abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66054493
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:47 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij bent echt het meest kortzichtig van iedereen hier....

Iemand met een uitkering heeft hooguit een paar tientjes in de maand vrij te besteden (dan heb ik het over 2 of 3). Zijn er maar weinig die daar vrijwillig voor kiezen..

En wat kost een invalide? Of JP Balenende, die voegen ook niets toe in mijn optiek? Of jij; misschien kost jij straks ook wel ineens meer dan je opbrengt. O wacht, ik weet het al. Zullen we weer gaskamers openen? Iemand moet de schuld krijgen van de crisis.
Misschien moet je eens inhoudelijk gaan lezen voordat je over gaskamers begint.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 februari 2009 @ 18:12:20 #227
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66059938
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 14:47 schreef Sjabba het volgende:

Zullen we weer gaskamers openen? Iemand moet de schuld krijgen van de crisis.
Hoe heet dat ook alweer, dat in iedere discussie - als-ie maar lang genoeg duurt - men verwijzingen naar de tweede wereldoorlog maakt ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:26:52 #228
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66060460
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:54 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

he je bedoelt waarschijnlijk dit project:
http://www.jouwschiecentrale.nl/woningen.php?id=3
Ik ben er in september 2008 ook eens wezen kijken. Toen heb ik van de koop afgezien.
Achteraf gezien gelukkig maar, want anders had ik nu in een 3/4 leeg gebouw gewoond.
Verder vind ik het wel een leuk project met mooi uitzicht.
In het begin wilden ze een gedeelte van het project verhuren via PWS woningstichting. Dat is toen niet doorgegaan.
Het zou met niets verbazen als het uiteindelijk toch in de verhuur gaat want de ontwikkelaar verliest per dag veel geld lijkt me als er nauwelijks wordt verkocht.
Best aardig. Maar het blijft Rotterdam. Ik ben daar juist vertrokken en ben niet van plan er ooit nog terug te keren. Ik denk namelijk niet dat het goed gaat komen met die stad, zeker niet met die economische crisis om de hoek.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 14 februari 2009 @ 18:57:53 #229
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66061469
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe heet dat ook alweer, dat in iedere discussie - als-ie maar lang genoeg duurt - men verwijzingen naar de tweede wereldoorlog maakt ...
Godwin's law
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:35:33 #230
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66062657
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want de tijd leert ons dat alle goederen goedkoper worden in de loop der tijd?
Don't feed the troll.
pi_66063342
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En toch vind ik het wel een beetje zielig voor die mensen.
Ik ook..

Het is toch zo dat als je een hypotheek neemt van 300k, en over een jaar of 5 je huis weer verkoopt voor 200k omdat de markt in elkaar is gestort, je dat verschil zelf moet bekostigen?

Echt sneu voor die mensen
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:05:45 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66063704
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:51 schreef henkway het volgende:
we gaan een tijd van deflatie in en dan wordt alles goedkoper
Je moet wel een stapje verder denken: ook de ruimte naar beneden is maar beperkt. Deze wordt ook begrensd door de huidige salarissen. Als 'wonen' ineens de helft goedkoper wordt, houdt men geld over en gaat men op een gegeven moment toch andere spullen kopen. Dan nemen de prijzen daarvan weer toe.

Alleen massawerkeloosheid met sterk dalende gezinsinkomens kan ervoor zorgen dat deflatie echt doorzet. Maar dan is de ellende compleet en loopt alles vast.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:20:15 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66064347
De huidige salarissen kunnen ook omlaag.
The End Times are wild
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:22:03 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66064419
Jawel, maar dat zie ik toch niet erg snel gebeuren. Behalve dan voor patsers in commerciële beroepen.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 20:28:24 #236
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66064629
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:56 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Ik ook..

Het is toch zo dat als je een hypotheek neemt van 300k, en over een jaar of 5 je huis weer verkoopt voor 200k omdat de markt in elkaar is gestort, je dat verschil zelf moet bekostigen?

offtopic; Gumbie!!!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_66065190
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:56 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Ik ook..

Waarom zou dat zo zijn? In die 5 jaar heb je ook al een potje opgebouwd met geld. Zal geen ton zijn, maar om quite te draaien moet je dan gewoon paar jaar wachten.

Ik heb een spaarhypotheek en over 30 jaar ben ik volledig eigenaar. Of de meuk dan 1, 2, 3 of 6 ton oplevert boeit me niet, dat is extra geld. En om een nieuw huis te kopen heb ik dan ook minder nodig als het goedkoper is.
pi_66065797
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 20:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

offtopic; Gumbie!!!
Gumby is vet

Eindelijk iemand die het ook nog kent

[ Bericht 5% gewijzigd door Netstorm op 14-02-2009 21:14:42 ]
pi_66067774
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Mijn laatste post:
[..]

De NVM heeft toch ook bij hoog en laag beweerd dat de huizenprijzen in NL niet konden zakken. Dat was onmogelijk...

Ben benieuwd of ze de laatste tijd nog in Lelystad geweest zijn
Tering... het is dat Lelystad zo ongelooflijk lelijk is en mijn vrienden dan te ver wonen... maar dat zijn nog eens prijzen zeg!
pi_66068045
Nou de gemeente Breda heeft in iedergeval nog niet door dat de woningmarkt stil staat.
De WOZ waarde van mijn woning stijgt vrolijk door.

Maar weer een keer bezwaar maken dus. (Ze hebben de WOZ waarde van mijn woning gebaseerd op een aantal woningen van een ander (duurder) type zijn).

Verder zouden ze de OZB gewoon moeten afschaffen.
Is ook weer goed voor de economie.
pi_66068353
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:02 schreef janus84 het volgende:

[..]

Tering... het is dat Lelystad zo ongelooflijk lelijk is en mijn vrienden dan te ver wonen... maar dat zijn nog eens prijzen zeg!
Ik vind lelystad wel meevallen; er zijn wel veel wijken ( horst, wold, kamp, jol, en waterwijk.. zo'n beetje 70% van lelystad bestaat uit dat soort wijken ) waarbij je denkt van mmm.. wat een allochtonen buurt, maar ze hebben ook wel een paar mooie plekken ertussen zitten
pi_66068595
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:22 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Ik vind lelystad wel meevallen; er zijn wel veel wijken ( horst, wold, kamp, jol, en waterwijk.. zo'n beetje 70% van lelystad bestaat uit dat soort wijken ) waarbij je denkt van mmm.. wat een allochtonen buurt, maar ze hebben ook wel een paar mooie plekken ertussen zitten
Momenteel woon ik in Rotterdam, dat van die "zwarte" buurten herken ik wel een beetje...
pi_66068874
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:12 schreef HarryP het volgende:

maar niet voor het begrotingstekort
  zondag 15 februari 2009 @ 00:53:55 #244
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_66072976
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:39 schreef henkway het volgende:

[..]

maar niet voor het begrotingstekort
Netto zou het zelfs nog positief kunnen zijn (misschien).
- Kopen van een woning wordt weer aantrekkelijk want de lasten worden minder. Meer transacties dus overdrachtsbelasting en meer verkopen van nieuwbouwwoningen.
- Mensen die al een huis hebben krijgen meer geld te besteden wat weer goed is voor de economie en dus belasting inkomsten. (toch net weer een rekening van 672 euro van de gemeente gekregen (incl afvalstoffenheffing op basis van woz))
pi_66075785
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:12 schreef HarryP het volgende:
Nou de gemeente Breda heeft in iedergeval nog niet door dat de woningmarkt stil staat.
De WOZ waarde van mijn woning stijgt vrolijk door.

Maar weer een keer bezwaar maken dus. (Ze hebben de WOZ waarde van mijn woning gebaseerd op een aantal woningen van een ander (duurder) type zijn).

De peildatum van de WOZ loopt een jaar achter. Dus reken er maar vast op dat ook volgend jaar de WOZ gewoon doorstijgt. Van december 2007 naar december 2008 zijn de woningprijzen ook gewoon doorgestegen.
pi_66077043
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:28 schreef samjustme het volgende:

[..]

De woning die ik op het oog heb kost 218K voor 71m2 in Rotterdam, op de 16e etage.

Het probleem is dat er flinke leegstand(ong 25% verkocht) is en om de 2 weken heeft men een open dag zonder resultaat blijkbaar.

Sowieso ligt (lag altijd ) Rotterdamse woningmarkt nu op zijn gat.
Huh? Ik heb voor een lager bedrag in Utrecht een appartement met 90-95m2 op de 4e etage (is geen grote galerijflat, maar een net complex). Initieel had ik in o.a. Lunetten appartementen gezien met 65-75m2 voor 175-185k maar dat was mij te klein. Waarom zou dat in R'dam zoveel moeten kosten, zeker gezien de leegstand?

[ Bericht 0% gewijzigd door drexciya op 15-02-2009 11:06:56 (Typo) ]
  zondag 15 februari 2009 @ 11:12:39 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66077130
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:06 schreef drexciya het volgende:

[..]

Huh? Ik heb voor een lager bedrag in Utrecht een appartement met 90-95m2 op de 4e etage (is geen grote galerijflat, maar een net complex). Initieel had ik in o.a. Lunetten appartementen gezien met 65-75m2 voor 175-185k maar dat was mij te klein. Waarom zou dat in R'dam zoveel moeten kosten, zeker gezien de leegstand?
Zo'n appartement is natuurlijk wel ff wat beter en luxer dan zo'n troosteloos galerijflatje, spijt me zeer.
pi_66077937
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo'n appartement is natuurlijk wel ff wat beter en luxer dan zo'n troosteloos galerijflatje, spijt me zeer.
Toch vraag ik me altijd af waarom mensen hier zoveel geld voor neertellen?
T'is best leuk om een paar jaar in te overbruggen maar als de aandrang tot voortplanten zich aandient wordt het toch zelden als ideale omgeving voor de opvoeding gezien.
pi_66078109
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:54 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Toch vraag ik me altijd af waarom mensen hier zoveel geld voor neertellen?
T'is best leuk om een paar jaar in te overbruggen maar als de aandrang tot voortplanten zich aandient wordt het toch zelden als ideale omgeving voor de opvoeding gezien.
Omdat er tegen die tijd wel weer een andere sukkel is die dezelfde woning wil kopen maar dan tegen een meerprijs van 40% dus niet zoiets kopen en huren is een dief zijn van je eigen beurs!

Oh, wacht....
  zondag 15 februari 2009 @ 12:10:17 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66078408
HRA tot max 33% aftrekken en met het geld dat vrijkomt de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan houden we geld over, trekt de huizenmarkt weer aan en wordt de mobiliteit in Nederland drastisch verbeterd. Dat is de beste oplossing
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 12:14:26 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66078551
En de koopsubsidies, die gebaseerd zijn op het verschil in aftrekpercentages, kunnen dan ook meteen vervallen.
The End Times are wild
pi_66079544
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:10 schreef LXIV het volgende:
HRA tot max 33% aftrekken en met het geld dat vrijkomt de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan houden we geld over, trekt de huizenmarkt weer aan en wordt de mobiliteit in Nederland drastisch verbeterd. Dat is de beste oplossing
Er is ook een mentaliteitsverandering nodig bij de huizenbezitters. Een huis is nl. geen speculatie object een huis is om in te wonen. Moet je gewoon op afschrijven, kun je na 30 jaar ook gewoon weer renovatie of herbouw financieren met eigen geld of een nieuwe hypotheek.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 februari 2009 @ 13:22:50 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66080941
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:10 schreef LXIV het volgende:
Geheel met je eens!
and made it rain upward
  zondag 15 februari 2009 @ 13:30:00 #254
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66081184
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is ook een mentaliteitsverandering nodig bij de huizenbezitters. Een huis is nl. geen speculatie object een huis is om in te wonen. Moet je gewoon op afschrijven, kun je na 30 jaar ook gewoon weer renovatie of herbouw financieren met eigen geld of een nieuwe hypotheek.
Totaal oneens, dat maakt de eigenaar zelf uit. En na 30 jaar herbouwen is onzin. Na 30 jaar renoveren is vaak niet eens nodig.

Afschrijving op een huis is gewoon nagenoeg niet van toepassing. Heeft niets met mentaliteit te maken.
and made it rain upward
pi_66082912
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:30 schreef Sjabba het volgende:

Totaal oneens, dat maakt de eigenaar zelf uit. En na 30 jaar herbouwen is onzin. Na 30 jaar renoveren is vaak niet eens nodig.

Afschrijving op een huis is gewoon nagenoeg niet van toepassing. Heeft niets met mentaliteit te maken.
Herbouwen hoeft niet perse maar na 30 jaar niet renoveren
De meeste huizen zien er na 30 jaar gewoon verpauperd uit, die moeten dan voorzien worden van nieuw dakken, kozijnen, deuren, badkamer, keuken, toilet, voegwerk en andere aanpassingen m.b.t. wooncomfort.
Nee, wacht tegen die tijd verkoop je de keet aan een 'starter' die jouw persioen gaat financieren door een kapitaal neer te tellen voor een afgeleefd huis

Nee, afschrijving op een huis is broodnodig, mensen geloven nog steeds dat de normale economische regels niet van toepassing zijn op hun huis omdat het een schaars goed zou zijn, Oh nee wacht
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:17:44 #256
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66085391
Ik heb even een quote uit een ander topic geleend, over hra.. maar deze post staat hier beter.
quote:
In een normaal functionerende markt zou dat echter niet zo zijn. Want als huizen gewoon geproduceert kunnen worden (dus geen door de overheid opgelegde schaarste), dan zouden huizen toch gewoon de productieprijs plus 5% winst blijven kosten. Hooguit nam de kwaliteit van de huizen enorm toe doordat er tweeverdieners kwamen. Je kreeg echter steeds minder huis voor hetzelfde geld
Balkenende tornt niet aan HRA

Onderstaande komt uit een taxatierapport van een woning in Limburg, uit 2007.

Er van uitgaande dat woningen tot 10 jaar geleden niet enorm onder de kostprijs verkocht werden, zijn ze nu afgezet tegen de bouwkosten overgewaardeerd. In limburg misschien iets minder dan de rest, maartoch. Hoe kan het dat verkoopwaarde en herbouwwaarde zo dicht bij elkaar liggen?
Vampire Romance O+
pi_66085478
Vrije verkoopwaarde is inclusief de grond, bij herbouwen naar aanleiding van bijvoorbeeld een brand is de grond gewoon nog steeds van jou. Je hoeft dan "alleen" het huis opnieuw te bouwen.
pi_66085577
Zo'n taxatie rapport is een wassen neus, zoek eerst maar eens uit wie het heeft opgesteld en wie de opdrachtgever was. Dat geeft meestal al een goede indicatie over de gewenste uitkomst van de taxatie.
Rating-systemen
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:24:29 #259
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66085615
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Herbouwen hoeft niet perse maar na 30 jaar niet renoveren
De meeste huizen zien er na 30 jaar gewoon verpauperd uit, die moeten dan voorzien worden van nieuw dakken, kozijnen, deuren, badkamer, keuken, toilet, voegwerk en andere aanpassingen m.b.t. wooncomfort.
Nee, wacht tegen die tijd verkoop je de keet aan een 'starter' die jouw persioen gaat financieren door een kapitaal neer te tellen voor een afgeleefd huis

Nee, afschrijving op een huis is broodnodig, mensen geloven nog steeds dat de normale economische regels niet van toepassing zijn op hun huis omdat het een schaars goed zou zijn, Oh nee wacht
Jij weet echt niet wat je zegt he? Nieuw dak? Voegwerk? Kozijnen? Nog nooit van kwaliteit gehoord zeker.

Als je de boel goed onderhoud gaan deze zaken veel langer mee. Ook een badkamer en keuken werken nog prima na 30 jaar, het oogt alleen zeer gedateerd. Val jij hier even door de mand....
and made it rain upward
  zondag 15 februari 2009 @ 15:25:01 #260
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66085633
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef Halcon het volgende:
Vrije verkoopwaarde is inclusief de grond, bij herbouwen naar aanleiding van bijvoorbeeld een brand is de grond gewoon nog steeds van jou. Je hoeft dan "alleen" het huis opnieuw te bouwen.
Precies, en juist daarom verwacht je dat zo'n herbouwwaarde hooguit een ton ofzoiets zou zijn? dit ook al met in het achterhoofd dat een flink deel van de stijgingen van de afgelopen jaar niet perse in de huizen, maar vooral ook in de grond zaten?
Vampire Romance O+
pi_66085880
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:25 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Precies, en juist daarom verwacht je dat zo'n herbouwwaarde hooguit een ton ofzoiets zou zijn? dit ook al met in het achterhoofd dat een flink deel van de stijgingen van de afgelopen jaar niet perse in de huizen, maar vooral ook in de grond zaten?
De herbouwwaarde moet ook vooral niet te laag zijn, want dan ben je de pineut als er iets zou gebeuren. De herbouwwaarde wordt ook berekend op basis van vaststaande data, de vrije verkoopwaarde grotendeels op basis van courantheid.

Denk ook dat zelf een huis laten herbouwen een stuk duurder is dan dat een professionele partij dat regelt.

Ik vraag me overigens wel af of veel taxateurs dit ook echt berekenen of dat ze gewoon maar net onder de VVW gaan zitten.
pi_66086166
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Best aardig. Maar het blijft Rotterdam. Ik ben daar juist vertrokken en ben niet van plan er ooit nog terug te keren. Ik denk namelijk niet dat het goed gaat komen met die stad, zeker niet met die economische crisis om de hoek.
De verpaupering is in Rotterdam behoorlijk toegeslagen, zelfs in het centrum van de stad.
En in een stad het centrum gaat verloederen, dan is het goed mis.
Het project ziet er overigens wel mooi uit, maar de vraagprijzen zijn veels te hoog.
bijna 3000 euro per m2, dat is gigantisch voor Rotterdam. Geen wonder dat bijna niemand dat koopt.
pi_66086694
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:24 schreef Sjabba het volgende:

Jij weet echt niet wat je zegt he? Nieuw dak? Voegwerk? Kozijnen? Nog nooit van kwaliteit gehoord zeker.

Als je de boel goed onderhoud gaan deze zaken veel langer mee. Ook een badkamer en keuken werken nog prima na 30 jaar, het oogt alleen zeer gedateerd. Val jij hier even door de mand....
Ik beweer ook niet dat het huis uit elkaar valt, maar de room is er na 30 jaar wel vanaf zeg maar.

Wat betreft de 'kwaliteit' van de huidige generatie woningen, tja die is werkelijk fenomenaal
Om de winsten voor de aannemers/projectontwikkelaars te maximaliseren gebruikt men gerust de goedkoopste materialen en bouwtechnieken, zo'n woning hangt van een paar zielige lasjes en PUR-schuim aan elkaar. Gebouwd met het motto: "is het shit gebruik dan kit"
Ooh.... voordat je water uit je tapt mooie designer kraan, even doorspoelen hè, groot kant dat het metaal uit China komt en teveel zware metalen bevat. Maar was wel lekker goedkoop, dat dan weer wel
I'll sing you a lullaby.
pi_66086843
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het huis uit elkaar valt, maar de room is er na 30 jaar wel vanaf zeg maar.

Wat betreft de 'kwaliteit' van de huidige generatie woningen, tja die is werkelijk fenomenaal
Om de winsten voor de aannemers/projectontwikkelaars te maximaliseren gebruikt men gerust de goedkoopste materialen en bouwtechnieken, zo'n woning hangt van een paar zielige lasjes en PUR-schuim aan elkaar. Gebouwd met het motto: "is het shit gebruik dan kit"
Ooh.... voordat je water uit je tapt mooie designer kraan, even doorspoelen hè, groot kant dat het metaal uit China komt en teveel zware metalen bevat. Maar was wel lekker goedkoop, dat dan weer wel
Indd, mijn pa had ook een heel mooi nieuwbouw huis gekocht, maar zat vol met fouten, werd uiteraard wel gerapareerd, maar het is triest dat ze het lef hebben om het zo op te leveren. En de hele straat kampte met fouten qua keuken, geen water, licht.. dus de kwaliteit schiet achteruit en de prijs vooruit. Goed dat deze hele wanvoorstelling in tienen valt, althans dat hoop ik.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:20:53 #265
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66087325
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:05 schreef Donnie29 het volgende:

[..]

Indd, mijn pa had ook een heel mooi nieuwbouw huis gekocht, maar zat vol met fouten, werd uiteraard wel gerapareerd
Dan had hij nog mazzel. Meestal speelt dat projectontwikkeltuig onder één hoedje met de notaris en kun je zelf lappen voor eventuele tekortkomingen aan je nieuwbouwwoning. Je moet echt heel goed opletten, niet te goed van vertrouwen zijn en er bovenop zitten, want anders ben je gewoon de lul. Eigenlijk zijn het gewoon criminelen.
pi_66087679
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:20 schreef Lemmeb het volgende:

Dan had hij nog mazzel. Meestal speelt dat projectontwikkeltuig onder één hoedje met de notaris en kun je zelf lappen voor eventuele tekortkomingen aan je nieuwbouwwoning. Je moet echt heel goed opletten, niet te goed van vertrouwen zijn en er bovenop zitten, want anders ben je gewoon de lul. Eigenlijk zijn het gewoon criminelen.
Criminelen, dat kan wel aardig kloppen, een vriend van mij werkt in de bouw. Als je hoort wat daar gejat word op kosten van de koper
2 jaar geleden waren ze bezig met een appartementen complex, kregen ze de opdracht om de isolatie wol bij iedere laag stenen, mee omhoog te trekken
Het probleem is dat de arrogantie bij dit soort bedrijven tot absurde hoogten is gestegen en er vrij weinig respect overgebleven is voor de koper, want het verkoopt toch wel.
I'll sing you a lullaby.
pi_66091016
Hoe staat het met de veranderingen van de overheid om de huizenmarkt weer een beetje op gang te helpen?

De overdrachtsbelasting verlagen en de NHG verhogen? Loopt dat nog of is dat allemaal definitief niet doorgegaan?
pi_66091097
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:12 schreef Stansfield het volgende:
Hoe staat het met de veranderingen van de overheid om de huizenmarkt weer een beetje op gang te helpen?

De overdrachtsbelasting verlagen en de NHG verhogen? Loopt dat nog of is dat allemaal definitief niet doorgegaan?
gemeentegarantie verhogen, dat willen de gemeentes niet.
Die hebben een mooi pot gemaakt en nu willen ze van het risico af en de pot houden en verdelen.

De woningmarkt is te duur en de mensen hebben en krijgen geen geld meer, loons- en pensioenverlagingen staan op de rol.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 15-02-2009 18:46:34 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 18:24:04 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66091369
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:17 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb even een quote uit een ander topic geleend, over hra.. maar deze post staat hier beter.
[..]

Balkenende tornt niet aan HRA

Onderstaande komt uit een taxatierapport van een woning in Limburg, uit 2007.

[ afbeelding ]

Er van uitgaande dat woningen tot 10 jaar geleden niet enorm onder de kostprijs verkocht werden, zijn ze nu afgezet tegen de bouwkosten overgewaardeerd. In limburg misschien iets minder dan de rest, maartoch. Hoe kan het dat verkoopwaarde en herbouwwaarde zo dicht bij elkaar liggen?
In Limburg is de bubble daarom ook veel kleiner! Want hoe is anders te verklaren dat hetzelfde huis, dus met dezelfde bouwkosten, in Amsterdam 250% duurder is? Dat is juist de bubble.
The End Times are wild
pi_66093637
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef LXIV het volgende:

In Limburg is de bubble daarom ook veel kleiner! Want hoe is anders te verklaren dat hetzelfde huis, dus met dezelfde bouwkosten, in Amsterdam 250% duurder is? Dat is juist de bubble.
Kost een hoop geld hè om zo'n baksteen helemaal naar 020 te verslepen
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:31:17 #271
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66093788
quote:

[..]

Maakt me toch nieuwsgierig wat er in het taxatierapport van een huis in de randstad als herbouwwaarde genoemd staat. Iemand een voorbeeld? Hier is trouwens evengoed de prijs in 10 jaar tijd vrijwel verdubbeld, alleen was de stijging iets minder extreem en was de uitgangswaarde minder.
Vampire Romance O+
  zondag 15 februari 2009 @ 20:21:51 #272
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66095587
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Joh, ook netwerk gekeken? Dus vandaar dat jij bouwkundige bent....

Met je indianenverhalen....
and made it rain upward
pi_66096346
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik vrees dat er een kern van waarheid in zit.
Ik heb regelmatig aannemers over de (werk)vloer gehad die voornamelijk met een lijmspuit werkten.
Toen één van de heren voor de vierde keer dezelfde drempel wilde vastlijmen keek hij alsof hij water zag branden toen ik hem adviseerde om eens wat ouderwetse bevestigingsmiddelen te gebruiken zoals een schroef o.i.d.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_66096502
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Netwerk? kijk ik nooit. Noem ik mijzelf bouwkundige? Zijn jouw woorden, maar met een beetje logisch nadenken en rondvragen kom je een hoop te weten. Indianenverhalen? wou je soms beweren dat ik een fantast ben? Ik draag gewoon geen oogkleppen en heb mijn eigen kijk op zaken, Zo en nu is tijd voor mijn medicijnen
I'll sing you a lullaby.
pi_66096955
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:40 schreef Prutzenberg het volgende:

Ik heb regelmatig aannemers over de (werk)vloer gehad die voornamelijk met een lijmspuit werkten.
Toen één van de heren voor de vierde keer dezelfde drempel wilde vastlijmen keek hij alsof hij water zag branden toen ik hem adviseerde om eens wat ouderwetse bevestigingsmiddelen te gebruiken zoals een schroef o.i.d.
Wat ik van diverse insiders heb vernomen is dat in de bouw het de afgelopen jaren zo goed ging dat men mensen aantrok zonder enige relevante werkervaring in de bouw. Als je een hamer vast kon houden was je timmerman
Het probleem is dat goede vaklui opleiden tijd kost, timmeren en metselen lijkt misschien wel simpel werk, maar om een beetje productie te kunnen maken van goede kwaliteit dat vergt talent en vaardigheid. De ontwikkeling van de markt ging zo snel dat er al gauw een hoop mensen op de bouw rond liepen die feitelijk niet gekwalificeerd waren voor het werk. Mogelijk dat het nu weer beter word, de nieuwste verhalen die ik gehoord heb m.b.t. de hoeveelheid werk liegen er niet om
I'll sing you a lullaby.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 21:26:14 #276
236264 crew  capricia
pi_66098238
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Netwerk? kijk ik nooit. Noem ik mijzelf bouwkundige? Zijn jouw woorden, maar met een beetje logisch nadenken en rondvragen kom je een hoop te weten. Indianenverhalen? wou je soms beweren dat ik een fantast ben? Ik draag gewoon geen oogkleppen en heb mijn eigen kijk op zaken, Zo en nu is tijd voor mijn medicijnen
Je kunt gewoon een specificatie opvragen bij de bouwer van de gebruikte materialen van je nieuwbouwwoning. Dat kon toen ook al, en dat kan nu nog steeds. Dat 99% dat niet doet of niet weet, doet daar niets aan af.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 21:27:50 #277
236264 crew  capricia
pi_66098298
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:40 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Die verhalen en ook eigen ervaringen ken ik ook. Tis gewoon een kwestie zoals je zelf schrijft dat je erbij blijft met je eigen boerenverstand.
Heb trouwens geen idee of dat vroeger allemaal beter was...toen had je natuurlijk wel daken van het geweldige materiaal asbest...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 21:29:21 #278
236264 crew  capricia
pi_66098358
Het mooie van nieuwbouw is natuurlijk wel dat je gewoon garantie hebt. Bij een bestaand huis heb je dat niet.
Wij hadden 4 jaar na oplevering een kleine lekkage onder het dak...geen probleem, in een paar dagen was het gefixed en natuurlijk betaalden we niets.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66099253
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat ik van diverse insiders heb vernomen is dat in de bouw het de afgelopen jaren zo goed ging dat men mensen aantrok zonder enige relevante werkervaring in de bouw. Als je een hamer vast kon houden was je timmerman
Het probleem is dat goede vaklui opleiden tijd kost, timmeren en metselen lijkt misschien wel simpel werk, maar om een beetje productie te kunnen maken van goede kwaliteit dat vergt talent en vaardigheid. De ontwikkeling van de markt ging zo snel dat er al gauw een hoop mensen op de bouw rond liepen die feitelijk niet gekwalificeerd waren voor het werk. Mogelijk dat het nu weer beter word, de nieuwste verhalen die ik gehoord heb m.b.t. de hoeveelheid werk liegen er niet om
Er zijn geen echte vakopleidingen meer. Waardoor het moeilijk wordt om aan goed personeel te komen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_66100780
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:49 schreef _Qmars_ het volgende:

Er zijn geen echte vakopleidingen meer. Waardoor het moeilijk wordt om aan goed personeel te komen.
Bouwvakkers beginnen vaak als leerling op de bouw op jonge leeftijd. Dus de echte vakman word nog wel 'gekweekt' maar niet in voldoende aantal. Misschien moet de ambachtschool weer terugkomen?
I'll sing you a lullaby.
pi_66101363
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:27 schreef capricia het volgende:
Heb trouwens geen idee of dat vroeger allemaal beter was...toen had je natuurlijk wel daken van het geweldige materiaal asbest...
Waar op zich niks mis mee is, je moet het alleen niet in stukken gaan hakken.
pi_66101695
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:27 schreef g0dz0r het volgende:

Waar op zich niks mis mee is, je moet het alleen niet in stukken gaan hakken.

Of gewoon je adem inhouden
I'll sing you a lullaby.
pi_66102321
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Of gewoon je adem inhouden
Tenzij je dat voor altijd vol wil houden maakt het weinig uit, het meeste fijnstof van asbest zal via je slijmvliezen opgenomen worden.

Anyhow, asbest opvoeren als slechte manier van bouwen is een beetje lame. Het is geen verstandige bouwstof maar in een discussie over duurzaamheid wel een slecht argument.
pi_66103057
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:45 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Tenzij je dat voor altijd vol wil houden maakt het weinig uit, het meeste fijnstof van asbest zal via je slijmvliezen opgenomen worden.

Anyhow, asbest opvoeren als slechte manier van bouwen is een beetje lame. Het is geen verstandige bouwstof maar in een discussie over duurzaamheid wel een slecht argument.
kletspraat van mensen die helemaal geen asbest kennen.
Ik heb vroeger jaren asbest gezaagd en getimmerd en gesloopt.
niks aan het handje, kletskoek

Roken is veel slechter voor je longen
  zondag 15 februari 2009 @ 23:12:52 #285
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66103495
^^ dat en... asbest is iets anders als fijnstof (fijnstof komt door verbranding van diesels, de landbouw en industrie).

De asbestverwijderingsindustrie moet zichzelf een beetje onderhouden. Dus bedenken ze nieuwe dingen en weten ze (vooral) overheidskantoren voor grof geld te saneren...

Overigens is natuurlijk meer dan bewezen dat het inademen van asbestvezels niet zo goed is. Maar dat is niet een reden om dan maar panisch te worden bij het zien van een grijze plaat onder het raam / op de vloer...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_66103673
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:12 schreef Goverman het volgende:
^^ dat en... asbest is iets anders als fijnstof (fijnstof komt door verbranding van diesels, de landbouw en industrie).

De asbestverwijderingsindustrie moet zichzelf een beetje onderhouden. Dus bedenken ze nieuwe dingen en weten ze (vooral) overheidskantoren voor grof geld te saneren...

Overigens is natuurlijk meer dan bewezen dat het inademen van asbestvezels niet zo goed is. Maar dat is niet een reden om dan maar panisch te worden bij het zien van een grijze plaat onder het raam / op de vloer...
moet je eens vragen aan mensen die stoflongen kregen in de limburgse kolenmijjnen, er leeft er haast geen enkele meer, allemaal een vreselijke dood gestorven.

En maar schelden op Den Uijl die de onrendabele De Staats Mijnen liet sluiten en DSM oprichtte
  zondag 15 februari 2009 @ 23:32:54 #287
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66104325
quote:

[..]

Dat is de grondprijs. De stichtingsprijs van een gemiddelde woning is in heel NL ongeveer gelijk. De bubble zit in de grond, niet in de stapel bakstenen....hmzzzz ik heb de oplossing!....grondoppervlak verdubbelen in de randstad!, einde bubble, viva la ruimte!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zondag 15 februari 2009 @ 23:36:10 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66104462
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Dat is de grondprijs. De stichtingsprijs van een gemiddelde woning is in heel NL ongeveer gelijk. De bubble zit in de grond, niet in de stapel bakstenen....hmzzzz ik heb de oplossing!....grondoppervlak verdubbelen in de randstad!, einde bubble, viva la ruimte!
Een groot deel van de nieuwbouwbubble zit inderdaad in de grond. Prijzen tot 1200E/m2 kwamen voor in de randstad. Dat is dan al 360.000 euro voor een klein kaveltje!
Maar om de schaarste weg te nemen hoef je helemaal niet twee keer zoveel grond te gebruiken. Wanneer slechts 10% meer bebouwd wordt is de schaarste compleet verdwenen. Er is echter telkens net zoveel grond vrijgegeven dat die schaarste bleef bestaan.
The End Times are wild
  zondag 15 februari 2009 @ 23:43:54 #289
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66104741
quote:
moet je eens vragen aan mensen die stoflongen kregen in de limburgse kolenmijjnen, er leeft er haast geen enkele meer, allemaal een vreselijke dood gestorven.
fijnstof (volgens de nu gangbare en wettelijk vastgelegde definities/normen) is wat anders als 'stoflongen'. Voor de oud-mijnwerkers met stoflongen is trouwens een schaderegeling getroffen (lang geleden).

Overigens doet e.e.a. aan de giftigheid van asbest (kankerverwekkend) natuurlijk niet af.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_66113206
quote:
Op zondag 15 februari 2009 23:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een groot deel van de nieuwbouwbubble zit inderdaad in de grond. Prijzen tot 1200E/m2 kwamen voor in de randstad. Dat is dan al 360.000 euro voor een klein kaveltje!
Maar om de schaarste weg te nemen hoef je helemaal niet twee keer zoveel grond te gebruiken. Wanneer slechts 10% meer bebouwd wordt is de schaarste compleet verdwenen. Er is echter telkens net zoveel grond vrijgegeven dat die schaarste bleef bestaan.
Gemeentes moeten toch ergens de al maar groeiende begroting mee betalen.
De gemeente Breda heeft 12 miljoen verdient met de verkoop van 40 kavels hier in de buurt.
pi_66113303
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef HarryP het volgende:

[..]

Gemeentes moeten toch ergens de al maar groeiende begroting mee betalen.
De gemeente Breda heeft 12 miljoen verdient met de verkoop van 40 kavels hier in de buurt.
dat geld komen ze nu via de OZB bij je halen voortaan
pi_66114727
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:19 schreef henkway het volgende:

[..]

dat geld komen ze nu via de OZB bij je halen voortaan
Ja dat doen ze OOK al.
En dure kavels is ook een hoge OZB. Weer een belang van gemeentes om de grondprijs hoog te houden.
  maandag 16 februari 2009 @ 12:10:01 #293
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_66114864
De gemeentes zou eigenlijk een verbod opgelegd moeten worden voor het vaststellen van tarieven zolang ze raadsvergaderingen en openbare werken ambtenaren vervuilen met geneuzel over paadjes die op grasveldjes ontstaan waardoor er weer hekken gezet moeten worden,waardoor er weer paadjes ontstaan, waardoor er weer hekken geplaatst worden etc etc etc.

Kappen met die onzin, regel je digitale gemeentebalie en ga aan de slag met de bedrijvigheid en bereikbaarheid van je gemeente. Dus niet nog meer drempels en 30 km zone's omdat Opa van de Berg brieven stuurt maar kijken naar het Algemeen belang. Dan, pas dan mag je geld aan mij vragen en zal ik graag bijdragen....

gemeente politiek
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 16 februari 2009 @ 16:21:40 #294
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66123504
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
De gemeentes zou eigenlijk een verbod opgelegd moeten worden voor het vaststellen van tarieven zolang ze raadsvergaderingen en openbare werken ambtenaren vervuilen met geneuzel over paadjes die op grasveldjes ontstaan waardoor er weer hekken gezet moeten worden,waardoor er weer paadjes ontstaan, waardoor er weer hekken geplaatst worden etc etc etc.

Kappen met die onzin, regel je digitale gemeentebalie en ga aan de slag met de bedrijvigheid en bereikbaarheid van je gemeente. Dus niet nog meer drempels en 30 km zone's omdat Opa van de Berg brieven stuurt maar kijken naar het Algemeen belang. Dan, pas dan mag je geld aan mij vragen en zal ik graag bijdragen....

gemeente politiek
You are soooo right!!
and made it rain upward
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:06:24 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66150278
Lang heb ik gedacht dat de huizenprijzen zo'n 30% zouden dalen. Dan was de lucht uit de bubble en waren we terug naar de normale situatie.
Het economische nieuws van de laatste dagen doet me eerder denken dat we niet terug gaan naar een normale situatie, maar de komende 5 jaar ons in een diepe crisis bevinden. Als alleen maar 5% van de mensen hun baan kwijtraakt en hun huis noodgedwongen moet verkopen is de impact enorm. Die huizen staan dan te koop, en wie durft er dan nog in te stappen? Veel wanhopige aanbieders en geen kopers. Het zou best wel eens kunnen zijn dat eind 2012 de huizenprijzen 40% ingezakt zijn.
The End Times are wild
pi_66150448
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want de tijd leert ons dat alle goederen goedkoper worden in de loop der tijd?
Met als grote verschil dat de prijs van goederen niet kunstmatig hoog is gehouden de afgelopen jaren.
De prijs van huizen wel.
-
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:17:51 #297
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_66150651
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:06 schreef LXIV het volgende:
Lang heb ik gedacht dat de huizenprijzen zo'n 30% zouden dalen. Dan was de lucht uit de bubble en waren we terug naar de normale situatie.
Het economische nieuws van de laatste dagen doet me eerder denken dat we niet terug gaan naar een normale situatie, maar de komende 5 jaar ons in een diepe crisis bevinden. Als alleen maar 5% van de mensen hun baan kwijtraakt en hun huis noodgedwongen moet verkopen is de impact enorm. Die huizen staan dan te koop, en wie durft er dan nog in te stappen? Veel wanhopige aanbieders en geen kopers. Het zou best wel eens kunnen zijn dat eind 2012 de huizenprijzen 40% ingezakt zijn.
> 30 % daling (in de hoofd- of hofstad) en ik kom voor een paar jaar naar NL. Huisje kopen en later in de verhuur zetten bij de volgende buitenlandperiode

Heb nu trouwens een apartement in het centrum van Hanoi. hanoi is ook overpriced maar de stad groeit wel enorm snel (paarhonderdduizend/jaar) dus zit er voorlopig wel goed mee (en als het wat zakt maakt het me opzich ook niet zo heel veel uit, zolang hij maar verhuurbaar blijft als we ergens anders heen gaan).
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_66150653
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:06 schreef LXIV het volgende:
Nee joh, niets aan de hand, hoogstens 10%. (aldus de huizenbezitters hier).
Op zich is het wel pijnlijk "grappig" om al die huizenbezitters hier krampachtig vast te zien houden aan de leugens die ze zichzelf hebben wijsgemaakt.
Get a reality check, als je iets de afgelopen 5 jaar hebt gekocht ga je dik en dik verlies maken binnen één tot 5 jaar.
-
pi_66150836
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

Get a reality check, als je iets de afgelopen 5 jaar hebt gekocht ga je dik en dik verlies maken binnen één tot 5 jaar.
Ligt er maar net aan in welk segment. Ik verwacht na 4 jaar wel quitte (schrijf je dat zo) te draaien (startsegment)
pi_66150934
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:24 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan in welk segment. Ik verwacht na 4 jaar wel quitte (schrijf je dat zo) te draaien (startsegment)
Ik denk dat ook dat segment een flinke correctie krijgt. Ook die huizen zijn flink duurder dan dat ze zouden moeten zijn.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')