Exact.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:24 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Gaat ook nergens over, mijn ouderlijk huis ging in '94 van de hand voor 450K in guldens en staat as we speak nu al driekwart jaar te koop voor 495K in euro's.
Even doorklikken voor je conclusies trektquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha. De eerste woning die je dan zit. Een rijtjeshuis van van 147K naar 82,5K in prijs verlaagd is. Een daling van 46%. Dat begint er op te lijken. 80K is een normale prijs voor een normale woning.
Dat geldt voor de meeste woningen met zulke prijsdalingen. Betekent vooral (vooralsnog) dat mensen met een laag bruto jaarinkomen toch een hypotheek kunnen krijgen.quote:http://www.era.nl/objecten/details.php?object=23056B86776
Voorts:
Fiscaal aftrekbare erfpachtcanon circa ¤ 260,-- per maand (geïndexeerd). Bij koop met eigen grond is de vraagprijs: ¤ 147.500 k.k.
Dat zeg ik, TS zaait paniekquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:52 schreef poemojn het volgende:
[..]
Even doorklikken voor je conclusies trekt
[..]
Dat geldt voor de meeste woningen met zulke prijsdalingen. Betekent vooral (vooralsnog) dat mensen met een laag bruto jaarinkomen toch een hypotheek kunnen krijgen.
IK woon er, en ben niet bepaald de enige.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kan wezen, maar zoals je zelf al aangeeft: niemand wil in Lelystad wonen. Sowieso zijn gebieden met veel asociale allochtonen de komende jaren veruit het ergst de lul. Buiten de grote steden zijn dat bijvoorbeeld Almere, Lelystad, Schiedam, Spijkenisse, Nieuwegein en meer van dat soort plaatsjes. Die zijn hard op weg naar gettovorming.
Inderdaad, volgens wiki wonen er in Lelystad 73.706 inwoners. Als hij dat niemand vindquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:54 schreef poemojn het volgende:
[..]
IK woon er, en ben niet bepaald de enige.
Jongens, zo slecht is het hier allang niet meer. We scoren op de AD misdaadmeter ook echt niet slecht. Of je moet een stad als Amersfoort ook een getto vinden.
Maybe maar een beetje kritisch kijken kan geen kwaad toch?quote:
Willen die daar allemaal wonen of kunnen ze gewoon elders geen woning vinden?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:56 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Inderdaad, volgens wiki wonen er in Lelystad 73.706 inwoners. Als hij dat niemand vind
Notarissen in paniek, hoe moeten ze nu op wintersport ?quote:Notarissen: stop marktwerking
van onze redactie economie
DEN HAAG - De marktwerking in de notariële wereld moet opnieuw ter discussie worden gesteld. Door de hevige concurrentie met tarieven en de malaise op de woningmarkt dreigen veel notariskantoren in de financiële problemen te komen. Dat schaadt de rechtszekerheid van cliënten.
Dat zegt voorzitter Erna Kortlang van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB).
Als notariskantoren alleen nog maar kunnen concurreren om het hoofd boven water te houden, loopt de dienstverlening van het notariaat gevaar, zegt ze. ,,Marktwerking kan soms goed zijn. Maar met de rechtszekerheid mogen we niet marchanderen.''
Volgens de KNB hebben steeds meer notariskantoren moeite het hoofd boven water te houden, omdat er weinig huizen worden verkocht. ,,Hoe het notariaat er precies voor staat, weten we pas aan het eind van dit kwartaal. Maar in de markt hoor ik dat het minder goed gaat. Ik sluit niet uit dat het zal leiden tot ontslagen, zoals we ook in de jaren tachtig hebben gezien toen het slecht ging met de woningmarkt.''
De TT "woningmarkt totaal ingestort" komt gewoon uit het artikel uit de OP hoor!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:00 schreef MacDennis het volgende:
[..]
De markt is ingestort.. de vraagprijs (nog) niet ..
Ik denk ook dat je een beter leven hebt wanneer je een normaal gezinsleven kunt houden in een stad als Lelystad, dan wanneer je zo nodig op de prime-locatie moet zitten en beiden 50 uur per week moet werken om het te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:14 schreef poemojn het volgende:
Wij ook. Wij konden ook Almere bijv kiezen maar die stad trok ons niet. Lelystad is wat minder met een geodriehoek opgebouwd dan Almere. We wonen nu in een jaren '80 wijk met slingerende straten, veel groen, en binnenkort een groot natuurspeelterrein voor de kinderen vlakbij.En we hebben natuurlijk het Natuurpark, Aviodrome, veel water + roeibaan, Oostvaardersplassen, veel bos met bijv binnenkort een speelbos in het noorden van de stad. De kuststrook rond Bataviastad wordt echt heel erg mooi. Winkels mis ik wel maar rond april gaat 't nieuwe stadshart geopend worden en hebben we hier ook H&M en The Sting ed. De huizen hier zijn niet zo duur, waardoor er meer mensen wonen waarvan de moeder thuis zit bij de kinderen, net als ik.
Ja. Strijder voor de HRA en de woningeigenaar.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:16 schreef poemojn het volgende:
Uit de Telegraaf, toch?
Kul! De telegraaf kopt graag over alles wat negatief is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Strijder voor de HRA en de woningeigenaar.
Alles voor de rechtszekerheid van de cliënten natuurlijkquote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Notarissen in paniek, hoe moeten ze nu op wintersport ?
Je zou toch mogen verwachten dat die nog wat potjes voor barre tijden hebben. Waar is alles gebleven van de gouden jaren?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Notarissen in paniek, hoe moeten ze nu op wintersport ?
Maar goed veel van die lui zitten dan weer +10 uur per week in de auto vanuit Lelystad naar Amsterdam en terug om te werken, dat is ook niet echt een plus voor het gezinsleven.. dus in die zin valt het verhuizen naar dat soort plaatsen dan weer snel tegen voor luitjes uit steden als Amsterdam en Utrecht.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je een beter leven hebt wanneer je een normaal gezinsleven kunt houden in een stad als Lelystad, dan wanneer je zo nodig op de prime-locatie moet zitten en beiden 50 uur per week moet werken om het te kunnen betalen.
+10 uur red je niet, zal eeder 15 uur zijnquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Maar goed veel van die lui zitten dan weer +10 uur per week in de auto vanuit Lelystad naar Amsterdam en terug om te werken, dat is ook niet echt een plus voor het gezinsleven.. dus in die zin valt het verhuizen naar dat soort plaatsen dan weer snel tegen voor luitjes uit steden als Amsterdam en Utrecht.
Dat verklaart een hoop, jong.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:20 schreef TheNd het volgende:
- verhaal wat nergens op slaat -
Ik ben zelf geen huiseigenaar, en ook niet van plan te kopen voorlopig, maar ik had het wel geweten.
Zonder daarbij de locatie te noemen doe je een kortzichtige uitspraak.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef LXIV het volgende:
Ik vind 350K voor een jaren 70 rijtjeshuis een belediging voor de koper!
Als de koper het neerlegt, wat boeit het jou dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef LXIV het volgende:
Ik vind 350K voor een jaren 70 rijtjeshuis een belediging voor de koper!
Heb ik gezien. Alleen, als je mijn buren gaat interviewen krijg je een heel andere documentaire.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:18 schreef HandiMAN het volgende:
Over Lelystad: moet je deze docu eens kijken: http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/40879135/
De vraag is nu: waar komen die 14 miljoen leegstaande huizen vandaan? Want er zwerven in daar geen 14 miljoen gezinnen (35 miljoen mensen!) over straat. Dat geloof ik niet.quote:Fors meer lege huizen in VS
Uitgegeven: 13 februari 2009 15:13
Laatst gewijzigd: 13 februari 2009 16:24
AMSTERDAM - De huizencrisis slaat hard toe in Amerika. Een op de negen huizen in de VS staat nu leeg, blijkt vrijdag uit een studie van de universiteit van Harvard.
“De cijfers onderstrepen de ernst van het probleem”, zegt een woningexpert van Harvard tegenover de krant USA Today. Volgens hem staat de grote leegstand een spoedig herstel van de huizenmarkt voorlopig in de weg.
Veel gemeenten in de VS voelen de economische effecten van de huizencrisis. De waarde van vastgoed daalt steeds verder, belastinginkomsten vallen terug en het onderhoud van de verlaten woningen drukt zwaar op de gemeenschap.
Aandeel
In totaal zijn nu 14 miljoen Amerikaanse woningen onbewoond. Het aandeel lege huizen ligt daarmee op 15 procent, nog hoger dan tijdens de recessies van 1991 (11 procent) en 1984 (9,4 procent).
Normaal gesproken worden vooral armere buurten in steden geplaagd door leegstand, maar de huidige crisis treft ook de ’suburbs’, de buitenwijken voor meer bemiddelde Amerikanen. Daarbij kunnen verlaten zwembaden voor gezondheidsproblemen zorgen. Muggen die zich in het stilstaande water voortplanten zouden in warme streken als Californië en Florida zorgen voor een toename van het West-Nijlvirus.
de ervaring leert dat mensen in crisistijd gaan samenwonenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:11 schreef HandiMAN het volgende:
@last post
Dat klopt idd, er is ook GEEN woningtekort in Nederland. Sterker nog, meer dan ooit zijn er nu eenpersoonshuishoudens, oftewel mensen die in hun eentje wonen.
Die trend kan ook keren.
Locatie maakt geen bal uit. De bouwkosten van een huis uit de jaren 70 staan in geen verhouding tot een bod van 350K euro.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:28 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Zonder daarbij de locatie te noemen doe je een kortzichtige uitspraak.
De verzorgingsstaat zal de komende tijd dan ook zwaar onder druk komen te staan. We kunnen het gewoon niet meer betalen. En een steeds groter deel van de bevolking pikt het niet meer en wordt anti sociaalquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Het is dan ook te gek dat alleenstaande vrouwtjes voor zichzelf een complete eensgezinswoning bezet houden, die hele woning warmstoken en verlichten, en zelf nog nooit gewerkt hebben!
Dat is alleen maar mogelijk omdat wij als land dit subsidieren. Wanneer iemands uitkering wordt berekend wordt er dus vanuit gegaan dat iemand "recht" heeft om alleen te wonen en alle kosten alleen moet dragen. In landen waar uitkeringen niet van dat principe uitgaan wonen mensen dus gewoon samen, bij vrienden of bij familie. Scheelt enorm in alle denkbare kosten.
Van scherpe dalingen is toch nog niet sprake? Pas als dit jaar de werkloosheid op gaat lopen zullen we een echte daling van de prijzen gaan zien.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef henkway het volgende:
gezien de vergrijzing zal de huizenmarkt niet meer herstellen, alleen super appartementen komt het goed
Dat is maar goed ook. Het ging de absurde kant opquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Dat denk ook. De prijzen van 2007 zien we (inflatie-gecorrigeerd) gewoon nooit meer terug.
Ja, en de prijs wordt ook echt alleen bepaald door de bouwkosten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Locatie maakt geen bal uit. De bouwkosten van een huis uit de jaren 70 staan in geen verhouding tot een bod van 350K euro.
Dat zeg ik niet. Helaas. Zou wel zo moeten zijn.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Ja, en de prijs wordt ook echt alleen bepaald door de bouwkosten.![]()
Anyway, ik laat jullie zwartkijkers, doemdenkers en wensdenkers verder lekker samen verder keuvelen vanavond, ajuus.
Als de starters het niet kunnen betalen....quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:44 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Precies. Die zullen het eerst kijken in het starterssegment. Dus dat segment zal het minste geraakt worden denk ik.
nee, dit is ook het begin pasquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Van scherpe dalingen is toch nog niet sprake? Pas als dit jaar de werkloosheid op gaat lopen zullen we een echte daling van de prijzen gaan zien.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Ja, en de prijs wordt ook echt alleen bepaald door de bouwkosten.![]()
Anyway, ik laat jullie zwartkijkers, doemdenkers en wensdenkers verder lekker samen verder keuvelen vanavond, ajuus.
Dat is waarschijnlijk wat je nu zal gaan zien, starters (alleenstaanden) hier denken met een afgeronde HBO opleiding en nul ervaring meteen een salaris te pakken waarmee ze makkelijk een appartementje te kunnen kopen van 225K.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als de starters het niet kunnen betalen....
Oh, jawel hoor, dat gaat binnenkort echt wel werken. MITS ze een vaste baan krijgen tenminste, en daar ontstaan pas de grote problemen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wat je nu zal gaan zien, starters (alleenstaanden) hier denken met een afgeronde HBO opleiding en nul ervaring meteen een salaris te pakken waarmee ze makkelijk een appartementje te kunnen kopen van 225K.![]()
Helaas jongens en meisjes, dat gaat op dit moment niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |