Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothiesquote:Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.
Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Oh ik heb ook geen keukenmachine en wilde het wel in de blender gooien?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.
Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:36 schreef Chicolate het volgende:
@Kim: moet jij dan ook échte problemen oplossen? In de trant van "hij gaat niet meer aan/hij detecteer de hardeschijf niet meer/hij loopt continue vast".
[..]
Voor smoothies heb ik al een blender.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:38 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothies.
Mijn cakebak verhaal gemist?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossen.
is te massiefquote:Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Voor smoothies heb ik al een blender.
@cycle: ik schreef dat n.a.v. het verhaal dat ik cake ging bakken, en geen staafmixer had en toen de ingrediënten voor de cakemix maar in de blender parkeerde.
Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)quote:Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.
Probeer het maar eens pulserend.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn cakebak verhaal gemist?
Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
Weet je wat héél vies is? Margarine zachtroeren met de mixer. Gaat het schiftenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.
Een gewone mixer is een ding met 2 garden of deeghaken die je erin kunt prikken die dan heen en weer gaan en roeren/kloppen. Een staafmixer is een soort cilinder met een mesje erin dat ronddraait en eigenlijk alles fijnmaalt.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)
klopt, maar ik heb nog geen keukenmachinequote:Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Probeer het maar eens pulserend.
Besjes zijn niet geschikt voor in de blender; ofwel de pitjes blijven heel (bah) of ze worden fijngemalen (bah). Heb je 'n sapcentrifuge voor nodig.
MoBlo: falafel gaat wrs het beste met een keukenmachine. Is an sich wel lekker als het mengsel nog een beetje grof is!
Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.
Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Ik Google wel eens wat, maar dat zijn uitzonderingen. Ansich is het redelijk makkelijk vast te stellen als er iets kapot is. Wat veel meer tricky is zijn van die bedrijfs specifieke applicaties die ineens niet meer werken. Maar als je ergens een tijdje werkt en weet hoe de boel in elkaar steekt komen de twee vingers weer tevoorschijnquote:Op maandag 16 februari 2009 14:41 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo?Vind dit interessant
Ergens kan ik me voorstellen dat het niet goed is voor je immuunsysteem want ik meen ooit zoiets geleerd te hebben over de hormonen die je aanmaakt bij intensief sporten, maar misschien is dat ook wel onzin. Beetje klok/klepel, ik weet niet meer hoe het nou precies zat.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.
Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Dat klinkt wel logisch ja, energie sparen voor andere dingen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.
Ik heb ook zo'n oudje.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
Bij mij persoonlijk: klein beetje brak, kan ook verveling zijn, sporten om even een energieboost vrij te maken. Maar echt brak: je kan je energie beter gebruiken om beter te worden en het sporten zelf gaat waarschijnlijk helemaal niet lekker. Tussenweg: even een frisse neus halen en kwartiertje ofzo wandelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Mja, dan zou je iets echt low-impact moeten gaan doen. Beter wandelen dan rennen, zeg maar.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:53 schreef Tinkepink het volgende:
Mij staat ook zoiets bij. Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik óók niet lekker in mijn vel zit (letterlijk) als ik niets doe. En nu twijfel ik....
Kans dat daardoor de ziekte lekker doorzet en het er in 2 dagen uit is.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n oudje.Waarschijnlijk nog ouder denk ik, jaren zestig of zeventig ofzo.
Zit ook een heel fijn boekje bij waarin uitgelegd wordt wat de huisvrouw wel niet allemaal voor lekkers met de mixer kan maken voor man en kinderen.![]()
Wie kent 'em niet?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
Helemaal gemist idd!quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn cakebak verhaal gemist?
Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
Die hadden wij tot ie kapot gingquote:
Maar het is wel echt kook- en bakweerquote:Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die hadden wij tot ie kapot ging, en nu hebben we weer zo eentje (maar dan nieuw en wit ipv "ooit wit"). Mixers zijn tof (zeker als je beslag moet kloppen).
Ja fijn, ik had al zo'n enorme bakbui. Gelukkig gaat het zo regenen (en moet ik naar winkels voor ingredienten).
Whoa, ga je weer decoreren?quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb m'n tweede kapsel voor vandaag al in de oven staan.. Gaan wel samen één taart worden, is dat een excuus?
Ik hou van bakkenquote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is wel echt kook- en bakweer
Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven
Stiekem ben ik echt zooo burgerlijk
Hehe, die had mijn moeder ook!quote:
Ja!quote:
Burgerlijk mag weer, volgens mij komt het weer helemaal terug.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is wel echt kook- en bakweer
Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven
Stiekem ben ik echt zooo burgerlijk
Het ligt eraan. Als ik me redelijk niet lekker voel, dan knap ik op van sporten en als ik me echt ziek voel, dan word ik er zieker van.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Ja!!! Hebben!quote:Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.
Ook leuk?
http://allrecipes.com/Sea(...)banana%20nut%20breadquote:Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Dat zegt inderdaad bijna iedereen tegen me, maar ik doe het zoveel mogelijk op gevoel, daar heb ik meer lol in. 1x volgens recept maken, dan weet je hoe het 'hoort' en daarna doe ik het op gevoel. Is het deeg te klef, beetje bloem erbij. Krijg ik er geen bal van, beetje boter erbij ... Net zolang tot het genoeg op het origineel lijktquote:Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:
BTW Chico, de ervaring leert mij juist dat bij bakken de hoeveelheden en verhoudingen wèl nauw luisteren... Bij brooddeeg maakt het weinig uit, maar bij taart maakt een beetje meer boter of bloem zoveel verschil!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |