De prijs is rond de 12, 13 euro. (vaste boekenprijs)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:03 schreef wonderer het volgende:
Oh ja, nog iets, voor zover ik weet, kun je bij BS/FM niet zelf de prijs van je boek bepalen, dat doen zij voor je. En die prijs ligt eigenlijk altijd net iets te hoog, waardoor je veel potentiele klanten misloopt. Zeker voor dunne boekjes is de prijs/pagina verhouding nogal buiten proportie.
Volgens mij gebruik je nu de term "vaste boekenprijs" voor iets dat het niet is, maar goed.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De prijs is rond de 12, 13 euro. (vaste boekenprijs)
Ik heb ook al telefonisch contact gehad over vanalles met BS
Zelf kan ik altijd boeken afnemen mét korting.
De mensen die ik heb aangeschreven/gemaild zorgen voor de eerste 40 verkochte boekjes.
Als je dus een gesigneerd exemplaar wil hebben zal je er eerst eentje moeten kopen
Ik ga natuurlijk zelf wél boekjes uitdelen aan speciale personen waar ik wat inschrijf
Dunnerquote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:58 schreef wonderer het volgende:
Volgens mij gebruik je nu de term "vaste boekenprijs" voor iets dat het niet is, maar goed.
Vind jij 13 euro dan niet duur voor een boek van... hoeveel, 80 pagina's? Minder zelfs?
Zet de koffie alvast maar klaar dan!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:00 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat kan niet lieverds, want je bestelt ze zelf op hun site.
Je kan wel langskomen mét je boekkie voor een sig natuurlijk
Oh, dat is zeker zo, maar vind je het zelf dan niet jammer? Dat je door hun beleid kopers (en lezers) misloopt?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
DunnerEn als men het te duur vind, dan koopt men het toch niet
Dat is nog niet gezegd, niet zo pessimistischquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:04 schreef wonderer het volgende:
Oh, dat is zeker zo, maar vind je het zelf dan niet jammer? Dat je door hun beleid kopers (en lezers) misloopt?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:04 schreef Brighteyes het volgende:
Zet de koffie alvast maar klaar dan!![]()
Ja, het is een onderwerp waar je niet zo snel aan zal denken als je kinderen klein zijn o.i.d.quote:Oh wacht, het ging natuurlijk over het fenomeen zelf een boek uitgeven natuurljik.
Ik vind het hoe dan ook erg tof en het lijkt me idd een verhaal wat mensen wel willen lezen. Niet alleen mensen met ervaring zeg maar. Dat zie je alleen al aan de belangstelling in dat topic in OUD.
Eerder realistisch, denk ik. 't Is wel kredietscrisisquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is nog niet gezegd, niet zo pessimistisch
[..]
Ik ga mijn best doen om zoveel mogelijk mensen ermee te bereikenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:30 schreef Phedre77 het volgende:
In de boekhandel worden POD-producten meestal amper bekeken door de inkopers. Je moet OF iemand kennen in de boekhandel, OF een machtig goed verhaal kunnen houden OF met je onderwerp de goede persoon raken (inkoper/bedrijfsleider). Verder maak je in boekhandels weinig kans.
Ik vind het wel een boeiend onderwerp. En voor wat jij met je boek wilt, is zoiets natuurlijk prima. Stond de titel al ergens?
Uit mijn mailing :quote:
Krijg je mij er wel bij als vader. Dat is weer wat minder, he?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:07 schreef Stereotomy het volgende:
ja tvp dus he.
Volgens mij had ik het al wel eerder gezegd, maar ik had je graag als moeder gehad, Bloes.
* Stereotomy zwaait met clausule in z'n contractquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Krijg je mij er wel bij als vader. Dat is weer wat minder, he?
Misschien ook eens Boekscout mailen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 02:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:
heb zelf mijn gedichtenboek uitgegeven bij een enthousiaste drukker, die grotendeels zelf nog de boekjes in elkaar zette..
waarschijnlijk zijn deze binnenkort niet meer te bestellen wegens ziekte van de drukker...
weet eigenlijk niet of en hoe ik mijn boekjes verder beschikbaar moet stellen...
Bluezz, als je wilt, proefdruk, laatste check, you know where to find me.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misschien ook eens Boekscout mailen?
Ik heb alles om het tot een echt boekje te laten komen vandaag binnengekregen van de uitgever, kan nu ook inloggen op mijn eigen pagina op de site.
Alles lekker zelf indelen, van de eerste letter van de titel tot de laatste punt
Dan de foto voor de cover nog maken en een kleine bio over mezelf schrijven.
Als ik het dan opgestuurd heb allemaal, valt de eerste proefdruk misschien wel binnen 2 maanden op de mat
Woensdag 25 februari gaan we naar Soest, dan is er een auteursmiddag bij de uitgever.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
Bluezz, als je wilt, proefdruk, laatste check, you know where to find me.
quote:Wat leuk dat BookScout zoiets organiseert! wat is er allemaal te doen op die middag?
Ik las ook ergens op de site dat er ook wel eens workshops worden gegeven op zo'n middagquote:Je bent welkom op de kennismakingsbijeenkomst in ons kantoor in Soest. We zullen je bij die gelegenheid de nodige informatie geven over hoe het bij ons werkt in de periode dat je boek wordt geproduceerd. Je maakt ook kennis met ons team. En er is vanzelfsprekend gelegenheid om je vragen te stellen.
Deze bijeenkomsten worden eens per twee weken gehouden.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:54 schreef SCH het volgende:
Ik vind het geweldig voor je Bluezz. En ben trots op je.
Dat wou ik even zeggen.
sja opzich heeft mijn drukker het hele boek in pdf ligen denk ik...quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misschien ook eens Boekscout mailen?
Ik heb alles om het tot een echt boekje te laten komen vandaag binnengekregen van de uitgever, kan nu ook inloggen op mijn eigen pagina op de site.
Alles lekker zelf indelen, van de eerste letter van de titel tot de laatste punt
Dan de foto voor de cover nog maken en een kleine bio over mezelf schrijven.
Als ik het dan opgestuurd heb allemaal, valt de eerste proefdruk misschien wel binnen 2 maanden op de mat
Woensdag 25 februari gaan we naar Soest, dan is er een auteursmiddag bij de uitgever.
Succes ermeequote:Op vrijdag 13 februari 2009 03:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:
sja opzich heeft mijn drukker het hele boek in pdf ligen denk ik...
alles is al gereviseerd... na mijn proefdruk van hem..
ik ga binnenkort even contact opnemen met de vraag of hij me wil helpen het ergens anders onder te brengen..
Ze heeft nou eenmaal een betere fotograaf in eigen huis en dienst. Scheelt weer auteursrechtenkwesties.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:50 schreef SCH het volgende:
Ik heb 328 foto's van bankjes gemaakt voor op de cover maar die zijn door de autrice allemaal afgewezen. Ze heeft nu al kapsones
PM terug, maar voor de promotiemailing niet meer. Maar als ie eenmaal in de winkel ligt moet ie natuurlijk ook verkocht wordenquote:Op maandag 16 februari 2009 17:13 schreef Greys het volgende:
Wat spannend!
Heb je nog mailadressen nodig? Ik PM de mijne even.
ISB nummer dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje, wat gaat het hard zeg! Gaaf!
[miereneuk aan]
Het is ISBN nummer.Sorry... vak-afwijking.
[/miereneuk uit]
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
Jeetje, wat gaat het hard zeg! Gaaf!
[miereneuk aan]
Het is ISBN nummer.Sorry... vak-afwijking.
[/miereneuk uit]
Ja? Dus?quote:
Dat is vast wel te regelen via viaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:25 schreef Lois het volgende:
Wat geweldig leuk Bluezz! Ik wil jouw boekje wel lezen maar dan wil ik er natuurlijk wel een handtekening van de schrijfster in
quote:Beste 'Bluezz'
We gaan je boek volgende week vrijdag (27 februari) op de markt brengen. Op die dag verspreiden we de promotiemailing onder de adressen op je e-maillijst . Het boek komt dan ook in onze webwinkel te staan, en het is bij alle erkende boekwinkels te bestellen. Vrijdag 27 februari start ook de intekenperiode voor je boek. Die duurt in principe een week. De bestellingen die we in die periode krijgen, worden direct na ontvangst van de betalingen ook verwerkt, en doorgegeven aan de drukker.
en nu weten we het eindquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat is vast wel te regelen via via
En inmiddels weet Q er binnenkort ook van, vandaag brief gepost
Rightquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:15 schreef Bluezz het volgende:
Er staat alleen als je in het begin geen 15 exemplaren verkoopt, je geen royalties krijgt.
Ik zit er nu al ver boven.
(als iedereen die zo enthousiast toezegt het boekje ook daadwerkelijk koopt)
Stuur gewoon een exemplaar en een factuurquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
RightEn ik ben ook benieuwd wie dat nakomt
Ik heb het ook vaak gehoord "oh, ga ik zeker kopen" bij mijn eigen boek, maar tot op heden zijn een aantal die belofte nog niet nagekomen
Ik neem wel even waar voor de noordelijke nederlanden. Graag een vertaling naar:quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:09 schreef SCH het volgende:
Ik heb alvast contacten gelegd voor de Spaanse vertaling: El Banqio
Doe toch niet zo zuur, mens!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
RightEn ik ben ook benieuwd wie dat nakomt
Ik heb het ook vaak gehoord "oh, ga ik zeker kopen" bij mijn eigen boek, maar tot op heden zijn een aantal die belofte nog niet nagekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |