Ja, het gaat sloom vandaag!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:59 schreef Liejannuh het volgende:
Al 3 minuten open en pas 1 reactie???
Het was ik!, kon geen hippe volle topictitel bedenken, dus dan wordt ie vast niet gevondenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:59 schreef Liejannuh het volgende:
Al 3 minuten open en pas 1 reactie???
ik ben sloom vandaag. 2 artikelen gelezen, voor de rest nog niets nuttigs gedaan en het is al 1 uur....nu als lunch m'n beetje couscoussalde.quote:
Uitje en knoflook fruiten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:44 schreef Sugar het volgende:
Maar weet je? Ik weet niet eens hoe je het beste zelf lasagna of pastasaus maakt!Bij mij wordt het altijd een beetje zure net niet-meuk.
Ik denk dat het grootste struikelblok is dat er 'zomer' in de TT staat. Het is ronduit kutweerquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Het was ik!, kon geen hippe volle topictitel bedenken, dus dan wordt ie vast niet gevonden
Ohja. Hoe freudiaansquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:07 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste struikelblok is dat er 'zomer' in de TT staat. Het is ronduit kutweer
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:07 schreef Muis006 het volgende:
Ik denk dat het grootste struikelblok is dat er 'zomer' in de TT staat. Het is ronduit kutweer
ik wil dat het gaat dooien zodat ik fatsoenlijk kan fietsen!quote:
Maar vanochtend sneeuwde het hier en dat was zo mooiquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:07 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Omdat ik net te horen heb gekregen dat ze me aan het eind van mn contract eruit gooien. Kredietcrisis, geen complete match, teveel uur..quote:
Stomme Helga!quote:
Jij ook al...welkom bij de club. Gelukkig laten ze het jou nog ruim bijtijds weten!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Omdat ik net te horen heb gekregen dat ze me aan het eind van mn contract eruit gooien. Kredietcrisis, geen complete match, teveel uur..
Hmmm dat is wel een goeie! Ik heb ook lang geen ei meer gehad.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:26 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Stomme Helga!
Maar.... je wilde toch al wat nieuws en dat gaat je vast lukken!
Muis, waar heb je zin in? Kun je niet een lekkere salade maken? Of een paar bruine boterhammen met een eitje ofzo?
Uit noodzaak laatst geleerd:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg de tomatenvelletjes nooit helemaal weggesudderd, ook niet van de SHE saus. En dus sta ik dan een eeuwigheid te vissen.
Overigens, over pakjes en zakjes. Dit is een heel handig topic met daarin de recepten om zelf, zonder pakjes of zakjes, de wereldgerechten na te maken:
Knorr Wereldgerechten - De ECHTE recepten!
En dan meteen een vraag voor de culi's die hier zitten, weet iemand hoe je lekker je bami en/of nasi kruid zonder zo'n kant en klaar zakje van conimex daarvoor te gebruiken? Want die gebruik ik dus wel nog steeds omdat ik niet weet hoe ik de boel anders aan moet maken.
Probeer wat regelmaat voor jezelf te creeren. Doe inspiratie op uit de lijstjes en ga gezond eten. Je lichaam heeft best een opdonder gehad van al die bestralingen, dus daar mag je best lief voor zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:28 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hmmm dat is wel een goeie! Ik heb ook lang geen ei meer gehad.
Ik ben maar wat aan het kutten op het moment, ook wat eten betreft. Dus dadelijk ga ik lunchen en sporten en douchen en opruimen etc.
Ja heb je helemaal gelijk in, het valt me alleen zo zwaar. Ik ben nog steeds ontzettend verkouden en ik merk gewoon dat ik nog vermoeider ben. Ik heb ook last van mijn ogen enzo. En als ik me lichamelijk niet lekker voel heb ik meteen nergens meer zin in.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:31 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Probeer wat regelmaat voor jezelf te creeren. Doe inspiratie op uit de lijstjes en ga gezond eten. Je lichaam heeft best een opdonder gehad van al die bestralingen, dus daar mag je best lief voor zijn.
Hoelang moet de SHE-saus sudderen dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik krijg de tomatenvelletjes nooit helemaal weggesudderd, ook niet van de SHE saus. En dus sta ik dan een eeuwigheid te vissen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:21 schreef Anosmie het volgende:
Ohja: vanaf 1/4 sta ik op straat.
We hebben alleen appels, peren en mandarijnen. En appel/mandarijnsmoothie is niet mijn favorietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:33 schreef Liejannuh het volgende:
Ga fruit eten dan!
Lekker sinasappeltjes uitpersen enzo. Maak een lekkere fruit smoothie voor jezelf!
Welkom!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:36 schreef MaxC het volgende:
*Meld
Sinds een jaar ben ik uit mijn groeispurt waardoor ik precies evenveel eet als de laatste jaren maar nu ineens heel hard aankom. Wil voor de zomer 10 kilo afvallen en ben ik tevreden.
En er is geen supermarkt in de buurt?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:36 schreef Muis006 het volgende:
[..]
We hebben alleen appels, peren en mandarijnen. En appel/mandarijnsmoothie is niet mijn favoriet
Jawel, ik zit alleen nog in pyjamaquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:39 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
En er is geen supermarkt in de buurt?
Eigenlijk moet iedereen verplicht een bak fruit in de diepvries hebben.En dan het liefste frambozen.
Ik maak het ongeveer net zo. De basis is bij mij altijd gepureerde tomaten / gepelde tomaten uit blik / verse tomaten en daar gooi ik ui, knoflook en kruiden bij. Eventueel nog wijn en dan zo lang mogelijk laten pruttelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:36 schreef Carria het volgende:
Het geheim van een goede tomatensaus is inderdaad vooral veel tijd. Ik gebruik meestal gewoon blikken tomaten: uitje fruiten, knoflook en chilli erbij, gehakt beetje aanbraden, blikken tomaten erbij, zo lang mogelijk laten pruttelen. Zout/peper en kruiden naar smaak toevoegen. Voor extra smaak beetje wijn toevoegen. (En dan moet je natuurlijk de rest van de fles leegdrinken, anders is het zonde)
Ik ben 1.88m, 90 kilo en per week voetbal ik ongeveer 2 keer anderhalf uur. Grootste probleem is dat ik ongelofelijk veel van het avondeten houd en vooral veel vlees. Vind het moeilijk om daar te minderen. Had al een beetje mijn eigen dieet bedacht maar dat werkt (nog) niet: s'ochtends 2/3 stuks fruit of 2 boterhammen. Rest van de dag alleen stukken fruit en 'normaal' avondeten.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Welkom!
Haalbaar doel lijkt me![]()
Hoe zwaar en lang ben je, wat doe je aan lichaamsbeweging, wat eet je en wat ga je doen?
Hup! Aankleden, naar de supermarkt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jawel, ik zit alleen nog in pyjamaen ik vind frambozen echt heerlijk! Alleen zijn ze zo duur nu
Iets van 2-3 of 3-4 uur ofzo. Maar ze gaan er heel in en dan moet je gewoon wachten tot ze vanzelf oplossen. Ik ben bang dat ik het vuur te laag laat staan ofzo, maar ik heb de hele boel ook al eens een keer flink verbrand.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Hoelang moet de SHE-saus sudderen dan?
Bij mij lukt het namelijk altijd wel. Maar misschien ligt het ook de soort tomaten?
Ik neem meestal goedkope waterballetjes.![]()
[..]
![]()
Had je al sollicitaties lopen?
Diepvriesframbozen?!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Hup! Aankleden, naar de supermarkt.
Bij de AH hebben ze diepvriesframbozen, 300 gram voor 2,11 ofzo. Uitstekend geschikt voor in je yoghurt, smoothie of cheesecake.
Daarom snij ik alles klein als ik pastasaus maakquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Iets van 2-3 of 3-4 uur ofzo. Maar ze gaan er heel in en dan moet je gewoon wachten tot ze vanzelf oplossen. Ik ben bang dat ik het vuur te laag laat staan ofzo, maar ik heb de hele boel ook al eens een keer flink verbrand.
Wrsch moet het, nadat de boel ingestort is nog een uur of 2 pruttelen voor die vellen weg zijn dan?
Regelmaat is zo belangrijk. Geen lunch overslaan dus. Want dan heb je enorm veel honger tegen de tijd dat je aan je diner gaat beginnen en dan val je bijna om en ga je ontzettend veel eten!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik ben 1.88m, 90 kilo en per week voetbal ik ongeveer 2 keer anderhalf uur. Grootste probleem is dat ik ongelofelijk veel van het avondeten houd en vooral veel vlees. Vind het moeilijk om daar te minderen. Had al een beetje mijn eigen dieet bedacht maar dat werkt (nog) niet: s'ochtends 2/3 stuks fruit of 2 boterhammen. Rest van de dag alleen stukken fruit en 'normaal' avondeten.
Ik ben zeker geen voedingsdeskundige, maar volgens mij heeft fruit als nadeel:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik ben 1.88m, 90 kilo en per week voetbal ik ongeveer 2 keer anderhalf uur. Grootste probleem is dat ik ongelofelijk veel van het avondeten houd en vooral veel vlees. Vind het moeilijk om daar te minderen. Had al een beetje mijn eigen dieet bedacht maar dat werkt (nog) niet: s'ochtends 2/3 stuks fruit of 2 boterhammen. Rest van de dag alleen stukken fruit en 'normaal' avondeten.
kijk maar!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Diepvriesframbozen?!
Ik wist niet eens dat dat bestond
Bij mij gaan ze er in kwarten in en pruttelen dan anderhalf uur op een redelijke vlam, niet de allerlaagste stand dus. In een hapjespan met het deksel erop.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
Iets van 2-3 of 3-4 uur ofzo. Maar ze gaan er heel in en dan moet je gewoon wachten tot ze vanzelf oplossen. Ik ben bang dat ik het vuur te laag laat staan ofzo, maar ik heb de hele boel ook al eens een keer flink verbrand.
Wrsch moet het, nadat de boel ingestort is nog een uur of 2 pruttelen voor die vellen weg zijn dan?
Gewone, simpele tomaten van de hoogvliet ofzo. Niet echt iets bijzonders.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Bij mij gaan ze er in kwarten in en pruttelen dan anderhalf uur op een redelijke vlam, niet de allerlaagste stand dus. In een hapjespan met het deksel erop.
Met welke tomaten doe jij het dan?
Ook goedkope waterballonnetjes, of roma's ofzo?
Oh, dat is ook wel een goeie!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Een vlamverdeler eronder werkt ook goed, dat gebruik ik altijd bij mijn stoofpotjes!
Instant happiness: paar sinaasappeltjes uitpersen, flinke handvol diepvriesframbozen erbij, pureren, tadaaah: blij rode, koude meuk met pitamientjes! Nog lekker ookquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jawel, ik zit alleen nog in pyjamaen ik vind frambozen echt heerlijk! Alleen zijn ze zo duur nu
Mijn vriend was net onderweg van zijn huis naar het mijne, dus hij is even bij de supermercado geweest en heeft banenen en diepvriesbosvruchten meegenomenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:56 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Instant happiness: paar sinaasappeltjes uitpersen, flinke handvol diepvriesframbozen erbij, pureren, tadaaah: blij rode, koude meuk met pitamientjes! Nog lekker ook
dat zuigtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:25 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Omdat ik net te horen heb gekregen dat ze me aan het eind van mn contract eruit gooien. Kredietcrisis, geen complete match, teveel uur..
Welkom, en natuurlijk veel succes!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:36 schreef MaxC het volgende:
*Meld
Sinds een jaar ben ik uit mijn groeispurt waardoor ik precies evenveel eet als de laatste jaren maar nu ineens heel hard aankom. Wil voor de zomer 10 kilo afvallen en ben ik tevreden.
Ik niet want 1000 kcal is prima op dit tijdstip. Je mag tenslotte er nog 900quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Sugar het volgende:
Gaat bluh vandaag. Al meer dan 1000 kcal.
Wie schopt me?
Welkom!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:43 schreef MaxC het volgende:
[..]
En die zijn nog haske lekker ook! Had laatst een hele zak gekocht bij de C1000 en gebruikt voor op mijn cheesecake!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:44 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Diepvriesframbozen?!
Ik wist niet eens dat dat bestond
Als je dat teveel vindt: ga sporten! Maar het lijkt mij prima voor op-gewicht-blijven!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Sugar het volgende:
Wie schopt me?
Ik ook! Maar ze dreven mooi wel naar bovenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef Greys het volgende:
[..]
En die zijn nog haske lekker ook! Had laatst een hele zak gekocht bij de C1000 en gebruikt voor op mijn cheesecake!
voor 1x maakt dat echt helemaal niks uit, al helemaal niet als je gewoon op gewicht wil blijven..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Sugar het volgende:
Wie schopt me?
Ik wilde ze ook bovenop!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ook! Maar ze dreven mooi wel naar bovenBij jou ook?
Je bedoelt zeker "pas 1000 kcal?" Sluipt er snel in hè, die typefoutjesquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Sugar het volgende:
Wie schopt me?
Oew, ik heb ze nog niet gespot bij de C1000! Van de week nog maar even kijken als ik daar toch ben om nog wat meer kogelbiefstuk te scoren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef Greys het volgende:
[..]
En die zijn nog haske lekker ook! Had laatst een hele zak gekocht bij de C1000 en gebruikt voor op mijn cheesecake!
Da's balen...quote:
Je hebt nog steeds minimaal 500 kcal om te besteden aan je avondeten dus er is nog niks verloren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Sugar het volgende:
Wie schopt me?
Ja, in de vriezerkast lagen ze bij mij (je hebt van die vriezerbakken en vriezerkasten, snappie dan wat ik bedoel?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:15 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Oew, ik heb ze nog niet gespot bij de C1000! Van de week nog maar even kijken als ik daar toch ben om nog wat meer kogelbiefstuk te scoren.
Jemig Suug, hier moet ik je even aan je oor trekken hoor, sorry.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:17 schreef Sugar het volgende:
Nou, serieus! Gisteren de hele dag gewerkt en tot het avondeten zat ik op 750 kcal.
Nu, begin van de middag op 1027. Ik vind dat niet grappig maar stom van mezelf. Nu kan ik sowieso vanavond niet normaal meeëten, want dan eindig ik op 1750 ofzo. En nee, dat is volgens mij niet oké om op gewicht te blijven. Helaas.
Ik ben het sportschema al aan het bekijken.
Oh én! Conleche, dat huisje is fantastisch!![]()
![]()
Als je nu die banenen even in stukjes invriest, dan krijg je zo'n lekker smoothie!!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Mijn vriend was net onderweg van zijn huis naar het mijne, dus hij is even bij de supermercado geweest en heeft banenen en diepvriesbosvruchten meegenomen
Ja?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je nu die banenen even in stukjes invriest, dan krijg je zo'n lekker smoothie!!!
Oke, ik ben net helemaal koudgeijsregend, maar heb wel heerlijk een uur gesport en mag nu van mezelf in een warm bad.![]()
Anos, das behoorlijk kut. Je wilde wel weg natuurlijk, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze jou niet kunnen missen. Ik wed dat die Helga damit zu tun heeft. Maar wat Tink zeg;, als je ontslagen wordt is dat uitkeringstechnisch wel beter en kan je rustig naar je droombaan zoeken.
Frankrijk is idd een mix van onze 2 inrichtingen het is ook het enige huisje waar ik aan gehecht ben, buiten mijn eigen huisje dan en jij haat mij helemaal niet, want we hebben dit jaar toch een puppelmeet daaro!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:11 schreef Greys het volgende:
Welkom MaxC!
Vikje, gefeliciteerd!
Co, het IS dat ik zo van je hou, anders had ik je gehaat om dat mooie huisje, bofkont! Ik herken direct de inrichting/smaak van België en ook een beetje van jouw eigen huisje!
Viev, wat voor werk doe jij dan, twee dagen vanuit huis?
Hoi lieve allemaal!![]()
Ik ga maar eens aan de administratieve rompslomp van zusje beginnen. Heb nog steeds geen flauw benul welke energieleverancier ik moet kiezen. Denk dat ik maar gewoon Essent neem voor haar.
Sorry, en nu ga ik het ook zeggen: Doe-nor-maal. 1750 was toch helemaal niet teveel voor jou om op gewicht te blijven? Of herinner ik me het verkeerd? Wat was je BMR ook alweer? En met hoeveel kcal blijf je gewoon op gewicht? Jij zat toch nog hoger dan ik? Ik eet zelfs meer, sport minder en blijf al maanden op gewicht.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:17 schreef Sugar het volgende:
Nou, serieus! Gisteren de hele dag gewerkt en tot het avondeten zat ik op 750 kcal.
Nu, begin van de middag op 1027. Ik vind dat niet grappig maar stom van mezelf. Nu kan ik sowieso vanavond niet normaal meeëten, want dan eindig ik op 1750 ofzo. En nee, dat is volgens mij niet oké om op gewicht te blijven. Helaas.
Van 1 dagje wat meer eten kom je echt niet meteen aan hoor. Bij mensen die niet lijnen zit er nog veel meer variatie in en die blijven uiteindelijk ook ongeveer even zwaar. Als je morgen je oude hoeveelheden weer aanhoudt kan je lichaam dat best rechttrekken. Of je ziet dit als de eerste stap om je dagelijkse energie-inname te verhogen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:17 schreef Sugar het volgende:
Haar onderhoudsniveau is 1900 en op haar eigen post reageer ik maar niet eens want ik zou haar daarvoor als nog die schop onder haar hol willen geven.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Sorry, en nu ga ik het ook zeggen: Doe-nor-maal. 1750 was toch helemaal niet teveel voor jou om op gewicht te blijven? Of herinner ik me het verkeerd? Wat was je BMR ook alweer? En met hoeveel kcal blijf je gewoon op gewicht? Jij zat toch nog hoger dan ik? Ik eet zelfs meer, sport minder en blijf al maanden op gewicht.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:17 schreef Sugar het volgende:
Ik ben het sportschema al aan het bekijken.
Oh én! Conleche, dat huisje is fantastisch!![]()
![]()
You lucky cow! Ik zit hier met een zeiknatte spijkerbroek op mijn werk. Het waaide zo hard na het zwemmen dat ik stevig moest trappen om de heuvel af te komenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef conleche het volgende:
Oke, ik ben net helemaal koudgeijsregend, maar heb wel heerlijk een uur gesport en mag nu van mezelf in een warm bad.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |