abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65924029
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:28 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon wat geld bijverdienen, dan kan er op motorrijles gegaan worden, verbouwd, op vakantie, van die dingen.
Zo werkt dat natuurlijk voor alle mensen, alleen ervaar jij het wat directer. Hopelijk krijg je straks ook gewoon lol in het werken! Ik kan erg opkijken tegen weer aan de slag moeten, maar ook dat hoort erbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_65924101
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:20 schreef ShadyLane het volgende:
En het coachingstraject gaat niet door. Het bestaat nl. niet meer Ze hadden de website nog niet geupdate. Het is vast helemaal verkeerd en niet constructief enzo, maar ik ontving het nieuws met grote opluchting. Je kunt ook best al biertjes drinkend aan jezelf werken.
pi_65924125
Oh, het scheelt dat ik mijn werk erg leuk vind, ik vind het alleen vervelend dat het zoveel tijd vreet.

Hoe gaat het met jouw werk, Claudia?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65924640
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.

Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
pi_65924852
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:55 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn werk is hartstikke leuk. Ik zit nu in de MSN-fase. De leerlingen houden thuis een week een logboek bij over wat ze allemaal doen in hun vrije tijd. De verhalen die ze schrijven zijn hilarisch. En er zitten van die onverwacht lieve leerlingen tussen. Een Turkse jongen vraagt elke dag aan me: "Mevrouw, mag ik mijn logboek al invullen?" En dan zeg ik: "Nee, nog niet, het is iets te vroeg. Je moet nog een paar uurtjes wachten." En als hij het logboek dan eindelijk in mag vullen dan bedankt hij me. Ongelooflijk. Een andere jongen laat me elke dag filmpjes zien die hij maakt en op YouTube zet. Waanzinnig, zulke leerlingen.
quote:
Ik wou dat ik een puber als kind had. Die eerste jaren kunnen me gestolen worden. Na 10 jaar beginnen ze pas een beetje leuk te worden.
Helemaal mee eens. Mijn zusje heeft een meisje van 13 en twee jongetjes van 2 en 4. Ik vind die oudste sinds een paar jaar wel te pruimen, dat kleine spul doet me niks.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65925074
Er zitten ook heus wel leerlingen tussen die ongeïnteresseerd zijn, maar eigenlijk is het merendeel gewoon erg leuk. En dit zijn dus allemaal jongeren van het alom verguisde vmbo. Ik heb een zwak voor ze.

Ik ben trouwens wel blij dat ik straks na 4 maanden dataverzameling gewoon weer alleen met mezelf bezig kan zijn, hoor. Het is ook best vermoeiend om zoveel aandacht te geven en de dataverzameling te regelen. Dat ik betaald krijg om colleges te volgen, boeken te lezen en wat artikelen te schrijven maakt m'n werk perfect voor mij.
pi_65927634
Mijn stagiairs zijn zonder uitzondering vmbo/en dropouts met vooral heel weinig sociale vaardigheden. Ik vind het vooral leuk om ze daarin te begeleiden, de IT vaardigheden zijn ook leuk om te leren, maar dat vind ik eigenlijk bijzaak. Ik moet geregeld mijn eigen wereldbeeld bijstellen als ik zie hoe weinig die jongens eigenlijk snappen van de wereld. Hoe je dingen regelt. Hoe je iemand te woord staat. Hoe je je schriftelijk uitdrukt. Hoe je je verhoudt tot collega's. En, inderdaad, hoezeer een soort ingekankerd slachtoffer-denken je dagelijks functioneren negatief kan beïnvloeden. Ik leer daar wel van, hoor.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:15:04 #69
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_65927831
Wat krijgen jullie spannende werkgerelateerde e-mailtjes zeg! Dat vind ik zo spannend, dat het mij tot het volgende woord heeft gebracht: gompie! Nou, dat heb ik zeker al een jaar of zeventien niet meer gebruikt. Kan je nagaan hoe spannend ik het wel niet vind. Let wel, hier is geen greintje sarcasme bij. Krijg ik maar van die spannende werkgerelateerde e-mailtjes.

.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65927998
Tsja JAM, voor jou heeft de lieve Heer een plekje in het okselhaar van de kunsten gereserveerd. Dat brengt nu eenmaal weinig werkgerelateerde mail met zich mee.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:38:58 #71
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_65928742
Dat schijnt men nogal vaak te roepen, de laatste tijd. Waar komt dat toch vandaan? Wat spookt men achter mijn rug om? De waarheid is dat ik gewoon als een saaie lul braaf naar mijn colleges ga en 's avonds runderstooflapjes voor het avondeten gebruik. Spannender wordt het niet.

Of is het dan toch dat Mozilla als correcte spelling voor 'runderstooflapjes' 'rundersperma' voorstelt? .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_65937575
Het was geen werkgerelateerd mailtje. Dit is gewoon mijn privémail.
pi_65938558
Ik heb alweer geen zin vandaag. Ik heb vast iets onder de leden.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:33:52 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65939428
En dan weer berichten over het optrekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65939530
Daar maak ik me nu totaal niet druk om.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:52:41 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65939976
Nou kijk er es an, het valt alweer mee.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 09:53:48 #77
42184 crew  DaMart
pi_65940017
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kreeg afgelopen week dit mailtje:
[..]
Reactie: "Ik kreeg meerdere fouten terug toen ik een mail had verzonden."?
pi_65940158
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Je bent pas 40 Lien!

Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Aldus.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:59:14 #79
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_65940167
Ik heb vandaag naar verhouding veel zin. Misschien komt het doordat het voor het eerst in maanden buiten licht was toen ik in de trein zat.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_65941253
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:59 schreef Z het volgende:

[..]

Je bent pas 40 Lien!

Bovendien is gebleken dat 'men' nauwelijks de toekomst kan voorspellen, de krediet crisis kwam ook uit het niets.
Precies. Ik ga pas over een jaar of dertig met pensioen, dus dat is teruggeëxtrapoleerd alsof ik in 1979 iets zinnigs over mijn economische positie van nu had kunnen zeggen. Ik geloof daar ook niet zo in.
pi_65948555
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:33 schreef Lienekien het volgende:
Dat is toch een heel positief bericht?
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:25:12 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65948758
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 14:48:10 #83
42184 crew  DaMart
pi_65949573
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:19 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Als van uitstel maar geen afstel komt!
pi_65951543
Over werkgerelateerde mails gesproken. Dit gaat thaleia vast weer herkennen, maar het volgende mailtje kreeg ik vandaag. Het was niet specifiek voor mij bedoeld maar ik stond tussen de 'allen' bij het beantwoorden van de oorspronkelijke mail. Het onderwerp is een geplande vergadering over de aanpak van klas V op een dinsdagmiddag. Die vergadering is ook min of meer verplicht gesteld aan de docenten die op die dag niet lesgeven. Ja, en daar gaat het dan dus mis hè. .
quote:
Beste collega’s,

Hierbij wil ik mij aansluiten bij de woorden van X. Helaas kan ik niet komen. Overigens wil ik in alle vriendelijkheid nog toevoegen dat een imperatieve toon niet helpt het gewenste doel te bereiken.

Hartelijke groet,
Y
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_65952062
Ha! Ik herken het ten dele. Bij ons melden mensen dit niet openlijk, maar mopperen in de wandelgangen. Openlijk vooral niet, want dan kun je je hogere salarisschaal wel vergeten. Stelletje schapen, denk ik dan, maar wie ben ik, zonder hypotheek, auto, vrouw en kindertjes?
pi_65952240
Ik vind het eigenlijk een ongelooflijk zeikerig mailtje. Er wordt op die school van mij, behalve bij rapportvergaderingen, werkelijk waar nooit vergaderd. Wel klaagt iedereen over klas V. Nu neemt de teamleider die klachten serieus en organiseert voor de verandering eens een vergadering en wil graag dat iedereen daar bij is (anders heeft het nl. ook geen nut) en dan wordt er dus door een aantal meteen zó gereageerd.
pi_65952420
Hmja, ik heb wel vaak het gevoel dat ik voor nop bij een vergadering zit, en dan kan ik me voorstellen dat het steekt als je daar een afspraak voor hebt verzet of kinderopvang hebt moeten regelen. Dat was ook een van de redenen waarom ik van vier naar vijf dagen ben gegaan, de gedachte: "als ik dan toch steevast vijf dagen moet komen opdraven, betaal me dan ook maar vijf dagen".

Maar goed, ik begin dan ook wel echt een onderwijszeikerd te worden, daarom moet ik er ook uit. Ik gedraag me als een cynische 55-jarige. Niet voor de klas hoor, trouwens!
pi_65955321
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
pi_65959149
Het huis is verkocht.
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:20:25 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65959256
Gefeliciteerd.
pi_65959381
Ha! Mooi!
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:46:55 #92
11923 I.R.Baboon
pi_65960282
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:16 schreef Gellius het volgende:
Misschien heeft IR nog een vacature in zijn bibliotheek, thaleia!
Er is ook een drankkabinet.
pi_65962261
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
Van harte!
Aldus.
pi_65962599
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:46 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Er is ook een drankkabinet.
Zijn er al daguerreotypen foto's van? Ik ben wel benieuwd.
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:44:51 #95
11923 I.R.Baboon
pi_65962756
Nou, vooral het kabinet is nog heel beperkt, er staat nog steeds geen stoel bij het bureau en het feit dat ik er een LP van Tonny Eyk aan de muur ga hangen draagt ook niet bij aan de uitstraling, maar het is in elk geval een unieke ruimte. Als ie af is volgen er misschien foto's (maar ik heb totaal geen smaak als het om aankleding van ruimtes gaat, dus verwacht niks).

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 11-02-2009 20:50:35 ]
pi_65962908
Ik verwacht notenhout, en biljartlakengroen, een bankierslamp en rijen kalfslederen banden. Sigaren en serene rust. Misschien een sonate van Schubert op de achtergrond, hooguit.
pi_65964438
En het bedrijf waar mijn broertje voor werkt is failliet.
pi_65964727
quote:
Looking at my hands today
Look to me that they're made of ivory
I had a funny call today
Someone died and someone married
(...)
It's the beginning of a new age
It's the beginning of a new age
New Age, Velvet Underground Live 1969 version.
pi_65965998
Hee wat mooi! Zowel het bericht van Claudia als dat van IR .
Het eerste bericht van Claudia dan he.
pi_65966691
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
pi_65966758
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Claudia_x het volgende:
Het huis is verkocht.
Tof.

Voor een acceptabel bedrag dus?
pi_65969526
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:19 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind reportages over controversiele figuren altijd leuk. Zometeen/straks/ik weet niet precies hoe laat eentje over Poncke Princen.
Waarom doe je die televisie niet een keer uit?

Tevens ben ik zojuist in het café de derde geoloog tegengekomen die de overpeinzingen van Hermans als absolute nonsens omschrijft.

Ook noemde een of andere vrouw mij in dat randtopic een negatieve zeikneus, maar daar kan ik niet helemaal inkomen?
Graag op anoniem
pi_65970444
Ik kreeg laatst dit mailtje, zakelijk bedoeld. Moest toch even turen voor ik het begreep:

Geachte,

Het restaurant is volzet op zaterdag avond 21 Februari, we henne wel nog

plaats over de middag, of op vrijdagavond

Met vriendelijke groeten,
anonieme razernist
pi_65974519
Ik heb uiteindelijk niet gekeken Mainport, had iets teveel wijn gehad bij het etentje en werd te slaperig. En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k. Goedemorgen!
pi_65974858
Een heel goede morgen.

Is 't niet prachtig? Mijn brugklassers zitten nu een documentaire te kijken over het Romeinse leger, terwijl ik met een laptop en draadloos internet de volkskrant online zit te lezen en moet lachen om de post hierboven van thaleia.

En de zon schijnt. .
pi_65974915
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtends?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 12-02-2009 08:46:04 ]
pi_65974951
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
pi_65974990
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:38 schreef Gellius het volgende:
Dus je zet de kinderen gewoon met een zak chips voor de teevee terwijl je ook een ellenlang betoog over de hervormingen van Solon had kunnen voorhouden, om half negen 's ochtend?
Ja, waar gaat het heen met die jeugd nu ik ze niet indoctrineer met mijn verhalen?

Misschien helpt 't een beetje als ik vertel dat het een verantwoorde bbc documentaire is.
pi_65975019
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb een productieve ochtend gehad. Ik heb een tof appartement voor m'n broertje gevonden in Amsterdam (Indische buurt) én een carrière als hoofdagent. Nu hem nog overtuigen.
Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.

Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
pi_65975111
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:

Als buitenstaander die makkelijk praten heeft, zou ik zeggen dat je hem misschien teveel bemoederd.
Je hebt groot gelijk. Dat doe ik ook. Hij verwijt mij dat ik het huis te snel verkocht heb (per 1 mei moet hij eruit) terwijl hij net zijn baan kwijt is. Daar ga ik me natuurlijk vreselijk schuldig door voelen.

Als ik vandaag uitsluitsel heb gekregen van de financieel adviseur over zijn mogelijkheden om een woning te kopen zonder werk (maar met eigen geld) dan leg ik het initiatief wel weer bij mijn broertje. Hij moet toch zelf met de makelaar afspreken welke huizen hij wil bezichtigen enzo.
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:51:02 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65975122
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:45 schreef mane het volgende:

[..]

Hij heeft geen mening hè? Als ik zoiets in mijn hoofd haal (een dag per ongeluk even geen mening hebben), gaat een vriendin me pesterig 'popje' noemen.

Maar als buitenstaander kun je niet beoordelen of dat misschien niet nodig is.
The End Times are wild
pi_65975199
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
pi_65975227
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:20 schreef k_man het volgende:

Voor een acceptabel bedrag dus?
Vergeten hierop te reageren. Achja, niet echt. 259.
  donderdag 12 februari 2009 @ 08:58:12 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65975258
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het gewoon zo rot voor hem. Hij verliest zijn vader, zijn werk en zijn huis. Hoe zou je dat in hemelsnaam moeten verkroppen? Ik wil het graag allemaal oplossen voor hem. Maarja.
Als jij wat sterker in je schoenen staat vind ik het erg lief wanneer je hem in die moeilijke tijd een handje helpt. Je bent tenslotte zijn grote zus. Als de tijd rijp is dan komt het vanzelf wel.
The End Times are wild
pi_65975374
Ik moest maar eens ophouden met klagen.
pi_65975606
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat 't allemaal heel flauw van me is om dit te schrijven, maar jij gelooft als geen ander volgens mij in het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ga je door het vuur voor de mensen om wie je geeft en wil je het goed doen. Natuurlijk is het rot voor hem; het is óók rot voor jou. Maar hoe meer je voor hem probeert te doen, hoe groter de kans dat hij je juist ontglipt. Denk ik.
pi_65975607
Kwam ik me toch in een fikse sneeuwbui terecht! Daar had ik niet op gerekend!
pi_65977338
Ik droomde vannacht dat er voor aankomend weekend 25 graden werd voorspeld.
pi_65977413
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
pi_65977635
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 07:57 schreef ShadyLane het volgende:
En ik vind je ook een negatieve zeikneus, of eigenlijk eerder met dubbel k.
Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens, .
pi_65977676
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:32 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Hm. Ik heb het idee dat dit een sneer is, maar ik weet het niet zeker, want ik ga altijd uit van het goede in de mens, .
Doe niet zo raar. Natuurlijk is het een sneer.
pi_65977714
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:24 schreef ShadyLane het volgende:
En Claudia, ik heb de zelfredzaamheid van mijn jongste zusje echt ernstig onderschat, maar dat wist ik op het moment zelf natuurlijk niet. Zijzelf wel
Het lastige is dat ik ook genoeg mensen ken die depressief zijn geweest en er allemaal uitgekomen zijn doordat iemand op een bepaald punt hardhandig ingegrepen heeft.
quote:
Ik zou zeggen: vrijblijvend concrete hulp aanbieden, maar vooral wel ruimte geven om het aanbod af te slaan.
Ik doe mijn best!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')