Je hebt zo'n paslezerding nodig.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef Isegrim het volgende:
Als je internet hebt, heb je toch automatisch ook internetbankieren?
joh ik heb geen internetquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:27 schreef Isegrim het volgende:
Als je internet hebt, heb je toch automatisch ook internetbankieren?
als je internet hebt iddquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wel makkelijk i-netbankieren.
You lost me here.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:29 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
joh ik heb geen internet![]()
misschien eerst even nadenken voor je wat neertikt
Nou juist jij van de SC zou moeten weten dat ik echt al tijden geen internet thuis heb en dat als ik achter inet zit ik bij vriendlief ben of in de bieb ofzoquote:
zo en dan gaan we het nu verder over Bloes' boek hebbenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:45 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, in dat geval is Isegrim's opmerking wel terecht en slaat mijn opmerking nergens op.
Jaquote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:54 schreef mascara-klodder het volgende:
zo en dan gaan we het nu verder over Bloes' boek hebben
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja
Ik heb hem al uitBest spannend !
Nou, in dit topic zie ik al zestien bevestigde bestellingen. En bij het bericht op de FP ook nog drie. De grens van vijftien boeken ben je dus zeker al gepasseerdquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb vanmiddag toevallig een mail met die vraag gestuurd naar boekscout, omdat ik ook wel benieuwd ben naar hoeveel er bijv. de eerste week verkocht zijn.
Na inloggen op een eigen pagina op de site, zie ik helaas alleen mijn eigen bestelling. Dus ik hoop dat ik wel die inzage ga krijgen!
quote:
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:09 schreef SCH het volgende:
Ik heb alvast contacten gelegd voor de Spaanse vertaling: El Banqio
Dank je Phoebe, zal ik er ook een boekje van maken?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Off-topic: SCH: wat een leuk blog!
Hmmm, dat is wellicht wat veel van het goede, maar een ranglijst zou zeker een toevoeging zijn!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dank je Phoebe, zal ik er ook een boekje van maken?
Voornamelijk datquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bluezz, zit je eigenlijk te wachten op recensies? (Lees kritiek?) Ben je ook benieuwd naar hoe men je schrijfstijl ervaart enzo? Of is het voor jou echt therapie en denk je, tis eruit, ik heb geen enkele aspiratie tot schrijven pour het schrijven en het maakt me niet uit wat anderen er van vinden?
Ben je daar dus bang voor? Dat "men" het slecht vindt? (Als in schrijfkundig.)
Yesquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:37 schreef Reese het volgende:
@Bluezz, ik snap de titel niet zo goed.. Of moet ik daarvoor eerst het boek lezen?
Is dat bijquote:Op zaterdag 28 februari 2009 21:58 schreef SCH het volgende:
Bluezz, zal ik je aanbevelen bij de redactie van Cappuccino?
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:01 schreef SCH het volgende:
Moet je wel minder stotteren dan normaal lieverd
Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Omdat het een stuk toegankelijker is waarschijnlijk. Een gewone uitgever zal dit boekje niet zo snel uit gaan geven.
Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:17 schreef Yuin het volgende:
Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!
Jawel dus, wanneer jij commercieel schrijft maak je niet de meeste winst in de verkoop van je boeken. Maar aan alles er omheen. Beetje hetzelfde als de muziekwereld waar de cd weinig verdient, maar de optredens het meest betalen. Bij boeken werkt dat ook zo. En als je dan 50% kwijt bent, is dat een boel geldquote:Op zondag 1 maart 2009 00:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.
En boekscout voelde meteen het beste. Eerst wilde ik voor het in eigen beheer gaan, maar zonder kosten je eigen boek uitgeven vond ik ook prima klinken.
Ik ben een lezer, geen schrijver, en ik hoef er niet aan te verdienen, dat was mijn gedachte.
Toen boekscout belden en ze verteldendat ze onder de indruk waren, ik het contract las en er nog een paar nachtjes over geslapen had, ging ik gewoon met ze in zee.
En het voelt nog steeds goed
Qua royalties verschilt het toch niet met gewone uitgevers?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Waarom moet ik het boekje volgens jou registreren bij een notaris?
Heel simpel,quote:Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Alle inkomsten van mijn toekomstige optredens wereldwijddeel ik met BS voor 50%.
Het zij zo.
Waarom moet ik het boekje volgens jou registreren bij een notaris?
Je lult uit je nek en je kan volgens mij niet eens schrijven, gezien alle taalfouten in 1 post.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:
Heel simpel,
scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.
ik wel, ik heb het immers geregistreert (doe ik niet hoor)
scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.
-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.
Auteursrecht heb je, maar rechtelijk heb je dit pas na deze stap
Je schrijft zelf?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:
Heel simpel,
scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.
ik wel, ik heb het immers geregistreert (doe ik niet hoor)
scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.
-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.
Auteursrecht heb je, maar rechtelijk heb je dit pas na deze stap
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijvenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Je schrijft zelf?Zeker nog niet veel verkocht? Ik zou eerst eens Nederlands gaan leren
Verder is verhaal ook gewoon lulkoek van de bovenste plank.
Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!quote:Op zondag 1 maart 2009 01:16 schreef wonderer het volgende:
BS heeft toch het bewijs dat zij het op dat moment heeft uitgebracht (dus eerder dan jij)?
Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgrquote:Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!
Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef wonderer het volgende:
Een akte met een datum later dan de publicatiedatum van het werk in kwestie lijkt me niet erg nuttig... Denk ook niet dat een rechter daar iets mee gaat doen.
Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:25 schreef Yuin het volgende:
[..]
Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienen
quote:Op zondag 1 maart 2009 01:23 schreef Yuin het volgende:
[..]
Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgr
Ik zeg nergens dat het niet kan. Enkel dat in principe het niet nodig is. Bluezz heeft zo te zien genoeg getuigen (kladversies, uitgever etc.) om te bewijzen dat zij het auteursrecht heeft.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Yuin het volgende:
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijven![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Authentieke_akte
http://www.belastingdienst.nl/download/1056.html
alstu, uw leesvoer voor vanavond
Dat zegt alleen dat TS het boek geschreven heeft, en zij daar de royalties voor wil ontvangen. However kan zij niet aantonen dat zij dat ook echt gedaan heeft/de enige was. Dat doe je namelijk met een notariele akte. Plagiaat aantonen doe je middels een notariele akte.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.
Ja en als ik zeg dat ik de winnende cijfercombinatie heb maar nog niks gekregen, heeft de Staatsloterij een probleem.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Yuin het volgende:
als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
quote:Dat zegt alleen dat TS het boek geschreven heeft, en zij daar de royalties voor wil ontvangen. However kan zij niet aantonen dat zij dat ook echt gedaan heeft. Dat doe je namelijk met een notariele akte. Plagiaat aantonen doe je middels een notariele akte.
Auteurscontract zegt alleen wie het geschreven heeft, en wanneer. Zegt niet wie de rechthebbenden zijn, als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
Kijk, dat vind ik dan wel weer een interessante optiequote:Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Yuin het volgende:
Auteurscontract zegt alleen wie het geschreven heeft, en wanneer. Zegt niet wie de rechthebbenden zijn, als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
Toevallig heb ik daar veel ervaring mee, en jij?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bent echt lachwekkend. Je hebt vast heel veel ervaring met het uitgeven van boeken en auteursrechten?
Vertel eens? Hoe vaak is het jou als auteur (van welke boeken trouwens?) overkomen dat je jouw rechten bent kwijt geraakt?
Vertel eens over die ervaringen van je?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:34 schreef Yuin het volgende:
Toevallig heb ik daar veel ervaring mee, en jij?
Als er een film van komt, krijg ik 50 % van de opbrengst. Dat is toch al gewoon vastgelegd in het contract, wat kan daar nou fout mee gaan.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:34 schreef Yuin het volgende:
Toevallig heb ik daar veel ervaring mee, en jij?
Er zijn behoorlijk wat films uitgebracht, die gebaseerd zijn op boeken waar geen goede rechten op zijn vastgelegd, en waar men dus nooit de nodige royalties voor gekregen heeft. En bovendien, wat is er mis met je zaakjes netjes regelen?
En jij kent hen, en jij hebt die even snel gebeld om te vragen hoe zij hun rechten hebben geregeld. Nou, zo dus zoals ik net heb uitgelegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, dat moet je helemaal zelf weten.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat is Mulish en Reve en Palmen ook recent heel vaak overkomen.
Die waren ook zo achteloos om niet eerst naar een notaris te gaan voordat ze het manuscript bij een uitgever aanboden.
Dom, dom, dom van ze.![]()
Ze hadden eerst allemaal naar jou moeten luisteren, want jij weet uit eigen ervaring zo goed hoe het wel werkt.
De auteur is de rechthebbende, tenzij die het auteursrecht expliciet (bv door middel van een uitgeverscontract) heeft overgedragen. Als jij nu met een kopietje komt en gaat lopen roepen dat jij eerder was, mag jij bewijzen dat je eerder was. En met een notariele akte met een datum LATER dan de publicatiedatum, kom je echt niet ver.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Yuin het volgende:
[..]
Dat zegt alleen dat TS het boek geschreven heeft, en zij daar de royalties voor wil ontvangen. However kan zij niet aantonen dat zij dat ook echt gedaan heeft/de enige was. Dat doe je namelijk met een notariele akte. Plagiaat aantonen doe je middels een notariele akte.
Is al vaak genoeg gebeurt. Maar ik ga er nu mee ophouden, want blijkbaar weten jullie het een stuk beter dan mij, dan vooral doen, want ik denk inderdaad dat iedereen hier er veel meer van weetquote:Op zondag 1 maart 2009 01:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
De auteur is de rechthebbende, tenzij die het auteursrecht expliciet (bv door middel van een uitgeverscontract) heeft overgedragen. Als jij nu met een kopietje komt en gaat lopen roepen dat jij eerder was, mag jij bewijzen dat je eerder was. En met een notariele akte met een datum LATER dan de publicatiedatum, kom je echt niet ver.
Kom dan eens met concrete voorbeelden in plaats van dit vage gezeik.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:39 schreef Yuin het volgende:
[..]
Is al vaak genoeg gebeurt. Maar ik ga er nu mee ophouden, want blijkbaar weten jullie het een stuk beter dan mij, dan vooral doen, want ik denk inderdaad dat iedereen hier er veel meer van weet
Mulish en Palmen wel. Reve is helaas dood, maar dat weet jij als beroemd auteur natuurlijk ook wel?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:37 schreef Yuin het volgende:
En jij kent hen, en jij hebt die even snel gebeld om te vragen hoe zij hun rechten hebben geregeld. Nou, zo dus zoals ik net heb uitgelegd. Je hoeft me niet te geloven hoor, dat moet je helemaal zelf weten.
Daar hebben ze redacteuren voor uitgevondenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:42 schreef TerroRobbie het volgende:
"gebeurt" "dan mij" die boeken van jou zullen wel bestsellers zijn
Zoals ik al zei, er zijn in het verleden tal van films uitgegeven die simpelweg gejat zijn uit boeken die nooit zorgvuldig zijn geregistreert. Auteursrecht heb je inderdaad op het moment dat je een rondje op een papiertje tekent. Probleem is dat als jij dat papiertje aan jantje geeft, dat jantje helemaal niet weet dat het van jou is. Daar heb je bewijs voor nodig.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kom dan eens met concrete voorbeelden in plaats van dit vage gezeik.
Ik heb nergens gezegd dat ik boeken schrijf, ik zei dat ik schrijfquote:Op zondag 1 maart 2009 01:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Mulish en Palmen wel. Reve is helaas dood, maar dat weet jij als beroemd auteur natuurlijk ook wel?
Overigens kan ik je vertellen dat het gros van de Nederlandse auteurs op hetzelfde royalty percentage als Bluezz zit: namelijk 10 %.
Alleen top-auteurs als Mulish, Palmen, Noord, Zwagermans etc. hebben een hoger percentage aan royalistisch.
Ik neem aan dat jij dat ook bedongen hebt voor jouw boeken?
Dat heeft niks met wel of niet geregistreerd zijn te maken. Zeker als het publieke werken zijn, is de publicatiedatum van het werk een belangrijk aanknopingspunt om je gelijk te bewijzen.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:45 schreef Yuin het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, er zijn in het verleden tal van films uitgegeven die simpelweg gejat zijn uit boeken die nooit zorgvuldig zijn geregistreert. Auteursrecht heb je inderdaad op het moment dat je een rondje op een papiertje tekent. Probleem is dat als jij dat papiertje aan jantje geeft, dat jantje helemaal niet weet dat het van jou is. Daar heb je bewijs voor nodig.
Zo zijn er ook heel wat ideeen uit boeken gejat, en herschreven in andere boeken waar plagiaat dus niet te bewijzen was. Ik heb helaas geen concrete titels, dan moet ik net als jou even op google gaan zoeken en daar heb ik geen zin in. Maar nogmaals, je hoeft me niet te geloven. Ik gaf enkel een tip. Bel voor de grap eens een jurist zou ik zeggen.
ook dat kan ik inderdaad bewijzen met een notariele akte, wanneer zij die niet heeft.En het boeit mij vrij weinig of jij dat nou wel of niet geloofd. Maar ik heb nu wel behoorlijk gehad, want iedereen is hier blijkbaar een jurist. de groeten.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Ah, nu gaat het ineens over ideeen uit een boek herschrijven.. Net was het nog zo dat jij gewoon kon roepen dat je meegeschreven hebt
je beweert eerst met grote stelligheid te weten hoe het werkt en vervolgens post je dat je geen ervaring met boeken uitgeven hebt?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:46 schreef Yuin het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat ik boeken schrijf, ik zei dat ik schrijfWat ik precies doe, gaat volgens mij jou geen ene hol aan en bovendien is dat ook helemaal niet belangrijk voor deze discussie. Alsof ik eerst 10 boeken moet hebben geschreven voor het wél waar is wat ik typ
Jij sowieso niet. Succes met claimen mosko.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Yuin het volgende:
ook dat kan ik inderdaad bewijzen met een notariele akte, wanneer zij die niet heeft.En het boeit mij vrij weinig of jij dat nou wel of niet geloofd. Maar ik heb nu wel behoorlijk gehad, want iedereen is hier blijkbaar een jurist. de groeten.
Hoe dan?! Hoe kun je bewijzen dat je hebt meegeschreven als je niet kunt bewijzen dat jij het werk in je bezit had VOOR het gepubliceerd werd??quote:Op zondag 1 maart 2009 01:49 schreef Yuin het volgende:
[..]
ook dat kan ik inderdaad bewijzen met een notariele akte, wanneer zij die niet heeft.En het boeit mij vrij weinig of jij dat nou wel of niet geloofd. Maar ik heb nu wel behoorlijk gehad, want iedereen is hier blijkbaar een jurist. de groeten.
Ik zal er geen minuut slechter door slapenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:51 schreef golfer het volgende:
[..]
je beweert eerst met grote stelligheid te weten hoe het werkt en vervolgens post je dat je geen ervaring met boeken uitgeven hebt?
En je bent toch ook de auteur van dit topic?
Mensen die je besnijden om je niveau
I rest my case.![]()
Ik denk niet dat iemand jou nog serieus neemt.
Dat heb ik pas 10 keer getypt. Bel anders een jurist op, die je wel geloofd. Verder houd ik me nu netjes aan isabeau's idee. En kappen we ermeequote:Op zondag 1 maart 2009 01:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoe dan?! Hoe kun je bewijzen dat je hebt meegeschreven als je niet kunt bewijzen dat jij het werk in je bezit had VOOR het gepubliceerd werd??
Prima. Je hebt ongelijk by the way.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:53 schreef Yuin het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 10 keer getypt. Bel anders een jurist op, die je wel geloofd. Verder houd ik me nu netjes aan isabeau's idee. En kappen we ermee
Het plaatje, bedoel je? Hier: http://i40.tinypic.com/sxnee0.jpgquote:Op zondag 1 maart 2009 01:58 schreef SCH het volgende:
Mevrouw de Jong, staat er ook ergens los een linkje van de cover op het web, die wil ik graag gebruiken
1 |
Broerquote:Op zondag 1 maart 2009 01:55 schreef broer het volgende:
Als er nou iemand de hele boel steelt en daar dan weer allerlei verwikkelingen uit voortkomen, heb je mooi inspiratie voor je tweede therapieboekje, Bluezz.
Ik dacht dat jij van het roze was en niet van het paarSCHquote:Op zondag 1 maart 2009 01:58 schreef SCH het volgende:
Mevrouw de Jong, staat er ook ergens los een linkje van de cover op het web, die wil ik graag gebruiken
Mooi hequote:Op zondag 1 maart 2009 02:00 schreef broer het volgende:
Het plaatje, bedoel je? Hier: http://i40.tinypic.com/sxnee0.jpg
Yep, maar dat is erg offtopic natuurlijk. Grunberg kan niet tippen aan Trudie de Jongquote:Op zondag 1 maart 2009 02:15 schreef broer het volgende:
Dat journalistieke boek van Grunberg, SCH, is dat Kamermeisjes en soldaten?
Dat is niet offtopic. Dit is het [centrale] topic voor mensen die bij een online uitgeverij publiceren.quote:Op zondag 1 maart 2009 02:17 schreef SCH het volgende:
Yep, maar dat is erg offtopic natuurlijk. Grunberg kan niet tippen aan Trudie de Jong
Als ik ergens een hekel aan hebquote:Op zondag 1 maart 2009 02:24 schreef Bluezz het volgende:
broer, please, er wordt hier geencentraal
topic van gemaakt
quote:Op maandag 9 februari 2009 23:11 schreef Bluezz het volgende:
Even voor de duidelijkheid lieve mensen, dit topic is niet bedoeld om reclame voor mijn boekje te maken![]()
PM me maar of zo
Maar het gaat natuurlijk over de online uitgeverijen.
Ja schat, ik was bang dat ik voor spam zou worden gestraftquote:
De modjes volgen dit topic ook met argusogenquote:Op zondag 1 maart 2009 11:32 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja schat, ik was bang dat ik voor spam zou worden gestraft![]()
Dus wilde er voorzichtig mee omgaan
Tnxx Troel!
Dit topic is voor iedereenquote:Op zondag 1 maart 2009 11:49 schreef maril het volgende:
De modjes volgen dit topic ook met argusogen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |