Dat heet nou brainwashen.quote:Op zondag 11 mei 2008 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als je werkelijk geinteresseerd bent verwijs ik je naar die videoserie total onslaught, daar wordt het meeste in behandeld. Zolang je niet al die video's meerdere keren hebt bekeken, alles wat daarin behandeld wordt in je hoofd zit, je het snapt, zelf onderzoek hebt gedaan naar hoe waarheidsgetrouw het is, zie ik het als nutteloos voor ons om met elkaar in discussie te gaan, aangezien we het dan nooit over hetzelfde kunnen hebben. Veel plezier ermee.
quote:Op zondag 11 mei 2008 09:27 schreef Gnosis het volgende:
[..]
In het nederlands is een van de 10 geboden vertaald naar: "gij zult geen ontucht plegen"
In het engels is het iets anders vertaald. "Thou shall not fornicate"
Dit is dus een feitelijk bewijs dat mensen die blind enkel de letterlijke interpretatie van de bijbel in hun subjectieve eigen taal aanvaarden misleid worden (door zichzelf, de vertaling enz.)
Alle katholieken in alle verschillende landen zouden het dus eens moeten zijn dat er per taal een ander geloof is omdat als je de bijbel in het engels zou lezen je een andere conclusie zou trekken dan in het nederlands (en dus anders zou geloven)
het is een simpel feit dat er veel vrijheid is genomen in hoe de 10 exacte geboden zijn vertaald in de diverse talen.
“Many people are afraid of thinking for themselves about the mysteries of life and death; they are afraid to inquire, investigate, comprehend, study, etc., therefore they exclaim: “I love God, and that is enough!” Thus, they believe that they love God, but in reality, they do not love, they fear.”
-Samael Aun Weor, Fundamental Education
[..]
De film gaat juist over Sex als heilig.
Hiermee bewijs je juist dat de vinger die je naar andere wijst (als zijnde anderen zijn verdwaald) 3 keer terug naar jou kan wizen omdat je alles blind schijnt te verketteren terwijl je de boodschap van de film niet eens hebt begrepen
Exodus 20:14quote:Op zondag 29 juni 2008 14:49 schreef Dandror het volgende:
Ali Kanibali.
Je bent je ervan bewust dat de Jehova Getuigen de bijbel subtiel hebben aangepast?
Zo is de bijbel als we die kennen sinds lange tijd niet meer het origineel.
Als ik nu met 3000 man de bijbel totaal verander en in die kring een kerk bouw gebaseerd op mijn veranderde bijbel, dan maakt het niet uit of er 10 jaren voorbij gaan of 2000, het blijft een kring van onwaarheid en deceptie.
Zo kan bijna iedereen zien behalve diegene die gevallen zijn voor de diverse sektes en hun interpretaties dat die sektes zich in hun blinde fanatisme verstopt hebben.
Dit zien we bij Ali Kanabali en andere fanatici, maar hij ziet dit niet bij zichzelf omdat hij een illusie voor zich houdt waarbij hij denkt "als ik hier maar bang voor ben dan ben ik veilig".
Dat je eruit mag komen.
Niet om een kamp op te zetten maar dit klopt volgens mij wel zo'n beetje.
Hoe logisch is het eigenlijk niet?
[..]
Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.quote:Op zondag 29 juni 2008 12:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Sorry maar ik kan nogal pissig worden van dit soort video's. De mate van onzin die daarin verkondigd wordt is zo overweldigend dat ik het echt haat wanneer mensen erin trappen en zo een compleet misvormd beeld van de bijbel krijgen, omdat er zo gigantisch veel onwaarheden en onzin wordt verteld. Als ik wat meer tijd heb kan ik t misschien wat uitgebreider uitleggen als je daar behoefte aan hebt.
Ik hou niet van leugens, das alles.quote:Op maandag 30 juni 2008 10:19 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Dit had ik in het begin ook met jouw posts toen ik jouw topics begon te volgens vanuit je posts (en links) in TRU.
Ik "haat" het ook als mensen misinterpertaties krijgen van hoe God daadwerkelijk is en hoe je het beste zou kunnen leven zogenaamd.
Maar wat doe je er aan? Waarom zou je je er druk om maken?
Als jij echt zo heilig overtuigd bent van de ultieme waarheid, dan komt men er toch uiteindelijk toch wel?
Maak je niet zo druk man. Je zit sowieso in TRU. Dit is niet de plek om hevig met de Christen skepter te gaan lopen zwaaien en schreeuwen.
Iedereen gelooft hier wat men wil geloven.
Zowel de gelovigen als skeptics schijnen hier moeite mee te hebben want beide partijen schijnen het allemaal beter te weten.
Maar om het te haten en er boos om te worden, die fase ben ik al reeds voorbij.
Je moest eens weten hoeveel afwijkingen er zijn zoals bijvoorbeeld deze video's.
Op deze manier zou je je hele leven boos kunnen zijn alleen al omdat er zoveel misinformatie en misleiding bestaat.
(Een) Zonde toch?
Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik hou niet van leugens, das alles.
Wat betekent dat vers volgens jou?quote:Op maandag 30 juni 2008 13:41 schreef Dandror het volgende:
[..]
Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.
Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.
[ afbeelding ]
De bijbel blijft een zeer heilig en esoterisch boek ook al is vervormd, maar zonder actie blijft het gewoon een boek.
"...faith by itself, if it has no works, is dead." - James 2:17
Welke 7 zondes? Die 7 zondes die wel in de video voorkomen maar niet in de bijbel staan beschreven als zodanig?quote:Op maandag 30 juni 2008 17:50 schreef Dandror het volgende:
Een goed persoon worden. (door het uitwissen van de 7 zondes en hun legioenen in jezelf)
Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."quote:Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.
Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.
“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”quote:Een goed persoon worden? Volgens de bijbel is niemand goed behalve God. Hoe moet je dan een goed persoon worden?
Dat zijn niet de zonden van de bijbel. De katholieke doodzonden zijn dat volgens mij, maar dat is een bijproduct van de katholieke kerk een niet de bijbelse definitie van zonde.quote:Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:
Lust, Woede, Hebzucht, Afgunst, Vraatzucht, Luiheid, Trots.
Omdat dat niet zo is. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bijbel 'vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden'.quote:Nogmaals:
Als je leugens haat. Waarom haat je het dan niet dat de bijbel die je nu leest totaal vervormd is naar de wens van mensen die er een eigen agenda op na hielden.
Dit is ook onzin. Ik heb hier een Franse, een Nederlandse en een Engelse bijbel. Kan ze zo naast elkaar leggen en de vertalingen komen overeen.quote:Waarom haat je het dan niet dat jij een ander geloof hebt dan een engelse bijbellezer en een russische bijbellezer, om het simpele feit dat er per land dingen totaal anders zijn ge-interpreteerd en vertaald.
Christus zei: Ik ben de waarheid, de weg en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door mij.quote:Christus zei: "Ik ben de waarheid, de weg en het Licht."
Hij zei niet: lees deze verminkte vertaling op vertaling op vertaling op interpretatie op vertaling op interpretatie (etc) en je bent klaar.
Ja, maar hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 30 juni 2008 17:59 schreef Dandror het volgende:
“Be ye perfect, as your Father who is in the heavens is perfect.”
-Jesus, Matthew 5:48
Daar is een heel pad voor:quote:
Maar dit is niet wat de bijbel leert. Jezus zegt het volgende:quote:Op maandag 30 juni 2008 18:15 schreef Dandror het volgende:
[..]
Daar is een heel pad voor:
Het nauwe pad wat beschreven wordt in de bijbel.
Dit nauwe pad is Sex.
Om te beginnen de sexuele energie binnenhouden.
Het nooit meer hebben van een orgasme.
De sexuele energie naar boven laten stromen waar het inzicht en wilskracht wordt.
Wilskracht en inzicht om "schoon" te worden.
No human being is born of theory. Not even a simple microbe can be born of theories. No one is born through the nostrils nor through the mouth. Every living being is born of sex. "As above, so below." If the human being is born of sex here in this physical world, it is logical that above, in the Internal Worlds, the process is analogous. The Law is the Law and the Law is fulfilled. - Samael Aun Weor
The mechanical evolution of Nature does not save anybody; time does not save anybody. It is necessary to be born again, and this subject matter about birth has been, is, and will always be an absolutely sexual matter - Samael Aun Weor, The Esoteric Course of Kabbalah
How to be born again
Er wordt ook wel gezegd dat je zonder vuur (verleiding) geen licht kan maken.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:06 schreef smammela het volgende:
sex IS inderdaad iets nuttigs om je mee voort te planten, maar ook iets om van te genieten. hij heeft ons die mogelijkheid gegeven, dus waarom zouden we het niet gebruiken.
dat zou betekenen dat de "zondige" lust een beloning word in het hof van eden.
Het orgasme zorgt voor kinderen op eigen wil waardoor we geboren zijn uit begeerte.quote:Written by Samael Aun Weor
We must distinguish between Satan and Lucifer. Satan is the devil, black as coal, the fallen Lucifer.
We must whitewash the devil. This is only possible by practicing sexual magic intensely and by disintegrating the ego.
Humanity has converted Lucifer into the devil.
Each one of us must whitewash his particular devil in order to covert him into Lucifer.
When Lucifer shines within ourselves, he converts himself into our particular, individual Moses.
Fortunate is the one who integrates himself with his own Moses.
Moses, descending from Sinai with the luminous horns upon his forehead, deserved to be chiselled by Michelangelo.
The Doctrine of Moses is the Doctrine of Lucifer.
Christus-Lucifer is our Saviour, the Redeemer of Pistis Sophia.
Christus-Lucifer grasps the scale and the sword as a Lord of Justice.
Lucifer, integrated with the Intimate Christ, shines in Sabaoth, the Solar Man.
The Heavenly Sabaoth crystallizes within the Sabaoth-Man, thanks to the Intimate Moses.
Sabaoth-Moses are totally integrated.
Sabaoth is the Internal God who must crystallize in the human person, thanks to the good duties of Lucifer.
The Antichrist, the ego, knows nothing about these things. He merely wants a mechanical man and a universe that was originated by chance, an absurd miracle from a reason without reason.
On the other hand, religion hates Lucifer, and curses Him without knowing that he is the sunderable part of the Intimate Christ.
The processes of cells and atoms would not be possible without the existence of intelligent, igneous principles. Those who ignore this fact are as ignorant as those religious fanatics who hate Lucifer.
Christus-Lucifer is the Saviour within each one of us.
of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
Wat heeft je sexuele energie met je pijnappelklier te maken?quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:21 schreef Dandror het volgende:
[..]
of: daar komt het fanatieke duveltje weer uit het doosje.
Volgens het buddhisme en ook volgens gnosis is ons eigen licht/bewustzijn gevangen in onze eigen duivel/ego's.
De duivel is dus niet buiten ons maar gewoon de som van ons eigen kwaad.
ons licht/bewustzijn zit gevangen in al onze ego's/zonden.
Dus inderdaad lucifer is in ons het kwaad want het is kort gezegd bewustzijn / licht / wilskracht gevangen in verlangen.
Er wordt ook wel gezegd dat sommigen dit niet zullen snappen of willen aanvaarden omdat ze bijvoorbeeld teveel van het orgasme houden en het niet willen opgeven of bjivoorbeeld teveel in hun eigen psychologische liedjes en dogma's opgesloten zitten.
Sommigen zullen direct intuitief snappen dat het grote geheim wat ge-openbaard is te maken heeft met de sexuele energie naar je pijnappelklier te transmuteren.
Dit is niet voor de mensen die het niet willen snappen, dit is voor de mensen met een oor om te horen.
Heeey, zo ken ik er nog een.quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En daar komt het duveltje uit het doosje. Zoals altijd met dit soort bizarre interpretaties van de bijbel.
Omdat ik dat al zovaak uitgelegd heb in andere topics en even geen zin had om dat nog een keer te doen.quote:Op zondag 6 juli 2008 08:56 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Punt 1: Waar slaat deze verhitte reactie zo in ene uit het niets op naar haar?![]()
Punt 2: Waarom slaat Ali smammela's post in zijn geheel volledig over?
Kort maar krachtig heeft ze toch wel een goed punt!
...Of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |