abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58500607
Een preview:

Adam and Eve ate the forbidden fruit from the Tree of Knowledge (Gnosis) and were expelled from Eden (delight). Now, anyone who would return to Eden can.

Temptation. The serpent. The expulsion from Paradise. Archetypal stories that have moved millions of human beings: but who has understood their real meaning? Theories abound, but humanity remains suffering in the wilderness.

Now, the wisdom upon which all the world's great religions are grounded is revealed. Behold the Great Arcanum: the tremendous secret fiercely protected for centuries.

Behold the true heart of all great religions and mystical traditions: the Path of the Razor's Edge, the exact science to awaken the consciousness and free the soul from suffering.

The road to return to Eden is revealed; it is time for man and woman to rectify their mistake and return to their true home.

Enter in through the narrow gate, for wide is the gate and broad is the way that leads to destruction, and many are they who enter in through it. For narrow is the gate and straitened the way that leads to life, and they are few who find it. – Jesus of Nazareth

(uit www.gnosticvideos.org)
  maandag 5 mei 2008 @ 22:15:57 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_58500856
Ik snap geen zak van je tekst, kan het ook in het Nederlands aub?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 5 mei 2008 @ 22:30:38 #3
175985 Silaz
drie bier
pi_58501185
helemaal gelijk aan rosbief.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  maandag 5 mei 2008 @ 22:34:58 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58501276
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:15 schreef Rosbief het volgende:
Ik snap geen zak van je tekst, kan het ook in het Nederlands aub?
Nee, want dan blijkt het pompeuze overgedramatiseerde onzin te zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58502284
Misschien is de tekst erbij een beetje teveel info en verwarrend.
Ik zou zeggen, als de preview je aanspreekt, lees verder, spreekt hij je niet aan, laat het links liggen.
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:13:27 #6
214644 Bobseltje
Grootlandbezitter
pi_58523003
Neuken om in het paradijs te komen?
pi_58523634
Zit nu de hele docu te bekijken. De bijbel wordt compleet verkeerd uitgelegd, dit is regelrechte misleiding en leugens. Geloof hier alsjeblieft niets van.
pi_58541883
Verkeerd uitgelegd?

De bijbel is altijd naar eigen wens vanuit het hebreeuws vertaald, dus al eeuwenlang verkeerd uitgelegd.
Het schijnt zo te zijn dat tientallen verschillende benaming voor goddelijke aspecten lukraak naar God zijn vertaald destijds.

Het gaat er dus over dat het "wedergeboren worden" zoals het in de bijbel staat, niks te maken heeft met iets gaan geloven of stoppen met iets te geloven.
Maar dat het logischerwijs zoals elk "geboren worden" een sexueel probleem is.
pi_58542465
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:47 schreef Gnosis het volgende:
Verkeerd uitgelegd?

De bijbel is altijd naar eigen wens vanuit het hebreeuws vertaald, dus al eeuwenlang verkeerd uitgelegd.
Het schijnt zo te zijn dat tientallen verschillende benaming voor goddelijke aspecten lukraak naar God zijn vertaald destijds.

Het gaat er dus over dat het "wedergeboren worden" zoals het in de bijbel staat, niks te maken heeft met iets gaan geloven of stoppen met iets te geloven.
Maar dat het logischerwijs zoals elk "geboren worden" een sexueel probleem is.
Naast alles wat hier al over geschreven geword, kan ik uit eigen ervaring spreken, je kan de bijbel lezen zoals het er staat, er zit geen geheime boodschap over sex in. Zodra je de doctrine neemt voor wat ie is en er naar leeft, weet je dat het precies is wat het zegt. Het wedergeboren worden is een spiritueel sterven van de oude zondige mens en de recreatie van een nieuwe mens in christus, in staat om het goede te doen, gevuld met geloof, God in het hart. Geen daad van sex die dat kan veroorzaken.

De leer in deze video is satanistisch, een misleiding. Trap er alsjeblieft niet in.
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:38:42 #10
pi_58543073
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

De leer in deze video is satanistisch, een misleiding. Trap er alsjeblieft niet in.
Dat maken we zelf nog wel uit. Je hele religie is zo corrupt als de pest, dus veel slechter kunnen we het niet maken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58545064
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 22:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maken we zelf nog wel uit. Je hele religie is zo corrupt als de pest, dus veel slechter kunnen we het niet maken.
Ik vraag alleen maar of je er niet in wil trappen. Of je dat dan wel doet, moet je zelf weten.
  donderdag 8 mei 2008 @ 07:54:52 #12
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58547370
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vraag alleen maar of je er niet in wil trappen. Of je dat dan wel doet, moet je zelf weten.
Dat is jouw vraag even zo relevant als dat ik jou zou vragen om niet in een sloot te springen in dit geval.
Er is toch een duidelijke hint en intensie dat jij hier je eigen geloof zit te verdedigen en tevens deze aan ons zit te verkondigen.
Persoonlijk vraag ik mij af wat een Christen dan in TRU doet sowieso, daar het over dingen gaan die onmogelijk zouden zijn aldus jullie religie.
Correct me if I am wrong, misschien ben je helemaal niet gelovig maar gezien je suggestie naar ons na het spreken over hoe het wel zit met de bijbel en Christus is het voor mij op dit moment een simpel 1 + 1 = 2 sommetje!
pi_58547877
Kundalini-yoga?
pi_58547883
Sexmagick?
pi_58547898
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 08:49 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Sexmagick?
11 lessons in higher Sex Magick van Kraig is een aanrader. Geen onzin, gewoon doen.
pi_58550141
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 07:54 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat is jouw vraag even zo relevant als dat ik jou zou vragen om niet in een sloot te springen in dit geval.
Er is toch een duidelijke hint en intensie dat jij hier je eigen geloof zit te verdedigen en tevens deze aan ons zit te verkondigen.
Persoonlijk vraag ik mij af wat een Christen dan in TRU doet sowieso, daar het over dingen gaan die onmogelijk zouden zijn aldus jullie religie.
Correct me if I am wrong, misschien ben je helemaal niet gelovig maar gezien je suggestie naar ons na het spreken over hoe het wel zit met de bijbel en Christus is het voor mij op dit moment een simpel 1 + 1 = 2 sommetje!
Ja ik ben zeker wel gelovig! En heb altijd al in Tru gezeten, ik was zelf eerst ook een new age hippie, trippend op paddo's en XTC, de sexgod of eigenlijk mezelf aanbiddende, ik geloofde ook in dit soort dingen.

Ik plaatste die opmerking omdat ik geloof dat dit soort filmpjes de bijbel volledig omdraaien onder het mom van 'geheime kennis', en dat is een vorm van misleiding. Ik geloof dat omdat ik er iets meer over bestudeerd heb de laatste jaren dan alleen dit filmpje. Ik zou het egoistisch van me vinden om dat voor mezelf te houden.

Ik weet echter ook dat de reacties altijd verdedigend zijn, en da's prima. Moet iedereen voor zichzelf weten.

Het lastige met dit soort dingen is dat het al snel opdringerig over komt. Ik vraag me af hoe je dit soort dingen dan ook op een juiste manier kan brengen, door de dingen wel te benoemen zoals ze zijn, omdat ik en velen met mij het gechecked en geverifieerd hebben, zonder betweterig over te komen. Is best lastig.

Verder worden in TRU heel veel zaken besproken die de bijbel ook behandelt. Spiritisme, magie, astrologie, toekomstvoorspellen, channelen, conspiracy's, etcetera, het zit er allemaal in. Volgens de bijbel is het echter allemaal demonisch van aard, en uit eigen studie heb ik ook geconcludeerd dat dat zo is.
pi_58550937

[ Bericht 83% gewijzigd door Gnosis op 08-05-2008 12:09:47 ]
pi_58551755
De bijbel is omgedraait door de dezelfde mensen die een sexueel systeem bedachten dat schijnbaar tot pedofilie blijkt te lijden (kinderlijken bij het vaticaan, "priesters" die perverteren)

Deze film zet niet aan tot channeling, spiritisme of fanatisme.
Maar tot een gezond gebruik van sexualiteit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gnosis op 08-05-2008 12:18:59 ]
pi_58552115
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:13 schreef Gnosis het volgende:
De bijbel is omgedraait door de dezelfde mensen die een sexueel systeem bedachten dat schijnbaar tot pedofilie blijkt te lijden (kinderlijken bij het vaticaan, "priesters" die perverteren)
Ik heb me ook in de katholieke kerk verdiept. Daar blijkt inderdaad een hoop mis mee te zijn gegaan, ben ik het volledig mee eens. De top blijkt niet eens christelijk te zijn, maar het tegenovergestelde.
quote:
Deze film zet niet aan tot channeling, spiritisme of fanatisme.
Dat zeg ik ook niet, wil alleen maar zeggen dat dat onderwerpen zijn die doorgaans in TRU besproken worden, maar ook in de bijbel.
quote:
Maar tot een gezond gebruik van sexualiteit.
Er is geen gezondere vorm van sexualiteit dan sex in een ware liefdesrelatie tussen 2 mensen. Dat hoeft niet verheven te worden tot iets goddelijks.
  donderdag 8 mei 2008 @ 13:10:11 #21
pi_58552999
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Het lastige met dit soort dingen is dat het al snel opdringerig over komt. Ik vraag me af hoe je dit soort dingen dan ook op een juiste manier kan brengen, door de dingen wel te benoemen zoals ze zijn, omdat ik en velen met mij het gechecked en geverifieerd hebben, zonder betweterig over te komen. Is best lastig.
Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden. Het soort onderzoek dat jij doet is slecht een vorm van religie, geen wetenschap.
pi_58557304
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden. Het soort onderzoek dat jij doet is slecht een vorm van religie, geen wetenschap.
Ik heb niets met wat andere gelovigen in WFL beweren te maken. Mijn onderzoek was literatuuronderzoek, en dat is wetenschap.
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:09:51 #23
pi_58557561
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 16:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb niets met wat andere gelovigen in WFL beweren te maken. Mijn onderzoek was literatuuronderzoek, en dat is wetenschap.
Je leest wat andere gelovigen van hun eigen religie vinden en dat vind jij "onderzoek" waaruit je mag concluderen dat mensen die het niet met je eens zijn de bijbel verkeerd interpreteren?

pi_58558228
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je leest wat andere gelovigen van hun eigen religie vinden en dat vind jij "onderzoek" waaruit je mag concluderen dat mensen die het niet met je eens zijn de bijbel verkeerd interpreteren?

Nee.
pi_58559230
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 13:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral aangezien de "bevindingen"van veel gelovigen die de bijbel bestuderen in WFL aan de lopende band ondergraven te worden.
Yeah right.

Heb je voorbeelden?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 8 mei 2008 @ 19:09:00 #26
pi_58559520
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 18:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Yeah right.

Heb je voorbeelden?
Al jouw bevindingen die in WFL ondergraven worden.
pi_58560732
laat maar
pi_58563975
(uit http://www.gnosticteachings.org/the-christ)
quote:
The Adorable God Kristos (Christ) comes from archaic cults to the Fire-God. The letters P (Pyre) and X (Cross) are the hieroglyph which represent the generation of the Sacred Fire.

Christ was worshipped in the mysteries of Mithra, Apollo, Aphrodite, Jupiter, Janus, Vesta, Bacchus, Astarte, Demeter, Quetzalcoatl, etc.

The Christic principle has never been absent from any religion. All religions are one. Religion is as inherent to life as humidity is to water. The Great Cosmic Universal Religion becomes modified into thousands of religious forms. Thus, the priests from all religious forms are completely identifiable with one another through the fundamental principles of the Great Cosmic Universal Religion.

Therefore, a basic difference between the Mohammedan priest and the Jewish priest, or between the Pagan priest and the legitimate Christian one, does not exist. Religion is one. Religion is unique and absolutely universal. The ceremonies of the Shinto priest of Japan or of the Mongol Lamas are similar to those ceremonies of the shamans and sorcerers from Africa and Oceania.

When a religious form degenerates, it disappears; yet, the universal life creates new religious forms in order to replace it.

Authentic primeval Gnostic Christianity comes from Paganism. Prior to Paganism, the Cosmic Christ was worshipped in all cults. In Egypt, Christ was Osiris and whosoever incarnated him was an Osirified one. In all ages there have been Masters who have assimilated the Infinite Universal Christic Principle. In Egypt, Hermes was the Christ. In Mexico, the Christ was Quetzalcoatl. In Sacred India, Krishna is Christ. In the Holy Land, the Great Gnostic Jesus, who was educated in the land of Egypt, was the one who had the bliss of assimilating the Universal Christic Principle, and because of this, he was worthy of being re-baptised with the Seity of Fire and of the Cross, Kristos.

The Nazarene, Jesus-Iesus-Zeus, is the modern man who totally incarnates the Universal Christic Principle. Prior to Jesus, many Masters incarnated this Christic principle of Fire.

The Rabbi of Galilee is a God, because he totally incarnated the Cosmic Christ. Hermes, Quetzalcoatl, Krishna are Gods because they also incarnated the Cosmic Christ.

It is necessary to worship the Gods; they help their devotees. "Ask, and it shall be given you... Knock, and it shall be opened unto you."

Sexual Magic is the art of producing Fire. We can produce Fire, develop it and incarnate the Christ only with the Perfect Matrimony. This is how we become Gods.

The Christic Principle is always the same. The Masters who incarnate it are living Buddhas. Among them there are always hierarchies. The Buddha Jesus is the most exalted Initiate of the Universal White Fraternity.

When a religious form has fulfilled its mission, it disintegrates. Jesus the Christ was in fact the initiator of a New Era. Jesus was a religious necessity of that epoch. At the end of the Roman Empire, the Pagan priestly caste had fallen into the most complete disrepute. The multitudes no longer respected the priests and the artists satirised the divine rituals in comedies, sarcastically nicknaming the Divinities of Olympus and Avernus. It is painful to see how these people depicted the God Bacchus as a drunken woman, and at other times caricatured him as a pot-bellied drunkard mounted upon a donkey. They represented the ineffable and blessed Goddess Venus as an adulterous woman who went in search of orgiastic pleasure, followed by Nymphs who were chased by Satyrs in front of Pan and Bacchus.

During that epoch of religious decadence, the people of Greece and Rome did not even respect Mars, the God of War. They sarcastically represented him trapped by Vulcan's invisible net, in the instant of committing adultery with his wife, the beautiful Venus, the way in which they made of the offended one a ridicule, along with the sarcasm, the irony, etc., clearly show the decadence of Paganism. Not even Jupiter-Olympus, the Father of the Gods, escaped profanation for he was sarcastically represented in many satires busy seducing Goddesses, Nymphs and mortals. Priapus became the terror of husbands, and Olympus, the ancient abode of the Gods, became a licentious bacchanal.

The terrible Avernus (inferno) ruled by Pluto, source of terror for innumerable centuries, no longer frightened anybody and became a subject of comedy with intrigues of all kinds, sarcasm and ridicule that made everybody laugh. The anathemas and the excommunications performed by priests, pontiffs, bishops, etc., did not have any effect, because the people no longer respected them. The religious form had fulfilled its mission and its death was inevitable. Most of the priests then degenerated and prostituted themselves in the already degenerate temples of Vesta, Venus-Aphrodite and Apollo.

During that epoch many Pagan priests became vagrants, comedians, puppeteers, beggars. The common people mocked them and ran after them throwing stones. This is how the religious form of Roman Paganism ended. That form had already completed its mission and at that point all that remained was for it to die.

The world needed something new. The universal religion needed to manifest in a new form. Jesus was the initiator of that New Era. Indeed, Jesus the Christ was the Divine Hero of the New Age.

The Nicene Council held in the year 325 A. D. did not create a new hero, as the materialistic swine suppose. In the Nicene Council a Doctrine and a Man were officially recognized.

The Doctrine was primeval Christianity, today disfigured by the Roman Catholic sect. The Man was Jesus. Many men had declared themselves Avatars of the New Era; however, none of them except for Jesus had taught the Doctrine of the New Era. The facts speak for themselves, and Jesus spoke with facts; this is why He was recognised as the initiator of the New Era.

The Doctrine of Jesus is Christic esoterism, the Solar Religion of all ages and centuries.

The Gnosticism taught by Jesus is the religion of the Sun, the primeval Christianity of the Gods of Dawn.

Indeed, the Nicene Council gave legal status to a new religious form that had long endured terrifying persecution and martyrdom. It is enough to remember the circus of lions in the times of Nero, when the Christians were thrown into the arena to be devoured by those wild animals.

Let us remember the epoch of the catacombs and the sufferings of all those Gnostics. It was only just that the Nicene Council should definitively recognize in a totally official form a Solar Doctrine and a Man who had incarnated the Cosmic Christ.

We clarify that the Holy Gods of the Egyptian, Greek, Roman, Iberian, Scandinavian, Gaelic, Germanic, Assyrian, Aramaic, Babylonian, Persian religions, etc., have not died. Those Gods fulfilled their mission and thereafter they withdrew; that is all. In a future Mahamanvantara those ineffable Gods and their divine religions will return in the right day and hour for a new manifestation.

When a religious form disappears, it commends its ecumenical universal principles to the religious form that follows it. This is the Law of Life.

Jesus has the divine attributes of Krishna, Buddha, Zeus-Jupiter, Apollo. All of them were born from a Virgin. Indeed, Christ is always born from the Virgin Mother of the World. Every Master practises Sexual Magic; thus, speaking in a symbolic sense, we can assert that Christ is born within the womb of the priestess wife.

The emblems, symbols and dramas of the Birth of the Gods are always the same. The God Mithra was born on the 24th of December at midnight, just as Jesus. The birthplace of Jesus was Bethlehem. This name comes from the name of the God of Babylonian and Germanic people, who named their Sun God Bel or Beleno. Therefore, the birth in Belen or Bethlehem was in order to make understandable the reality of a Man who had incarnated the Christ-Sun.

Thus, the Goddesses Isis, Juno, Demeter, Ceres, Vesta, Maia, were personified in the mother of the Hierophant Jesus. The Hebrew Maiden Mary was a great Initiate. Every occultist knows this. All these Goddess Mothers can rightly represent the Divine Mother Kundalini from whom the Universal Verb of Life is always born.

All the martyred Saints, Virgins, Angels, Cherubim, Seraphim, Archangels, Powers, Virtues and Thrones are the same Demigods, Titans, Goddesses, Sylphs, Cyclops and Messengers of the Gods, yet now with new names. The religious principles are always the same. The religious forms may change; however, the principles do not change because only one religion, the Universal Religion, exists.

The ancient convents of nuns reappeared in a new form. Nonetheless, it was a misfortune, because the medieval priests only used the priestesses to fornicate, because of the fact of not knowing the Great Arcanum. If they had known the Great Arcanum, the priestesses would have fulfilled a great mission, and the priests would have attained profound Self-realization. Then the Roman Catholic form would not have degenerated, and Christic Esoterism would now be resplendent in all temples.

Gnostic Christic esoterism will replace the Catholic form in the New Age of Aquarius; thus, the human being will venerate the ineffable Gods. The Perfect Matrimony is the religious path of the New Age.

To incarnate the Cosmic Christ without Sexual Magic is impossible. Love is the highest religion. God is Love. The hour to understand in depth the profound meaning of that which is called Love has arrived. Indeed, Love is the only type of energy that can totally Christify us.

Sex is the stone of the Sun. Sex is the cornerstone upon which we have to build the Temple for the Lord.

The stone which the builders disallowed, the same is become the head of the corner; this is the Lord's doing, and it is marvelous in our eyes.

Precisely, this stone is rejected by infrasexual people who presume of being perfect. It is indeed something marvelous that this stone, considered taboo, or sinful, or simply an instrument of pleasure, be placed at the head of the corner of the Temple.

Therefore I say unto you, the kingdom of God (the Magis Regnum or Kingdom of Magic) shall be taken from you and given to a nation bringing forth the fruits thereof.

And whosoever shall fall on this stone shall be broken, but on whomsoever it shall fall, it will grind him to powder. - Matthew 21:42-45

Sex is the foundation stone of the family, because without it, the family could not exist. Sex is the foundation stone of the human being, because without it, the human being could not come into existence. Sex is the foundation stone of the Universe, because without it the Universe could not exist.

The sexual energy of the Third Logos flows from the center of every nebula and from the vortex of every atom. When this energy stops flowing from the center of the Earth, this planet will become a corpse.

The sexual energy of the Third Logos has three modes of expression:

Reproduction of the species
Evolution of the human race
Spiritual development
The Kundalini is the very same type of energy with which the Third Logos elaborates all the elements of the Earth.

In nature there are three types of energy: first, the energy of the Father, second, the energy of the Son, third, the energy of the Holy Spirit. In India the Father is Brahma, the Son is Vishnu and the Holy Spirit is Shiva.

The force of the Holy Spirit must return inwards and upwards. It is urgent that the sexual forces are sublimated to the heart. In this magnetic center these forces are mixed with the forces of the Son in order to ascend to the superior worlds. Only the one who attains the complete development of the Kundalini is totally Christified. Only the one who is Christified can incarnate the Father.

The Son is one with the Father and the Father is one with the Son. No one reaches the Father but through the Son. So it is written.

The forces of the Father, the Son and the Holy Spirit descend to later return inwards and upwards. This is Law.

The energies of the Holy Spirit descend into the sexual organs. The energies of the Son descend into the heart, and the energies of the Father into the mind. We return throughout the energies of the Holy Spirit, and on this return marvelous encounters occur. Thus, in the heart we meet the Christ and in the mind the Father. An inwardly and upwardly return is what these encounters signify. This is how we pass beyond the fourth, fifth and sixth dimensions of space. This is how we liberate ourselves completely.

Much has been stated about the Hierophant Jesus, however, the fact is that nobody knows his personal biography. The tendency to castrate the Hierophant Jesus exists. The Christian sects depict an infrasexual Jesus, effeminate, weak; yet at times angry, like a whimsical woman. Naturally, all of this is absurd. The fact is that nobody knows the personal life of Jesus, because we do not have his biography. Only with the faculties of objective clairvoyance can we study the life of Jesus in the Akasic Records of Nature. The Akasa is a subtle agent that penetrates and permeates the whole space. All the events of the Earth and its races, the life of Jesus etc., are depicted as an eternal and living film within the Akasa. This medium even permeates the air. Radio-television science will have instruments adequate to see the Akasic records at the end of this century. Then, people will study the personal life of the Hierophant Jesus with this equipment.

We already know that all movement is relative and that there is only one constant. This one is the velocity of light. Light travels at a certain constant velocity. The astronomers perceive with their lenses stars that have already ceased to exist. What they see and even photograph of these stars is the memory, the Akasa. Many of these stars are so distant, that the light coming from them could have begun its journey before the formation of the world. This slowness of light, this constant, may in reality make possible the invention of certain special instruments with which the past can be seen. None of this is impossible. Thus, with a very special telescope, with a very special radio-television apparatus, it is possible to capture sounds and light, events and happenings that have occurred on our Earth since the formation of the world. Science will achieve this very soon, at the end of this century. Then it will be possible to write the biography of Jesus.

The Gnostics, in the Astral Body, study the Akasic records whenever it is necessary. We know the life of the Great Master and we know that Jesus was really a complete man in the fullest sense of the word. Jesus had a priestess wife, because he was not an infrasexual. The wife of Jesus was evidently a complete Lady Adept, endowed with great secret powers. Jesus travelled through Europe and was a member of a Mediterranean Mystery School. Jesus studied in Egypt and practised Sexual Magic with his priestess inside one of the pyramids. That is how he recapitulated the initiations and later achieved the Venustic Initiation. Jesus travelled through Persia, India, etc. Thus, the Great Master was a Master in the most complete sense of the word.

The four Gospels are indeed four texts of Alchemy and White Magic. Initiation begins with the transmutation of the water of life (semen) into the Wine of Light of the Alchemist. This miracle is performed at the Wedding of Cana, a miracle always in wedlock. One begins to traverse the path of initiation with this miracle. All the drama of the life, Passion and Death of Jesus is as ancient as the world. This drama comes from the past, from ancient archaic religions and is known in every corner of the world. This drama is applicable to Jesus, and in general to all those who traverse the Path of the Razor's Edge. That drama is not the personal life of one man. That drama is the esoteric life of all those who follow the Secret Path. That drama can be applied to Jesus, as well as to any other Christified Initiate. Indeed, the drama of the life, Passion, Death and Resurrection of Jesus is a cosmic drama that existed long before the existence of the world. That drama is known in all worlds of infinite space.

The four Gospels can only be understood with the key of Sexual Magic and the Perfect Matrimony. The four Gospels were only written to serve as a guide to the few who follow the Path of the Razor's Edge. The four Gospels were never written for the multitudes. The work of adapting the cosmic drama to the New Age was marvelous. Secret groups of Initiates took part in this work. They did a splendid job.

When profane people study the Gospels, they misinterpret them.

Jesus had the heroism to assimilate the Christic Substance in all his internal vehicles. He achieved this by working with INRI (Fire). This is how the Hierophant was able to be One with the Father. Jesus became a Christ and ascended to the Father. Everyone who assimilates the Christic Substance in the physiological, biological, psychic and spiritual Self becomes a Christ. Therefore, Christ is not some kind of human or divine individual. Christ is a cosmic substance that is found in the whole infinite space. We need to form Christ within us. This is only possible with INRI (Fire).

Christ cannot do anything without the Snake. The snake only develops, evolves and progresses by practising Sexual Magic.

Whosoever forms Christ becomes Christ. Only Christ can ascend to the Father. The Father is neither a human nor a divine individual. The Father, the Son and Holy Spirit are substances, forces, transcendental and terrifically divine energies. That is all. What happens is that unfortunately people have a marked tendency to anthropomorphise these superior forces.

Jesus lived the drama of the Passion; nonetheless, he was not the only one who has lived it. Prior to him, some Initiates like Hermes, Quetzalcoatl, Krishna, Orpheus, Buddha etc., lived it. After Him, a few others have lived it. The drama of the Passion is cosmic.

Christ and Sexual Magic are the synthesis of all religions, schools and beliefs. The Perfect Matrimony does not harm anyone. All the priests of all religions, teachers of all schools, the worshippers of Christ, the lovers of Wisdom, can traverse the Path of the Perfect Matrimony. The Synthesis does not harm anyone rather it benefits all. This is the Doctrine of the Synthesis. This is the Doctrine of the New Era.

We, the members of all schools, religions, sects, orders, etc., would do well to agree on the basis of the Perfect Matrimony as the foundation for a new civilization based on the Wisdom of the Serpent. We need a new civilization based on the Perfect Matrimony. The entire world is in crisis and only with Love can we save ourselves.

We, the Gnostics, are not against any religion, because this would be an absurdity. All religions are needed. All religions are diverse manifestations of the Universal Infinite Cosmic Religion. People without religion would be a serious and lamentable thing. We believe that all schools and sects fulfill their mission teaching, studying, discussing etc. What is important, and indeed this is fundamental, is that people follow the Path of the Perfect Matrimony. Love does not harm or hurt anyone. Gnosis is the flame from which all religions, schools and beliefs come from. Gnosis is Wisdom and Love.

Those who believe they will achieve Christification in time, by means of evolution, reincarnating and gaining many experiences, are in fact mistaken. Those who think in that way are delaying the error from century to century, from life to life; however, the reality is that in the end, they will be lost in the abyss.

We, the Gnostics, do not deny the law of evolution. We only state that this law does not Christify anyone. The laws of evolution and devolution are purely mechanical laws of nature that proceed simultaneously in the entire great laboratory of Nature. Many organisms, many species are a product of devolution and many other organisms and species are a product of evolution. The grave problem lies in attributing to evolution aspects, virtues and qualities that it does not possess. Evolution does not Christify anybody. Whosoever wants Christification needs the Revolution of the Consciousness. This is only possible by working with the Grain. We must clarify that the work with the Grain has three completely defined lines.

First: to be born.

Second: to die.

Third: to sacrifice for the poor, suffering humanity.

To be born is a completely sexual problem. To die is a matter of sanctity. Sacrifice for humanity is Christ-centrism.

The Angel must be born within us. This Angel is born from his sexual seed. Satan must die; this is a matter of sanctity. We must give our life in order for others to live. This is Christ-centrism.

The Hierophant Jesus really lived all the drama of the Passion, just as it is written. Even though we are really miserable worms of the Earth, we need also to live all the drama of the Passion.

Jesus was the son of a Roman soldier and a Hebrew woman. The Great Hierophant was of medium stature and with fair skin, lightly tanned by the rays of the Sun. The Great Master had black hair and a beard of the same color. His eyes were like two ineffable nights. The word Nazarene comes from nazar, meaning "a man with a straight nose." Jesus did not have the hooked, Jewish type of nose. The Great Master had a straight nose. This is typical of the white European race. Jesus was only Jewish on the side of the Hebrew Mary; however, on his father's side he was of the white Celtic race. His father was a Roman soldier. The priestess wife of the Master Jesus was also of white race and had great esoteric powers, as she demonstrated when travelling with the Nazarene through the countries of the Mediterranean in the lands of Europe.

Jesus was a complete man. Jesus was not the castrated one who many religions depicted. Jesus followed the Path of the Perfect Matrimony. Jesus formed the Christ within himself by practising Sexual Magic with his wife. What we are stating will shock fanatics. Nevertheless, when scientists have the Akasic records of nature in their power, then these people will see that we were right, because they will be able to see for themselves the life of Jesus by means of ultramodern television (it does not matter what name will be given to those devices in that age).

The whole history of the world will be known through the Akasic records, the lives of all the great beings, the complete history of Cleopatra and Mark Antony, etc. Time is passing and the facts will confirm our statements.

During the days in which we were completing these thirty-three chapters of the Perfect Matrimony, we have been informed that the Great Master Jesus is in the western United States. The Great Master walks the streets anonymously and unknown; he dresses as any citizen and nobody knows him. A tremendous flow of Christic energy comes from him and is dispersed to the whole of America. The Great Master still maintains the same body that he had in the Holy Land. Indeed, the Great Hierophant Jesus resurrected on the third day from among the dead, and still lives with his physical body. Jesus achieved resurrection through the Elixir of Long Life. Jesus received the Elixir of Long Life because he was Christified. Jesus was Christified. Jesus was Christified because he followed the Path of the Perfect Matrimony.

Excerpted from The Perfect Matrimony - or the Door to Enter into Initiation (1950) by Samael Aun Weor.
pi_58564204
The Christ is niet hetzelfde als Jesus Christ. The Christ is de kosmische new age christus die niets gemeen heeft met Jezus Christus.
pi_58565039
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Al jouw bevindingen die in WFL ondergraven worden.
Aha. Interessant. Heb je voorbeelden?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_58565283
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 22:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
The Christ is niet hetzelfde als Jesus Christ. The Christ is de kosmische new age christus die niets gemeen heeft met Jezus Christus.
De Jezus van de gnostiek heeft ook vrij weinig te maken met de historische Jezus.
De gnostische Jezus is een mix van de historische Jezus gecombineerd met Platoonse en mythologische elementen.

[ Bericht 0% gewijzigd door koningdavid op 09-05-2008 00:10:41 ]
pi_58565448
In de gnostiek is ook Lucifer de ware zoon van God.

Dit soort video's zijn echt zo talrijk... er is echt nauwelijks tegenop te boxen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 23:42:18 #33
pi_58565703
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:21 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Aha. Interessant. Heb je voorbeelden?
Kijk je postgeschiedenis maar na.
pi_58566602
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kijk je postgeschiedenis maar na.
Kan ik doen, maar ik zal ze niet vinden. Mijn "bevindingen" staan nog altijd fier overeind.
pi_58566646
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In de gnostiek is ook Lucifer de ware zoon van God.
En Jahweh is een minderwaardige en kwaadaardige 'god' of engel die onder de goedaardige 'Oppergod' staat. Wederom Platoonse filosofie.

Ze weten er een leuke mix van te maken, die gnostici.
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit soort video's zijn echt zo talrijk... er is echt nauwelijks tegenop te boxen.
Klopt, ik word nog bijna dagelijks geconfronteerd met Zeitgeist. Zucht...
pi_58567800
quote:
Often spelled Yahweh, and intentionally confused with Jehovah (they are both spelled the same way in Hebrew: YHVH). While Jehovah is a very postitive and potent name of God, Yahve (Jahve) is the name of a demon who has been misleading humanity for ages.

"In the year 1950, the genie of evil whose name is Javhe entered into the abyss. Javhe is paying a terrible karma. Javhe is a terribly perverse fallen Angel. This Javhe is the demon that tempted Jesus in the wilderness while saying “Itababo.” Javhe is the supreme chief of the Black Lodge. Javhe is the secret author of the crucifixion of our Adorable Saviour. Javhe is the antithetic pole of Jesus. The Roman soldiers who crucified the Adorable One were constituting the honorable guards of Javhe. Thus, this is why Javhe is now crucified within the abyss. This is his karma, the cross of the devil is inverted. Therefore, Javhe is crucified with his head downwards and his feet upwards. The Jewish people worship Javhe and they follow Javhe. The fifth of the seven “cast him into the bottomless pit, and shut him up, and set a seal upon him, that he should deceive the nations no more, till the thousand years should be fulfilled: and after that he must be loosed a little season.” Javhe and his legions will remain in the abyss a whole Age. Afterward, it will be necessary that he be released for a short time. It is necessary to give those that are lost the last opportunity to repent.” - The Aquarian Message

"Jahve is a terribly perverse fallen Angel. Jahve is the genius of evil. Christ is the leader of the Great White Lodge and Jahve, his antithesis, is the chief of the Great Black Lodge. The powers of Light and Darkness live in eternal struggle and that struggle is rooted in sex. The semen is the battlefield. In the semen, Angels and Demons fight to the death. The medullar bone of the great conflict between Angels and Demons is sex. There is the problem. There is the root of all the white and black doctrines. Christ has his program of action, Jahve has his. The chosen follow the Christ. The great majority of human beings fanatically follow Jahve. Nevertheless, they all hide behind the cross." - The Perfect Matrimony

"Javhe has a very grave Karma, since he was the secret perpetrator of the crucifixion of Christ, and he is also directly responsible for the failure of human evolution on the Earth. He has to irremediably pay these old debts, because no one can mock the law with impunity." - The Revolution of Beelzebub
http://www.gnosticteachin(...)unc,view/term,Jahve/

[ Bericht 1% gewijzigd door Gnosis op 09-05-2008 01:52:14 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:27:20 #37
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58568841
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zo lastig is dat niet hoor.
Je hebt niet de absolute waarheid in handen. Ik ook niet.
Zelf hanteer ik zonder enige moeite een schrijfwijze waarvan ik laat blijken dat ik uit eigen ervaring en mening schrijf.
Discussieren en verdedigen doet iedereen. Daar is niets mis mee.
Het opdringerige is inderdaad wat mij altijd zeer tegen de borst stuit en vooral gelovige mensen zijn daar erg goed in.
Al zeggen ze dat dit niet gebeurd, gaat het toch vaak met een steek onder water van "maar ik heb toch gelijk en ga naar de hemel en jij dus niet", o.i.d.
quote:
Verder worden in TRU heel veel zaken besproken die de bijbel ook behandelt. Spiritisme, magie, astrologie, toekomstvoorspellen, channelen, conspiracy's, etcetera, het zit er allemaal in. Volgens de bijbel is het echter allemaal demonisch van aard, en uit eigen studie heb ik ook geconcludeerd dat dat zo is.
Eigen studie? Nou ik ben benieuwd wat voor studie dat dan geweest is.
Dus als ik mensen help door telepathisch met hun dier te spreken om zo achter het een en ander te komen dan ben ik demonisch bezig en ga ik naar de hel?
Desondanks dat ik waarschijnlijk de band tussen mens en dier in kwestie verbeter?
Mensen als Erodome en alle andere mensen die hier openlijk over hun kunde spreken schud jij dus je hoofd bij?
Dan snap ik dus (nog steeds) niet wat je in TRU doet wat dat betreft.
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er is geen gezondere vorm van sexualiteit dan sex in een ware liefdesrelatie tussen 2 mensen. Dat hoeft niet verheven te worden tot iets goddelijks.
Wat jij nooit zal snappen vanwege het feit dat je nu geloofd: wij ZIJN god.
pi_58570786
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:27 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Zo lastig is dat niet hoor.
Je hebt niet de absolute waarheid in handen. Ik ook niet.
Zelf hanteer ik zonder enige moeite een schrijfwijze waarvan ik laat blijken dat ik uit eigen ervaring en mening schrijf.
Discussieren en verdedigen doet iedereen. Daar is niets mis mee.
Het opdringerige is inderdaad wat mij altijd zeer tegen de borst stuit en vooral gelovige mensen zijn daar erg goed in.
Al zeggen ze dat dit niet gebeurd, gaat het toch vaak met een steek onder water van "maar ik heb toch gelijk en ga naar de hemel en jij dus niet", o.i.d.
De kunst van die boodschap brengen is door dat volledig liefdevol, de ander volledig in zijn waarde latend, vrije wil respecteren, niet forcerend, geduld hebbend te doen. Dat is het moeilijkste wat er is, zodat het al gauw opdringerig overkomt. Denk aan een overbezorgde moeder ofzo. Is ook allemaal goed bedoeld, maar kan volledig verkeerd overkomen.
quote:
Eigen studie? Nou ik ben benieuwd wat voor studie dat dan geweest is.
Gewoon zoeken naar antwoorden op alle vragen die je hebt. Alles wat onduidelijk is. Blijven zoeken tot alles in elkaar in past, er geen zaken meer zijn die elkaar nog tegen spreken.
quote:
Dus als ik mensen help door telepathisch met hun dier te spreken om zo achter het een en ander te komen dan ben ik demonisch bezig en ga ik naar de hel?
Dat zou best demonisch kunnen zijn ja.
Ik zeg niet dat jij dan naar de hel gaat. Dat is aan God om te oordelen. Als jij met heel je hart en verstand gelooft dat je iets goeds aan het doen bent, geloof ik dat God je genade geeft. Hij beoordeelt je naar het licht dat je hebt. Als je niet beter weet kan je ook niet beter doen.
quote:
Desondanks dat ik waarschijnlijk de band tussen mens en dier in kwestie verbeter?
Dat is heel nobel, maar God heeft liever dat je jezelf verbetert. Dat zou goed voor jezelf en je medemens zijn.
quote:
Mensen als Erodome en alle andere mensen die hier openlijk over hun kunde spreken schud jij dus je hoofd bij?
Ik schud daar mijn hoofd bij, niet uit afkeuring, maar uit droevigheid, dat mensen zo verdwaald kunnen raken in allerlei zaken die niet tot datgene leiden waar we werkelijk naar snakken, de liefde van God.
quote:
Dan snap ik dus (nog steeds) niet wat je in TRU doet wat dat betreft.
Nu misschien wel.
quote:
Wat jij nooit zal snappen vanwege het feit dat je nu geloofd: wij ZIJN god.
Dat geloofde ik vroeger maar heb die gedachte toch echt af moeten wijzen.
pi_58571161
quote:
Wat ik zeg dus. De Platoonse filosofie waaruit de Gnostiek rijkelijk geput heeft. Volgens Plato was er een goedaardige onbekende Oppergod die niks met de mensheid te maken heeft en een minderwaardige God/engel die de mensheid geschapen heeft. Aangezien veel christelijke bekeerlingen geen raad wisten met de schijnbaar soms wreede God van het OT besloten ze dat die God wel minderwaardig moest zijn aan de Oppergod, en dat is waar Platoonse filosofie en het christendom gaan mixen.
Volgens gnostici is Jezus Christus een afgezant van de goedaardige Oppergod om de mens te redden van de minderwaardige Oud-Testamentische god.

Het pijnlijke is echter dat uit de meest betrouwbare bronnen omtrent Jezus blijkt dat Hij zichzelf beschouwde als afgezant van juist de Oud-Testamentische God. En daar loopt de Gnostiek dus hevig vast.

De gnostiek zet een Jezus neer die vrijwel niks met de echte/historische Jezus te maken heeft. Om daar vervolgens je hele levensfilosofie aan te hangen lijkt mij vrij riskant en zinloos.
pi_58573422
quote:
Gnosis is Greek for “knowledge.” Gnosis is experiential knowledge, rather than intellectual or conceptual knowledge.

The venerable science of Gnosis is the universal and essential "knowing" that arises from the experience of objective reality, universally experienced by all those who fully awaken and develop their consciousness. The means to arrive at knowing that reality for oneself, in ones own experience, is also called Gnosis, because it leads to the acquisition of one’s own Gnosis of fundamental truth.

Gnosis is, in its essence, the method to escape suffering, because the entrance into objective reality is the escape from the subjective mind, within which we all suffer intensely.

This science is exact and has existed for millennia.

True Gnosis is free of separatism, dogma, politics, fanaticism, and sectarianism.

The hallmarks of true Gnosis are profound compassion, penetrating wisdom, and sparkling intelligence.

Gnosis has been expressed by all the world’s great saints and enlightened souls, each with their own words and voice.

All religions are precious pearls strung on the golden thread of divinity. - Samael Aun Weor

True Gnosis is universal to all mankind and can be found in all genuine religions and mystical traditions. Thus, within all of them is The Doctrine of the Synthesis: the Universal Teaching from which all religions have been born. This root knowledge is the essential science that every human being needs in order to know the Mysteries of Life and Death directly, personally, through their own experience.

All religious forms are manifestations of the great Cosmic Universal Infinite Religion latent in every atom of the Cosmos.

There is Gnosis in the Buddhist doctrine, in the Tantric Buddhism from Tibet, in the Zen Buddhism from Japan, in the Ch’an Buddhism of China, in Sufism, in the Whirling Dervishes, in the Egyptian, Persian, Chaldean, Pythagorean, Greek, Aztec, Mayan, Inca, etc., wisdom.

We teach the synthesis of all religions, schools, orders, lodges and beliefs. Our doctrine is the Doctrine of the Synthesis.
- Samael Aun Weor, The Perfect Matrimony
(www.gnosticteachings.org)
Echte Gnosis heeft dus niet zoveel te maken met boekenstudie, en wat de een of de andere zegt.
Of wat de een kan herrineren van wat de ander 100 jaar geleden heeft gezegd.
Gnosis betekent "kennis"
En kennis is niet het oplezen of het in je geheugen stoppen van wat anderen geschreven hebben.
Maar praktische zelfkennis.
"Ken uzelf en U zult de Goden en het universum kennen"

Als er dus 1000 mensen hebben beweerd dat ze gnostici waren en veel meningen hebben gevormd over het een of ander en talloze discussies hebben gevoerd betekent dat nog niet dat ze iets gerealiseerd hebben.
er is geen "de gnostiek"

Als ik met 1000 mensen afspreek dat we elkaar bachanten noemen en we leren 20 wijnboeken uit ons hoofd betekent het niets.
Aleen dat we de meningen en geschriften van anderen hebben overgenomen.

Heel direct gezegd gaat die film over de sleutel tot zelfregeneratie en inzicht voorbij het intelect.
Het nauwe pad wat Jezus Christus uitlegde is het pad van 100% sexuele reinheid.
Dit kan niet door celibatair leven want dat leidt tot opkropping van sexuele energie en perversie (zoals de historie van het vaticaan en de pedofiele priesters leert)

100% sexuele reinheid is alleen te behalen door de sexuele energie inwaards te laten stromen (die sexuele energie zijnde creerende energie geeft licht en inzicht).
Dit was de geheime sleutel waarmee de ingewijden vroeger hun inzicht kregen (Jezus Christus, Buddha, Zoroaster, Dion Fortune, etcetera.)

En die hele leer is sinds kort ge-openbaard uit compassie voor de mensheid.

"Wedergeboren" worden is dus niet een boek lezen en het wel of niet geloven van iets.
Elke geboorte is een sexueel probleem.

“Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest”

[ Bericht 0% gewijzigd door Gnosis op 09-05-2008 12:52:53 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 12:56:21 #41
pi_58573894
quote:
En kennis is niet het oplezen of het in je geheugen stoppen van wat anderen geschreven hebben.
"Ik zie nergens een God, dus ik ga er niet vanuit dat er 1 is". Is dus een waardevollere levensinstelling dan "Ik heb veel boeken over religie gelezen"
pi_58573900
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:31 schreef Gnosis het volgende:

[..]

Echte Gnosis heeft dus niet zoveel te maken met boekenstudie, en wat de een of de andere zegt.
Of wat de een kan herrineren van wat de ander 100 jaar geleden heeft gezegd.
Gnosis betekent "kennis"
"Ken uzelf en U zult de Goden en het universum kennen"

Als er dus 1000 mensen hebben beweerd dat ze gnostici waren en veel meningen hebben gevormd over het een of ander en talloze discussies hebben gevoerd betekent dat nog niet dat ze iets gerealiseerd hebben.
er is geen "de gnostiek"

Als ik met 1000 mensen afspreek dat we elkaar bachanten noemen en we leren 20 wijnboeken uit ons hoofd betekent het niets.
Aleen dat we de meningen en geschriften van anderen hebben overgenomen.

Heel direct gezegd gaat die film over de sleutel tot zelfregeneratie en inzicht voorbij het intelect.
Het nauwe pad wat Jezus Christus uitlegde is het pad van 100% sexuele reinheid.
Dit kan niet door celibatair leven want dat leidt tot opkropping van sexuele energie en perversie (zoals de historie van het vaticaan en de pedofiele priesters leert)

100% sexuele reinheid is alleen te behalen door de sexuele energie inwaards te laten stromen (die sexuele energie zijnde creerende energie geeft licht en inzicht).
Dit was de geheime sleutel waarmee de ingewijden vroeger hun inzicht kregen (Jezus Christus, Buddha, Zoroaster, Dion Fortune, etcetera.)

En die hele leer is sinds kort ge-openbaard uit compassie voor de mensheid.

"Wedergeboren" worden is dus niet een boek lezen en het wel of niet geloven van iets.
Elke geboorte is een sexueel probleem.

“Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest”

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom doe je net alsof het je iets uitmaakt wat Jezus zegt? Geloof je in alles wat Jezus gezegt heeft of pik je er alleen uit wat je uitkomt, zoals vrijwel elke 'gnosticus' doet.
Graag zie ik jouw antwoord hierop. Hoe zie jij Jezus?

En de terminologiën die jij hanteert over gnosis en gnostiek verschilt weer zo van andere 'gnostici' dat daar eigenlijk niks zinnigs over te zeggen valt.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:53:07 #43
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58574901
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 10:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Gewoon zoeken naar antwoorden op alle vragen die je hebt. Alles wat onduidelijk is. Blijven zoeken tot alles in elkaar in past, er geen zaken meer zijn die elkaar nog tegen spreken.
Ik denk dat je dan selectief hebt gezocht, wat voor jou persoonlijk goed in elkaar past.
Anders zou iedereen volgens de bijbel e.d. moeten leven, inclusief wetenschappers.
quote:
Dat zou best demonisch kunnen zijn ja.
Ik zeg niet dat jij dan naar de hel gaat. Dat is aan God om te oordelen. Als jij met heel je hart en verstand gelooft dat je iets goeds aan het doen bent, geloof ik dat God je genade geeft. Hij beoordeelt je naar het licht dat je hebt. Als je niet beter weet kan je ook niet beter doen.
Interessante theorie.
Mocht dit de enige en ultieme waarheid zijn, dan ga ik er vanuit dat God een toffe peer is en mij niet naar de hel stuurt!
quote:
Dat is heel nobel, maar God heeft liever dat je jezelf verbetert. Dat zou goed voor jezelf en je medemens zijn.
Hoe weet jij eigenlijk dat God dat liever zo heeft?
Is dat niet iets tussen God en mij?
Wie zegt dat ik zelf niet groei en mijzelf verbeter uit de ervaringen die ik op doe door anderen te helpen?
quote:
Nu misschien wel.
Nee, ik snap het nog steeds niet waarom je in TRU zit, want hier zeg jij:
"Ik schud daar mijn hoofd bij, niet uit afkeuring, maar uit droevigheid, dat mensen zo verdwaald kunnen raken in allerlei zaken die niet tot datgene leiden waar we werkelijk naar snakken, de liefde van God."
Waarom in TRU blijven hangen als je daar toch alleen maar treurig van word?
Hoop jij dat mensen jouw waarheid gaan inzien dat God het ultieme antwoord is en je beter Zijn weg kan gaan volgens i.p.v hier in TRU hangen en over dingen praten die mensen alleen maar laten verdwalen?
Zo ja, dan ben je tevens in contradictie met wat je eerst zei over het respecteren en in waarde laten van anderen.
En dat is dan precies wat ik bedoel met gelovigen die doen laten overkomen dat ze dit doen, maar als het even kan zouden ze je met alle liefde laten bekeren tot God.
pi_58575364
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:53 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan selectief hebt gezocht, wat voor jou persoonlijk goed in elkaar past.
Dat denk je verkeerd
quote:
Anders zou iedereen volgens de bijbel e.d. moeten leven, inclusief wetenschappers.
Ja dat zou wel het beste zijn ja. Maar mensen hebben ook nog een vrije wil, vooroordelen, etcetera. Er zijn allerlei obstakels. Ik kon ook niet van de een op de andere dag in de bijbel geloven, dat kostte me ook enkele jaren studie van allerlei onderwerpen, plus een hoop levenservaring.
quote:
Interessante theorie.
Mocht dit de enige en ultieme waarheid zijn, dan ga ik er vanuit dat God een toffe peer is en mij niet naar de hel stuurt!
Hij is een toffe peer. Daarom lees je dit ook. God is geen boeman. Het is alleen een feit dat je Hem nodig zal hebben wil je écht gered worden. Je hebt zelf de keuze om ervoor open te staan, of niet.
quote:
Hoe weet jij eigenlijk dat God dat liever zo heeft?
Is dat niet iets tussen God en mij?
Wie zegt dat ik zelf niet groei en mijzelf verbeter uit de ervaringen die ik op doe door anderen te helpen?
De bijbel, het woord van God. Een betere bron bestaat er niet denk ik, als je wil weten wat God wil.
quote:
Nee, ik snap het nog steeds niet waarom je in TRU zit, want hier zeg jij:
"Ik schud daar mijn hoofd bij, niet uit afkeuring, maar uit droevigheid, dat mensen zo verdwaald kunnen raken in allerlei zaken die niet tot datgene leiden waar we werkelijk naar snakken, de liefde van God."
Waarom in TRU blijven hangen als je daar toch alleen maar treurig van word?
Hoop jij dat mensen jouw waarheid gaan inzien dat God het ultieme antwoord is en je beter Zijn weg kan gaan volgens i.p.v hier in TRU hangen en over dingen praten die mensen alleen maar laten verdwalen?
Zo ja, dan ben je tevens in contradictie met wat je eerst zei over het respecteren en in waarde laten van anderen.
En dat is dan precies wat ik bedoel met gelovigen die doen laten overkomen dat ze dit doen, maar als het even kan zouden ze je met alle liefde laten bekeren tot God.
Ik doe het uit zorg, uit liefde. Ik ben zelf door een periode heengegaan van esoterie, occultisme, drugs, trippen, wazige theoriën etcetera, en Godzijdank dat ik er uit ben. Iemand waarschuwen voor gevaren lijkt me geen geval van niet-respecteren, maar een daad van liefde. En dan hoop ik dat er iemand wil luisteren. Niet voor mij, maar voor die persoon zelf. En uiteraard hoop ik dat je je bekeert, dat hoop ik met heel mijn hart. Niet omdat ik daar iets aan heb, maar omdat JIJ daar iets aan hebt. Als ik er zelf iets aan zou hebben, zou ik niet op een fokforum gaan zitten met mensen die ik totaal niet ken, nooit heb gezien, nooit zal zien, spreken, waar ik echt helemaal NIETS mee heb.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:48:01 #45
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58587599
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 14:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En uiteraard hoop ik dat je je bekeert, dat hoop ik met heel mijn hart. Niet omdat ik daar iets aan heb, maar omdat JIJ daar iets aan hebt. Als ik er zelf iets aan zou hebben, zou ik niet op een fokforum gaan zitten met mensen die ik totaal niet ken, nooit heb gezien, nooit zal zien, spreken, waar ik echt helemaal NIETS mee heb.
Kijk en dit bedoel ik dus. Hier krijg ik de kriebels van en kan ik zelfs verschrikkelijk boos om worden.
Ik heb er niks aan. De God zoals deze door religie word gezien en de "eissen" die aan deze manier van leven zijn gebonden REMMEN mij in de evolutie.
Als jij dit FEIT niet kan accepteren, dan bevestigd dit nog eens dubbel en dwars hoe dubbel gelovigen zijn als ze zeggen dat ze andermans zienswijze niet kunnen respecteren.
Dat is net zoiets als een ouder die zegt zijn homo seksueele kind te accepteren maar stiekum toch niet en met heel het hart hoopt dat deze alsnog met een meisje verder gaat.
Precies hetzelfde model en opzet. Nee lekker liefdevol en respectvol is dat.
Meerdere wegen leiden naar Rome, maar dat is iets waar mensen als jij nooit aan zouden kunnen toe kennen.
Als ik jou verhaal zo lees ben je gewoon heel erg verdwaald geweest je hele leven en heb je je uiteindelijk maar op het Christendom gestort als houvast om jezelf te redden.
Jij mag denken dat ik het verkeerd heb en de rest van de wereld ook, maar dat is de arrogantie waar ik dus echt pissed om kan worden.
Om verder niet in cirkels te blijven draaien en nu ik alle bevestiging heb die ik zocht omtrent jouw gedachtengang en geloof kunnen we er nu ook maar beter over op houden!
Het gaat je goed en ik ben blij voor jou dat je hebt gevonden hebt wat je zoekt.
Jammer dat jij en je geloof niet kunnen aanvaarden dat ik dit ook heb gevonden omdat ik mij dus nooit en never zal bekeren tot jou geloof.
pi_58588190
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:48 schreef Darkwolf het volgende:
Meerdere wegen leiden naar Rome, maar dat is iets waar mensen als jij nooit aan zouden kunnen toe kennen.
Ik geloof ook in één absolute waarheid. Ben ik nu ook intolerant en niet respectvol?

Zijn alleen mensen tolerant die geloven 'dat er meerdere wegen naar Rome leiden'? Zijn die mensen niet juist intolerant t.o.v. mensen die dat niet geloven?

Het verhaal van die pot en die ketel.
pi_58589342
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 00:48 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Kijk en dit bedoel ik dus. Hier krijg ik de kriebels van en kan ik zelfs verschrikkelijk boos om worden.
Ik heb er niks aan. De God zoals deze door religie word gezien en de "eissen" die aan deze manier van leven zijn gebonden REMMEN mij in de evolutie.
Wat is mijn beeld van God? Hoe praktiseer ik mijn religie? Waarom?
quote:
Als jij dit FEIT niet kan accepteren, dan bevestigd dit nog eens dubbel en dwars hoe dubbel gelovigen zijn als ze zeggen dat ze andermans zienswijze niet kunnen respecteren.
Ik respecteer wat je zegt en denkt, ik kan het er alleen niet mee eens zijn. Dat kán ik niet op basis van wat ik tot nu toe in mijn leven gedaan en meegemaakt heb. Zoals jij ook niet kan geloven in wat ik zeg op basis van wat jij tot nu toe in je leven gedaan en meegemaakt hebt. Ik deel je mijn visie. Wat jij ermee doet moet je zelf weten. Ik wil het je alleen niet onthouden, omdat ik met heel mijn hart en verstand geloof dat je er écht wat aan hebt. Daar kan ik toch niks aan doen?
En als ik mijn visie niet mag delen, wat moet ik dan doen op dit forum? Wat doen we dan allemaal op dit forum?
quote:
Dat is net zoiets als een ouder die zegt zijn homo seksueele kind te accepteren maar stiekum toch niet en met heel het hart hoopt dat deze alsnog met een meisje verder gaat.
Precies hetzelfde model en opzet. Nee lekker liefdevol en respectvol is dat.
Alsik geloof dat er 1 God is en 1 messias, en die messias zegt dat er maar 1 poort is om tot God te komen, en ik geloof in die God en die messias, dan kan ik niet geloven in meerdere poorten en meerdere wegen. Dat kán ik niet.
quote:
Als ik jou verhaal zo lees ben je gewoon heel erg verdwaald geweest je hele leven en heb je je uiteindelijk maar op het Christendom gestort als houvast om jezelf te redden.
Nou nee, niet echt.
quote:
Jij mag denken dat ik het verkeerd heb en de rest van de wereld ook, maar dat is de arrogantie waar ik dus echt pissed om kan worden.
Als je met goede argumenten komt sta ik altijd open voor discussie. Zoniet blijf ik aan mijn eigen visie vasthouden. Dat kan je arrogant vinden, ik kán niet anders. Bij gebrek aan beter blijf ik bij mezelf.
quote:
Om verder niet in cirkels te blijven draaien en nu ik alle bevestiging heb die ik zocht omtrent jouw gedachtengang en geloof kunnen we er nu ook maar beter over op houden![quote]

Oke.

[quote]
Het gaat je goed en ik ben blij voor jou dat je hebt gevonden hebt wat je zoekt.
Jammer dat jij en je geloof niet kunnen aanvaarden dat ik dit ook heb gevonden omdat ik mij dus nooit en never zal bekeren tot jou geloof.
Dat moet je zelf weten. Je vraagt naar hoe ik de dingen zie, ik leg dat uit, maar vervolgens beschuldig je me ervan dat ik je mijn geloof op wil leggen en je dus niet respecteer. Hoe zou ik dat moeten doen? Ik kan je niet aan kettingen binden, ik kan je niet brainwashen, ik kan helemaal niks, behalve met jou delen hoe ik de dingen zie. Daar reageer je heel heftig op, maar misschien wel onterecht.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 07:40:01 #48
pi_58589837
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 03:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik respecteer wat je zegt en denkt, ik kan het er alleen niet mee eens zijn. Dat kán ik niet op basis van wat ik tot nu toe in mijn leven gedaan en meegemaakt heb. Zoals jij ook niet kan geloven in wat ik zeg op basis van wat jij tot nu toe in je leven gedaan en meegemaakt hebt. Ik deel je mijn visie. Wat jij ermee doet moet je zelf weten. Ik wil het je alleen niet onthouden, omdat ik met heel mijn hart en verstand geloof dat je er écht wat aan hebt. Daar kan ik toch niks aan doen?
De typische reactie van een gelovige: Verantwoordelijkheid afschuiven en vervolgens je religie opdringen. En vervolgens raar kijken als mensen dat vervelend vinden.

Je moet nog heel veel leren.
pi_58589849
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 03:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik deel je mijn visie. Wat jij ermee doet moet je zelf weten. Ik wil het je alleen niet onthouden, omdat ik met heel mijn hart en verstand geloof dat je er écht wat aan hebt. Daar kan ik toch niks aan doen?
En zodra men zegt dat ze er niks aan hebben, dien jij er over op te houden. 1 keer proberen is prima, daarna is het klaar.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:46:48 #50
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_58599488
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Waarom doe je net alsof het je iets uitmaakt wat Jezus zegt? Geloof je in alles wat Jezus gezegt heeft of pik je er alleen uit wat je uitkomt, zoals vrijwel elke 'gnosticus' doet.
Graag zie ik jouw antwoord hierop. Hoe zie jij Jezus?
Geloof jij alles wat Jezus gezegd heeft, of alleen de uitspraken die in het straatje pasten van de kerkleiders in de eerste eeuwen na Christus?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_58599595
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:46 schreef Rasing het volgende:

[..]

Geloof jij alles wat Jezus gezegd heeft, of alleen de uitspraken die in het straatje pasten van de kerkleiders in de eerste eeuwen na Christus?
Ik geloof alles wat Jezus volgens de meest betrouwbare bronnen gezegd heeft ja.
pi_58602186
Leviticus 15:2

“Wanneer bij een man onrein vocht uit zijn lid vloeit, 3 is hij onrein.

Johannes 3:3

3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk.

Er wordt wel gezegd dat dit "geboren worden" niet het beginnen met geloven van iets of iets niet meer geloven, maar een puur sexueel probleem is (zoals elke geboorte ofwel creatie)

pi_58602400
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:02 schreef Gnosis het volgende:

3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk.

Er wordt wel gezegd dat dit "geboren worden" niet het beginnen met geloven van iets of iets niet meer geloven, maar een puur sexueel probleem is (zoals elke geboorte ofwel creatie)

[ afbeelding ]
Wel vreemd dat Jezus het dan expliciet heeft over 'geestelijk' en niet 'menselijk'.
pi_58603332
"That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit."

In het engels zit het iets dichter bij de oorspronkelijke hebreeuwse tekst.
Maar als je de bijbels in het engels en nederlands verder vergelijkt (geboden enz.) kan je je voorstellen dat het origineel iets heel anders moet zijn geweest dan de interpretatie van de vertalers (in welke taal dan ook).

Heel triest eigenlijk dat we daar blind alles op gebouwd hebben, op een interpretatie van een subjectieve vertaling.
En nog steeds, vanuit angst of wat dan ook, hangen we aan een sekte die het woord van de Heilige Geest niet begrepen heeft en verdraait heeft.

(wil niet zeggen dat de Bijbel niet alsnog een heilig boek is en veell waarheid bevat.)
quote:
"Christic Esotericism, the secret Jewish Kabbalah, and the Holy Alchemy united would have completely illuminated and transformed the entire world. Yes, the mysteries of Levi would have shone with the Light of Christ. Gnosis (Daath) would have magnificently shone everywhere. Then, the world would not have fallen into the dead Christianity of Roman Catholicism. Then, we would have been saved from the horrible darkness of the Dark Age (Kali Yuga)". - Samael Aun Weor

[ Bericht 6% gewijzigd door Gnosis op 11-05-2008 00:45:54 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 01:13:43 #55
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58604242
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:23 schreef koningdavid het volgende:
Ik geloof ook in één absolute waarheid. Ben ik nu ook intolerant en niet respectvol?
Dat ligt er dus aan hoe jij hier mee om gaat.
Van Ali heb ik hopelijk en blijkbaar het verkeerd begrepen.
Maar mijn punt was denk ik meer dan duidelijk: soms zijn mensen iets te overtuigd van hun eigen waarheid.
En soms is dat recht voor de raap en soms gaat dat heel subtiel.
Voornamelijk dat laatste kan mij de kriebels geven.
Ali zei zelf al: ik word treurig van alles wat ik hier lees daar het demonisch is en iedereen hier dus verdwaald is.
Daar komt het wel op neer als ik het zo lees.
En dat maakt het zo dubbel.
"Ja hoor, ik respecteer jou en je visie" ... maar ondertussen gaat er heel wat anders in zijn hoofd om daar zijn geloof niet anders laat denken.
quote:
Zijn alleen mensen tolerant die geloven 'dat er meerdere wegen naar Rome leiden'? Zijn die mensen niet juist intolerant t.o.v. mensen die dat niet geloven?
Wie zegt dat ik intolerant ben tegen mensen die geloven?
Net als Ali schudt ik inderdaad ook mijn hoofd, maar daar laat ik het ook bij.
Ze moeten het (zoals Ali al zei) allemaal zelf weten.
Maar als ik op Christen forums e.d. met de intentie kom zoals Ali hier om mensen te "waarschuwen" is dat op z'n best vrij vreemd te noemen, niet waar?
Wat ga ik daar nu mee bereiken?
Over de ketel en de pot gesproken: right back at ya!
pi_58605151
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:46 schreef Rasing het volgende:

[..]

Wat heeft Jezus volgens jou nog meer gezegd dan wat in het NT staat dan?
pi_58605159
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:02 schreef Gnosis het volgende:

[ afbeelding ]
Men heeft het over een geboorte uit water, dit is de doop, en uit de geest, dit is de spirituele dood van de zondige mens en de heropstanding/geboorte van de nieuw geschapen mens in christus. Heeft absoluut niets met sex te maken.
pi_58605169
Is er misschien een paint van dit topic? Wil best meepraten maar ik ga die hele lappen tekst echt niet lezen nu.
pi_58605185
quote:
Op zondag 11 mei 2008 01:13 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dat ligt er dus aan hoe jij hier mee om gaat.
Van Ali heb ik hopelijk en blijkbaar het verkeerd begrepen.
Maar mijn punt was denk ik meer dan duidelijk: soms zijn mensen iets te overtuigd van hun eigen waarheid.
En soms is dat recht voor de raap en soms gaat dat heel subtiel.
Voornamelijk dat laatste kan mij de kriebels geven.
Ali zei zelf al: ik word treurig van alles wat ik hier lees daar het demonisch is en iedereen hier dus verdwaald is.
Daar komt het wel op neer als ik het zo lees.
En dat maakt het zo dubbel.
"Ja hoor, ik respecteer jou en je visie" ... maar ondertussen gaat er heel wat anders in zijn hoofd om daar zijn geloof niet anders laat denken.

Je hebt feiten en je hebt meningen. Naar mijn mening is het een feit dat het gros van de mensen in TRU verdwaald is. Ik was zelf ook typisch TRU, geloofde in al die zaken, en kan nu in retrospect zeggen dat ik verdwaald was, misleid. Dat zeg ik niet omdat ik gelovig ben, ik geloof omdat ik ik er stukje bij beetje achter ben gekomen wat de waarheid wel móet zijn. 1 aspect daarvan is dat doctrines zoals in dit soort video's de ware boodschap van de bijbel perverteren. Sex is bedoeld als iets heiligs, iets prachtigs tussen 2 mensen die werkelijk van elkaar houden, dan is het een ervaring die alle voorstellingsvermogen van schoonheid, diepgang, sereniteit te boven gaat. De duivel probeert je met dit soort onzin op allerlei manieren van die prachtige ervaringen weg te houden. Daarom waarschuw ik ervoor, ik vind het ontzettend jammer dat mensen dit missen in hun leven, evenals alle andere schoonheid die de liefde van God in je leven kan brengen.

Dit komt erg irritant en arrogant over. Het stoot inderdaad mensen af. Het is niet niks om op een gegeven moment voor jezelf te accepteren dat je de waarheid ként, om die positie in te nemen. Dat kan arrogantie zijn, of een feit. Ik geloof dat het een feit is, omdat werkelijk niets, echt helemaal niets van wat mensen ook zeggen, wat ik op tv zie, wat ik in de krant lees, op internet tegenkom, op straat, overal, geen enkele stukje extra informatie wat ik binnenkrijg een conflict weet te veroorzaken binnen bijn paradigma, het geeft op alle vragen een logisch, met bronnen te onderbouwen antwoord. Dus dan moet het paradigma wel kloppen, en ik zou dat graag delen met anderen. Als ze dat niet willen is dat hun goed recht, maar wanneer ik iets tegenkom wat een directe link heeft met mijn wereldbeeld zal ik daar mijn mond niet over houden. Dat kan je interpreteren als bekeringdrang, ik vind het gewoon mijn kennis en visies delen. Dat doen we hier allemaal. Wat je er daarna mee doet moet je zelf weten.
quote:
Wie zegt dat ik intolerant ben tegen mensen die geloven?
Net als Ali schudt ik inderdaad ook mijn hoofd, maar daar laat ik het ook bij.
Ze moeten het (zoals Ali al zei) allemaal zelf weten.
Maar als ik op Christen forums e.d. met de intentie kom zoals Ali hier om mensen te "waarschuwen" is dat op z'n best vrij vreemd te noemen, niet waar?
Wat ga ik daar nu mee bereiken?
Over de ketel en de pot gesproken: right back at ya!
Als jij een stukje kennis hebt, echt zuiver 100% feitelijke kennis, waardoor je ziet dat die christenen op een of andere manier misleid zijn waardoor ze zichzelf tekort doen of zelfs te gronde richten, zou dat een goede actie van je zijn om die kennis te delen. Wat ze ermee doen moeten ze dan uiteraard zelf weten.

Jij gaat er niets mee bereiken. Ik heb er ook niets aan als jij zou gaan geloven. Je kan mensen uit empathie waarschuwen, uit liefde voor een ander. Dat lijken mensen niet te kunnen (willen?) begrijpen. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de geschiedenis van de katholieke kerk die zwaar inbreuk heeft gemaakt op ieders leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2008 04:06:07 ]
pi_58605809
quote:
Op zondag 11 mei 2008 03:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als jij een stukje kennis hebt, echt zuiver 100% feitelijke kennis, waardoor je ziet dat die christenen op een of andere manier misleid zijn waardoor ze zichzelf tekort doen of zelfs te gronde richten, zou dat een goede actie van je zijn om die kennis te delen. Wat ze ermee doen moeten ze dan uiteraard zelf weten.
In het nederlands is een van de 10 geboden vertaald naar: "gij zult geen ontucht plegen"
In het engels is het iets anders vertaald. "Thou shall not fornicate"

Dit is dus een feitelijk bewijs dat mensen die blind enkel de letterlijke interpretatie van de bijbel in hun subjectieve eigen taal aanvaarden misleid worden (door zichzelf, de vertaling enz.)

Alle katholieken in alle verschillende landen zouden het dus eens moeten zijn dat er per taal een ander geloof is omdat als je de bijbel in het engels zou lezen je een andere conclusie zou trekken dan in het nederlands (en dus anders zou geloven)

het is een simpel feit dat er veel vrijheid is genomen in hoe de 10 exacte geboden zijn vertaald in de diverse talen.

“Many people are afraid of thinking for themselves about the mysteries of life and death; they are afraid to inquire, investigate, comprehend, study, etc., therefore they exclaim: “I love God, and that is enough!” Thus, they believe that they love God, but in reality, they do not love, they fear.”
-Samael Aun Weor, Fundamental Education
quote:

[..]

Sex is bedoeld als iets heiligs, iets prachtigs tussen 2 mensen die werkelijk van elkaar houden, dan is het een ervaring die alle voorstellingsvermogen van schoonheid, diepgang, sereniteit te boven gaat. De duivel probeert je met dit soort onzin op allerlei manieren van die prachtige ervaringen weg te houden.

De film gaat juist over Sex als heilig.
Hiermee bewijs je juist dat de vinger die je naar andere wijst (als zijnde anderen zijn verdwaald) 3 keer terug naar jou kan wizen omdat je alles blind schijnt te verketteren terwijl je de boodschap van de film niet eens hebt begrepen

[ Bericht 3% gewijzigd door Gnosis op 11-05-2008 09:54:12 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 09:33:49 #61
pi_58605844
quote:

Jij gaat er niets mee bereiken. Ik heb er ook niets aan als jij zou gaan geloven. Je kan mensen uit empathie waarschuwen, uit liefde voor een ander. Dat lijken mensen niet te kunnen (willen?) begrijpen. Waarschijnlijk heeft het ook te maken met de geschiedenis van de katholieke kerk die zwaar inbreuk heeft gemaakt op ieders leven.
En vergeet niet dat God nog steeds niet bestaat.
  zondag 11 mei 2008 @ 10:59:14 #62
41051 Rasing
pi_58606685
quote:
Op zondag 11 mei 2008 03:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat heeft Jezus volgens jou nog meer gezegd dan wat in het NT staat dan?
Evangelie van Thomas etc. Waarom Thomas niet en Lucas wel?

Punt is dat je niet weet wat Jezus allemaal te melden had, je weet alleen wat men enkele eeuwen daarna vond dat Jezus allemaal te melden heeft moeten gehad.
pi_58607127
quote:
Op zondag 11 mei 2008 09:27 schreef Gnosis het volgende:

[..]

In het nederlands is een van de 10 geboden vertaald naar: "gij zult geen ontucht plegen"

Dit is dus een feitelijk bewijs dat mensen die blind enkel de letterlijke interpretatie van de bijbel in hun subjectieve eigen taal aanvaarden misleid worden (door zichzelf, de vertaling enz.)

Alle katholieken in alle verschillende landen zouden het dus eens moeten zijn dat er per taal een ander geloof is omdat als je de bijbel in het engels zou lezen je een andere conclusie zou trekken dan in het nederlands (en dus anders zou geloven)

het is een simpel feit dat er veel vrijheid is genomen in hoe de 10 exacte geboden zijn vertaald in de diverse talen.

“Many people are afraid of thinking for themselves about the mysteries of life and death; they are afraid to inquire, investigate, comprehend, study, etc., therefore they exclaim: “I love God, and that is enough!” Thus, they believe that they love God, but in reality, they do not love, they fear.”
[..]

Hiermee bewijs je juist dat de vinger die je naar andere wijst (als zijnde anderen zijn verdwaald) 3 keer terug naar jou kan wizen omdat je alles blind schijnt te verketteren terwijl je de boodschap van de film niet eens hebt begrepen

Ik heb inderdaad alleen het eerste stuk gezien, en ben er toen maar weer mee opgehouden omdat het bol stond van de leugens. Verder doet de titel doet mij zeker niet vermoeden dat hier dezelfde boodschap gegeven wordt als wat de bijbel in werkelijkheid zegt.

Het is en blijft occulte leer. Occulte leer brengt je niet naar God en kan daarom nooit diezelfde ervaring teweegbrengen.

Ik zal de video in zijn geheel eens bekijken.
  zondag 11 mei 2008 @ 12:07:00 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58607477
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 00:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

ali, meeste weldenkende mensen hier trappen net zo min in deze spiritualistische onzin als in jouw gehele religie dus rustig maar, little buddy.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58607485
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:59 schreef Rasing het volgende:

[..]

Punt is dat je niet weet wat Jezus allemaal te melden had, je weet alleen wat men enkele eeuwen daarna vond dat Jezus allemaal te melden heeft moeten gehad.
De gnostische geschriften:

46 geschriften bij Nag Hammadi in Egypte gevonden in 1945.
Egypte was een bolwerk van occultisme in die tijd. Die geschriften waren begraven om ze te beschermen, tegen de vroege christenen die de oude bibliotheek vernietigd hadden. Deze geschriften veranderden de blik op het christelijke geloof, boeddhisten bijvoorbeeld zeiden 'als we dit hadden geweten over het christelijk geloof hadden we geen boeddhisten hoeven te zijn'.

Er waren Ebionieten, Marcionieten.Gnostici, Thomasienen, etc. De basisdoctrine is dat ze in de goddelijkheid van de mens geloven en dat Jezus Christus dus niet als enige God op aarde is/was/kan zijn. Dat is dus in direct conflict met alle andere evangeliën.

Als je dit logisch benadert blijkt nu al dat er iets niet logisch is. Wat is immers het verhaal in Genesis? De slang verleidde Eva door te zeggen dat ze als God zou zijn. Daarna kwam de dood in de wereld.

God moet dus óf in het begin hebben gelogen, óf Jezus moet hebben gelogen. Ik vind het hoogst opmerkelijk dat dít dan de evangeliën zouden moeten zijn die het ware christelijke geloof uitleggen, terwijl het thema door de hele bijbel is dat er niets en niemand als God dient te worden aanbeden, dan de Vader, en Jezus zegt 'ik en de vader zijn 1'.

Een stukje van het evangelie van Petrus:
Het kruis praatte. En liep. Jezus was de vorige dag gestorven, zijn laatste woorden uitsprekend: mijn kracht, oh kracht, gij hebt mij verlaten!. Zijn lichaam was neergehaald en in de tombe geplaatst. Maar nu, als de sabbath naderde, kwam er een harde stem uit de hemel, en 2 mannen daalden neer. De steen voor de tombe rolde uit zichzelf weg, en terwijl Romeinse soldaten stomverbaasd keken, kwamen er 3 mannen tevoorschijn uit de tombe, waarvan 2 de derde ondersteunend, met het kruis daar achter volgend. De hoofden van de 2 reikten op naar de hemel, maar het hoofd van de derde reikte op tot boven de hemel. En ze hoorden een stem: 'heb je gepreekt tot degenen die slapen?'. En een antwoord kwam van het kruis: 'ja'.

Waarom is het zéér onwaarschijnlijk dat dit een getrouwe text is? Niets komt overeen met de andere evangelies, plus de rest van de bijbel. Deze text zou dan uber-revolutionair moeten zijn, maar hoe waarschijnlijk is het dat de gehele bijbel fout is, en deze text dan juist? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Wat is er zo anders:
- Het kruis liep en praatte??
- Jezus' laatste woorden zijn anders, hij spreekt niet tegen zijn Vader, maar tegen zijn 'kracht'.
- De sabbath is verschoven van zaterdag naar zondag. Vanaf Adam en Eva was de sabbath de zaterdag, heel de christelijke wereld hield die sabbath, behalve in Egypte en Rome, de grote occulte centra van de wereld toen. Zondag is de dag van de heidense zonnegod.
- 2 engelen zijn veranderd in 2 mannen
- de steen rolt uit zichzelf weg, in plaats van dat de engelen hem wegrollen
- Jezus komt kreupel uit het graf. Dat is geen goddelijke wederopstanding zoals in de andere evangeliën.
- Het kruis loopt er weer achteraan.
- 'Heb je gepreekt tot degenen die slapen' impliceert een doctrine van levende doden. De bijbel legt uit dat als je dood bent, je in principe in een staat van slaap bent, je denkt niet, je kan niet communiceren. Hier wordt dat dus omgedraaid, het is spiritisme. De rest van de bijbel verbiedt contact te zoeken met de doden, omdat je dan logischerwijs in aanraking komt met demonen etc.
- Het kruis antwoordt opnieuw. Het kruis is een belangrijk symbool in de heidense, occulte religies, vandaar dat het hier zo'n grote rol speelt.

Hoe betrouwbaar kán ik dit vinden?
  zondag 11 mei 2008 @ 12:16:47 #67
pi_58607592
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

God moet dus óf in het begin hebben gelogen, óf Jezus moet hebben gelogen.
Of God is onzin en Jezus was een drugesgebruikende mislukte timmerman. Als je alleen je geloof kan rationaliseren door selectief te shoppen in de beschikbare evangelieën is er duidelijk iets mis.
pi_58607711
Ik zit die film te kijken, weet niet eens waar ik moet beginnen met debunken. Elke zin die tracht een connectie te leggen tussen deze occulte sexleer en de bijbel is verdraaiing, misleiding, leugen.
  zondag 11 mei 2008 @ 12:29:19 #69
pi_58607732
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
verdraaiing, misleiding, leugen.
Je bent het er niet mee eens omdat jij wat anders geloofd. Maar jij kan je geloof ook niet bewjizen. Jouw ideeëen zijn net zo geldig als deze "occulte" denkwjize.
pi_58607835
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Of God is onzin en Jezus was een drugesgebruikende mislukte timmerman. Als je alleen je geloof kan rationaliseren door selectief te shoppen in de beschikbare evangelieën is er duidelijk iets mis.
Als je alleen maar selectief kan shoppen in posts en dan op die selectie antwoorden is er ook duidelijk iets mis.
  zondag 11 mei 2008 @ 12:40:01 #71
41051 Rasing
pi_58607853
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jezus die over water loopt is wel geloofwaardig?

Sorry dat ik met een oneliner reageer op je uitgebreide analyse, maar ik vind jouw 'officiële' versie precies even ongeloofwaardig als de gnostische.
  zondag 11 mei 2008 @ 12:44:44 #72
pi_58607907
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je alleen maar selectief kan shoppen in posts en dan op die selectie antwoorden is er ook duidelijk iets mis.
Ik claim niet dat er een God is die bewezen kan worden door selectief in twijfelachtige documenten te shoppen. Zie je echt jouw cirkelredenaties niet?
pi_58607915
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:40 schreef Rasing het volgende:

[..]

Jezus die over water loopt is wel geloofwaardig?

Sorry dat ik met een oneliner reageer op je uitgebreide analyse, maar ik vind jouw 'officiële' versie precies even ongeloofwaardig als de gnostische.
Het gaat er niet om wat je ervan gelooft of niet, het gaat erom hoe betrouwbaar het is. Het voorbeeld wat ik geef laat duidelijk de invloed van occultisme/heidendom op dit evangelie zien. Daardoor is het onwaarschijnlijk dat zet historisch correcter is dan de andere evangeliën, aangezien de rest van de bijbel zich duidelijk uitspreekt tegen allerlei aspecten van occultisme en heidendom, die hier dan aangehaald worden als zijnde de ware leer over Jezus. Dat is tegenstrijdig, het klopt niet, en daardoor is het onbetrouwbaar. Als ik dan, als bijbelgelovige christen, dit soort texten zie, kunnen die geen inbreuk maken op mijn geloof dat de bijbel zoals die er is voldoende is om mij tot God te kunnen laten komen. De gebeurtenissen in mijn leven reflecteren dat. Dus nee, die andere evangeliën uitsluiten is geen kwestie van selectief lezen, maar gewoon logisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-05-2008 12:51:36 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 13:08:45 #74
pi_58608215
quote:
Op zondag 11 mei 2008 12:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat je ervan gelooft of niet, het gaat erom hoe betrouwbaar het is. Het voorbeeld wat ik geef laat duidelijk de invloed van occultisme/heidendom op dit evangelie zien. Daardoor is het onwaarschijnlijk dat zet historisch correcter is dan de andere evangeliën, aangezien de rest van de bijbel zich duidelijk uitspreekt tegen allerlei aspecten van occultisme en heidendom, die hier dan aangehaald worden als zijnde de ware leer over Jezus. Dat is tegenstrijdig, het klopt niet, en daardoor is het onbetrouwbaar.
De bronnen voor het christendom zijn dus onbetrouwbaar en tegenstrijdig. Vervolgens word er selectief geshopt om een enigzins sluitend verhaal te maken. Alles wat daar buiten valt word als onbetrouwbaar bestempelt. Niet omdat dat zo is, maar omdat anders het verhaal in elkaar stort. Bewjis maar dat occultisme minder waar is dan wat jij toevallig wenst te geloven.
quote:
Als ik dan, als bijbelgelovige christen, dit soort texten zie, kunnen die geen inbreuk maken op mijn geloof dat de bijbel zoals die er is voldoende is om mij tot God te kunnen laten komen. De gebeurtenissen in mijn leven reflecteren dat. Dus nee, die andere evangeliën uitsluiten is geen kwestie van selectief lezen, maar gewoon logisch.
Het is niet logisch, het is slechts een keuze.
pi_58608329
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bewjis maar dat occultisme minder waar is dan wat jij toevallig wenst te geloven.
[..]

Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar blijkt haast onmogelijk te zijn aangezien je dan een heel paradigma uiteen moet zetten. Zou me een boekwerk kosten en daar heb ik niet zoveel trek in.

Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:22:59 #76
pi_58608385
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar blijkt haast onmogelijk te zijn aangezien je dan een heel paradigma uiteen moet zetten. Zou me een boekwerk kosten en daar heb ik niet zoveel trek in.

Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
Altijd makkelijk om de discussie niet aan te gaan als het te moeilijk word.

KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
pi_58608457
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.

Ik geloof niet dat jij oprecht iets wil weten over de bijbel, dus ik ga ook geen moeite meer steken in het beantwoorden van je posts. Als je wél echt geinteresseerd bent, raad ik je aan die video's te kijken. Ik merk dus vanzelf wel wat het wordt.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:41:47 #78
pi_58608696
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.

Ik geloof niet dat jij oprecht iets wil weten over de bijbel, dus ik ga ook geen moeite meer steken in het beantwoorden van je posts. Als je wél echt geinteresseerd bent, raad ik je aan die video's te kijken. Ik merk dus vanzelf wel wat het wordt.
Ik zie dat mensen die de bijbel bestuderen bepaalde zaken aannemen waar geen basis voor is. Ik snap dat het vervelend is als daarop gewezen word, maar dat is niet mijn probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 11-05-2008 15:36:29 ]
pi_58615079
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
"That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit."

In het engels zit het iets dichter bij de oorspronkelijke hebreeuwse tekst.
Maar als je de bijbels in het engels en nederlands verder vergelijkt (geboden enz.) kan je je voorstellen dat het origineel iets heel anders moet zijn geweest dan de interpretatie van de vertalers (in welke taal dan ook).

Heel triest eigenlijk dat we daar blind alles op gebouwd hebben, op een interpretatie van een subjectieve vertaling.
Spreek voor jezelf a.u.b. Geen een serieuze theoloog zal afgaan op een vertaling. De meeste pakken tientallen vertalingen vanuit verschillende talen.

Jij schuift het nu af op vertalingen omdat de desbetreffende teksten in de verste verte niet jouw vrij bizarre interpretaties ondersteunen.

Iedereen had het fout. De discipelen, de nieuw-testamentische schrijvers, de kervaders... nee hoor Jezus boodschap was eigenlijk seks! Alleen niemand begreep het.
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
En nog steeds, vanuit angst of wat dan ook, hangen we aan een sekte die het woord van de Heilige Geest niet begrepen heeft en verdraait heeft.
Over welke sekte heb je het nu?
pi_58615607
quote:

[..]

Een belediging voor Lukas vind ik dit. Je kan het evangelie van Thomas best gelijk stellen aan het evangelie van Lukas, maar enkel op basis van jouw theologische voorkeur. Beide evangeliën gelijkstellen op historisch-wetenschappelijke gronden is m.i. lariekoek van de hoogste orde.

Evangelie van Lukas:
- Geschreven tussen 60 en 80 n.c.
- Lukas genoot al enorm vrij een hoge status in de gemeentes en werd snel verspreid en veelvuldig gequote door antieke schrijvers.
- Vrijwel zeker geschreven door de academicus Lukas
- Van Lukas kan vrij zeker gezegd worden dat hij in contact stond met Paulus en daarmee ook andere apostelen en ooggetuigen.
- Lukas beschrijft enorm veel historische gegevens: koningen, plaatsnamen, ambtenaren, zelfs het waterpijl op Malta. Vrijwel alle checkbare gegevens zijn historisch-accuraat gebleken.

Evangelie van Thomas:
- Geschreven ergens tussen 120-175 n.c. Dateringen van 50 n.c. zijn populair onder conspiracy-theorists en het Jesus Seminar. Verder meent niemand dat serieus.
- Ondanks de grote aandacht van kerkvaders voor gnostici en gnostische 'dwaalleren' wordt het Evanglie van Thomas voor het eerst genoemd in de derde eeuw. Toen werd het evangelie van Lukas al ruim 100 jaar volop gequote.
- Het Evangelie van Thomas genoot geen hoge status onder de vroege gemeentes, het werd al vrij snel op zijn hoogst als secundaire bron gebruikt, ver achter de canonieke evangeliën en brieven van Paulus.
- Best tekenend ook dat vermeende gnosticus Marcion halverwege de 2e eeuw wel Lukas in zijn canon wilde hebben maar met geen woord gerept heeft over het EvT.
- Het Evangelie van Thomas zet een Jezus neer die minder goed valt te rijmen met de historische Jezus zoals hij veelal wordt neergezet. Het is simpelweg aannemelijker dat Jezus een jood was dan een soort Griekse mysticus.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook kan ik jou een uitgebreide uiteenzetting geven over de gnostiek t.o.v. het orthodoxe christendom, maar ik laat het hier maar even bij.

Verwacht trouwens binnenkort een WFL topic over Jezus en de gnostiek van mijn hand!
quote:
Weer erg gechargeerd en ongenuanceerd gezegd. D.m.v. tekstkritiek kunnen we constateren dat het huidige NT vrijwel 1 op 1 overeenkomt met de originele manuscripten uit de eerste eeuw. Bovendien overschat je de rol van het Concilie van Nicea bij de samenstelling van de canon. De canon stond in grote lijnen (zoals de evangelië) al veel eerder vast, zeg maar 2e eeuw. De meest betrouwbare boeken selecteerden zichzelf als het ware, omdat dit de boeken waren die de hoogste status kregen en het meest verspreid en gelezen werden.

Zoals beroemde nieuwtestamenticus Bruce Metzger zei:
"De canon is eerder een lijst met gezaghebbende boeken dan een gezaghebbende lijst met boeken".
pi_58615710
quote:

[..]

Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.

Ik heb jou nog nooit een discussie op niveau zien voeren.

Het is alleen maar:
"Het is een cirkelredenatie"
"Je kan geloof niet bewijzen met een geloof"
"Handleiding, bla bla, open deur hier, bla bla, David de kabouter, bla bla, open deur daar, bla bla."

pvs het discussiewonder.
quote:
Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.

Jij bent alleen vreselijk verstokt en daardoor zo subjectief als de pest. Tekenend was dat je zelfs Zeitgeist ging verdedigen.
pi_58618232
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is en blijft occulte leer. Occulte leer brengt je niet naar God en kan daarom nooit diezelfde ervaring teweegbrengen.

Ik zal de video in zijn geheel eens bekijken.
Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.
hoe kunnen we deze teksten dan verklaren?

(korintiers 2:6)
6 Toch is wat wij verkondigen wijsheid voor wie volwassen is in het geloof. Het is echter niet de wijsheid van deze wereld en haar machthebbers, die ten onder zullen gaan. 7 Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God vóór alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister. 8 Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd.

Engelse versie:

But we speak the wisdom of God in a mystery, even the Occult Wisdom which God ordained before the world unto our glory. - 1 Corinthians 2:7

10 De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:
“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,
en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.
15 Want het hart van dit volk is afgestompt,
hun oren zijn doof
en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien,
met hun oren niets horen,
met hun hart niets begrijpen.
Want anders zouden ze tot inkeer komen
en zou ik hen genezen.”
16 Gelukkig jullie ogen omdat ze zien, en jullie oren omdat ze horen! 17 Want ik verzeker jullie: vele profeten en rechtvaardigen hebben ernaar verlangd te zien wat jullie zien, maar ze kregen het niet te zien, en te horen wat jullie horen, maar ze kregen het niet te horen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gnosis op 11-05-2008 23:21:17 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 23:26:56 #83
pi_58618585
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.

Ik heb jou nog nooit een discussie op niveau zien voeren.

Het is alleen maar:
"Het is een cirkelredenatie"
"Je kan geloof niet bewijzen met een geloof"
"Handleiding, bla bla, open deur hier, bla bla, David de kabouter, bla bla, open deur daar, bla bla."

pvs het discussiewonder.
Het zijn ook de enige argumenten die ik van gelovige kant zie. Waar niets is valt niets te beleven.
quote:
Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.
Jammer dat ze dat niet in een topic laten blijken.
quote:
Jij bent alleen vreselijk verstokt en daardoor zo subjectief als de pest. Tekenend was dat je zelfs Zeitgeist ging verdedigen.
Ik vind Zeigeist net zo plausibel als jouw religie. Dus je vind je eigen religie lachwekkend?
pi_58619545
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:12 schreef Gnosis het volgende:

[..]

Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.
hoe kunnen we deze teksten dan verklaren?

Dit valt niet onder wat je normaal gesproken occult noemt.
Occult is esoterie, mysterie-religie, luciferianisme, satanisme, gnostiek, theosophie, kabbalisme etc.
pi_58619952
Jezus Christus heeft nooit gezegd dat alleen de bijbel doorbladeren en het geloven alleen, de weg naar God is.

Onze eigen angst en gemakzucht alsmede de dode leer die van generatie op generatie is doorgegeven (en verder is gedegenereerd) doen geloven dat we alles wat ingewikkeld is onder een label moeten weg stoppen.
Dit was voor het vaticaan en de sekteleiders die de leer monopiliseerde erg aangenaam om het volk tam te houden. "ow dat is satanisch" "en dat ook" "niet naar luisteren dat is de duivel!"

Zoals je al kan lezen in de laatste quote van de vorige post werd zelfs in de bijbel verteld dat Jezus, buiten wat opgeschreven is" in symbooltaal sprak tot hen die niet begrepen.

Dus heel simpel is de bijbel de buitenste laag.
De symboliek van genesis kunnen we alleen begrijpen als we de sleutel kennen.

Dit is in een kleine samenvatting van wat die film verteld.

Adam en eva plukte niet letterlijk zomaar een vrucht van een boom.
Adam staat symbool voor het alle mannen van het oergeslacht en eva voor alle vrouwen.

Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Gnosis op 12-05-2008 02:36:45 ]
  maandag 12 mei 2008 @ 11:48:56 #86
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58624017
Gisteren overhoorde ik nog een gesprek over hoe goed het hier gaat in Katwijk met geloof.
Zijn de Katwijkers meer aan het verdwalen of juist meer voor zichzelf gaan kiezen om juist meer te gaan leven naar hun eigen hart i.p.v spiritueele propaganda dat "geloof" heet?
Eindelijk is nu ook verdories het zwembad open op zondag, werd ook eens een keertje tijd.
De kerk verliest meer macht... en gelukkig maar!

Maar dit is nog wel het leukste! Komtie!

Ik overhoorde een gesprek dat er wederom een vertakking is in het geloof en een groepje uit een kerk is gestapt om vervolgens een eigen clubje te beginnen.
Een aantal mensen zouden namelijk het niet met elkaar eens zijn.
Ondertussen hebben we nu verschillende clubjes die kerken in de sportschool, een college en ga zo maar verder.

Het is ook net echt een zombie film.
Op een bepaald moment moet je maar eens op zondag door Katwijk rijden.
Je ziet uit alle hoeken en gaten met 25 graden mensen in drie delig pak en jurken met hoeden op lopen en fietsen allemaal richting een punt (de sportschool).
Fietsen?
Maar dat is arbeid! Dat mag helemaal niet.
Oh wacht, God heeft een uitzondering gemaakt voor de mensen die echt te ver weg wonen! Gelukkig maar!

Sorry, maar een geloof die je wel dichter bij God zou moeten brengen maar je vervolgens zwaar limiteerd op lekker je leven leven vind ik een beetje hypocriet.
Hoe kunnen gelovigen zo gelimiteerd denken over een opperwezen als God qua hoe deze te werk gaat en zou denken over dit en dat?
Mijn God oordeeld niet en al helemaal niet op basis van "goed" en "fout".
Ik leef met nul procent angst en weet dat mijn God in ALLES steunt met wat ik doe, zonder dat ik zondag in drie delig pak in de tuin hoef te zitten met een krantje.

Ieder verdraaid kut geloof dat daarbuiten rond woekert levert alleen maar gescheidenheid op en ellende.
Geloven die vertakken, mensen die elkaar verbaal en fysiek de hersens in slaan omdat zij denken te weten wat God en geloof nu daadwerklijk is.
Het is gewoon zielig. Erg zielig.
(Want wat dacht je van de Islam? Alah bestaat niet? Maar God wel? Laat mij jullie antwoord raden: zij zitten fout en jullie Christennen zitten goed? Kijk, dat bedoel ik dus...)

Nee, Ali en David (en alle gelovigen out there).
Jullie kan met nog zoveel discussie punten, video's, bijbels en teksten aan komen. Maar ik hoef niet naar jullie te luisteren om te zien wat geloof echt met de mensheid doet.
Gewoon naar de wereld kijken en haar geschiedennis tot aan de dag van vandaag. Dan weet ik al meer dan genoeg.
Als God echt bestaan en mij om mijn levenswijze en ideeen naar de hel zou sturen als ik dood ga, dan is God gewoon een enorme grote botte klootzak en zal ik blij zijn dat ik mijn leven heb geleidt zoals ik dacht dat het goed was.
pi_58624682
Ik ben blij voor je dat je voor jezelf hebt kunnen bepalen hoe de wereld qua geloof in elkaar zit.

Ik kan het echter met geen enkele zin eens zijn.
pi_58631460
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:

Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.
zou je dit iets verder willen toelichten ?:) heb hier niet de mogelijkheid om te kijken maar ben wel benieuwd wat er te zien is
pi_58635923
In de film wordt uitgelegd wat nou precies bedoelt word met de verboden vrucht, de slang, verleiding, de val uit het paradijs, enzovoorts.
En de link met onze creerende energie.

hier zijn afbeeldingen te vinden:

In de film wordt ook uitgelegd dat de letterlijke vertaling van de eerste woorden van de bijbel zijn:
"In wijsheid scheppen Goden en Godinnen".

"Although the modern bible is greatly disfigured it is nevertheless infused with the ancient secret doctrine.
However, the many levels of meaning hidden in the hebrew letters are not visible in the modern language versions of the bible"
(...)
"In contrast to the familiar image of a bearded old man, God is established in the first 3 words of the bible as androgynous, containing both male and female."

Hier is over veel onderwerpen informatie te vinden
www.gnosticteachings.org

[ Bericht 19% gewijzigd door Gnosis op 13-05-2008 00:15:31 ]
pi_58637061
Na het lezen van het stuk over het celibaat en tantra (wat het dan naar mijn idee is , als ik fout zit zeg het maar) vond ik het nog te volgen maar na het lezen over de verkeerd vertaalde hebreeuwse teksten reist bij mij een gedachte:
Jezus staat ook in Romeinse boeken beschreven als dat Hij veroordeeld is door Pontius Pilatus en dat Barabas vrij is gelaten (verzoendag dacht ik) Omdat de Joden geen reden konden vinden maar Hem toch dood wouden hebben. Als Jezus verkondigde dat de weg naar het paradijs was om sex zonder orgasmes te hebben zou Hij toch als Gods lasteraar worden veroordeeld omdat iemand die beweert dat Hij God Zijn Zoon is en dat de enige weg naar het paradijs is om sex zonder orgasmes te hebben duidelijk zo tegenstrijdig is met het oud testamentische gebod om je voort te planten dat het wel aangevoerd zou zijn als bewijslast tegen Hem. Overigens gaat het idee ook niet bij mij erin dat het verkeerd vertaald is omdat het nieuwe testament (waar dus Jezus zijn boodschap in staat) in het Aramees en Grieks geschreven is. Mocht ik er verkeerd tegen aan kijken dan zeg je het maar . Ben overigens wel benieuwd wat je van mijn gedachtengang vind
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:54:20 #91
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58638604
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben blij voor je dat je voor jezelf hebt kunnen bepalen hoe de wereld qua geloof in elkaar zit.
Blij? Je liegt dat je barst twee koppige slang! Ondertussen zat je met je hoofd te schudden en zielig te zijn omdat ik zo "verdwaald" ben!
pi_58639972
Zoals in de film ook beschreven wordt kan er makkelijk één zaadcel naar één eicel worden geleid.

"Vermenigvuldig u" betekent dus niet dat je een orgasme hoeft te hebben.

Er word wel gezegd dat we allemaal geboren zijn uit begeerte.
Dit wil dus zeggen, we zijn geboren uit het verlangen voor het orgasme
Als de wereld zou voortplanten met het systeem uit Eden zouden we met z'n allen kunnen zeggen dat we niet geboren zijn uit begeerte.
Puur wetenschappelijk gezien zou dat ook de oplossing zijn voor overbevolking en vele ziektes.
Het schijnt echter de oplossing te zijn voor alle problemen.
pi_58641123
In principe haal je dan dus de lol uit het voortplanten om een perfecte wereld te maken ? Klinkt logisch
pi_58737596
Om eventjes voorop te stellen: er is vast geen 'dé manier' om de bijbel uit te leggen, in ieder geval niet totdat één van de manieren voor iedereen op aarde onomstotelijk bewezen is. Tot die tijd blijft geloof geloof, en wat ieder gelooft is gebasseerd op z'n eigen ervaringen, waar een ander eigenlijk onmogelijk iets aan af kan doen of aan toe kan voegen.
Mijn visie: Ik vind het niet echt een logisch idee dat seks enkel ervoor zou zijn om je voort te planten. Eigenlijk helemaal niet zelfs, mijns inziens is seks puur gevoel. Meestal als seks het lekkerste is om het maar even plat te zeggen, is als mensen van elkaar houden. Dan stellen mensen het genot van de ander voorop, waardoor ze bijzonder veel kunnen genieten. Seks enkel uit geiligheid is absoluut niets mis mee, maar ik denk dat wel meer mensen met mij in kunnen stemmen dat seks toch het lekkerst is als het een uitdrukking is van een gevoel. Net zoals een glimlach als groet hartstikke fijn is, maar het betekent pas echt iets dieper als het naar iemand is die je kent.
Maar goed, seks als uitdrukking van een gevoel. Dus eigenlijk heeft het voor mij, vanuit z'n oorsprong niets met voortplanting te maken. Alleen als soort 'vrucht' van de uitdrukking van alle liefde, ontstaan er kinderen.
Orgasme slecht omdat het begeerte zou zijn. Dat is toch mijns inziens een kromme weergave, dat je geil van je lief wordt betekent toch dat je diegene waardeert, om hoe mooi die is en hoe graag je die ander zou willen laten genieten. Orgasme is toch een soort climax wat heerlijk voelt, een genot wat iemand bij je kan laten gebeuren, dat is toch super. Bijzonder dat je daar 'het ultieme kwaad' in kunt zien, in mijn ogen dan.

Dat de gnostici hun grond ook uit de bijbel halen (net als christenen ed), heeft op zich niets met wat ze geloven te maken en maakt hun waarheid niet minder of meer waar. Hou dat wel even in de gaten, voordat je ze beschuldigd van 'het verkeerd uitleggen van de bijbel'. Ga liever de discussie aan op grond van wat je zelf vindt, gelooft en waar je zelf voorstaat. Maar ik denk niet dat je mensen kunt afrekenen op wat zij geloven, want dat basseren ze op wat zij mee gemaakt hebben en kunnen ze dus ook niet anders geloven, totdat ze op basis van ervaring aanleiding hebben tot iets anders. Beetje respect af en toe .
pi_59764593
Ik heb de hele film gezien en moet zeggen dat dit de meest indrukwekkende film is die ik ooit heb gezien.
Zijn hier mensen die hem ook hebben gezien?

Zo ja, wat vond je ervan.
pi_59765349
Een aaneenschakeling van onzin, onjuistheden en misinterpretaties.
pi_59766198
quote:
Op zondag 29 juni 2008 01:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een aaneenschakeling van onzin, onjuistheden en misinterpretaties.
Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.
pi_59768687
quote:
Op zondag 29 juni 2008 02:14 schreef Dandror het volgende:

[..]

Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.
Ik heb hem wel gezien. Het punt is dat we geen orgasmes meer moeten hebben. Dat God androgeen is. Dat de mens in eerste instantie androgeen was. Als de mens geen orgasmes meer zou hebben, sterft de mensheid uit. Zou God dat gewild hebben bij het scheppen van de mens?
pi_59768781
Weet je zeker dat je hem gezien hebt? Want een groot gedeelte van de film gaat over het feit dat de mensheid helemaal niet uitsterft als mensen geen orgasmes meer hebben tijdens de sex.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:
Dit is in een kleine samenvatting van wat die film verteld.

Adam en eva plukte niet letterlijk zomaar een vrucht van een boom.
Adam staat symbool voor het alle mannen van het oergeslacht en eva voor alle vrouwen.

Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.
pi_59769468
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:20 schreef Dandror het volgende:
Weet je zeker dat je hem gezien hebt? Want een groot gedeelte van de film gaat over het feit dat de mensheid helemaal niet uitsterft als mensen geen orgasmes meer hebben tijdens de sex.
[..]

Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.
Eva werd verleid door de slang, niet Adam. Das al een fout.

Verder is de rest van die quote gewoon pure fantasie natuurlijk. Dat het eerst 1 eicel was en 1 zaadcel is op geen enkele manier te bewijzen, er is 0 bewijs daarvoor whatsoever. Sex als heilige daad in de tempels geldt voor de heidense sex- en vruchtbaarheidscultussen, maar zeker niet voor de theologie van de bijbel. Daarin is sex een daad waarbij 2 mensen 1 vlees worden, een heilig verbond voor God, het huwelijk, bedoeld voor het hele leven.

Sorry maar ik kan nogal pissig worden van dit soort video's. De mate van onzin die daarin verkondigd wordt is zo overweldigend dat ik het echt haat wanneer mensen erin trappen en zo een compleet misvormd beeld van de bijbel krijgen, omdat er zo gigantisch veel onwaarheden en onzin wordt verteld. Als ik wat meer tijd heb kan ik t misschien wat uitgebreider uitleggen als je daar behoefte aan hebt.
  zondag 29 juni 2008 @ 13:16:20 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59770543
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dat heet nou brainwashen.

Zodra jij alle films, artikelen, boeken, video's die een ander geloof aanhangen meerdere malen gaat bekijken, bestuderen en in je hoofd laat komen zul je je mening weer veranderen. Nu neem je slechts zeer eenzijdig kennis tot je, want video's die je niet aanstaan kijk je niet eens helemaal, en de video's van jouw goeroe's blijf je maar bekijken en aan anderen opdringen. Dus je wordt ook steeds verder gehersenspoeld.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59772224
Ali Kanibali.
Je bent je ervan bewust dat de Jehova Getuigen de bijbel subtiel hebben aangepast?
Zo is de bijbel als we die kennen sinds lange tijd niet meer het origineel.
Als ik nu met 3000 man de bijbel totaal verander en in die kring een kerk bouw gebaseerd op mijn veranderde bijbel, dan maakt het niet uit of er 10 jaren voorbij gaan of 2000, het blijft een kring van onwaarheid en deceptie.

Zo kan bijna iedereen zien behalve diegene die gevallen zijn voor de diverse sektes en hun interpretaties dat die sektes zich in hun blinde fanatisme verstopt hebben.
Dit zien we bij alle fanatici, de fanaticus ziet dit niet bij zichzelf omdat hij een illusie voor zich houdt waarbij hij denkt "als ik hier maar bang voor ben dan ben ik veilig".

Niet om een kamp op te zetten maar dit klopt volgens mij wel zo'n beetje.
Hoe logisch is het eigenlijk niet?
quote:
Op zondag 11 mei 2008 09:27 schreef Gnosis het volgende:

[..]

[..]

[ Bericht 2% gewijzigd door Dandror op 29-06-2008 16:34:05 ]
pi_59773819
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:49 schreef Dandror het volgende:
Ali Kanibali.
Je bent je ervan bewust dat de Jehova Getuigen de bijbel subtiel hebben aangepast?
Zo is de bijbel als we die kennen sinds lange tijd niet meer het origineel.
Als ik nu met 3000 man de bijbel totaal verander en in die kring een kerk bouw gebaseerd op mijn veranderde bijbel, dan maakt het niet uit of er 10 jaren voorbij gaan of 2000, het blijft een kring van onwaarheid en deceptie.

Zo kan bijna iedereen zien behalve diegene die gevallen zijn voor de diverse sektes en hun interpretaties dat die sektes zich in hun blinde fanatisme verstopt hebben.
Dit zien we bij Ali Kanabali en andere fanatici, maar hij ziet dit niet bij zichzelf omdat hij een illusie voor zich houdt waarbij hij denkt "als ik hier maar bang voor ben dan ben ik veilig".
Dat je eruit mag komen.

Niet om een kamp op te zetten maar dit klopt volgens mij wel zo'n beetje.
Hoe logisch is het eigenlijk niet?
[..]

Exodus 20:14
Statenvertaling: Gij zult niet echtbreken.
King James: Thou shalt not commit adultery = overspel

Dit zijn vertalingen gebaseerd op de Textus Receptus. De bijbel van de getuigen van Jehovah is gebaseerd op zeer dubieuze vertalingen van Westcott en Hort. Dubieus gezien hun achtergrond en correspondenties tussen hen en anderen waarin ze uitleggen wat voor doel ze met hun bijbel voor ogen hadden, en dat was inderdaad stukje bij beetje de bijbel veranderen naar hun eigen visie van hoe die bijbel eruit dient te zien. Zo'n beetje alle vertalingen nu hebben daar last van, maar de bijbels tot eind 19e eeuw niet, zoals de SV en de KJV.

De rest van je post is persoonlijke aanval dus daar ga ik niet op in.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:19:18 #104
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59787956
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry maar ik kan nogal pissig worden van dit soort video's. De mate van onzin die daarin verkondigd wordt is zo overweldigend dat ik het echt haat wanneer mensen erin trappen en zo een compleet misvormd beeld van de bijbel krijgen, omdat er zo gigantisch veel onwaarheden en onzin wordt verteld. Als ik wat meer tijd heb kan ik t misschien wat uitgebreider uitleggen als je daar behoefte aan hebt.
Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.
Ik "haat" het ook als mensen misinterpertaties krijgen van hoe God daadwerkelijk is en hoe je het beste zou kunnen leven zogenaamd.
Maar wat doe je er aan? Waarom zou je je er druk om maken?
Als jij echt zo heilig overtuigd bent van de ultieme waarheid, dan komt men er toch uiteindelijk toch wel?
Maak je niet zo druk man. Je zit sowieso in TRU. Dit is niet de plek om hevig met de Christen skepter te gaan lopen zwaaien en schreeuwen.
Iedereen gelooft hier wat men wil geloven.
Zowel de gelovigen als skeptics schijnen hier moeite mee te hebben want beide partijen schijnen het allemaal beter te weten.
Maar om het te haten en er boos om te worden, die fase ben ik al reeds voorbij.
Je moest eens weten hoeveel afwijkingen er zijn zoals bijvoorbeeld deze video's.
Op deze manier zou je je hele leven boos kunnen zijn alleen al omdat er zoveel misinformatie en misleiding bestaat.
(Een) Zonde toch?
pi_59790763
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:19 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.
Ik "haat" het ook als mensen misinterpertaties krijgen van hoe God daadwerkelijk is en hoe je het beste zou kunnen leven zogenaamd.
Maar wat doe je er aan? Waarom zou je je er druk om maken?
Als jij echt zo heilig overtuigd bent van de ultieme waarheid, dan komt men er toch uiteindelijk toch wel?
Maak je niet zo druk man. Je zit sowieso in TRU. Dit is niet de plek om hevig met de Christen skepter te gaan lopen zwaaien en schreeuwen.
Iedereen gelooft hier wat men wil geloven.
Zowel de gelovigen als skeptics schijnen hier moeite mee te hebben want beide partijen schijnen het allemaal beter te weten.
Maar om het te haten en er boos om te worden, die fase ben ik al reeds voorbij.
Je moest eens weten hoeveel afwijkingen er zijn zoals bijvoorbeeld deze video's.
Op deze manier zou je je hele leven boos kunnen zijn alleen al omdat er zoveel misinformatie en misleiding bestaat.
(Een) Zonde toch?
Ik hou niet van leugens, das alles.
pi_59792914
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik hou niet van leugens, das alles.
Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.

Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.

De bijbel blijft een zeer heilig en esoterisch boek ook al is vervormd, maar zonder actie blijft het gewoon een boek.

"...faith by itself, if it has no works, is dead." - James 2:17
pi_59793603
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:41 schreef Dandror het volgende:

[..]

Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.

Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.

[ afbeelding ]

De bijbel blijft een zeer heilig en esoterisch boek ook al is vervormd, maar zonder actie blijft het gewoon een boek.

"...faith by itself, if it has no works, is dead." - James 2:17
Wat betekent dat vers volgens jou?
pi_59798600
Een goed persoon worden. (door het uitwissen van de 7 zondes en hun legioenen)
pi_59798628
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:50 schreef Dandror het volgende:
Een goed persoon worden. (door het uitwissen van de 7 zondes en hun legioenen in jezelf)
Welke 7 zondes? Die 7 zondes die wel in de video voorkomen maar niet in de bijbel staan beschreven als zodanig?

Wat is 'zonde' volgens jou?

Wat bedoel je met 'hun legioenen'?

Een goed persoon worden? Volgens de bijbel is niemand goed behalve God. Hoe moet je dan een goed persoon worden?

Waarom is 'faith' dood zonder de werken?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 17:58:10 ]
pi_59798758
Lust, Woede, Hebzucht, Afgunst, Vraatzucht, Luiheid, Trots.
Nogmaals:
quote:

Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."
Hij zei niet: hou je blind vast aan deze verminkte vertaling op vertaling op vertaling op interpretatie op vertaling op interpretatie (etc).[/quote]
quote:
Een goed persoon worden? Volgens de bijbel is niemand goed behalve God. Hoe moet je dan een goed persoon worden?
“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”
-Jesus, Matthew 5:48

[ Bericht 19% gewijzigd door Dandror op 30-06-2008 18:07:51 ]
pi_59798871
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:
Lust, Woede, Hebzucht, Afgunst, Vraatzucht, Luiheid, Trots.
Dat zijn niet de zonden van de bijbel. De katholieke doodzonden zijn dat volgens mij, maar dat is een bijproduct van de katholieke kerk een niet de bijbelse definitie van zonde.
quote:
Nogmaals:

Omdat dat niet zo is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bijbel 'vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden'.
quote:
Dit is ook onzin. Ik heb hier een Franse, een Nederlandse en een Engelse bijbel. Kan ze zo naast elkaar leggen en de vertalingen komen overeen.
quote:
Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."
Hij zei niet: lees deze verminkte vertaling op vertaling op vertaling op interpretatie op vertaling op interpretatie (etc) en je bent klaar.
Christus zei: Ik ben de waarheid, de weg en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij.

Mijn vertalingen zijn niet verminkt. Wat ik al zei, tot eind 19e eeuw was elke bijbel Textus Receptus. Voor deze vertaling is er een wolk van 'getuigen', kopieën in andere talen die elkaar bevestigen. Dat wil zeggen dat ze van dezelfde bron afstammen en niet aangepast zijn.
pi_59798895
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:

“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”
-Jesus, Matthew 5:48

Ja, maar hoe doe je dat dan?
pi_59799081
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar hoe doe je dat dan?
Daar is een heel pad voor:
Het nauwe pad wat beschreven wordt in de bijbel.
Dit nauwe pad is Sex.
Om te beginnen de sexuele energie binnenhouden.
Het nooit meer hebben van een orgasme.
De sexuele energie naar boven laten stromen waar het inzicht en wilskracht wordt.
Wilskracht en inzicht om "schoon" te worden.

No human being is born of theory. Not even a simple microbe can be born of theories. No one is born through the nostrils nor through the mouth. Every living being is born of sex. "As above, so below." If the human being is born of sex here in this physical world, it is logical that above, in the Internal Worlds, the process is analogous. The Law is the Law and the Law is fulfilled. - Samael Aun Weor

The mechanical evolution of Nature does not save anybody; time does not save anybody. It is necessary to be born again, and this subject matter about birth has been, is, and will always be an absolutely sexual matter - Samael Aun Weor, The Esoteric Course of Kabbalah

How to be born again
pi_59799396
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:15 schreef Dandror het volgende:

[..]

Daar is een heel pad voor:
Het nauwe pad wat beschreven wordt in de bijbel.
Dit nauwe pad is Sex.
Om te beginnen de sexuele energie binnenhouden.
Het nooit meer hebben van een orgasme.
De sexuele energie naar boven laten stromen waar het inzicht en wilskracht wordt.
Wilskracht en inzicht om "schoon" te worden.

No human being is born of theory. Not even a simple microbe can be born of theories. No one is born through the nostrils nor through the mouth. Every living being is born of sex. "As above, so below." If the human being is born of sex here in this physical world, it is logical that above, in the Internal Worlds, the process is analogous. The Law is the Law and the Law is fulfilled. - Samael Aun Weor

The mechanical evolution of Nature does not save anybody; time does not save anybody. It is necessary to be born again, and this subject matter about birth has been, is, and will always be an absolutely sexual matter - Samael Aun Weor, The Esoteric Course of Kabbalah

How to be born again

Maar dit is niet wat de bijbel leert. Jezus zegt het volgende:

Blijft in Mij, en Ik in u. Gelijkerwijs de rank geen vrucht kan dragen van zichzelve, zo zij niet in den wijnstok blijft; alzo ook gij niet, zo gij in Mij niet blijft. Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen. Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. Indien gij in Mij blijft, en Mijn woorden in u blijven, zo wat gij wilt, zult gij begeren, en het zal u geschieden. Hierin is Mijn Vader verheerlijkt, dat gij veel vrucht draagt; en gij zult Mijn discipelen zijn. Gelijkerwijs de Vader Mij liefgehad heeft, heb Ik ook u liefgehad; blijft in deze Mijn liefde.Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u blijve, en uw blijdschap vervuld worde. Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb. Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden. Gij zijt Mijn vrienden, zo gij doet wat Ik u gebiede.

Jezus bedoelt hiermee dat wij niets kunnen zonder Hem. Zonder een relatie met God kunnen wij niet goed doen, omdat alleen God goed is. Met een sterke relatie met God 'fuseren' wij als het ware met Gods wil en Gods geest, wij doen dan Gods wil welke per definitie goed is. Het resultaat ervan is dat wij anderen lief kunnen hebben, om ze geven, voor ze kunnen zorgen, etc. Het heeft niets met sex te maken. Jezus draagt ons verder op Zijn geboden te bewaren. Dit zijn dus de 10 geboden. Dit is de wet. Het overtreden van de wet wil zeggen dat je onrecht pleegt. Onrecht omdat je niet eerlijk bezig bent, tegen God of tegen je medemens. Dit is zonde. Zonde scheidt ons af van God omdat God 100% rechtvaardig is en niet in de nabijheid van onrechtvaardigheid kan bestaan. Het gevolg van de zonde is dan ook de dood, omdat God de bron alle leven is. Waar onrecht is, moet gerechtvaardigd worden met een bepaalde straf. Jezus betaalt die straf met Zijn dood aan het kruis. Jezus is degene die ons rechtvaardigt door Zijn dood waardoor we weer tot God kunnen komen, daarom zegt Jezus 'Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij'. Via Jezus kom je tot God en door Gods kracht en liefde kun je goede dingen doen en het eeuwige leven verkrijgen. Het nauwe pad is Jezus en Zijn leer.

'To be born again' wil zeggen dat je een spirituele dood ondergaat en opnieuw geboren wordt in Christus. De oude mens sterft en een nieuwe wordt geboren. De Heilige Geest komt dan tot je, je bent dan geboren 'uit de geest'. De doop (onderdompeling in water) is het symbool voor het wegwassen van alle zonden die je in het verleden hebt gepleegd. Niet van sex.

Het christelijk geloof is geen geloof van geheimen en mysteriën. Het gaat om een beter mens worden door de verloren connectie met God, bron van alle leven, liefde, geluk en goedheid, terug te brengen via Jezus Christus Zijn Zoon. Daar is het binnenhouden van je orgasme geen voorwaarde voor. Het orgasme heeft naast functies voor de voortplanting ook een genotsfunctie. God heeft het ons gegeven om van te genieten op een heilige manier, niet om te onderdrukken of om geobsedeerd door te zijn. Dat is wat ik geloof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 18:44:56 ]
pi_59841449
Een ding snap ik niet. god houd van iedereen. god is vergevingsgezind. god heeft ons gecreëerd.
waarom dan met meelij kijken naar diegenen (door hem gecreëerd) die anders zijn dan anderen.
waarom zijn zij per definitie slecht bezig. meelij staat in mijn ogen gelijk aan jezelf "superieur(der)" vinden dan die ander. is dit niet iets wat god slecht vind?
iedereen is immers gelijk. hij heeft ons als gelijke gecreëerd.

in feite kan dus niemand slecht zijn in zijn ogen?

ik mag dan ook uit het bovenstaande concluderen dat er geen hel en geen paradijs bestaat. god is namelijk almacht, alwetend en maakt geen fouten. dat zou hem menselijk maken. dit samen met het feit dat god vergevingsgezind is, zou er geen hel kunnen bestaan, want:
punt 1: god maakt geen fouten
punt 2: god is vergevingsgezind
punt 3: iemand naar de hel sturen spreekt zowel punt 1 als punt 2 tegen.

sex IS inderdaad iets nuttigs om je mee voort te planten, maar ook iets om van te genieten. hij heeft ons die mogelijkheid gegeven, dus waarom zouden we het niet gebruiken.
dat zou betekenen dat de "zondige" lust een beloning word in het hof van eden.
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
pi_59876811
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:06 schreef smammela het volgende:
sex IS inderdaad iets nuttigs om je mee voort te planten, maar ook iets om van te genieten. hij heeft ons die mogelijkheid gegeven, dus waarom zouden we het niet gebruiken.
dat zou betekenen dat de "zondige" lust een beloning word in het hof van eden.
Er wordt ook wel gezegd dat je zonder vuur (verleiding) geen licht kan maken.

"Temptation is Fire; the triumph over temptation is Light.”

Lucifer is dus de "lichtdrager", de verleider.
Verslaan we Lucifer in onszelf dan wordt Lucifer Licht.
quote:
Written by Samael Aun Weor

We must distinguish between Satan and Lucifer. Satan is the devil, black as coal, the fallen Lucifer.

We must whitewash the devil. This is only possible by practicing sexual magic intensely and by disintegrating the ego.

Humanity has converted Lucifer into the devil.

Each one of us must whitewash his particular devil in order to covert him into Lucifer.

When Lucifer shines within ourselves, he converts himself into our particular, individual Moses.

Fortunate is the one who integrates himself with his own Moses.

Moses, descending from Sinai with the luminous horns upon his forehead, deserved to be chiselled by Michelangelo.

The Doctrine of Moses is the Doctrine of Lucifer.

Christus-Lucifer is our Saviour, the Redeemer of Pistis Sophia.

Christus-Lucifer grasps the scale and the sword as a Lord of Justice.

Lucifer, integrated with the Intimate Christ, shines in Sabaoth, the Solar Man.

The Heavenly Sabaoth crystallizes within the Sabaoth-Man, thanks to the Intimate Moses.

Sabaoth-Moses are totally integrated.

Sabaoth is the Internal God who must crystallize in the human person, thanks to the good duties of Lucifer.

The Antichrist, the ego, knows nothing about these things. He merely wants a mechanical man and a universe that was originated by chance, an absurd miracle from a reason without reason.

On the other hand, religion hates Lucifer, and curses Him without knowing that he is the sunderable part of the Intimate Christ.

The processes of cells and atoms would not be possible without the existence of intelligent, igneous principles. Those who ignore this fact are as ignorant as those religious fanatics who hate Lucifer.

Christus-Lucifer is the Saviour within each one of us.
Het orgasme zorgt voor kinderen op eigen wil waardoor we geboren zijn uit begeerte.
Voortplanting zonder orgasme geeft kinderen op de wil van God.

Zou de mensheid zich voortplanten zonder orgasme dan zouden we niet meer uit begeerte geboren zijn.

[ Bericht 31% gewijzigd door Dandror op 03-07-2008 22:47:43 ]
pi_59877339
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
pi_59877898
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.

Volgens het buddhisme en ook volgens gnosis is ons eigen licht/bewustzijn gevangen in onze eigen duivel/ego's.

De duivel is dus niet buiten ons maar gewoon de som van ons eigen kwaad.
ons licht/bewustzijn zit gevangen in al onze ego's/zonden.

Dus inderdaad lucifer is in ons het kwaad want het is kort gezegd bewustzijn / licht / wilskracht gevangen in verlangen.

Er wordt ook wel gezegd dat sommigen dit niet zullen snappen of willen aanvaarden omdat ze bijvoorbeeld teveel van het orgasme houden en het niet willen opgeven of bjivoorbeeld teveel in hun eigen psychologische liedjes en dogma's opgesloten zitten.

Sommigen zullen direct intuitief snappen dat het grote geheim wat ge-openbaard is te maken heeft met de sexuele energie naar je pijnappelklier te transmuteren.

Dit is niet voor de mensen die het niet willen snappen, dit is voor de mensen met een oor om te horen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dandror op 04-07-2008 01:05:39 ]
pi_59884064
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:21 schreef Dandror het volgende:

[..]

of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.

Volgens het buddhisme en ook volgens gnosis is ons eigen licht/bewustzijn gevangen in onze eigen duivel/ego's.

De duivel is dus niet buiten ons maar gewoon de som van ons eigen kwaad.
ons licht/bewustzijn zit gevangen in al onze ego's/zonden.

Dus inderdaad lucifer is in ons het kwaad want het is kort gezegd bewustzijn / licht / wilskracht gevangen in verlangen.

Er wordt ook wel gezegd dat sommigen dit niet zullen snappen of willen aanvaarden omdat ze bijvoorbeeld teveel van het orgasme houden en het niet willen opgeven of bjivoorbeeld teveel in hun eigen psychologische liedjes en dogma's opgesloten zitten.

Sommigen zullen direct intuitief snappen dat het grote geheim wat ge-openbaard is te maken heeft met de sexuele energie naar je pijnappelklier te transmuteren.

Dit is niet voor de mensen die het niet willen snappen, dit is voor de mensen met een oor om te horen.

Wat heeft je sexuele energie met je pijnappelklier te maken?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:20:50 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59884441
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heeey, zo ken ik er nog een.

En de pijnappelklier geeft het hormoon melatonine af. Dat beinvloedt (bij mensen nog slechts verondersteld en niet bewezen trouwens, bij dieren wel aangetoond) het slaappatroon en voortplantingsritme.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59903462
-Onnodig kwetsend-

[ Bericht 50% gewijzigd door Bastard op 10-07-2008 08:16:01 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 6 juli 2008 @ 08:56:51 #122
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59921029
Punt 2: Waarom slaat Ali smammela's post in zijn geheel volledig over?
Kort maar krachtig heeft ze toch wel een goed punt!
...Of niet?

[ Bericht 61% gewijzigd door Bastard op 10-07-2008 08:16:40 ]
pi_59926475
quote:
Op zondag 6 juli 2008 08:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Punt 1: Waar slaat deze verhitte reactie zo in ene uit het niets op naar haar?

Punt 2: Waarom slaat Ali smammela's post in zijn geheel volledig over?
Kort maar krachtig heeft ze toch wel een goed punt!
...Of niet?
Omdat ik dat al zovaak uitgelegd heb in andere topics en even geen zin had om dat nog een keer te doen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:25:29 #124
221094 Episch
Om masi padme yaum
pi_60007228
Quotes over Sexuele Magie:

Quotes van vroeger over Alchemie:

Whoso has not control of his own instincts and passions is no more fitted for the Mysteries than he who inhibits
and dissociates them.
Let it be clearly realised, however, that the Mysteries do not teach
asceticism or celibacy as a requirement of achievement
- Dion Fortune, "The mystical Qabalah"

Now, Love is one of the mythological images of the Great Secret and the Great Agent, because it postulates at once an action and a passion, a void and a plenitude, a shaft and a wound. The initiates will understand me, and on account of the profane I must not speak clearly.
- Eliphas Levi

The actual physical reactions of sex form a very small proportion, and by no means the most vital portion of its functioning. It is owing to our ignorance of this that so many marriages fail to fulfil the purpose of the welding of two halves into a perfect whole.
- Dion Fortune, "The mystical Qabalah"

When a man joins with a woman in the secret act, he becomes a God since he converts himself into a Creator at that very moment. Some seers state that in those precise moments of love, the two beings are seen enveloped by a brilliant burst of light; they are enveloped by the most subtle and potent forces that are in nature. If a man and a woman would know how to withdraw without the spasm and retain such a vibration, then they can operate with it as Magicians in order to purify themselves and obtain everything. However if they do not know how to retain such Light, it will abandon them in order to confine itself in the universal currents, yet leaving behind it the open doors from where evil can enter into them. Then love is converted into hatred, illusion is followed by deception. - Dr. Krumm-Heller, Rosicrucian Novel

Unless a man be "born again" he cannot accomplish the Great Work, and if the student of alchemical formulæ will remember this, it will save him much sorrow and disappointment. To speak of that part of the mystery which is concerned with the secret life principle within the actual nature of man, is forbidden, for it is decreed by the Masters of the art that each shall discover that for himself and on this subject it is unlawful to speak at greater length.

Quotes uit India en Tibet over Alchemie:

Although I am using this ordinary term, sexual climax, it does not imply the ordinary sexual act. The reference here is to the experience of entering into union with a consort of the opposite sex, by means of which the elements at the crown are melted, and through the power of Meditation the process is also reversed. A prerequisite of such a practice is that you should be able to protect yourself from the fault of seminal emission. According to the explanation of the Kalachakra Tantra in particular, such emission is said to be very damaging to your practice. Therefore, because you should not experience emission even in dreams, the tantras describe different techniques for overcoming this fault. - The 14th Dalai Lama

Never have I slept without a sweetheart, nor have I spent a single drop of sperm. - The 6. Dalai Lama

If the sexual energy is transmuted into ojas or spiritual energy by pure thoughts, it is called sex sublimation in western psychology. Sublimation is not a matter of suppression or repression, but a positive, dynamic, conversion process. It is the process of controlling the sex energy, conserving it, then diverting it into higher channels, and finally, converting it into spiritual energy or ojas shakti. The material energy is changed into spiritual energy, just as heat is changed into light and electricity.- Swami Sivananda

quotes van Samael Aun Weor over Alchemie:

Alchemists of the Middle Ages spoke about the transmutation of lead into gold; nevertheless, they were not always referring to something metallic or to merely physical question. Normally, their words indicated "the transmutation of the lead of the personality into the gold of the Spirit." Thus, it is convenient for us to reflect upon all these things.
- Samael Aun Weor

Meer:

Swami Sivananda,
"effects of sexual indulgence"
"About Sex"

Orgasm in Leviticus 15

How to be born again
pi_60695788
Ik heb de DVD gezien en het is zeer zeker een aanrader.
pi_61384727
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat heeft je sexuele energie met je pijnappelklier te maken?
Misschien activeert of versterkt het de werking van de pijnappelklier ? I dunno ...

Maar wat heeft het Vaticaan met de pijnappel ? Ik heb 'n tijdje terug nog een filmpje gezien over oa de pijnappelklier (dat deze ons 'contact ' met het 'hogere' kan tot stand brengen, volgens de video zouden ze deze zelfs al geprobeerd hebben te back-engineeren en zo iets gemaakt hebben om een driedimensioneel beeld van de toekomst te verkrijgen, maar dat is weer iets anders ....)
In die video lieten ze wel zien dat er in het Vaticaan een standbeeld staat van een reuze pijnappel, echt wel immens groot met nog 'n paar objecten erbij, zoals bijv een egyptische sarcofaag. Zelfs de paus zijn staf heeft er een pijnappel in verwerkt die uitmondt in de boom des levens. Eigenlijk is er in bijna alle godsdiensten wel een belangrijk figuur afgebeeld met associaties van de pijnappel. Waarom ?
Zijn zij op de hoogte van de functies van de pijnappelklier ? "Hyperdimensional Gateway" noemt ie het.
Ik vind de video wel een aanrader, ook al gaat ie soms té ver wss voor de meesten, er komen interessante punten aan bod.
The 2012 Enigma by David Wilcock
De video duurt 1u35, het deel ivm Vaticaan en de pijnappel begint 27.48, de voorbeelde van pijnappel bij andere religies begint al op 24.35 (ik vermeld het maar mocht je geen zin hebben het ganse ding uit te kijken )
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_62067899
An opinion has gained ground in modern times, not only among the general public, but also among physicians that the belief in the physiological value of continence belongs to the dark ages of religious superstitions and scientific ignorance, and is incompatible with physiological knowledge. Certain pseudosexologists have exploited this idea to their commercial advantage and have created in the public mind a phobia in regards to continence, which is regarded as a cause of nervous and mental diseases and a positive health danger. On the basis of this belief, physicians and psychoanalysts have looked on continence for the cause of the nervous ailments of youth and have advised young men to visit prostitutes and risk venereal infection as a lesser evil than the assumed hazards of abstinence.

A careful reading should, however, convince any open-minded reader that the above view is false, and that continence per se can never do harm, but is always beneficial; and that when trouble occurs in an individual not practicing normal sex relations, the fault is not continence but some vicarious means of sex expression, excessive nocturnal emissions, etc. In view of the richness of the semen in lecithin, cholesterol, phosphorus and other constituents of nervous and brain tissue it is clear that it is incontinence, or loss of these valuable nerve-nourishing substances which, by promoting undernutrition, is responsible for disturbed functioning of the nervous system and brain, and never true continence, contrary to the unscientific views of the psychoanalysts.

We have seen that the internal secretions of the sex glands stand at the basis of the individual's physical and mental vitality and that sex hormones are present in the external as well as in the internal secretions of the gonads. Many of the effects attributed to such hormones, as we have seen, are due to the physiological effect of resorbed semen. Conservation of semen means conservation of sex hormones and increased vigor, while loss of semen means loss of hormones and diminished vitality; also chronic deficiency of such hormones leads to the symptoms of senility, which Voronoff and Steinach strove to overcome by increasing the amount of sex hormones in the blood.

The semen is a viscid albuminous fluid, alkaline in reaction, which is very rich in calcium and phosphorus, also in lecithin, cholesterol, albumen, nucleoproteins, iron, vitamin E, etc. In the ejaculation of the normal man, about 226 million spermatozoa are given off; these are rich in phosphorized fats (lecithin), cholesterol (the parent-source of sex hormones), nucleoproteins and iron. An ounce of semen is considered to be equal in value to sixty ounces of blood, of which it constitutes an extract of some of its most valuable of constituents, as far as its vitalizing power is concerned. Dr. Frederick McCann remarks on this point, "From what has been stated it must be admitted that the spermatic fluid does possess potentialities justifying the belief of ancient writers concerning its vital properties.

The semen contains substances of high physiological value, especially in relation to the nutrition of the brain and nervous system. If resorption of semen through the wall of the female genital tract has a vitalizing effect on the female organism, the same should be the case in the body of the male in which it is formed and conserved. And conversely, loss of semen must deprive the organism of vitality and valuable substances necessary for the nutrition of nervous tissue, such as lecithin, which has been used therapeutically with great success for the cure of neurasthenia resulting from sexual excess.

The following are among the many physiological evidences which demonstrate the value of continence:

1. There is a remarkable similarity of chemical composition between the semen and the central nervous system, both being especially rich in lecithin, cholesterin and phosphorus compounds, which would indicate that seminal emissions withdraw from the body substances necessary for the nutrition of nervous tissues.

2. Excessive voluntary seminal losses (through masturbation, coitus, coitus interruptus, and contraceptive practices) are debilitating and harmful to the body and brain.

3. Excessive involuntary seminal losses (through nocturnal emissions, diurnal emissions, spermatorrhea, etc.) are debilitating to the nervous system and may cause neurasthenia.

4. Observations of the immediate effects of the sexual orgasm indicate that it temporarily exhausts the nervous system, and when repeated too frequently leads to chronic nerve- weakness (sexual neurasthenia).

5. Continence is beneficial to the brain (for conserved lecithin from retained semen is a true brain food.) Hence some of the greatest intellectual geniuses in ancient and modern times led continent lives. These include Pythagoras, Plato, Aristotle, Leonardo da Vinci, Spinoza, Newton, Kant, Beethoven, Herbert Spencer, etc.

6. Recent physiological evidence, pointing to the fact that the seminal fluid contains substances of great physiological value (such as Poehl's Spermine, which is a nerve-stimulant, lecithin, cholesterin, vitamin E, male sex hormones, etc.) supports the idea that continence is beneficial to health, as do the experiments of Prof. Brown-Sequard on the vitalizing effects of testicular extracts and those of Prof. Steinach on the rejuvenation that follows the enforced conservation of semen through ligature of the efferent testicular duct.

7. Leading physiologists, urologists, genito-urinary specialists, neurologists, psychiatrists, sexologists, gynecologists and endocrinologists endorse the physiological value of continence. Among such authorities are Moll, Kraepelin, Marshall, Lydston, Talmey and others.

Dr. Jacobson sent two hundred letters to professors of physiology, hygiene, venereal diseases, nervous diseases, neurology and psychiatry, inquiring as to their opinions concerning continence. All answers with few exceptions declared continence to be conductive to health. The following were among the answers received.

Kraepelin says that continence is not injurious, and that its advantages in avoiding venereal infection are apparent. Gaertner also does not think that continence is injurious to young men. Gramer writes, "Sexual continence before marriage is not injurious. Finkler answered that sexual continence is not injurious to young men, but, on the contrary, is beneficial to body and mind. Lassar also thinks that sexual continence is not injurious to young men. Seiferts says that his experience teaches him that continence is not injurious. Gruber says "There is no reason why continence should be injurious." Jurgensen thinks that sexual continence per se is not injurious. Strumpell thinks that continence is indirectly useful in preventing venereal infection, and is not injurious. Hoffman considers sexual continence useful. Strumpell thinks that continence is indirectly useful in preventing venereal infection, and is surely not injurious. Tuczek is of the opinion that continence is beneficial. Prof. von Leyden says that, in his experience, he has never seen injurious consequences from continence. Hein says that in most men sexual continence is not injurious. Prof. von Grutzner writes that in his opinion sexual continence is almost never injurious. Prof. Meschede, during 47 years of psychiatric practice, has never seen a case of insanity caused by sexual continence. Weber writes that that continence is not injurious to young men, but, on the contrary, is useful. Hoche is of the opinion that sexual continence is not injurious to young men and does not lead to masturbation. Neisser writes: "Most of our young men could remain continent much longer than in the case nowadays." Aschffenberg writes: "Even those who are predisposed to nervousness do not suffer any harm from sexual continence if the impression is awakened in them that abstinence can never be injurious." Moll says: "At the present time, most medical men agree that sexual abstinence, in a general way, is not harmful." Hutchinson says: "The belief that the exercise of the sex function is necessary to the health of the male at any age is a pure delusion while before full maturity it is highly injurious."

Among eminent authorities on sex who believe that sexual continence is without harm and beneficial to health are the following: Forel, Moll, Professor Montegazza, Professor Alfred Fournier, Prof. Dubois; professor of neuropathology at Berne; Prof. Furbringer, Loewenfeld, Krafft-Ebing, Prof. Lydston, Ruggles, Prof. Oesterling of Tubingen University, Chassaignac, Professor Beale of the Royal College of London, the eminent gynecologist, Ribbing, the great authority, Acton, the gynecologist, Hegar, the eminent English authority on the physiology of sex, Marshall, Dr. L. Robinowitch, neurologist and psychiatrist, formerly president of the New York Neurological Society, the eminent psychiatrist, Dr. Spitzka, also once president of the New York Neurological Society, the New York gynecologist and sexologist, Dr. B.S. Talmey, Professor Sajous, dean of American endocrinologists; Dr. Bruce of the University of Oklahoma, Professor Brown-Sequard, world-famous physiologist and father of the science of endocrinology, and others.

Professor von Gruber of Munich, an eminent European authority on sex, writing on "The Hygienic Significance of Marriage", says that it is absurd to regard the semen as an injurious secretion like the urine, which requires periodic evacuation, but as vital fluid which is not only reabsorbed during sexual abstention, but this reabsorption appears to have a beneficial effect on the physiological economy, as shown by the large number of intellectual geniuses who have led continent lives. Dr. Bernard S. Talmey, an eminent American gynecologist and authority on sex, expresses a similar opinion, and states that in the absence of sexually exciting stimuli, the semen and spermatozoa are produced in smaller amounts and are completely resorbed through the seminal vesicles, so that continence becomes easy and natural; the conservation of this vital fluid, he claims, is necessary for the attainment of the greatest vigor of body and brain, while its loss is harmful, and a man may live through a lifetime in a state of complete continence, without injury, but only with benefit, as proven in the case of such men as Leonardo da Vinci, Kant, Beethoven, Spencer, etc. Dr. Dubois, the neuropathologist, says that sexual indulgence, not continence, is the cause of neurasthenia, contrary to the erroneous conclusions of the Freudian school. Professor Alfred Fournier, a physiologist of note, ridicules the idea of "the dangers of continence for the young man", and that during his years of medical practice, he has never come across one such case. Professor Montegazza, on the other hand, praises the benefits of chastity, both upon the body and upon the brain. Dr.John Harvey Kellogg, points to the fact that many of the famous Greek athletes of antiquity (as Astylos, Dopompos and others mentioned by Plato) practiced total continence during their training, which contributed to their extraordinary vigor. Professor Furbringer, a prominent German authority on sex, writes: "Sexual continence is in the unanimous opinion of the medical profession not injurious to health as is generally believed." Writing on "Sexual Hygiene in Married Life", he states that when neurasthenia occurs in an unmarried person it is generally due to masturbation or some other form of lasciviousness. Krafft-Ebing, the great authority on sexual questions, considers the "diseases of abstinence" a myth. The gynecologist, Loewenfeld, considers it possible for a sexually normal individual to live in permanent continence without any ill-effects whatsoever. According to the noted sex physiologist and endocrinologist, Prof. F.G. Lydston of the University of Illinois, "Continence per se, probably never is harmful. The non- elimination of the seminal secretion from the testes often is productive of great bodily and mental vigor." In his opinion, "one may be perfectly healthy and physically vigorous while leading a life of absolute continence." Ruggles writes: "Sexual abstinence is compatible with perfect health and tends to increase vitality through resorption of the semen."

Forel, the eminent Swiss authority on sex, says: "Abstinence, or sexual continence, is by no means impractical for a normal young man of average constitution, assiduous in intellectual and physical work and abstaining from artificial excitants", adding, "The idea is current among young people that abstinence is something abnormal and impossible, and yet the many who observe it prove that chastity can be practiced without prejudice to health". Dr. Perier points out the falsity of the notion of the imaginary dangers of sexual continence, and considers it a "physical, moral and mental safeguard to young men". Rohleder considers as unscrupulous the advice of physicians who recommend sexual intercourse to young men. Chassaignac claims that the healthier the individual, the easier to practice complete abstinence; it is only the diseased and neurotic person who finds it difficult to do so. Professor Oesterling of Tubingen says, "one cannot repeat too often that abstinence and the most absolute purity are perfectly compatible with the laws of physiology and morality, and that sexual indulgence is not more justified by physiology and psychology than by morality and religion. Professor Beale of the Royal College of London says that "sexual abstinence has never yet hurt any man when it has been observed." The gynecologist, Ribbing, says that he has known many young men who have lived in total continence without difficulty or injury. Clarke says that continence increases health and energy, while incontinence does the reverse. According to Surbled, "the evils of incontinence are well known and undisputed; those produced by continence are imaginary." The great authority, Acton, says that the popular idea that abstinence causes the genital organs to atrophy and produces impotence is a grave error. "Chastity no more injures the body than the soul," he says. The gynecologist Hegar, considers the "sexual necessity" myth an illusion, while Ribbing, another eminent gynecologist, points out the needs for sexual control and continence. The noted physiologist, Marshall, in his "Introduction to Sex Physiology", points out the need for such restraint over the reproductive function and the sublimation of sex energy into higher cerebral forms of expression, as was the case with many intellectual geniuses of the past, who led continent lives. Dr. L. Robinowitch, a prominent American neurologist, says that "sexual continence is not only harmless but beneficial".

American Medicine", in its editorial of July 1, 1905, remarks, "It should be an easy matter to convince any developed man that continence can be a normal state of civilized man." In 1906, the American Medical Association passed a resolution that "continence is not incompatible with health". The International Brussels Congress also declared that a chaste life for a man is not prejudicial to health, but, on the contrary, can be recommended from a purely hygienic standpoint. The congress stated, "It is the consensus of most of the great medical thinkers that it is not prejudicial to the health of a man to keep his body clean". The medical faculty of Christiania University issued the following statement: "The assertion that a chaste life will be prejudicial to health rests, according to our unanimous experience, on no foundation. We have no knowledge of any harm resulting from a pure an moral life".

Convincing evidence of the benefits of continence and that the assumed "sexual necessity" is an illusion is afforded by the study of the debilitating effects of sexual orgasm, which are immediate and striking. Though these have been attributed to purely nervous origin, there can be no doubt that they are chiefly due to the harmful effects of the seminal discharge, which involves a sudden withdrawal from the body of calcium, lecithin and other substances necessary for the normal functioning of the nervous system. Havelock Ellis, in his "Studies in the Psychology of Sex", quotes the observations of Dr.F.B.Robinson on this subject, as recorded in the New York State Medical Journal. He notes that when a stallion cohabits with a mare for the first time, after a short, vigorous coition, he is apt to fall down in a dead faint, which Robinson traces to brain anemia thus produced. He mentions one case of a mare falling dead immediately after. Young bulls frequently faint away after the first connection with a cow, and it is very common to observe a young bull so exhausted that he sneaks off to a quiet corner and lies down for a couple of hours. Fainting, however, does not occur in dogs, for the dog's connection is prolonged and thus shock is avoided; also the dog has no seminal vesicles. In the case of the boar, the orgasm rises to such a pitch that the animal seems on the verge of pain, and is usually exhausted for several hours.

Havelock Ellis writes:

"When we have realized how profound is the organic convulsion involved in [the] process of detumescence, and how great the motor excitement involved, we can understand how it is that very serious effects may follow coitus. Even in animals this is sometimes the case. Young bulls and stallions have fallen into a faint after first congress; boars may be seriously affected in a similar way; mares have been known even to fall dead. In the human species, and especially men, probably, as Bryan Robinson remarks, because women are protected by the greater slowness with which detumescence occurs in them - not only death itself, but innumerable disorders and accident have been known to follow immediately after coitus, these results being mainly due to the vascular and muscular excitement involved in the process of detumescence. Fainting, vomiting, urination, defecation have been noted as occurring in young men after the first coitus. Epilepsy has been not frequently recorded. Lesions of various organs, even rupture of the spleen, have sometimes taken place. In men of mature age, the arteries have at times been unable to resist the high blood-pressure and cerebral hemorrhage with paralysis has occurred. In elderly men the excitement of intercourse with strange woman has sometimes caused death, and various cases are known of eminent persons who have thus died in the arms of young wives or prostitutes."

The celebrated Russian general, Skobeloff, died while cohabiting with a girl of ill-fame. Robinson refers to the case of a judge who died shortly after connection with a girl in a brothel, and to the case of a man of seventy who died after intercourse with a prostitute. He also mentions the case of a man of 48 years of age who was found dying in a Chicago hotel after cohabiting with an accommodating widow. Also the case of a young man who fainted away at the first coitus, and that of a man sixty years old who had connection with a strange woman and fell dead as he walked to the door immediately after the act. Such deaths usually occur in elder men, and usually as the result of intercourse with strange women, which is more violent and intensive than with their wives. Atilla king of the Huns, died while cohabiting with his young wife.

Acton, the great medical authority, points out that in some persons the termination of the orgasm is accompanied by an epileptiform convulsion of more or less severity. This is succeeded by a great amount of prostration. This is seen in a very exaggerated form in the buck rabbit, which, after each copulation, may be noticed to fall on his side in a sort of epileptic fit, the whites of the eyes being turned up. The animal then gives several spasmodic twitches with its hind legs, and lies panting for several moments until the nervous system recovers itself. Acton mentions cases of deaths occurring in houses of prostitution as well as in the marriage bed as arising from the adverse influence of the sexual orgasm on the nervous system and on the body as a whole, especially in susceptible individuals. Entomological works abound with cases in which death follows copulation. Geddes and Thomson, in their book, "The Evolution of Sex", refer to the fact that some spiders normally die after fertilizing the female, and such sacrifice of the male occurs also in other species. The association of reproduction and death is well known in the case of flying insects, as the common mayflies. Emergence into winged liberty, the love-dance and the process of fertilization, the deposition of eggs and the death of the parents, are often the crowded events of a few hours. "In higher animals", say these authors, "the fatality of the reproductive sacrifice has been greatly lessened, yet death may tragically persist, even in human life, as the direct nemesis of love..... The temporarily exhausting effect of even moderate sexual indulgence is well known, as well as the increased liability to all forms of disease while the individual energies are thus lowered..... Reproduction is the beginning of death."

Some years ago the author received the following interesting letter from a reader of this writings: July 29, 1936 Dear Dr. Siegmeister: I was wondering if the draining, at any time, of the lecithin and phosphorus, and other valuable substances during any sexual act, hindered achievement of the higher intellectuality, and if the brain and body were debilitated? Please answer this very important question. I am having great difficulty to understand how a person as myself, can store up vast amounts of sex forces without expending it. To make a long story short, I do not understand the very function of the sexual apparatus. Please send me any literature that you have on hand, concerning this matter, and I will greatly appreciate it. Also refer me to some excellent books which will cover this subject in full. I beg of you. Do not neglect answering any question asked in this letter. Thank you, ........................

To this letter he made the following reply: Dear Mr. L_____________: "You ask whether the draining from the body of lecithin and phosphorus through the sexual act will hinder the highest intellectual achievement and debilitate body and brain. Most definitely this is the case. Read my article on "Do Neuroses and Psychoses have a Chemical Origin?" in the June, 1936 issue of The Modern Psychologist, in which I show that the loss of these nerve-and-brain foods through sexual indulgence in any form deprives the nerves and brain of needed nourishment and leads to nervous and mental disorders. Our insane asylums are now overfilled with the victims of thoughtless sexual indulgence which has withdrawn valuable nutrients from the brain and disordered its functioning. These pitiful individuals, when in possession of their normal brain-structure, never realized that with each discharge of seminal fluid, they are pouring forth the very substance of their nerves and brain, until a time is reached when their brain is so sapped of lecithin that it ceases to function. Measurements have shown an actual decrease in the lecithin content of the brains of the insane. This was due to previous sex indulgence, as a result of which the sex glands took up the blood's lecithin to replace expended fluids.

"The greatest intellectual geniuses in both ancient and modern times led continent lives, and there is yet to be recorded one individual who freely expended seminal fluid who ever amounted to anything. In most cases, individuals who have achieved have been forced by necessity to abstain from sexual indulgence, as Cervantes, who wrote Don Quixote while in prison, or Dante who wrote his Divine Comedy while in exile. Milton wrote "Paradise Lost" when blind and when he did not indulge in sex. Sir Isaac Newton, active in intellect until the age of 80, led a continent life from birth, and so did Leonardo da Vinci and Michelangelo, both of whom retained their creative genius [until] an advanced age.

"You also ask how a person like yourself could store up vast amounts of sex force without expending it. To do so is easily accomplished if you try the right methods. In my booklet, 'Diet and Sex' I show how it is possible through a low-protein vegetarian diet to control the sexual impulses and how debilitating nocturnal emissions may be made to cease forever, since involuntary sexual losses are as debilitating as voluntary ones, for the same lecithin and cholesterin are lost. The morning after a nocturnal emission you will notice that the nerves are weakened and the body cannot stand the cold as well.

"You say: `I do not understand the very function of the sexual apparatus.' It has two functions: Internal Secretion, which is primary, and Reproduction, which is secondary. Any other use of these endocrine organs is a perversion which will reap its penalty in the form of nervous disorder and premature old age and death.

"You ask me for good literature on the sex question. Permit me to introduce to you some of the most daring and original writers in this field, Melville Keith, M.D. The following is quoted from his work, "The Marriage Law:"

"`We tell you that at every emission of semen you are losing the food and the best portion of the (blood) corpuscles, inasmuch as every particle of semen which is ejected will be replaced by more taken from the blood. This is enough to convince you that when you are ejecting the semen which should stay in the body and become reabsorbed so as to go and form the oil for the joints, new muscles, the brain material, as well as every other part of the body, you are really destroying or throwing away your life.

"`You eject the substance of the synovial fluid. You send forth, to gratify a moment's passion, the very material of which the brain is made. This is a fact which you will acknowledge when you consider that all this semen is the material of which all these substances are made and supplied, and when the semen is ejected you have selected the best part of the body to go out and become to you a useless inert mass, which can never be restored to you under any circumstances. It is lost and gone. Then, the semen being out of the body, the sexual penalty comes apace. The penalty for this loss of semen is so far reaching and so concealed from the body of people of the present day that we do not know the exact spot to look for it. But we tell you, when you see paralysis, palsy, apoplexy, rheumatism, brain softening, bent shoulders and haggard face; when you observe a young old man and the dried up young lady, in all of these cases, and in dozens of others, you may set it down that there have been sexual losses and a waste of the bodily substance from the sexual orgasm.

"`You will see this penalty all around you, and there is no place where you may go but you will see the fruits of this sexual indulgence to excess. The penalty may be denied, and all these diseases may be attributed to every other cause under the sun, but you will be right in laying it at the proper place, and that is to the sexual drain which has sapped the blood corpuscles of the victim before you. We assure you nothing can be so very enervating as this sexual excess, and any sexual mating is an excess, providing it is not for the purpose of having children.

"`The penalty for the disobedience of this law is in the shortened lives and the increased amount of disease which are everywhere around us." The resemblance of the sexual orgasm to the epileptic attack has been noted by many authors. The sudden withdrawal of calcium produced by the seminal discharge biochemically produces the tetany-like symptoms of the orgasm, which are so similar to those of the epileptic attack which usually follows it in those who are constitutionally predisposed. According to Acton, the sexual orgasm resembles the epileptic attack both in its phenomena and its effects. The mental hebetude and physical prostration following the discharge of nerve force characteristic of an epileptic attack also follow the sexual orgasm. The latter profoundly affects the whole nervous system with such intensity that Acton says that "it is only mature individuals who can bear even infrequent acts of copulation without more or less injury. In young persons all the vital powers should be conserved for growth and development."

Pagina 2/5
pi_62067901
Sivananda: The Value of Semen
Written by Swami Sivananda

My dear brothers! The vital energy, the Virya [strength; power; energy; courage] that supports your life, which is the Prana of Pranas, which shines in your sparkling eyes, which beams in your shining cheeks, is a great treasure for you. Remember this point well. Virya is the quintessence of blood. One drop of semen is manufactured out of forty drops of blood. Mark here how valuable this fluid is!

A tree draws the essence or Rasa from the earth. This essence is circulated throughout the tree, its twigs, branches, leaves, flowers and fruits. The shining colours and life in the leaves, flowers and fruits are due to this Rasa. Similarly, the Virya that is manufactured by the cells of the testes out of blood gives colour and vitality to the human body and its different organs.

According to Ayurveda [Indian medicine], semen is the last Dhatu [original element; core; constituent; the vital force in the human being] that is formed out of food. Out of food is manufactured chyle. Out of chyle comes blood. Out of blood comes flesh. Out of flesh comes fat. Out of fat comes bone. Out of bone comes marrow. Out of marrow comes semen. These are the Sapta Dhatus or the seven Dhatus that support this life and body. Mark here how precious is semen! It is the last essence. It is the Essence of essences. The Virya comes out of the very marrow that lies concealed inside the bones.

There are three divisions in each Dhatu. Semen nourishes the physical body, the heart and the intellect. Only that man who uses the physical body, the heart and the intellect can have perfect Brahmacharya [chastity]. A wrestler who uses his physical body only, but keeps the intellect and the heart undeveloped, cannot expect to have full Brahmacharya. He can have Brahmacharya of the body only, but not of the mind and the heart. The semen that belongs to the heart and the mind will certainly flow out. If an aspirant does only Japa [mantra repetition] and meditation, if he does not develop the heart, and if he does not practice physical exercise, he will have only mental Brahmacharya. The portion of the semen, which goes to nourish the heart and the body, will flow out. But an advanced Yogi who dives deep in meditation will have full Brahmacharya even if he does not take physical exercise.

Semen is the quintessence of food or blood. One drop of semen in manufactured out of forty drops of blood according to modern medical science. According to Ayurveda, it is elaborated out of eighty drops of blood. The two testes or seeds that are located in the scrotal bag are called secretory glands. The cells of these testes have been endowed with the peculiar property of secreting semen from the blood. Just as bees collect honey in the honeycomb drop by drop, so also, the cells of the testes collect semen drop by drop from the blood. Then this fluid is taken by the two ducts or tubes to the vesiculae seminalis. Under excitement, it is thrown out by special ducts, called ejaculatory ducts, into the urethra where it is mixed with the prostatic juice.

Semen is found in a subtle state in all the cells of the body. Just as sugar is all-pervading in the sugar-cane, butter in milk, so also, semen is pervading the whole body. Just as the butter milk is thin after the butter is removed, so also, semen is thinned by its wastage. The more the wastage of semen the more is the weakness. In the Yoga Sastras it is said:

Maranam Bindu Patanat,
Jivanam Bindu Rakshanat.

Falling of semen brings death; preservation of semen gives life. Semen is the real vitality in men. It is the hidden treasure in man. It imparts Brahma-Tejas [divine radiance or fire] to the face and strength to the intellect.
Modern medical opinion

Eminent European medical men also support the statement of the Yogins of India. Dr. Nicole says: “It is a medical and physiological fact that the best blood in the body goes to form the elements of reproduction in both the sexes. In a pure and orderly life, this matter is reabsorbed. It goes back into circulation ready to form the finest brain, nerve and muscular tissues. This vital fluid of man carried back and diffused through his system makes him manly, strong, brave and heroic. If wasted, it leaves him effeminate, weak and physically debilitated and prone to sexual irritation and disordered function, a wretched nervous system, epilepsy, and various other diseases and death. The suspension of the use of the generative organs is attended with a notable increase of bodily and mental and spiritual vigour.”

If the spermatic secretion in men is continuous, it must either be expelled or be reabsorbed. As a result of the most patient and persevering scientific investigations, it has been found that whenever the seminal secretions are conserved and thereby reabsorbed into the system, it goes towards enriching the blood and strengthening the brain. Dr. Dio Louis thinks that the conservation of this element is essential to strength of body, vigour of mind and keenness of intellect. Another writer, Dr. E.P. Miller, says: “All waste of spermatic secretions, whether voluntary or involuntary, is a direct waste of the life force. It is almost universally conceded that the choicest element of the blood enters into the composition of the spermatic secretion. If these conclusions are correct, then it follows that a chaste life is essential to man’s well-being.”

Mind, Prana and Virya

Mind, Prana and Virya are the three links of one chain. They are the three pillars of the edifice of Jivatma [the Innermost]. Destroy one pillar—mind, Prana or Virya—and the whole building will fall to pieces.

Mind, Prana and Virya are one. By controlling the mind, you can control Prana and semen. By controlling Prana you can control the mind and semen. By controlling semen, you can control the mind and Prana.

Mind, Prana and Virya are under the one Sambandha or connection or circuit. If the mind is controlled, Prana and Virya are controlled automatically. He who suspends or restrains Prana restrains also the working of the mind and the movement of the Virya. Again, if the Virya is controlled, and if it is made to flow upwards into the brain by pure thoughts and the practice of Viparita Karani Mudras such as Sarvangasana and Sirshasana and Pranayama, the mind and the Prana are automatically controlled.

The mind is set in motion or rendered active by two things—the vibration of Prana and the Vasanas or subtle desires. Where the mind is absorbed, there the Prana is restrained; and where the Prana is fixed, there the mind also is absorbed. Mind and Prana are intimate companions, like a man and his shadow. If the mind and the Prana are not restrained, all the organs of sensation and action keep actively engaged in their respective functions.

When a man is excited by passion, the Prana is set in motion. Then the whole body obeys the dictate of the mind just as a soldier obeys the command of his commander. The vital air or Prana moves the internal sap or semen. The semen is put into motion. It falls downwards, just as the clouds burst into rain water, just as the fruits, flowers and leaves of the trees drop down by the force of the blowing winds.

If the Virya is lost, Prana gets unsteady. Prana is agitated. The man becomes nervous. Then the mind also cannot work properly. The man becomes fickle-minded. There is mental weakness.

If the Prana is rendered steady, the mind also becomes steady. If the Virya is steady, the mind also is steady. If the Virya is steady, the mind also is steady. If the Drishti or vision is steady, the mind also becomes steady. Therefore, control the Prana, the Virya and the Drishti.

God is Rasa. Raso Vai Sah. Rasa is Virya, the vital fluid or semen. You can get eternal bliss by the attainment of Rasa or Virya only. Rasohyevayam Labdhva Anandi Bhavati.

Grasp fully the importance and value of this vital essence of life. Virya is all power. Virya is all money. Virya is God. Virya is Sita. Virya is Radha. Virya is Durga. Virya is God in motion. Virya is dynamic Will. Virya is Atma-Bal [the power of the Self]. Virya is God’s Vibhuti [manifestations of divine power or glory]. The Lord says in the Gita: Paurusham Nrishu. “I am the seed or virility in men.” Virya is the essence of life, thought, intelligence and consciousness. Therefore, preserve this vital fluid very, very carefully, my dear readers!

uit: http://sacred-sex.org/hinduism/sivananda-the-value-of-semen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')