abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2009 @ 12:14:26 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66078551
En de koopsubsidies, die gebaseerd zijn op het verschil in aftrekpercentages, kunnen dan ook meteen vervallen.
The End Times are wild
pi_66079544
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:10 schreef LXIV het volgende:
HRA tot max 33% aftrekken en met het geld dat vrijkomt de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan houden we geld over, trekt de huizenmarkt weer aan en wordt de mobiliteit in Nederland drastisch verbeterd. Dat is de beste oplossing
Er is ook een mentaliteitsverandering nodig bij de huizenbezitters. Een huis is nl. geen speculatie object een huis is om in te wonen. Moet je gewoon op afschrijven, kun je na 30 jaar ook gewoon weer renovatie of herbouw financieren met eigen geld of een nieuwe hypotheek.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 februari 2009 @ 13:22:50 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66080941
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:10 schreef LXIV het volgende:
HRA tot max 33% aftrekken en met het geld dat vrijkomt de overdrachtsbelasting afschaffen. Dan houden we geld over, trekt de huizenmarkt weer aan en wordt de mobiliteit in Nederland drastisch verbeterd. Dat is de beste oplossing
Geheel met je eens!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 15 februari 2009 @ 13:30:00 #254
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66081184
quote:
Op zondag 15 februari 2009 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is ook een mentaliteitsverandering nodig bij de huizenbezitters. Een huis is nl. geen speculatie object een huis is om in te wonen. Moet je gewoon op afschrijven, kun je na 30 jaar ook gewoon weer renovatie of herbouw financieren met eigen geld of een nieuwe hypotheek.
Totaal oneens, dat maakt de eigenaar zelf uit. En na 30 jaar herbouwen is onzin. Na 30 jaar renoveren is vaak niet eens nodig.

Afschrijving op een huis is gewoon nagenoeg niet van toepassing. Heeft niets met mentaliteit te maken.
and made it rain upward
pi_66082912
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:30 schreef Sjabba het volgende:

Totaal oneens, dat maakt de eigenaar zelf uit. En na 30 jaar herbouwen is onzin. Na 30 jaar renoveren is vaak niet eens nodig.

Afschrijving op een huis is gewoon nagenoeg niet van toepassing. Heeft niets met mentaliteit te maken.
Herbouwen hoeft niet perse maar na 30 jaar niet renoveren
De meeste huizen zien er na 30 jaar gewoon verpauperd uit, die moeten dan voorzien worden van nieuw dakken, kozijnen, deuren, badkamer, keuken, toilet, voegwerk en andere aanpassingen m.b.t. wooncomfort.
Nee, wacht tegen die tijd verkoop je de keet aan een 'starter' die jouw persioen gaat financieren door een kapitaal neer te tellen voor een afgeleefd huis

Nee, afschrijving op een huis is broodnodig, mensen geloven nog steeds dat de normale economische regels niet van toepassing zijn op hun huis omdat het een schaars goed zou zijn, Oh nee wacht
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:17:44 #256
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66085391
Ik heb even een quote uit een ander topic geleend, over hra.. maar deze post staat hier beter.
quote:
In een normaal functionerende markt zou dat echter niet zo zijn. Want als huizen gewoon geproduceert kunnen worden (dus geen door de overheid opgelegde schaarste), dan zouden huizen toch gewoon de productieprijs plus 5% winst blijven kosten. Hooguit nam de kwaliteit van de huizen enorm toe doordat er tweeverdieners kwamen. Je kreeg echter steeds minder huis voor hetzelfde geld
Balkenende tornt niet aan HRA

Onderstaande komt uit een taxatierapport van een woning in Limburg, uit 2007.

Er van uitgaande dat woningen tot 10 jaar geleden niet enorm onder de kostprijs verkocht werden, zijn ze nu afgezet tegen de bouwkosten overgewaardeerd. In limburg misschien iets minder dan de rest, maartoch. Hoe kan het dat verkoopwaarde en herbouwwaarde zo dicht bij elkaar liggen?
Vampire Romance O+
pi_66085478
Vrije verkoopwaarde is inclusief de grond, bij herbouwen naar aanleiding van bijvoorbeeld een brand is de grond gewoon nog steeds van jou. Je hoeft dan "alleen" het huis opnieuw te bouwen.
pi_66085577
Zo'n taxatie rapport is een wassen neus, zoek eerst maar eens uit wie het heeft opgesteld en wie de opdrachtgever was. Dat geeft meestal al een goede indicatie over de gewenste uitkomst van de taxatie.
Rating-systemen
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 15:24:29 #259
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66085615
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Herbouwen hoeft niet perse maar na 30 jaar niet renoveren
De meeste huizen zien er na 30 jaar gewoon verpauperd uit, die moeten dan voorzien worden van nieuw dakken, kozijnen, deuren, badkamer, keuken, toilet, voegwerk en andere aanpassingen m.b.t. wooncomfort.
Nee, wacht tegen die tijd verkoop je de keet aan een 'starter' die jouw persioen gaat financieren door een kapitaal neer te tellen voor een afgeleefd huis

Nee, afschrijving op een huis is broodnodig, mensen geloven nog steeds dat de normale economische regels niet van toepassing zijn op hun huis omdat het een schaars goed zou zijn, Oh nee wacht
Jij weet echt niet wat je zegt he? Nieuw dak? Voegwerk? Kozijnen? Nog nooit van kwaliteit gehoord zeker.

Als je de boel goed onderhoud gaan deze zaken veel langer mee. Ook een badkamer en keuken werken nog prima na 30 jaar, het oogt alleen zeer gedateerd. Val jij hier even door de mand....
and made it rain upward
  zondag 15 februari 2009 @ 15:25:01 #260
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66085633
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef Halcon het volgende:
Vrije verkoopwaarde is inclusief de grond, bij herbouwen naar aanleiding van bijvoorbeeld een brand is de grond gewoon nog steeds van jou. Je hoeft dan "alleen" het huis opnieuw te bouwen.
Precies, en juist daarom verwacht je dat zo'n herbouwwaarde hooguit een ton ofzoiets zou zijn? dit ook al met in het achterhoofd dat een flink deel van de stijgingen van de afgelopen jaar niet perse in de huizen, maar vooral ook in de grond zaten?
Vampire Romance O+
pi_66085880
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:25 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Precies, en juist daarom verwacht je dat zo'n herbouwwaarde hooguit een ton ofzoiets zou zijn? dit ook al met in het achterhoofd dat een flink deel van de stijgingen van de afgelopen jaar niet perse in de huizen, maar vooral ook in de grond zaten?
De herbouwwaarde moet ook vooral niet te laag zijn, want dan ben je de pineut als er iets zou gebeuren. De herbouwwaarde wordt ook berekend op basis van vaststaande data, de vrije verkoopwaarde grotendeels op basis van courantheid.

Denk ook dat zelf een huis laten herbouwen een stuk duurder is dan dat een professionele partij dat regelt.

Ik vraag me overigens wel af of veel taxateurs dit ook echt berekenen of dat ze gewoon maar net onder de VVW gaan zitten.
pi_66086166
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Best aardig. Maar het blijft Rotterdam. Ik ben daar juist vertrokken en ben niet van plan er ooit nog terug te keren. Ik denk namelijk niet dat het goed gaat komen met die stad, zeker niet met die economische crisis om de hoek.
De verpaupering is in Rotterdam behoorlijk toegeslagen, zelfs in het centrum van de stad.
En in een stad het centrum gaat verloederen, dan is het goed mis.
Het project ziet er overigens wel mooi uit, maar de vraagprijzen zijn veels te hoog.
bijna 3000 euro per m2, dat is gigantisch voor Rotterdam. Geen wonder dat bijna niemand dat koopt.
pi_66086694
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:24 schreef Sjabba het volgende:

Jij weet echt niet wat je zegt he? Nieuw dak? Voegwerk? Kozijnen? Nog nooit van kwaliteit gehoord zeker.

Als je de boel goed onderhoud gaan deze zaken veel langer mee. Ook een badkamer en keuken werken nog prima na 30 jaar, het oogt alleen zeer gedateerd. Val jij hier even door de mand....
Ik beweer ook niet dat het huis uit elkaar valt, maar de room is er na 30 jaar wel vanaf zeg maar.

Wat betreft de 'kwaliteit' van de huidige generatie woningen, tja die is werkelijk fenomenaal
Om de winsten voor de aannemers/projectontwikkelaars te maximaliseren gebruikt men gerust de goedkoopste materialen en bouwtechnieken, zo'n woning hangt van een paar zielige lasjes en PUR-schuim aan elkaar. Gebouwd met het motto: "is het shit gebruik dan kit"
Ooh.... voordat je water uit je tapt mooie designer kraan, even doorspoelen hè, groot kant dat het metaal uit China komt en teveel zware metalen bevat. Maar was wel lekker goedkoop, dat dan weer wel
I'll sing you a lullaby.
pi_66086843
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het huis uit elkaar valt, maar de room is er na 30 jaar wel vanaf zeg maar.

Wat betreft de 'kwaliteit' van de huidige generatie woningen, tja die is werkelijk fenomenaal
Om de winsten voor de aannemers/projectontwikkelaars te maximaliseren gebruikt men gerust de goedkoopste materialen en bouwtechnieken, zo'n woning hangt van een paar zielige lasjes en PUR-schuim aan elkaar. Gebouwd met het motto: "is het shit gebruik dan kit"
Ooh.... voordat je water uit je tapt mooie designer kraan, even doorspoelen hè, groot kant dat het metaal uit China komt en teveel zware metalen bevat. Maar was wel lekker goedkoop, dat dan weer wel
Indd, mijn pa had ook een heel mooi nieuwbouw huis gekocht, maar zat vol met fouten, werd uiteraard wel gerapareerd, maar het is triest dat ze het lef hebben om het zo op te leveren. En de hele straat kampte met fouten qua keuken, geen water, licht.. dus de kwaliteit schiet achteruit en de prijs vooruit. Goed dat deze hele wanvoorstelling in tienen valt, althans dat hoop ik.
  zondag 15 februari 2009 @ 16:20:53 #265
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66087325
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:05 schreef Donnie29 het volgende:

[..]

Indd, mijn pa had ook een heel mooi nieuwbouw huis gekocht, maar zat vol met fouten, werd uiteraard wel gerapareerd
Dan had hij nog mazzel. Meestal speelt dat projectontwikkeltuig onder één hoedje met de notaris en kun je zelf lappen voor eventuele tekortkomingen aan je nieuwbouwwoning. Je moet echt heel goed opletten, niet te goed van vertrouwen zijn en er bovenop zitten, want anders ben je gewoon de lul. Eigenlijk zijn het gewoon criminelen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66087679
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:20 schreef Lemmeb het volgende:

Dan had hij nog mazzel. Meestal speelt dat projectontwikkeltuig onder één hoedje met de notaris en kun je zelf lappen voor eventuele tekortkomingen aan je nieuwbouwwoning. Je moet echt heel goed opletten, niet te goed van vertrouwen zijn en er bovenop zitten, want anders ben je gewoon de lul. Eigenlijk zijn het gewoon criminelen.
Criminelen, dat kan wel aardig kloppen, een vriend van mij werkt in de bouw. Als je hoort wat daar gejat word op kosten van de koper
2 jaar geleden waren ze bezig met een appartementen complex, kregen ze de opdracht om de isolatie wol bij iedere laag stenen, mee omhoog te trekken
Het probleem is dat de arrogantie bij dit soort bedrijven tot absurde hoogten is gestegen en er vrij weinig respect overgebleven is voor de koper, want het verkoopt toch wel.
I'll sing you a lullaby.
pi_66091016
Hoe staat het met de veranderingen van de overheid om de huizenmarkt weer een beetje op gang te helpen?

De overdrachtsbelasting verlagen en de NHG verhogen? Loopt dat nog of is dat allemaal definitief niet doorgegaan?
pi_66091097
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:12 schreef Stansfield het volgende:
Hoe staat het met de veranderingen van de overheid om de huizenmarkt weer een beetje op gang te helpen?

De overdrachtsbelasting verlagen en de NHG verhogen? Loopt dat nog of is dat allemaal definitief niet doorgegaan?
gemeentegarantie verhogen, dat willen de gemeentes niet.
Die hebben een mooi pot gemaakt en nu willen ze van het risico af en de pot houden en verdelen.

De woningmarkt is te duur en de mensen hebben en krijgen geen geld meer, loons- en pensioenverlagingen staan op de rol.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 15-02-2009 18:46:34 ]
  zondag 15 februari 2009 @ 18:24:04 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66091369
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:17 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb even een quote uit een ander topic geleend, over hra.. maar deze post staat hier beter.
[..]

Balkenende tornt niet aan HRA

Onderstaande komt uit een taxatierapport van een woning in Limburg, uit 2007.

[ afbeelding ]

Er van uitgaande dat woningen tot 10 jaar geleden niet enorm onder de kostprijs verkocht werden, zijn ze nu afgezet tegen de bouwkosten overgewaardeerd. In limburg misschien iets minder dan de rest, maartoch. Hoe kan het dat verkoopwaarde en herbouwwaarde zo dicht bij elkaar liggen?
In Limburg is de bubble daarom ook veel kleiner! Want hoe is anders te verklaren dat hetzelfde huis, dus met dezelfde bouwkosten, in Amsterdam 250% duurder is? Dat is juist de bubble.
The End Times are wild
pi_66093637
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef LXIV het volgende:

In Limburg is de bubble daarom ook veel kleiner! Want hoe is anders te verklaren dat hetzelfde huis, dus met dezelfde bouwkosten, in Amsterdam 250% duurder is? Dat is juist de bubble.
Kost een hoop geld hè om zo'n baksteen helemaal naar 020 te verslepen
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:31:17 #271
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_66093788
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maakt me toch nieuwsgierig wat er in het taxatierapport van een huis in de randstad als herbouwwaarde genoemd staat. Iemand een voorbeeld? Hier is trouwens evengoed de prijs in 10 jaar tijd vrijwel verdubbeld, alleen was de stijging iets minder extreem en was de uitgangswaarde minder.
Vampire Romance O+
  zondag 15 februari 2009 @ 20:21:51 #272
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66095587
quote:
Op zondag 15 februari 2009 16:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Joh, ook netwerk gekeken? Dus vandaar dat jij bouwkundige bent....

Met je indianenverhalen....
and made it rain upward
pi_66096346
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik vrees dat er een kern van waarheid in zit.
Ik heb regelmatig aannemers over de (werk)vloer gehad die voornamelijk met een lijmspuit werkten.
Toen één van de heren voor de vierde keer dezelfde drempel wilde vastlijmen keek hij alsof hij water zag branden toen ik hem adviseerde om eens wat ouderwetse bevestigingsmiddelen te gebruiken zoals een schroef o.i.d.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_66096502
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Netwerk? kijk ik nooit. Noem ik mijzelf bouwkundige? Zijn jouw woorden, maar met een beetje logisch nadenken en rondvragen kom je een hoop te weten. Indianenverhalen? wou je soms beweren dat ik een fantast ben? Ik draag gewoon geen oogkleppen en heb mijn eigen kijk op zaken, Zo en nu is tijd voor mijn medicijnen
I'll sing you a lullaby.
pi_66096955
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:40 schreef Prutzenberg het volgende:

Ik vrees dat er een kern van waarheid in zit.
Ik heb regelmatig aannemers over de (werk)vloer gehad die voornamelijk met een lijmspuit werkten.
Toen één van de heren voor de vierde keer dezelfde drempel wilde vastlijmen keek hij alsof hij water zag branden toen ik hem adviseerde om eens wat ouderwetse bevestigingsmiddelen te gebruiken zoals een schroef o.i.d.
Wat ik van diverse insiders heb vernomen is dat in de bouw het de afgelopen jaren zo goed ging dat men mensen aantrok zonder enige relevante werkervaring in de bouw. Als je een hamer vast kon houden was je timmerman
Het probleem is dat goede vaklui opleiden tijd kost, timmeren en metselen lijkt misschien wel simpel werk, maar om een beetje productie te kunnen maken van goede kwaliteit dat vergt talent en vaardigheid. De ontwikkeling van de markt ging zo snel dat er al gauw een hoop mensen op de bouw rond liepen die feitelijk niet gekwalificeerd waren voor het werk. Mogelijk dat het nu weer beter word, de nieuwste verhalen die ik gehoord heb m.b.t. de hoeveelheid werk liegen er niet om
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')