abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:14:19 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65905336
usw.
The End Times are wild
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:16:47 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65905395
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

En het is voor een goed doel, het in stand houden van de HRA
Och, dat zegt me dan weer niets, maar als er iets in stand te houden valt ben ik graag van de partij.
pi_65905512
Komop Frollo, niet zo zijig. laten we de HRA naar de gallemiezen helpen, wat het ook moge zijn.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:23:44 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_65905600
Ik had ook geen zin, Gellius.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:24:10 #5
15967 Frollo
pi_65905618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:20 schreef Gellius het volgende:
Komop Frollo, niet zo zijig. laten we de HRA naar de gallemiezen helpen, wat het ook moge zijn.
Oh, da's ook best. Ik denk dat ik het maar laat afhangen van wat de minste moeite kost.
pi_65905624
Hypotheek Rente Aftrek? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65905800
Dat vind ik mooi, iemand die in deze tijden, met de kranten vol van doem, crisis, Grote Depressie, zichzelf succesvol zo afzijdig heeft weten te houden van de malaise dat hij niet weet wat HRA is
pi_65905836
Ik heb zàt te rommelen thuis. Net hele mooie nieuwe archiefdozen gekocht, op folioformaat (model "gemeentearchief" , ), dus ik zou mijn archief opnieuw kunnen indelen. Ik ga vanmiddag een NASje kopen, zodat ik mijn digitaal archief nu eindelijk kan back-uppen en zo weer ruimte heb voor het scannen van oude familiefoto's en dia's. Ik moet de trapleuningen nog steeds terughangen. Ik zou de berging kunnen uitruimen. De kabelgoot zit nog niet onder het nieuwe bureau van de teerbeminde. Ik zou een lekker brood kunnen bakken, ondertussen. Of een uurtje prakkizeren over een nieuwe boekenkastoplossing. Zoveel te doen!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:32:23 #9
15967 Frollo
pi_65905867
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:30 schreef ShadyLane het volgende:
Dat vind ik mooi, iemand die in deze tijden, met de kranten vol van doem, crisis, Grote Depressie, zichzelf succesvol zo afzijdig heeft weten te houden van de malaise dat hij niet weet wat HRA is
Och, ik weet uiteraard wel waar de letters voor staan, ik heb er alleen geen mening over.
pi_65905935
O, ik had de connectie echt niet gelegd. Ik lees eigenlijk alleen de literatuur- en wetenschapsbijlage van de krant. .
pi_65905957
Ik was zondag in Schuitendiep, er was toen ook een luidruchtige groep, maar misschien was het nog de echo van jullie.

Aldus.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:35:55 #12
15967 Frollo
pi_65905964
En van die crisis en Grote Depressie merk ik ook niks trouwens.
pi_65906022
Loewies moet z'n PI's niet zo verwaarlozen.
Aldus.
pi_65906121
Een TTKLPT zonder PI is niet zo fraai inderdaad.
pi_65906910
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:31 schreef Gellius het volgende:
Ik heb zàt te rommelen thuis. Net hele mooie nieuwe archiefdozen gekocht, op folioformaat (model "gemeentearchief" , ), dus ik zou mijn archief opnieuw kunnen indelen.
Rommelen in huis betekent voor jou dus dat je daadwerkelijk nog wat nuttige dingen doet. Ik kan zo een middag in huis rommelen en me dan later afvragen wat ik in godsnaam gedaan heb.

Meestal komt het neer op: boekje lezen, even teleteksten voor het laatste nieuws, koffie drinken en muziek luisteren en daar een sigaretje bij roken, de kat aaien, een haarmaskertje nemen (dat líjkt nuttig maar of dat ook werkelijk zo is, is nog maar de vraag..), een sms-je sturen naar iemand, even de krant lezen, iets opzoeken (cd of boek of een foto) waar ik ineens aan moet denken, bedenken 'ik ga nu even de afwas doen' naar de keuken lopen en mijn oog laten vallen op iets waardoor ik afgeleid word waarna ik na een uurtje denk 'oh ja, ik wilde gaan afwassen'. En dan gebeld worden door een vriend(in) die me vraagt of ik nu eindelijk die ene cd al heb beluisterd (of dat ene boek heb gelezen) en dat blijkt dan meestal niet zo te zijn en dat moet ik dan meteen doen natuurlijk (die afwas komt later nog wel) en uiteindelijk word ik dan weer door iemand anders gebeld die vraagt of ik even mee ga een wijntje drinken. Dan spreken we over een uurtje af en dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik een kwartier te laat kom want ik moest nog even snel douchen en aankleden, en voordat ik de deur uitstap beloof ik mezelf dat als ik terugkom ik toch écht even die afwas zal doen....(en dan blijkt, terwijl ik al met mijn fiets half buiten sta dat de kat eigenlijk nog eten moet, en omdat ik het dan zo zielig vind als ie zonder eten zit terwijl ik gezellig een wijntje drink ren ik dan nog snel even naar de keuken, maar dan moet ik nog harder fietsen want ik vind het zo lullig om iemand lang te laten wachten op me en dan kom ik dus totaal gehaast aan en dan lijkt het alsof ik het enorm druk heb gehad..).
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:14:29 #16
15967 Frollo
pi_65906942
Misschien dat je amant de afwas kan doen?
pi_65907036
Ja, ik zal hem even bellen dat ie langs moet komen voor de afwas. .
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:23:05 #18
15967 Frollo
pi_65907220
Heel goed. Ik bedoel, jij zult toch ook weleens iets voor hem strijken?
pi_65907225
Nou ja, in de praktijk hang ik natuurlijk ook vaak uren wezenloos achter de pc, laten we er geen doekjes om winden.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:28:01 #20
15967 Frollo
pi_65907382
Valt helemaal opgaan in een meeslepende, diepgaande RPG of RTS ook onder 'uren wezenloos achter de pc hangen'?
pi_65907543
Jazeker! Hoewel het daar zelden meer van komt. Dat was toch meer iets van voor het samenwonen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 11:36:07 #22
15967 Frollo
pi_65907606
Zondagavond is mijn vaste computeravond, daar komt niets of niemand tussen. Dat werkt prima.
pi_65908153
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:23 schreef Frollo het volgende:
Heel goed. Ik bedoel, jij zult toch ook weleens iets voor hem strijken?
Vooralsnog kook ik voor hem en vanmorgen heb ik eieren staan bakken. Hij geeft mij antieke spullen én veel boeken. Het lijkt me duidelijk waarom ik verliefd ben.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:06:48 #24
15967 Frollo
pi_65908534
Een boekenschenker, heel goed.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:07:33 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65908565
Hoi.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:07:48 #26
15967 Frollo
pi_65908569
Lienekien.
pi_65908714
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:28 schreef Frollo het volgende:
Valt helemaal opgaan in een meeslepende, diepgaande RPG of RTS ook onder 'uren wezenloos achter de pc hangen'?
Dat zijn dan weer drieletterige afkortingen die mij niks zeggen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:14:07 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65908745
RPG is Role Playing Game, vermoed ik.
pi_65908759
Een antiekgever! Ook niet mis!
pi_65908796
Zo k_man, jij komt nog eens ergens!
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:18:45 #31
15967 Frollo
pi_65908888
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Lienekien het volgende:
RPG is Role Playing Game, vermoed ik.
Correct. En RTS is Real Time Strategy.

En dan hebben we natuurlijk ook nog TBS, Turn Based Strategy, en dat is ook leuk.
pi_65909035
Ik heb koppijn.
Aldus.
pi_65909339
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:13 schreef mane het volgende:
Dan spreken we over een uurtje af en dan komt het er eigenlijk altijd op neer dat ik een kwartier te laat kom want ik moest nog even snel douchen en aankleden, en voordat ik de deur uitstap beloof ik mezelf dat als ik terugkom ik toch écht even die afwas zal doen....(en dan blijkt, terwijl ik al met mijn fiets half buiten sta dat de kat eigenlijk nog eten moet, en omdat ik het dan zo zielig vind als ie zonder eten zit terwijl ik gezellig een wijntje drink ren ik dan nog snel even naar de keuken, maar dan moet ik nog harder fietsen want ik vind het zo lullig om iemand lang te laten wachten op me en dan kom ik dus totaal gehaast aan en dan lijkt het alsof ik het enorm druk heb gehad..).
Zo herkenbaar... *snik*

Ik heb nog wat leerlingen van je mogen aanschouwen bij het debattoernooi afgelopen zaterdag. Ik vond vooral de Hindoestaan-met-bijbehorende-onuitspreekbare-naam grappig, die in plat Haags zijn redevoering hield.
pi_65909417
TBS is natuurlijk het koninklijke genre voor bezonken types zoals ik.
pi_65910139
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:35 schreef ShadyLane het volgende:

Zo herkenbaar... *snik*
Ja, eng eigenlijk hè.
quote:
Ik heb nog wat leerlingen van je mogen aanschouwen bij het debattoernooi afgelopen zaterdag. Ik vond vooral de Hindoestaan-met-bijbehorende-onuitspreekbare-naam grappig, die in plat Haags zijn redevoering hield.
Dat is denk ik een zesdeklasser die ik niet goed ken. Ik vind het sowieso vaak hilarisch om te zien hoe overserieus die leerlingen zichzelf storten in die debatten en hoe ze hartstochtelijk argumenten verkondigen die geen hout snijden. En dan heel beteuterd kijken als ze daarop worden gewezen. . Leuk dat je daar was!

Wist je trouwens dat ze al een paar jaar niet meer mee doen met die Lagerhuis toernooien omdat de juryleden enorm bevooroordeeld waren vaak. Ze wilden de leerlingen van mijn school niet laten winnen omdat ze 'arrogant' zijn. De docent Nederlands die de debatclub leidt vond het zo onrechtvaardig dat hij het nu boycot.
pi_65911558
Ik zit er nog niet zo goed 'in', maar heb inderdaad ook al soortgelijke verhalen gehoord. En die juryleden vind je vaak op verschillende toernooien terug ook, dus ze zijn lastig te ontlopen.

Ik vond het heel leuk, heb met name in de finales een aantal grote talenten bezig gehoord en gezien .
pi_65911991
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:34 schreef Gellius het volgende:
O, ik had de connectie echt niet gelegd. Ik lees eigenlijk alleen de literatuur- en wetenschapsbijlage van de krant. .
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_65912070
Over doem, crisis en Grote Depressie gesproken: het huis is nog steeds niet verkocht.
pi_65912395
He bah, Claudia. Plannen voor een andere strategie? (prijs verder laten zakken, verhuur?)

mane, ik krijg net een bericht binnen over een 'open debattraining' in de Tweede Kamer, vooral bedoeld voor leraren gs en maatschappijleer. Iets voor jou? Ik ga proberen of ik ook mag .
pi_65913575
quote:
Amsterdam, Dinsdag 10 Februari

Geachte Mijn Heer [Gellius]

gisteren was ik bij u langs geweest over die stage gesprek en toen wist ik niet hoeveel stage uren ik moest lopen.
Maar het andtwoord is 70 dagen van 8 uur of 560 uur stage.

Hopenlijk heeft u er genoeg aan.

Hoogachtendt,

[aspirant stagiair]
!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:54:27 #41
15967 Frollo
pi_65913679
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:51 schreef Gellius het volgende:

[..]

!
Auw, mijn ogen!
Kun je de volgende keer niet gewoon tubgirl plaatsen of zo?
pi_65913700
Aldus.
pi_65913757
Wat gaat die voor werk doen als stage, Gellius?
pi_65913953
Licht administratief ICT-gerelateerde klusjes, thaleia. Meer moest ik hem maar niet laten doen. Ernstiger is zijn verlegenheid: hij heeft me maar twee keer aangekeken tijdens het gesprek, dat opende met:

Gellius: Zo! Welkom, kom binnen, ga zitten. Kon je het vinden?
Stagiair: "Jawel mijnheer"
Gellius: Je bent wel een half uur te laat!
Stagiair: "Ik was verdwaald mijnheer"
Gellius: .
pi_65913989
Nouja, uiteindelijk kon ie het dus wel vinden
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:03:43 #46
15967 Frollo
pi_65914018
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:02 schreef ShadyLane het volgende:
Nouja, uiteindelijk kon ie het dus wel vinden
Een pientere knaap dus.
pi_65914046
Ik heb regelmatig in Amsterdam geboren en getogen stagiairs die hun weg totaal niet kunnen vinden in de stad. Die zijn dan vrijwel nooit Noord of Zuidoost uitgeweest. Heel wonderlijk.
pi_65914231
Ik was de subjectregel nog vergeten, die was ook heel fraai:
quote:
Subj: (een korte brief) aantal stage uren: "[naam aspirant stagiair]"
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:10:14 #49
15967 Frollo
pi_65914247
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:04 schreef Gellius het volgende:
Ik heb regelmatig in Amsterdam geboren en getogen stagiairs die hun weg totaal niet kunnen vinden in de stad. Die zijn dan vrijwel nooit Noord of Zuidoost uitgeweest. Heel wonderlijk.
Doet me denken aan de (meesterlijke) film La Haine. Mensen komen uit heel de wereld om Parijs te zien, maar de drie hoofdpersonages, die er toch op een stief kwartiertje metroën vandaan woorden, waren er nog nooit geweest.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:37:00 #50
11923 I.R.Baboon
pi_65917742
Heb jij ook al didactische vaardigheden, gellius?
pi_65918421
Ik kreeg afgelopen week dit mailtje:
quote:
Beste Claudia [Achternaam],

Het is mogelijk u mail te forwarden hoe gaat dit precies in ze werk:

1)Logt u in op: [domein]
2)Eenmaal ingelogd gaat u naar Forwarders, Create new E-Mail Forwarder en zet daar het mail adres wat u wilt forwarden en naar welk e-mail adres dat geforward moet worden.

Krijgt u een fout terug als u een mail probeert te verzenden naar [mailadres]? en vanwaar probeerd u er heen te mailen?
pi_65918639
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:15 schreef ShadyLane het volgende:
He bah, Claudia. Plannen voor een andere strategie? (prijs verder laten zakken, verhuur?)

Ze hebben gewoon nog niet gereageerd op het tegenbod, dus we wachten af. Er zijn inmiddels weer andere mensen wezen kijken.

Strategie is hoofd koel houden.
pi_65918968
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Heb jij ook al didactische vaardigheden, gellius?
Ik vind het altijd leuk om zo'n probleemgevalletje onder handen te nemen, ja .
pi_65922580
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ze hebben gewoon nog niet gereageerd op het tegenbod, dus we wachten af. Er zijn inmiddels weer andere mensen wezen kijken.

Strategie is hoofd koel houden.
Ja, en nadat ik het gepost had bedacht ik me dat je had besloten het uit handen te geven aan de makelaar, niet?
Hoofd koel houden, ja, maar da's lastig! Ik zie mezelf in staat op een gegeven moment impulsief een flink verlies te nemen om maar van het gedoe af te zijn. (Dat is waarschijnlijk waarom het verstandig is de strategie aan een makelaar over te laten)
pi_65922627
Bij ons ook doem, depressie, Grote Crisis. Er was al een hele tijd veel onvrede op mijn werk, en daardoor is er nu een ware brain drain gaande. Jammer dat die drain niet een en dezelfde kant op gaat, anders zou ik gezellig met ze meegaan .
pi_65923269
Hier ook mineur, ik vrees met grote vreze mijn nul uur te gaan verliezen.
Ben uitgenodigd voor twee sollicitatiegesprekken, een gesprek al gehad en die willen me nogmaals spreken. Maar in tijden van crisis verkeer ik niet in de positie hooghartig aan de kant te blijven staan. Ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65923270
En het coachingstraject gaat niet door. Het bestaat nl. niet meer Ze hadden de website nog niet geupdate. Het is vast helemaal verkeerd en niet constructief enzo, maar ik ontving het nieuws met grote opluchting. Je kunt ook best al biertjes drinkend aan jezelf werken.
pi_65923420
Wellicht kun je je welwillendheid tonen door ja te zeggen op een zeer tijdelijk project?
pi_65923510
Helaas, tijdelijke projecten worden momenteel helemaal niet aangeboden (in het noorden). Vandaar deze noodsprong. Overigens hoef ik alleen mijzelf & lief te plezieren, dus ik doe het mezelf aan.
Ik wil gewoon wat geld bijverdienen, dan kan er op motorrijles gegaan worden, verbouwd, op vakantie, van die dingen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65923545
Coachingstrajecten en POPplannen zijn precies de redenen waarom ik geen vast werk meer blief.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:37:20 #61
11923 I.R.Baboon
pi_65923850
Woensdag moet ik op gesprek. En dankzij SL heb ik ook al een mooie backupvacature.
pi_65924029
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon wat geld bijverdienen, dan kan er op motorrijles gegaan worden, verbouwd, op vakantie, van die dingen.
Zo werkt dat natuurlijk voor alle mensen, alleen ervaar jij het wat directer. Hopelijk krijg je straks ook gewoon lol in het werken! Ik kan erg opkijken tegen weer aan de slag moeten, maar ook dat hoort erbij.
pi_65924101
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
En het coachingstraject gaat niet door. Het bestaat nl. niet meer Ze hadden de website nog niet geupdate. Het is vast helemaal verkeerd en niet constructief enzo, maar ik ontving het nieuws met grote opluchting. Je kunt ook best al biertjes drinkend aan jezelf werken.
pi_65924125
Oh, het scheelt dat ik mijn werk erg leuk vind, ik vind het alleen vervelend dat het zoveel tijd vreet.

Hoe gaat het met jouw werk, Claudia?
pi_65924640
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.

Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
pi_65924852
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.
quote:
Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
Helemaal mee eens. Mijn zusje heeft een meisje van 13 en twee jongetjes van 2 en 4. Ik vind die oudste sinds een paar jaar wel te pruimen, dat kleine spul doet me niks.
pi_65925074
Er zitten ook heus wel leerlingen tussen die ongeïnteresseerd zijn, maar eigenlijk is het merendeel gewoon erg leuk. En dit zijn dus allemaal jongeren van het alom verguisde vmbo. Ik heb een zwak voor ze.

Ik ben trouwens wel blij dat ik straks na 4 maanden dataverzameling gewoon weer alleen met mezelf bezig kan zijn, hoor. Het is ook best vermoeiend om zoveel aandacht te geven en de dataverzameling te regelen. Dat ik betaald krijg om colleges te volgen, boeken te lezen en wat artikelen te schrijven maakt m'n werk perfect voor mij.
pi_65927634
Mijn stagiairs zijn zonder uitzondering vmbo/en dropouts met vooral heel weinig sociale vaardigheden. Ik vind het vooral leuk om ze daarin te begeleiden, de IT vaardigheden zijn ook leuk om te leren, maar dat vind ik eigenlijk bijzaak. Ik moet geregeld mijn eigen wereldbeeld bijstellen als ik zie hoe weinig die jongens eigenlijk snappen van de wereld. Hoe je dingen regelt. Hoe je iemand te woord staat. Hoe je je schriftelijk uitdrukt. Hoe je je verhoudt tot collega's. En, inderdaad, hoezeer een soort ingekankerd slachtoffer-denken je dagelijks functioneren negatief kan beïnvloeden. Ik leer daar wel van, hoor.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:15:04 #69
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_65927831
Wat krijgen jullie spannende werkgerelateerde e-mailtjes zeg! Dat vind ik zo spannend, dat het mij tot het volgende woord heeft gebracht: gompie! Nou, dat heb ik zeker al een jaar of zeventien niet meer gebruikt. Kan je nagaan hoe spannend ik het wel niet vind. Let wel, hier is geen greintje sarcasme bij. Krijg ik maar van die spannende werkgerelateerde e-mailtjes.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65927998
Tsja JAM, voor jou heeft de lieve Heer een plekje in het okselhaar van de kunsten gereserveerd. Dat brengt nu eenmaal weinig werkgerelateerde mail met zich mee.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:38:58 #71
37950 JAM
pi_65928742
Dat schijnt men nogal vaak te roepen, de laatste tijd. Waar komt dat toch vandaan? Wat spookt men achter mijn rug om? De waarheid is dat ik gewoon als een saaie lul braaf naar mijn colleges ga en 's avonds runderstooflapjes voor het avondeten gebruik. Spannender wordt het niet.

Of is het dan toch dat Mozilla als correcte spelling voor 'runderstooflapjes' 'rundersperma' voorstelt? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65937575
Het was geen werkgerelateerd mailtje. Dit is gewoon mijn privémail.
pi_65938558
Ik heb alweer geen zin vandaag. Ik heb vast iets onder de leden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:33:52 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65939428
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
pi_65939530
Daar maak ik me nu totaal niet druk om.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:52:41 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65939976
Nou kijk er es an, het valt alweer mee.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 09:53:48 #77
42184 crew  DaMart
pi_65940017
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kreeg afgelopen week dit mailtje:
[..]
Reactie: "Ik kreeg meerdere fouten terug toen ik een mail had verzonden."?
pi_65940158
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Je bent pas 40 Lien!

Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Aldus.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:59:14 #79
11923 I.R.Baboon
pi_65940167
Ik heb vandaag naar verhouding veel zin. Misschien komt het doordat het voor het eerst in maanden buiten licht was toen ik in de trein zat.
pi_65941253
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:59 schreef Z het volgende:

[..]

Je bent pas 40 Lien!

Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Precies. Ik ga pas over een jaar of dertig met pensioen, dus dat is teruggeëxtrapoleerd alsof ik in 1979 iets zinnigs over mijn economische positie van nu had kunnen zeggen. Ik geloof daar ook niet zo in.
pi_65948555
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Dat is toch een heel positief bericht?
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:25:12 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65948758
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 14:48:10 #83
42184 crew  DaMart
pi_65949573
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Als van uitstel maar geen afstel komt!
pi_65951543
Over werkgerelateerde mails gesproken. Dit gaat thaleia vast weer herkennen, maar het volgende mailtje kreeg ik vandaag. Het was niet specifiek voor mij bedoeld maar ik stond tussen de 'allen' bij het beantwoorden van de oorspronkelijke mail. Het onderwerp is een geplande vergadering over de aanpak van klas V op een dinsdagmiddag. Die vergadering is ook min of meer verplicht gesteld aan de docenten die op die dag niet lesgeven. Ja, en daar gaat het dan dus mis hè. .
quote:
Beste collega’s,

Hierbij wil ik mij aansluiten bij de woorden van X. Helaas kan ik niet komen. Overigens wil ik in alle vriendelijkheid nog toevoegen dat een imperatieve toon niet helpt het gewenste doel te bereiken.

Hartelijke groet,
Y
pi_65952062
Ha! Ik herken het ten dele. Bij ons melden mensen dit niet openlijk, maar mopperen in de wandelgangen. Openlijk vooral niet, want dan kun je je hogere salarisschaal wel vergeten. Stelletje schapen, denk ik dan, maar wie ben ik, zonder hypotheek, auto, vrouw en kindertjes?
pi_65952240
Ik vind het eigenlijk een ongelooflijk zeikerig mailtje. Er wordt op die school van mij, behalve bij rapportvergaderingen, werkelijk waar nooit vergaderd. Wel klaagt iedereen over klas V. Nu neemt de teamleider die klachten serieus en organiseert voor de verandering eens een vergadering en wil graag dat iedereen daar bij is (anders heeft het nl. ook geen nut) en dan wordt er dus door een aantal meteen zó gereageerd.
pi_65952420
Hmja, ik heb wel vaak het gevoel dat ik voor nop bij een vergadering zit, en dan kan ik me voorstellen dat het steekt als je daar een afspraak voor hebt verzet of kinderopvang hebt moeten regelen. Dat was ook een van de redenen waarom ik van vier naar vijf dagen ben gegaan, de gedachte: "als ik dan toch steevast vijf dagen moet komen opdraven, betaal me dan ook maar vijf dagen".

Maar goed, ik begin dan ook wel echt een onderwijszeikerd te worden, daarom moet ik er ook uit. Ik gedraag me als een cynische 55-jarige. Niet voor de klas hoor, trouwens!
pi_65955321
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
pi_65959149
Het huis is verkocht.
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:20:25 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65959256
Gefeliciteerd.
pi_65959381
Ha! Mooi!
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:46:55 #92
11923 I.R.Baboon
pi_65960282
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:16 schreef Gellius het volgende:
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
Er is ook een drankkabinet.
pi_65962261
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
Van harte!
Aldus.
pi_65962599
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:46 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Er is ook een drankkabinet.
Zijn er al daguerreotypen foto's van? Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:44:51 #95
11923 I.R.Baboon
pi_65962756
Nou, vooral het kabinet is nog heel beperkt, er staat nog steeds geen stoel bij het bureau en het feit dat ik er een LP van Tonny Eyk aan de muur ga hangen draagt ook niet bij aan de uitstraling, maar het is in elk geval een unieke ruimte. Als ie af is volgen er misschien foto's (maar ik heb totaal geen smaak als het om aankleding van ruimtes gaat, dus verwacht niks).

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 11-02-2009 20:50:35 ]
pi_65962908
Ik verwacht notenhout, en biljartlakengroen, een bankierslamp en rijen kalfslederen banden. Sigaren en serene rust. Misschien een sonate van Schubert op de achtergrond, hooguit.
pi_65964438
En het bedrijf waar mijn broertje voor werkt is failliet.
pi_65964727
quote:
Looking at my hands today
Look to me that they're made of ivory
I had a funny call today
Someone died and someone married
(...)
It's the beginning of a new age
It's the beginning of a new age
New Age, Velvet Underground Live 1969 version.
pi_65965998
Hee wat mooi! Zowel het bericht van Claudia als dat van IR .
Het eerste bericht van Claudia dan he.
pi_65966691
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
pi_65966758
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
Tof.

Voor een acceptabel bedrag dus?
pi_65969526
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
Waarom doe je die televisie niet een keer uit?

Tevens ben ik zojuist in het café de derde geoloog tegengekomen die de overpeinzingen van Hermans als absolute nonsens omschrijft.

Ook noemde een of andere vrouw mij in dat randtopic een negatieve zeikneus, maar daar kan ik niet helemaal inkomen?
Graag op anoniem
pi_65970444
Ik kreeg laatst dit mailtje, zakelijk bedoeld. Moest toch even turen voor ik het begreep:

Geachte,

Het restaurant is volzet op zaterdag avond 21 Februari, we henne wel nog

plaats over de middag, of op vrijdagavond

Met vriendelijke groeten,
anonieme razernist
pi_65974519
Ik heb uiteindelijk niet gekeken Mainport, had iets teveel wijn gehad bij het etentje en werd te slaperig. En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k. Goedemorgen!
pi_65974858
Een heel goede morgen.

Is 't niet prachtig? Mijn brugklassers zitten nu een documentaire te kijken over het Romeinse leger, terwijl ik met een laptop en draadloos internet de volkskrant online zit te lezen en moet lachen om de post hierboven van thaleia.

En de zon schijnt. .
pi_65974915
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtends?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 12-02-2009 08:46:04 ]
pi_65974951
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
pi_65974990
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:38 schreef Gellius het volgende:
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtend?
Ja, waar gaat het heen met die jeugd nu ik ze niet indoctrineer met mijn verhalen?

Misschien helpt 't een beetje als ik vertel dat het een verantwoorde bbc documentaire is.
pi_65975019
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.

Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
pi_65975111
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:

Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Je hebt groot gelijk. Dat doe ik ook. Hij verwijt mij dat ik het huis te snel verkocht heb (per 1 mei moet hij eruit) terwijl hij net zijn baan kwijt is. Daar ga ik me natuurlijk vreselijk schuldig door voelen.

Als ik vandaag uitsluitsel heb gekregen van de financieel adviseur over zijn mogelijkheden om een woning te kopen zonder werk (maar met eigen geld) dan leg ik het initiatief wel weer bij mijn broertje. Hij moet toch zelf met de makelaar afspreken welke huizen hij wil bezichtigen enzo.
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:51:02 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65975122
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:

[..]

Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.

Maar als buitenstaander kun je niet beoordelen of dat misschien niet nodig is.
The End Times are wild
pi_65975199
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
pi_65975227
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef k_man het volgende:

Voor een acceptabel bedrag dus?
Vergeten hierop te reageren. Achja, niet echt. 259.
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:58:12 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65975258
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Als jij wat sterker in je schoenen staat vind ik het erg lief wanneer je hem in die moeilijke tijd een handje helpt. Je bent tenslotte zijn grote zus. Als de tijd rijp is dan komt het vanzelf wel.
The End Times are wild
pi_65975374
Ik moest maar eens ophouden met klagen.
pi_65975606
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat 't allemaal heel flauw van me is om dit te schrijven, maar jij gelooft als geen ander volgens mij in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ga je door het vuur voor de mensen om wie je geeft en wil je het goed doen. Natuurlijk is het rot voor hem; het is óók rot voor jou. Maar hoe meer je voor hem probeert te doen, hoe groter de kans dat hij je juist ontglipt. Denk ik.
pi_65975607
Kwam ik me toch in een fikse sneeuwbui terecht! Daar had ik niet op gerekend!
pi_65977338
Ik droomde vannacht dat er voor aankomend weekend 25 graden werd voorspeld.
pi_65977413
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
pi_65977635
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 07:57 schreef ShadyLane het volgende:
En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k.
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens, .
pi_65977676
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:32 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens, .
Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.
pi_65977714
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel
Het lastige is dat ik ook genoeg mensen ken die depressief zijn geweest en er allemaal uitgekomen zijn doordat iemand op een bepaald punt hardhandig ingegrepen heeft.
quote:
Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
Ik doe mijn best!
pi_65977728
Voor elf uur 's ochtends is er weinig goeds in mij te vinden.
pi_65977780
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.
Ja, dat denk jij.

pi_65977832
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:37 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja, dat denk jij.

[ afbeelding ]
Jij bent verliefd.

- Ik haal het plaatje maar weer weg, want ik word een beetje bang van dit soort blijmoedigheid. -
pi_65977858
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij bent verliefd.
pi_65978230
Ja, ik ken ook wel een hardhandig ingrijpen-succesverhaal, maar daar was ook wel sprake van acuut levensgevaar. Ik weet het niet. Al met al lijkt het erop dat het in verreweg de meeste gevallen goedkomt, met of zonder ingrijpen, misschien stelt dat gerust.
pi_65980371
Het lijkt me niet fijn om in zo'n situatie alleen te staan en ik persoonlijk zou blij zijn met alle hulp die ik kreeg. Maar ja, dat heb ik eigenlijk wel vaker.
anonieme razernist
  donderdag 12 februari 2009 @ 13:21:34 #129
11923 I.R.Baboon
pi_65983634
Ik ben griepig. En nu drink ik Vifit. Maar ik wil gewoon in bed liggen. Thuis.
pi_65983939
Ik ben ook griepig. Maar ik drink thee, want ik verafschuw zuiveldrankjes.
pi_65985887
Ik ben zo gezond als een vis, maar heb wel een tip: eet een (1) sinaasappel en vertel jezelf dat die ongekende vitaminebom een enorme impact zal hebben. Bij mij werkt het.
pi_65986050
Ik ben nooit ziek, ik ga alleen maar door m'n rug.
Aldus.
pi_65986204
Vandaag, Z?
pi_65986270
Nee hoor, ik ben juist hartstikke fit, loop twee keer per week 10 km, en zwem ook nog. Ik zie mezelf niet zo snel meer door m'n rug gaan (hoop ik).
Aldus.
pi_65986282
Iemand hier Frost/Nixon gezien trouwens?
pi_65986539
Da's mooi . Hardlopen doe ik momenteel helemaal niet, zwem binnen en heb een sportschoolabo tot begin april, daarna is het beter weer en ga ik wel weer voor m'n plezier naar buiten.
pi_65986660
Ik ren en zwem in de sportschool. Ik vind binnen rennen wel ok.
Aldus.
pi_65986876
Ga je dan 10 km op zo'n loopband? Waar kijk je dan naar de hele tijd?

Ik moet nog erg wennen aan die dingen, vind op zo'n band 9 km/u al enorm hard gaan, terwijl dat buiten als een slakkentempo aanvoelt.
  donderdag 12 februari 2009 @ 14:59:47 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65986962
Ik ben alleen maar schoolziek.
pi_65987377
Waar ik sport hebben ze grote tv-schermen hangen, daar kijk ik naar, en een beetje om me heen. En met een muziekje erbij is er zo een uur voorbij. Ik probeer gemiddeld zo'n 12 km/u te lopen, en dat voelt inderdaad als sprinten, het blijft gek, zo'n loopband.
Aldus.
pi_65989363
Ik kan dat ook echt niet, rennen op een loopband. Ik ben me dan zo bewust van alles. Ik kan alleen goed hardlopen als ik in een soort trance kom. En dat kom ik wel als ik bomen voorbij zie gaan, een horizon heb waarnaar ik kan staren maar niet als ik tv scherm voor me heb.
pi_65989820
Het gaat hier wel als het zwaarder wordt. Dan sta ik op zo'n crosstrainer, staat ie de eerste twee minuten op een lichte stand, en ik denk: "jeeeemig, anderhalve minuut pas, ik moet nog zo laaaaaaang" en als ie dan daarna op een zwaardere stand springt, gaat de tijd ineens heel snel voorbij.
pi_65989827
Excuses, excuses. Als ik te strikte voorwaarden hanteer voor het wel of niet lekker kunnen rennen, komt er helemaal niks meer van natuurlijk. Gewoon rennen, hup.
Aldus.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:11:39 #144
15967 Frollo
pi_65989866
Ik fiets elke dag 5 minuten naar mijn werk, telt dat ook?
pi_65989879
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:10 schreef ShadyLane het volgende:
Het gaat hier wel als het zwaarder wordt. Dan sta ik op zo'n crosstrainer, staat ie de eerste twee minuten op een lichte stand, en ik denk: "jeeeemig, anderhalve minuut pas, ik moet nog zo laaaaaaang" en als ie dan daarna op een zwaardere stand springt, gaat de tijd ineens heel snel voorbij.
Die crosstrainers vindt ik vreselijk, dat hou ik nog geen 5 minuten vol. Ik ben vrij groot en die apparaten draaien dan zo'n klein rondje
Aldus.
pi_65990899
Op een crosstrainer kan ik gerust een uur staan. Loopbanden vind ik eng. Daar verlies ik mijn evenwicht telkens bij.
pi_65991299
Ik fiets tien minuten. En ik loop oneindig veel trappen op en af.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:49:46 #148
15967 Frollo
pi_65991398
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:46 schreef Gellius het volgende:
En ik loop oneindig veel trappen op en af.
Nu je 't zegt, ik ook. Makkelijk 10x13 treden per dag.

Hm, nooit bij stilgestaan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:52:27 #149
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65991528
Ik fiets af en toe 28 kilometer en heb drie keer per week sport. Afgelopen dinsdag mochten we apekooien want de chef was jarig.
The End Times are wild
pi_65991652
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:52 schreef LXIV het volgende:
Afgelopen dinsdag mochten we apekooien want de chef was jarig.
!
pi_66002841
In verband met het ondervloerprobleem ben ik nu aan het kijken naar linoleum.
pi_66004071
Waarom geen vinyl?
pi_66004152
Kleven er geen belangrijke nadelen aan vinyl? Ik heb nu vinyl in de keuken liggen dat van goede kwaliteit zou moeten zijn, maar er komen heel gauw putjes en krassen in.

Ik zie nu dat er zoiets is als geweven vinyl. Tof! Maar dat is vast onbetaalbaar.

pi_66005067
Vinyl is inderdaad minder duurzaam dan lino, maar ze hebben beide voor- en nadelen. Eigenlijk moet je gewoon van diverse materialen 'ns wat monsters in het echt zien.
pi_66006051
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
In verband met het ondervloerprobleem ben ik nu aan het kijken naar linoleum.
Ik vond het prima spul destijds toen ik het in een flat liet leggen. Mooi en zeer duurzaam.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 13-02-2009 00:16:10 ]
anonieme razernist
pi_66006255
Moai? Die staan op Paaseiland.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:43:33 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66011525
Is marmoleum ook een idee?

Als ik weer verhuis, hoop ik toch dat er al een mooie vloer in ligt.
pi_66011803
ik vind Marmoleum prachtig, mooier en sprekender dan vinyl of linoleum, en dat zie ja dan ook meteen weer terug in de prijs. Het is best duur.
Aldus.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:02:15 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66011985
Ik weet het alweer. Ik had gewoon de hele dag vrij moeten nemen. Dan was ik nu al lekker mijn tas aan het inpakken. En de kat extra aan het knuffelen geweest.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:03:36 #160
15967 Frollo
pi_66012024
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:02 schreef Lienekien het volgende:
Dan was ik nu al lekker mijn tas aan het inpakken.
Waar ga je/gaan jullie naartoe?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:05:09 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66012059
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:03 schreef Frollo het volgende:

[..]

Waar ga je/gaan jullie naartoe?
Twee nachtjes in een B&B, op twee uur rijden. Dat zou een paar maanden geleden al, maar toen was mijn minnaar een beetje onhandig met een onhandige machine.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:07:41 #162
15967 Frollo
pi_66012125
Leuk!
Het is zeker een geheim wáár? Dat je het adres niet zegt snap ik, maar naar de stad of streek ben ik wel benieuwd. Dan kan ik ook een beetje voorpret hebben.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:11:05 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66012235
Volgens mij heet het daar Twente, maar topografie was nooit mijn sterkste punt. Het ligt in ieder geval heel landelijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:14:49 #164
15967 Frollo
pi_66012364
Tof, volgens mij is Twente zeer mooi, al ben ik er ook alweer in 1986 voor het laatst geweest.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:19:50 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66012541
We hebben ook zin om de vakantie te gaan plannen, maar ik weet i.v.m. mijn werk nog niet wanneer we weg kunnen. Denk wel dat we weer naar Engeland gaan.

Jullie al plannen?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:23:49 #166
15967 Frollo
pi_66012675
West-Canada. Vliegen op Calgary en dan door de Rockies naar Vancouver kachelen, dat is momenteel het plan.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:26:21 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66012756
Ah, jullie zijn echt van die wereldreizigers. Vorig jaar ook Noord-Amerika, toch?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:32:00 #168
15967 Frollo
pi_66012924
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Ah, jullie zijn echt van die wereldreizigers. Vorig jaar ook Noord-Amerika, toch?
Yep, New England.
Eigenlijk lijkt het me leuker om nog een jaar (of twee) te wachten met weer die kant op de te gaan. Ik wil graag nog langer nagenieten van die reis. Is dat raar? Volgens mijn vrouw in elk geval wel, die wil meteen weer.

Het is daar zo ongelofelijk mooi. En ik vind het vooral erg leuk dat je vanwege de taal écht contact met de mensen kunt hebben. Een praatje, een grapje, een echt gesprek, over walvissen, over indianenkunst. Dat zie ik me in Griekenland nog niet zo gauw doen, dan kom je niet verder dan yassou en efcharisto.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:35:39 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66013037
Nee, dat is niet zo raar. En wat betreft de taal kunnen we elkaar de hand schudden. Al kan ik er nog pissig om worden dat ik die caissiere in de Engelse supermarkt niet verstond, ook in tweede instantie niet.
pi_66013240
Nu kunnen Engelsen òngelofelijk plat praten, natuurlijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:41:57 #171
15967 Frollo
pi_66013248
Ja, er bestaat hele rare accenten in de UK.
pi_66013278
De meeste Grieken spreken prima Engels hoor, ook op de eilanden die minder toeristisch zijn.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:44:56 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66013314
Ik vermoed dat het zo'n standaardzinnetje was, of ik er ook plastic tasjes bij wilde (want hij legde er gewoon een stuk of wat neer), wat 'ie waarschijnlijk zo vaak per dag vraagt dat het helemaal vervormt.

Ik wacht op JAM die komt zeggen 'meid, je maakt wat mee!'
pi_66013390
Het huiselijk gekeuvel in LPT is heel vormend voor JAM, denk ik.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:53:52 #175
15967 Frollo
pi_66013640
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
De meeste Grieken spreken prima Engels hoor, ook op de eilanden die minder toeristisch zijn.
Ja klopt, dat doen ze helemaal niet gek. Maar het is toch nog echt wel iets anders om gewoon lekker in near-native Engels te kunnen ouwehoeren.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:56:41 #176
15967 Frollo
pi_66013733
Ik bedenk me ineens dat jullie mijn foto's uit Amerika nog helegaar niet gezien hebben!
Dat willen jullie vast wel!

Alleen sta ik er met mijn volledige echte naam op en ook mijn vrouw is ongecensureerd te zien, dus ik zet de link hier niet neer, ik PM hem wel naar jullie.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 10:57:26 #177
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66013768
Ha!
pi_66013964
Kom maar door, Frollo. .
pi_66014377
Ja, ben benieuwd.

En marmoleum is een merknaam van linoleum.
pi_66014438
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 11:15 schreef k_man het volgende:
Ja, ben benieuwd.

En marmoleum is een merknaam van linoleum.
Is het geen ander spul? Veel steviger enzo?
Aldus.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:29:19 #181
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_66014834
Leuke foto's, Frollo. Lijkt me een erg mooie reis, zeker in het najaar. Prachtige herfstkleuren.
pi_66015282
Ja, leuk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:49:19 #183
15967 Frollo
pi_66015525
Het gaafste was gewoon het rondtuffen! We hadden een globale route, plus we hadden op een bepaalde dag afgesproken met Amerikaanse vrienden in Niagara Falls, maar voor de rest was het vrijheid blijheid. We gingen onze neus achterna en daarom was alles mooi en interessant.

Ik wil daar zijn nu...
pi_66016486
Tja Frollo, een mens wil zoveel. Ik zou bijvoorbeeld graag een link naar Amerika-foto's in m'n PM willen, om een surveillance-uur wat aangenamer door te komen.
pi_66016902
(Dank . )
Wat liggen daar voor dingen op de grond in dat openluchtmuseum?
pi_66016956
Ha, dat motel lijkt net dat uit 21 Grams.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:37:38 #187
15967 Frollo
pi_66017100
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:31 schreef ShadyLane het volgende:
(Dank . )
Wat liggen daar voor dingen op de grond in dat openluchtmuseum?
Diverse pompoen- en squash-soorten.

21 Grams moet ik nog steeds 'ns zien!
Maar je kunt ook Pulp Fiction invullen, of Twin Peaks, of...
pi_66017277
From Dusk Till Dawn. Inderdaad elke willekeurige Amerikaanse film met een motel erin.

Leuk dat dat Thousand Islands-gebied naar een dressing vernoemd is!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:49:25 #189
15967 Frollo
pi_66017516
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 12:42 schreef ShadyLane het volgende:

Leuk dat dat Thousand Islands-gebied naar een dressing vernoemd is!
Zeg goochemerd, moet jij niet surveilleren?
pi_66017522
GA volgend weekend een nacht of drie in Brugge slapen om het carnaval hier een beetje te vermijden (dat lukt toch wel) en om ons tienjarig jubileum te vieren. Ik wilde eigenlijk naar Gent maar het restaurant in Brugge was beter . Dan rijden we maar een stukje overdag, het openluchtmuseum uit..

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 13-02-2009 14:33:18 ]
anonieme razernist
  vrijdag 13 februari 2009 @ 12:52:01 #191
15967 Frollo
pi_66017586
Brugge, tof!
pi_66017893
Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

Vakantie. Hm. Moesten wij ook maar eens over na gaan denken.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:29:16 #193
11923 I.R.Baboon
pi_66020947
Ik was enigszins in dubio of ik me vanochtend ziek moest melden. Heb dat toch maar gedaan, en vervolgens tot kwart over 2 doorgeslapen. Er zit een hoop vermoeidheid in mijn lichaam.
pi_66021268
[quote]Op vrijdag 13 februari 2009 12:52 schreef Frollo het volgende:
Brugge, tof!
[/quote

Ja, het is mooi, maar soms een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel: té gerestaureerd, té pittoresk, té op toeristen gericht. Detailkritiek natuurlijk, anders gingen we wel naar Charleroi of zo.
anonieme razernist
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:39:15 #195
15967 Frollo
pi_66021359
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 14:37 schreef NoCigar het volgende:
[quote]Op vrijdag 13 februari 2009 12:52 schreef Frollo het volgende:
Brugge, tof!
[/quote

Ja, het is mooi, maar soms een beetje té, als je begrijpt wat ik bedoel: té gerestaureerd, té pittoresk, té op toeristen gericht. Detailkritiek natuurlijk, anders gingen we wel naar Charleroi of zo.
Heb ik geen moeite mee hoor. Pittoresk is mooi, restaureren is goed, mits kundig, en dat er dan vanzelf toeristen komen, tja, dat is niet zo raar natuurlijk.
pi_66032119
Psst; vinden jullie een nettoloon van rond de 2400 voor 32 uur werk (in dat bedrag zit ook de reiskostenvergoeding, 200km per werkdag) belachelijk? Laag? Hoog?
pi_66032725
Ah, je hebt een concreet aanbod gehad? Ik kan van zo'n bedrag voor zo weinig uur alleen maar dromen, dus ik vind het paradijselijk hoog. Maar of het acceptabel is voor jouw sector, met jouw werkervaring....no clue
pi_66032830
En de vraag is natuurlijk ook hoeveel maanden je er daarna op verder wilt teren
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:12:23 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66033079
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:45 schreef sigme het volgende:
Psst; vinden jullie een nettoloon van rond de 2400 voor 32 uur werk (in dat bedrag zit ook de reiskostenvergoeding, 200km per werkdag) belachelijk? Laag? Hoog?
Ik vind dat een redelijk salaris, zeker voor 32 uur, maar zou er geen 200 km/dag voor rijden.
The End Times are wild
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:14:41 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66033173
Anderzijds zou ik voor 1400 euro netto per maand gerust een hele leuke droomjob in Boxtel willen doen 32 uur per week.

Ik haat forenzen in de file. Weinig haat ik meer dan dat.
The End Times are wild
pi_66033444
Ik ook! Op de fiets naar het werk
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:28:54 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66033686
Ik kan dat ook. Maar het is wel 28km heen en 28 km terug. Maar het is mogelijk en in de zomer doe ik het ook wel eens.

Je hebt een heel andere ervaring van je werkdag als je geen auto hoeft te rijden. Net alsof je thuis bent ofzo. Ik weet het niet. Vond het heel fijn.

Toevallig heb ik gisteren een gesprek met mijn loopbaanbegeleider gehad. Die had grootse plannen met me. Maar ik wilde per se niet verder dan 25 km van mijn woonplaats werken. No matter what. Na jarenlang veel gereisd te hebben kan ik nu eindelijk om de hoek werken, en dat bevalt wel zo enorm goed dat ik nooit meer wat anders ga doen. Misschien hooguit een uurtje treinen, dat gaat nog we.
The End Times are wild
pi_66033798
@ sigme: lijkt me een prima salaris.

@ Frollo: bedankt voor de foto's.

@ Z; linoleum is er ook in diverse kwaliteiten - ik zou niet weten of marmoleum de beste kwaliteit linoleum is.
pi_66035851
Ik schreef een tijdje terug dat ik vooral nieuwsgierig was naar het verloop van de kredietcrisis, in plaats van ermee te zitten. Dat was inderdaad naief! Ik heb zelf dan wel nergens last van, en verwacht het ook niet te krijgen, maar de op de tocht staande banen en dubbele woonlasten in m'n omgeving nemen toe.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:36:09 #205
37950 JAM
pi_66036765
Ik spreek met Michael Jackson: YOU KNOCK ME OFF OF MY FEET NOW BABY, HUUUUU!!!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:37:39 #206
37950 JAM
pi_66036837
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:14 schreef LXIV het volgende:
Anderzijds zou ik voor 1400 euro netto per maand gerust een hele leuke droomjob in Boxtel willen doen 32 uur per week.

Ik haat forenzen in de file. Weinig haat ik meer dan dat.
Kan je niet in zo'n geile overheidsonderzoekscommissie van het een en ander gaan zitten dat je gewoon thuis je werkjes doet en dan eens in de twee maanden naar Chamonix of Tel Aviv of Leuven of Edinburgh of waar dan ook naartoe moet? Dat heeft zo z'n charme, denk ik.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:42:45 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66037125
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:37 schreef JAM het volgende:

[..]

Kan je niet in zo'n geile overheidsonderzoekscommissie van het een en ander gaan zitten dat je gewoon thuis je werkjes doet en dan eens in de twee maanden naar Chamonix of Tel Aviv of Leuven of Edinburgh of waar dan ook naartoe moet? Dat heeft zo z'n charme, denk ik.
De hele dag thuis mijn werkjes doen lijkt me niet zo tof. Het liefste oudehoer ik met collega's of ga met ze voetballen ofzo. Dat beperkt mijn potentiele werkomgeving eigenlijk tot mijn huidige werkgever, defensie. Er is geen enkel ander bedrijf waar je zowat dagelijks mag voetballen onder werktijd en ook lekker kunt ouwehoeren.
Ook wat collegialiteit betreft is het toch wel top, want je hebt met elkaar van alles gedaan en meegemaakt.

Ik heb al ooit hier gepost wat ik echt graag allemaal wilde doen, zoals met een paar goede vrienden in het huis van een rijke Mecenas de hele dag zuipen, wijven pakken en kunst kliederen, maar dat soort vacatures zie ik eigenlijk nooit.
The End Times are wild
  zaterdag 14 februari 2009 @ 01:47:40 #208
11923 I.R.Baboon
pi_66045861
De verfilming van Elementaire Deeltjes heeft een soort van happy end.
pi_66047404
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:01 schreef ShadyLane het volgende:
Ah, je hebt een concreet aanbod gehad? Ik kan van zo'n bedrag voor zo weinig uur alleen maar dromen, dus ik vind het paradijselijk hoog. Maar of het acceptabel is voor jouw sector, met jouw werkervaring....no clue
In mijn sector loopt de betaling zo belachelijk uiteen voor hetzelfde werk, dat dat een onbruikbare maat is. Bij atos kreeg ik een tijd dit niet eens bruto, bij de laatste klus (half freelance) was het nettobedrag wel 1000 euro hoger en echt freelance levert 5000 netto/mnd op (of meer).
Afmeten aan mijn behoeften is ook niet heel zinvol, aangezien liefste de dagelijkse behoeften al bijeen verdient.

Maar bij dit bedrag moeten we in een jaar 20 a 25 duizend apart kunnen leggen, met als bestemming een motorrijbewijs (twee, eigenlijk), een motor, een vakantie, een spaarpot voor geplande verbouwing.

Zo'n end ervoor moeten reizen is ook mijn hobby niet, maar ik ben het wel gewend.
Dit werk is voor een moreel nog foutere organisatie dan defentie ( ). Heb ik bij sollicitatie ook gezegd, dat ik het wel op het randje vind, maar dat ik dat ook wel weer komisch vind. En toch willen ze me aannemen (dat pleit voor ze). Het is een woekkerrentekredietverstrekker .
pi_66047441
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 06:50 schreef sigme het volgende:

Het is een woekkerrentekredietverstrekker .
Hmm, geen vermeldingen in de Gouden Gids onder die noemer. Wat ga je er voor werk doen, als het doorgaat?
pi_66047481
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 07:24 schreef dvr het volgende:

[..]

Hmm, geen vermeldingen in de Gouden Gids onder die noemer. Wat ga je er voor werk doen, als het doorgaat?
Software testen, dat is mijn professie.
Het is de verzelfstandigde poot van een postorderbedrijf

Wat doe jij eigenlijk zoal, naast fokken?
pi_66047501
Ik verdien netto ongeveer 1500 euro, dus ik vind het een fenomenaal bedrag (voor 32 uur!).

Als je trouwens denkt dat een freelanceklus er nog wel in zou zitten, dan zou ik daarop wachten. Ik begreep echter uit een eerdere posting dat je die kans laag inschat.
pi_66047534
Freelance loopt momenteel heel slecht, en om als freelancer aantrekkelijk te blijven moeten er niet *al* te grote gaten in het CV vallen. Niet elke opdrachtgever geeft daarom, maar in de huidige situatie durf ik niet op en langer vrij en daarna wel eens een profijtelijke klus te gokken.

Ik had een op fok rondlopende salarisadministrateur gevraagd om even naar de bruto-netto berekening te kijken omdat ik mijn reiskosten van brutosalaris af moet halen om netto uitgekeerd te worden, en haar reactie deed me even denken dat het totaalbedrag misschien als erg laag gezien werd.

Maar bij mensen die ik hoog acht valt dat wel mee begrijp ik. Dat volstaat .
pi_66047571
Nou ja, dan is het misschien niet ideaal maar wel de beste mogelijkheid die je nu hebt. Er zijn in theorie altijd betere situaties denkbaar, maar het is de vraag hoe lang je daarop moet wachten.

Ik had hetzelfde met het uitzoeken van een huis. Wil ik wel weer een nieuwe huurwoning? Kan ik niet beter uitkijken naar een koopwoning? Kan ik niet beter wachten tot ik een nieuwbouwproject op een betere locatie vind? Of met een mooiere buitenkant? Lastig. Maarja, het is nu eenmaal zo dat je niet altijd de beste deal krijgt.

Ik probeer tevreden te zijn met dat wat ik wel heb/krijg.
pi_66047617
Ik zou nog kunnen gaan onderhandelen over het aanbod, en ik heb nog een tweede sollicitatie lopen (vorige week op gesprek geweest). Ik kan er nu nog over twijfelen, als ik eenmaal de knoop doorhak ga ik niet met terugwerkende kracht opnieuw weifelen.

En dan ga ik aan het eind van het jaarcontract bedenken of ik nog een tijd doorwerk daar, 24 uur ga vragen, ontslag neem en weer vrij + freelance ga proberen. Van later zorg

Ik vind jouw White Lodge wel echt zeer chique, maar ook vreselijk prijzig, zeker als ik jouw verdiensten nu zie. Misschien leef ik verhoudingsgewijs wel niet eens zo sober .
pi_66047704
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 08:27 schreef sigme het volgende:
Ik zou nog kunnen gaan onderhandelen over het aanbod, en ik heb nog een tweede sollicitatie lopen (vorige week op gesprek geweest). Ik kan er nu nog over twijfelen, als ik eenmaal de knoop doorhak ga ik niet met terugwerkende kracht opnieuw weifelen.
Ga je onderhandelen?
quote:
Ik vind jouw White Lodge wel echt zeer chique, maar ook vreselijk prijzig, zeker als ik jouw verdiensten nu zie. Misschien leef ik verhoudingsgewijs wel niet eens zo sober .
Ik houd nu elke maand ongeveer 800 euro over. Van dat geld betaal ik mijn boeken, kleding en gadgets en spaar ik een deel. Straks ga ik 270 euro per maand meer aan huur betalen. Dan houd ik dus 530 euro per maand over. Dat vind ik nog steeds veel.
pi_66047714
Wij geven momenteel trouwens veel te veel geld uit aan dure boodschappen en afhaalmaaltijden. Daar hoop ik straks op te kunnen beknibbelen zodat ik nog evenveel boeken, kleding en gadgets kan kopen.
pi_66047785
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 08:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ga je onderhandelen?
Ik denk dat ik afwacht of solliciatie 2 maandag wat van zich laat horen, en ga vragen of er onderhandelruimte is, en zo nee/nee, ermee akkoord ga.
quote:
[..]

Ik houd nu elke maand ongeveer 800 euro over. Van dat geld betaal ik mijn boeken, kleding en gadgets en spaar ik een deel. Straks ga ik 270 euro per maand meer aan huur betalen. Dan houd ik dus 530 euro per maand over. Dat vind ik nog steeds veel.
¤530 over lijkt me genoeg.

Wij hebben na huur/hypotheek nog zo'n ¤1100 te besteden voor alle overige kosten, en daarvan krijgen we dan elk ¤100,- om vrij te besteden, en daarin zitten dan alle kleren en gadgets enzo. Dus voor het leven zelf (plus dat van de beesten) geven we elke maand 900 uit, want van die 1100 sparen we niks. Alles wat ik bijverdien kunnen we sparen, dat dan wel.
pi_66047847
Wij hebben gescheiden financiën. Dat vind ik wel zo fijn, want ik ga heel makkelijk om met geld en wens daar niet op aangesproken te worden.
pi_66048436
Ik heb uitbestede financiën. Dat vind ik wel zo fijn, want dan hoef ik lekker nergens op te letten .
  zaterdag 14 februari 2009 @ 10:26:09 #221
11923 I.R.Baboon
pi_66048594
Ik doe niet aan financien, dat is helemaal ideaal. Al heb ik m'n zorgtoeslag maar wel stopgezet.
pi_66048720
De financien zijn voor mij wel een drempel om acuut het roer om te kunnen gooien. Nouja, de financien en mijn drang naar luxe . Ik heb na m'n studentenhuistijd zes jaar in een troosteloze flat vol probleemgevallen gewoond en zit nu sinds een jaartje ergens waar het prettig wonen is. Om dat op te geven om een studie te kunnen betalen is echt een brug te ver. Dan liever het roer wat geleidelijker om, maar NOOIT MEER zo'n flat!
pi_66049107
Ik ga vanavond naar The Wrestler. Ik hoop dat ie in de buurt komt van Raging Bull. Klik hier voor de tofste opening sequence ooit.
pi_66052507
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:05 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga vanavond naar The Wrestler. Ik hoop dat ie in de buurt komt van Raging Bull. Klik hier voor de tofste opening sequence ooit.
Ja, hier een mooie samenvatting.
anonieme razernist
pi_66052573
Ha!
pi_66068858
The wrestler wil ik ook gaan zien. Morgen kan dat wel.

Je moet niet naar Valkyrie gaan, die film is namelijk te saai.
pi_66073952
Ik vond the Wrestler goed, maar ik ging met te hoge verwachtingen. Ga dus blanco, Wolfje .
pi_66074609
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 07:41 schreef sigme het volgende:

Software testen, dat is mijn professie.
Ah, dan is het goed. Ik dacht dat je armoedzaaiers een poot moest uitdraaien, maar nu begrijp ik dat je alleen de software hoeft te verbeteren, waarmee het massaal poten uitdraaien verder geperfectioneerd wordt.
quote:
Wat doe jij eigenlijk zoal, naast fokken?
Ik heb een bedrijfje dat af en toe een computerprogrammaatje aan de man brengt. Komt ook wat testen bij kijken trouwens. Heel lang geleden ben ik nog eens Chief Bughunter geweest (dankzij mijn 'talent' om tegen de meest obscure fouten aan te lopen), maar dat het testen inmiddels een hele professie en bedrijfstak is geworden, daar kwam ik pas vorig jaar achter toen jullie dat 'softwaretesters verenigt u'-topic begonnen.
pi_66109990
Ik wil even klagen over het kopen van een keuken. Wat een rot klus. En omdat ik me er behoorlijk diep in verdiept heb 'durf' ik on nog eens geen besluit te nemen.
Aldus.
pi_66110071
Je schijnt ook nog te moeten onderhandelen over de prijs , tenminste dat wordt altijd aangeraden. Korting eisen, dreigen naar de concurrent te stappen, kwaad weglopen!
anonieme razernist
pi_66110389
Ja, onderhandelen lukt me wel. Gister was ik bij een keukenboer en met een minieme hint dat ik meer offertes uit had staan, vlogen de euro's al van de prijs af. Opeens hadden we het over bruto prijzen. Ik ben ook in Duitsland geweest, een de keuken die in Amsterdam 16.500 (excl montage) kost, kost daar 11.500 inclusief montage. Monteren kost tussen de 1500 en 2000 geloof ik. Ik denk dat ik maar eens een knoop moet doorhakken.
Aldus.
pi_66115508
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:34 schreef ShadyLane het volgende:
maar NOOIT MEER zo'n flat!
amen
pi_66116359
Ik las gisteravond in bed een boek, 'De vierde man' heette het, en toen legde ik het weer weg.
Graag op anoniem
pi_66119042
Het schijnt nogal te schelen als je hem uit Duitsland haalt, idd.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_66122128
Der vierter Mann? Nooit van gehoord.
pi_66124435
quote:
Amsterdam, 16 Februari 2009

Geachte <Gellius>,

5 dagen geleden screef u een brief met dat u mij andtwoord op maanddag zou sturen.
En ik zou graag mijn andtwoord willen want het is maandag en al middag.

Graag zou ik willen weten of ik aangenomen ben en op welke dagen ik kan komen en
ook zou ik A.U.B. de tijd willen geven ?

In afwacting tot uw antwoord,
pi_66124517
pi_66124739
Zal ik 'm naar jou doorsturen, Claudia?
pi_66127156
Hier is helemaal niets aan opgeleukt, Gellius? Wow...

Ik stuitte vandaag op iets charmants: een buitenschoolse opvang in de natuur.
pi_66127179
En wel "uw" met een w he!
pi_66127410
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:49 schreef ShadyLane het volgende:

Sterker nog: hij had ook mijn naam verkeerd gespeld.
pi_66127498
Ik vind het ook wel mooi dat hij consequent is in zijn spelling van 'antwoord'.
pi_66128792
Hij heeft zelf tweemaal de lettercombinatie 'dt' in zijn naam zitten, wellicht dat hem dat parten speet.
pi_66129071
Heb je hem nu wel aangenomen, Gellius?
pi_66129885
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:59 schreef Gellius het volgende:

[..]

Sterker nog: hij had ook mijn naam verkeerd gespeld.
Ik vind het vooral heel pijnlijk dat hij zo onbeleefd is. Daar gaat hij het nog moeilijk mee krijgen.
pi_66130081
Hij weet gewoon niet hoe dat moet. Het was geen onbeleefde jongen, maar hij kan zich niet schriftelijk uitdrukken.

Ik denk het niet Wolfje.
pi_66130171
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:49 schreef ShadyLane het volgende:

In Amsterdam Noord heb je er ook een op een boerderij, ook leuk.
Aldus.
pi_66130894
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:14 schreef Gellius het volgende:
Hij weet gewoon niet hoe dat moet. Het was geen onbeleefde jongen, maar hij kan zich niet schriftelijk uitdrukken.
Oh, ik wil best geloven dat het geen onwil is, maar het blijft een grote handicap.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:34:17 #249
11923 I.R.Baboon
pi_66130982
Als ie je gaat bedreigen kom ik je wel beschermen, gellius.
pi_66131871
Het is een knaapje van krapaan 17, IR.
pi_66134936
Ja, dat is net een maatje te groot voor IR.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:24:34 #252
11923 I.R.Baboon
pi_66136629
zodiakk, wil jij mij dan weer beschermen?
pi_66138091
Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker
In MIJN papierchaos?
pi_66151364
Ja, hoi.
pi_66152293
Hallo. .

Het is alweer bijna vakantie.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:12:28 #256
15967 Frollo
pi_66152391
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:09 schreef mane het volgende:
Het is alweer bijna vakantie.
Hoe kom je daar nu weer bij?
Ik heb in september pas weer vakantie.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:12:45 #257
15967 Frollo
pi_66152401
Oh wacht, onderwijs.
pi_66152436
Misschien Gellius, misschien, wie weet, kunnen we deze vakantie dan eens naar een museum. Gaan we daarna even een borreltje drinken met IR en dan moet thaleia ook komen, vind ik.

En zodiakk eigenlijk ook. En Claudia. En batuwu moet ook verplicht mee.

Gevaar is dan wel dat we het over huizen (ver)kopen gaan hebben. .
pi_66152885
Ho-ho: ik werk deze vakantie. Het zit er deze week niet in.
pi_66153646
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:13 schreef mane het volgende:
Misschien Gellius, misschien, wie weet, kunnen we deze vakantie dan eens naar een museum. Gaan we daarna even een borreltje drinken met IR en dan moet thaleia ook komen, vind ik.

En zodiakk eigenlijk ook. En Claudia. En batuwu moet ook verplicht mee.

Gevaar is dan wel dat we het over huizen (ver)kopen gaan hebben. .
Ik heb ook geen vakantie (op sommige scholen begint de voorjaarsvakantie een week later eerder, en ik ben bezig met voorbereidingen voor de dataverzameling na de vakantie), maar ik ben altijd wel in voor een museum en/of een bak koffie. Zodiakk is me nog een afspraakje verschuldigd, dus die komt ook mee, en Batuwu hobbelt wel achter me aan.

En de rest is ook welkom, wat mij betreft, maar ik ga me niet opwerpen als organisatrice.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:58:38 #261
11923 I.R.Baboon
pi_66154045
Ik heb nooit vakantie, jongens. Maar na al die jaren lijkt het me best gezellig om een borreltje te doen. Mocht dat tegenvallen dan hoeven we ons niet te schamen voor ons autistische gedrag, we blijven immers toch gewoon internetforumgebruikers.
pi_66155086
Ik heb nu al vakantie en niet volgende week, maar dat doet niets af aan mijn borrelbereidheid.
pi_66155605
Wij komen langzaam in staat van paraatheid voor kind #2. Best ingewikkeld als je er al 1 hebt: vluchtkoffers, bellijsten, paraatheidsdiensten. Hoe gaat het bij jou Loewies?
Aldus.
pi_66155862
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:
Wij komen langzaam in staat van paraatheid voor kind #2. Best ingewikkeld als je er al 1 hebt: vluchtkoffers, bellijsten, paraatheidsdiensten. Hoe gaat het bij jou Loewies?
Wanneer is de uitrekendatum, of hoe je zoiets noemt? Of is dat privé?

De zus van mijn lief is voor het eerst zwanger (en ik word dus voor het eerste tante!). Zij verwacht haar baby eind maart. Wij verwachten onze pup ook eind maart.
pi_66156071
Mensen, ik ben aan het stikken in een stuk appel.
pi_66156393
Kind #2 is 13 maart 'uitgerekend', zoals dat heet. Kind #1 kwam exact op de uitgerekende datum ter wereld overigens
Aldus.
pi_66156415
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
Mensen, ik ben aan het stikken in een stuk appel.
Ben je er nog?
Aldus.
pi_66156499
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:12 schreef Z het volgende:

Ben je er nog?
Ja hoor. Het blijft lastig: ga ik heel hard hoesten om het eruit te krijgen, of ga ik veel water drinken om het zo snel mogelijk naar binnen te werken? Ik voel het stuk nog vast zitten.

Ik ben een gulzig eter. Ik weet vrijwel zeker dat zoiets als een appel me ooit noodlottig gaat worden.
pi_66156536
quote:
Kind #2 is 13 maart 'uitgerekend', zoals dat heet. Kind #1 kwam exact op de uitgerekende datum ter wereld overigens
Spannend! Houd ons op de hoogte!

Heb je nog een leuke foto van kind #1?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:19:22 #270
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66156644
Eet je ze ook met klokhuis ( en al ) op, Claudia?
...dass wir fliegen.
pi_66157682
Claudia...?

...audia?

..ia?
pi_66157748
Hoorde je me niet tieren vanuit De Transvaal omdat ik zojuist een pot thee over het vloerkleed heb gegooid?
pi_66157779
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Eet je ze ook met klokhuis ( en al ) op, Claudia?
Nee. Dat deed ik vroeger wel met kippenvleugeltjes, dat ik zelfs de botjes opat.
pi_66157867
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hoorde je me niet tieren vanuit De Transvaal omdat ik zojuist een pot thee over het vloerkleed heb gegooid?
Dat maakt nu niet meer zoveel uit toch? Of moet het kleed mee?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:51:55 #275
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66157975
De botjes? Daar hadden wij vroeger honden voor in huis.
...dass wir fliegen.
pi_66158064
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:51 schreef De-oneven-2 het volgende:
De botjes? Daar hadden wij vroeger honden voor in huis.
Nou, wij hadden daar vroeger mijn vader en mij voor in huis.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:55:02 #277
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66158083
Respect.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:55:30 #278
11923 I.R.Baboon
pi_66158102
quote:
Ik dacht dat de moeder uitgerekend was, en niet het kind. Maar goed, ik zit dan ook absoluut niet in de zwangerschapsterminologie.
pi_66158171
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:49 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dat maakt nu niet meer zoveel uit toch? Of moet het kleed mee?
Nee, dat kleed gaat toch weg. Het is een kleed van de Ikea dat we ooit voor 7,50 euro gekocht hebben, meen ik me te herinneren. In het nieuwe huis komt een heel groot kleed. Ik zit te denken aan scheerwol, maar ik weet niet of dat geschikt is:

pi_66158258
Wol pluist vaak zo enorm.
pi_66158323
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Zodiakk is me nog een afspraakje verschuldigd, dus die komt ook mee, en Batuwu hobbelt wel achter me aan.
Ja, met jou ja! Ik heb pas in juni vakantie en dan zit ik in het buitenland. En verder zal zo'n omvangrijke meeting (ieee! I said the M-word!) toch op het laatste moment afgezegd worden omdat niemand wil prioriteren op dit soort afspraakjes. Echter, voor jou ruim ik zó een zondag(middag) in .
pi_66158338
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wol pluist vaak zo enorm.
Oh, dat moet ik niet hebben, want ik moet er wel op lekker kunnen hangen.

Vloerkleden zijn zo duur.
pi_66158410
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:02 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ja, met jou ja! Ik heb pas in juni vakantie en dan zit ik in het buitenland.
Waar ga je heen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:41:22 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66159883
quote:
Wat toevallig. Dat gebeurt niet zo heel vaak (5%) Die van mij was in eerste instantie uitgerekend op 4 Mei. Aangezien ik dat een beetje een droefgeestige dag vond heb ik toen aan de dokter gevraagd om het uit te rekenen om daar 5 Mei van te maken. Die dokter begreep het en het werd dus 5 Mei. Uiteindelijk is het kind toch op 4 Mei geboren! Bij veel drukkerijen is het gebruikelijk dat wanneer het kind precies op de uitgerekende datum ter wereld komt, je de geboortekaartjes voor niks krijgt. Maar ik had dus 5 Mei opgegeven.

Mijn familie heeft de erfelijke eigenschap om op Duitse Schicksaldata geboren te worden. Dat begon al met mijn oma die op 9 november geboren was. Mijn vader is tegelijk jarig met Mussolini (en Mulisch), zelf ben ik op 20 juli geboren (aanslag von Stauffenberg). Mijn moeders geboortedag is die van Eva Braun. Van mijn andere grootouders weet ik het niet zeker.
De jongste van nu is nota bene uitgerekend op 20 april. Het kan verkeren.
The End Times are wild
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:43:05 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66159947
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:47 schreef Z het volgende:
Mijn ouders zijn geinformeerd en gaan in april niet meer op vakantie. De babykamer is in essentie klaar, alleen nog wat franje. De vluchtkoffer zet ik pas begin april klaar.

Verder kreeg ik zojuist het heugelijke nieuws te horen dat het kindje goed was komen te liggen. Het lag in een stuit, wat toch wat nare complicaties met zich mee kan brengen.
The End Times are wild
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:45:18 #286
15967 Frollo
pi_66160034
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:

De jongste van nu is nota bene uitgerekend op 20 april. Het kan verkeren.
Wat leuk, de geboortedag van Charlie Chaplin!
pi_66161435
En van Hitler.
Graag op anoniem
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:34:05 #288
15967 Frollo
pi_66161907
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:22 schreef Mainport het volgende:
En van Hitler.
O ja joh?
pi_66161934
En van Napoleon .
pi_66162054
Mijn geboortedag was ook de geboortedag van Julius C.
pi_66162347
Da's cool. Dat doet me eraan denken hoe een vriendin van me, die een tijdje in Oxford studeerde tussen de freaks, in wanhoop uitriep: "ik weet zo weinig! Ik moet nog zoveel lezen! Ik weet niet eens wanneer Augustus geboren is!". Waarop wij mompelden: "63 v Chr toch of zoiets?" en zij jammerde: "nee, niet het JAAR, de DATUM"

Ikzelf deel mijn verjaardag met allemaal on-boeiende personen. Afgezien van mijn zus, die exact drie jaar jonger is.
pi_66162673
Ik deel mijn geboortedag blijkbaar met C.S. Lewis, Jacques Chirac en een stuk of wat voetballers, waaronder Ernst Happel en Pierre van Hooijdonk. Joehoe.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:55:46 #293
15967 Frollo
pi_66162736
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Ikzelf deel mijn verjaardag met allemaal on-boeiende personen. Afgezien van mijn zus, die exact drie jaar jonger is.
Dat is best bijzonder. Vier(d)en jullie het ook altijd samen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:56:27 #294
15967 Frollo
pi_66162771
Volgens mij deel ik m'n verjaardag met Bernardo Bertolucci.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:57:24 #295
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66162810
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:45 schreef ShadyLane het volgende:
Afgezien van mijn zus, die exact drie jaar jonger is.
Ook mooi.
...dass wir fliegen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:58:52 #296
15967 Frollo
pi_66162869
Oh en met Jan Pronk, Josef Mengele en heel erg veel sporters.

http://en.wikipedia.org/wiki/16_March#Births
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:00:57 #297
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_66162951
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik deel mijn geboortedag blijkbaar met C.S. Lewis, Jacques Chirac en een stuk of wat voetballers, waaronder Ernst Happel en Pierre van Hooijdonk. Joehoe.
Er zijn op mijn geboortedag een heleboel onbekende bekende mensen gestorven. Woohoo!
...dass wir fliegen.
pi_66163174
Toen we nog kindertjes waren wel, en dat leverde extra kado's op. De klasgenootjes van de een waren altijd wel zo attent om ook een kleinigheidje mee te nemen voor de ander. Nu we 80 km uit elkaar wonen en een heel verschillende vriendenkring hebben schiet samen vieren niet op, maar we gaan altijd wel nog met z'n tweeen eten en naar een of andere voorstelling.

Er is trouwens nog een zusje, dat op een heel andere datum is, waardoor we niet de grap kunnen maken dat mijn ouders het altijd maar 1x per jaar deden rond Kerst.
pi_66163468
Ik werp mijn spirituele vriendinnen weleens voor de voeten dat het feit dat het zusje van de andere verjaardag in alle opzichten mijn evenbeeld is laat zien dat astrologie nergens op slaat, maar dan komen zij weer met ascendanten enzo.

Ik ga naar de kapper .
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:15:42 #300
15967 Frollo
pi_66163533
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:06 schreef ShadyLane het volgende:
Toen we nog kindertjes waren wel, en dat leverde extra kado's op. De klasgenootjes van de een waren altijd wel zo attent om ook een kleinigheidje mee te nemen voor de ander. Nu we 80 km uit elkaar wonen en een heel verschillende vriendenkring hebben schiet samen vieren niet op, maar we gaan altijd wel nog met z'n tweeen eten en naar een of andere voorstelling.

Er is trouwens nog een zusje, dat op een heel andere datum is, waardoor we niet de grap kunnen maken dat mijn ouders het altijd maar 1x per jaar deden rond Kerst.
Je kunt echter nog wel de grap maken dat jullie ouders het maar drie keer hebben gedaan.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:17:20 #301
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66163594
Ik heb het 2 keer gedaan!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')