abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66119432
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.

Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothies .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66119434
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:32 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Misschien dat ik het een keer ga maken, maar dan laat ik de chilivlokken wel weg. Ik ben niet zo'n fan van heet eten en mijn maag ook niet.

Is er een andere manier om die mais te pureren? Ik heb namelijk geen keukenmachine en nee, dit ga ik niet in de blender gooien denk ik
Oh ik heb ook geen keukenmachine en wilde het wel in de blender gooien?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:39:11 #203
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66119459
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:36 schreef Chicolate het volgende:

@Kim: moet jij dan ook échte problemen oplossen? In de trant van "hij gaat niet meer aan/hij detecteer de hardeschijf niet meer/hij loopt continue vast".
[..]
Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66119468
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:38 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Staafmixer? Die dingen kosten ook nog eens geen drol (9,95 oid) en zijn daarna bruikbaar voor het maken van smoothies .
Voor smoothies heb ik al een blender.

@cycle: ik schreef dat n.a.v. het verhaal dat ik cake ging bakken, en geen staafmixer had en toen de ingrediënten voor de cakemix maar in de blender parkeerde.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66119530
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
Mijn cakebak verhaal gemist?

Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
pi_66119571
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als ik geluk heb wel. Maar het meeste is toch met twee vingers in de neus "stomme vragen" oplossen .
Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo? Vind dit interessant
pi_66119578
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:35 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je het niet in de blender gooien Ewelina?
is te massief

toen ik hoe heet dat spul? Falafel ging maken lukte dat ook niet lekker in de blender.

Staafmixer ook niet overigens..

moet nog steeds de manier vinden
Ja doei.
pi_66119626
Ik kan ook pindakaas maken in mijn blender, dus dit moet ook wel lukken
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66119641
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:39 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Voor smoothies heb ik al een blender.

@cycle: ik schreef dat n.a.v. het verhaal dat ik cake ging bakken, en geen staafmixer had en toen de ingrediënten voor de cakemix maar in de blender parkeerde.
Cake moet ook niet met een staafmixer maar met een gewone mixer.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66119662
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)
pi_66119712
Maar hee, ik ga maar eens naar college. Ik heb een kwartiertje geleden mijn opdrachten in tweevoud uitgeprint, en nu hoop ik maar dat het niet te bedompt is in dat zaaltje Anders val ik in slaap en dat terwijl het college best interessant is.
pi_66119736
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn blender te groot/grof is voor mais. Besjes kan hij ook niet goed pureren.
Probeer het maar eens pulserend.
Besjes zijn niet geschikt voor in de blender; ofwel de pitjes blijven heel (bah) of ze worden fijngemalen (bah). Heb je 'n sapcentrifuge voor nodig.

MoBlo: falafel gaat wrs het beste met een keukenmachine. Is an sich wel lekker als het mengsel nog een beetje grof is!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:45:17 #213
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66119752
. vanmorgen college van een leger-intelligence persoon. De Zweedse kroonprinses was er ook bij. Wel interessant hoor, maar vooral 'spannend'. 'De informatie in deze lecture mag gebruikt worden, maar niet gequote worden met mijn naam erbij.' 'I'm not allowed to answer that question since that would be an infringement of Swedish Security'...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66119813
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Weet je wat héél vies is? Margarine zachtroeren met de mixer. Gaat het schiften

Boter

Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
pi_66119827
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Die had ik ook niet. En eerlijk gezegd weet ik niet eens het verschil tussen die twee (ik gebruik ze nooit en ik heb slechts 1 x een cake gebakken)
Een gewone mixer is een ding met 2 garden of deeghaken die je erin kunt prikken die dan heen en weer gaan en roeren/kloppen. Een staafmixer is een soort cilinder met een mesje erin dat ronddraait en eigenlijk alles fijnmaalt.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:47:05 #216
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66119839
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.

Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66119868
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Probeer het maar eens pulserend.
Besjes zijn niet geschikt voor in de blender; ofwel de pitjes blijven heel (bah) of ze worden fijngemalen (bah). Heb je 'n sapcentrifuge voor nodig.

MoBlo: falafel gaat wrs het beste met een keukenmachine. Is an sich wel lekker als het mengsel nog een beetje grof is!
klopt, maar ik heb nog geen keukenmachine

dus ik zoek nu naar een goed alternatief.. ben bijna jarig, dus dan ga ik een keukenmachine vragen
Ja doei.
pi_66119911
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:47 schreef Tinkepink het volgende:
Hé, hoe zit het ook alweer met brakheid/verkoudheid en sporten? Ik voel me namelijk met de dag brakker worden, maar heb ook al een week niet gesport (alleen een beetje thuis op de crosstrainer). En nu zit ik een beetje met de kip-ei conclusie in mijn hoofd.

Zou ik juist zieker worden als ik ga sporten, of word ik juist zieker als ik het niet doe?
Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:51:20 #219
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66120000
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:41 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Weet je meestal uit je hoofd wat de oplossing is, bij dit soort 'leuke' problemen, of ga je zelf ook zitten googlen/tweakers ofzo? Vind dit interessant
Ik Google wel eens wat, maar dat zijn uitzonderingen. Ansich is het redelijk makkelijk vast te stellen als er iets kapot is. Wat veel meer tricky is zijn van die bedrijfs specifieke applicaties die ineens niet meer werken. Maar als je ergens een tijdje werkt en weet hoe de boel in elkaar steekt komen de twee vingers weer tevoorschijn .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_66120008
quote:

Ergens kan ik me voorstellen dat het niet goed is voor je immuunsysteem want ik meen ooit zoiets geleerd te hebben over de hormonen die je aanmaakt bij intensief sporten, maar misschien is dat ook wel onzin. Beetje klok/klepel, ik weet niet meer hoe het nou precies zat.
pi_66120030
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uitkijken met sporten als je brak en verkouden bent! Je hebt je energie nodig voor andere dingen. EN je raakt sneller oververhit.
Dat klinkt wel logisch ja, energie sparen voor andere dingen.
pi_66120054
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb trouwens een prehistorische Philips handmixer; ik denk dat 'ie ruim 30 jaar oud is, maar hij werkt echt prima
Ik heb ook zo'n oudje. Waarschijnlijk nog ouder denk ik, jaren zestig of zeventig ofzo.
Zit ook een heel fijn boekje bij waarin uitgelegd wordt wat de huisvrouw wel niet allemaal voor lekkers met de mixer kan maken voor man en kinderen.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:53:03 #223
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66120063
Mij staat ook zoiets bij. Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik óók niet lekker in mijn vel zit (letterlijk) als ik niets doe. En nu twijfel ik....
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_66120066
tis druk hier op werk
pi_66120083
quote:

Bij mij persoonlijk: klein beetje brak, kan ook verveling zijn, sporten om even een energieboost vrij te maken. Maar echt brak: je kan je energie beter gebruiken om beter te worden en het sporten zelf gaat waarschijnlijk helemaal niet lekker. Tussenweg: even een frisse neus halen en kwartiertje ofzo wandelen.
pi_66120103
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:53 schreef Tinkepink het volgende:
Mij staat ook zoiets bij. Aan de andere kant weet ik uit ervaring dat ik óók niet lekker in mijn vel zit (letterlijk) als ik niets doe. En nu twijfel ik....
Mja, dan zou je iets echt low-impact moeten gaan doen. Beter wandelen dan rennen, zeg maar.
pi_66120116
quote:

Kans dat daardoor de ziekte lekker doorzet en het er in 2 dagen uit is.

Als je voelt dat het kan: DOEN. Luister naar je lichaam..
pi_66120155
En staafmixers? Ik heb 2 molenstenen in mijn keuken staan die ik rond laat draaien door een os!
  maandag 16 februari 2009 @ 14:56:42 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66120209
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n oudje. Waarschijnlijk nog ouder denk ik, jaren zestig of zeventig ofzo.
Zit ook een heel fijn boekje bij waarin uitgelegd wordt wat de huisvrouw wel niet allemaal voor lekkers met de mixer kan maken voor man en kinderen.
.

Mijn ouders hebben zo'n snijmachine voor boontjes. Ook een prehistorisch geval .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 16 februari 2009 @ 14:57:02 #230
70532 loveli
N
pi_66120222
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Wie kent 'em niet?
crap in = crap out
  maandag 16 februari 2009 @ 14:58:46 #231
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66120300
Bij beetje braque beetje sporten voor extra energie zoals Chico al zegt, meer braque? Daarvoor hebben ze nu het wellness gedeelte bij de sportschool
Duik het turkse stoombad en de sauna in en ga lekker lang onder de douche staan of ga ff onder de zonnebank als je die hebt

Ietskes aangekomen door die vreet partijen van de laatste tijd, deze week weer een beginnetje maken met trainen als mijn rib 't toelaat. Ik ben nog steeds half stoned van de pijnstillers en zweef zo de halve dag zo rond de uni

Over de keukenmachine frenzy, staafmixers pwnen sowieso elke keukemachine, tenzij je een KitchenAid hebt. Moest 's een pesto maken van brokken parmazaanse kaas en andere meuk. Wilde ze in de blender doen. Toch maar even een trouwe staafmixer erbij. Klusje was zo geklaard. Nu moet je natuurlijk wel weten hoe je 't moet doen met dat ding, want daar zit ook nog een complete wetenschap achter als ik zo de kookboeken moet geloven.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_66120303
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Helemaal gemist idd!
Vertel! Wat ging er mis?

Ik heb trouwens geen keukenmachine. En geen sapcentrifuge. Die dingen zijn te groot en ik vermoed dat ik ze niet veel gebruik. Wel net een oude staafmixer van mijn moeder gekregen en daar zit ook zo'n hakding bij, dus ik eens kijken of ik binnenkort eens wat kan gaan prutsen met dat ding.
pi_66120353
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie kent 'em niet?
[ afbeelding ]
die hebben mijn ouders
Ja doei.
pi_66120378
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

die hebben mijn ouders
Die hebben al onze ouders.. en grootouders!
pi_66120514
quote:

[..]

Wie kent 'em niet?
[ afbeelding ]
Die hadden wij tot ie kapot ging , en nu hebben we weer zo eentje (maar dan nieuw en wit ipv "ooit wit"). Mixers zijn tof (zeker als je beslag moet kloppen).

Ja fijn, ik had al zo'n enorme bakbui . Gelukkig gaat het zo regenen (en moet ik naar winkels voor ingredienten).
pi_66120570
Ik heb m'n tweede kapsel voor vandaag al in de oven staan. . Gaan wel samen één taart worden, is dat een excuus?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66120576
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:05 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Die hadden wij tot ie kapot ging , en nu hebben we weer zo eentje (maar dan nieuw en wit ipv "ooit wit"). Mixers zijn tof (zeker als je beslag moet kloppen).

Ja fijn, ik had al zo'n enorme bakbui . Gelukkig gaat het zo regenen (en moet ik naar winkels voor ingredienten).
Maar het is wel echt kook- en bakweer
Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven

Stiekem ben ik echt zooo burgerlijk
pi_66120592
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb m'n tweede kapsel voor vandaag al in de oven staan. . Gaan wel samen één taart worden, is dat een excuus?
Whoa, ga je weer decoreren?
pi_66120639
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo kneuterig leuk, terwijl de regen tegen de ruiten striemt, in de keuken met je schort en je mizer en je oven

Ik hou van bakken . Lekker spullen bij elkaar gooien (een beetje van dit, een beetje van dat en je vooral niet aan de hoeveelheden in het recept houden), deeg kneden, ondertussen het halve deeg al opsnoepen en dan een paar uur wachten, taart klaar ... hmmm .
pi_66120656
quote:

[..]

Wie kent 'em niet?
[ afbeelding ]
Hehe, die had mijn moeder ook! Gekregen toen ze trouwden ofzo.
Volgens mij heeft ze nu pas een nieuwe, of ze heeft deze nog steeds. Onverwoestbaar.
pi_66120669
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Whoa, ga je weer decoreren?
Ja! . Ik ga een veel mooiere strik maken dan die vorige! Heb nu ook een sugarcraft gun voor de afwerking, geweldig ding. Ga 'm vullen met lemon curd en banketbakkersroom. . Als 'ie af is post ik wel een foto!
pi_66120777
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Burgerlijk mag weer, volgens mij komt het weer helemaal terug.

Nou wil ik een appeltaart bakken. Laat ik dat maar niet doen...
Oeh, of een notencake. Da's ook lekker winters.
pi_66120861
Ik wil mon chou taart maken. Want die vulling is echt hemels om van te snoepen . Of een appelkruimeltaart (heerlijkste deeg ooit, het is ongebakken nog lekkerder dan na het bakken).

Pfff laat ik maar huiswerk maken/kamer opruimen, het regent nu toch al.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:15:02 #244
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66120907
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66120988
quote:

Het ligt eraan. Als ik me redelijk niet lekker voel, dan knap ik op van sporten en als ik me echt ziek voel, dan word ik er zieker van.

Ha, behoorlijk spuit elf zie ik!

Dan maar een lijstje:

O: geroosterd brood met rosbief
L:2x geroosterd brood, 1 met rosbief en de ander met gebakken kastanjechampignonnetjes, rode ui en peterselie.
pi_66121014
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
ik wil vanavond eigenlijk banana-nut-bread maken. Alleen ben ik nog opzoek naar een recept. Iemand een idee??
Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.
Ook leuk?

BTW Chico, de ervaring leert mij juist dat bij bakken de hoeveelheden en verhoudingen wèl nauw luisteren... Bij brooddeeg maakt het weinig uit, maar bij taart maakt een beetje meer boter of bloem zoveel verschil!
pi_66121051
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb wel een lekker recept voor banana maple toffee cake, en ik denk dat het erg lekker is als je daar pecannoten bijdoet.
Ook leuk?
Ja!!! Hebben!
pi_66121080
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:15 schreef AKnynke het volgende:
http://allrecipes.com/Sea(...)banana%20nut%20bread
pi_66121118
Mijn studeermotivatie, wat doen jullie!
Nou wil ik ook bakken en decoreren . Niets mis met burgerlijkheid.

lijstje:
O: brinta
T: appel
L: 3 kleine afbakbroodjes (veul, maar honger) met pindakaas en jam
T: Evy, zometeen
T: appel?
D: risotto met spekjes en erwten
T: ?

DaD: maak je de kapsels echt zelf of met zo'n mixje?

En ik las ergens iets van een jarige miss_s, gefeliciteerd
Ga je nog wat leuks doen op/voor je verjaardag?
pi_66121257
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:17 schreef ColdFeet het volgende:
BTW Chico, de ervaring leert mij juist dat bij bakken de hoeveelheden en verhoudingen wèl nauw luisteren... Bij brooddeeg maakt het weinig uit, maar bij taart maakt een beetje meer boter of bloem zoveel verschil!
Dat zegt inderdaad bijna iedereen tegen me, maar ik doe het zoveel mogelijk op gevoel, daar heb ik meer lol in. 1x volgens recept maken, dan weet je hoe het 'hoort' en daarna doe ik het op gevoel. Is het deeg te klef, beetje bloem erbij. Krijg ik er geen bal van, beetje boter erbij ... Net zolang tot het genoeg op het origineel lijkt . Ik heb ook wel eens een taart gemaakt toen de weegschaal kapot was en hij is gelukt.

Edit: en dit is ook mijn grote probleem bij practica, daar doe ik het liefst hetzelfde, maar pakt het altijd verkeerd uit . Zeker als ik "20 microliter" moet toevoegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')