abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2008 @ 13:16:20 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59770543
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
Dat heet nou brainwashen.

Zodra jij alle films, artikelen, boeken, video's die een ander geloof aanhangen meerdere malen gaat bekijken, bestuderen en in je hoofd laat komen zul je je mening weer veranderen. Nu neem je slechts zeer eenzijdig kennis tot je, want video's die je niet aanstaan kijk je niet eens helemaal, en de video's van jouw goeroe's blijf je maar bekijken en aan anderen opdringen. Dus je wordt ook steeds verder gehersenspoeld.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59772224
Ali Kanibali.
Je bent je ervan bewust dat de Jehova Getuigen de bijbel subtiel hebben aangepast?
Zo is de bijbel als we die kennen sinds lange tijd niet meer het origineel.
Als ik nu met 3000 man de bijbel totaal verander en in die kring een kerk bouw gebaseerd op mijn veranderde bijbel, dan maakt het niet uit of er 10 jaren voorbij gaan of 2000, het blijft een kring van onwaarheid en deceptie.

Zo kan bijna iedereen zien behalve diegene die gevallen zijn voor de diverse sektes en hun interpretaties dat die sektes zich in hun blinde fanatisme verstopt hebben.
Dit zien we bij alle fanatici, de fanaticus ziet dit niet bij zichzelf omdat hij een illusie voor zich houdt waarbij hij denkt "als ik hier maar bang voor ben dan ben ik veilig".

Niet om een kamp op te zetten maar dit klopt volgens mij wel zo'n beetje.
Hoe logisch is het eigenlijk niet?
quote:
Op zondag 11 mei 2008 09:27 schreef Gnosis het volgende:

[..]

In het nederlands is een van de 10 geboden vertaald naar: "gij zult geen ontucht plegen"
In het engels is het iets anders vertaald. "Thou shall not fornicate"

Dit is dus een feitelijk bewijs dat mensen die blind enkel de letterlijke interpretatie van de bijbel in hun subjectieve eigen taal aanvaarden misleid worden (door zichzelf, de vertaling enz.)

Alle katholieken in alle verschillende landen zouden het dus eens moeten zijn dat er per taal een ander geloof is omdat als je de bijbel in het engels zou lezen je een andere conclusie zou trekken dan in het nederlands (en dus anders zou geloven)

het is een simpel feit dat er veel vrijheid is genomen in hoe de 10 exacte geboden zijn vertaald in de diverse talen.

“Many people are afraid of thinking for themselves about the mysteries of life and death; they are afraid to inquire, investigate, comprehend, study, etc., therefore they exclaim: “I love God, and that is enough!” Thus, they believe that they love God, but in reality, they do not love, they fear.”
-Samael Aun Weor, Fundamental Education
[..]

De film gaat juist over Sex als heilig.
Hiermee bewijs je juist dat de vinger die je naar andere wijst (als zijnde anderen zijn verdwaald) 3 keer terug naar jou kan wizen omdat je alles blind schijnt te verketteren terwijl je de boodschap van de film niet eens hebt begrepen

[ Bericht 2% gewijzigd door Dandror op 29-06-2008 16:34:05 ]
pi_59773819
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:49 schreef Dandror het volgende:
Ali Kanibali.
Je bent je ervan bewust dat de Jehova Getuigen de bijbel subtiel hebben aangepast?
Zo is de bijbel als we die kennen sinds lange tijd niet meer het origineel.
Als ik nu met 3000 man de bijbel totaal verander en in die kring een kerk bouw gebaseerd op mijn veranderde bijbel, dan maakt het niet uit of er 10 jaren voorbij gaan of 2000, het blijft een kring van onwaarheid en deceptie.

Zo kan bijna iedereen zien behalve diegene die gevallen zijn voor de diverse sektes en hun interpretaties dat die sektes zich in hun blinde fanatisme verstopt hebben.
Dit zien we bij Ali Kanabali en andere fanatici, maar hij ziet dit niet bij zichzelf omdat hij een illusie voor zich houdt waarbij hij denkt "als ik hier maar bang voor ben dan ben ik veilig".
Dat je eruit mag komen.

Niet om een kamp op te zetten maar dit klopt volgens mij wel zo'n beetje.
Hoe logisch is het eigenlijk niet?
[..]

Exodus 20:14
Statenvertaling: Gij zult niet echtbreken.
King James: Thou shalt not commit adultery = overspel

Dit zijn vertalingen gebaseerd op de Textus Receptus. De bijbel van de getuigen van Jehovah is gebaseerd op zeer dubieuze vertalingen van Westcott en Hort. Dubieus gezien hun achtergrond en correspondenties tussen hen en anderen waarin ze uitleggen wat voor doel ze met hun bijbel voor ogen hadden, en dat was inderdaad stukje bij beetje de bijbel veranderen naar hun eigen visie van hoe die bijbel eruit dient te zien. Zo'n beetje alle vertalingen nu hebben daar last van, maar de bijbels tot eind 19e eeuw niet, zoals de SV en de KJV.

De rest van je post is persoonlijke aanval dus daar ga ik niet op in.
  maandag 30 juni 2008 @ 10:19:18 #104
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59787956
quote:
Op zondag 29 juni 2008 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry maar ik kan nogal pissig worden van dit soort video's. De mate van onzin die daarin verkondigd wordt is zo overweldigend dat ik het echt haat wanneer mensen erin trappen en zo een compleet misvormd beeld van de bijbel krijgen, omdat er zo gigantisch veel onwaarheden en onzin wordt verteld. Als ik wat meer tijd heb kan ik t misschien wat uitgebreider uitleggen als je daar behoefte aan hebt.
Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.
Ik "haat" het ook als mensen misinterpertaties krijgen van hoe God daadwerkelijk is en hoe je het beste zou kunnen leven zogenaamd.
Maar wat doe je er aan? Waarom zou je je er druk om maken?
Als jij echt zo heilig overtuigd bent van de ultieme waarheid, dan komt men er toch uiteindelijk toch wel?
Maak je niet zo druk man. Je zit sowieso in TRU. Dit is niet de plek om hevig met de Christen skepter te gaan lopen zwaaien en schreeuwen.
Iedereen gelooft hier wat men wil geloven.
Zowel de gelovigen als skeptics schijnen hier moeite mee te hebben want beide partijen schijnen het allemaal beter te weten.
Maar om het te haten en er boos om te worden, die fase ben ik al reeds voorbij.
Je moest eens weten hoeveel afwijkingen er zijn zoals bijvoorbeeld deze video's.
Op deze manier zou je je hele leven boos kunnen zijn alleen al omdat er zoveel misinformatie en misleiding bestaat.
(Een) Zonde toch?
pi_59790763
quote:
Op maandag 30 juni 2008 10:19 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.
Ik "haat" het ook als mensen misinterpertaties krijgen van hoe God daadwerkelijk is en hoe je het beste zou kunnen leven zogenaamd.
Maar wat doe je er aan? Waarom zou je je er druk om maken?
Als jij echt zo heilig overtuigd bent van de ultieme waarheid, dan komt men er toch uiteindelijk toch wel?
Maak je niet zo druk man. Je zit sowieso in TRU. Dit is niet de plek om hevig met de Christen skepter te gaan lopen zwaaien en schreeuwen.
Iedereen gelooft hier wat men wil geloven.
Zowel de gelovigen als skeptics schijnen hier moeite mee te hebben want beide partijen schijnen het allemaal beter te weten.
Maar om het te haten en er boos om te worden, die fase ben ik al reeds voorbij.
Je moest eens weten hoeveel afwijkingen er zijn zoals bijvoorbeeld deze video's.
Op deze manier zou je je hele leven boos kunnen zijn alleen al omdat er zoveel misinformatie en misleiding bestaat.
(Een) Zonde toch?
Ik hou niet van leugens, das alles.
pi_59792914
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik hou niet van leugens, das alles.
Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.

Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.

De bijbel blijft een zeer heilig en esoterisch boek ook al is vervormd, maar zonder actie blijft het gewoon een boek.

"...faith by itself, if it has no works, is dead." - James 2:17
pi_59793603
quote:
Op maandag 30 juni 2008 13:41 schreef Dandror het volgende:

[..]

Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.

Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.

[ afbeelding ]

De bijbel blijft een zeer heilig en esoterisch boek ook al is vervormd, maar zonder actie blijft het gewoon een boek.

"...faith by itself, if it has no works, is dead." - James 2:17
Wat betekent dat vers volgens jou?
pi_59798600
Een goed persoon worden. (door het uitwissen van de 7 zondes en hun legioenen)
pi_59798628
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:50 schreef Dandror het volgende:
Een goed persoon worden. (door het uitwissen van de 7 zondes en hun legioenen in jezelf)
Welke 7 zondes? Die 7 zondes die wel in de video voorkomen maar niet in de bijbel staan beschreven als zodanig?

Wat is 'zonde' volgens jou?

Wat bedoel je met 'hun legioenen'?

Een goed persoon worden? Volgens de bijbel is niemand goed behalve God. Hoe moet je dan een goed persoon worden?

Waarom is 'faith' dood zonder de werken?

[ Bericht 8% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 17:58:10 ]
pi_59798758
Lust, Woede, Hebzucht, Afgunst, Vraatzucht, Luiheid, Trots.
Nogmaals:
quote:

Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."
Hij zei niet: hou je blind vast aan deze verminkte vertaling op vertaling op vertaling op interpretatie op vertaling op interpretatie (etc).[/quote]
quote:
Een goed persoon worden? Volgens de bijbel is niemand goed behalve God. Hoe moet je dan een goed persoon worden?
“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”
-Jesus, Matthew 5:48

[ Bericht 19% gewijzigd door Dandror op 30-06-2008 18:07:51 ]
pi_59798871
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:
Lust, Woede, Hebzucht, Afgunst, Vraatzucht, Luiheid, Trots.
Dat zijn niet de zonden van de bijbel. De katholieke doodzonden zijn dat volgens mij, maar dat is een bijproduct van de katholieke kerk een niet de bijbelse definitie van zonde.
quote:
Nogmaals:

Omdat dat niet zo is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bijbel 'vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden'.
quote:
Dit is ook onzin. Ik heb hier een Franse, een Nederlandse en een Engelse bijbel. Kan ze zo naast elkaar leggen en de vertalingen komen overeen.
quote:
Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."
Hij zei niet: lees deze verminkte vertaling op vertaling op vertaling op interpretatie op vertaling op interpretatie (etc) en je bent klaar.
Christus zei: Ik ben de waarheid, de weg en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij.

Mijn vertalingen zijn niet verminkt. Wat ik al zei, tot eind 19e eeuw was elke bijbel Textus Receptus. Voor deze vertaling is er een wolk van 'getuigen', kopieėn in andere talen die elkaar bevestigen. Dat wil zeggen dat ze van dezelfde bron afstammen en niet aangepast zijn.
pi_59798895
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:

“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”
-Jesus, Matthew 5:48

Ja, maar hoe doe je dat dan?
pi_59799081
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, maar hoe doe je dat dan?
Daar is een heel pad voor:
Het nauwe pad wat beschreven wordt in de bijbel.
Dit nauwe pad is Sex.
Om te beginnen de sexuele energie binnenhouden.
Het nooit meer hebben van een orgasme.
De sexuele energie naar boven laten stromen waar het inzicht en wilskracht wordt.
Wilskracht en inzicht om "schoon" te worden.

No human being is born of theory. Not even a simple microbe can be born of theories. No one is born through the nostrils nor through the mouth. Every living being is born of sex. "As above, so below." If the human being is born of sex here in this physical world, it is logical that above, in the Internal Worlds, the process is analogous. The Law is the Law and the Law is fulfilled. - Samael Aun Weor

The mechanical evolution of Nature does not save anybody; time does not save anybody. It is necessary to be born again, and this subject matter about birth has been, is, and will always be an absolutely sexual matter - Samael Aun Weor, The Esoteric Course of Kabbalah

How to be born again
pi_59799396
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:15 schreef Dandror het volgende:

[..]

Daar is een heel pad voor:
Het nauwe pad wat beschreven wordt in de bijbel.
Dit nauwe pad is Sex.
Om te beginnen de sexuele energie binnenhouden.
Het nooit meer hebben van een orgasme.
De sexuele energie naar boven laten stromen waar het inzicht en wilskracht wordt.
Wilskracht en inzicht om "schoon" te worden.

No human being is born of theory. Not even a simple microbe can be born of theories. No one is born through the nostrils nor through the mouth. Every living being is born of sex. "As above, so below." If the human being is born of sex here in this physical world, it is logical that above, in the Internal Worlds, the process is analogous. The Law is the Law and the Law is fulfilled. - Samael Aun Weor

The mechanical evolution of Nature does not save anybody; time does not save anybody. It is necessary to be born again, and this subject matter about birth has been, is, and will always be an absolutely sexual matter - Samael Aun Weor, The Esoteric Course of Kabbalah

How to be born again

Maar dit is niet wat de bijbel leert. Jezus zegt het volgende:

Blijft in Mij, en Ik in u. Gelijkerwijs de rank geen vrucht kan dragen van zichzelve, zo zij niet in den wijnstok blijft; alzo ook gij niet, zo gij in Mij niet blijft. Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen. Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand. Indien gij in Mij blijft, en Mijn woorden in u blijven, zo wat gij wilt, zult gij begeren, en het zal u geschieden. Hierin is Mijn Vader verheerlijkt, dat gij veel vrucht draagt; en gij zult Mijn discipelen zijn. Gelijkerwijs de Vader Mij liefgehad heeft, heb Ik ook u liefgehad; blijft in deze Mijn liefde.Indien gij Mijn geboden bewaart, zo zult gij in Mijn liefde blijven; gelijkerwijs Ik de geboden Mijns Vaders bewaard heb, en blijf in Zijn liefde. Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat Mijn blijdschap in u blijve, en uw blijdschap vervuld worde. Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb. Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden. Gij zijt Mijn vrienden, zo gij doet wat Ik u gebiede.

Jezus bedoelt hiermee dat wij niets kunnen zonder Hem. Zonder een relatie met God kunnen wij niet goed doen, omdat alleen God goed is. Met een sterke relatie met God 'fuseren' wij als het ware met Gods wil en Gods geest, wij doen dan Gods wil welke per definitie goed is. Het resultaat ervan is dat wij anderen lief kunnen hebben, om ze geven, voor ze kunnen zorgen, etc. Het heeft niets met sex te maken. Jezus draagt ons verder op Zijn geboden te bewaren. Dit zijn dus de 10 geboden. Dit is de wet. Het overtreden van de wet wil zeggen dat je onrecht pleegt. Onrecht omdat je niet eerlijk bezig bent, tegen God of tegen je medemens. Dit is zonde. Zonde scheidt ons af van God omdat God 100% rechtvaardig is en niet in de nabijheid van onrechtvaardigheid kan bestaan. Het gevolg van de zonde is dan ook de dood, omdat God de bron alle leven is. Waar onrecht is, moet gerechtvaardigd worden met een bepaalde straf. Jezus betaalt die straf met Zijn dood aan het kruis. Jezus is degene die ons rechtvaardigt door Zijn dood waardoor we weer tot God kunnen komen, daarom zegt Jezus 'Ik ben de weg, de waarheid en het leven, niemand komt tot de Vader dan door mij'. Via Jezus kom je tot God en door Gods kracht en liefde kun je goede dingen doen en het eeuwige leven verkrijgen. Het nauwe pad is Jezus en Zijn leer.

'To be born again' wil zeggen dat je een spirituele dood ondergaat en opnieuw geboren wordt in Christus. De oude mens sterft en een nieuwe wordt geboren. De Heilige Geest komt dan tot je, je bent dan geboren 'uit de geest'. De doop (onderdompeling in water) is het symbool voor het wegwassen van alle zonden die je in het verleden hebt gepleegd. Niet van sex.

Het christelijk geloof is geen geloof van geheimen en mysteriėn. Het gaat om een beter mens worden door de verloren connectie met God, bron van alle leven, liefde, geluk en goedheid, terug te brengen via Jezus Christus Zijn Zoon. Daar is het binnenhouden van je orgasme geen voorwaarde voor. Het orgasme heeft naast functies voor de voortplanting ook een genotsfunctie. God heeft het ons gegeven om van te genieten op een heilige manier, niet om te onderdrukken of om geobsedeerd door te zijn. Dat is wat ik geloof.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-06-2008 18:44:56 ]
pi_59841449
Een ding snap ik niet. god houd van iedereen. god is vergevingsgezind. god heeft ons gecreėerd.
waarom dan met meelij kijken naar diegenen (door hem gecreėerd) die anders zijn dan anderen.
waarom zijn zij per definitie slecht bezig. meelij staat in mijn ogen gelijk aan jezelf "superieur(der)" vinden dan die ander. is dit niet iets wat god slecht vind?
iedereen is immers gelijk. hij heeft ons als gelijke gecreėerd.

in feite kan dus niemand slecht zijn in zijn ogen?

ik mag dan ook uit het bovenstaande concluderen dat er geen hel en geen paradijs bestaat. god is namelijk almacht, alwetend en maakt geen fouten. dat zou hem menselijk maken. dit samen met het feit dat god vergevingsgezind is, zou er geen hel kunnen bestaan, want:
punt 1: god maakt geen fouten
punt 2: god is vergevingsgezind
punt 3: iemand naar de hel sturen spreekt zowel punt 1 als punt 2 tegen.

sex IS inderdaad iets nuttigs om je mee voort te planten, maar ook iets om van te genieten. hij heeft ons die mogelijkheid gegeven, dus waarom zouden we het niet gebruiken.
dat zou betekenen dat de "zondige" lust een beloning word in het hof van eden.
r.e.d.h.e.a.d.
ready, erotic, desirable, horny, excellent, attractive, damn good
pi_59876811
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:06 schreef smammela het volgende:
sex IS inderdaad iets nuttigs om je mee voort te planten, maar ook iets om van te genieten. hij heeft ons die mogelijkheid gegeven, dus waarom zouden we het niet gebruiken.
dat zou betekenen dat de "zondige" lust een beloning word in het hof van eden.
Er wordt ook wel gezegd dat je zonder vuur (verleiding) geen licht kan maken.

"Temptation is Fire; the triumph over temptation is Light.”

Lucifer is dus de "lichtdrager", de verleider.
Verslaan we Lucifer in onszelf dan wordt Lucifer Licht.
quote:
Written by Samael Aun Weor

We must distinguish between Satan and Lucifer. Satan is the devil, black as coal, the fallen Lucifer.

We must whitewash the devil. This is only possible by practicing sexual magic intensely and by disintegrating the ego.

Humanity has converted Lucifer into the devil.

Each one of us must whitewash his particular devil in order to covert him into Lucifer.

When Lucifer shines within ourselves, he converts himself into our particular, individual Moses.

Fortunate is the one who integrates himself with his own Moses.

Moses, descending from Sinai with the luminous horns upon his forehead, deserved to be chiselled by Michelangelo.

The Doctrine of Moses is the Doctrine of Lucifer.

Christus-Lucifer is our Saviour, the Redeemer of Pistis Sophia.

Christus-Lucifer grasps the scale and the sword as a Lord of Justice.

Lucifer, integrated with the Intimate Christ, shines in Sabaoth, the Solar Man.

The Heavenly Sabaoth crystallizes within the Sabaoth-Man, thanks to the Intimate Moses.

Sabaoth-Moses are totally integrated.

Sabaoth is the Internal God who must crystallize in the human person, thanks to the good duties of Lucifer.

The Antichrist, the ego, knows nothing about these things. He merely wants a mechanical man and a universe that was originated by chance, an absurd miracle from a reason without reason.

On the other hand, religion hates Lucifer, and curses Him without knowing that he is the sunderable part of the Intimate Christ.

The processes of cells and atoms would not be possible without the existence of intelligent, igneous principles. Those who ignore this fact are as ignorant as those religious fanatics who hate Lucifer.

Christus-Lucifer is the Saviour within each one of us.
Het orgasme zorgt voor kinderen op eigen wil waardoor we geboren zijn uit begeerte.
Voortplanting zonder orgasme geeft kinderen op de wil van God.

Zou de mensheid zich voortplanten zonder orgasme dan zouden we niet meer uit begeerte geboren zijn.

[ Bericht 31% gewijzigd door Dandror op 03-07-2008 22:47:43 ]
pi_59877339
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
pi_59877898
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.

Volgens het buddhisme en ook volgens gnosis is ons eigen licht/bewustzijn gevangen in onze eigen duivel/ego's.

De duivel is dus niet buiten ons maar gewoon de som van ons eigen kwaad.
ons licht/bewustzijn zit gevangen in al onze ego's/zonden.

Dus inderdaad lucifer is in ons het kwaad want het is kort gezegd bewustzijn / licht / wilskracht gevangen in verlangen.

Er wordt ook wel gezegd dat sommigen dit niet zullen snappen of willen aanvaarden omdat ze bijvoorbeeld teveel van het orgasme houden en het niet willen opgeven of bjivoorbeeld teveel in hun eigen psychologische liedjes en dogma's opgesloten zitten.

Sommigen zullen direct intuitief snappen dat het grote geheim wat ge-openbaard is te maken heeft met de sexuele energie naar je pijnappelklier te transmuteren.

Dit is niet voor de mensen die het niet willen snappen, dit is voor de mensen met een oor om te horen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Dandror op 04-07-2008 01:05:39 ]
pi_59884064
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:21 schreef Dandror het volgende:

[..]

of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.

Volgens het buddhisme en ook volgens gnosis is ons eigen licht/bewustzijn gevangen in onze eigen duivel/ego's.

De duivel is dus niet buiten ons maar gewoon de som van ons eigen kwaad.
ons licht/bewustzijn zit gevangen in al onze ego's/zonden.

Dus inderdaad lucifer is in ons het kwaad want het is kort gezegd bewustzijn / licht / wilskracht gevangen in verlangen.

Er wordt ook wel gezegd dat sommigen dit niet zullen snappen of willen aanvaarden omdat ze bijvoorbeeld teveel van het orgasme houden en het niet willen opgeven of bjivoorbeeld teveel in hun eigen psychologische liedjes en dogma's opgesloten zitten.

Sommigen zullen direct intuitief snappen dat het grote geheim wat ge-openbaard is te maken heeft met de sexuele energie naar je pijnappelklier te transmuteren.

Dit is niet voor de mensen die het niet willen snappen, dit is voor de mensen met een oor om te horen.

Wat heeft je sexuele energie met je pijnappelklier te maken?
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:20:50 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_59884441
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Heeey, zo ken ik er nog een.

En de pijnappelklier geeft het hormoon melatonine af. Dat beinvloedt (bij mensen nog slechts verondersteld en niet bewezen trouwens, bij dieren wel aangetoond) het slaappatroon en voortplantingsritme.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_59903462
-Onnodig kwetsend-

[ Bericht 50% gewijzigd door Bastard op 10-07-2008 08:16:01 ]
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 6 juli 2008 @ 08:56:51 #122
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_59921029
Punt 2: Waarom slaat Ali smammela's post in zijn geheel volledig over?
Kort maar krachtig heeft ze toch wel een goed punt!
...Of niet?

[ Bericht 61% gewijzigd door Bastard op 10-07-2008 08:16:40 ]
pi_59926475
quote:
Op zondag 6 juli 2008 08:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Punt 1: Waar slaat deze verhitte reactie zo in ene uit het niets op naar haar?

Punt 2: Waarom slaat Ali smammela's post in zijn geheel volledig over?
Kort maar krachtig heeft ze toch wel een goed punt!
...Of niet?
Omdat ik dat al zovaak uitgelegd heb in andere topics en even geen zin had om dat nog een keer te doen.
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:25:29 #124
221094 Episch
Om masi padme yaum
pi_60007228
Quotes over Sexuele Magie:

Quotes van vroeger over Alchemie:

Whoso has not control of his own instincts and passions is no more fitted for the Mysteries than he who inhibits
and dissociates them.
Let it be clearly realised, however, that the Mysteries do not teach
asceticism or celibacy as a requirement of achievement
- Dion Fortune, "The mystical Qabalah"

Now, Love is one of the mythological images of the Great Secret and the Great Agent, because it postulates at once an action and a passion, a void and a plenitude, a shaft and a wound. The initiates will understand me, and on account of the profane I must not speak clearly.
- Eliphas Levi

The actual physical reactions of sex form a very small proportion, and by no means the most vital portion of its functioning. It is owing to our ignorance of this that so many marriages fail to fulfil the purpose of the welding of two halves into a perfect whole.
- Dion Fortune, "The mystical Qabalah"

When a man joins with a woman in the secret act, he becomes a God since he converts himself into a Creator at that very moment. Some seers state that in those precise moments of love, the two beings are seen enveloped by a brilliant burst of light; they are enveloped by the most subtle and potent forces that are in nature. If a man and a woman would know how to withdraw without the spasm and retain such a vibration, then they can operate with it as Magicians in order to purify themselves and obtain everything. However if they do not know how to retain such Light, it will abandon them in order to confine itself in the universal currents, yet leaving behind it the open doors from where evil can enter into them. Then love is converted into hatred, illusion is followed by deception. - Dr. Krumm-Heller, Rosicrucian Novel

Unless a man be "born again" he cannot accomplish the Great Work, and if the student of alchemical formulę will remember this, it will save him much sorrow and disappointment. To speak of that part of the mystery which is concerned with the secret life principle within the actual nature of man, is forbidden, for it is decreed by the Masters of the art that each shall discover that for himself and on this subject it is unlawful to speak at greater length.

Quotes uit India en Tibet over Alchemie:

Although I am using this ordinary term, sexual climax, it does not imply the ordinary sexual act. The reference here is to the experience of entering into union with a consort of the opposite sex, by means of which the elements at the crown are melted, and through the power of Meditation the process is also reversed. A prerequisite of such a practice is that you should be able to protect yourself from the fault of seminal emission. According to the explanation of the Kalachakra Tantra in particular, such emission is said to be very damaging to your practice. Therefore, because you should not experience emission even in dreams, the tantras describe different techniques for overcoming this fault. - The 14th Dalai Lama

Never have I slept without a sweetheart, nor have I spent a single drop of sperm. - The 6. Dalai Lama

If the sexual energy is transmuted into ojas or spiritual energy by pure thoughts, it is called sex sublimation in western psychology. Sublimation is not a matter of suppression or repression, but a positive, dynamic, conversion process. It is the process of controlling the sex energy, conserving it, then diverting it into higher channels, and finally, converting it into spiritual energy or ojas shakti. The material energy is changed into spiritual energy, just as heat is changed into light and electricity.- Swami Sivananda

quotes van Samael Aun Weor over Alchemie:

Alchemists of the Middle Ages spoke about the transmutation of lead into gold; nevertheless, they were not always referring to something metallic or to merely physical question. Normally, their words indicated "the transmutation of the lead of the personality into the gold of the Spirit." Thus, it is convenient for us to reflect upon all these things.
- Samael Aun Weor

Meer:

Swami Sivananda,
"effects of sexual indulgence"
"About Sex"

Orgasm in Leviticus 15

How to be born again
pi_60695788
Ik heb de DVD gezien en het is zeer zeker een aanrader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')