abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66023548
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:24 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Gaat ook nergens over, mijn ouderlijk huis ging in '94 van de hand voor 450K in guldens en staat as we speak nu al driekwart jaar te koop voor 495K in euro's.
Exact.
Daar heb je het hele probleem............450.000 gulden en nu 495.000 euro = 1.100.000 gulden!!!!!!
Boem!!!!!!!!!!!!!!!!
Onvermijdelijk maar hard nodig.
pi_66023895
Gaat hard vandaag met dit topic.
Even een teeveepeetje. Als ik vanavond niet al in deeltje 9 mag posten.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_66024051
In Almere, zelfs daar, zie ik op Funda nog altijd geen redelijke woning voor zeg 150K.... daar beginnen ze allemaal rond de 225K qua vraagprijs en daaronder is het allemaal troep.
Andere observatie, in Laren of Blaricum is het eigenlijk best betaalbaar wonen in verhouding tot bv ijburg
pi_66024162
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. De eerste woning die je dan zit. Een rijtjeshuis van van 147K naar 82,5K in prijs verlaagd is. Een daling van 46%. Dat begint er op te lijken. 80K is een normale prijs voor een normale woning.
Even doorklikken voor je conclusies trekt
quote:
http://www.era.nl/objecten/details.php?object=23056B86776
Voorts:
Fiscaal aftrekbare erfpachtcanon circa ¤ 260,-- per maand (geïndexeerd). Bij koop met eigen grond is de vraagprijs: ¤ 147.500 k.k.
Dat geldt voor de meeste woningen met zulke prijsdalingen. Betekent vooral (vooralsnog) dat mensen met een laag bruto jaarinkomen toch een hypotheek kunnen krijgen.
pi_66024193
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:52 schreef poemojn het volgende:

[..]

Even doorklikken voor je conclusies trekt
[..]

Dat geldt voor de meeste woningen met zulke prijsdalingen. Betekent vooral (vooralsnog) dat mensen met een laag bruto jaarinkomen toch een hypotheek kunnen krijgen.
Dat zeg ik, TS zaait paniek
pi_66024229
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan wezen, maar zoals je zelf al aangeeft: niemand wil in Lelystad wonen. Sowieso zijn gebieden met veel asociale allochtonen de komende jaren veruit het ergst de lul. Buiten de grote steden zijn dat bijvoorbeeld Almere, Lelystad, Schiedam, Spijkenisse, Nieuwegein en meer van dat soort plaatsjes. Die zijn hard op weg naar gettovorming.
IK woon er, en ben niet bepaald de enige.
Jongens, zo slecht is het hier allang niet meer. We scoren op de AD misdaadmeter ook echt niet slecht. Of je moet een stad als Amersfoort ook een getto vinden.
pi_66024299
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:54 schreef poemojn het volgende:

[..]

IK woon er, en ben niet bepaald de enige.
Jongens, zo slecht is het hier allang niet meer. We scoren op de AD misdaadmeter ook echt niet slecht. Of je moet een stad als Amersfoort ook een getto vinden.
Inderdaad, volgens wiki wonen er in Lelystad 73.706 inwoners. Als hij dat niemand vind
pi_66024423
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:53 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Maybe maar een beetje kritisch kijken kan geen kwaad toch?
Ik heb ook een voorbeeld aangedragen in het midden van het land van 2 plaatsen waar mensen graag willen wonen en de woningen sneller doorgingen dan Hemaworsten.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:00:26 #159
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66024483
Ze wonen er, maar willen ze er wonen?
pi_66024495
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:53 schreef Bulletdodger het volgende:

De markt is ingestort.. de vraagprijs (nog) niet ..
pi_66024501
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:56 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Inderdaad, volgens wiki wonen er in Lelystad 73.706 inwoners. Als hij dat niemand vind
Willen die daar allemaal wonen of kunnen ze gewoon elders geen woning vinden?
Lelystad zie ik altijd als het verbanningsoord voor zij die Purmerend helemaal niet en zelfs Almere net niet konden betalen.
pi_66024536
Ik woon er met plezier. Er wonen niet minder 'nieuwe nederlanders' dan in de stad waar ik vandaan kwam en dat was ook een stad waar velen de klompen nog niet eens wilden hebben staan. Ik heb altijd de indruk van de mensen die er lollig over willen doen er nog nooit geweest zijn en de mensen napraten. Zo kom je als stad nooit van een bepaald stigma af. Al zegt mij dat meer over de mensen die er negatief over doen dan over de stad zelf.

Verder boeit het me niet wat de mening van anderen over de stad is. Het is belangrijker hoe ik er zelf over denk.
pi_66025049
quote:
Notarissen: stop marktwerking
van onze redactie economie

DEN HAAG - De marktwerking in de notariële wereld moet opnieuw ter discussie worden gesteld. Door de hevige concurrentie met tarieven en de malaise op de woningmarkt dreigen veel notariskantoren in de financiële problemen te komen. Dat schaadt de rechtszekerheid van cliënten.
Dat zegt voorzitter Erna Kortlang van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB).

Als notariskantoren alleen nog maar kunnen concurreren om het hoofd boven water te houden, loopt de dienstverlening van het notariaat gevaar, zegt ze. ,,Marktwerking kan soms goed zijn. Maar met de rechtszekerheid mogen we niet marchanderen.''

Volgens de KNB hebben steeds meer notariskantoren moeite het hoofd boven water te houden, omdat er weinig huizen worden verkocht. ,,Hoe het notariaat er precies voor staat, weten we pas aan het eind van dit kwartaal. Maar in de markt hoor ik dat het minder goed gaat. Ik sluit niet uit dat het zal leiden tot ontslagen, zoals we ook in de jaren tachtig hebben gezien toen het slecht ging met de woningmarkt.''
Notarissen in paniek, hoe moeten ze nu op wintersport ?
pi_66025108
Wij ook. Wij konden (obv centrale locatie) ook Almere bijv kiezen maar die stad trok ons niet. Lelystad is wat minder met een geodriehoek opgebouwd dan Almere. We wonen nu in een jaren '80 wijk met slingerende straten, veel groen, en binnenkort een groot natuurspeelterrein voor de kinderen vlakbij. En we hebben natuurlijk het Natuurpark, Aviodrome, veel water + roeibaan, Oostvaardersplassen, veel bos met bijv binnenkort een speelbos in het noorden van de stad. De kuststrook rond Bataviastad wordt echt heel erg mooi. Winkels mis ik wel maar rond april gaat 't nieuwe stadshart geopend worden en hebben we hier ook H&M en The Sting ed. De huizen hier zijn niet zo duur, waardoor er meer mensen wonen waarvan de moeder (een groot deel vd tijd) thuis zit bij de kinderen, net als ik.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:15:28 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66025138
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:00 schreef MacDennis het volgende:

[..]

De markt is ingestort.. de vraagprijs (nog) niet ..
De TT "woningmarkt totaal ingestort" komt gewoon uit het artikel uit de OP hoor!
The End Times are wild
pi_66025179
Uit de Telegraaf, toch?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:16:43 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66025188
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:14 schreef poemojn het volgende:
Wij ook. Wij konden ook Almere bijv kiezen maar die stad trok ons niet. Lelystad is wat minder met een geodriehoek opgebouwd dan Almere. We wonen nu in een jaren '80 wijk met slingerende straten, veel groen, en binnenkort een groot natuurspeelterrein voor de kinderen vlakbij. En we hebben natuurlijk het Natuurpark, Aviodrome, veel water + roeibaan, Oostvaardersplassen, veel bos met bijv binnenkort een speelbos in het noorden van de stad. De kuststrook rond Bataviastad wordt echt heel erg mooi. Winkels mis ik wel maar rond april gaat 't nieuwe stadshart geopend worden en hebben we hier ook H&M en The Sting ed. De huizen hier zijn niet zo duur, waardoor er meer mensen wonen waarvan de moeder thuis zit bij de kinderen, net als ik.
Ik denk ook dat je een beter leven hebt wanneer je een normaal gezinsleven kunt houden in een stad als Lelystad, dan wanneer je zo nodig op de prime-locatie moet zitten en beiden 50 uur per week moet werken om het te kunnen betalen.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:17:00 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66025200
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:16 schreef poemojn het volgende:
Uit de Telegraaf, toch?
Ja. Strijder voor de HRA en de woningeigenaar.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:23:36 #169
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66025449
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja. Strijder voor de HRA en de woningeigenaar.
Kul! De telegraaf kopt graag over alles wat negatief is.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:16:57 #170
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66027643
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:13 schreef henkway het volgende:

[..]

Alles voor de rechtszekerheid van de cliënten natuurlijk Alsof notarissen een soort speciaal bestaansrecht hebben dat andere beroepsgroepen niet hebben. Ja de crisis hakt er overal in, misschien leidt dat wel tot ontslagen bij de notarissen. Als er minder wordt gewinkeld in supermarkten gaat daar ook personeel uit, zo gaat dat nu eenmaal.

Zie het al voor me: Supermarkten: stop de marktwerking

[ Bericht 31% gewijzigd door Zero2Nine op 13-02-2009 17:25:46 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66027755
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:13 schreef henkway het volgende:

[..]

Je zou toch mogen verwachten dat die nog wat potjes voor barre tijden hebben. Waar is alles gebleven van de gouden jaren?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66028277
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk ook dat je een beter leven hebt wanneer je een normaal gezinsleven kunt houden in een stad als Lelystad, dan wanneer je zo nodig op de prime-locatie moet zitten en beiden 50 uur per week moet werken om het te kunnen betalen.
Maar goed veel van die lui zitten dan weer +10 uur per week in de auto vanuit Lelystad naar Amsterdam en terug om te werken, dat is ook niet echt een plus voor het gezinsleven.. dus in die zin valt het verhuizen naar dat soort plaatsen dan weer snel tegen voor luitjes uit steden als Amsterdam en Utrecht.
pi_66030187
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:36 schreef WammesWaggel het volgende:

Maar goed veel van die lui zitten dan weer +10 uur per week in de auto vanuit Lelystad naar Amsterdam en terug om te werken, dat is ook niet echt een plus voor het gezinsleven.. dus in die zin valt het verhuizen naar dat soort plaatsen dan weer snel tegen voor luitjes uit steden als Amsterdam en Utrecht.
+10 uur red je niet, zal eeder 15 uur zijn Overigens zijn er ook bedrijven in en rond Lelystad. Lelystad ligt op de rand van de Randstad, daarachter ligt de gemeente Dronten die is vrj duur kwa huizenprijs, maar nog niet zo duur als de Veluwe.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66033307
Over Lelystad: moet je deze docu eens kijken: http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/40879135/
pi_66036141
Ik volg dit topic al een tijdje en verbaas me over uitspraken als:

Met een laag bod op een huis,

"beledig je de verkoper"
of
"word je uitgelachen"

Wtf.

Alsof de verkoper een engel is die het huis voor een zo eerlijk mogelijk prijs probeert te verkopen en jij als hebzuchtige koper misbruik probeert te maken van de goedaardigheid van deze verkoper....

In een stijgende markt deinsde niemand ervoor terug om de kopers te "beledigen" met hoge vraagprijzen dus waarom zou het omgekeerde nu niet kunnen?

In de huidige markt zul je niet zo snel worden uitgelachen lijkt me. Je kan dus flink afdingen. Kost je niets, je kunt er alleen maar op vooruit gaan als koper.

En als de verkoper je toch uitlacht kun je altijd nog ietsjes hoger bieden. No way dat hij je tweede bod meteen weigert, enkel omdat je de eerste keer zo laag geboden had. Daarmee straft de verkoper zichzelf.

Ik ben zelf geen huiseigenaar, en ook niet van plan te kopen voorlopig, maar ik had het wel geweten.
pi_66036254
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:20 schreef TheNd het volgende:
- verhaal wat nergens op slaat -
Ik ben zelf geen huiseigenaar, en ook niet van plan te kopen voorlopig, maar ik had het wel geweten.
Dat verklaart een hoop, jong.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:23:58 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66036269
Ik vind 350K voor een jaren 70 rijtjeshuis een belediging voor de koper!
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:28:05 #178
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66036410
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef LXIV het volgende:

Zonder daarbij de locatie te noemen doe je een kortzichtige uitspraak.
pi_66036455
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:23 schreef LXIV het volgende:

Als de koper het neerlegt, wat boeit het jou dan?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:29:35 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66036481
Maar dat is toch idem bij een bod van 150K bij een vraagprijs van 250K?
The End Times are wild
pi_66037458
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:18 schreef HandiMAN het volgende:
Over Lelystad: moet je deze docu eens kijken: http://geschiedenis.vpro.(...)leveringen/40879135/
Heb ik gezien. Alleen, als je mijn buren gaat interviewen krijg je een heel andere documentaire. Zij worden juist erg blij door die herinneringen aan de begintijd: veel saamhorigheid, samen pionieren, iedereen in dezelfde levensfase, veel kinderen/speelgenootjes voor je eigen kinderen, enz. Mensen nemen zichzelf altijd mee. Deze docu is wat mij betreft echt te negatief getoonzet. Het is idd jammer dat bijv. station Lelystad-Zuid er nog niet is, waar de docu mee begint, maar als Warande gebouwd wordt (de wijk die daaromheen gepland is) komt dat station er ook nog wel. Je kunt ook niet verwachten dat je een stad bouwt en dat je dan in 10 jaar een ideale samenleving gecreeerd hebt, dat moet groeien.
Het eindigt ermee dat volgens JvC Lelystad het verleden wil vergeten. Toevallig is er een paar maanden geleden juist een boek uitgekomen over monumenten in Lelystad (zoals Werkeiland Lelystad-Haven, zie evt ook deze lijst http://www.lelystad.nl/smartsite.shtml?id=57940) en hoe die bewaard moeten worden voor volgende generaties. Ook dat is in ontwikkeling.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 13-02-2009 21:59:39 ]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:00:32 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66037946
quote:
Fors meer lege huizen in VS

Uitgegeven: 13 februari 2009 15:13
Laatst gewijzigd: 13 februari 2009 16:24
AMSTERDAM - De huizencrisis slaat hard toe in Amerika. Een op de negen huizen in de VS staat nu leeg, blijkt vrijdag uit een studie van de universiteit van Harvard.

“De cijfers onderstrepen de ernst van het probleem”, zegt een woningexpert van Harvard tegenover de krant USA Today. Volgens hem staat de grote leegstand een spoedig herstel van de huizenmarkt voorlopig in de weg.

Veel gemeenten in de VS voelen de economische effecten van de huizencrisis. De waarde van vastgoed daalt steeds verder, belastinginkomsten vallen terug en het onderhoud van de verlaten woningen drukt zwaar op de gemeenschap.

Aandeel
In totaal zijn nu 14 miljoen Amerikaanse woningen onbewoond. Het aandeel lege huizen ligt daarmee op 15 procent, nog hoger dan tijdens de recessies van 1991 (11 procent) en 1984 (9,4 procent).

Normaal gesproken worden vooral armere buurten in steden geplaagd door leegstand, maar de huidige crisis treft ook de ’suburbs’, de buitenwijken voor meer bemiddelde Amerikanen. Daarbij kunnen verlaten zwembaden voor gezondheidsproblemen zorgen. Muggen die zich in het stilstaande water voortplanten zouden in warme streken als Californië en Florida zorgen voor een toename van het West-Nijlvirus.
De vraag is nu: waar komen die 14 miljoen leegstaande huizen vandaan? Want er zwerven in daar geen 14 miljoen gezinnen (35 miljoen mensen!) over straat. Dat geloof ik niet.

Op de een of andere manier zijn mensen bij elkaar gaan wonen, hebben kinderen het uit huis gaan uitgesteld, wonen mensen tijdelijk in caravans, van alles wat. Maar die schaarste is dus een enorm relatief begrip: in de VS zijn er nu 14 miljoen woningen teveel.

14 miljoen woningen in de VS staat gelijk aan (14M/20) = 700.000 woningen in Nederland. Die kunnen dus leegstaan zonder dat mensen massaal op straat slapen.
The End Times are wild
pi_66038425
@last post

Dat klopt idd, er is ook GEEN woningtekort in Nederland. Sterker nog, meer dan ooit zijn er nu eenpersoonshuishoudens, oftewel mensen die in hun eentje wonen.
Die trend kan ook keren.
pi_66038600
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:11 schreef HandiMAN het volgende:
@last post

Dat klopt idd, er is ook GEEN woningtekort in Nederland. Sterker nog, meer dan ooit zijn er nu eenpersoonshuishoudens, oftewel mensen die in hun eentje wonen.
Die trend kan ook keren.
de ervaring leert dat mensen in crisistijd gaan samenwonen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:23:45 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66038883
Het is dan ook te gek dat alleenstaande vrouwtjes voor zichzelf een complete eensgezinswoning bezet houden, die hele woning warmstoken en verlichten, en zelf nog nooit gewerkt hebben!

Dat is alleen maar mogelijk omdat wij als land dit subsidieren. Wanneer iemands uitkering wordt berekend wordt er dus vanuit gegaan dat iemand "recht" heeft om alleen te wonen en alle kosten alleen moet dragen. In landen waar uitkeringen niet van dat principe uitgaan wonen mensen dus gewoon samen, bij vrienden of bij familie. Scheelt enorm in alle denkbare kosten.
The End Times are wild
pi_66039056
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:28 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Zonder daarbij de locatie te noemen doe je een kortzichtige uitspraak.
Locatie maakt geen bal uit. De bouwkosten van een huis uit de jaren 70 staan in geen verhouding tot een bod van 350K euro.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66039169
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:23 schreef LXIV het volgende:
Het is dan ook te gek dat alleenstaande vrouwtjes voor zichzelf een complete eensgezinswoning bezet houden, die hele woning warmstoken en verlichten, en zelf nog nooit gewerkt hebben!

Dat is alleen maar mogelijk omdat wij als land dit subsidieren. Wanneer iemands uitkering wordt berekend wordt er dus vanuit gegaan dat iemand "recht" heeft om alleen te wonen en alle kosten alleen moet dragen. In landen waar uitkeringen niet van dat principe uitgaan wonen mensen dus gewoon samen, bij vrienden of bij familie. Scheelt enorm in alle denkbare kosten.
De verzorgingsstaat zal de komende tijd dan ook zwaar onder druk komen te staan. We kunnen het gewoon niet meer betalen. En een steeds groter deel van de bevolking pikt het niet meer en wordt anti sociaal
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:33:53 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66039287
Hoeveel kost een alleenwonende uitkeringstrekker nou precies? Uitkering + AWBZ + huurtoeslag + zorgtoeslag + vrijstelling gemeentelijke lasten + langdurigheidstoeslag + sociale woning en ga zo maar door. Het is enorm veel. Zo'n beetje het hoogste bedrag ter wereld.

Als het principe van "iedereen heeft 'recht' op een huishouding wordt losgelaten kunnen die kosten met de helft omlaag. Of breng de uitkeringen gewoon met de helft omlaag, dan kruipen ze vanzelf bij elkaar.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:34:52 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66039324
En hoeveel woningen staan wel niet leeg of worden illegaal onderverhuurd, omdat de huurder een hogere uitkering als alleenstaande kan trekken, maar in werkelijkheid gewoon ergens hokt? In Amsterdam alleen al gaat dat om duizenden woningen.
The End Times are wild
pi_66040005
gezien de vergrijzing zal de huizenmarkt niet meer herstellen, alleen super appartementen komt het goed
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:54:05 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66040135
Dat denk ook. De prijzen van 2007 zien we (inflatie-gecorrigeerd) gewoon nooit meer terug.
The End Times are wild
pi_66040192
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef henkway het volgende:
gezien de vergrijzing zal de huizenmarkt niet meer herstellen, alleen super appartementen komt het goed
Van scherpe dalingen is toch nog niet sprake? Pas als dit jaar de werkloosheid op gaat lopen zullen we een echte daling van de prijzen gaan zien.
pi_66040244
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Dat denk ook. De prijzen van 2007 zien we (inflatie-gecorrigeerd) gewoon nooit meer terug.
Dat is maar goed ook. Het ging de absurde kant op
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:58:46 #194
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66040340
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Locatie maakt geen bal uit. De bouwkosten van een huis uit de jaren 70 staan in geen verhouding tot een bod van 350K euro.
Ja, en de prijs wordt ook echt alleen bepaald door de bouwkosten.

Anyway, ik laat jullie zwartkijkers, doemdenkers en wensdenkers verder lekker samen verder keuvelen vanavond, ajuus.
pi_66040391
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Anyway, ik laat jullie zwartkijkers, doemdenkers en wensdenkers verder lekker samen verder keuvelen vanavond, ajuus.
Dat zeg ik niet. Helaas. Zou wel zo moeten zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 februari 2009 @ 23:00:28 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_66040417
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:44 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Precies. Die zullen het eerst kijken in het starterssegment. Dus dat segment zal het minste geraakt worden denk ik.
Als de starters het niet kunnen betalen....
pi_66041303
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Van scherpe dalingen is toch nog niet sprake? Pas als dit jaar de werkloosheid op gaat lopen zullen we een echte daling van de prijzen gaan zien.
nee, dit is ook het begin pas
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:31:26 #198
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66041954
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:58 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66042532
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als de starters het niet kunnen betalen....
Dat is waarschijnlijk wat je nu zal gaan zien, starters (alleenstaanden) hier denken met een afgeronde HBO opleiding en nul ervaring meteen een salaris te pakken waarmee ze makkelijk een appartementje te kunnen kopen van 225K.
Helaas jongens en meisjes, dat gaat op dit moment niet meer.

The sky reached the limit en er moet iets veranderen wil dat goedkomen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:56:09 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66042983
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk wat je nu zal gaan zien, starters (alleenstaanden) hier denken met een afgeronde HBO opleiding en nul ervaring meteen een salaris te pakken waarmee ze makkelijk een appartementje te kunnen kopen van 225K.
Helaas jongens en meisjes, dat gaat op dit moment niet meer.
Oh, jawel hoor, dat gaat binnenkort echt wel werken. MITS ze een vaste baan krijgen tenminste, en daar ontstaan pas de grote problemen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')