Zo werkt dat natuurlijk voor alle mensen, alleen ervaar jij het wat directer. Hopelijk krijg je straks ook gewoon lol in het werken! Ik kan erg opkijken tegen weer aan de slag moeten, maar ook dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon wat geld bijverdienen, dan kan er op motorrijles gegaan worden, verbouwd, op vakantie, van die dingen.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
En het coachingstraject gaat niet door. Het bestaat nl. niet meerZe hadden de website nog niet geupdate. Het is vast helemaal verkeerd en niet constructief enzo, maar ik ontving het nieuws met grote opluchting. Je kunt ook best al biertjes drinkend aan jezelf werken.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.![]()
Helemaal mee eens. Mijn zusje heeft een meisje van 13 en twee jongetjes van 2 en 4. Ik vind die oudste sinds een paar jaar wel te pruimen, dat kleine spul doet me niks.quote:Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
Reactie: "Ik kreeg meerdere fouten terug toen ik een mail had verzonden."?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kreeg afgelopen week dit mailtje:
[..]
Je bent pas 40 Lien!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Precies. Ik ga pas over een jaar of dertig met pensioen, dus dat is teruggeëxtrapoleerd alsof ik in 1979 iets zinnigs over mijn economische positie van nu had kunnen zeggen. Ik geloof daar ook niet zo in.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:59 schreef Z het volgende:
[..]
Je bent pas 40 Lien!
Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Dat is toch een heel positief bericht?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is toch een heel positief bericht?
Als van uitstel maar geen afstel komt!quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dat is toch een heel positief bericht?
quote:Beste collega’s,
Hierbij wil ik mij aansluiten bij de woorden van X. Helaas kan ik niet komen. Overigens wil ik in alle vriendelijkheid nog toevoegen dat een imperatieve toon niet helpt het gewenste doel te bereiken.
Hartelijke groet,
Y
Er is ook een drankkabinet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:16 schreef Gellius het volgende:
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
Van harte!quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
New Age, Velvet Underground Live 1969 version.quote:Looking at my hands today
Look to me that they're made of ivory
I had a funny call today
Someone died and someone married
(...)
It's the beginning of a new age
It's the beginning of a new age
Waarom doe je die televisie niet een keer uit?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
Ja, waar gaat het heen met die jeugd nu ik ze niet indoctrineer met mijn verhalen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:38 schreef Gellius het volgende:
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtend?
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
Je hebt groot gelijk. Dat doe ik ook. Hij verwijt mij dat ik het huis te snel verkocht heb (per 1 mei moet hij eruit) terwijl hij net zijn baan kwijt is. Daar ga ik me natuurlijk vreselijk schuldig door voelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:
Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Maar als buitenstaander kun je niet beoordelen of dat misschien niet nodig is.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:
[..]
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.
Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Vergeten hierop te reageren. Achja, niet echt. 259.quote:
Als jij wat sterker in je schoenen staat vind ik het erg lief wanneer je hem in die moeilijke tijd een handje helpt. Je bent tenslotte zijn grote zus. Als de tijd rijp is dan komt het vanzelf wel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Ik weet dat 't allemaal heel flauw van me is om dit te schrijven, maar jij gelooft als geen ander volgens mij in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ga je door het vuur voor de mensen om wie je geeft en wil je het goed doen. Natuurlijk is het rot voor hem; het is óók rot voor jou. Maar hoe meer je voor hem probeert te doen, hoe groter de kans dat hij je juist ontglipt. Denk ik.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens,quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:57 schreef ShadyLane het volgende:
En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k.
Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:32 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens,.
Het lastige is dat ik ook genoeg mensen ken die depressief zijn geweest en er allemaal uitgekomen zijn doordat iemand op een bepaald punt hardhandig ingegrepen heeft.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel![]()
Ik doe mijn best!quote:Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |