Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Omdat het een stuk toegankelijker is waarschijnlijk. Een gewone uitgever zal dit boekje niet zo snel uit gaan geven.
Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:17 schreef Yuin het volgende:
Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!
Jawel dus, wanneer jij commercieel schrijft maak je niet de meeste winst in de verkoop van je boeken. Maar aan alles er omheen. Beetje hetzelfde als de muziekwereld waar de cd weinig verdient, maar de optredens het meest betalen. Bij boeken werkt dat ook zo. En als je dan 50% kwijt bent, is dat een boel geldquote:Op zondag 1 maart 2009 00:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.
En boekscout voelde meteen het beste. Eerst wilde ik voor het in eigen beheer gaan, maar zonder kosten je eigen boek uitgeven vond ik ook prima klinken.
Ik ben een lezer, geen schrijver, en ik hoef er niet aan te verdienen, dat was mijn gedachte.
Toen boekscout belden en ze verteldendat ze onder de indruk waren, ik het contract las en er nog een paar nachtjes over geslapen had, ging ik gewoon met ze in zee.
En het voelt nog steeds goed
Qua royalties verschilt het toch niet met gewone uitgevers?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Waarom moet ik het boekje volgens jou registreren bij een notaris?
Heel simpel,quote:Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Alle inkomsten van mijn toekomstige optredens wereldwijddeel ik met BS voor 50%.
Het zij zo.
Waarom moet ik het boekje volgens jou registreren bij een notaris?
Je lult uit je nek en je kan volgens mij niet eens schrijven, gezien alle taalfouten in 1 post.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:
Heel simpel,
scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.
ik wel, ik heb het immers geregistreert (doe ik niet hoor)
scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.
-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.
Auteursrecht heb je, maar rechtelijk heb je dit pas na deze stap
Je schrijft zelf?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:
Heel simpel,
scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.
ik wel, ik heb het immers geregistreert (doe ik niet hoor)
scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.
-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.
Auteursrecht heb je, maar rechtelijk heb je dit pas na deze stap
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijvenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Je schrijft zelf?Zeker nog niet veel verkocht? Ik zou eerst eens Nederlands gaan leren
Verder is verhaal ook gewoon lulkoek van de bovenste plank.
Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!quote:Op zondag 1 maart 2009 01:16 schreef wonderer het volgende:
BS heeft toch het bewijs dat zij het op dat moment heeft uitgebracht (dus eerder dan jij)?
Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgrquote:Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!
Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienenquote:Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef wonderer het volgende:
Een akte met een datum later dan de publicatiedatum van het werk in kwestie lijkt me niet erg nuttig... Denk ook niet dat een rechter daar iets mee gaat doen.
Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:25 schreef Yuin het volgende:
[..]
Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienen
quote:Op zondag 1 maart 2009 01:23 schreef Yuin het volgende:
[..]
Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgr
Ik zeg nergens dat het niet kan. Enkel dat in principe het niet nodig is. Bluezz heeft zo te zien genoeg getuigen (kladversies, uitgever etc.) om te bewijzen dat zij het auteursrecht heeft.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Yuin het volgende:
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijven![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Authentieke_akte
http://www.belastingdienst.nl/download/1056.html
alstu, uw leesvoer voor vanavond
Dat zegt alleen dat TS het boek geschreven heeft, en zij daar de royalties voor wil ontvangen. However kan zij niet aantonen dat zij dat ook echt gedaan heeft/de enige was. Dat doe je namelijk met een notariele akte. Plagiaat aantonen doe je middels een notariele akte.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.
Ja en als ik zeg dat ik de winnende cijfercombinatie heb maar nog niks gekregen, heeft de Staatsloterij een probleem.quote:Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Yuin het volgende:
als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |