abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 23:00:40 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65898493

Hier alweer deel # in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  maandag 9 februari 2009 @ 23:01:55 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65898542
[FORUM STATS] Maandcijfers - Januari 2009

W00t, 14e plaats bij topposters in PTA
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:03:48 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65898611
Zondag maar weer eens kilometers knallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:08:35 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65898761
Het artikeltje over het internetten in de trein.
quote:
Gratis internetten in trein naar Groningen
Treinreizigers op het traject Groningen-Leeuwarden kunnen de komende maanden gratis internetten. Arriva, Pro Rail en KPN testen een nieuw mobiel breedband datanetwerk. Maximaal 75 treinreizigers kunnen zich gedurende deze periode gelijktijdig met hun laptop aanmelden op het netwerk. Verkeersminister Camiel Eurlings gaf vanmiddag samen met Arriva-directeur Anne Hettinga het startschot voor de proef.

De bewindsman en de Arriva-directeur verwachten dat internet veel reizigers er toe zal brengen om de auto te laten staan en de trein te pakken. Voor Pro Rail is het experiment vooral te doen om de veiligheid van spoorwegwerkers te verbeteren. Die kunnen via het datanetwerk beter gewaarschuwd worden voor naderende treinen.
Bron: Leeuwarder Courant
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65898941
raar verhaal. Elders lees ik dat er "maximaal 75 mensen per trein" tegelijk online kunnen zijn. Ook is er in dit stuk geen sprake van dat sommige stellen het wel krijgen en andere niet

Klassiek geklungel dus weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 februari 2009 @ 23:16:54 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65899027
Het is een proef he. En de stellen die internet hebben, daar staat het ook duidelijk op aangegeven middels stickers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65899240
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef dennistd het volgende:

In de nacht van zondag op maandag worden de eerste rails van het verdiepte spoor in Almelo gelegd.

Het gaat om het stuk spoor aan de Burgemeester Raveslootsingel. Het spoor in Almelo wordt verdiept aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)

Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur

Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.


Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst

Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.

[ Bericht 38% gewijzigd door thats-me op 09-02-2009 23:44:33 ]
pi_65899969
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:23 schreef thats-me het volgende:

[..]

Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)

Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur

Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.


Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst
[ afbeelding ]
Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.
Ben er wel blij mee als het allemaal klaar is, als je nu over die overwegen moet is het soms knettersdruk. En het belangrijkste straks is dat het veiliger is...
pi_65900314
Morgen maar eens een rondje Ut - Ed - Amf plannen met een extra retourtje Ed - Amf. En onderweg een paar keer eruit. Ja ja het zal wel kloteweer worden etc moet nog wel ff wat meer protosplaatjes maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65900483
quote:
Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen.
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:12:35 #11
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65900512
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
pi_65900587
Albatros

Laat de DSB alsjeblieft die hele zooi cancellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:17:56 #13
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65900623
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?

En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:49:17 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65901199
Thomas vind plek

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65901209
Thomas
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:52:59 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65901260
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?

En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).

Het is een nieuw incident vrees ik.
pi_65901311
SJ koop ik weleens als ik onderweg ben Welk nummer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:00:03 #18
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65901334
Vraagje, ik kan mbv db.de geen ritten meer vinden via het volgende traject

International trains from Sanok (Poland) to Humenne and to Kosice pass the border stations surrounded by deep woods. Die gingen via Lupkow (Poland) and Medzilaborce (Slovakia), lijkt me een fantastische omgeving maar dit wordt niet meer gebruikt volgens DB.de?

http://en.wikipedia.org/wiki/Polish_rail_border_crossings

Wikipedia zegt namelijk van wel, hoe vind ik dan een rit via bovenstaande grensovergang?

http://www.bueker.net/tra(...)lavec-and-lupkow.php

So help pretty please
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65901350
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Blijkbaar niet, ze denken blijkbaar dat dit de best oplossing is tegen geluidsoverlast.
Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.
............................
  dinsdag 10 februari 2009 @ 01:04:31 #20
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65901389
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
SJ koop ik weleens als ik onderweg ben Welk nummer?
Het meest recente. De Albatros staat op dezelfde foto als de 'Belgische Stier', fotopagina dus.
pi_65901414
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 01:01 schreef sander89 het volgende:

Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.
Omdat woensdag achttien blauw is leverworst.

samenvatting: Je praat poep.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:30:32 #22
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65903038
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:15:13 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65903280
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
De Schipholboog ligt hoog, dit wordt denk ik zoals Rijswijk (Rijswijk heeft toch ook ballastspoor? en Best?). Hoe dan ook: volgens mij is dit goedkoper o.i.d.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 08:46:47 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65903602
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).

Het is een nieuw incident vrees ik.
Hmm, oeps.... da's niet echt reclame voor AnsaldoBreda. 't zou eens op het nieuws moeten komen:
"En dan nu de korte bericthen. In het Tsjechische Velím is een prototype van de binnenlandse hogesnelheidstrein, de V250, vorige week ontspoord. De V250 kampt al jarenlang met problemen, en is meerdere malen vertraagd. Door deze ontsporing wordt de vermoede.... this just in: de Deense spoorwegmaatschappij DSB heeft hun bestelling bij AnsaldoBreda geannuleerd. DSB had 83 hogesnelheidsintercitytreinstellen besteld, welke 5 jaar geleden al geleverd moesten worden. Door de annulering van DSB is de financiële positie van AnsaldoBreda wankelend, een faillissement wordt niet uitgesloten."

*zucht* een mens kan dromen
pi_65903650
Tegen Vieze Portalen....
pi_65903897
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zondag maar weer eens kilometers knallen
Waar ga je?
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 09:18:58 #27
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65904076
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 08:49 schreef Dichterbijer het volgende:
Tegen Vieze Portalen....
nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoor
als de treinen maar schoon zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 09:52:51 #28
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65904774
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Waar ga je?
Ik moet even naar Rotterdam toe
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:27:43 #29
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65905726
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Thomas
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.

Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!

Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:37:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65906027


Raad de locatie
pi_65906509
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.

Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!

Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65908808
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:37 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Raad de locatie
Den Bosch
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:26:41 #33
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65909118
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:28:20 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65909154
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Traxx-locs. Meer niet.

Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:42:10 #35
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65909504
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Traxx-locs. Meer niet.

Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest niet
dus bedankt
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57:43 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65909882
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 13:20:25 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65910600
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 13:23:10 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65910694
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65912128
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65912166
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Maar niet in dit weer natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:26:30 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65912743
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:27:13 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65912772
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65913814
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
dag
pi_65913879
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Peter het volgende:
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
Hangt er vanaf wat je mooi noemt he Maar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:11:10 #45
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65914281
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:07:04 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65916340
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:26 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
pi_65917234
tvp
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:42:29 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65917961
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
Ja, welkom in de grote mensenwereld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65918326
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal? Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.

En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:55:55 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65918428
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal? Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.

En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65920787
Dan ben je wel een schele hond
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:10:09 #53
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:12:31 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65921155
quote:
Hij verliest nog een schoen ook!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65922907
Das 1 van de filmpjes die British Rail op TV uitzendt om het publiek te waarschuwen..
dag
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:13:55 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65923033
quote:
Je browser of besturingssysteem wordt niet ondersteund

En daarna een filmpje van Alib-B
pi_65924017
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je mooi noemt he Maar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
Dat heb ik gezien. Zat een keer in een veolia plan V daar en die was zo smerig dat er niks te zien was door de raampjes. Bij de eerste stop maar ff een kijkgaatje in de prut gemaakt.
pi_65924452
tevepe


Nabij het Drielandenpunt bevindt zich de goederenspoorlijn Aachen - Montzen, welke onderdeel is van de belangrijkste goederenas tussen de Antwerpse haven en het achterland. Op 27 maart 2007 was nog niets te zien van de anderhalf jaar latere oplevering van de elektrificatie tussen Aachen grenze en Montzen. Railion Deutschland's 241 802 is een van de vijf speciaal voor deze lijn gebruikte diesellocs aangezien ze naast het Duitse Indusi ook het Belgische Memor in huis heeft. De van oorsprong Russische BR232 is met een bijzonder fraaie trein beladen met boomstammen onderweg richting België en heeft zojuist de Gemmenicher tunnel verlaten.
pi_65924684
Hee daar moet ik morgen in de buurt zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 19:57:11 #60
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65924724
Mooie foto zug! En hij is klikbaar mensen!
En nu mijn Wallpaper
pi_65924861
Dank! Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:00:45 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65924897
Oeh, mooie foto

Ik heb daarstraks ook een paar foto's gemaakt, maar omdat ik mijn digicam niet bij me had moest ik me behelpen met mijn mobiele telefoon (X1)... 't heeft wel mooie plaatjes gegeven

Ik moet ze alleen eerst nog even goed nakijken en eventueel wat resizen danwel croppen... ik post ze later wel
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:04:33 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65925047
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank! Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
Wou ik je nog vragen, wat zijn je eigen wallpaper aanbevelingen van je eigen collectie?
pi_65925084
Ja Zug heb je niet een mooie van een omgeleide ICE onder de Boogjes of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:10:15 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_65925263
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_65925281

Door werkzaamheden op het viersporige baanvak Amsterdam-Utrecht was er in het weekend van 8 november 2008 aldaar geen treinverkeer mogelijk. Daarom werden onder andere de ICE's op de relatie Amsterdam - Frankfurt(Main) omgeleid via Hilversum, over de Oosterspoorbaan. Tussen Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht staan mooie oude gotische boogportalen, welke typerend zijn voor dit spoortraject. Het hele traject, inclusief deze boogportalen, staan op de monumentenlijst! DB ICE 4604 heeft enkele mankementen, aangezien de boegdeur weer eens openstond en ook nog eens een van beide frontseinen out of order was. De trein passeert als ICE 123 hier door de bossen nabij Hollandsche Rading.
pi_65925359
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Wha, geinig hoor =)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:12:19 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65925376
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Beetje jammer van de ALT alleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:14:55 #69
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_65925490
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje jammer van de ALT alleen
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_65925560
ALT ?
pi_65925728
Ah nee ik had nog iets over die boegdeuren willen zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65925762
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wha, geinig hoor =)
Ga daar eens geld voor vragen dan of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:19 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65925781
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
ALT ?
Hou je muis even op het plaatje
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22:41 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65925798
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
Niet erg dan toch ?
pi_65925895
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden

@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2009 @ 20:26:23 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65925938
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
heeft goor tegenwoordig bovenleiding
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65925985
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden

@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65926116
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
pi_65926285
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
Kee cool, jouw beslissing

Maar jouw foto's zijn echt Kwaliteit, het zou niet raar zijn om daar wat voor te vragen. Maar gooi eens een balletje op bij je cargo-vriendjes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:48:47 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65926851
Op dit moment
Reizigers tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch reizen via Rotterdam Centraal.

  dinsdag 10 februari 2009 @ 20:50:14 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_65926929
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
Reken jezelf niet te snel rijk met archieffoto's. Het gebruik van deze foto is illustratief en geeft slechts een beeld van de desbetreffende trein, maar mist de actualiteit. Want zoals opgemerkt is deze foto niet op dat traject gemaakt getuige de bovenleidingen. Het leukt een artikel een beetje op, maar het is niet van voldoende waarde om er geld voor te bieden. Als je hier ¤75 à ¤100 voor vraagt weet je vrijwel zeker dat de foto nooit gepubliceerd zal worden. In die zin heeft Zug-Chef een strategische keuze gemaakt om alleen voor naamsbekendheid te gaan, want het (regelmatig) kweken van goodwill bij een nieuwsmedium vergroot de kans dat ze de volgende keer voor een actuelere foto wel bereid zijn geld neer te leggen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_65927215
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:40 #84
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65927818
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
www.stationsbordjesdatabank.nl
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:15:41 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65927848
Zoals eerder al beloofd, wat fotootjes die ik vandaag heb gemaakt met m'n X1. De kwaliteit is niet echt super (verre van), en een tweetal zag er op m'n telefoon prima uit maar bleek uiteindelijk toch bewogen te zijn... ik heb geprobeerd er het beste van te maken.


2x VIRM met in de achtergrond een vertrekkende 1700 + ICRm


2x VIRM, closeup


Strukton's Carin


VIRM rijdt langs


Mensen wachtend op de aankomende VIRM


Andere VIRM vertrekt


Loc 1823 - "Hilversum"


Iedereens lieveling *ahum* DDM te Breda (dit is de DDM met de olifant op de zijkant)
pi_65927939
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65928031
Sorry james
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:20:59 #88
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_65928045
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:21:24 #89
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_65928059

deze is dan wel weer tof dóór zijn kutkwaliteit
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:23:11 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928127
Hey Dr_Flash, maakt niet uit hoor... ik weet ook dat ze kut zijn. Ik deelde ze ook niet vanwege de kwaliteit, maar vanwege de toch wel grappige effecten, die juist zijn ontstaan dóór die kutcamera van die Xperia X1
pi_65928193
die Xperia valt wel BITTER tegen qua foto's ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:33:11 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928482
En dan te bedenken dat ik ergens had gelezen dat de Xperia X1 qua fotokwaliteit gelijk zou zijn aan de SE K800i... echt niet dus
pi_65928547
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:35:07 #94
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65928559
Treinen!
pi_65928618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Treinen!
Hee homo!

Zin om mee te gaan morgen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:38:54 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65928737
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee homo!

Zin om mee te gaan morgen?
Sgoed!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:41:58 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65928871
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
Ik heb een Casio Exilim EX-Z77. Ding maakt best geinige foto's, al heb ik soms het verkeerde profiel en is een foto niet helemaal zoals ik 'm hebben wil. Hoe dan ook, 't ding maakt toffe foto's. Ik heb 'm alleen niet vaak bij me...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:45:33 #98
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65931633
Zo, ik ga morgen een stationsbordje schieten om je vingers bij af te likken ( En Fles ook ) Alleen Dichterbijer zou eventueel kunnen weten waar
pi_65936502
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')