De opkomstige kerk wist dit, en was van veel op de hoogte. De poppen die bespeeld werden door een andere luchtgod was een plan wat jaren zou duren.quote:occultism
zn. occultisme; onderzoek naar het verborgene
Vooral Venus is belangrijk, let hierop.quote:Lucifer
zn. Lucifer, de duivel; Venus (planeet in het zonnestelsel)
Lucifer wordt afgebeeld als de slang of ookwel de draak in de bijbel. De slang of draak zien we overal terug van Amerika waar de geverderde slang (vliegende slang, lucht god?) hun hoofd god was en in china praatte de eerste dynastieën over de draken en de mens/draken. Geen toeval..quote:Lucifer is volgens bepaalde interpretaties in de Bijbel de naam van een voor het kwaad gevallen engel die jaloers wordt op God en uiteindelijk als een wraakzuchtige duivel uit de hemel "naar beneden op de aarde wordt gegooid".
De naam Lucifer betekent letterlijk lichtdrager in het Latijn, en wordt genoemd in de Latijnse vertaling van het
bijbelboek Jesaja.
In Jesaja 14:12 staat het volgende geschreven (wat tussen haakjes staat staat niet in de Bijbel):
O morgenster {= Lucifer}, zoon van de dageraad,
hoe diep ben je uit de hemel gevallen.
Overwinnaar van alle volken,
hoe smadelijk lig je daar geveld.
Traditioneel is de morgenster (Venus) en de Latijnse naam hiervan, Lucifer, gekoppeld aan de satan, mogelijk sinds de interpretatie van Jesaja 14:12 door de kerkvaders Tertullianus en Gregorius, maar in ieder geval gebaseerd op de vertaling van kerkvader Hiëronymus. De Hebreeuwse bijbeltekst gaat in eerste instantie over een koning die zijn macht verliest maar lijkt eveneens over een bovennatuurlijk wezen te gaan.
De laatste, volgens Wiki, was in 2001. 11 jaar eraf en we zijn in 1990 beland... 1990. Het jaar waarin voor het eerst gerept werd, door Bush, over een Wereld Orde. Een rijke mannen idologie.quote:Historic maxima
The last solar maximum was in 2001, and the next one should be sometime in 2012. On March 10, 2006 NASA researchers announced that the next cycle would be the strongest since the historic maximum in 1958 in which the northern lights could be seen as far south as Rome, approximately 42° north of the equator. [1] This projection was based on research done by Mausumi Dikpati of the National Center for Atmospheric Research (NCAR).
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef The.Apple het volgende:
om het nog leuker te maken voorje
de eerste steen van het Pentagon werd op 11 sept 1941 gelegt. om 08:45.
60 jaar voor WTC...
Wiki: Pentagon.quote:Constructie
Het Pentagon werd ten tijde van de Tweede Wereldoorlog gebouwd. Op 11 september 1941 werd begonnen met de bouw die 83 miljoen dollar zou kosten.
Sorry kom er niet 'doorheen', met flink wat doorspoelen ben ik tot part 3 gekomen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:28 schreef Ticker het volgende:
Ik ga naarmate de avond de OP uitbreiden, kijk aub gewoon de filmpjes dan ben je op de hoogte en kan je daarna zeggen of ik gek ben.
Ik hoop het namelijk.
Ach en die kan ik toch zo heel veel meer waarderen dan van die mensen die lopen te schelden omdat ze niet eens met fantsoenlijke argumenten kunnen komenquote:verwijderd
Kerel alleen dat al, dient met een goud randje omcirkelt te worden, ik ga het toevoegen in de OP.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef The.Apple het volgende:
60 jaar voor WTC...
Toeval ?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef The.Apple het volgende:
60 jaar voor WTC...
Ik zeg niet dat er een gigantische catastrofe hoeft te komen.quote:
http://themurkynews.blogs(...)othing-research.htmlquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:26 schreef Moondreamer het volgende:
Ongelovelijk hoe "ONSTERVELIJK" zich sommige mensen hier op dit forum opstellen.
Sommige menen dat ze weten hoe de wereld echt in elkaar zit, maar snappen niet dat wat TS aandraagt zich al duizenden jaren afspeelt.
De macht is al duizenden jaren de macht en tot op de dag van vandaag is dat nog steeds zo.
Kijk eens naar alle politieke schandalen die zich op dit moment afspelen en dan nog ontkennen dat ze het beste met ons voor hebben. GET REAL !
Moeilijk om te begrijpen he dat je in een doos leeft waar je maar moeilijk uitkomt (the matrix).
MIND CONTROL is al zo oud als de eersten op aard, dit is echt niets van de laatste jaren, er komt steeds iets bij.
Wat mij opvalt is dat er steeds meer topics verschijnen over teksten van muziek met de boodschap die verkondigd wordt, iets waar ik al jaren de waarheden uithaal omtrendt, waar de duivel mee bezich is.
Hardrock muziek is daar een goed voorbeeld van.
In de jaren 80 werd altijd gezegt dat het alleen maar geschreeuw is waar je niets van verstaat en dat het alleen over de duivel gaat, nou die duivel is dus waar TS op duidt.
Waarom denk je dat dat in die tijd niet te verstaan was, ze deden er niet voor niets lyrics bij.
Nu is dat gelukkig allemaal verandert en kun je gewoon verstaan wat er gezegt wordt.
Het "protest" lied is nooit verdwenen en het zijn verwoordingen uit het diepst van het hart.
Zeer goede post TS.
Uiteidelijk maakt het niet uit hoe we hier op aard gekomen zijn, maar we moeten er voor zorgen dat de duivel gestopt wordt, anders wint hij en denk je bij jezelf later.....hadden we maar !
2012 kan inderdaad net zo mooi worden als het wordt omschreven, maar de duivel wil maar een ding en dat is een PRISONPLANET.
Maar we hebben een keuze en dat is nou de vrijheid die wij als mensen hebben, dus gebruik die en denk in dit opzicht niet alleen aan je zelf, want ook al denk je dat je een vriend hebt in de duivel...dat is nou jouw illusie.
YOU GOT TO FIGHT FOR YOUR RIGHT.........TO PARTY !
quote:subsequently had the opportunity to correspond with an expert on the occult --in particular, germanic and Norse occultism. She had personal connection to the occult world and had also obtained a degree in anthropology, apparently with an emphasis on occult issues. After looking over Smith's pose on the cover of his "Christmastime" CD she was able to routinely provide some interpretation for these particular runes.
I was stunned. I thought I would go an entire lifetime without knowing what this secret runic message was. I later discovered their meaning was readily available on the trusty old Internet...if I had only known where to look for it. Here were her comments and an analysis of the Smith "Christmastime" CD cover--things which I have since confirmed from other sources:
"In this pose, Smith is making the sign of Tyr (the Sky God), who (according to Norse mythology) sacrificed his hand to the Fenris Wolf in order to save others. It is also a warrior symbol of great courage, and of overcoming death. He is standing on an M, which is the rune for Mankind. I don't see that as sinister but make of it what you will."
I wrote back the following comments:
"Now, when you say his choice of runes signifies the 'sky god' and that this god is being placed above 'mankind'...that is very significant to me as a student of the Bible. The ancient manuscripts which make up the so-called Bible, refer to Lucifer as "the prince and power of the air".
Furthermore, the Scriptures indicate that for the time being, all of the world is virtually under Lucifer's dominion (although not complete control). It seems to me, a Luciferian would be very interested in depicting Lucifer as reigning supreme over mankind. I don't know what you see from your particular cultural perspective but I can tell you that for Smith to seemingly indicate such a message...is spectacularly and utterly in opposition to his purported 'conservative Christian' philosophy.
And once again, given what I have observed in his kindly, charitable demeanor...it's indicative to me of an ominous 'Jekyl and Hyde' thing, going on.
Thanks for your insights."
In the occult world, not only is Tyr known as a "sky god"...the Egyptian god "Ra" is also known as a 'sky god'. From the Biblical perspective we know that Satan has come by a number of aliases. It seems a pretty fair surmising that in referencing the “sky god”, Ra and Tyr are therefore likely aliases for the Devil himself.
Dit is de samenvatting!!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:
OP is te langdradig, niet uitgelezen.
Doe's een samenvatting ofzo ?
Welke politicus zegt dat?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:26 schreef Moondreamer het volgende:
Kijk eens naar alle politieke schandalen die zich op dit moment afspelen en dan nog ontkennen dat ze het beste met ons voor hebben. GET REAL !
Langer dan de gemiddelde OP die jij maakt.. ow wacht, jij maakt helemaal geen OP'squote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:12 schreef _Led_ het volgende:
OP is te langdradig, niet uitgelezen.
Doe's een samenvatting ofzo ?
De verwijzing naar de slang is een verwijzing naar een bloedlijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 13:20 schreef Boswachtertje het volgende:Ticker! Mooie post!
Astrologisch-astronomisch gezien kun je bijvoorbeeld kijken naar Hyperdimensional Design. In dit soort onderzoek wordt er gekeken naar de relatie tussen de stand van planeten, sterren etc en bepaalde gebeurtenissen. Deze gebeurtenissen resoneren in toekomst en verleden. Zo kun je meer kijken naar wat er op de achtergrond resoneert. Dit is wellicht iets waar je naar kunt kijken, als je er nog niet bekend mee bent.
Verder is het hele NWO verhaal imo uiteindelijk een verhaal van pscychologische strijd. Van het hoogste niveau (wereldleiders) tot aan onszelf speelt zich een enorme strijd om macht en invloed af. En dat verklaart ook meteen waarom je wellicht in je achterhoofd houdt dat je misschien wel knettergek bent. Dat komt wellicht hier vandaan.
Ik zou je dan ook willen aanraden Michael Tsarion - 2012 Future of Mankind te gaan kijken. Daarin wordt gekeken naar hoe de gebeurtenissen in de fysieke wereld voortkomen uit onze huidige pscyhische gesteldheid.
Verder denk ik dat de slang die oa gebruikt wordt door het Vaticaan wellicht verwijst naar de Gevleugelde Slang (Quetzalcoatl) van de Maya's en/of de Regenboogslang van de Aboriginals. Steeds vaker wordt deze 'slang' gelinked aan de melkweg. Volgens sommige onderzoekers vindt er in 2012 een bijzondere samenstand met oa. de melkweg plaats en volgens sommigen binnen deze groep gaat dit zorgen voor een influx van energie. Klinkt wel vet, maar zit er niet zo in om dit te kunnen bevestigen/ontkrachten.
Al met al is het een post met zeer veel informatie en ik hoop in de nabije toekomst dit topic van wat meer linkjes en info te kunnen voorzien. Het is in ieder geval een mooi begin om dit soort informatie wat meer centraal op te slaan en daarbij ontstaat de mogelijkheid om de relaties te herkennen die in eerste instantie compleet obscuur zijn (daar vertel je ook over in de OP Ticker)
Ik denk zelf dat het qua dark side vooral gaat om de voorsprong die zij hebben mbt de kennis van hoe onze pscyche werkt en hoe dit zijn invloed uitoefent op de wereld om ons heen. Afgesloten van onszelf zijn we makkelijke prooien voor manipulatie en de machtstrijd. Zien we dit eenmaal in, dan kunnen we onszelf hierboven plaatsen en op een andere manier met de wereld om gaan.
Het zijn interessante tijden, dus Ken Uzelve!
Ok om heel eerlijk te zijn, hier is waar ik bang voor ben:quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:27 schreef R0N1N het volgende:
De OP is er behoorlijk op vooruit gegaan![]()
Maar dat 'filmpje' blijft crap, en dat is zonde, want het onderwerp is en blijft boeiend.
Dat we belazerd worden, is een feit. Dat er machtige families zijn met bizarre bloed lijnen ook.
Dat de geschiedenis aan de lopende band wordt gemanipuleerd ook.
... maar dat het allemaal volgens een duizenden jaren oud 'plan' gaat wordt wat lastiger.
Bovendien staat het gros van de info op dat gebied vol met aannames, mis interpretaties, fantasie & ronduit leugens. Precies weten wat er daadwerkelijk aan de hand is, wordt zo onmogelijk (gemaakt ?).
Feit blijft dat al die machtige, rijke figuren in deze wereld vaak keiharde concurrenten zijn van elkaar. Dan wordt 'samenspannen' toch erg lastig, als je ieder moment een mes in je rug kunt verwachten
... en met onze huidige kapitalistische demon-crazy wereld, komt vanzelf de meest achterbakse 'drek' bovendrijven & dat zijn dan de directeuren & politici.
http://history.nasa.gov/alsj/a17/a17.clsout1.htmlquote:123:28:18 Cernan: Okay. (Reading CDR-35) "Verify (good seal)...SRC (in) plus-Z pad..." What are those things going over? What is that, Jack? Hey, something just hit here!
[Beyond Jack's head, a piece of debris is visible moving north and away from the LM.]
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:36 schreef Wheelgunner het volgende:
Mensen die zeggen dat ze ergens heilig van overtuigd zijn neem ik bij voorbaat al niet serieus.
-edit-
Schietsport is gewoon mijn hobby, dat heeft niets met stoer doen te maken.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:43 schreef Ticker het volgende:
[..]
![]()
Bizarre post zeg...
En dat van iemand die het stoer vind om een pistool in zijn icoon tentoon te stellen.
Maar goed posts als dit voegen serieus weinig toe.
Een mening vraag ik, maar een loos argument over dat ik mogelijk babies ga doodmaken? Euhm wie is er nu de fantast?
Nee weet je wat, doe jij dat eens niet, en ga verder met je leven waarschijnlijk is het teveel materiaal voor je.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Schietsport is gewoon mijn hobby, dat heeft niets met stoer doen te maken.
Maar je bent echt niet gezond bezig, dat is al meteen duidelijlk. Je dogmatische zekerheid, het soort bronnen dat je aanhaalt, en de verbanden die je probeert te zien schetsen allemaal het beeld van iemand die ze niet op een rijtje heeft.
Ik weet dat je geen tegenspraak wilt horen, je voelt je net zo speciaal nu je jezelf overtuigd hebt van deze 'ontdekking'. Maar doe eens een stapje terug, kijk eens even objectief en rationeel naar de verbanden die je legt en de conclusies die je daaraan verbindt..
quote:Op zondag 8 februari 2009 00:04 schreef Mefistoteles het volgende:
Heel veel "conspiracy" komt rechtreeks uit een collectieve opeenstapeling van waanideën veroorzaakt door mariuana etcetera.
Je moet je voorstellen dat als een hele hoop vertroebelde hersenen samenwerken, je een beweging krijgt van "conspiracy-theories", <snip>
Hoe serieus denk je dan dat men je gaat nemen als je bijv met ingekleurde maanfoto's komt?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:52 schreef Ticker het volgende:
[..]
Nee weet je wat, doe jij dat eens niet, en ga verder met je leven waarschijnlijk is het teveel materiaal voor je.
quote:Op zondag 8 februari 2009 15:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoe serieus denk je dan dat men je gaat nemen als je bijv met ingekleurde maanfoto's komt?
Door te beginnen met Sitchin leg je alleen een basis, van daaruit bouw je uit en zoek je wat de feiten zijn.quote:Op zondag 8 februari 2009 19:34 schreef Dibble het volgende:
In het begin geloofde ik ook al deze shit maar na een beetje onderzoek kom erachter dat de meeste uit de duim gezogen isheb zelfs Boek van Sitchin ( De Twaalfde Planeer) uitgelezen en hield me echt in z'n greep. Maar na een beetje logisch denken en wetenschappelijke feiten door te nemen kom je erachter dat het 1 pot nat is. Maargoed, misschien wordt de film nog wat.
Wat heeft dat er mee te maken?quote:
Kom op nou, haal voor een keer je kop eens uit het zand!!! Bang voor the big picture?quote:
Waarom zou de overheid dat geheim willen houden. En bovendien, als ze dit geheim willen houden, waarom zouden ze dan de foto's waarop het bewijs staat vrijgeven.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom op nou, haal voor een keer je kop eens uit het zand!!! Bang voor the big picture?
Hier onder de zwart/wit versie, waar duidelijk iets anders is te zien dan wat je op de maan mag verwachten, tenminste zo geeft NASA ons te kennen.
We zien 'iets' maar in dit contrast is het er lastig uit te halen. Logisch, we zien ook 3 dimensionaal en in kleur. Dit is 2-D en zwart/wit.
[ afbeelding ]
Ik heb hier een 3 punten eruit gehaal wat erg belangrijk is als het gaat om 'het begrijpen' van waar je naar kijkt.
Punt 1 geeft een reflecterend stuk aan. Reflectie op een koepel, de zogenaamde dome structuur waar vooral door Hoagland veel over gepraat wordt.
Punt 2 geeft de uiterste lijn, ofwel de buitenlijn van de koepel weer.
Punt 3 toont aan, dat het overige deel, laten we het, het harde stuk noemen, onder de koepel door te zien is. Dus inderdaad de dome is zoals de naam zegt een koepel, in dit geval van glas. Een blauwe kleur hieraan geven is helemaal niet zo raar, vandaar het laatste plaatje nogmaals in kleur!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze doen wel meer domme dingen, vandaar dit topic.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:39 schreef Banthum het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid dat geheim willen houden. En bovendien, als ze dit geheim willen houden, waarom zouden ze dan de foto's waarop het bewijs staat vrijgeven.
Als men niet op de maan is geweest, hoe verklaar je dan de spiegels die op de maan zijn bevestigd waarmee we de afstand vanaf aarde naar de maan kunnen berekenen?quote:Op maandag 9 februari 2009 10:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ze doen wel meer domme dingen, vandaar dit topic.
Niet alles is geheim te houden.
Disclosure wordt in compartimenten gedaan, en later weer terug gedraait.
Kijken hoe de impact is en hoe lang het duurt voordat mensen gaan reageren.
Heeft nu bijna 40 jaar geduurt voordat de theorie dat ze helemaal niet op de maan geweest zijn weerlegd wordt, nu blijkt het zelfs de hele andere kant van de waarheid te zijn.
Maar zelfs dit alles is gissen naar de reden. Feit is wel dat we het zien, toch?
Of zie jij 'zand en stof' op de foto's?
Lees me post nou nog eens.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:08 schreef Banthum het volgende:
[..]
Als men niet op de maan is geweest, hoe verklaar je dan de spiegels die op de maan zijn bevestigd waarmee we de afstand vanaf aarde naar de maan kunnen berekenen?
Ik zag eerst een schildpad en toen een ring met een steen er in. Uhm. Mja.quote:
Is ook de orginele (big picture) foto ergens te bekijken? Dit zou voor hetzelfde geldt een sterk uitvergrote kiezelsteen kunnen zijn op een maanfoto.. we hebben geen referentiepunten.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom op nou, haal voor een keer je kop eens uit het zand!!! Bang voor the big picture?
Om het samen te vatten komt het hier op neer.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
@ Ticker.
Ten eerste leuk topicmaar kan je ook van alles wat je gamaakt hebt een samenvatting maken?
Ten tweede kan jij je iets meer uitweiden over Obama? in de president verkiezingen vond ik hem echt overtuigend en had hij doortastende dingen die hij aanhaalde wat hij wou veranderen. Maar nu is hij president en vind ik het allemaal wel wat tegen vallen.
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:27 schreef Ticker het volgende:
Obama is voornamelijk bekend op het internet door zijn aparte manier van optreden. Tijdens grote toespraken, heeft zijn manier van doen iets weg van onbewuste boodschappen.
Terwijl hij tijdens interviews ineens weer heel anders is.
Oh, naief, ik dacht dat ie gewoon van de autocue aan het lezen was.quote:Waarom spreekt Barack Obama tijdens speeches zo traag en met korte op onlogische plaatsen afgebroken zinnen, terwijl hij in debatten gewoon spreekt als u en ik? [..] Het antwoord zal u misschien verbazen: omdat Barack Obama u probeert te hypnotiseren en brainwashen.
Je roept maar wat. Je bent kudde volk met een opgelegde mening. Sorry hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:32 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
[..]
Oh, naief, ik dacht dat ie gewoon van de autocue aan het lezen was.
Wat betreft Obama, vind ik ook dat er wel wat in zit met die lichaams taal hij probeert de mensen op een bepaalde manier te indoctrineren en iedereen trapt er als makke schaapjes in. Maar hij zou dan toch wel een keer door de mand moeten vallen, want het is toch ook zijn streve om de economie weer overeind te helpen.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
Om het samen te vatten komt het hier op neer.
De huidige regeringen over de wereld, zijn verspreidingen van oude families en tradities van de oude culturen. Voornamelijk de Engelse en Amerikaanse invloeden kunnen we herleiden naar een traditie en geloofsovertuiging uit die van Babylon.
Doordat er in het openbaar wordt gecommuniceerd doormiddel van symbolen, manier van handschudden, uitspraken.
Het plan wat zich lijkt te ontvouwen in een soort symbolische heropbouw van Babylon. Het oude Babylon zou volgens de verhalen verwoest zijn door de Goden, nadat deze woest waren geworden.
We praten dus over een soort van oorlog achter de schermen, wat zich opnieuw afspeelt. Wie zijn alleen die goden? En waarom krijgen we een 'make-believe' verhaal te horen dat er 1 god is volgens de islam en het christendom. Deze machten met gigantisch veel kennis (boeken, scrollen, oralen etc, alles hebben zij tot hun beschikking, wat wij op internet lezen is alleen maar hetgeen wat iemand die zich hierin verdiept, publiceert en openbaart) weten dat er in het verleden iets heel anders speelde dan tegenwoordig wordt verteld.
De regeringen spelen dit spel mee en moedigen dit aan, zogenaamd onder de noemer christenen en islamieten. Maar als we verder zoeken blijken deze mensen achter gesloten deuren in clubjes te zitten die dubieuse praktijken erop na houden. Zoals het timen van bepaalde gebeurtenissen op datums die blijkbaar samenlopen met zonne cyclussen en andere getallen die te herleiden zijn via het heelal de pkaneten en de sterren.
Dat is het laat maar zeggen in een notendop. De feiten die ik op pagina 1 toon is natuurlijk maar een tip van de sluier die door schrijvers en oud-ingewijde zijn ontrafeld. Het is allemaal zo extreem dat je alleen daardoor al gaat twijfelen of iemand wel tot zoiets in staat is. Bedoel het is je bloed eigen regering.. blijkbaar zijn we allemaal zo geindoctrineerd van hun 'goedheid' dat twijfelen bij de meeste niet eens in ze opkomt. En wie dat wel doet, die moet wel gek zijn.
Obama is voornamelijk bekend op het internet door zijn aparte manier van optreden. Tijdens grote toespraken, heeft zijn manier van doen iets weg van onbewuste boodschappen.
Terwijl hij tijdens interviews ineens weer heel anders is.
Ik kan een zwarte president, en een met veel gevoel voor humor alleen maar toe juichen, maar de tijd naar het objectief bekijken van het grote amerikaanse presidenten poppenspel is voorbij. We komen alleen telkens pas te laat achter de informatie over wie de persoon nu in werkelijkheid is. En dat komt omdat wij als volk achter de feiten aan lopen.
Dit verhaal is niet te overzien. Overal op internet en in boeken zijn diverse stukken ontrafeld, niemand heeft the big picture door behalve zij die weten waarom en wat er speelt.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:17 schreef RM-rf het volgende:
Om heel eerlijk te zeggen is dat verhaal lastig te volgen om dat het allemaal veels te 'algemeen' en 'groots' gedacht is ....
er worden toevntallen dingen allemaal op random overeenkomsten of 'gedachten' bij elkaar gezocht en dan hard geroepen dat er 'een verband is' ...
natuurlijk _is_ dat er ook, omdat nu eenmaal alles een 'verband' heeft... dat te vinden is gewoon een kwestie van eventjes zoeken en je vind altijd een overeekomst of een opvallend verband.
noem at random twee onsamenhangende elementen , gebeurtenissen of voorvallen en natuurlijk kun je met een paar stappen opeens een 'leuke' opvallendheid ervan creeren...
zeker als je met wat vage geblurde foto's gaat werken of standaard symboliek.
Ook bv natuurfoto's kennen vaak en zeker overeenkomst, zoals in die Spiralen, domweg omdat dat naturkundige processen zijn die veelal op dezelfde principes gebaseerd zijn: warbij de menselijke hersnenen naturlijk het liefste altijd ee 'mooiste' en mest geordende natuurfoto's uitzoekt, omdat die 'makkelijk' te bezien zijn.... de mensenleijk hersnen heeft meer moeite met het behapstukken van chaos dan van ordening.
Zo werken nu eenmaal per definitie de menselijke hersenen: deze zijn steengeil op het zoeken naar 'verbanden' of 'referentiekaders'... aan de hand van die referenties word zulke kennis ook opgeslagen.
en altijd heeft hierbij een mooi geordende of regelmatige structuur een groot voordeel, is makkelijker te herinneren en dit vind de mens ook snel 'mooier'
Om echt leesbaar te worden denk ik wel dat het noodzakelijk is in zo'n verhaal ook een duidelijke Synopsis aan te geven, een samenvatting en 'basis' van wat je wilt beweren
Geen ideequote:Op maandag 9 februari 2009 11:38 schreef phpmystyle het volgende:
Ik moet wel zeggen dat jij uit sommige perspectiefen wel heel doem denkerig denkt. En wat is de conclusie wat er in de toekomst gaat gebeuren met de wereld/cultuur/religie/bevolkingen/.
Nee, jouw mening is lekker gefundeerd. Je kent me nieteens.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je roept maar wat. Je bent kudde volk met een opgelegde mening. Sorry hoor.
Je reageert binnen no-time op een post. Trekt daar een conclusie uit, maar verdiept je dus totaal niet in de materie. Of heb je al die fragmenten en teksten van de links over Obama al gelezen? Never nooit niet.
Jammer man, je begon zo normaal in dit topic.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:49 schreef Dibble het volgende:
TS is zo'n type denk ik die vanaf z'n zolderkamertje allemaal grote uitspraken doet dat hij het allemaal weet en alles doorheeft wat er achter de schermen gebeurt maar zelf nooit buitenkomt
Waarom vraag je _wat_ ik wil bewijzen? Ik toon diverse dingen aan, wat ik er voor jou mee bewijs haal je er zelf maar uit. Ik weet niet in hoeverre jij nog met je hoofd in Neverland zit. Schijnbaar totaal, want als je ineens gaat aanhalen dat we allemaal van rijke en adele families afkomen, vol met tradities ben je toch wel ver heen hoor.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:43 schreef RM-rf het volgende:
Maar _wat_ bewijs je nu eigenlijk of doe je een poging toe ...?
natuurlijk zijn mensen ie nu leven allemaal afstammelingen van oude familes en 'cultuur' is vooral gebaseerd op het overnemen van oude symboliek, grafische symbolen worden vaak hergebruikt omdat ze 'herkenbaar' zijn.
Mensen die in sociale groepen leven halen een deel van hun idnetiteit aan een 'herkenbare' symboliek die samenvalt met dat 'groepsgevoel'.
en idd, ook de behoefte van mensen op een bepaalde 'datum' iets te doen, is een natuurlijk iets ..
hoeveel mensen vieren niet jaarlijks hun 'geboortedag' op een dag doe toevallig precies 365 of 366 dagen x een getal dat als hun 'leeftijd' gezien wordt, nadat ze geboren zijn...
Een 'reele' of erg rationeel verklaarbaar iets is dat niet, het heeft vooral een emotionele waarde en die emotionele waarde hangt weer sterk samen met het groeps-gevoel... je viert die verjaardag met mensen binnen je direkte sociale omgeving.
biologisch wetenschappelijk zou je de leeftijd bv eigenlijk beter te kunnen kopellen aan geestelijke (intelligentie en of geestelijk) en/of lichamelijke ontwikkeling..
Dat wordt overigens ook bij veel culturen ook gedaan, de 'volwasssenheid' die jeugdigen bereikt wordt dan ook gevierd na bv lichamelijk gebeurtenissen (bv de eerste menstruatie)
eventjes ter afkoeling ... ik wil je in tegenstelling tot anderen hier niet met persoonlijke aantijgingen aanvallen.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Waarom vraag je _wat_ ik wil bewijzen? Ik toon diverse dingen aan, wat ik er voor jou mee bewijs haal je er zelf maar uit. Ik weet niet in hoeverre jij nog met je hoofd in Neverland zit. Schijnbaar totaal, want als je ineens gaat aanhalen dat we allemaal van rijke en adele families afkomen, vol met tradities ben je toch wel ver heen hoor.
Vriend, je toont helemaal niks aan. Zeker nooit een wetenschappelijke opleiding gedaan, want dan zou je weten dat er wel iets meer nodig is om een stelling te bewijzen, dan een paar filmpjes op YT.quote:
Kom er later op terug, effe werken nu!quote:Op maandag 9 februari 2009 12:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eventjes ter afkoeling ... ik wil je in tegenstelling tot anderen hier niet met persoonlijke aantijgingen aanvallen.
en wat mij betreft mag gerust een mod die ergerlijke persoonlijke toeschrijvingen van beide kanten die gaan op een 'jij bent dit'- of 'jij bent dat'-manier, weg-modereren... dat voegt weinig toe
maar ik ben gewoon geintersseerd in de achtergronden van je gedachtegangen.
Ook al vind ik er verdeer niet zoveel bezonders aan, omdat het niet veel meer is dan een hoop al dan niet bekende verbanden op te lepelen die je onbeperkt op internet kunt vinden.
(Internet is een goudmijn van 'verbanden-zoekerij).
Wat me veel meer zou intersseeren is je daadwerkelijk eigen persoonlijke conclusie die je eraan verbind (en nee, tot nu toe vind ik weinig persoonlijks aan een algemeen verhaal over Obama, vrijmetselaars en de 'symbolische herbouw van babylon' ... al zou dat kunnen veranderen als je misschien wat verdere uitleg geeft ervan in je eigen woorden)
aan·to·nen toonde -, h -getoond 1 laten zien 2 de waarheid van iets bewijzenquote:Op maandag 9 februari 2009 12:22 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Vriend, je toont helemaal niks aan. Zeker nooit een wetenschappelijke opleiding gedaan, want dan zou je weten dat er wel iets meer nodig is om een stelling te bewijzen, dan een paar filmpjes op YT.
quote:Op maandag 9 februari 2009 12:27 schreef Ticker het volgende:
[..]
aan·to·nen toonde -, h -getoond 1 laten zien 2 de waarheid van iets bewijzen
En ik denk trouwens niet dat we elkaar als vriend kunnen aanspreken.
Vind je manier van argumenteren namelijk tegen het zwakbegaafde aan.
Doe eens een poging (in een eigen topic), kijken hoe ver je komt.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:30 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Op zo'n manier kan ik ook het bestaan van Pokémon "aantonen".
Kijk eens wat vaker in de spiegel...quote:Op maandag 9 februari 2009 12:32 schreef Ticker het volgende:
[..]
Doe eens een poging (in een eigen topic), kijken hoe ver je komt.
Grootspraak is altijd heerlijk om te zien.
Oh sorry je opent toch geen topic? Als je wilt chatten ofzo: chat.nlquote:Op maandag 9 februari 2009 12:33 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Kijk eens wat vaker in de spiegel...
quote:Op maandag 9 februari 2009 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat geen van ons de absolute waarheid in pacht heeft, ook al die docu makers niet. Echter, er zit wel degelijk een luchtje aan bepaalde zaken. Zo ben ik er van overtuigd dat wereldleiders slechts marionetten zijn van de echte machthebbers, het zou zelfs vreemd zijn als dat niet zo was.
Of de echte machthebbers ons allemaal tot slaaf willen maken, zoals Alex Jones beweert, dat is dan weer een tweede.
Alex Jones is een paniek zaaier eerste klas. Die grijpt inderdaad alles aan om weer eens lekker te kunnen schreeuwen op zijn radio zender.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik denk dat geen van ons de absolute waarheid in pacht heeft, ook al die docu makers niet. Echter, er zit wel degelijk een luchtje aan bepaalde zaken. Zo ben ik er van overtuigd dat wereldleiders slechts marionetten zijn van de echte machthebbers, het zou zelfs vreemd zijn als dat niet zo was.
Of de echte machthebbers ons allemaal tot slaaf willen maken, zoals Alex Jones beweert, dat is dan weer een tweede.
Dat het een koepel zou zijn maak je er zelf van. Dan kan je best leuk aan het kleuren slaan... het voegt nou niet echt bepaald realiteit toe. Dan kan ik net zo goed een krater paars stiften en beweren dat sommige kraters op de maan paars zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:18 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier onder de zwart/wit versie, waar duidelijk iets anders is te zien dan wat je op de maan mag verwachten, tenminste zo geeft NASA ons te kennen.
We zien 'iets' maar in dit contrast is het er lastig uit te halen. Logisch, we zien ook 3 dimensionaal en in kleur. Dit is 2-D en zwart/wit.
[ afbeelding ]
Ik heb hier een 3 punten eruit gehaal wat erg belangrijk is als het gaat om 'het begrijpen' van waar je naar kijkt.
Punt 1 geeft een reflecterend stuk aan. Reflectie op een koepel, de zogenaamde dome structuur waar vooral door Hoagland veel over gepraat wordt.
Punt 2 geeft de uiterste lijn, ofwel de buitenlijn van de koepel weer.
Punt 3 toont aan, dat het overige deel, laten we het, het harde stuk noemen, onder de koepel door te zien is. Dus inderdaad de dome is zoals de naam zegt een koepel, in dit geval van glas. Een blauwe kleur hieraan geven is helemaal niet zo raar, vandaar het laatste plaatje nogmaals in kleur!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar... dan is het toch nog steeds een krater??quote:Op maandag 9 februari 2009 16:44 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat het een koepel zou zijn maak je er zelf van. Dan kan je best leuk aan het kleuren slaan... het voegt nou niet echt bepaald realiteit toe. Dan kan ik net zo goed een krater paars stiften en beweren dat sommige kraters op de maan paars zijn.
Dit is niet de enige foto er zijn er echt talloze.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is ook de orginele (big picture) foto ergens te bekijken? Dit zou voor hetzelfde geldt een sterk uitvergrote kiezelsteen kunnen zijn op een maanfoto.. we hebben geen referentiepunten.
Precies... gewoon een krater, heuvel, hoogland, imaging artefact etc.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Maar... dan is het toch nog steeds een krater??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |