abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:03:57 #221
3542 Gia
User under construction
pi_65946047
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uuuhm misschien moet hij in een rookvrije kroeg gaan werken, als het hem niet bevalt in de rookkroeg. Die vrijheid heeft hij dan toch.
De roker heeft ook de vrijheid om gewoon niet te roken of thuis te blijven.
pi_65946300
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:03 schreef Gia het volgende:

[..]

En we zijn weer terug bij af
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65946494
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:03 schreef Gia het volgende:
En dus ook de vrijheid om wel te roken en uit te gaan. Anders gaat het immers niet om een vrijheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2009 @ 13:58:56 #224
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65947835
Vaag begrip van vrijheid hebben die anti-rokers altijd.
Carpe Libertatem
pi_65948978
Die Fysiotherapeut heeft dus de volledige vrijheid om in zijn praktijk te roken. Hij zal dat meestal uit eigen beweging niet doen omdat veel van zijn klanten dan weg zullen blijven. Ik ben ZZP-belastingadviseur en ben vrij om op mijn kantoor te roken, ook al zitten hier 20 klanten binnen. Maar ik doe dat niet omdat ik alleen rook als ik drink en dus bij het uitgaan. Daarom was ik ook zo boos, dat ik zelfs dat niet meer mag. Maar dat is dus krom dat elke ZZP-er mag roken op zijn werkplek, behalve een ZZP-er in de horeca.
pi_65949751
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uuuhm misschien moet hij in een rookvrije kroeg gaan werken, als het hem niet bevalt in de rookkroeg. Die vrijheid heeft hij dan toch.
Right, hij loopt gewoon naar een andere kroeg die hij leuk vindt, maar waar niet gerookt wordt, en hij krijg daar een identiek arbeidscontract etc etc.?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65950204
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dus ook de vrijheid om wel te roken en uit te gaan. Anders gaat het immers niet om een vrijheid.
Maar welke discussie hebben we nu eigenlijk? Die om de rookvrije werkplek of de vrijheid van de roker om in een kroeg te mogen roken? M.i. staat of valt de vrijheid van de roker om te mogen roken in de kroeg met het recht op de rookvrije werkplek. Wanneer de wetgever bepaald dat er een rookvrije werkplek moet zijn en dat dit geldt waar dan ook, dan zal m.b.t de kroeg de kroegeigenaar en de roker zich dienen te schikken op straffe van.

De hele discussie van keuzevrijheid voor de roker is dan totaal overbodig. Die beperkt zich dan tot wel of niet naar de kroeg gaan wetende dat er niet gerookt mag worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_65950695
Maar dan kan je dus ook bepalen dat er wel gerookt mag worden in de kroeg en dat maakt de discussie over het recht op een rookvrije werkplek in de horeca dan overbodig.
pi_65950766
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:31 schreef bloodymary het volgende:
Die Fysiotherapeut heeft dus de volledige vrijheid om in zijn praktijk te roken. Hij zal dat meestal uit eigen beweging niet doen omdat veel van zijn klanten dan weg zullen blijven. Ik ben ZZP-belastingadviseur en ben vrij om op mijn kantoor te roken, ook al zitten hier 20 klanten binnen. Maar ik doe dat niet omdat ik alleen rook als ik drink en dus bij het uitgaan. Daarom was ik ook zo boos, dat ik zelfs dat niet meer mag. Maar dat is dus krom dat elke ZZP-er mag roken op zijn werkplek, behalve een ZZP-er in de horeca.
Misschien dat een verschil daarin zit dat een ZZP-er binnen de horeca niet uitgezonderd wordt omdat hij binnen de kortste keren geen ZZP-er meer kan zijn? Nou zal dat over het algemeen in een buurtkroeg net snel zo zijn, maar ik vind het niet onaannemelijk dat het best mogelijk is dat men (de rokers) nu wel meer naar een buurtkroeg gaat dan naar de niet rokers kroegen, en dat kan dan ook best een buurtkroeg zijn. Maar ik denk dat een ZZP-er met een rokerskroeg temidden van een uitgaansgebied met meerdere kroegen al snel personeel zal moeten aannemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:26:08 #230
3542 Gia
User under construction
pi_65950938
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:19 schreef bloodymary het volgende:
Maar dan kan je dus ook bepalen dat er wel gerookt mag worden in de kroeg en dat maakt de discussie over het recht op een rookvrije werkplek in de horeca dan overbodig.
Vind jij dat iedereen op stap moet kunnen gaan?

Ik namelijk wel. En tot 1 juli was er een hele groep mensen, die niet op stap konden, vanwege de rook.
Ik zeg niet dat er dat miljoenen zijn, niet eens duizenden, maar zij hebben ook rechten.

Met het rookverbod:
Kan een roker op stap? Ja, maar met enige tegenzin.
Kan een nietroker op stap? Ja.
Kan een astmapatient op stap? Ja.

Zonder rookverbod:
Kan een roker op stap? Ja.
Kan een nietroker op stap? ja. Maar met enige tegenzin.
kan een astmapatient op stap? Nee.

Wanneer kan gewoon iedereen op stap? Juist met een rookverbod.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:28:32 #231
3542 Gia
User under construction
pi_65951032
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:21 schreef Montagui het volgende:
Maar ik denk dat een ZZP-er met een rokerskroeg temidden van een uitgaansgebied met meerdere kroegen al snel personeel zal moeten aannemen.
Als je ziet hoeveel volk er met de carnaval bij de kroeg hier op de hoek zit! Echt wel, ja.
Want de roker maakt het niet zoveel uit, als hij maar kan roken en aan de bar kan hangen.
En zo'n grote kroeg als die heeft dan gegarandeerd personeel nodig.
pi_65951366
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik namelijk wel. En tot 1 juli was er een hele groep mensen, die niet op stap konden, vanwege de rook.
Ik zeg niet dat er dat miljoenen zijn, niet eens duizenden, maar zij hebben ook rechten.

Met het rookverbod:

Zonder rookverbod:

Ga toch koken mens. Ik ben allergisch voor de geur van verschraalt bier, tenzij deze gemaskeerd wordt door tabaksrook. Waar sta ik in je rijtje? En zo zijn er nog duizenden te verzinnen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:49:52 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65951902
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:36 schreef Casos het volgende:

[..]

Ga toch koken mens. Ik ben allergisch voor de geur van verschraalt bier, tenzij deze gemaskeerd wordt door tabaksrook. Waar sta ik in je rijtje? En zo zijn er nog duizenden te verzinnen.
je ziekte is niet medisch erkend, dus nergens... Ik krijg jeuk van Patty Brard maar die blijven ze ook maar op de TV proppen.

Mja, ik zap dan door, jij loopt verder naar een kroeg met een rookruimte waar al je maten de geur van hun bier zitten te maskeren
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65951954
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

je ziekte is niet medisch erkend, dus nergens... Ik krijg jeuk van Patty Brard maar die blijven ze ook maar op de TV proppen.

Mja, ik zap dan door, jij loopt verder naar een kroeg met een rookruimte waar al je maten de geur van hun bier zitten te maskeren
Maar nu moet ik de hele avond in een ruimte staan, ik wil aan de bar zitten .
pi_65951991
quote:

[..]

Met het rookverbod:

Zonder rookverbod:

Nee, dat vind ik niet. Ik vind niet dat alles maar aangepast moet worden ten behoeve van een kleine groep mensen. Het aantal astmapatienten dat naar wil uitgaan is vele male kleiner dan het aantal uitgaanders dat wil roken met het uitgaan. Als je in een rolstoel zit kun je ook geen marathon rennen, soms moet je het gewoon accepteren als je een gebrek hebt. Daar hoeft niet iedereen zich op aan te passen.
  † In Memoriam † woensdag 11 februari 2009 @ 15:56:07 #236
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65952123
quote:

Recht op een rookvrije uitgaansplek?

Hier, ik heb je lijstje even verbeterd.

Met keuzevrijheid waar de eigenaar van de horecagelegenheid bepaald of er gerookt wordt:
Carpe Libertatem
pi_65952565
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:04 schreef Montagui het volgende:
Maar welke discussie hebben we nu eigenlijk? Die om de rookvrije werkplek of de vrijheid van de roker om in een kroeg te mogen roken? M.i. staat of valt de vrijheid van de roker om te mogen roken in de kroeg met het recht op de rookvrije werkplek. Wanneer de wetgever bepaald dat er een rookvrije werkplek moet zijn en dat dit geldt waar dan ook, dan zal m.b.t de kroeg de kroegeigenaar en de roker zich dienen te schikken op straffe van.
Daar is wat voor te zeggen, maar dan heb je het dus over de werknemer, daar is geen sprake van, want het rookverbod treft ook kroegen waar geen werknemer is: Dit rookverbod kan dus niks te maken hebben met het recht op een rookvrije werkplek en heeft het dan ook niet.
quote:
De hele discussie van keuzevrijheid voor de roker is dan totaal overbodig. Die beperkt zich dan tot wel of niet naar de kroeg gaan wetende dat er niet gerookt mag worden.
Die gaat dan naar een kroeg zonder personeel of een die heeft voorzien in rookvrije werkplekken, of naar een rookvrije tent, waar hij maar zin in heeft.
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:21 schreef Montagui het volgende:
Misschien dat een verschil daarin zit dat een ZZP-er binnen de horeca niet uitgezonderd wordt omdat hij binnen de kortste keren geen ZZP-er meer kan zijn?
Nee, omdat het een antirokersmaatregel is, we moeten allemaal hoogbejaard worden. Die meerookleugen is niet verzonnen zodat iedereen alsnog zelf kan uitmaken of hij rookt, die is verzonnen om rokers tot paria's te maken zodat ze toch het verpleeghuis halen ook al willen ze ongezond leven.
quote:
Nou zal dat over het algemeen in een buurtkroeg net snel zo zijn, maar ik vind het niet onaannemelijk dat het best mogelijk is dat men (de rokers) nu wel meer naar een buurtkroeg gaat dan naar de niet rokers kroegen, en dat kan dan ook best een buurtkroeg zijn. Maar ik denk dat een ZZP-er met een rokerskroeg temidden van een uitgaansgebied met meerdere kroegen al snel personeel zal moeten aannemen.
Gelul. Zonder personeel is zonder personeel. Een grote tent kan niet zonder personeel, een kleine tent wel, ook als die vol zit. Je moet geen probleem voor de ondernemer in kwestie gaan verzinnen wat die ondernemer helemaal niet heeft, hoogstwaarschijnlijk niet zal hebben en als die het toch heeft, dan is dat zijn probleem. Als hij de bestellingen niet aankan wordt het vanzelf weer rustiger.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65953137
Ik zeg fok het gelul over ZZP'ers. Ik blijf erbij dat het rookverbod kan worden versoepeld. In hele kleine kroegen is er immers geen ruimte voor een rookhok. Dat vind ik een belangrijker uitgansgpunt dan of de eiegnaar personeel in dienst heeft.

Grotere kroegen waar ruimte is voor een groot rookhok bieden vaak een ander soort gezelligheid. Mensen komen daar om meer te doen dan enkel aan de bar hangen, roken en zuipen. Dat geldt niet voor kleinere kroegen.

De situatie wanneer bepaalde kroegen rookvrij zijn en anderen niet:

Kan een roker op stap? Ja, met plezier
Kan een nietroker op stap? Ja, met plezier
Kan een astmapatient op stap? Ja, maar ik weet niet of deze groep in staat is plezier te maken
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:13:29 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65955192
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

"Als die keuze er wel is". Helaas bestaat 'jouw' ideaalbeeld van de wereld niet, vandaar dat er wetten en regels gemaakt zijn.
Dan moet je die wereld beter maken, een totaalverbod is een zwaktebod. Daarnaast is het niet effectief. De rokers zijn het zo langzamerhand zat en verboden worden steeds minder nageleefd. Met een totaalverbod zijn de belangen van de niet-rokers uiteindelijk ook niet gediend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:17:26 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65955371
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En hoe is er voor een niet-rokende werknemer in een rokerskroeg dan de keuze?
Hij kiest er toch zelf voor in een rokerskroeg te gaan werken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')