Altijd makkelijk om de discussie niet aan te gaan als het te moeilijk word.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar blijkt haast onmogelijk te zijn aangezien je dan een heel paradigma uiteen moet zetten. Zou me een boekwerk kosten en daar heb ik niet zoveel trek in.
Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Altijd makkelijk om de discussie niet aan te gaan als het te moeilijk word.
KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
Ik zie dat mensen die de bijbel bestuderen bepaalde zaken aannemen waar geen basis voor is. Ik snap dat het vervelend is als daarop gewezen word, maar dat is niet mijn probleem.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om dingen proberen te bewijzen aan mensen die het niet interesseert, maar het zich tot doel hebben gesteld alles wat de ander zegt onderuit te halen, zonder daadwerkelijk zelf iets toe te voegen aan de discussie. Dus heeft die discussie geen zin. Ik vraag me af of je het niet gewoon doet om een beetje te gallen, daar lijkt het in ieder geval wel op. Als dat het geval is vraag ik me af of je écht niets beters te doen hebt.
Ik geloof niet dat jij oprecht iets wil weten over de bijbel, dus ik ga ook geen moeite meer steken in het beantwoorden van je posts. Als je wél echt geinteresseerd bent, raad ik je aan die video's te kijken. Ik merk dus vanzelf wel wat het wordt.
Spreek voor jezelf a.u.b. Geen een serieuze theoloog zal afgaan op een vertaling. De meeste pakken tientallen vertalingen vanuit verschillende talen.quote:Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
"That which is born of the flesh is flesh, and that which is born of the Spirit is spirit."
In het engels zit het iets dichter bij de oorspronkelijke hebreeuwse tekst.
Maar als je de bijbels in het engels en nederlands verder vergelijkt (geboden enz.) kan je je voorstellen dat het origineel iets heel anders moet zijn geweest dan de interpretatie van de vertalers (in welke taal dan ook).
Heel triest eigenlijk dat we daar blind alles op gebouwd hebben, op een interpretatie van een subjectieve vertaling.
Over welke sekte heb je het nu?quote:Op zondag 11 mei 2008 00:08 schreef Gnosis het volgende:
En nog steeds, vanuit angst of wat dan ook, hangen we aan een sekte die het woord van de Heilige Geest niet begrepen heeft en verdraait heeft.
Een belediging voor Lukas vind ik dit. Je kan het evangelie van Thomas best gelijk stellen aan het evangelie van Lukas, maar enkel op basis van jouw theologische voorkeur. Beide evangeliën gelijkstellen op historisch-wetenschappelijke gronden is m.i. lariekoek van de hoogste orde.quote:Op zondag 11 mei 2008 10:59 schreef Rasing het volgende:
[..]
Evangelie van Thomas etc. Waarom Thomas niet en Lucas wel?
Weer erg gechargeerd en ongenuanceerd gezegd. D.m.v. tekstkritiek kunnen we constateren dat het huidige NT vrijwel 1 op 1 overeenkomt met de originele manuscripten uit de eerste eeuw. Bovendien overschat je de rol van het Concilie van Nicea bij de samenstelling van de canon. De canon stond in grote lijnen (zoals de evangelië) al veel eerder vast, zeg maar 2e eeuw. De meest betrouwbare boeken selecteerden zichzelf als het ware, omdat dit de boeken waren die de hoogste status kregen en het meest verspreid en gelezen werden.quote:Op zondag 11 mei 2008 10:59 schreef Rasing het volgende:
Punt is dat je niet weet wat Jezus allemaal te melden had, je weet alleen wat men enkele eeuwen daarna vond dat Jezus allemaal te melden heeft moeten gehad.
Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Altijd makkelijk om de discussie niet aan te gaan als het te moeilijk word.
Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
KoningDavid heeft al menig WFL topic vervuilt met zijn pogingen om de betrouwbaarheid van de bijbel aan te tonen en hem lukte het ook niet.
Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.quote:Op zondag 11 mei 2008 11:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is en blijft occulte leer. Occulte leer brengt je niet naar God en kan daarom nooit diezelfde ervaring teweegbrengen.
Ik zal de video in zijn geheel eens bekijken.
Het zijn ook de enige argumenten die ik van gelovige kant zie. Waar niets is valt niets te beleven.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Pfffrttt.... PVS, kijk in de spiegel vriend.![]()
Ik heb jou nog nooit een discussie op niveau zien voeren.
Het is alleen maar:
"Het is een cirkelredenatie"
"Je kan geloof niet bewijzen met een geloof"
"Handleiding, bla bla, open deur hier, bla bla, David de kabouter, bla bla, open deur daar, bla bla."
pvs het discussiewonder.![]()
Jammer dat ze dat niet in een topic laten blijken.quote:Vind jij. Grappig toch dat ik anderen daar anders over denken. Ik heb pm's gehad van ander niet-christelijke WFL-ers die ik een stuk hoger acht dan jij, die dit niet zullen beamen.
Ik vind Zeigeist net zo plausibel als jouw religie. Dus je vind je eigen religie lachwekkend?quote:Jij bent alleen vreselijk verstokt en daardoor zo subjectief als de pest. Tekenend was dat je zelfs Zeitgeist ging verdedigen.![]()
![]()
![]()
Dit valt niet onder wat je normaal gesproken occult noemt.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:12 schreef Gnosis het volgende:
[..]
Volgens mij zei je eerder ook al dat occulte (verborgen) leer sowieso "demonisch" is.
hoe kunnen we deze teksten dan verklaren?
zou je dit iets verder willen toelichten ?:) heb hier niet de mogelijkheid om te kijken maar ben wel benieuwd wat er te zien isquote:Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:
Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.
Blij? Je liegt dat je barst twee koppige slang! Ondertussen zat je met je hoofd te schudden en zielig te zijn omdat ik zo "verdwaald" ben!quote:Op maandag 12 mei 2008 12:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben blij voor je dat je voor jezelf hebt kunnen bepalen hoe de wereld qua geloof in elkaar zit.
Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.quote:Op zondag 29 juni 2008 01:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een aaneenschakeling van onzin, onjuistheden en misinterpretaties.
Ik heb hem wel gezien. Het punt is dat we geen orgasmes meer moeten hebben. Dat God androgeen is. Dat de mens in eerste instantie androgeen was. Als de mens geen orgasmes meer zou hebben, sterft de mensheid uit. Zou God dat gewild hebben bij het scheppen van de mens?quote:Op zondag 29 juni 2008 02:14 schreef Dandror het volgende:
[..]
Naar aanleiding van wat ik van jou heb gelezen vermoed ik dat je de film niet gezien hebt, maar dat je onder ede staat van je eigen bange fanatisme.
Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.quote:Op maandag 12 mei 2008 00:31 schreef Gnosis het volgende:
Dit is in een kleine samenvatting van wat die film verteld.
Adam en eva plukte niet letterlijk zomaar een vrucht van een boom.
Adam staat symbool voor het alle mannen van het oergeslacht en eva voor alle vrouwen.
Eerst was er creatie in harmonie met de natuur door de sexuele gemeenschap waarbij 1 zaadcel naar 1 eicel werd geleid
Het orgasme was onbekend bij de mensheid. Sex werd in tempels bedreven als zijnde de meest heilige daad.
Adam werd verleid door de slang (symbool voor sexueel temperament) om te plukken van de verboden vrucht (het orgasme).
Adam werd verleid om het orgasme te ervaren om zo kinderen op eigen wil te maken (chaos, ziekte en overbevolking )
De slang (" opwinding", "vervoering") had hem toegezegd dat Adam niet zou sterven als hij van de verboden vrucht zou plukken.
Het orgasme leidt ook niet tot een physieke dood, maar tot het spiritueel sterven (slapen) van het bewustzijn.
Eva werd verleid door de slang, niet Adam. Das al een fout.quote:Op zondag 29 juni 2008 11:20 schreef Dandror het volgende:
Weet je zeker dat je hem gezien hebt? Want een groot gedeelte van de film gaat over het feit dat de mensheid helemaal niet uitsterft als mensen geen orgasmes meer hebben tijdens de sex.
[..]
Ik denk persoonlijk dat de film dit ingewikkelde onderwerp goed uitlegd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |