Duizenden ?quote:Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
Net of dat iets nieuws zou zijnquote:Op zondag 15 februari 2009 19:00 schreef Remcosb het volgende:
Jammer dat de sport te leiden heeft van ruzies van landen onderling.
Wat een slecht excuus, zij heeft daar helemaal niks mee te maken. Ik vind het een zeer eng geestige gedachte.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
En dat baseer je op...quote:Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Andersom krijgt iemand van de VAE ook heeel lastig een visum voor Israel
Laten we het alsjeblieft niet hebben over de solidariteit van de rijke olie-Arabieren met hun minder bedeelde Palestijnse broeders.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Ach, ik denk dat het eerst een paar maanden onderzoek doen en dan het onderzoek in de doofpot wegmoffelen. Dat onderzoek komt waarschijnlijk nooit meer ter sprake, de WTA is van het probleem af en volgend jaar wordt er gewoon gespeeld in Dubai aangezien de WTA ook ergens rijk van moet worden.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:
Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's. De wijd opengesperde benen van een mogelijke tegenstander van mevr. Peer waren toch niet de reden voor de boycot.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.
Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
Wat een bullshit. Van mening zijn dat een land anderen onderdrukt heeft niks te maken met wel of niet leren incasserenquote:Op zondag 15 februari 2009 19:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ze moeten daar gewoon eens leren incasseren, ik vind het onbehoorlijk en kinderachtig.
In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:31 schreef voyeur het volgende:
Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's.
Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:quote:Op zondag 15 februari 2009 20:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.
De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactiequote:"WTA chief executive Larry Scott said the women's tour was "deeply disappointed" by the decision.
"Ms Peer has earned the right to play in the tournament and it's regrettable that the UAE is denying her this right," he said.
"Ms Peer and her family are obviously extremely upset and disappointed by the decision of the UAE and its impact on her personally and professionally."
Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament".
No host country should deny a player the right to compete in a tournament for which she has qualified by ranking," he added.
Ik vrees dat aan jou geen groot kommaneuker verloren is gegaan want je kunt zelf ook niet lezen. In het stukje van de Telegraaf, dat bij nader inzien inderdaad niet 100% correct vertaald is wordt toch echt verwezen naar het lopende evenement: "dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." lees ik wel zo. Ik zeg dat het dreigen met acties naar het lopende evenement een goede actie is en dat men niet opportunistisch moet doen. Wat is jouw mening eigenlijk? Vind je het een goed plan dat men Israelische sporters weigert. Net zoals men ook met israelische wetenschappers probeert te doen, een boycot zoals door linkse hardliners wordt voorgesteld.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:46 schreef voyeur het volgende:
Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:
[..]
De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactie![]()
Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
Desalniettemin een belachelijke actie van het VAE. Je kan m.i. niet iemand weigeren omdat de persoon toevallig uit een 'verkeerd' land komt.
Ja en? Dat het vaker voorkomt maakt het niet minder belachelijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
In die zin zouden juist de Islamitische landen niet meer internationaal mogen sporten. Want ondanks alle kritiek op Israel wordt het racisme toch met name in de Islamitische wereld in de dagelijkse praktijk gebrachtquote:Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
"dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." zonder tijdsbepaling en in die vage zin omschreven wijst er al op dat het niet om dit -tournooi- gaat. Ik kan prima komma's neuken ook al vind ik ze wat klein geschapen.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik vrees dat aan jou geen groot kommaneuker verloren is gegaan want je kunt zelf ook niet lezen. In het stukje van de Telegraaf, dat bij nader inzien inderdaad niet 100% correct vertaald is wordt toch echt verwezen naar het lopende evenement: "dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." lees ik wel zo. Ik zeg dat het dreigen met acties naar het lopende evenement een goede actie is en dat men niet opportunistisch moet doen. Wat is jouw mening eigenlijk? Vind je het een goed plan dat men Israelische sporters weigert. Net zoals men ook met israelische wetenschappers probeert te doen, een boycot zoals door linkse hardliners wordt voorgesteld.
als die man zoals beweerd wordt terroristische organisaties financiert dan kan ik er begrip voor hebben. Als hij onschuldig is dan is het vrij vervelend.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:18 schreef voyeur het volgende:
Wat vind jij ervan dat Cat Stevens niet in de USA mag zingen?
Inderdaad! Onderzoeken die hap! Zo! Dat zal ze leren!quote:Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.
Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed. Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:02 schreef buachaille het volgende:
In die zin zouden juist de Islamitische landen niet meer internationaal mogen sporten. Want ondanks alle kritiek op Israel wordt het racisme toch met name in de Islamitische wereld in de dagelijkse praktijk gebracht
Klok, klepel en dergelijke. Lachwekkend.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed.
Wie bepaalt dat? Jij in elk geval niet, en de VAE zouden dat ook niet mogen, in hun eentje.quote:Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.
Is er een VN boycot op sportteams van Israel? Vrede is de norm, het juist 180 graden omgekeerd van wat jij schrijft. Juist sport gaat door, voor zover mogelijk. VAE weigert Israëli's stelselmatig visa, dat heeft niets met recente conflicten te maken. Moeten ze zelf weten, maar dan moet je geen sportevenement gaan organiseren.quote:Dat valt niet zo op in het geval Israel, maar dat komt omdat ze met Europa mee mogen doen, en niet bij hun eigen buren terecht hoeven. Dat is al bijzonder en een grote gunst, waarvan je je kunt afvragen waar ze dat aan verdiend hebben. Maar het is onzin om ervan uit te gaan dat je oorlog kunt voeren en dat dat dan geen enkel ongemak mag opleveren voor je eigen burgers, dat het grotendeels zo werkt omdat ze superieure wapens hebben en geen ethische remmingen, betekent nog niet dat het qua sport ook zo werkt.
Of Iraanse sporters die Israël moeten bezoeken.quote:Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat mogen ze niet van hun eigen regime. Maar dan, hoeveel internationale toernooien zijn er in Israel georganiseerd?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Of Iraanse sporters die Israël moeten bezoeken.
Ja, want dat is allemaal de schuld van die ene israelische tennister.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
In Israel wonen Joden, Moslims, Christenen, Baha'i, Druzen, Bhoedisten. Er wonen blanken, zwarten, Arabieren,Aziaten, etc.quote:Op zondag 15 februari 2009 21:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is het Israel die een ras aanwijst als het uitverkoren volk en de rest achterstelt, maar goed.
Alsof sporters daar wat aan kunnen doen. Juist door op sport en cultureel gebied mensen samen te brengen kan je werken aan vrede.quote:Het gaat erom dat het helemaal niet normaal is voor inwoners van landen in gewapend conflict om maar overal te sporten. Vrede is de norm wat betreft sport.
Dat komt omdat de buren weigeren tegen Israel te sporten, en wij in Europa iets minder kinderachtig en achterlijk zijn.quote:Dat valt niet zo op in het geval Israel, maar dat komt omdat ze met Europa mee mogen doen, en niet bij hun eigen buren terecht hoeven. Dat is al bijzonder en een grote gunst, waarvan je je kunt afvragen waar ze dat aan verdiend hebben.
Sport zou los moeten staan van politiek. Het bevordert meestal juist de vriendschap tussen landen en volken.quote:Maar het is onzin om ervan uit te gaan dat je oorlog kunt voeren en dat dat dan geen enkel ongemak mag opleveren voor je eigen burgers, dat het grotendeels zo werkt omdat ze superieure wapens hebben en geen ethische remmingen, betekent nog niet dat het qua sport ook zo werkt.
quote:Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het maakt me werkelijk niets uit welk land een sporter gaat weigeren om zijn/haar afkomst. Wanneer een sporter om politieke redenen geweigerd gaat worden is dat voor mij voldoende reden om dat land qua organisatie over te slaan voor dit soort wedstrijden.quote:visum geweigerd door de Verenigde Arabische Emiraten voor een tennistoernooi in Dubai.Door de visumweigering kan Peer niet uitkomen tegen de als 15e geplaatste russin Anna Chakvetadze
Wanneer die sporters weigeren zodat ze niet verder kunnen in hun toernooi? Ook gewoon overslaan de volgende keer wanneer je zoiets organiseert toch? Dit mag van mij voor elk land gelden.quote:Op maandag 16 februari 2009 10:49 schreef Chadi het volgende:
Op zich onterecht om een individu te weigeren op basis van herkomst. Aan de andere kant is het geen onbekend verschijnsel als mensen naar Israel willen reizen.
Met het kleine verschil dat de joden geen zelfmoordacties uitvoerden en ook vrij weinig raketten afvuurden op de Duitsers.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:57 schreef Technoviking het volgende:
En terecht.
Ik weet niet of je laatst op het journaal de berichtgeving rond de verkiezingen in Israël hebt gezien?
Die zogenaamd "ultra-rechtse" partijen zijn geen haar beter dan de Duitsers tijdens WOII.
De Palestijnen moeten weg, zo effectief mogelijk en met zoveel mogelijk geweld en gruwelijkheden.
Het merendeel van de in Israel woonachtige Joden zijn een triest en ziekelijk egoistisch volk dat helemaal niets geleerd heeft van haar eigen geschiedenis.
Etnische zuiveringen en gruwelijke oorlogsmisdaden, en de wereld staat er bij en kijkt er naar.
Kom, je bent duidelijk een kenner: waar liggen de Israelische vernietigingskampen?quote:Op maandag 16 februari 2009 11:57 schreef Technoviking het volgende:
Ik weet niet of je laatst op het journaal de berichtgeving rond de verkiezingen in Israël hebt gezien?
Die zogenaamd "ultra-rechtse" partijen zijn geen haar beter dan de Duitsers tijdens WOII.
De Palestijnen moeten weg, zo effectief mogelijk en met zoveel mogelijk geweld en gruwelijkheden.
Het merendeel van de in Israel woonachtige Joden zijn een triest en ziekelijk egoistisch volk dat helemaal niets geleerd heeft van haar eigen geschiedenis.
Etnische zuiveringen en gruwelijke oorlogsmisdaden, en de wereld staat er bij en kijkt er naar.
Of een sporttoernooi nu de gelegenheid is om je ongenoegen te laten blijken jegens 1 tennisster valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een geweldloos signaal dat men anti-Israël is.
Iets waar ik het persoonlijk volkomen mee eens ben.
Met die instelling gaat het werkelijk nooit wat wordenquote:Op maandag 16 februari 2009 11:57 schreef Technoviking het volgende:
-edit- Genoeg topics over
Of een sporttoernooi nu de gelegenheid is om je ongenoegen te laten blijken jegens 1 tennisster valt te betwijfelen, maar het is in ieder geval een geweldloos signaal dat men anti-Israël is.
Iets waar ik het persoonlijk volkomen mee eens ben.
Dat hebben ze zelf gecreëerd. Ten eerste is het land waar ze wonen simpelweg niet van hun. Ten tweede vermoorden ze al jarenlang vrouwen, kinderen, vaders, broers etc.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Met het kleine verschil dat de joden geen zelfmoordacties uitvoerden en ook vrij weinig raketten afvuurden op de Duitsers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |