abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66568244
Km dit topic nu pas tegen, interessant Waarom heb je voor een online uitgeverij gekozen als ik vragen mag? Je af te dragen royalties liggen een stuk hoger dan bij een gewone uitgever als ik het zo bekijk.
pi_66568361
Omdat het een stuk toegankelijker is waarschijnlijk. Een gewone uitgever zal dit boekje niet zo snel uit gaan geven.
pi_66568440
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:15 schreef TerroRobbie het volgende:
Omdat het een stuk toegankelijker is waarschijnlijk. Een gewone uitgever zal dit boekje niet zo snel uit gaan geven.
Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!
pi_66570811
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:17 schreef Yuin het volgende:

Dat weet ik niet zo zeker, ben benieuwd of het geprobeerd is, en why ze er dus voor gekozen heeft. Als het een succes word, ga je je namelijk wel fink achter de oren krabben. Verder tof hoor!
Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.
En boekscout voelde meteen het beste. Eerst wilde ik voor het in eigen beheer gaan, maar zonder kosten je eigen boek uitgeven vond ik ook prima klinken.
Ik ben een lezer, geen schrijver, en ik hoef er niet aan te verdienen, dat was mijn gedachte.
Toen boekscout belde en ze vertelden dat ze onder de indruk waren, ik het contract las en er nog een paar nachtjes over geslapen had, ging ik gewoon met ze in zee.
En het voelt nog steeds goed

Qua royalties verschilt het toch niet met gewone uitgevers?
pi_66570962
quote:
Op zondag 1 maart 2009 00:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb nooit aan een 'gewone' uitgever gedacht. Toen ik mijn twijfels om public te gaan overboord had gegooid, ben ik gewoon simpel gaan zoeken online.
En boekscout voelde meteen het beste. Eerst wilde ik voor het in eigen beheer gaan, maar zonder kosten je eigen boek uitgeven vond ik ook prima klinken.
Ik ben een lezer, geen schrijver, en ik hoef er niet aan te verdienen, dat was mijn gedachte.
Toen boekscout belden en ze verteldendat ze onder de indruk waren, ik het contract las en er nog een paar nachtjes over geslapen had, ging ik gewoon met ze in zee.
En het voelt nog steeds goed

Qua royalties verschilt het toch niet met gewone uitgevers?

Jawel dus, wanneer jij commercieel schrijft maak je niet de meeste winst in de verkoop van je boeken. Maar aan alles er omheen. Beetje hetzelfde als de muziekwereld waar de cd weinig verdient, maar de optredens het meest betalen. Bij boeken werkt dat ook zo. En als je dan 50% kwijt bent, is dat een boel geld Voor een uitzending bij een tv/radio/tijdschrift-programma moet jij echt veel boeken verkopen. En zeker als je maar 10% krijgt. Wat ook niet echt heel veel is.

Bij een gewone uitgeverij mag je daar over onderhandelen, ik weet niet of dat bij jou ook mogelijk was. Bovendien krijg je bij gewone uitgeverijen nog een voorschot. PS, heb je het geregistreert bij bijv een notaris? Zo niet, doe dat please even
pi_66571048
Alle inkomsten van mijn toekomstige optredens wereldwijd deel ik met BS voor 50%.
Ik heb hier nou eenmaal voor gekozen

Waarom moet ik het boekje volgens jou registreren bij een notaris?
  zondag 1 maart 2009 @ 01:12:09 #232
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66571130
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_66571153
Optredens waar je nog geld voor krijgt ook Sommige mensen zijn echt wereldvreemd. Zelfs al zou je in P&W of wat dan ook komen... alsof je dan betaald krijgt... Ja misschien een reiskostenvergoeding en 4 consumptiebonnen. Moet je er nog 2 afgeven aan boekscout ook
pi_66571159
Om plagiaat te voorkomen ofzo?
pi_66571180
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:07 schreef Bluezz het volgende:
Alle inkomsten van mijn toekomstige optredens wereldwijd deel ik met BS voor 50%.
Het zij zo.
Heel simpel,

scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.
ik wel, ik heb het immers geregistreert (doe ik niet hoor )

scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.

-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.

Auteursrecht heb je, maar rechtelijk heb je dit pas na deze stap
  zondag 1 maart 2009 @ 01:16:49 #236
71919 wonderer
pi_66571241
BS heeft toch het bewijs dat zij het op dat moment heeft uitgebracht (dus eerder dan jij)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 1 maart 2009 @ 01:18:40 #237
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66571286
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:

Heel simpel,

scenario 1:
Stel ik schrijf ook (en yup dat doe ik) en ik vind jou verhaal wel goed, en ik weet door jou reactie dat jij het niet hebt geregistreert. Dan kan ik morgen dat boek op mijn naam registeren, het opnieuw uitbrengen en als ik er vervolgens heel veel geld aan verdien, kan jij roepen dat het plagiaat is maar heb jij niets te bewijzen.

scenario 2:
Stel het word een succesvol boek, en iemand weet erachter te komen dat jij het niet geregistreert hebt dan kan hij/zij het herschrijven, of gewoon exact kopieren, en mede inkomsten eisen omdat jij plagiaat hebt gepleegd, wat je niet hebt gedaan, maar hij kan laten zien dat hij het geschreven heeft door een akte te ondertekenen bij een notaris.

-Je kan dit trouwens ook doen bij de belastingdienst in de vorm van een onderhandse akte, bij de notaris betaal je fors meer al is notaris wel iets meer bepalend. Maar belastingdienst doet ook genoeg. Er komt dan een datum stempel op je boek te staan, in een gesealde verpakking zodat jij kunt aantonen dat jij op de desbetreffende datum dat boek geschreven hebt.

Je lult uit je nek en je kan volgens mij niet eens schrijven, gezien alle taalfouten in 1 post.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66571297
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:14 schreef Yuin het volgende:
Heel simpel,

scenario 1:

scenario 2:

Je schrijft zelf? Zeker nog niet veel verkocht? Ik zou eerst eens Nederlands gaan leren

Verder is je verhaal inhoudelijk ook gewoon lulkoek van de bovenste plank.
pi_66571337
Ik heb nog nooit gehoord dat schrijvers hun boek bij een notaris laten registreren.

Verder is het gewoon een keuze waar je het laat uit geven, of je het zelf doet enz. Dat legt Bluezz toch duidelijk uit. Ze heeft alle aanbiedingen van de grote uitgevershuizen afgewimpeld en een eigen route gekozen
pi_66571344
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:19 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Je schrijft zelf? Zeker nog niet veel verkocht? Ik zou eerst eens Nederlands gaan leren

Verder is verhaal ook gewoon lulkoek van de bovenste plank.
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Authentieke_akte

http://www.belastingdienst.nl/download/1056.html

alstu, uw leesvoer voor vanavond
pi_66571349
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:16 schreef wonderer het volgende:
BS heeft toch het bewijs dat zij het op dat moment heeft uitgebracht (dus eerder dan jij)?
Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!
pi_66571377
Ik heb genoeg bewijsstukken dat het echt mijn verhaal is.
Al is het alleen al het DNA van de hoofdpersoon
pi_66571381
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Precies mijn gedachte bij het hele verhaal!
Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgr
  zondag 1 maart 2009 @ 01:24:18 #244
71919 wonderer
pi_66571397
Een akte met een datum later dan de publicatiedatum van het werk in kwestie lijkt me niet erg nuttig... Denk ook niet dat een rechter daar iets mee gaat doen.
pi_66571414
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:24 schreef wonderer het volgende:
Een akte met een datum later dan de publicatiedatum van het werk in kwestie lijkt me niet erg nuttig... Denk ook niet dat een rechter daar iets mee gaat doen.
Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienen
  zondag 1 maart 2009 @ 01:27:11 #246
71919 wonderer
pi_66571456
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:25 schreef Yuin het volgende:

[..]

Publicatiedatum wil niks zeggen over de persoon die het geld moet verdienen
Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.
  zondag 1 maart 2009 @ 01:27:23 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66571460
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:23 schreef Yuin het volgende:

[..]

Gerechtelijk wil het alleen zeggen dat jij een boek geschreven hebt, heb jij het in opdracht geschreven van iemand? wie moet het geld krijgen? dat heb je niet vastgelegd, en is dus gerechtelijk niet te bewijzen nu. Vraag het anders even in wgr

Je bent echt lachwekkend. Je hebt vast heel veel ervaring met het uitgeven van boeken en auteursrechten?
Vertel eens? Hoe vaak is het jou als auteur (van welke boeken trouwens?) overkomen dat je jouw rechten bent kwijt geraakt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66571490
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:21 schreef Yuin het volgende:
Tuurlijk ik ga bullshit opschrijven

http://nl.wikipedia.org/wiki/Authentieke_akte

http://www.belastingdienst.nl/download/1056.html

alstu, uw leesvoer voor vanavond
Ik zeg nergens dat het niet kan. Enkel dat in principe het niet nodig is. Bluezz heeft zo te zien genoeg getuigen (kladversies, uitgever etc.) om te bewijzen dat zij het auteursrecht heeft.
pi_66571506
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Nah, maar het auteurscontract dat is getekend VOOR die publicatiedatum wel.
Dat zegt alleen dat TS het boek geschreven heeft, en zij daar de royalties voor wil ontvangen. However kan zij niet aantonen dat zij dat ook echt gedaan heeft/de enige was. Dat doe je namelijk met een notariele akte. Plagiaat aantonen doe je middels een notariele akte.

Auteurscontract zegt alleen wie het geschreven heeft, en wanneer. Zegt niet wie de rechthebbenden zijn, als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
pi_66571588
quote:
Op zondag 1 maart 2009 01:29 schreef Yuin het volgende:
als ik over een paar weken als het boek een hit is, zeg dat ik heb meegeschreven maar niks verdien, heeft TS dus een probleem.
Ja en als ik zeg dat ik de winnende cijfercombinatie heb maar nog niks gekregen, heeft de Staatsloterij een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')