abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66088533
Bron: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tennis/7891164.stm
In het kort: de israelische tennisster Shahar Peer is een visum geweigerd door de Verenigde Arabische Emiraten voor een tennistoernooi in Dubai.Door de visumweigering kan Peer niet uitkomen tegen de als 15e geplaatste russin Anna Chakvetadze. De autoriteiten van de VAE hebben geen verklaring uitgegeven voor de visumweigering maar het is duidelijk dat het islamitisch geloof van dit land een rol speelt in de weigering van een joodse tennisster. De opportunisten van de WTA geeft aan die teleurgesteld te zijn door de beslissing van de VAE maar ziet "verder geen redenen om het toernooi te staken".

Voor de liefhebbers nog een fotootje van Peer en van Chakvetadze

pi_66088737
Discriminatie..
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_66088804
Andersom krijgt iemand van de VAE ook heeel lastig een visum voor Israel
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66089057
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.

Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
pi_66092083
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
pi_66092622
Wie betaalt bepaalt
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66092677
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
Duizenden ?
  zondag 15 februari 2009 @ 19:00:03 #8
245398 Remcosb
de enige echte
pi_66092703
Jammer dat de sport te leiden heeft van ruzies van landen onderling.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:06:08 #9
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66092915
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:00 schreef Remcosb het volgende:
Jammer dat de sport te leiden heeft van ruzies van landen onderling.
Net of dat iets nieuws zou zijn
  zondag 15 februari 2009 @ 19:11:56 #10
239053 trifko
One Minute!
pi_66093134
wordt Israel uberhaupt erkend door de VAE?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66093205
quote:
Wat een slecht excuus, zij heeft daar helemaal niks mee te maken. Ik vind het een zeer eng geestige gedachte.
Ze moeten daar gewoon eens leren incasseren, ik vind het onbehoorlijk en kinderachtig. Die rare landen daar in het MO doen al huillie als je een israelisch stempel in je paspoort hebt staan, zegt genoeg lijkt mij.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 februari 2009 @ 19:41:51 #12
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66094215
Zo zie je maar weer; sport verbroedert. Hopen dat de WTA inderdaad maatregelen neemt.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_66094259
Laten we sport en politiek scheiden: Israel uit de UEFA. Gezellig teamsporten tegen teams uit hun eigen regio, net als de rest van de wereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66094288
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
Andersom krijgt iemand van de VAE ook heeel lastig een visum voor Israel
En dat baseer je op...
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_66094351
Het is voor Palestijnen in ieder geval heel lastig om in Israel een potje te gaan tennissen.
pi_66094734
quote:
Laten we het alsjeblieft niet hebben over de solidariteit van de rijke olie-Arabieren met hun minder bedeelde Palestijnse broeders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:28:48 #17
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66095870
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:

Toevoeging: de Telegraaf meldt het volgende over deze kweste: De WTA betreurt het incident en zegt in een verklaring, dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai. "Shara Peer kan en mag op basis van haar ranking het toernooi spelen. Dat dat wegens andere oorzaken niet mogelijk is, past niet in onze visie. We gaan dit grondig onderzoeken", aldus WTA-baas Larry Scott. Dit is een goede reactie van de WTA!
Ach, ik denk dat het eerst een paar maanden onderzoek doen en dan het onderzoek in de doofpot wegmoffelen. Dat onderzoek komt waarschijnlijk nooit meer ter sprake, de WTA is van het probleem af en volgend jaar wordt er gewoon gespeeld in Dubai aangezien de WTA ook ergens rijk van moet worden.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat je het islamitisch geloof hierbij betrekt, de dames staan immers niet al te bedekt op de baan dus als het daarom ging werd het toernooi denk ik überhaupt niet gehouden. Eerder met de politieke situatie rondom Israël.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:31:50 #18
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66095975
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:13 schreef buachaille het volgende:
Eén ding is duidelijk, de WTA is gezwicht voor het grootkapitaal uit Dubai en heeft willens en wetens het riscio genomen van competitievervalsing, de Israelische had het toernooi kunnen winnen. Jesse Owens heeft laten zien dat de Hitlers van deze wereld daar niet blij mee zijn.

Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's. De wijd opengesperde benen van een mogelijke tegenstander van mevr. Peer waren toch niet de reden voor de boycot.

[ Bericht 0% gewijzigd door voyeur op 15-02-2009 20:44:37 ]
Here we are now, entertain us.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:35:09 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66096108
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ze moeten daar gewoon eens leren incasseren, ik vind het onbehoorlijk en kinderachtig.
Wat een bullshit. Van mening zijn dat een land anderen onderdrukt heeft niks te maken met wel of niet leren incasseren

Wanneer er sprake is van belediging en je bent van mening dat degene die zich beledigd voelt niet of anders op de belediging moet reageren, dan kun je spreken over leren incasseren. Wanneer er sprake is van een oorlog / strijd en een groep kiest partij heeft dat weinig te maken met incasseringsvermogen van deze groep.

Desalniettemin een belachelijke actie van het VAE. Je kan m.i. niet iemand weigeren omdat de persoon toevallig uit een 'verkeerd' land komt.

Prima een natie een andere natie aanspreekt. Maar ga niet burgers op zo'n manier weigeren, zeker niet wanneer het gaat om een tennistournooi.

Ben trouwens benieuwd hoe buachaille had gereageerd wanneer Israel een sporter uit een Moslimland had gewijgerd...
Krekker is de bom!
pi_66096189
Bij schaken zijn er ook wel eens problemen geweest.
De WTA zal het wel niet zo hard spelen, Israel stelt op tennisgebied verder weinig voor.
pi_66096510
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:31 schreef voyeur het volgende:

Dat stond toch allemaal al in het BBC artikel. Afgaand op je OP heb je het artikel niet echt gelezen, maar gewoon zelf een gek verhaaltje bedacht met erg irrelevante foto's.
In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.
  zondag 15 februari 2009 @ 20:46:56 #22
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66096616
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

In het BBC stuk staat: "Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament". Die tekst in met name het woord "future" leg ik anders uit en die zin dat e.e.a. geen invloed heeft op et lopende toernooi.
Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:
quote:
"WTA chief executive Larry Scott said the women's tour was "deeply disappointed" by the decision.
"Ms Peer has earned the right to play in the tournament and it's regrettable that the UAE is denying her this right," he said.
"Ms Peer and her family are obviously extremely upset and disappointed by the decision of the UAE and its impact on her personally and professionally."
Scott said the WTA would "review appropriate future actions with regard to the future of the Dubai tournament".
No host country should deny a player the right to compete in a tournament for which she has qualified by ranking," he added.
De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactie
Here we are now, entertain us.
pi_66096997
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:46 schreef voyeur het volgende:

Maar dat staat in het Telegraaf artikel ook. Jij denkt kennelijk dat ' consequenties voor het event' zich direct moeten afspelen, maar bedoeld wordt ook in het Nederlands in de toekomst. De Telegraaf lijkt exact dezelfde bron te hebben. De BBC meldt immers al:
[..]

De Telegraaf schrijft hetzelfde, maar dan vind je het plots een puike reactie
Ik vrees dat aan jou geen groot kommaneuker verloren is gegaan want je kunt zelf ook niet lezen. In het stukje van de Telegraaf, dat bij nader inzien inderdaad niet 100% correct vertaald is wordt toch echt verwezen naar het lopende evenement: "dat de weigering repercussies kan hebben voor het evenement in Dubai." lees ik wel zo. Ik zeg dat het dreigen met acties naar het lopende evenement een goede actie is en dat men niet opportunistisch moet doen. Wat is jouw mening eigenlijk? Vind je het een goed plan dat men Israelische sporters weigert. Net zoals men ook met israelische wetenschappers probeert te doen, een boycot zoals door linkse hardliners wordt voorgesteld.
pi_66097113
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
Desalniettemin een belachelijke actie van het VAE. Je kan m.i. niet iemand weigeren omdat de persoon toevallig uit een 'verkeerd' land komt.
Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:02:06 #25
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66097269
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel hoor. Internationaal sporten is het voorrecht van inwoners van landen die in vrede met hun omgeving leven. Zelfs koude oorlog betekent niet dat je zomaar overal mag sporten, zo leert het verleden. En een apartheidsbewind is al eens eerder reden geweest om dan maar meteen de hele bevolking van buitenlandse sportevenementen uit te sluiten, en niet alleen het onderdrukte deel.
Ja en? Dat het vaker voorkomt maakt het niet minder belachelijk.

Het geeft hooguit aan dat dit achterlijke gedrag niet specifiek aan een Moslim-land voorbehouden is.
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')