Misschien een domme vraag:quote:Op zondag 8 februari 2009 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij een stelling maakt waarvoor geen enkel bewijs is, maar meer opkomt vanuit de onderbuik. De vrijheid van godsdienst kent dezelfde beperkingsclausule als de vrijheid van meningsuiting. Het argument dat het "apart" vermeld staat in de grondwet en dus meer bescherming kent is dus eentje van de categorie onzin. De formele wet (waaronder dus Strafrecht) maakt in die zin geen onderscheid. Het overheersende criterium is het maatschappelijk debat criterium, welke je ook terug ziet bij de beslissing van het OM om Wilders niet te vervolgen. Ook al zou jij dit als een apart criterium zien, je kan daarmee niet stellen dat het ene recht meer beschermd wordt dan het andere recht.
In den beginne waren wetten voor godsdienstvrijheid bedacht om de religieuze burger te beschermen tegen de overheid. Maar meer en meer worden dat soort wetten door burgers misbruikt om andere burgers lastig te vallen. Belediging, sigaretterook, privacy, drugs, geluidoverlast, euthanasie. De ene burger wil via de overheid de andere burger zijn mening opdringen. Het democratisch systeem is bijna failliet. In plaats van meer vrijheid bezorgen burgers elkaar op democratische wijze steeds meer beperkingen. Geen vrije keuze maar een dictatuur van een (vaak fictieve) meerderheid. Een religieuze 'meerderheid' in dit geval.quote:Op maandag 9 februari 2009 08:35 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag:
Waarom is er dan een apart artikel voor Godsdienstvrijheid, als daar dezelfde beperkingen op van toepassing zijn als op de Vrijheid van Meningsuiting? Is het dan niet een overbodig wetartikel die de suggestie wekt dat religie belangrijker is?
Dan is het te hopen dat er nu belanghebbenden opstaan die er bij het Hof op gaan aandringen dat Lont toch wordt vervolgd.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, het waren belanghebbenden die dat wilden hebben - en het Hof gaf hen gelijk.
Wilders is van mening dat bepaalde zaken verboden zouden moeten worden. Ik heb recent ook alle uitspraken van Wilders op een rij gezien, op basis waarvan hij nu wordt vervolgd. Ik zal de eerste zijn om te onderkennen dat die uitspraken weinig tolerant zijn ten opzichte van moslims en ik vind Wilders ook wel eens doorslaan. Maar ik lees werkelijk nergens een concrete oproep om moslims te haten. Ook bedient Wilders zich niet van termen als "moslims verdienen de geestelijke dood". Ik vind het een recht van iedere Nederlandse burger om via democratische weg een bepaald verbod na te streven. Dat zie ik niet als haatzaaien. Maar wat Lont heeft uitgekraamd, komt daar veel dichter bij in de buurt.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
Het Hof gaat dat niet gelasten, als belanghebbenden geen bezwaar daartegen aantekenen. Sowieso geef je geen antwoord op mijn vraag en/of voorbeelden aangehaald in mijn post.
Ben je mal! Streef je naar een maatschappij waarin iedereen loopt te slijmen en waar je op moet letten of je niet de één of andere minderheidsgroepering op zijn teentjes trapt?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:05 schreef Elfletterig het volgende:
Dan is het te hopen dat er nu belanghebbenden opstaan die er bij het Hof op gaan aandringen dat Lont toch wordt vervolgd.
Het zal mij persoonlijk een rotzorg zijn wat wel of niet gezegd mag worden, ik wil alleen dat er met gelijke maten wordt gemeten. Het kan dus NIET zo zijn dat een Lont van alles over homo's mag roepen en daar ongestraft mee wegkomt, terwijl Wilders wél wordt vervolgd omdat hij dingen over de islam roept. Of Lont wordt ook vervolgd voor haar uitspraken, of de vervolging van Wilders wordt onmiddellijk gestaakt.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef buachaille het volgende:
Ben je mal! Streef je naar een maatschappij waarin iedereen loopt te slijmen en waar je op moet letten of je niet de één of andere minderheidsgroepering op zijn teentjes trapt?
Lont mag zeggen wat ze wil en ik eis dat recht ook op. Ik wil gewoon mijn mening kunnen uiten dat bruinridders er een ongezonde hobby op nahouden en dat de aars van nature is bedoeld als uitgang van lichaamsafvalstoffen.Ik er aan moet toevoegen dat de darminhoud feitelijk geen onderdeel is van het menselijk lichaam en het woord "lichaamsafvalstoffen" dus niet helemaal correct taalgebruik is.
Correctie: ze heeft gezegd dat de zonde de geestelijke dood verdient, dat maakt een groot verschil.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
Verder is jouw (verknipte) mening niet haatzaaiend, in tegenstelling tot de uitspraken van Lont, die gesteld heeft dat homo's de geestelijke dood verdienen.
Ja, enkel het aangeven van je standpunten is niet strafbaar, zeker niet in een context waar je gevraagd wordt die standpunten te onderbouwen... als iemand aangeeft dat volgens zijn geloofsovertuiging Homosexualiteit niet toegestaan of zondigis, kun je dit niet zien als 'belediging'...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dus als je iets zegt vanuit je geloofsovertuiging mag je alles zeggen?
Dat is natuurlijk grote onzin, dat dat een groot verschil maakt. Het is hetzelfde 'verschil' als wat je terugvindt in het SGP-standpunt, kort samengevat als: homo zijn is niet erg, maar seks met iemand van hetzelfde geslacht wel.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:
Correctie: ze heeft gezegd dat de zonde de geestelijke dood verdient, dat maakt een groot verschil.
Ze had hetzelfde kunnen zeggen van pedoseksuelen met een aangeboren voorkeur voor jonge kinderen. De pedoseksuele daad verdient de geestelijke dood (en wat mij betreft ook nog iets anders) maar de pedoseksueel zelf zou tot inkeer moeten komen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:25 schreef Elfletterig het volgende:
Dat is natuurlijk grote onzin, dat dat een groot verschil maakt. Het is hetzelfde 'verschil' als wat je terugvindt in het SGP-standpunt, kort samengevat als: homo zijn is niet erg, maar seks met iemand van hetzelfde geslacht wel.
Dit kunstmatige onderscheid slaat natuurlijk nergens op. Afhankelijk van je seksuele oriëntatie is het heel normaal voor mensen om seks te hebben met een partner van het andere geslacht, dan wel hetzelfde geslacht. Het hebben van seks vloeit logischerwijs voort uit het hebben van een seksuele oriëntatie.
Extreem slechte vergelijking, om de simpele reden dat het hebben van seks met kinderen strafbaar is. Pedofilie is een seksuele afwijking, in tegenstelling tot heteroseksualiteit, biseksualiteit en homoseksualiteit, die alle drie een seksuele geaardheid/oriëntatie zijn. Een pedofiel kan zowel heterosekueel als homoseksueel georiënteerd zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:34 schreef buachaille het volgende:
Ze had hetzelfde kunnen zeggen van pedoseksuelen met een aangeboren voorkeur voor jonge kinderen. De pedoseksuele daad verdient de geestelijke dood (en wat mij betreft ook nog iets anders) maar de pedoseksueel zelf zou tot inkeer moeten komen.
Homoseksualiteit wordt in 90% van de wereld als een abnormaliteit gezien en kan je in sommige landen zelfs de doodstraf opleveren. En in soms dezelfde landen als waarin op homoseksualiteit de doodstraf staat wordt tegen pedofilie weer heel anders aangekeken. Er zijn zelfs religieuze leiders die uitspraken doen die ons hier schokkeren. En andersom gebeuren er in Nederland weer schokkerende dingen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
Extreem slechte vergelijking, om de simpele reden dat het hebben van seks met kinderen strafbaar is. Pedofilie is een seksuele afwijking, in tegenstelling tot heteroseksualiteit, biseksualiteit en homoseksualiteit, die alle drie een seksuele geaardheid/oriëntatie zijn. Een pedofiel kan zowel heterosekueel als homoseksueel georiënteerd zijn.
Wat mij betreft is pedofilie net zo goed een geaardheid, alleen de praktiserende kant is verboden.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Extreem slechte vergelijking, om de simpele reden dat het hebben van seks met kinderen strafbaar is. Pedofilie is een seksuele afwijking, in tegenstelling tot heteroseksualiteit, biseksualiteit en homoseksualiteit, die alle drie een seksuele geaardheid/oriëntatie zijn. Een pedofiel kan zowel heterosekueel als homoseksueel georiënteerd zijn.
Ik heb nergens gesteld dat homoseksualiteit overal normaal wordt gevonden. Ik heb alleen een verschil aangegeven tussen geaardheid (hetero, homo, bi) en een afwijking, waarvan pedofilie er eentje is. Zo zijn er ook mensen die houden van seks met lijken, of met dieren.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:45 schreef buachaille het volgende:
Homoseksualiteit wordt in 90% van de wereld als een abnormaliteit gezien en kan je in sommige landen zelfs de doodstraf opleveren. En in soms dezelfde landen als waarin op homoseksualiteit de doodstraf staat wordt tegen pedofilie weer heel anders aangekeken. Er zijn zelfs religieuze leiders die uitspraken doen die ons hier schokkeren. En andersom gebeuren er in Nederland weer schokkerende dingen.
Ik denk dat de vergelijking wel terecht is. Als Lont had opgemerkt dat de zonde pedoseksualiteit de geestelijke dood verdient dan had haar opmerking de vaderlandse pers nooit gehaald eenvoudig omdat bijna iedereen het daarmee eens is.
Absoluut en hardgrondig mee oneens. Een pedofiel is hetero-, bi- of homoseksueel geaard. Jij zet dingen op één lijn die variabel zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:51 schreef Specularium het volgende:
Wat mij betreft is pedofilie net zo goed een geaardheid, alleen de praktiserende kant is verboden.
Grappig hoe de actualiteit weer inhaakt: 8-jarige moet trouwen met man van 47quote:Op maandag 9 februari 2009 12:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat mij betreft is pedofilie net zo goed een geaardheid, alleen de praktiserende kant is verboden.
Er was eens een dame uit Driemondquote:Op maandag 9 februari 2009 14:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Twee christelijke homo's uit Putten
zaten aan elkander te frutten.
Boos zei Yvette Lont:
"Zit niet in elkaars kont
maar zit liever in meerdere kutten."
Yvette komt uit Amsterdam.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Twee christelijke homo's uit Putten
zaten aan elkander te frutten.
Boos zei Yvette Lont:
"Zit niet in elkaars kont
maar zit liever in meerdere kutten."
Oops, overheen gelezen.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
Dit forum is niet voor gedichten,
maar discussie over nieuwsberichten
Taalkunst is best leuk,
maar stop nu met die meuk,
anders gaat een FA jullie doen zwichten.
je weet het weer goed te formulerenquote:Op maandag 9 februari 2009 13:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb nergens gesteld dat homoseksualiteit overal normaal wordt gevonden. Ik heb alleen een verschil aangegeven tussen geaardheid (hetero, homo, bi) en een afwijking, waarvan pedofilie er eentje is. Zo zijn er ook mensen die houden van seks met lijken, of met dieren.
Dat er geen haan naar gekraaid zou hebben als Lont die dingen over pedofilie had gezegd, terwijl er nu wél mensen boos zijn omdat ze het over homoseksualiteit zei, maakt precies duidelijk dat er een groot verschil is.
[..]
Absoluut en hardgrondig mee oneens. Een pedofiel is hetero-, bi- of homoseksueel geaard. Jij zet dingen op één lijn die variabel zijn.
Je hebt - zeg maar - de volwaardige seksuele omgang tussen gelijkwaardige partners. Die heb je in drie vormen: hetero, bi en homo. Daarnaast heb je allerlei vormen van seks die afwijken van de genoemde omschrijving. Sommige van die afwijkingen zijn niet per wet verboden, anderen weer wel. Je praat dan over zaken als polygamie, bestialiteit, pedofilie, necrofilie, etc. Een pedo heeft seksuele verlangens bij kinderen; niet gelijkwaardige en wilsonbekwame partners. Je hoort ook wel eens van die verhalen over een jongen van pakweg 20 die een bejaarde vrouw verkracht. Da's min of meer het omgekeerde van pedofilie. Ik zou zoiets toch echt een afwijking willen noemen. Als je pedofilie een geaardheid gaat noemen, plaats je het in dezelfde categorie als heteroseksualiteit; algemeen aanvaard 'normaal' seksueel gedrag.
Het was slechts een vergelijking maar je mag ook incest of bestialiteit gebruiken. Het gaat erom dat Lont de zonde veroordeelt en niet de zondaar.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de idioterie om pedoseksualteit te betrekken in discussies over homoseksualiteit moet maar eens afgelopen zijn
Het punt is nu juist dat je vergelijkingen mank gaan. Je vergelijkt afwijkingen en strafbare zaken met een seksuele geaardheid; slaat totaal nergens op. Dat de bijbel homoseksualiteit een zonde vindt, wil niet zeggen dat dat de enige waarheid is, noch dat Lont het recht heeft om te discrimineren (ze wilde homo's uitsluiten als CU-lid) en ze een 'geestelijke dood' te wensen.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:55 schreef buachaille het volgende:
Het was slechts een vergelijking maar je mag ook incest of bestialiteit gebruiken. Het gaat erom dat Lont de zonde veroordeelt en niet de zondaar.
Zoals al eerder door mij gemeld is ook overspel een zonde. Niemand heeft er een probleem mee als Lont zegt dat overspel de geestelijke dood verdient en dat overspeligen geen kaderfuncties binnen de SP mogen vervullen. En in één keer worden homo's dan 'gediscrimineerd' als Lont daar wat over zegtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het punt is nu juist dat je vergelijkingen mank gaan. Je vergelijkt afwijkingen en strafbare zaken met een seksuele geaardheid; slaat totaal nergens op. Dat de bijbel homoseksualiteit een zonde vindt, wil niet zeggen dat dat de enige waarheid is, noch dat Lont het recht heeft om te discrimineren (ze wilde homo's uitsluiten als CU-lid) en ze een 'geestelijke dood' te wensen.
Omdat je die zaken niet los van elkaar kan zien. Je mag wel een homo zijn maar je niet zo gedragen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
Welke vergelijking je ook gebruikt, laat dan in ieder geval duidelijk zijn dat Lont de daad veroordeelt en niet op de persoon speelt. Het verbaast me dat dat niet aankomt hier.
De mening die Lont ventileert is dat homoseksuele neigingen een zonde zijn die de geestelijke dood verdient. Ik begrijp niet dat ik dat 50x met een rietje je hol in moet blazenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat je die zaken niet los van elkaar kan zien. Je mag wel een homo zijn maar je niet zo gedragen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |