Bron: Leeuwarder Courantquote:Gratis internetten in trein naar Groningen
Treinreizigers op het traject Groningen-Leeuwarden kunnen de komende maanden gratis internetten. Arriva, Pro Rail en KPN testen een nieuw mobiel breedband datanetwerk. Maximaal 75 treinreizigers kunnen zich gedurende deze periode gelijktijdig met hun laptop aanmelden op het netwerk. Verkeersminister Camiel Eurlings gaf vanmiddag samen met Arriva-directeur Anne Hettinga het startschot voor de proef.
De bewindsman en de Arriva-directeur verwachten dat internet veel reizigers er toe zal brengen om de auto te laten staan en de trein te pakken. Voor Pro Rail is het experiment vooral te doen om de veiligheid van spoorwegwerkers te verbeteren. Die kunnen via het datanetwerk beter gewaarschuwd worden voor naderende treinen.
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)quote:Op maandag 9 februari 2009 21:02 schreef dennistd het volgende:
In de nacht van zondag op maandag worden de eerste rails van het verdiepte spoor in Almelo gelegd.
Het gaat om het stuk spoor aan de Burgemeester Raveslootsingel. Het spoor in Almelo wordt verdiept aangelegd om de verkeersveiligheid te verbeteren.
Ben er wel blij mee als het allemaal klaar is, als je nu over die overwegen moet is het soms knettersdruk. En het belangrijkste straks is dat het veiliger is...quote:Op maandag 9 februari 2009 23:23 schreef thats-me het volgende:
[..]
Er ligt al een gedeelte spoor en wissel in de verdiepte bak;)
Nog maar paar nieuwsberichten dan
Start aanleg spoorinfrastructuur
Aannemer Van Hattum en Blankevoort start vanaf 26 januari a.s. met de volgende fase in de bouw van Almelo Verdiept. Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen. Ook worden de beveiligingsinstallaties en de bovenleiding gebouwd. De eerste trein rijdt op dinsdag 2 juni door de verdiepte spoorligging.
Eerste geluidpanelen in verdiepte bak geplaatst
[ afbeelding ]
Aannemer VHB is begonnen met het plaatsen van de eerste geluidwerende panelen die op de zijwanden van de verdiepte bak worden bevestigd. De kleurstelling van de panelen is tijdloos en eigenzinnig. Voor de Gemeente Almelo is paars de kleur voor verandering. Daarmee wordt uitdrukking gegeven aan een stad die aan zichzelf bouwt en die dat doet met lef.
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?quote:Nagenoeg al het betonwerk is klaar, en de aanleg van de spoorinfrastructuur kan beginnen. In de verdiepte spoorbak worden speciale matten gelegd, waarop de ballast (grind) en de rails komen te liggen.
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:17 schreef James1988 het volgende:
Zou je dat artikel kunnen inscannen/overtypen/iets anders doen zodat ik 't ook kan zien?
En gaat dat niet over dat incident van een jaar terug, toen de Albatros ontspoorde?
Blijkbaar niet, ze denken blijkbaar dat dit de best oplossing is tegen geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Het meest recente. De Albatros staat op dezelfde foto als de 'Belgische Stier', fotopagina dus.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
SJ koop ik weleens als ik onderweg benWelk nummer?
Omdat woensdag achttien blauw is leverworst.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:01 schreef sander89 het volgende:
Echt belachelijk dat zien wat betonnen platen boven de bak gooien zodat die dicht is, of is dit veel veiliger.![]()
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:12 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag nog een Belgisch railtijdschrift gelezen. De Albatros werd 'gehalveerd' nadat één van de kopbakken ontspoorde.
De Schipholboog ligt hoog, dit wordt denk ik zoals Rijswijk (Rijswijk heeft toch ook ballastspoor? en Best?). Hoe dan ook: volgens mij is dit goedkoper o.i.d.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
matten? Grind? Wordt dat niet gewoon een vaste betonbaan dan, zoals de Schipholboog ook bijvoorbeeld?
Hmm, oeps.... da's niet echt reclame voor AnsaldoBreda. 't zou eens op het nieuws moeten komen:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het staat in het laatste nummer van het Belgisch Spoorweg Journaal (of iets ervan in de strekking).
Het is een nieuw incident vrees ik.
Waar ga je?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
Zondag maar weer eens kilometers knallen
nouja, of die bovenleidingsportalen smerig zijn kan mij niks schelen hoorquote:
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.quote:
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ikquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er wordt/is een pretpark ingericht in thomas stijl.
Maar dit natuurlijk geheel terzijde denk ik!
Ging je nog excursiepuntjes doen vandaag?
Traxx-locs. Meer niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Thalys en ICE 3 wist ik wel maar de rest nietquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Traxx-locs. Meer niet.
Naast natuurlijk Thalys en zo. De ICE-3M weet ik 't niet precies van, maar ik denk dat die ook wel 25kV snapt.
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:26 schreef SpeedyRich het volgende:
is er al NS materieel dat geschikt is voor 25 KV, behalve de HST materieel
Geldt alleen voor de nieuwbouw VIRMs (ex VIRM4) volgens mij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
VIRM kan ervoor geschikt gemaakt worden. Maar het is het op dit moment nog niet.
Maar niet in dit weer natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DIkke kans op ja. Zo eerst even zwemmen. Vanmiddag even met de Protos denk ik
Die tussenbak die van drietjes viertjes gemaakt heeft, heeft geen tractie-installatie maar wel ruimte voor een 25kV-trafo? Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
Alle VIRM stellen ondertussen hoor. Is bij de verlenging van de stellen gebeurd. In de bak die er tussengeplaatst is, is de nieuwe installatie gekomen.
Ja, klopt. In Duitsland tref je (behalve op grensbaanvakken en op dat testbaantje misschien) geen 25kV aan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Hangt er vanaf wat je mooi noemt hequote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:58 schreef Peter het volgende:
Wat zijn de mooiste treintrajecten in Nederland?
In Duitsland wel ja. In België en Frankrijk rijdt de ICE 3M onder 25kv.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE3 rijdt in Duitsland toch standaard onder 15 kV, niet 25?
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had ook ergens gelezen dat de 25kV-voorbereidheid bij VIRM4 weer losgelaten was.
Ja, welkom in de grote mensenwereld.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou onlogisch zijn, aangezien VIRM juist bedoeld is om voorbereid te zijn op 25 kV... als men bij VIRM-4 dat ineens niet meer zou doen, zou dat dus betekenen dat de voorbereiding op 25 kV bij VIRM1 t/m VIRM3 voor niets zou zijn geweest.
Laatste aanpassing uit 2004, artikel zelf is veel ouder, aangezien er in 2004 al euro's waren èn de aanleg van de Betuweroute al behoorlijk gevorderd was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:53 schreef Dichterbijer het volgende:
Gaan we het weer hebben over dat 25kV verhaal?Een paar topics geleden is dat volgens mij ook al uitgebreid besproken.
En het plan om te upgraden naar 25kV komt al uit 2004....
http://www.bueker.net/trainspotting/voltage_ns-plans.php
Wooowquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Hij verliest nog een schoen ook!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Je browser of besturingssysteem wordt niet ondersteundquote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:54 schreef Socios het volgende:
Sick.
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-nl&vid=b2cbb2aa-c116-48c3-b123-859b388bdaf4
Dat heb ik gezien. Zat een keer in een veolia plan V daar en die was zo smerig dat er niks te zien was door de raampjes. Bij de eerste stop maar ff een kijkgaatje in de prut gemaakt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat je mooi noemt heMaar de Heuvellandlijn doet het altijd wel goed in dat soort lijstjes.
Wou ik je nog vragen, wat zijn je eigen wallpaper aanbevelingen van je eigen collectie?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Dank!Al is het al weer bijna 2 jaar geleden dat ik hem klikte.
Wha, geinig hoor =)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Beetje jammer van de ALT alleenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmediumquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Beetje jammer van de ALT alleen
Ga daar eens geld voor vragen dan of zoquote:
Hou je muis even op het plaatjequote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
ALT ?
Niet erg dan toch ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kan ik helaas weinig aan doen. Ik ben van een ander nieuwsmedium
heeft goor tegenwoordig bovenleidingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:10 schreef ACT-F het volgende:
Zeg Zug-Chef, je bent wel goed bezig met je foto
http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=93305&cat=1
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah zo, cursus HTML was op de vorige opleiding, en al weer 7 jaar geleden
@ Fles, zo ben ik niet. Naamsbekendheid vind ik ook wel ok. Presentie-exemplaar vind ik vaak al genoeg.
Kee cool, jouw beslissingquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Mja als van te voren, zonder dat ik aangaf er iets voor te willen hebben, al gezegd wordt dat er geen vergoeding tegen over staat, is het verder aan mij te besluiten om ja of nee te zeggen. Tuurlijk is geld leuker, maar als dat er niet in zit, is het voor mij niet meteen een no-go, snappie
Reken jezelf niet te snel rijk met archieffoto's. Het gebruik van deze foto is illustratief en geeft slechts een beeld van de desbetreffende trein, maar mist de actualiteit. Want zoals opgemerkt is deze foto niet op dat traject gemaakt getuige de bovenleidingen. Het leukt een artikel een beetje op, maar het is niet van voldoende waarde om er geld voor te bieden. Als je hier ¤75 à ¤100 voor vraagt weet je vrijwel zeker dat de foto nooit gepubliceerd zal worden. In die zin heeft Zug-Chef een strategische keuze gemaakt om alleen voor naamsbekendheid te gaan, want het (regelmatig) kweken van goodwill bij een nieuwsmedium vergroot de kans dat ze de volgende keer voor een actuelere foto wel bereid zijn geld neer te leggen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Steekt niks in hoor, om voor commercieel gebruik 75 of 100 euro te vragen of zo.
www.stationsbordjesdatabank.nlquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
idd die bovenleiding drukt de waarde wel. Maar goed, voor commercieel gebruik mag je best een vergoeding vragen. Anders nemen ze maar een foto van iemand anders
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Tering, ik wist niet dat dat de bedoeling was. Ik heb ook nog wel wat totaal mislukte kutfoto's liggen. Momentje
Sgoed!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee homo!
Zin om mee te gaan morgen?
Ik heb een Casio Exilim EX-Z77. Ding maakt best geinige foto's, al heb ik soms het verkeerde profiel en is een foto niet helemaal zoals ik 'm hebben wil. Hoe dan ook, 't ding maakt toffe foto's. Ik heb 'm alleen niet vaak bij me...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hou het nog even bij mijn Powershot S3 IS
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |