Dat zal dus niet gaan lukken en het startsalaris zal niet afdoende zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh, jawel hoor, dat gaat binnenkort echt wel werken. MITS ze een vaste baan krijgen tenminste, en daar ontstaan pas de grote problemen.
Ik verwacht niet dat de startsalarissen gaan dalen. Wel dat er simpelweg minder mensen aan een baan komen. Vooral die lui met pretstudies kunnen het shaken.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:07 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat zal dus niet gaan lukken en het startsalaris zal niet afdoende zijn.![]()
Ik denk dat de periode een beetje afgelopen is en er steeds meer naar competenties gekeken wordt ipv (voor)opleiding. After all, voor werkgevers wordt het meer dan ooit de tijd om hun business overeind te houden ipv uit te breiden.
Dat appartementje kost over 4 jaar 125000 euro, net als 8 jaar geleden. Het feest is over....quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wat je nu zal gaan zien, starters (alleenstaanden) hier denken met een afgeronde HBO opleiding en nul ervaring meteen een salaris te pakken waarmee ze makkelijk een appartementje te kunnen kopen van 225K.![]()
Helaas jongens en meisjes, dat gaat op dit moment niet meer.
The sky reached the limit en er moet iets veranderen wil dat goedkomen.
met de vergrijzing en en de goedkope appartementen in warme landen zal de betaalbaarheid steeds beter wordenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 09:02 schreef TheNd het volgende:
Ook grappig om te zien hoe de NVM haar woorden kiest:
De prijzen dalen niet. "De betaalbaarheid neemt toe"
bij ons zijn de aanvangssalarissen wel weer op de bodem en of je er ooit een schaal bij krijgt ?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de startsalarissen gaan dalen. Wel dat er simpelweg minder mensen aan een baan komen. Vooral die lui met pretstudies kunnen het shaken.
Ja, want de tijd leert ons dat alle goederen goedkoper worden in de loop der tijd?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:59 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
[..]
Dat appartementje kost over 4 jaar 125000 euro, net als 8 jaar geleden. Het feest is over....
Het gaat om een combinatie van comptetenties en opleiding, werkgever zal uiteindelijk voorkeur geven aan iemand met juiste hoge opleiding en werkervaring!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:07 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat zal dus niet gaan lukken en het startsalaris zal niet afdoende zijn.![]()
Ik denk dat de periode een beetje afgelopen is en er steeds meer naar competenties gekeken wordt ipv (voor)opleiding. After all, voor werkgevers wordt het meer dan ooit de tijd om hun business overeind te houden ipv uit te breiden.
Dat is wat ik zeg.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:12 schreef samjustme het volgende:
[..]
Het gaat om een combinatie van comptetenties en opleiding, werkgever zal uiteindelijk voorkeur geven aan iemand met juiste hoge opleiding en werkervaring!
De woning die ik op het oog heb kost 218K voor 71m2 in Rotterdam, op de 16e etage.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:11 schreef Brammetje het volgende:
De prijzen van huizen kunnen voor mijn gevoel alleen maar naar beneden. Zeker omdat de komende tijd meer en meer mensen ontslagen zullen worden, sommige daarvan met een top hypotheek. Als je dan vervolgens niet snel genoeg een andere baan vindt kan het snel gaan.
Als je hier in het noorden kijkt hoeveel makelaars kantoren op dit moment fors aan het snijden zijn in hun personeel. Deze markt ligt helemaal op zijn gat!
De NVM verwacht dat komend jaar de prijzen van huizen met 3% zullen dalen, ik denk dat deze 3% in waardedaling alleen al in de afgelopen maand is gerealiseerd en de komende maanden gaat het steeds harder.
Tijdens een flinke crisis wel.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want de tijd leert ons dat alle goederen goedkoper worden in de loop der tijd?
Ik denk dat je best een gokje kunt wagen, zeker als het een "yuppentoren" betreft.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:28 schreef samjustme het volgende:
[..]
De woning die ik op het oog heb kost 218K voor 71m2 in Rotterdam, op de 16e etage.
Het probleem is dat er flinke leegstand(ong 25% verkocht) is en om de 2 weken heeft men een open dagzonder resultaat blijkbaar.
Sowieso ligt (lag altijd) Rotterdamse woningmarkt nu op zijn gat.
vergeet niet dat starters nog steeds aanzienlijk goedkoper zijn, iemand met pakweg 5+ relevante werkervari g en een uni master blijft niet goedkoop ook in huidig economisch crisis. Goeie mensen hebben altijd werkquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:26 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg.De laatste jaren zag ik zelf dat mensen puur op opleiding aangenomen werden en er zal nu steeds meer naar (bewezen) competentie gekeken worden.
Immers, voor werkgevers dringt de tijd, er is geen ruimte om iemand een half jaar aan te laten keuvelen voor er rendement uit komt.
Dat denk ik ook. Het is heel makkelijk na te gaan dat als men gemiddeld 10% krapper gaat wonen (wat best meevalt) is er juist een overschot.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:11 schreef HandiMAN het volgende:
Dat klopt idd, er is ook GEEN woningtekort in Nederland.
he je bedoelt waarschijnlijk dit project:quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:28 schreef samjustme het volgende:
[..]
De woning die ik op het oog heb kost 218K voor 71m2 in Rotterdam, op de 16e etage.
Het probleem is dat er flinke leegstand(ong 25% verkocht) is en om de 2 weken heeft men een open dagzonder resultaat blijkbaar.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:54 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
he je bedoelt waarschijnlijk dit project:
http://www.jouwschiecentrale.nl/woningen.php?id=3
Ik ben er in september 2008 ook eens wezen kijken. Toen heb ik van de koop afgezien.
Achteraf gezien gelukkig maar, want anders had ik nu in een 3/4 leeg gebouw gewoond.
Verder vind ik het wel een leuk project met mooi uitzicht.
In het begin wilden ze een gedeelte van het project verhuren via PWS woningstichting. Dat is toen niet doorgegaan.
Het zou met niets verbazen als het uiteindelijk toch in de verhuur gaat want de ontwikkelaar verliest per dag veel geld lijkt me als er nauwelijks wordt verkocht.
Met de titel is niets mis mee. De markt voor woningen is ingestort en dat is juist. Er zijn in januari 48% minder woningen van eigenaar verwisseld, een enorm percentage. Besef ook dat het hier gaat om het aantal transacties bij het kadaster. Het kan echter een paar maanden duren voordat een registratie daar zal plaatsvinden nadat een woning onder voorbehoud is aangeschaft!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:15 schreef PabloLopez het volgende:
misplaatste titel van topic, als prijzen dalen met minimaal 30% dan is m.i. de woningmarkt pas echt in crisis, overgehypte gedoe
Starters mogen wel goedkoper zijn, meestal doen ze ook langer over het werk, dus of ze per saldo goedkoper zijn? Uiteraard zal een verstandige onderneming altijd op tijd nieuwe mensen aantrekken en intern opleiden.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:36 schreef samjustme het volgende:
vergeet niet dat starters nog steeds aanzienlijk goedkoper zijn, iemand met pakweg 5+ relevante werkervari g en een uni master blijft niet goedkoop ook in huidig economisch crisis. Goeie mensen hebben altijd werk
Een prijsdaling zal het gevolg zijn van de crisis, het duurt echter even voordat verkopers bereid zijn de pijn te nemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:02 schreef MacDennis het volgende:
Er hoeft geen sprake te zijn van enorme prijsdalingen om te spreken van een crisis!
Verbaas ik me ook over. Ik bedoel, je kan het altijd proberen. Wil men het niet, ook goed. Als ik het huis te koop zou hebben staan en men komt met een -30% bod zou ik ook zeggen, "leuk geprobeerd, maar ik ben niet desperate". Zou ik niet beledigd over zijn omdat ik hetzelfde zou doen. Zolang je het gevoel hebt dat er niet zoiets als "een droomhuis" is, moet je vooral (zeer) laag starten zou ik zeggen. Er zijn meer huizen, en wie weet vis je iemand die wel hapt op -30%.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:20 schreef TheNd het volgende:
Ik volg dit topic al een tijdje en verbaas me over uitspraken als:
Met een laag bod op een huis,
"beledig je de verkoper"
of
"word je uitgelachen"
Wtf.![]()
Juist! We staan nog maar aan de vooravond van een wereldwijde diepe financiële crisis die nog dieper wordt en ook nog wel even gaat duren. Kwestie van tijd dat het besef en de noodzaak doordringt bij verkopers en makelaars dat er toch echt wat met die prijs moet gebeuren.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:56 schreef xenobinol het volgende:
Een prijsdaling zal het gevolg zijn van de crisis, het duurt echter even voordat verkopers bereid zijn de pijn te nemen.
Natuurlijk proberen, zeker nu! Gewoon brutaal bieden, de rollen zijn compleet omgedraaid. We zitten nu op een prijspiek en vanaf hier kan het alleen maar naar beneden. Hoe diep en snel dat zal gaan kan echter niemand voorspellen. Hoe dan ook, gewoon proberen je weet maar nooit. Als je het niet probeert ben je hoe dan ook een dief van je eigen portemonnee.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:16 schreef Doc het volgende:
Verbaas ik me ook over. Ik bedoel, je kan het altijd proberen. Wil men het niet, ook goed.
Jij bent echt het meest kortzichtig van iedereen hier....quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:33 schreef LXIV het volgende:
Hoeveel kost een alleenwonende uitkeringstrekker nou precies? Uitkering + AWBZ + huurtoeslag + zorgtoeslag + vrijstelling gemeentelijke lasten + langdurigheidstoeslag + sociale woning en ga zo maar door. Het is enorm veel. Zo'n beetje het hoogste bedrag ter wereld.
Als het principe van "iedereen heeft 'recht' op een huishouding wordt losgelaten kunnen die kosten met de helft omlaag. Of breng de uitkeringen gewoon met de helft omlaag, dan kruipen ze vanzelf bij elkaar.
Misschien moet je eens inhoudelijk gaan lezen voordat je over gaskamers begint.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:47 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij bent echt het meest kortzichtig van iedereen hier....
Iemand met een uitkering heeft hooguit een paar tientjes in de maand vrij te besteden (dan heb ik het over 2 of 3). Zijn er maar weinig die daar vrijwillig voor kiezen..
En wat kost een invalide? Of JP Balenende, die voegen ook niets toe in mijn optiek? Of jij; misschien kost jij straks ook wel ineens meer dan je opbrengt. O wacht, ik weet het al. Zullen we weer gaskamers openen? Iemand moet de schuld krijgen van de crisis.
Hoe heet dat ook alweer, dat in iedere discussie - als-ie maar lang genoeg duurt - men verwijzingen naar de tweede wereldoorlog maakt ...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:47 schreef Sjabba het volgende:
Zullen we weer gaskamers openen? Iemand moet de schuld krijgen van de crisis.
Best aardig. Maar het blijft Rotterdam. Ik ben daar juist vertrokken en ben niet van plan er ooit nog terug te keren. Ik denk namelijk niet dat het goed gaat komen met die stad, zeker niet met die economische crisis om de hoek.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:54 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
he je bedoelt waarschijnlijk dit project:
http://www.jouwschiecentrale.nl/woningen.php?id=3
Ik ben er in september 2008 ook eens wezen kijken. Toen heb ik van de koop afgezien.
Achteraf gezien gelukkig maar, want anders had ik nu in een 3/4 leeg gebouw gewoond.
Verder vind ik het wel een leuk project met mooi uitzicht.
In het begin wilden ze een gedeelte van het project verhuren via PWS woningstichting. Dat is toen niet doorgegaan.
Het zou met niets verbazen als het uiteindelijk toch in de verhuur gaat want de ontwikkelaar verliest per dag veel geld lijkt me als er nauwelijks wordt verkocht.
Godwin's lawquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:12 schreef Doc het volgende:
[..]
Hoe heet dat ook alweer, dat in iedere discussie - als-ie maar lang genoeg duurt - men verwijzingen naar de tweede wereldoorlog maakt ...
Don't feed the troll.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, want de tijd leert ons dat alle goederen goedkoper worden in de loop der tijd?
Ik ook..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En toch vind ik het wel een beetje zielig voor die mensen.
Je moet wel een stapje verder denken: ook de ruimte naar beneden is maar beperkt. Deze wordt ook begrensd door de huidige salarissen. Als 'wonen' ineens de helft goedkoper wordt, houdt men geld over en gaat men op een gegeven moment toch andere spullen kopen. Dan nemen de prijzen daarvan weer toe.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:51 schreef henkway het volgende:
we gaan een tijd van deflatie in en dan wordt alles goedkoper
offtopic; Gumbie!!!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:56 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik ook..
Het is toch zo dat als je een hypotheek neemt van 300k, en over een jaar of 5 je huis weer verkoopt voor 200k omdat de markt in elkaar is gestort, je dat verschil zelf moet bekostigen?
Echt sneu voor die mensen
Waarom zou dat zo zijn? In die 5 jaar heb je ook al een potje opgebouwd met geld. Zal geen ton zijn, maar om quite te draaien moet je dan gewoon paar jaar wachten.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 19:56 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik ook..
Het is toch zo dat als je een hypotheek neemt van 300k, en over een jaar of 5 je huis weer verkoopt voor 200k omdat de markt in elkaar is gestort, je dat verschil zelf moet bekostigen?
Echt sneu voor die mensen
Gumby is vetquote:
Tering... het is dat Lelystad zo ongelooflijk lelijk is en mijn vrienden dan te ver wonen... maar dat zijn nog eens prijzen zeg!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Mijn laatste post:
[..]
De NVM heeft toch ook bij hoog en laag beweerd dat de huizenprijzen in NL niet konden zakken. Dat was onmogelijk...
Ben benieuwd of ze de laatste tijd nog in Lelystad geweest zijn
Ik vind lelystad wel meevallen; er zijn wel veel wijken ( horst, wold, kamp, jol, en waterwijk.. zo'n beetje 70% van lelystad bestaat uit dat soort wijkenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:02 schreef janus84 het volgende:
[..]
Tering... het is dat Lelystad zo ongelooflijk lelijk is en mijn vrienden dan te ver wonen... maar dat zijn nog eens prijzen zeg!
Momenteel woon ik in Rotterdam, dat van die "zwarte" buurten herken ik wel een beetje...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:22 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Ik vind lelystad wel meevallen; er zijn wel veel wijken ( horst, wold, kamp, jol, en waterwijk.. zo'n beetje 70% van lelystad bestaat uit dat soort wijken) waarbij je denkt van mmm.. wat een allochtonen buurt, maar ze hebben ook wel een paar mooie plekken ertussen zitten
maar niet voor het begrotingstekortquote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:12 schreef HarryP het volgende:
Verder zouden ze de OZB gewoon moeten afschaffen.
Is ook weer goed voor de economie.
Netto zou het zelfs nog positief kunnen zijn (misschien).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:39 schreef henkway het volgende:
[..]
maar niet voor het begrotingstekort
De peildatum van de WOZ loopt een jaar achter. Dus reken er maar vast op dat ook volgend jaar de WOZ gewoon doorstijgt. Van december 2007 naar december 2008 zijn de woningprijzen ook gewoon doorgestegen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:12 schreef HarryP het volgende:
Nou de gemeente Breda heeft in iedergeval nog niet door dat de woningmarkt stil staat.
De WOZ waarde van mijn woning stijgt vrolijk door.
Maar weer een keer bezwaar maken dus. (Ze hebben de WOZ waarde van mijn woning gebaseerd op een aantal woningen van een ander (duurder) type zijn).
Verder zouden ze de OZB gewoon moeten afschaffen.
Is ook weer goed voor de economie.
Huh? Ik heb voor een lager bedrag in Utrecht een appartement met 90-95m2 op de 4e etage (is geen grote galerijflat, maar een net complex). Initieel had ik in o.a. Lunetten appartementen gezien met 65-75m2 voor 175-185k maar dat was mij te klein. Waarom zou dat in R'dam zoveel moeten kosten, zeker gezien de leegstand?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:28 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zo'n appartement is natuurlijk wel ff wat beter en luxer dan zo'n troosteloos galerijflatje, spijt me zeer.quote:Op zondag 15 februari 2009 11:06 schreef drexciya het volgende:
[..]
Huh? Ik heb voor een lager bedrag in Utrecht een appartement met 90-95m2 op de 4e etage (is geen grote galerijflat, maar een net complex). Initieel had ik in o.a. Lunetten appartementen gezien met 65-75m2 voor 175-185k maar dat was mij te klein. Waarom zou dat in R'dam zoveel moeten kosten, zeker gezien de leegstand?
Toch vraag ik me altijd af waarom mensen hier zoveel geld voor neertellen?quote:Op zondag 15 februari 2009 11:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zo'n appartement is natuurlijk wel ff wat beter en luxer dan zo'n troosteloos galerijflatje, spijt me zeer.
Omdat er tegen die tijd wel weer een andere sukkel is die dezelfde woning wil kopen maar dan tegen een meerprijs van 40% dus niet zoiets kopen en huren is een dief zijn van je eigen beurs!quote:Op zondag 15 februari 2009 11:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Toch vraag ik me altijd af waarom mensen hier zoveel geld voor neertellen?![]()
T'is best leuk om een paar jaar in te overbruggen maar als de aandrang tot voortplanten zich aandient wordt het toch zelden als ideale omgeving voor de opvoeding gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |