abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65912515
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:58 schreef MikeyMo het volgende:
Die hele vrijheid is een wassen neus man

tal van regeltjes die of de ondernemer beperken of ons als publiek of beiden. Voorbeelden te over zoals eerdergenoemde gordels in auto's, helm op op de motor en niet bellen achter het stuur.

Ook ondernemers hebben tal van dit soort betutteling; kerstversiering moet geimpregneerd zijn, oh en in je supermarkt is je huisdier niet welkom. Ja, al zou de Albert Heijn dat willen en jij als klant, het mag niet. Je hondje moet voor het pand blijven als jij gaat winkelen. Da's stom, een legaal beest en zowel supermarkteigenaar als klant zouden het willen... dan toch mag het niet...

Nooit iemand over gehoord trouwens, deze betutteling, deze inperking van onze vrijheden.

Maar nu het over plukkies tabak in de brand steken gaat is de wereld te klein
Echt lulkoek eerste klas. Een gordel dragen of een hond bezitten is wel een tikkeltje anders dan een peuk roken in de kroeg. Bovendien is het roken al verboden op 99 van de 100 plaatsen.

Een hond mag bijvoorbeeld wel weer in de kroeg.....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:22 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65912528
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:58 schreef MikeyMo het volgende:
Die hele vrijheid is een wassen neus man
Uitstekend argument om tegen het rookverbod te zijn.

Dood aan de verbodscultuur!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:23:03 #143
pi_65912622
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Op basis waarvan wil jij die kroegen gaan onderverdelen? Oftewel: Welke kroeg is rookkroeg en welke niet?
10 kroegen voor de anti-rokers, de rest voor normale mensen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:23:34 #144
3542 Gia
User under construction
pi_65912640
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Echt lulkoek eerste klas. Een gordel dragen of een hond bezitten is wel een tikkeltje anders dan een peuk roken in de kroeg. Bovendien is het roken al verboden op 99 van de 100 plaatsen.

Zeg Koos, wil je ook nog hier effe antwoord op geven? Jij weet toch zo goed hoe het opgelost kan worden!
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Op basis waarvan wil jij die kroegen gaan onderverdelen? Oftewel: Welke kroeg is rookkroeg en welke niet?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:24:25 #145
3542 Gia
User under construction
pi_65912668
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

10 kroegen voor de anti-rokers, de rest voor normale mensen.
Okay slimpie en wie bepaalt dan welke kroeg voor de rokers en welke voor de nietrokers is?
pi_65912873
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg Koos, wil je ook nog hier effe antwoord op geven? Jij weet toch zo goed hoe het opgelost kan worden!
[..]
Ik heet dan wel geen Koos, maar wat dacht van: kijken naar de vraag uit de markt? Of wat dacht je ervan om dat door de uitbater van de kroeg te laten bepalen?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:30:47 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65912897
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

in principe is het hetzelfde; de overheid legt de burger regels op die de burger kan interpreteren als vrijheidbeperkend. Ik kan me voorstellen dat jij het betuttelend vindt dat er een regering is die zegt; jij mag niet zonder helm rijden, jij moet een gordel om.

Niet zo heel veel anders als "jij mag niet roken" en dan kun je nagaan dat ze dat niet eens letterlijk gezegd hebben. Je mag nog wel roken hoor, maar enkel in de rookruimte of voor het pand
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65912904
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:23 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Ooh, helemaal vergeten. Geef de macht over rookkroegen en dergelijke aan gemeenten. Een cafe moet een vergunning aanvragen bij hen. Een speciale commissie buigt zich vervolgens over ieder afzonderlijk geval. Als er ruimte is voor een rookhok met een minimale omvang van een X aantal meters dan wordt de rookkroeg status sowieso afgewezen.

Als kroegen simpelweg geen ruimte hebben voor een rookhok dan wordt een procedure gestart om die kroeg een rookstatus te verlenen. De ondenemer moet er echter wel voor zorgen dat de afzuiging in zijn kroeg goed is geregeld. Anders geen rookvergunning.

Zoiets werkt wel in mijn ogen.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:43:48 #149
pi_65913313
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Okay slimpie en wie bepaalt dan welke kroeg voor de rokers en welke voor de nietrokers is?
Jij mag kiezen, opgelost slotje.
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 14:45:03 #150
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65913354
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:24 schreef Gia het volgende:

[..]

De eigenaar natuurlijk!
Carpe Libertatem
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:54:30 #151
3542 Gia
User under construction
pi_65913683
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:30 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heet dan wel geen Koos, maar wat dacht van: kijken naar de vraag uit de markt? Of wat dacht je ervan om dat door de uitbater van de kroeg te laten bepalen?
Tja, maar wat bepaalt dan de vraag? Als er rokers komen, moet er gerookt mogen worden?
Maar in veel kroegen komen ook nietrokers, dan zou er weer niet gerookt mogen worden. Immers, die hebben net zoveel recht op een rookvrije kroeg dan rokers op een rookkroeg, toch?
En als de uitbater het moet bepalen zijn we weer terug bij af.

Rokers zeggen wel dat ze een verdeling willen van rokers en nietrokers kroegen, maar hier een goede oplossing voor aandragen, ho maar.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:57:00 #152
3542 Gia
User under construction
pi_65913769
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De eigenaar natuurlijk!
Die optie is al geprobeerd. Als ze het zelf mogen bepalen, wil geen enkele kroeg rookvrij zijn, omdat ze geen enkele groep uit willen sluiten. De nietrokers hebben dan pech. Of in de rook zitten of thuis blijven.

Zo is het al decennialang geweest, nu moeten er andere oplossingen komen.

Wmb mag een buurtkroeg, of die nou groot of klein is, de asbakken op tafel zetten. Maar kroegen in uitgaansgebieden niet.
Is dat een goede oplossing?
pi_65914033
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:54 schreef Gia het volgende:

[..]

knip
Rokers zeggen wel dat ze een verdeling willen van rokers en nietrokers kroegen, maar hier een goede oplossing voor aandragen, ho maar.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh, helemaal vergeten. Geef de macht over rookkroegen en dergelijke aan gemeenten. Een cafe moet een vergunning aanvragen bij hen. Een speciale commissie buigt zich vervolgens over ieder afzonderlijk geval. Als er ruimte is voor een rookhok met een minimale omvang van een X aantal meters dan wordt de rookkroeg status sowieso afgewezen.

Als kroegen simpelweg geen ruimte hebben voor een rookhok dan wordt een procedure gestart om die kroeg een rookstatus te verlenen. De ondenemer moet er echter wel voor zorgen dat de afzuiging in zijn kroeg goed is geregeld. Anders geen rookvergunning.

Zoiets werkt wel in mijn ogen.
  † In Memoriam † dinsdag 10 februari 2009 @ 15:08:06 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65914160
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:57 schreef Gia het volgende:
Die optie is al geprobeerd. Als ze het zelf mogen bepalen, wil geen enkele kroeg rookvrij zijn, omdat ze geen enkele groep uit willen sluiten. De nietrokers hebben dan pech. Of in de rook zitten of thuis blijven.

Er moet natuurlijk niets. Blijkbaar zitten de klanten van kroegen er niet mee dat er gerookt wordt.
quote:
Wmb mag een buurtkroeg, of die nou groot of klein is, de asbakken op tafel zetten. Maar kroegen in uitgaansgebieden niet.
Nee.
Carpe Libertatem
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:24:48 #155
pi_65914765
quote:

Als de anti-roker categorisch alle opties behalve een totaalverbod afwijzen moet je niet roepen dat de rokers niet met oplossingen komen.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Die optie is al geprobeerd. Als ze het zelf mogen bepalen, wil geen enkele kroeg rookvrij zijn, omdat ze geen enkele groep uit willen sluiten.
Jij ging toch al jaren naar een veganisten-club waar niet gerookt werd? Het kan dus blijkbaar wel.
quote:
De nietrokers hebben dan pech. Of in de rook zitten of thuis blijven.
Ze moeten naar een kroeg gaan waar niet gerookt word, maar dat doen ze niet want die zaken gingen altijd failliet. Eigen schuld.
quote:
Illegale horeca.
quote:
Nee, ik wil in een mega-disco kunnen roken slikken en snuiven. Ik vind het geen probleem dat de disco ernaast alleen geheelonthoudende straight-edgers als publiek heeft. Ieder zijn meug. Maar dit soort verboden accepteer ik niet.
pi_65915413
quote:
Volgens mij hebben we het daar eerder over gehad, toen vroeg ik wat het probleem was dat oplossing behoeft en daar komt dan geen antwoord op.

Ik ga geen oplossing aandragen voor het probleem dat mensen willen roken en drinken, of voor het probleem dat het gezelschap van sommigen niet zodanig op prijs wordt gesteld dat hun vrienden of kroegeigenaren rekening willen houden met diegene. Het eerste is geen probleem en het tweede is een persoonlijk probleem.

Benoem het maatschappelijke probleem en ik ga een oplossing bedenken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:34:11 #157
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65917617
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, ik wil in een mega-disco kunnen roken slikken en snuiven. Ik vind het geen probleem dat de disco ernaast alleen geheelonthoudende straight-edgers als publiek heeft. Ieder zijn meug. Maar dit soort verboden accepteer ik niet.
Als jij in een mega-disco wilt slikken en snuiven dan kun je dat stiekem doen, als je het al binnen krijgt en niet gepakt wordt. Roken daarentegen kun je niet stiekem doen, omdat je altijd je omgeving erbij betrekt. Dat wil zeggen dat je bewust de bezoekers en medewerkers om je heen gezondheidsrisico's levert, of ze daar wel of niet om vragen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 10 februari 2009 @ 16:38:54 #158
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65917815
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het daar eerder over gehad, toen vroeg ik wat het probleem was dat oplossing behoeft en daar komt dan geen antwoord op.

Ik ga geen oplossing aandragen voor het probleem dat mensen willen roken en drinken, of voor het probleem dat het gezelschap van sommigen niet zodanig op prijs wordt gesteld dat hun vrienden of kroegeigenaren rekening willen houden met diegene. Het eerste is geen probleem en het tweede is een persoonlijk probleem.

Benoem het maatschappelijke probleem en ik ga een oplossing bedenken.
Het probleem dat iedere werknemer recht op een rookvrije werkplek heeft. Overigens lijkt me niet dat drinken ter discussie staat, dus ik vraag me af waarom dat in je post naar voren komt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_65919327
Draag ik een goede oplossing aan, blijft het stil aan het anti-rookfront
pi_65919408
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:38 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het probleem dat iedere werknemer recht op een rookvrije werkplek heeft. Overigens lijkt me niet dat drinken ter discussie staat, dus ik vraag me af waarom dat in je post naar voren komt.
Die rookvrij werkpleg is gewoon onzin, de regering heeft aan die kapstak opgehangen zodat het verbod eenvoudiger is te handhaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')