de overheid), ga ik oook echt wel goed verdienen.
En als ik over 5 jaar ineens besluit om een restaurant in Kaapstad te beginnen, nou, dan blijf ik de rest van mijn leven sloeber. Ook prima
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |