Och, dat zegt me dan weer niets, maar als er iets in stand te houden valt ben ik graag van de partij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
En het is voor een goed doel, het in stand houden van de HRA
Oh, da's ook best. Ik denk dat ik het maar laat afhangen van wat de minste moeite kost.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:20 schreef Gellius het volgende:
Komop Frollo, niet zo zijig. laten we de HRA naar de gallemiezen helpen, wat het ook moge zijn.
Och, ik weet uiteraard wel waar de letters voor staan, ik heb er alleen geen mening over.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef ShadyLane het volgende:
Dat vind ik mooi, iemand die in deze tijden, met de kranten vol van doem, crisis, Grote Depressie, zichzelf succesvol zo afzijdig heeft weten te houden van de malaise dat hij niet weet wat HRA is
Rommelen in huis betekent voor jou dus dat je daadwerkelijk nog wat nuttige dingen doet. Ik kan zo een middag in huis rommelen en me dan later afvragen wat ik in godsnaam gedaan heb.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:31 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zàt te rommelen thuis. Net hele mooie nieuwe archiefdozen gekocht, op folioformaat (model "gemeentearchief",
), dus ik zou mijn archief opnieuw kunnen indelen.
Vooralsnog kook ik voor hem en vanmorgen heb ik eieren staan bakken. Hij geeft mij antieke spullen én veel boeken. Het lijkt me duidelijk waarom ik verliefd ben.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:23 schreef Frollo het volgende:
Heel goed. Ik bedoel, jij zult toch ook weleens iets voor hem strijken?
Dat zijn dan weer drieletterige afkortingen die mij niks zeggen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:28 schreef Frollo het volgende:
Valt helemaal opgaan in een meeslepende, diepgaande RPG of RTS ook onder 'uren wezenloos achter de pc hangen'?
Correct. En RTS is Real Time Strategy.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Lienekien het volgende:
RPG is Role Playing Game, vermoed ik.
Zo herkenbaar... *snik*quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:13 schreef mane het volgende:
Dan spreken we over een uurtje af en dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik een kwartier te laat kom want ik moest nog even snel douchen en aankleden, en voordat ik de deur uitstap beloof ik mezelf dat als ik terugkom ik toch écht even die afwas zal doen....(en dan blijkt, terwijl ik al met mijn fiets half buiten sta dat de kat eigenlijk nog eten moet, en omdat ik het dan zo zielig vind als ie zonder eten zit terwijl ik gezellig een wijntje drink ren ik dan nog snel even naar de keuken, maar dan moet ik nog harder fietsen want ik vind het zo lullig om iemand lang te laten wachten op me en dan kom ik dus totaal gehaast aan en dan lijkt het alsof ik het enorm druk heb gehad..).
Ja, eng eigenlijk hè.quote:
Dat is denk ik een zesdeklasser die ik niet goed ken. Ik vind het sowieso vaak hilarisch om te zien hoe overserieus die leerlingen zichzelf storten in die debatten en hoe ze hartstochtelijk argumenten verkondigen die geen hout snijden. En dan heel beteuterd kijken als ze daarop worden gewezen.quote:Ik heb nog wat leerlingen van je mogen aanschouwen bij het debattoernooi afgelopen zaterdag. Ik vond vooral de Hindoestaan-met-bijbehorende-onuitspreekbare-naam grappig, die in plat Haags zijn redevoering hield.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:34 schreef Gellius het volgende:
O, ik had de connectie echt niet gelegd. Ik lees eigenlijk alleen de literatuur- en wetenschapsbijlage van de krant..
quote:Amsterdam, Dinsdag 10 Februari
Geachte Mijn Heer [Gellius]
gisteren was ik bij u langs geweest over die stage gesprek en toen wist ik niet hoeveel stage uren ik moest lopen.
Maar het andtwoord is 70 dagen van 8 uur of 560 uur stage.
Hopenlijk heeft u er genoeg aan.
Hoogachtendt,
[aspirant stagiair]
Een pientere knaap dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef ShadyLane het volgende:
Nouja, uiteindelijk kon ie het dus wel vinden
quote:Subj: (een korte brief) aantal stage uren: "[naam aspirant stagiair]"
Doet me denken aan de (meesterlijke) film La Haine. Mensen komen uit heel de wereld om Parijs te zien, maar de drie hoofdpersonages, die er toch op een stief kwartiertje metroën vandaan woorden, waren er nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:04 schreef Gellius het volgende:
Ik heb regelmatig in Amsterdam geboren en getogen stagiairs die hun weg totaal niet kunnen vinden in de stad. Die zijn dan vrijwel nooit Noord of Zuidoost uitgeweest. Heel wonderlijk.
quote:Beste Claudia [Achternaam],
Het is mogelijk u mail te forwarden hoe gaat dit precies in ze werk:
1)Logt u in op: [domein]
2)Eenmaal ingelogd gaat u naar Forwarders, Create new E-Mail Forwarder en zet daar het mail adres wat u wilt forwarden en naar welk e-mail adres dat geforward moet worden.
Krijgt u een fout terug als u een mail probeert te verzenden naar [mailadres]? en vanwaar probeerd u er heen te mailen?
Ze hebben gewoon nog niet gereageerd op het tegenbod, dus we wachten af. Er zijn inmiddels weer andere mensen wezen kijken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:15 schreef ShadyLane het volgende:
He bah, Claudia. Plannen voor een andere strategie? (prijs verder laten zakken, verhuur?)
Ik vind het altijd leuk om zo'n probleemgevalletje onder handen te nemen, jaquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Heb jij ook al didactische vaardigheden, gellius?
Ja, en nadat ik het gepost had bedacht ik me dat je had besloten het uit handen te geven aan de makelaar, niet?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ze hebben gewoon nog niet gereageerd op het tegenbod, dus we wachten af. Er zijn inmiddels weer andere mensen wezen kijken.
Strategie is hoofd koel houden.
Zo werkt dat natuurlijk voor alle mensen, alleen ervaar jij het wat directer. Hopelijk krijg je straks ook gewoon lol in het werken! Ik kan erg opkijken tegen weer aan de slag moeten, maar ook dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon wat geld bijverdienen, dan kan er op motorrijles gegaan worden, verbouwd, op vakantie, van die dingen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
En het coachingstraject gaat niet door. Het bestaat nl. niet meerZe hadden de website nog niet geupdate. Het is vast helemaal verkeerd en niet constructief enzo, maar ik ontving het nieuws met grote opluchting. Je kunt ook best al biertjes drinkend aan jezelf werken.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.![]()
Helemaal mee eens. Mijn zusje heeft een meisje van 13 en twee jongetjes van 2 en 4. Ik vind die oudste sinds een paar jaar wel te pruimen, dat kleine spul doet me niks.quote:Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
Reactie: "Ik kreeg meerdere fouten terug toen ik een mail had verzonden."?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kreeg afgelopen week dit mailtje:
[..]
Je bent pas 40 Lien!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Precies. Ik ga pas over een jaar of dertig met pensioen, dus dat is teruggeëxtrapoleerd alsof ik in 1979 iets zinnigs over mijn economische positie van nu had kunnen zeggen. Ik geloof daar ook niet zo in.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:59 schreef Z het volgende:
[..]
Je bent pas 40 Lien!
Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Dat is toch een heel positief bericht?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is toch een heel positief bericht?
Als van uitstel maar geen afstel komt!quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is toch een heel positief bericht?
quote:Beste collega’s,
Hierbij wil ik mij aansluiten bij de woorden van X. Helaas kan ik niet komen. Overigens wil ik in alle vriendelijkheid nog toevoegen dat een imperatieve toon niet helpt het gewenste doel te bereiken.
Hartelijke groet,
Y
Er is ook een drankkabinet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:16 schreef Gellius het volgende:
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
Van harte!quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
New Age, Velvet Underground Live 1969 version.quote:Looking at my hands today
Look to me that they're made of ivory
I had a funny call today
Someone died and someone married
(...)
It's the beginning of a new age
It's the beginning of a new age
Waarom doe je die televisie niet een keer uit?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
Ja, waar gaat het heen met die jeugd nu ik ze niet indoctrineer met mijn verhalen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:38 schreef Gellius het volgende:
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtend?
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
Je hebt groot gelijk. Dat doe ik ook. Hij verwijt mij dat ik het huis te snel verkocht heb (per 1 mei moet hij eruit) terwijl hij net zijn baan kwijt is. Daar ga ik me natuurlijk vreselijk schuldig door voelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:
Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Maar als buitenstaander kun je niet beoordelen of dat misschien niet nodig is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:
[..]
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.
Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Vergeten hierop te reageren. Achja, niet echt. 259.quote:
Als jij wat sterker in je schoenen staat vind ik het erg lief wanneer je hem in die moeilijke tijd een handje helpt. Je bent tenslotte zijn grote zus. Als de tijd rijp is dan komt het vanzelf wel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Ik weet dat 't allemaal heel flauw van me is om dit te schrijven, maar jij gelooft als geen ander volgens mij in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ga je door het vuur voor de mensen om wie je geeft en wil je het goed doen. Natuurlijk is het rot voor hem; het is óók rot voor jou. Maar hoe meer je voor hem probeert te doen, hoe groter de kans dat hij je juist ontglipt. Denk ik.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens,quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:57 schreef ShadyLane het volgende:
En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k.
Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:32 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens,.
Het lastige is dat ik ook genoeg mensen ken die depressief zijn geweest en er allemaal uitgekomen zijn doordat iemand op een bepaald punt hardhandig ingegrepen heeft.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel![]()
Ik doe mijn best!quote:Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
Ja, dat denk jij.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.
Jij bent verliefd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:37 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, dat denk jij.
[ afbeelding ]
Die crosstrainers vindt ik vreselijk, dat hou ik nog geen 5 minuten vol. Ik ben vrij groot en die apparaten draaien dan zo'n klein rondjequote:Op donderdag 12 februari 2009 16:10 schreef ShadyLane het volgende:
Het gaat hier wel als het zwaarder wordt. Dan sta ik op zo'n crosstrainer, staat ie de eerste twee minuten op een lichte stand, en ik denk: "jeeeemig, anderhalve minuut pas, ik moet nog zo laaaaaaang" en als ie dan daarna op een zwaardere stand springt, gaat de tijd ineens heel snel voorbij.
Nu je 't zegt, ik ook. Makkelijk 10x13 treden per dag.quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:46 schreef Gellius het volgende:
En ik loop oneindig veel trappen op en af.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:52 schreef LXIV het volgende:
Afgelopen dinsdag mochten we apekooien want de chef was jarig.
Ik vond het prima spul destijds toen ik het in een flat liet leggen. Mooi en zeer duurzaam.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
In verband met het ondervloerprobleem ben ik nu aan het kijken naar linoleum.
Waar ga je/gaan jullie naartoe?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Dan was ik nu al lekker mijn tas aan het inpakken.
Twee nachtjes in een B&B, op twee uur rijden. Dat zou een paar maanden geleden al, maar toen was mijn minnaar een beetje onhandig met een onhandige machine.quote:
Yep, New England.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Ah, jullie zijn echt van die wereldreizigers. Vorig jaar ook Noord-Amerika, toch?
Ja klopt, dat doen ze helemaal niet gek. Maar het is toch nog echt wel iets anders om gewoon lekker in near-native Engels te kunnen ouwehoeren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
De meeste Grieken spreken prima Engels hoor, ook op de eilanden die minder toeristisch zijn.
Is het geen ander spul? Veel steviger enzo?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 11:15 schreef k_man het volgende:
Ja, ben benieuwd.
En marmoleum is een merknaam van linoleum.
Diverse pompoen- en squash-soorten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:31 schreef ShadyLane het volgende:
(Dank. )
Wat liggen daar voor dingen op de grond in dat openluchtmuseum?
Zeg goochemerd, moet jij niet surveilleren?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:42 schreef ShadyLane het volgende:
Leuk dat dat Thousand Islands-gebied naar een dressing vernoemd is!
Heb ik geen moeite mee hoor. Pittoresk is mooi, restaureren is goed, mits kundig, en dat er dan vanzelf toeristen komen, tja, dat is niet zo raar natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:37 schreef NoCigar het volgende:
[quote]Op vrijdag 13 februari 2009 12:52 schreef Frollo het volgende:
Brugge, tof!
[/quote
Ja, het is mooi, maar soms een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel: té gerestaureerd, té pittoresk, té op toeristen gericht. Detailkritiek natuurlijk, anders gingen we wel naar Charleroi of zo.
Ik vind dat een redelijk salaris, zeker voor 32 uur, maar zou er geen 200 km/dag voor rijden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:45 schreef sigme het volgende:
Psst; vinden jullie een nettoloon van rond de 2400 voor 32 uur werk (in dat bedrag zit ook de reiskostenvergoeding, 200km per werkdag) belachelijk? Laag? Hoog?
Kan je niet in zo'n geile overheidsonderzoekscommissie van het een en ander gaan zitten dat je gewoon thuis je werkjes doet en dan eens in de twee maanden naar Chamonix of Tel Aviv of Leuven of Edinburgh of waar dan ook naartoe moet? Dat heeft zo z'n charme, denk ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:14 schreef LXIV het volgende:
Anderzijds zou ik voor 1400 euro netto per maand gerust een hele leuke droomjob in Boxtel willen doen 32 uur per week.
Ik haat forenzen in de file. Weinig haat ik meer dan dat.
De hele dag thuis mijn werkjes doen lijkt me niet zo tof. Het liefste oudehoer ik met collega's of ga met ze voetballen ofzo. Dat beperkt mijn potentiele werkomgeving eigenlijk tot mijn huidige werkgever, defensie. Er is geen enkel ander bedrijf waar je zowat dagelijks mag voetballen onder werktijd en ook lekker kunt ouwehoeren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef JAM het volgende:
[..]
Kan je niet in zo'n geile overheidsonderzoekscommissie van het een en ander gaan zitten dat je gewoon thuis je werkjes doet en dan eens in de twee maanden naar Chamonix of Tel Aviv of Leuven of Edinburgh of waar dan ook naartoe moet? Dat heeft zo z'n charme, denk ik.
In mijn sector loopt de betaling zo belachelijk uiteen voor hetzelfde werk, dat dat een onbruikbare maat is. Bij atos kreeg ik een tijd dit niet eens bruto, bij de laatste klus (half freelance) was het nettobedrag wel 1000 euro hoger en echt freelance levert 5000 netto/mnd op (of meer).quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, je hebt een concreet aanbod gehad? Ik kan van zo'n bedrag voor zo weinig uur alleen maar dromen, dus ik vind het paradijselijk hoog. Maar of het acceptabel is voor jouw sector, met jouw werkervaring....no clue
Hmm, geen vermeldingen in de Gouden Gids onder die noemer. Wat ga je er voor werk doen, als het doorgaat?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 06:50 schreef sigme het volgende:
Het is een woekkerrentekredietverstrekker.
Software testen, dat is mijn professie.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:24 schreef dvr het volgende:
[..]
Hmm, geen vermeldingen in de Gouden Gids onder die noemer. Wat ga je er voor werk doen, als het doorgaat?
Ga je onderhandelen?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:27 schreef sigme het volgende:
Ik zou nog kunnen gaan onderhandelen over het aanbod, en ik heb nog een tweede sollicitatie lopen (vorige week op gesprek geweest). Ik kan er nu nog over twijfelen, als ik eenmaal de knoop doorhak ga ik niet met terugwerkende kracht opnieuw weifelen.
Ik houd nu elke maand ongeveer 800 euro over. Van dat geld betaal ik mijn boeken, kleding en gadgets en spaar ik een deel. Straks ga ik 270 euro per maand meer aan huur betalen. Dan houd ik dus 530 euro per maand over. Dat vind ik nog steeds veel.quote:Ik vind jouw White Lodge wel echt zeer chique, maar ook vreselijk prijzig, zeker als ik jouw verdiensten nu zie. Misschien leef ik verhoudingsgewijs wel niet eens zo sober.
Ik denk dat ik afwacht of solliciatie 2 maandag wat van zich laat horen, en ga vragen of er onderhandelruimte is, en zo nee/nee, ermee akkoord ga.quote:
¤530 over lijkt me genoeg.quote:[..]
Ik houd nu elke maand ongeveer 800 euro over. Van dat geld betaal ik mijn boeken, kleding en gadgets en spaar ik een deel. Straks ga ik 270 euro per maand meer aan huur betalen. Dan houd ik dus 530 euro per maand over. Dat vind ik nog steeds veel.
Ja, hier een mooie samenvatting.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:05 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga vanavond naar The Wrestler. Ik hoop dat ie in de buurt komt van Raging Bull. Klik hier voor de tofste opening sequence ooit.
Ah, dan is het goed. Ik dacht dat je armoedzaaiers een poot moest uitdraaien, maar nu begrijp ik dat je alleen de software hoeft te verbeteren, waarmee het massaal poten uitdraaien verder geperfectioneerd wordt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:41 schreef sigme het volgende:
Software testen, dat is mijn professie.
Ik heb een bedrijfje dat af en toe een computerprogrammaatje aan de man brengt. Komt ook wat testen bij kijken trouwens. Heel lang geleden ben ik nog eens Chief Bughunter geweest (dankzij mijn 'talent' om tegen de meest obscure fouten aan te lopen), maar dat het testen inmiddels een hele professie en bedrijfstak is geworden, daar kwam ik pas vorig jaar achter toen jullie dat 'softwaretesters verenigt u'-topic begonnen.quote:Wat doe jij eigenlijk zoal, naast fokken?
quote:Amsterdam, 16 Februari 2009
Geachte <Gellius>,
5 dagen geleden screef u een brief met dat u mij andtwoord op maanddag zou sturen.
En ik zou graag mijn andtwoord willen want het is maandag en al middag.
Graag zou ik willen weten of ik aangenomen ben en op welke dagen ik kan komen en
ook zou ik A.U.B. de tijd willen geven ?
In afwacting tot uw antwoord,
Sterker nog: hij had ook mijn naam verkeerd gespeld.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:49 schreef ShadyLane het volgende:
Hier is helemaal niets aan opgeleukt, Gellius? Wow...
Ik stuitte vandaag op iets charmants: een buitenschoolse opvang in de natuur.
Ik vind het vooral heel pijnlijk dat hij zo onbeleefd is. Daar gaat hij het nog moeilijk mee krijgen.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:59 schreef Gellius het volgende:
[..]
Sterker nog: hij had ook mijn naam verkeerd gespeld.
In Amsterdam Noord heb je er ook een op een boerderij, ook leuk.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:49 schreef ShadyLane het volgende:
Hier is helemaal niets aan opgeleukt, Gellius? Wow...
Ik stuitte vandaag op iets charmants: een buitenschoolse opvang in de natuur.
Oh, ik wil best geloven dat het geen onwil is, maar het blijft een grote handicap.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:14 schreef Gellius het volgende:
Hij weet gewoon niet hoe dat moet. Het was geen onbeleefde jongen, maar hij kan zich niet schriftelijk uitdrukken.
Ik heb ook geen vakantie (op sommige scholen begint de voorjaarsvakantie een week later eerder, en ik ben bezig met voorbereidingen voor de dataverzameling na de vakantie), maar ik ben altijd wel in voor een museum en/of een bak koffie. Zodiakk is me nog een afspraakje verschuldigd, dus die komt ook mee, en Batuwu hobbelt wel achter me aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:13 schreef mane het volgende:
Misschien Gellius, misschien, wie weet, kunnen we deze vakantie dan eens naar een museum. Gaan we daarna even een borreltje drinken met IR en dan moet thaleia ook komen, vind ik.
En zodiakk eigenlijk ook. En Claudia. En batuwu moet ook verplicht mee.
Gevaar is dan wel dat we het over huizen (ver)kopen gaan hebben..
Wanneer is de uitrekendatum, of hoe je zoiets noemt? Of is dat privé?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:
Wij komen langzaam in staat van paraatheid voor kind #2. Best ingewikkeld als je er al 1 hebt: vluchtkoffers, bellijsten, paraatheidsdiensten. Hoe gaat het bij jou Loewies?
Ben je er nog?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, ik ben aan het stikken in een stuk appel.
Ja hoor. Het blijft lastig: ga ik heel hard hoesten om het eruit te krijgen, of ga ik veel water drinken om het zo snel mogelijk naar binnen te werken? Ik voel het stuk nog vast zitten.quote:
Spannend! Houd ons op de hoogte!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:12 schreef Z het volgende:
Kind #2 is 13 maart 'uitgerekend', zoals dat heet. Kind #1 kwam exact op de uitgerekende datum ter wereld overigens
Nee. Dat deed ik vroeger wel met kippenvleugeltjes, dat ik zelfs de botjes opat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Eet je ze ook met klokhuis ( en al ) op, Claudia?
Dat maakt nu niet meer zoveel uit toch? Of moet het kleed mee?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hoorde je me niet tieren vanuit De Transvaal omdat ik zojuist een pot thee over het vloerkleed heb gegooid?
Nou, wij hadden daar vroeger mijn vader en mij voor in huis.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
De botjes? Daar hadden wij vroeger honden voor in huis.
Ik dacht dat de moeder uitgerekend was, en niet het kind. Maar goed, ik zit dan ook absoluut niet in de zwangerschapsterminologie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:12 schreef Z het volgende:
Kind #2 is 13 maart 'uitgerekend', zoals dat heet. Kind #1 kwam exact op de uitgerekende datum ter wereld overigens
Nee, dat kleed gaat toch weg. Het is een kleed van de Ikea dat we ooit voor 7,50 euro gekocht hebben, meen ik me te herinneren. In het nieuwe huis komt een heel groot kleed. Ik zit te denken aan scheerwol, maar ik weet niet of dat geschikt is:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:49 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat maakt nu niet meer zoveel uit toch? Of moet het kleed mee?
Ja, met jou ja! Ik heb pas in juni vakantie en dan zit ik in het buitenland. En verder zal zo'n omvangrijke meeting (ieee! I said the M-word!) toch op het laatste moment afgezegd worden omdat niemand wil prioriteren op dit soort afspraakjes. Echter, voor jou ruim ik zó een zondag(middag) inquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Zodiakk is me nog een afspraakje verschuldigd, dus die komt ook mee, en Batuwu hobbelt wel achter me aan.
Oh, dat moet ik niet hebben, want ik moet er wel op lekker kunnen hangen.quote:
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:02 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ja, met jou ja! Ik heb pas in juni vakantie en dan zit ik in het buitenland.
Wat toevallig. Dat gebeurt niet zo heel vaak (5%) Die van mij was in eerste instantie uitgerekend op 4 Mei. Aangezien ik dat een beetje een droefgeestige dag vond heb ik toen aan de dokter gevraagd om het uit te rekenen om daar 5 Mei van te maken. Die dokter begreep het en het werd dus 5 Mei. Uiteindelijk is het kind toch op 4 Mei geboren!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:12 schreef Z het volgende:
Mijn ouders zijn geinformeerd en gaan in april niet meer op vakantie. De babykamer is in essentie klaar, alleen nog wat franje. De vluchtkoffer zet ik pas begin april klaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:
Wij komen langzaam in staat van paraatheid voor kind #2. Best ingewikkeld als je er al 1 hebt: vluchtkoffers, bellijsten, paraatheidsdiensten. Hoe gaat het bij jou Loewies?
Wat leuk, de geboortedag van Charlie Chaplin!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
De jongste van nu is nota bene uitgerekend op 20 april. Het kan verkeren.
Dat is best bijzonder. Vier(d)en jullie het ook altijd samen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Ikzelf deel mijn verjaardag met allemaal on-boeiende personen. Afgezien van mijn zus, die exact drie jaar jonger is.
Ook mooi.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Afgezien van mijn zus, die exact drie jaar jonger is.
Er zijn op mijn geboortedag een heleboel onbekende bekende mensen gestorven. Woohoo!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik deel mijn geboortedag blijkbaar met C.S. Lewis, Jacques Chirac en een stuk of wat voetballers, waaronder Ernst Happel en Pierre van Hooijdonk. Joehoe.
Je kunt echter nog wel de grap maken dat jullie ouders het maar drie keer hebben gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:06 schreef ShadyLane het volgende:
Toen we nog kindertjes waren wel, en dat leverde extra kado's op. De klasgenootjes van de een waren altijd wel zo attent om ook een kleinigheidje mee te nemen voor de ander. Nu we 80 km uit elkaar wonen en een heel verschillende vriendenkring hebben schiet samen vieren niet op, maar we gaan altijd wel nog met z'n tweeen eten en naar een of andere voorstelling.
Er is trouwens nog een zusje, dat op een heel andere datum is, waardoor we niet de grap kunnen maken dat mijn ouders het altijd maar 1x per jaar deden rond Kerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |