abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66088533
Bron: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tennis/7891164.stm
In het kort: de israelische tennisster Shahar Peer is een visum geweigerd door de Verenigde Arabische Emiraten voor een tennistoernooi in Dubai.Door de visumweigering kan Peer niet uitkomen tegen de als 15e geplaatste russin Anna Chakvetadze. De autoriteiten van de VAE hebben geen verklaring uitgegeven voor de visumweigering maar het is duidelijk dat het islamitisch geloof van dit land een rol speelt in de weigering van een joodse tennisster. De opportunisten van de WTA geeft aan die teleurgesteld te zijn door de beslissing van de VAE maar ziet "verder geen redenen om het toernooi te staken".

Voor de liefhebbers nog een fotootje van Peer en van Chakvetadze

pi_66088737
Discriminatie..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_66088804
Andersom krijgt iemand van de VAE ook heeel lastig een visum voor Israel
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66089057
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.

Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
pi_66092083
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
pi_66092622
Wie betaalt bepaalt
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66092677
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
Duizenden ?
  zondag 15 februari 2009 @ 19:00:03 #8
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66092703
Jammer dat de sport te leiden heeft van ruzies van landen onderling.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:06:08 #9
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66092915
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:00 schreef Remcosb het volgende:
Jammer dat de sport te leiden heeft van ruzies van landen onderling.
Net of dat iets nieuws zou zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 19:11:56 #10
239053 trifko
One Minute!
pi_66093134
wordt Israel uberhaupt erkend door de VAE?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66093205
quote:
Wat een slecht excuus, zij heeft daar helemaal niks mee te maken. Ik vind het een zeer eng geestige gedachte.
Ze moeten daar gewoon eens leren incasseren, ik vind het onbehoorlijk en kinderachtig. Die rare landen daar in het MO doen al huillie als je een israelisch stempel in je paspoort hebt staan, zegt genoeg lijkt mij.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 februari 2009 @ 19:41:51 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66094215
Zo zie je maar weer; sport verbroedert. Hopen dat de WTA inderdaad maatregelen neemt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_66094259
Laten we sport en politiek scheiden: Israel uit de UEFA. Gezellig teamsporten tegen teams uit hun eigen regio, net als de rest van de wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66094288
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
En dat baseer je op...
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_66094351
Het is voor Palestijnen in ieder geval heel lastig om in Israel een potje te gaan tennissen.
pi_66094734
quote:
Laten we het alsjeblieft niet hebben over de solidariteit van de rijke olie-Arabieren met hun minder bedeelde Palestijnse broeders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:28:48 #17
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66095870
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:

Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
Ach, ik denk dat het eerst een paar maanden onderzoek doen en dan het onderzoek in de doofpot wegmoffelen. Dat onderzoek komt waarschijnlijk nooit meer ter sprake, de WTA is van het probleem af en volgend jaar wordt er gewoon gespeeld in Dubai aangezien de WTA ook ergens rijk van moet worden.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat je het islamitisch geloof hierbij betrekt, de dames staan immers niet al te bedekt op de baan dus als het daarom ging werd het toernooi denk ik überhaupt niet gehouden. Eerder met de politieke situatie rondom Israël.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:31:50 #18
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66095975
quote:
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.

Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's. De wijd opengesperde benen van een mogelijke tegenstander van mevr. Peer waren toch niet de reden voor de boycot.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 15-02-2009 20:44:37 ]
Here we are now, entertain us.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:35:09 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66096108
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ze moeten daar gewoon eens leren incasseren, ik vind het onbehoorlijk en kinderachtig.
Wat een bullshit. Van mening zijn dat een land anderen onderdrukt heeft niks te maken met wel of niet leren incasseren

Wanneer er sprake is van belediging en je bent van mening dat degene die zich beledigd voelt niet of anders op de belediging moet reageren, dan kun je spreken over leren incasseren. Wanneer er sprake is van een oorlog / strijd en een groep kiest partij heeft dat weinig te maken met incasseringsvermogen van deze groep.

Desalniettemin een belachelijke actie van het VAE. Je kan m.i. niet iemand weigeren omdat de persoon toevallig uit een 'verkeerd' land komt.

Prima een natie een andere natie aanspreekt. Maar ga niet burgers op zo'n manier weigeren, zeker niet wanneer het gaat om een tennistournooi.

Ben trouwens benieuwd hoe buachaille had gereageerd wanneer Israel een sporter uit een Moslimland had gewijgerd...
Krekker is de bom!
pi_66096189
Bij schaken zijn er ook wel eens problemen geweest.
De WTA zal het wel niet zo hard spelen, Israel stelt op tennisgebied verder weinig voor.
pi_66096510
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:31 schreef voyeur het volgende:

Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's.
In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:46:56 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66096616
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.
Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:
quote:
"WTA chief executive Larry Scott said the women's tour was "deeply disappointed" by the decision.
"Ms Peer has earned the right to play in the tournament and it's regrettable that the UAE is denying her this right," he said.
"Ms Peer and her family are obviously extremely upset and disappointed by the decision of the UAE and its impact on her personally and professionally."
Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament".
No host country should deny a player the right to compete in a tournament for which she has qualified by ranking," he added.
De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactie
pi_66096997
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:46 schreef voyeur het volgende:

Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:
[..]

De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactie
Ik vrees dat aan jou geen groot kommaneuker verloren is gegaan want je kunt zelf ook niet lezen. In het stukje van de Telegraaf, dat bij nader inzien inderdaad niet 100% correct vertaald is wordt toch echt verwezen naar het lopende evenement: "dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." lees ik wel zo. Ik zeg dat het dreigen met acties naar het lopende evenement een goede actie is en dat men niet opportunistisch moet doen. Wat is jouw mening eigenlijk? Vind je het een goed plan dat men Israelische sporters weigert. Net zoals men ook met israelische wetenschappers probeert te doen, een boycot zoals door linkse hardliners wordt voorgesteld.
pi_66097113
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
Desalniettemin een belachelijke actie van het VAE. Je kan m.i. niet iemand weigeren omdat de persoon toevallig uit een 'verkeerd' land komt.
Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:02:06 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66097269
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
Ja en? Dat het vaker voorkomt maakt het niet minder belachelijk.

Het geeft hooguit aan dat dit achterlijke gedrag niet specifiek aan een Moslim-land voorbehouden is.
Krekker is de bom!
pi_66097292
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In die zin zouden juist de Islamitische landen niet meer internationaal mogen sporten. Want ondanks alle kritiek op Israel wordt het racisme toch met name in de Islamitische wereld in de dagelijkse praktijk gebracht
  zondag 15 februari 2009 @ 21:18:11 #27
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66097923
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:56 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik vrees dat aan jou geen groot kommaneuker verloren is gegaan want je kunt zelf ook niet lezen. In het stukje van de Telegraaf, dat bij nader inzien inderdaad niet 100% correct vertaald is wordt toch echt verwezen naar het lopende evenement: "dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." lees ik wel zo. Ik zeg dat het dreigen met acties naar het lopende evenement een goede actie is en dat men niet opportunistisch moet doen. Wat is jouw mening eigenlijk? Vind je het een goed plan dat men Israelische sporters weigert. Net zoals men ook met israelische wetenschappers probeert te doen, een boycot zoals door linkse hardliners wordt voorgesteld.
"dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." zonder tijdsbepaling en in die vage zin omschreven wijst er al op dat het niet om dit -tournooi- gaat. Ik kan prima komma's neuken ook al vind ik ze wat klein geschapen.

Mijn mening is er niet omdat ik helemaal niet weet of Dubai Israelische sporters aan het weigeren is of dat mwn uberhaupt geen visum aan Israeliers geeft (vrijwel zeker) of heel misschien dat men iets tegen mevrouw Peer zelf heeft. Het staat allemaal niet in je berichtje.
Wat vind jij ervan dat Cat Stevens niet in de USA mag zingen?
pi_66098208
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:18 schreef voyeur het volgende:
Wat vind jij ervan dat Cat Stevens niet in de USA mag zingen?
als die man zoals beweerd wordt terroristische organisaties financiert dan kan ik er begrip voor hebben. Als hij onschuldig is dan is het vrij vervelend.

Overigens is één van mijn vroegste herinneringen een plaatje van Cat Stevens, Lady D'Arbanville. Gedraaid op zolder door mijn vader op een oud stoffig platenspelertje
  zondag 15 februari 2009 @ 21:27:49 #29
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66098297
quote:

Inderdaad! Onderzoeken die hap! Zo! Dat zal ze leren!
pi_66098339
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:02 schreef buachaille het volgende:

In die zin zouden juist de Islamitische landen niet meer internationaal mogen sporten. Want ondanks alle kritiek op Israel wordt het racisme toch met name in de Islamitische wereld in de dagelijkse praktijk gebracht
Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed. Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.

Dat valt niet zo op in het geval Israel, maar dat komt omdat ze met Europa mee mogen doen, en niet bij hun eigen buren terecht hoeven. Dat is al bijzonder en een grote gunst, waarvan je je kunt afvragen waar ze dat aan verdiend hebben. Maar het is onzin om ervan uit te gaan dat je oorlog kunt voeren en dat dat dan geen enkel ongemak mag opleveren voor je eigen burgers, dat het grotendeels zo werkt omdat ze superieure wapens hebben en geen ethische remmingen, betekent nog niet dat het qua sport ook zo werkt.
pi_66103085
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed.
Klok, klepel en dergelijke. Lachwekkend.
quote:
Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.
Wie bepaalt dat? Jij in elk geval niet, en de VAE zouden dat ook niet mogen, in hun eentje.
quote:
Dat valt niet zo op in het geval Israel, maar dat komt omdat ze met Europa mee mogen doen, en niet bij hun eigen buren terecht hoeven. Dat is al bijzonder en een grote gunst, waarvan je je kunt afvragen waar ze dat aan verdiend hebben. Maar het is onzin om ervan uit te gaan dat je oorlog kunt voeren en dat dat dan geen enkel ongemak mag opleveren voor je eigen burgers, dat het grotendeels zo werkt omdat ze superieure wapens hebben en geen ethische remmingen, betekent nog niet dat het qua sport ook zo werkt.
Is er een VN boycot op sportteams van Israel? Vrede is de norm, het juist 180 graden omgekeerd van wat jij schrijft. Juist sport gaat door, voor zover mogelijk. VAE weigert Israëli's stelselmatig visa, dat heeft niets met recente conflicten te maken. Moeten ze zelf weten, maar dan moet je geen sportevenement gaan organiseren.

Om maar even een voorbeeld te geven hoe het ook kan: de VS boycot Cuba met van alles en nog wat, maar sport gaat door. En wat dacht je van een voetbalwedstrijd VS-Iran? Ook altijd leuk. Maar nee, zodra het op Israel aankomt schieten die Arabische landen in een achterlijke kramp.
bron
  zondag 15 februari 2009 @ 23:28:24 #32
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66104140
quote:
Of Iraanse sporters die Israël moeten bezoeken.
pi_66104392
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Of Iraanse sporters die Israël moeten bezoeken.
Dat mogen ze niet van hun eigen regime. Maar dan, hoeveel internationale toernooien zijn er in Israel georganiseerd?
bron
pi_66104534
quote:
Ja, want dat is allemaal de schuld van die ene israelische tennister.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_66104606
In 1986 organiseerde Dubai de Schaakolympiade.
Israel mocht niet meedoen toen.
http://www.olimpbase.org/1986/1986in.html

ach die ene tennister, who cares, toernooien genoeg
  maandag 16 februari 2009 @ 02:37:53 #36
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66108246
Dubai

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66112496
Op zich onterecht om een individu te weigeren op basis van herkomst. Aan de andere kant is het geen onbekend verschijnsel als mensen naar Israel willen reizen.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:11:03 #38
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66113080
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed.
In Israel wonen Joden, Moslims, Christenen, Baha'i, Druzen, Bhoedisten. Er wonen blanken, zwarten, Arabieren,Aziaten, etc.

De Arabische landen daar zijn niet half zo divers als Israel.

Daarnaast is het bestuur over de Moslim heilige plaatsen in Jerusalem nog steeds in Moslim handen. Voordat Israel Jerusalem veroverde mochten Joden niet eens naar de klaagmuur, hun heiligste plaats.

Ik denk dat als je naar de feiten kijkt, dat je er dan achter komt dat Israel een stuk toleranter is dan de buren.
quote:
Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.
Alsof sporters daar wat aan kunnen doen. Juist door op sport en cultureel gebied mensen samen te brengen kan je werken aan vrede.
quote:
Dat valt niet zo op in het geval Israel, maar dat komt omdat ze met Europa mee mogen doen, en niet bij hun eigen buren terecht hoeven. Dat is al bijzonder en een grote gunst, waarvan je je kunt afvragen waar ze dat aan verdiend hebben.
Dat komt omdat de buren weigeren tegen Israel te sporten, en wij in Europa iets minder kinderachtig en achterlijk zijn.
quote:
Maar het is onzin om ervan uit te gaan dat je oorlog kunt voeren en dat dat dan geen enkel ongemak mag opleveren voor je eigen burgers, dat het grotendeels zo werkt omdat ze superieure wapens hebben en geen ethische remmingen, betekent nog niet dat het qua sport ook zo werkt.
Sport zou los moeten staan van politiek. Het bevordert meestal juist de vriendschap tussen landen en volken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_66113907
quote:
quote:
visum geweigerd door de Verenigde Arabische Emiraten voor een tennistoernooi in Dubai.Door de visumweigering kan Peer niet uitkomen tegen de als 15e geplaatste russin Anna Chakvetadze
Het maakt me werkelijk niets uit welk land een sporter gaat weigeren om zijn/haar afkomst. Wanneer een sporter om politieke redenen geweigerd gaat worden is dat voor mij voldoende reden om dat land qua organisatie over te slaan voor dit soort wedstrijden.

Ik weet alleen dus de reden niet.

Stelletje idioten ook allemaal.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 16 februari 2009 @ 11:48:54 #40
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_66114184
Laat het maar aan de hatertjes over om een internationaal toernooi te politiseren.
pi_66114457
Ik weet niet of je laatst op het journaal de berichtgeving rond de verkiezingen in Israël hebt gezien?
Die zogenaamd "ultra-rechtse" partijen zijn geen haar beter dan de Duitsers tijdens WOII.

De Palestijnen moeten weg, zo effectief mogelijk en met zoveel mogelijk geweld en gruwelijkheden.
Het merendeel van de in Israel woonachtige Joden zijn een triest en ziekelijk egoistisch volk dat helemaal niets geleerd heeft van haar eigen geschiedenis.

Etnische zuiveringen en gruwelijke oorlogsmisdaden, en de wereld staat er bij en kijkt er naar.

Of een sporttoernooi nu de gelegenheid is om je ongenoegen te laten blijken jegens 1 tennisster valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een geweldloos signaal dat men anti-Israël is.
Iets waar ik het persoonlijk volkomen mee eens ben.
pi_66114464
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:49 schreef Chadi het volgende:
Op zich onterecht om een individu te weigeren op basis van herkomst. Aan de andere kant is het geen onbekend verschijnsel als mensen naar Israel willen reizen.
Wanneer die sporters weigeren zodat ze niet verder kunnen in hun toernooi? Ook gewoon overslaan de volgende keer wanneer je zoiets organiseert toch? Dit mag van mij voor elk land gelden.

Het is wat een ander eerder al noemde. Sport en spel moet zorgen voor samenkomen (alhoewel ik daar met voetbal soms ook mijn twijfels bij zet )
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:58:43 #43
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_66114504
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:57 schreef Technoviking het volgende:
En terecht.

Ik weet niet of je laatst op het journaal de berichtgeving rond de verkiezingen in Israël hebt gezien?
Die zogenaamd "ultra-rechtse" partijen zijn geen haar beter dan de Duitsers tijdens WOII.

De Palestijnen moeten weg, zo effectief mogelijk en met zoveel mogelijk geweld en gruwelijkheden.
Het merendeel van de in Israel woonachtige Joden zijn een triest en ziekelijk egoistisch volk dat helemaal niets geleerd heeft van haar eigen geschiedenis.

Etnische zuiveringen en gruwelijke oorlogsmisdaden, en de wereld staat er bij en kijkt er naar.
Met het kleine verschil dat de joden geen zelfmoordacties uitvoerden en ook vrij weinig raketten afvuurden op de Duitsers.
pi_66114588
quote:

Of een sporttoernooi nu de gelegenheid is om je ongenoegen te laten blijken jegens 1 tennisster valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een geweldloos signaal dat men anti-Israël is.
Kom, je bent duidelijk een kenner: waar liggen de Israelische vernietigingskampen?
pi_66114662
quote:
-edit- Genoeg topics over

Met die instelling gaat het werkelijk nooit wat worden
pi_66114722
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Met het kleine verschil dat de joden geen zelfmoordacties uitvoerden en ook vrij weinig raketten afvuurden op de Duitsers.
Dat hebben ze zelf gecreëerd. Ten eerste is het land waar ze wonen simpelweg niet van hun. Ten tweede vermoorden ze al jarenlang vrouwen, kinderen, vaders, broers etc.

Een kind dat volwassen wordt, waarvan de vader, moeder, broers of zussen zijn vermoord door de Joden. Die hoef je niet over te halen om de wapens op te pakken en de strijd aan te gaan. Natuurlijk is dat niet de weg naar vrede, maar kun je ze dit echt kwalijk nemen?

Wat zou je zelf doen?
  maandag 16 februari 2009 @ 12:06:19 #47
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66114742
Israël is een intolerant kutland. De VAE is ook een intolerant kutland. Maar zelfs intolerante kutlanden zouden inwoners uit andere intolerante kutlanden gewoon moeten laten sporten. Als die dame echt geweigerd is vanwege haar Israëlische nationaliteit, dan worden wat mij betreft de VAE de komende 3 jaar geschrapt van de lijst van organisatoren van WTA-toernooien.
pi_66114856
Laten we het lekker over het weigeren van sporters hebben. Niets gehoord over de reden van het land. Ik vind werkelijk dat je daar een individu niet voor moet laten boeten. Het is geen soldaat ofzo. Merk niets van politiek gerichtheid bij de sporter (kan er niets over vinden) .

Ik zou de wedstrijd juist gaan verplaatsen om een signaal af te geven. Sport en spel staan buiten politiek. Zo hoort het tenminste wel te zijn.
pi_66114877
Dubai sowieso.
  † In Memoriam † maandag 16 februari 2009 @ 12:12:42 #50
230491 Zith
pls tip
pi_66114952
DISRIMINATIEEEE!!!!!!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_66114991
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:05 schreef Technoviking het volgende:

[..]

Dat hebben ze zelf gecreëerd. Ten eerste is het land waar ze wonen simpelweg niet van hun.
Van wie wel dan? Interessante vraag hoor.
quote:
Ten tweede vermoorden ze al jarenlang vrouwen, kinderen, vaders, broers etc.
En de andere partij doet dat niet? Je kunt met hetzelfde gemak als jij doet een redenering de andere kant op maken.
quote:
Een kind dat volwassen wordt, waarvan de vader, moeder, broers of zussen zijn vermoord door de Joden. Die hoef je niet over te halen om de wapens op te pakken en de strijd aan te gaan. Natuurlijk is dat niet de weg naar vrede, maar kun je ze dit echt kwalijk nemen?

Wat zou je zelf doen?
pi_66115221
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:49 schreef Chadi het volgende:
Dat is waar. Zeker met een stempel uit het Midden-Oosten in je paspoort, krijg je een hoop gelazer.
  maandag 16 februari 2009 @ 12:35:11 #53
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66115551
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:22 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Dat is waar. Zeker met een stempel uit het Midden-Oosten in je paspoort, krijg je een hoop gelazer.
Mijn broer is met stempels uit de VAE, Bahrein, Turkije, Egypte, Jordanie en Senegal zonder probleem Israel binnengekomen. Ik had zelf net een nieuw paspoort, dus geen stempels.

Ook worden reizigers aangeraden eerst Syrie, Libanon, Iran, Lybie te bezoeken voordat je naar Israel gaat. Je mag nl Israel wel binnen met die stempels, maar je mag die landen niet binnen met een Israelisch stempel. Wat je zegt is dus niet waar.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_66122791
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:22 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Dit is gewoon NIET waar. Andersom wel helaas.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_66124512
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is voor Palestijnen in ieder geval heel lastig om in Israel een potje te gaan tennissen.
Daarom, maar dat zal niemand hier gaan begrijpen enkel alleen vanwege dom en hoogmoed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66124573
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:02 schreef Roi het volgende:

[..]

Dit is gewoon NIET waar. Andersom wel helaas.
Ik ken uit naaste omgeving wel een praktijkvoorbeeld, met een Zand-Arabie stempel.
pi_66133429
Cnn meldt het volgende
quote:
Dubai could lose it's place on the women's tennis tour (WTA) calendar after Israeli Shahar Peer was denied entry to compete at this week's event, the WTA supremo warned on Monday.
goed nieuws dus want dit slaat natuurlijk nergens op.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:37:04 #58
203688 Drijfzand
account closed
pi_66133915
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:28 schreef Slappy het volgende:
Cnn meldt het volgende
[..]

Nou Geert, je weet wat je te doen staat, qualificeren voor Wimbledon!

OT: jammer voor haar.
too much to do in the real world.
pi_66134081
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:28 schreef Slappy het volgende:
Cnn meldt het volgende
[..]

Het is gewoon oneerlijk tegenover spelers die mee zouden moeten kunnen doen met élk WTA tournooi dat zij maar willen. Iedereen moet gelijke kansen krijgen bij sport. Het is al erg genoeg dat dit onmogelijk is bij de andere delen van het leven, laten we dit behouden bij de meest humane vorm van competitie.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:54:10 #60
203688 Drijfzand
account closed
pi_66134827
Dubai is niet het enige land dat politiek met sport mengt; bericht van vandaag:
quote:
Prime Minister John Key has given a clear signal that he is prepared to order the Black Caps not to tour Zimbabwe.

New Zealand Cricket (NZC) chief executive Justin Vaughan said yesterday he was seeking clarification of the Government's stance on the mid-year visit.

Three one-day internationals are scheduled in the strife-torn nation in July, under the International Cricket Council's (ICC) future tours programme.

The only way the NZC can avoid heavy ICC sanctions is if Mr Key ordered the national team not to tour, as former Australian leader John Howard did in 2007.

Mr Key said today the Cabinet had not considered the issue.

"We'll need to look at that but I'd be deeply sceptical about whether they will be going," he said.

"We don't support that regime, we don't support what's happening in that country and we don't want to give a signal that we do."
http://www.odt.co.nz/news(...)imbabwe-cricket-tour

En een ouder bericht:
quote:
Zimbabwe has not played test cricket since 2006. In August, Zimbabwe withdrew from this year's World Twenty20 tournament in England.

Zimbabwe was replaced by Scotland for the tournament in June.

The African country pulled out because the British government would not grant visas in protest of Robert Mugabe claiming victory in a widely discredited presidential election last year. The England and Wales Cricket Board has also cut ties with Zimbabwe.

Zimbabwe Cricket Union chairman Peter Chingoka was replaced at the Perth meetings by Wilfred Mukondiwa, who was listed in an ICC release on the meetings as an alternate for Chingoka.

Chingoka, a supporter of Mugabe, was banned from visiting Australia by the federal government as part of sanctions against the Mugabe regime.
too much to do in the real world.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:57:30 #61
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66135014
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:40 schreef waht het volgende:

[..]

Het is gewoon oneerlijk tegenover spelers die mee zouden moeten kunnen doen met élk WTA tournooi dat zij maar willen. Iedereen moet gelijke kansen krijgen bij sport. Het is al erg genoeg dat dit onmogelijk is bij de andere delen van het leven, laten we dit behouden bij de meest humane vorm van competitie.
We hebben het over beroepssporters die gewoon geld komen verdienen. Vind je dat die meer recht hebben op een visum dan andere mensen? Dus als Dubai geen visa verleend aan landen waar het geen diplomatieke relaties onderhoudt (wat Nederland ook doet), moet ze die wel aan sporters verlenen?
pi_66135049
Het heeft niets met de Arabische-Israelische conflict te maken.Met zo'n grote neus heb je inprincipe 2 tennisrackets.Zou niet eerlijk zijn tegen over andere tenissers
pi_66135221
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef greywolfTR het volgende:
Het heeft niets met de Arabische-Israelische conflict te maken.Met zo'n grote neus heb je inprincipe 2 tennisrackets.Zou niet eerlijk zijn tegen over andere tenissers
Het is niet een erg flatteuze foto idd.
pi_66136069
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:37 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Dat zou briljant zijn.
pi_66136547
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:37 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

OT: jammer voor haar.
Dat wordt lastig; je mag maar 3x per wedstrijd klagen bij de umpire
bron
pi_66137623
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef voyeur het volgende:

[..]

We hebben het over beroepssporters die gewoon geld komen verdienen. Vind je dat die meer recht hebben op een visum dan andere mensen? Dus als Dubai geen visa verleend aan landen waar het geen diplomatieke relaties onderhoudt (wat Nederland ook doet), moet ze die wel aan sporters verlenen?
Als Dubai een Open Classic Tennis Tournament (Dubai Open), ja dan moeten ze ook Peer toelaten.
Peer is immers met haar plaats in de WTA, gerechtigd om daar te spelen.

Als je dat niet wil, moet je een tennistoernooi organiseeren met "bepaalde" spelers.
Maar dat is niet volgens het WTA geregelement.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:46:35 #67
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66138040
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is niet een erg flatteuze foto idd.
Zeg maar gerust een kutfoto met een goor wijf erop.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66138683
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel dat als een land een sport-evenement als een WTA-tournooi organiseert het álle deelnemers moet toelaten en niet weigeren op basis van geloof/afkomst etc. Kunnen ze dit niet dan mogen ze niet organiseren. Jammer voor Dubai dat ze zo 'principieel' zijn maar daar hoeft de sportwereld niet onder te lijden.
pi_66139043
Ik vraag me af hoeveel landen er zijn die überhaupt stelselmatig ingezetenen van een ander land weigeren. Tijdens de koude oorlog konden bijvoorbeeld Amerikanen onder voorwaarden gewoon de USSR in en andersom en voor zover ik weet worden Cubanen niet per definitie de toegang tot de VS ontzegd.

Heeft iemand hier informatie over?
bron
pi_66140089
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:11 schreef Viajero het volgende:

In Israel ...dan de buren.
Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat Israel niet in harmonie leeft met zjn buren. De schuldvraag wil ik even in het midden laten, Israel en de Arabische wereld leven wederzijds in onmin.
quote:
Alsof sporters daar wat aan kunnen doen. Juist door op sport en cultureel gebied mensen samen te brengen kan je werken aan vrede.
Maar internationale sportbeoefening veronderstelt internationale harmonie. Dat is nooit anders geweest.
quote:
Dat komt omdat de buren weigeren tegen Israel te sporten, en wij in Europa iets minder kinderachtig en achterlijk zijn.
Sporten tegen elkaar betekent dat je vriendschapsbanden of iets wat daar op lijkt hebt. Nederland heeft dat met bijna iedereen, dus dan ben je geneigd dat als vanzelfsprekend aan te nemen, maar zo zit de wereld niet in mekaar en heeft die nooit in mekaar gezeten.
quote:
Sport zou los moeten staan van politiek. Het bevordert meestal juist de vriendschap tussen landen en volken.
Het is ook een van de voorrechten van harmonie. Het lijkt mij eerder een symptoom maar het is sowieso deels kip en ei verhaal. Voetbalwedstrijden tussen Kroaten en Serviers zijn ook helemaal niet zo vanzelfsprekend. Griekenland, Macedonië, Griekenland-Turkije, zelfs Celtic- Rangers draagt nog de sporen van oorlog.

Misschien moeten wij Israel maar eens uit de UEFA kicken, dan kunnen ze niet genieten van een van de voorrechten van vrede, en doen ze daardoor iets beter hun best om samen met hun buren te leven. In die zin kan ik me voorstellen dat het bevorderlijk is voor de vrede.
pi_66140179
denk geen..daarbij komt dat dat soort landen nauwelijks iets organiseert wat een status heeft op sportgebied.
pi_66140262
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat Israel niet in harmonie leeft met zjn buren. De schuldvraag wil ik even in het midden laten, Israel en de Arabische wereld leven wederzijds in onmin.
[..]

Maar internationale sportbeoefening veronderstelt internationale harmonie. Dat is nooit anders geweest.
[..]

Sporten tegen elkaar betekent dat je vriendschapsbanden of iets wat daar op lijkt hebt. Nederland heeft dat met bijna iedereen, dus dan ben je geneigd dat als vanzelfsprekend aan te nemen, maar zo zit de wereld niet in mekaar en heeft die nooit in mekaar gezeten.
[..]

Het is ook een van de voorrechten van harmonie. Het lijkt mij eerder een symptoom maar het is sowieso deels kip en ei verhaal. Voetbalwedstrijden tussen Kroaten en Serviers zijn ook helemaal niet zo vanzelfsprekend. Griekenland, Macedonië, Griekenland-Turkije, zelfs Celtic- Rangers draagt nog de sporen van oorlog.

Misschien moeten wij Israel maar eens uit de UEFA kicken, dan kunnen ze niet genieten van een van de voorrechten van vrede, en doen ze daardoor iets beter hun best om samen met hun buren te leven. In die zin kan ik me voorstellen dat het bevorderlijk is voor de vrede.
Israel zit juist in de UEFA omdat Azie te kinderachtig is om met Israel te willen spelen. Wie moet hier nu gestraft worden? Een beetje krom van jou. Je wil je trouwense niet uitspreken over de schuldvraag, maar legt ondertussen wel de schuld even bij Israel.

Waarom is sport een voorrecht van harmonie? De Olympische gedachte is juist dat sport ook ondanks onmin moet doorgaan.
bron
pi_66140329
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:57 schreef waht het volgende:

[..]

Laten we het alsjeblieft niet hebben over de solidariteit van de rijke olie-Arabieren met hun minder bedeelde Palestijnse broeders.
pi_66140914
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:23 schreef PhysicsRules het volgende:
Israel zit juist in de UEFA omdat Azie te kinderachtig is om met Israel te willen spelen. Wie moet hier nu gestraft worden? Een beetje krom van jou.
Ik wil hier niet de Israel-discussie over doen, maar als ze in 94 hadden doorgezet dan was het heel goed denkbaar geweest dat dat nu wel kon. Dat zijn dingen die een land zelf in ieder geval deels in de hand heeft. En als die landen zeggen dat ze wel tegen Israeliers willen sporten maar alleen als iedereen van onder dat regime op gelijke voet kan sporten, is dat dan heel onredelijk?

Ik vond bij Zuid-Afrika ook wel wat voor de sportboycot te zeggen, het uitgangspunt van sport is natuurlijk per definitie dat iedereen zich met elkaar kan en mag meten. Dat wat hier Dubai wordt tegengeworpen, is juist iets wat Israel niet waar kan maken.
quote:
Waarom is sport een voorrecht van harmonie? De Olympische gedachte is juist dat sport ook ondanks onmin moet doorgaan.
De olympische illusie misschien. Er is geen decennium geweest waarin sport niet ook politiek was. Als twee landen in oorlog zijn gaan ze ook niet samen sporten, zo werkt dat nou eenmaal. Het idee dat alles koek en ei is met het beschaafde Israel wordt nou eenmaal niet breed gedeeld in de wereld, jammer voor wie dat graag wil geloven, maar het is niet anders.
pi_66140983
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Weltschmerz het volgende:

Harmonie, mooi woord. Maar nu noem je specifiek voetbal, en dat is een vak apart. Voetbalwedstrijden kunnen uitlopen op ware slagvelden. Niet alleen tussen landen onderling maar zelfs ook binnen landen. Godzijdank zijn er andere sporten. Afgezien van een klein opstootje tussen wat Oost-Europeanen laatst bij de laatste Australian Open zijn slagvelden tijdens of na een tennis-wedstrijd zeldzaam. En dit kan gezegd worden over zo veel meer sporten.

Het moet er gewoon niet toe doen waar Peer geboren is. Ze is een (professioneel) atleet, punt. Dubai laat haar toe of zal nooit meer een WTA toernooi mogen organiseren. Zoals ik al zei is sport de meest humane vorm van competitie waarbij er duidelijke spelregels zijn. Integenstelling tot de vele andere conflicten op deze wereld. Bij sport is elke speler gelijk. Moslim, jood, zwart, blank, doet er niet toe. Je snapt zelf ook wel de implicaties van het weigeren van spelers die in feite niks misdaan hebben naast het hebben van een bepaald paspoort.

En waarom de staat Israël in deze discussie moet worden betrokken is mij een raadsel.
pi_66141158
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:
De olympische illusie misschien. Er is geen decennium geweest waarin sport niet ook politiek was. Als twee landen in oorlog zijn gaan ze ook niet samen sporten, zo werkt dat nou eenmaal. Het idee dat alles koek en ei is met het beschaafde Israel wordt nou eenmaal niet breed gedeeld in de wereld, jammer voor wie dat graag wil geloven, maar het is niet anders.
Dubai is in oorlog met Israël? Israël is in oorlog met de Moslim-wereld?

En moeten we het hier nou echt hebben over de beschaafdheid van Israël? Wellicht bekijken we de beschaafdheid van omringende dictaturen eens. Oh nee wacht... dat gaat niet, in een dictatuur is geen vrije pers.
pi_66141355
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:36 schreef waht het volgende:
Harmonie, mooi woord. Maar nu noem je specifiek voetbal, en dat is een vak apart. Voetbalwedstrijden kunnen uitlopen op ware slagvelden. Niet alleen tussen landen onderling maar zelfs ook binnen landen. Godzijdank zijn er andere sporten. Afgezien van een klein opstootje tussen wat Oost-Europeanen laatst bij de laatste Australian Open zijn slagvelden tijdens of na een tennis-wedstrijd zeldzaam. En dit kan gezegd worden over zo veel meer sporten.
Dat zijn dus de randgevallen. Een stap verder en er kan niet meer gesport worden, wat mijn punt is.
quote:
Het moet er gewoon niet toe doen waar Peer geboren is. Ze is een (professioneel) atleet, punt. Dubai laat haar toe of zal nooit meer een WTA toernooi mogen organiseren. Zoals ik al zei is sport de meest humane vorm van competitie waarbij er duidelijke spelregels zijn. Integenstelling tot de vele andere conflicten op deze wereld. Bij sport is elke speler gelijk. Moslim, jood, zwart, blank, doet er niet toe.
Ok, je bent Palestijn en je hebt talent, dus kun je je meten met de besten want het doet er niet toe. Of werkt dat toch niet?
quote:
Je snapt zelf ook wel de implicaties van het weigeren van spelers die in feite niks misdaan hebben naast het hebben van een bepaald paspoort.
Vervelend, maar sommige afkomsten hebben nou eenmaal dat gevolg, en meestal ligt het aan de machthebbers.
pi_66141478
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil hier niet de Israel-discussie over doen, maar als ze in 94 hadden doorgezet dan was het heel goed denkbaar geweest dat dat nu wel kon. Dat zijn dingen die een land zelf in ieder geval deels in de hand heeft. En als die landen zeggen dat ze wel tegen Israeliers willen sporten maar alleen als iedereen van onder dat regime op gelijke voet kan sporten, is dat dan heel onredelijk?

Ik vond bij Zuid-Afrika ook wel wat voor de sportboycot te zeggen, het uitgangspunt van sport is natuurlijk per definitie dat iedereen zich met elkaar kan en mag meten. Dat wat hier Dubai wordt tegengeworpen, is juist iets wat Israel niet waar kan maken.

[..]
Nu doe je het weer. Je wil de discussie niet aangaan, maar geeft wel je mening. Doe dat dan niet. Er is geen internationale boycot tegen Israel en zolang die er niet is kan Dubai niet in zijn ééntje wel gaan boycotten én tegelijkertijd een internationaal toernooi organiseren. Het is het een óf het ander.
bron
pi_66141592
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:45 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]
Er is geen internationale boycot tegen Israel en zolang die er niet is kan Dubai niet in zijn ééntje wel gaan boycotten én tegelijkertijd een internationaal toernooi organiseren. Het is het een óf het ander.
Dat kunnen ze dus wel, toernooi wordt toch gespeeld ?
(al is maar voor 1 jaar wellicht)
pi_66141644
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

daar gaat dus de ophef over
bron
pi_66141817
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

daar gaat dus de ophef over
weet ik .meestal ligt het een jaar later weer anders.
..en verder organiseren die landen bijna niets wat internationaal van belang is.

Bij schaken heeft het ook vaak gespeeld , zie de link die ik eerder postte
pi_66142028
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:45 schreef PhysicsRules het volgende:
Nu doe je het weer. Je wil de discussie niet aangaan, maar geeft wel je mening. Doe dat dan niet.
Ik zeg toch 'ze' en 'en in ieder geval deels'? Dat je overal kunt sporten en je burgers overal heen kunnen is nou eenmaal een van de bonussen van vrede stichten. Israel is daar nou eenmaal niet in geslaagd, dan hebben ze die bonus ook niet.
quote:
Er is geen internationale boycot tegen Israel en zolang die er niet is kan Dubai niet in zijn ééntje wel gaan boycotten én tegelijkertijd een internationaal toernooi organiseren. Het is het een óf het ander.
Dubai heeft natuurlijk een probleem met de tennisbond, terecht ook vanuit het oogpunt van de tennisbond. Maar dat doet er niet aan af dat het bewind in Israel er niet in slaagt om de randvoorwaarden te creeren voor het onbezorgd en onbeperkt reizen en sporten door al haar burgers. Net zoals de regimes van Servie, Zaire, Libie, Noord-Ierland, Zuid-Ossetië, Georgie, Noord-Korea en noem maar op wat voor landen in conflict zijn of zijn geweest.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:00:20 #83
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66142185
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

Als die sjiek daar de buidel trekt wordt er volgend jaar weer gewoon getennist in Dubai hoor. Uiteindelijk zijn al die tennissers professionals en als er flink wat startgeld tegenover staat spelen die allemaal in Dubai.
pi_66142267
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:00 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Als die sjiek daar de buidel trekt wordt er volgend jaar weer gewoon getennist in Dubai hoor. Uiteindelijk zijn al die tennissers professionals en als er flink wat startgeld tegenover staat spelen die allemaal in Dubai.
Helaas zul je waarschijnlijk gelijk hebben. Sportbonden staan nou niet bepaald bekend om hun principes als je een zak geld voor hun neus hangt.
bron
pi_66143392
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ok, je bent Palestijn en je hebt talent, dus kun je je meten met de besten want het doet er niet toe. Of werkt dat toch niet?
Dan heb je denk ik meer geluk nodig om in de juiste kringen (coaches etc.) te geraken, maar onmogelijk is het niet. Zo speelt er nu een Servische tennister mee met de top van de wereld terwijl deze opgegroeid is onder minder gelukkige omstandigheden.

Maar dit begint weer een Israel-Palestina discussie te worden, en die zijn tot op heden vrij vruchtloos.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:34:42 #86
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66143751
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:01 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Helaas zul je waarschijnlijk gelijk hebben. Sportbonden staan nou niet bepaald bekend om hun principes als je een zak geld voor hun neus hangt.
En als ze dat wel zijn wordt er gewoon een rivaliserende bond opgericht door toppers met dollartekens in de ogen. Sport is niet alleen met politiek maar zeker ook met geldzucht verweven.
  maandag 16 februari 2009 @ 23:41:25 #87
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66144003
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:40 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Als Dubai een Open Classic Tennis Tournament (Dubai Open), ja dan moeten ze ook Peer toelaten.
Peer is immers met haar plaats in de WTA, gerechtigd om daar te spelen.

Als je dat niet wil, moet je een tennistoernooi organiseeren met "bepaalde" spelers.
Maar dat is niet volgens het WTA geregelement.
Je negeert mijn vraag. Hebben sporters meer recht op een visum dan andere burgers?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:48:59 #88
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66144296
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:03 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik vraag me af hoeveel landen er zijn die überhaupt stelselmatig ingezetenen van een ander land weigeren. Tijdens de koude oorlog konden bijvoorbeeld Amerikanen onder voorwaarden gewoon de USSR in en andersom en voor zover ik weet worden Cubanen niet per definitie de toegang tot de VS ontzegd.

Heeft iemand hier informatie over?
Er zijn ontzettend veel landen die om allerlei redenen visa ontzeggen aan buitenlanders. In sport (bijv. Groot-Britannie aan een stel Afrikaanse roeiers), maar vooral ook daarbuiten. Vrij zelden ' per definitie', maar meestal is het wel een patroon.
Israel weigert buitenlanders toe te laten tot de Westbank en Gaza-strook, Soedan doet moeilijk, Noord-Korea is vrijwel niet in te komen net als Myanmar. China houdt niet van Taiwanese paspoorten, Amerikanen niet van Iraanse paspoorten, etc. Het ontzeggen van de toegang komt eigenlijk heel veel voor.
pi_66147511
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:48 schreef voyeur het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel landen die om allerlei redenen visa ontzeggen aan buitenlanders. In sport (bijv. Groot-Britannie aan een stel Afrikaanse roeiers), maar vooral ook daarbuiten. Vrij zelden ' per definitie', maar meestal is het wel een patroon.
Israel weigert buitenlanders toe te laten tot de Westbank en Gaza-strook, Soedan doet moeilijk, Noord-Korea is vrijwel niet in te komen net als Myanmar. China houdt niet van Taiwanese paspoorten, Amerikanen niet van Iraanse paspoorten, etc. Het ontzeggen van de toegang komt eigenlijk heel veel voor.
Weigeren gebeurt veel. Maar eigenlijk altijd op individuele basis. Wat ik bedoel is: hoeveel landen zijn er die ingezetenen van een specifiek ander land a priori weigeren. De voorbeelden die jij noemt voldoen daar niet aan:

Westbank: daar kom je als buitenlander gewoon in, hoef je geen visum voor te hebben.
Gaza - daar laat Israel in principe weinig mensen in, maar daar wordt niet gediscrimineerd naar paspoort, ook Israëli's komen er niet zomaar in
Soedan, Noord-Korea, Myanmar: daar komt sowieso niemand binnen, onafhankelijk van je paspoort
Taiwanezen komen China gewoon in, er is sinds kort zelfs een rechtstreekse vliegverbinding. (En dat is bovendien weer een heel ander verhaal).
bron
pi_66147994
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer die sporters weigeren zodat ze niet verder kunnen in hun toernooi? Ook gewoon overslaan de volgende keer wanneer je zoiets organiseert toch? Dit mag van mij voor elk land gelden.

Het is wat een ander eerder al noemde. Sport en spel moet zorgen voor samenkomen (alhoewel ik daar met voetbal soms ook mijn twijfels bij zet )
Een organisator van dat toernooi hoeft geen medewerking te krijgen van de staat. Als er hier iemand voor het ABN toernooi een uitnodiging krijgt en hij mag het land niet in dan komt ie er echt niet in hoor.

Schrijf Wilders anders maar in voor Wimbeldon
pi_66149535
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 08:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een organisator van dat toernooi hoeft geen medewerking te krijgen van de staat. Als er hier iemand voor het ABN toernooi een uitnodiging krijgt en hij mag het land niet in dan komt ie er echt niet in hoor.

Schrijf Wilders anders maar in voor Wimbeldon
Wilders is geen sporter. Is ook geen vergelijking en ik wil het niet in elk bericht over Wilders hebben.

En dan nog wat, waarom het toernooi niet gewoon verplaatsen? Als organisator zou ik dus in het vervolg dat land mijden voor belangrijke toernooien (wat voor sportevenementen ook, trouwens)

Heb mijn post even een tikkeltje veranderd, maar in feite zeg ik hetzelfde. Gewoon een land mijden die sporters op grond van discriminatie weigeren. Hoppa, klaar toch? Er zijn genoeg landen waar ze wel toegelaten zou worden omdat ze daar iets minder kortzichtig denken. (en nu heb ik het niet over elke burger daar, want die gaat daar niet over)

Sport en spel moet je niet eens willen mengen met politiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 17-02-2009 09:49:14 ]
pi_66153097
/groot gelijk wat de Emiraten doen.. logisch iig.
pi_66154224
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:41 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je negeert mijn vraag. Hebben sporters meer recht op een visum dan andere burgers?
Nee.

En overtuigingen van bepaalde regime's moeten een sportevenement als een WTA-toernooi niet in de weg staan.
pi_66154664
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:04 schreef waht het volgende:

[..]

Nee.

En overtuigingen van bepaalde regime's moeten een sportevenement als een WTA-toernooi niet in de weg staan.
Naar mijn weten erkent de Emiraten Israël niet als staat, daar veranderd een toernooi niets aan.
pi_66156183
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Naar mijn weten erkent de Emiraten Israël niet als staat, daar veranderd een toernooi niets aan.
Daar verandert een toernooi inderdaad niks aan. Ik stel ook niet voor om Israël te erkennen maar om het toernooi dan ergens anders te houden.

Peer heeft niks te maken met de buitenlandpolitiek van Israël. Dit geldt voor vrijwel alle atleten. Dus waarom moeten die lijden onder de beslissingen van de politiek?
pi_66157471
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:25 schreef waht het volgende:

Dan heb je denk ik meer geluk nodig om in de juiste kringen (coaches etc.) te geraken, maar onmogelijk is het niet. Zo speelt er nu een Servische tennister mee met de top van de wereld terwijl deze opgegroeid is onder minder gelukkige omstandigheden.

Maar dit begint weer een Israel-Palestina discussie te worden, en die zijn tot op heden vrij vruchtloos.
Die probeer ik ook te vermijden, maar Israel heeft er natuurlijk wel mee te maken. Als jij dan zegt dat een sporter overal moet kunnen sporten, dan is er een groter probleem met Israel dan dat een Israelische tennister niet in Dubai kan spelen.
pi_66157793
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die probeer ik ook te vermijden, maar Israel heeft er natuurlijk wel mee te maken. Als jij dan zegt dat een sporter overal moet kunnen sporten, dan is er een groter probleem met Israel dan dat een Israelische tennister niet in Dubai kan spelen.
Niet perse óveral, maar wel waar de top (en sub-top) van de wereld bij elkaar komt om tegen elkaar te spelen. Als Israël bepaalde spelers ook niet toe wil laten terwijl die wel recht hebben om mee te doen, moeten die toernooien ook niet in Israël worden gehouden.

Het moet gewoon helemaal niet relevant zijn waar een speler is geboren of waar (geografisch gezien) een toernooi wordt gehouden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 februari 2009 @ 13:54:26 #98
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66158065
waarom toch altijd die inmenging van de politiek in de sport
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66160307
Ach 2 miljoen Palestijnen mogen niet naar hun eigen HUIS in het nu huidige Israel.
http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl
pi_66164371
Kansloos van VAE. -1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')