abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2008 @ 13:22:59 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58608385
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar blijkt haast onmogelijk te zijn aangezien je dan een heel paradigma uiteen moet zetten. Zou me een boekwerk kosten en daar heb ik niet zoveel trek in.

Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
Altijd makkelijk om de discussie niet aan te gaan als het te moeilijk word.

KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58608457
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.

Ik geloof niet dat jij oprecht iets wil weten over de bijbel, dus ik ga ook geen moeite meer steken in het beantwoorden van je posts. Als je wél echt geinteresseerd bent, raad ik je aan die video's te kijken. Ik merk dus vanzelf wel wat het wordt.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:41:47 #78
pi_58608696
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.

Ik geloof niet dat jij oprecht iets wil weten over de bijbel, dus ik ga ook geen moeite meer steken in het beantwoorden van je posts. Als je wél echt geinteresseerd bent, raad ik je aan die video's te kijken. Ik merk dus vanzelf wel wat het wordt.
Ik zie dat mensen die de bijbel bestuderen bepaalde zaken aannemen waar geen basis voor is. Ik snap dat het vervelend is als daarop gewezen word, maar dat is niet mijn probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 11-05-2008 15:36:29 ]
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58615079
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
"That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit."

In het engels zit het iets dichter bij de oorspronkelijke hebreeuwse tekst.
Maar als je de bijbels in het engels en nederlands verder vergelijkt (geboden enz.) kan je je voorstellen dat het origineel iets heel anders moet zijn geweest dan de interpretatie van de vertalers (in welke taal dan ook).

Heel triest eigenlijk dat we daar blind alles op gebouwd hebben, op een interpretatie van een subjectieve vertaling.
Spreek voor jezelf a.u.b. Geen een serieuze theoloog zal afgaan op een vertaling. De meeste pakken tientallen vertalingen vanuit verschillende talen.

Jij schuift het nu af op vertalingen omdat de desbetreffende teksten in de verste verte niet jouw vrij bizarre interpretaties ondersteunen.

Iedereen had het fout. De discipelen, de nieuw-testamentische schrijvers, de kervaders... nee hoor Jezus boodschap was eigenlijk seks! Alleen niemand begreep het.
quote:
Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
En nog steeds, vanuit angst of wat dan ook, hangen we aan een sekte die het woord van de Heilige Geest niet begrepen heeft en verdraait heeft.
Over welke sekte heb je het nu?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_58615607
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:59 schreef Rasing het volgende:

[..]

Evangelie van Thomas etc. Waarom Thomas niet en Lucas wel?
Een belediging voor Lukas vind ik dit. Je kan het evangelie van Thomas best gelijk stellen aan het evangelie van Lukas, maar enkel op basis van jouw theologische voorkeur. Beide evangeliën gelijkstellen op historisch-wetenschappelijke gronden is m.i. lariekoek van de hoogste orde.

Evangelie van Lukas:
- Geschreven tussen 60 en 80 n.c.
- Lukas genoot al enorm vrij een hoge status in de gemeentes en werd snel verspreid en veelvuldig gequote door antieke schrijvers.
- Vrijwel zeker geschreven door de academicus Lukas
- Van Lukas kan vrij zeker gezegd worden dat hij in contact stond met Paulus en daarmee ook andere apostelen en ooggetuigen.
- Lukas beschrijft enorm veel historische gegevens: koningen, plaatsnamen, ambtenaren, zelfs het waterpijl op Malta. Vrijwel alle checkbare gegevens zijn historisch-accuraat gebleken.

Evangelie van Thomas:
- Geschreven ergens tussen 120-175 n.c. Dateringen van 50 n.c. zijn populair onder conspiracy-theorists en het Jesus Seminar. Verder meent niemand dat serieus.
- Ondanks de grote aandacht van kerkvaders voor gnostici en gnostische 'dwaalleren' wordt het Evanglie van Thomas voor het eerst genoemd in de derde eeuw. Toen werd het evangelie van Lukas al ruim 100 jaar volop gequote.
- Het Evangelie van Thomas genoot geen hoge status onder de vroege gemeentes, het werd al vrij snel op zijn hoogst als secundaire bron gebruikt, ver achter de canonieke evangeliën en brieven van Paulus.
- Best tekenend ook dat vermeende gnosticus Marcion halverwege de 2e eeuw wel Lukas in zijn canon wilde hebben maar met geen woord gerept heeft over het EvT.
- Het Evangelie van Thomas zet een Jezus neer die minder goed valt te rijmen met de historische Jezus zoals hij veelal wordt neergezet. Het is simpelweg aannemelijker dat Jezus een jood was dan een soort Griekse mysticus.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ook kan ik jou een uitgebreide uiteenzetting geven over de gnostiek t.o.v. het orthodoxe christendom, maar ik laat het hier maar even bij.

Verwacht trouwens binnenkort een WFL topic over Jezus en de gnostiek van mijn hand!
quote:
Op zondag 11 mei 2008 10:59 schreef Rasing het volgende:
Punt is dat je niet weet wat Jezus allemaal te melden had, je weet alleen wat men enkele eeuwen daarna vond dat Jezus allemaal te melden heeft moeten gehad.
Weer erg gechargeerd en ongenuanceerd gezegd. D.m.v. tekstkritiek kunnen we constateren dat het huidige NT vrijwel 1 op 1 overeenkomt met de originele manuscripten uit de eerste eeuw. Bovendien overschat je de rol van het Concilie van Nicea bij de samenstelling van de canon. De canon stond in grote lijnen (zoals de evangelië) al veel eerder vast, zeg maar 2e eeuw. De meest betrouwbare boeken selecteerden zichzelf als het ware, omdat dit de boeken waren die de hoogste status kregen en het meest verspreid en gelezen werden.

Zoals beroemde nieuwtestamenticus Bruce Metzger zei:
"De canon is eerder een lijst met gezaghebbende boeken dan een gezaghebbende lijst met boeken".
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_58615710
quote:

[..]

Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.

Ik heb jou nog nooit een discussie op niveau zien voeren.

Het is alleen maar:
"Het is een cirkelredenatie"
"Je kan geloof niet bewijzen met een geloof"
"Handleiding, bla bla, open deur hier, bla bla, David de kabouter, bla bla, open deur daar, bla bla."

pvs het discussiewonder.
quote:
Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.

Jij bent alleen vreselijk verstokt en daardoor zo subjectief als de pest. Tekenend was dat je zelfs Zeitgeist ging verdedigen.
pi_58618232
quote:
Op zondag 11 mei 2008 11:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Het is en blijft occulte leer. Occulte leer brengt je niet naar God en kan daarom nooit diezelfde ervaring teweegbrengen.

Ik zal de video in zijn geheel eens bekijken.
Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.
hoe kunnen we deze teksten dan verklaren?

(korintiers 2:6)
6 Toch is wat wij verkondigen wijsheid voor wie volwassen is in het geloof. Het is echter niet de wijsheid van deze wereld en haar machthebbers, die ten onder zullen gaan. 7 Waar wij over spreken is Gods verborgen en geheime wijsheid, een wijsheid waarover God vóór alle tijden besloten heeft dat wij door haar zouden delen in zijn luister. 8 Geen van de machthebbers van deze wereld heeft die wijsheid gekend; zouden ze haar wel hebben gekend, dan zouden ze de Heer die deelt in Gods luister niet hebben gekruisigd.

Engelse versie:

But we speak the wisdom of God in a mystery, even the Occult Wisdom which God ordained before the world unto our glory. - 1 Corinthians 2:7

10 De leerlingen kwamen naar hem toe en vroegen: ‘Waarom spreekt u in gelijkenissen tot hen?’ 11 Hij antwoordde: ‘Jullie mogen de geheimen van het koninkrijk van de hemel kennen, hun is dat niet gegeven. 12 Want wie heeft zal nog meer krijgen, en het zal overvloedig zijn; maar wie niets heeft zal zelfs het laatste worden ontnomen. 13 Dit is de reden waarom ik in gelijkenissen tot hen spreek: omdat zij ziende blind en horende doof zijn en niets begrijpen. 14 In hen komt deze profetie van Jesaja tot vervulling:
“Jullie zullen goed luisteren maar niets begrijpen,
en jullie zullen goed kijken maar geen inzicht hebben.
15 Want het hart van dit volk is afgestompt,
hun oren zijn doof
en hun ogen houden zij gesloten.
Met hun ogen willen ze niets zien,
met hun oren niets horen,
met hun hart niets begrijpen.
Want anders zouden ze tot inkeer komen
en zou ik hen genezen.”
16 Gelukkig jullie ogen omdat ze zien, en jullie oren omdat ze horen! 17 Want ik verzeker jullie: vele profeten en rechtvaardigen hebben ernaar verlangd te zien wat jullie zien, maar ze kregen het niet te zien, en te horen wat jullie horen, maar ze kregen het niet te horen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gnosis op 11-05-2008 23:21:17 ]
  zondag 11 mei 2008 @ 23:26:56 #83
pi_58618585
quote:
Op zondag 11 mei 2008 21:14 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.

Ik heb jou nog nooit een discussie op niveau zien voeren.

Het is alleen maar:
"Het is een cirkelredenatie"
"Je kan geloof niet bewijzen met een geloof"
"Handleiding, bla bla, open deur hier, bla bla, David de kabouter, bla bla, open deur daar, bla bla."

pvs het discussiewonder.
Het zijn ook de enige argumenten die ik van gelovige kant zie. Waar niets is valt niets te beleven.
quote:
Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.
Jammer dat ze dat niet in een topic laten blijken.
quote:
Jij bent alleen vreselijk verstokt en daardoor zo subjectief als de pest. Tekenend was dat je zelfs Zeitgeist ging verdedigen.
Ik vind Zeigeist net zo plausibel als jouw religie. Dus je vind je eigen religie lachwekkend?
pi_58619545
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:12 schreef Gnosis het volgende:

[..]

Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.
hoe kunnen we deze teksten dan verklaren?

Dit valt niet onder wat je normaal gesproken occult noemt.
Occult is esoterie, mysterie-religie, luciferianisme, satanisme, gnostiek, theosophie, kabbalisme etc.
pi_58619952
Jezus Christus heeft nooit gezegd dat alleen de bijbel doorbladeren en het geloven alleen, de weg naar God is.

Onze eigen angst en gemakzucht alsmede de dode leer die van generatie op generatie is doorgegeven (en verder is gedegenereerd) doen geloven dat we alles wat ingewikkeld is onder een label moeten weg stoppen.
Dit was voor het vaticaan en de sekteleiders die de leer monopiliseerde erg aangenaam om het volk tam te houden. "ow dat is satanisch" "en dat ook" "niet naar luisteren dat is de duivel!"

Zoals je al kan lezen in de laatste quote van de vorige post werd zelfs in de bijbel verteld dat Jezus, buiten wat opgeschreven is" in symbooltaal sprak tot hen die niet begrepen.

Dus heel simpel is de bijbel de buitenste laag.
De symboliek van genesis kunnen we alleen begrijpen als we de sleutel kennen.

Dit is in een kleine samenvatting van wat die film verteld.

Adam en eva plukte niet letterlijk zomaar een vrucht van een boom.
Adam staat symbool voor het alle mannen van het oergeslacht en eva voor alle vrouwen.

Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.

[ Bericht 24% gewijzigd door Gnosis op 12-05-2008 02:36:45 ]
  maandag 12 mei 2008 @ 11:48:56 #86
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58624017
Gisteren overhoorde ik nog een gesprek over hoe goed het hier gaat in Katwijk met geloof.
Zijn de Katwijkers meer aan het verdwalen of juist meer voor zichzelf gaan kiezen om juist meer te gaan leven naar hun eigen hart i.p.v spiritueele propaganda dat "geloof" heet?
Eindelijk is nu ook verdories het zwembad open op zondag, werd ook eens een keertje tijd.
De kerk verliest meer macht... en gelukkig maar!

Maar dit is nog wel het leukste! Komtie!

Ik overhoorde een gesprek dat er wederom een vertakking is in het geloof en een groepje uit een kerk is gestapt om vervolgens een eigen clubje te beginnen.
Een aantal mensen zouden namelijk het niet met elkaar eens zijn.
Ondertussen hebben we nu verschillende clubjes die kerken in de sportschool, een college en ga zo maar verder.

Het is ook net echt een zombie film.
Op een bepaald moment moet je maar eens op zondag door Katwijk rijden.
Je ziet uit alle hoeken en gaten met 25 graden mensen in drie delig pak en jurken met hoeden op lopen en fietsen allemaal richting een punt (de sportschool).
Fietsen?
Maar dat is arbeid! Dat mag helemaal niet.
Oh wacht, God heeft een uitzondering gemaakt voor de mensen die echt te ver weg wonen! Gelukkig maar!

Sorry, maar een geloof die je wel dichter bij God zou moeten brengen maar je vervolgens zwaar limiteerd op lekker je leven leven vind ik een beetje hypocriet.
Hoe kunnen gelovigen zo gelimiteerd denken over een opperwezen als God qua hoe deze te werk gaat en zou denken over dit en dat?
Mijn God oordeeld niet en al helemaal niet op basis van "goed" en "fout".
Ik leef met nul procent angst en weet dat mijn God in ALLES steunt met wat ik doe, zonder dat ik zondag in drie delig pak in de tuin hoef te zitten met een krantje.

Ieder verdraaid kut geloof dat daarbuiten rond woekert levert alleen maar gescheidenheid op en ellende.
Geloven die vertakken, mensen die elkaar verbaal en fysiek de hersens in slaan omdat zij denken te weten wat God en geloof nu daadwerklijk is.
Het is gewoon zielig. Erg zielig.
(Want wat dacht je van de Islam? Alah bestaat niet? Maar God wel? Laat mij jullie antwoord raden: zij zitten fout en jullie Christennen zitten goed? Kijk, dat bedoel ik dus...)

Nee, Ali en David (en alle gelovigen out there).
Jullie kan met nog zoveel discussie punten, video's, bijbels en teksten aan komen. Maar ik hoef niet naar jullie te luisteren om te zien wat geloof echt met de mensheid doet.
Gewoon naar de wereld kijken en haar geschiedennis tot aan de dag van vandaag. Dan weet ik al meer dan genoeg.
Als God echt bestaan en mij om mijn levenswijze en ideeen naar de hel zou sturen als ik dood ga, dan is God gewoon een enorme grote botte klootzak en zal ik blij zijn dat ik mijn leven heb geleidt zoals ik dacht dat het goed was.
pi_58624682
Ik ben blij voor je dat je voor jezelf hebt kunnen bepalen hoe de wereld qua geloof in elkaar zit.

Ik kan het echter met geen enkele zin eens zijn.
pi_58631460
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:

Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.
zou je dit iets verder willen toelichten ?:) heb hier niet de mogelijkheid om te kijken maar ben wel benieuwd wat er te zien is
pi_58635923
In de film wordt uitgelegd wat nou precies bedoelt word met de verboden vrucht, de slang, verleiding, de val uit het paradijs, enzovoorts.
En de link met onze creerende energie.

hier zijn afbeeldingen te vinden:

In de film wordt ook uitgelegd dat de letterlijke vertaling van de eerste woorden van de bijbel zijn:
"In wijsheid scheppen Goden en Godinnen".

"Although the modern bible is greatly disfigured it is nevertheless infused with the ancient secret doctrine.
However, the many levels of meaning hidden in the hebrew letters are not visible in the modern language versions of the bible"
(...)
"In contrast to the familiar image of a bearded old man, God is established in the first 3 words of the bible as androgynous, containing both male and female."

Hier is over veel onderwerpen informatie te vinden
www.gnosticteachings.org

[ Bericht 19% gewijzigd door Gnosis op 13-05-2008 00:15:31 ]
pi_58637061
Na het lezen van het stuk over het celibaat en tantra (wat het dan naar mijn idee is , als ik fout zit zeg het maar) vond ik het nog te volgen maar na het lezen over de verkeerd vertaalde hebreeuwse teksten reist bij mij een gedachte:
Jezus staat ook in Romeinse boeken beschreven als dat Hij veroordeeld is door Pontius Pilatus en dat Barabas vrij is gelaten (verzoendag dacht ik) Omdat de Joden geen reden konden vinden maar Hem toch dood wouden hebben. Als Jezus verkondigde dat de weg naar het paradijs was om sex zonder orgasmes te hebben zou Hij toch als Gods lasteraar worden veroordeeld omdat iemand die beweert dat Hij God Zijn Zoon is en dat de enige weg naar het paradijs is om sex zonder orgasmes te hebben duidelijk zo tegenstrijdig is met het oud testamentische gebod om je voort te planten dat het wel aangevoerd zou zijn als bewijslast tegen Hem. Overigens gaat het idee ook niet bij mij erin dat het verkeerd vertaald is omdat het nieuwe testament (waar dus Jezus zijn boodschap in staat) in het Aramees en Grieks geschreven is. Mocht ik er verkeerd tegen aan kijken dan zeg je het maar . Ben overigens wel benieuwd wat je van mijn gedachtengang vind
  dinsdag 13 mei 2008 @ 07:54:20 #91
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_58638604
quote:
Op maandag 12 mei 2008 12:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben blij voor je dat je voor jezelf hebt kunnen bepalen hoe de wereld qua geloof in elkaar zit.
Blij? Je liegt dat je barst twee koppige slang! Ondertussen zat je met je hoofd te schudden en zielig te zijn omdat ik zo "verdwaald" ben!
pi_58639972
Zoals in de film ook beschreven wordt kan er makkelijk één zaadcel naar één eicel worden geleid.

"Vermenigvuldig u" betekent dus niet dat je een orgasme hoeft te hebben.

Er word wel gezegd dat we allemaal geboren zijn uit begeerte.
Dit wil dus zeggen, we zijn geboren uit het verlangen voor het orgasme
Als de wereld zou voortplanten met het systeem uit Eden zouden we met z'n allen kunnen zeggen dat we niet geboren zijn uit begeerte.
Puur wetenschappelijk gezien zou dat ook de oplossing zijn voor overbevolking en vele ziektes.
Het schijnt echter de oplossing te zijn voor alle problemen.
pi_58641123
In principe haal je dan dus de lol uit het voortplanten om een perfecte wereld te maken ? Klinkt logisch
pi_58737596
Om eventjes voorop te stellen: er is vast geen 'dé manier' om de bijbel uit te leggen, in ieder geval niet totdat één van de manieren voor iedereen op aarde onomstotelijk bewezen is. Tot die tijd blijft geloof geloof, en wat ieder gelooft is gebasseerd op z'n eigen ervaringen, waar een ander eigenlijk onmogelijk iets aan af kan doen of aan toe kan voegen.
Mijn visie: Ik vind het niet echt een logisch idee dat seks enkel ervoor zou zijn om je voort te planten. Eigenlijk helemaal niet zelfs, mijns inziens is seks puur gevoel. Meestal als seks het lekkerste is om het maar even plat te zeggen, is als mensen van elkaar houden. Dan stellen mensen het genot van de ander voorop, waardoor ze bijzonder veel kunnen genieten. Seks enkel uit geiligheid is absoluut niets mis mee, maar ik denk dat wel meer mensen met mij in kunnen stemmen dat seks toch het lekkerst is als het een uitdrukking is van een gevoel. Net zoals een glimlach als groet hartstikke fijn is, maar het betekent pas echt iets dieper als het naar iemand is die je kent.
Maar goed, seks als uitdrukking van een gevoel. Dus eigenlijk heeft het voor mij, vanuit z'n oorsprong niets met voortplanting te maken. Alleen als soort 'vrucht' van de uitdrukking van alle liefde, ontstaan er kinderen.
Orgasme slecht omdat het begeerte zou zijn. Dat is toch mijns inziens een kromme weergave, dat je geil van je lief wordt betekent toch dat je diegene waardeert, om hoe mooi die is en hoe graag je die ander zou willen laten genieten. Orgasme is toch een soort climax wat heerlijk voelt, een genot wat iemand bij je kan laten gebeuren, dat is toch super. Bijzonder dat je daar 'het ultieme kwaad' in kunt zien, in mijn ogen dan.

Dat de gnostici hun grond ook uit de bijbel halen (net als christenen ed), heeft op zich niets met wat ze geloven te maken en maakt hun waarheid niet minder of meer waar. Hou dat wel even in de gaten, voordat je ze beschuldigd van 'het verkeerd uitleggen van de bijbel'. Ga liever de discussie aan op grond van wat je zelf vindt, gelooft en waar je zelf voorstaat. Maar ik denk niet dat je mensen kunt afrekenen op wat zij geloven, want dat basseren ze op wat zij mee gemaakt hebben en kunnen ze dus ook niet anders geloven, totdat ze op basis van ervaring aanleiding hebben tot iets anders. Beetje respect af en toe .
pi_59764593
Ik heb de hele film gezien en moet zeggen dat dit de meest indrukwekkende film is die ik ooit heb gezien.
Zijn hier mensen die hem ook hebben gezien?

Zo ja, wat vond je ervan.
pi_59765349
Een aaneenschakeling van onzin, onjuistheden en misinterpretaties.
pi_59766198
quote:
Op zondag 29 juni 2008 01:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een aaneenschakeling van onzin, onjuistheden en misinterpretaties.
Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.
pi_59768687
quote:
Op zondag 29 juni 2008 02:14 schreef Dandror het volgende:

[..]

Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.
Ik heb hem wel gezien. Het punt is dat we geen orgasmes meer moeten hebben. Dat God androgeen is. Dat de mens in eerste instantie androgeen was. Als de mens geen orgasmes meer zou hebben, sterft de mensheid uit. Zou God dat gewild hebben bij het scheppen van de mens?
pi_59768781
Weet je zeker dat je hem gezien hebt? Want een groot gedeelte van de film gaat over het feit dat de mensheid helemaal niet uitsterft als mensen geen orgasmes meer hebben tijdens de sex.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:
Dit is in een kleine samenvatting van wat die film verteld.

Adam en eva plukte niet letterlijk zomaar een vrucht van een boom.
Adam staat symbool voor het alle mannen van het oergeslacht en eva voor alle vrouwen.

Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.
pi_59769468
quote:
Op zondag 29 juni 2008 11:20 schreef Dandror het volgende:
Weet je zeker dat je hem gezien hebt? Want een groot gedeelte van de film gaat over het feit dat de mensheid helemaal niet uitsterft als mensen geen orgasmes meer hebben tijdens de sex.
[..]

Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.
Eva werd verleid door de slang, niet Adam. Das al een fout.

Verder is de rest van die quote gewoon pure fantasie natuurlijk. Dat het eerst 1 eicel was en 1 zaadcel is op geen enkele manier te bewijzen, er is 0 bewijs daarvoor whatsoever. Sex als heilige daad in de tempels geldt voor de heidense sex- en vruchtbaarheidscultussen, maar zeker niet voor de theologie van de bijbel. Daarin is sex een daad waarbij 2 mensen 1 vlees worden, een heilig verbond voor God, het huwelijk, bedoeld voor het hele leven.

Sorry maar ik kan nogal pissig worden van dit soort video's. De mate van onzin die daarin verkondigd wordt is zo overweldigend dat ik het echt haat wanneer mensen erin trappen en zo een compleet misvormd beeld van de bijbel krijgen, omdat er zo gigantisch veel onwaarheden en onzin wordt verteld. Als ik wat meer tijd heb kan ik t misschien wat uitgebreider uitleggen als je daar behoefte aan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')