abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58500607
Een preview:

Adam and Eve ate the forbidden fruit from the Tree of Knowledge (Gnosis) and were expelled from Eden (delight). Now, anyone who would return to Eden can.

Temptation. The serpent. The expulsion from Paradise. Archetypal stories that have moved millions of human beings: but who has understood their real meaning? Theories abound, but humanity remains suffering in the wilderness.

Now, the wisdom upon which all the world's great religions are grounded is revealed. Behold the Great Arcanum: the tremendous secret fiercely protected for centuries.

Behold the true heart of all great religions and mystical traditions: the Path of the Razor's Edge, the exact science to awaken the consciousness and free the soul from suffering.

The road to return to Eden is revealed; it is time for man and woman to rectify their mistake and return to their true home.

Enter in through the narrow gate, for wide is the gate and broad is the way that leads to destruction, and many are they who enter in through it. For narrow is the gate and straitened the way that leads to life, and they are few who find it. – Jesus of Nazareth

(uit www.gnosticvideos.org)
  maandag 5 mei 2008 @ 22:15:57 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58500856
Ik snap geen zak van je tekst, kan het ook in het Nederlands aub?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 5 mei 2008 @ 22:30:38 #3
175985 Silaz
drie bier
pi_58501185
helemaal gelijk aan rosbief.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 5 mei 2008 @ 22:34:58 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58501276
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:15 schreef Rosbief het volgende:
Ik snap geen zak van je tekst, kan het ook in het Nederlands aub?
Nee, want dan blijkt het pompeuze overgedramatiseerde onzin te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58502284
Misschien is de tekst erbij een beetje teveel info en verwarrend.
Ik zou zeggen, als de preview je aanspreekt, lees verder, spreekt hij je niet aan, laat het links liggen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:13:27 #6
214644 Bobseltje
Grootlandbezitter
pi_58523003
Neuken om in het paradijs te komen?
pi_58523634
Zit nu de hele docu te bekijken. De bijbel wordt compleet verkeerd uitgelegd, dit is regelrechte misleiding en leugens. Geloof hier alsjeblieft niets van.
pi_58541883
Verkeerd uitgelegd?

De bijbel is altijd naar eigen wens vanuit het hebreeuws vertaald, dus al eeuwenlang verkeerd uitgelegd.
Het schijnt zo te zijn dat tientallen verschillende benaming voor goddelijke aspecten lukraak naar God zijn vertaald destijds.

Het gaat er dus over dat het "wedergeboren worden" zoals het in de bijbel staat, niks te maken heeft met iets gaan geloven of stoppen met iets te geloven.
Maar dat het logischerwijs zoals elk "geboren worden" een sexueel probleem is.
pi_58542465
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:47 schreef Gnosis het volgende:
Verkeerd uitgelegd?

De bijbel is altijd naar eigen wens vanuit het hebreeuws vertaald, dus al eeuwenlang verkeerd uitgelegd.
Het schijnt zo te zijn dat tientallen verschillende benaming voor goddelijke aspecten lukraak naar God zijn vertaald destijds.

Het gaat er dus over dat het "wedergeboren worden" zoals het in de bijbel staat, niks te maken heeft met iets gaan geloven of stoppen met iets te geloven.
Maar dat het logischerwijs zoals elk "geboren worden" een sexueel probleem is.
Naast alles wat hier al over geschreven geword, kan ik uit eigen ervaring spreken, je kan de bijbel lezen zoals het er staat, er zit geen geheime boodschap over sex in. Zodra je de doctrine neemt voor wat ie is en er naar leeft, weet je dat het precies is wat het zegt. Het wedergeboren worden is een spiritueel sterven van de oude zondige mens en de recreatie van een nieuwe mens in christus, in staat om het goede te doen, gevuld met geloof, God in het hart. Geen daad van sex die dat kan veroorzaken.

De leer in deze video is satanistisch, een misleiding. Trap er alsjeblieft niet in.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:38:42 #10
pi_58543073
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

De leer in deze video is satanistisch, een misleiding. Trap er alsjeblieft niet in.
Dat maken we zelf nog wel uit. Je hele religie is zo corrupt als de pest, dus veel slechter kunnen we het niet maken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58545064
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maken we zelf nog wel uit. Je hele religie is zo corrupt als de pest, dus veel slechter kunnen we het niet maken.
Ik vraag alleen maar of je er niet in wil trappen. Of je dat dan wel doet, moet je zelf weten.
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:54:52 #12
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58547370
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vraag alleen maar of je er niet in wil trappen. Of je dat dan wel doet, moet je zelf weten.
Dat is jouw vraag even zo relevant als dat ik jou zou vragen om niet in een sloot te springen in dit geval.
Er is toch een duidelijke hint en intensie dat jij hier je eigen geloof zit te verdedigen en tevens deze aan ons zit te verkondigen.
Persoonlijk vraag ik mij af wat een Christen dan in TRU doet sowieso, daar het over dingen gaan die onmogelijk zouden zijn aldus jullie religie.
Correct me if I am wrong, misschien ben je helemaal niet gelovig maar gezien je suggestie naar ons na het spreken over hoe het wel zit met de bijbel en Christus is het voor mij op dit moment een simpel 1 + 1 = 2 sommetje!
pi_58547877
Kundalini-yoga?
pi_58547883
Sexmagick?
pi_58547898
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:49 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Sexmagick?
11 lessons in higher Sex Magick van Kraig is een aanrader. Geen onzin, gewoon doen.
pi_58550141
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 07:54 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat is jouw vraag even zo relevant als dat ik jou zou vragen om niet in een sloot te springen in dit geval.
Er is toch een duidelijke hint en intensie dat jij hier je eigen geloof zit te verdedigen en tevens deze aan ons zit te verkondigen.
Persoonlijk vraag ik mij af wat een Christen dan in TRU doet sowieso, daar het over dingen gaan die onmogelijk zouden zijn aldus jullie religie.
Correct me if I am wrong, misschien ben je helemaal niet gelovig maar gezien je suggestie naar ons na het spreken over hoe het wel zit met de bijbel en Christus is het voor mij op dit moment een simpel 1 + 1 = 2 sommetje!
Ja ik ben zeker wel gelovig! En heb altijd al in Tru gezeten, ik was zelf eerst ook een new age hippie, trippend op paddo's en XTC, de sexgod of eigenlijk mezelf aanbiddende, ik geloofde ook in dit soort dingen.

Ik plaatste die opmerking omdat ik geloof dat dit soort filmpjes de bijbel volledig omdraaien onder het mom van 'geheime kennis', en dat is een vorm van misleiding. Ik geloof dat omdat ik er iets meer over bestudeerd heb de laatste jaren dan alleen dit filmpje. Ik zou het egoistisch van me vinden om dat voor mezelf te houden.

Ik weet echter ook dat de reacties altijd verdedigend zijn, en da's prima. Moet iedereen voor zichzelf weten.

Het lastige met dit soort dingen is dat het al snel opdringerig over komt. Ik vraag me af hoe je dit soort dingen dan ook op een juiste manier kan brengen, door de dingen wel te benoemen zoals ze zijn, omdat ik en velen met mij het gechecked en geverifieerd hebben, zonder betweterig over te komen. Is best lastig.

Verder worden in TRU heel veel zaken besproken die de bijbel ook behandelt. Spiritisme, magie, astrologie, toekomstvoorspellen, channelen, conspiracy's, etcetera, het zit er allemaal in. Volgens de bijbel is het echter allemaal demonisch van aard, en uit eigen studie heb ik ook geconcludeerd dat dat zo is.
pi_58550937

[ Bericht 83% gewijzigd door Gnosis op 08-05-2008 12:09:47 ]
pi_58551755
De bijbel is omgedraait door de dezelfde mensen die een sexueel systeem bedachten dat schijnbaar tot pedofilie blijkt te lijden (kinderlijken bij het vaticaan, "priesters" die perverteren)

Deze film zet niet aan tot channeling, spiritisme of fanatisme.
Maar tot een gezond gebruik van sexualiteit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gnosis op 08-05-2008 12:18:59 ]
pi_58552115
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:13 schreef Gnosis het volgende:
De bijbel is omgedraait door de dezelfde mensen die een sexueel systeem bedachten dat schijnbaar tot pedofilie blijkt te lijden (kinderlijken bij het vaticaan, "priesters" die perverteren)
Ik heb me ook in de katholieke kerk verdiept. Daar blijkt inderdaad een hoop mis mee te zijn gegaan, ben ik het volledig mee eens. De top blijkt niet eens christelijk te zijn, maar het tegenovergestelde.
quote:
Deze film zet niet aan tot channeling, spiritisme of fanatisme.
Dat zeg ik ook niet, wil alleen maar zeggen dat dat onderwerpen zijn die doorgaans in TRU besproken worden, maar ook in de bijbel.
quote:
Maar tot een gezond gebruik van sexualiteit.
Er is geen gezondere vorm van sexualiteit dan sex in een ware liefdesrelatie tussen 2 mensen. Dat hoeft niet verheven te worden tot iets goddelijks.
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:10:11 #21
pi_58552999
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Het lastige met dit soort dingen is dat het al snel opdringerig over komt. Ik vraag me af hoe je dit soort dingen dan ook op een juiste manier kan brengen, door de dingen wel te benoemen zoals ze zijn, omdat ik en velen met mij het gechecked en geverifieerd hebben, zonder betweterig over te komen. Is best lastig.
Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden. Het soort onderzoek dat jij doet is slecht een vorm van religie, geen wetenschap.
pi_58557304
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden. Het soort onderzoek dat jij doet is slecht een vorm van religie, geen wetenschap.
Ik heb niets met wat andere gelovigen in WFL beweren te maken. Mijn onderzoek was literatuuronderzoek, en dat is wetenschap.
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:09:51 #23
pi_58557561
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb niets met wat andere gelovigen in WFL beweren te maken. Mijn onderzoek was literatuuronderzoek, en dat is wetenschap.
Je leest wat andere gelovigen van hun eigen religie vinden en dat vind jij "onderzoek" waaruit je mag concluderen dat mensen die het niet met je eens zijn de bijbel verkeerd interpreteren?

pi_58558228
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je leest wat andere gelovigen van hun eigen religie vinden en dat vind jij "onderzoek" waaruit je mag concluderen dat mensen die het niet met je eens zijn de bijbel verkeerd interpreteren?

Nee.
pi_58559230
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden.
Yeah right.

Heb je voorbeelden?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')