quote:Op zondag 15 maart 2009 23:12 schreef MrManiak het volgende:
[..]
Jammer joh, in het Deens schrijf je Kopenhagen inderdaad als København
Misschien bedoelden ze de 'ergst besnorde' man.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:38 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik weet niet of het helemaal hier thuishoort maar ik hoorde gister bij Shownieuws of HvN die voice-over zeggen dat Josef Fritzl de ergste besnorde man ooit was, of iets in die soort..
Ik ken toch wel ergere
quote:Goedenmiddag,
U bestelling is binnen gekomen en u betalling ook als is oke.De reden dat u de bestelling nog niet hebben mogen ontvangen is.Dat er een fout zat in ons systeem van de vertraging.
Met Vriendelijke Groeten
Het is moeilijker om de 'goed' op te merken...quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:37 schreef nijnja het volgende:
Ik heb iets besteld en heb het nog niet binnen dus heb het bedrijf een mailtje gedaan of er iets fout is gegaan qua overdracht ofzo. Krijg ik dit terug. Het zal mij benieuwen wie de fout opmerkt.
[..]
Jezus ...quote:Op woensdag 18 maart 2009 08:37 schreef nijnja het volgende:
Ik heb iets besteld en heb het nog niet binnen dus heb het bedrijf een mailtje gedaan of er iets fout is gegaan qua overdracht ofzo. Krijg ik dit terug. Het zal mij benieuwen wie de fout opmerkt.
[..]
Het leuke is dus dat ik al betaald heb. Oke, 6.50, maar dan nog. En heb het nog steeds niet binnenquote:Op woensdag 18 maart 2009 08:44 schreef lizardtattoo het volgende:
Pff ik zou spontaan mijn bestelling annuleren, een bedrijf met een "systeem van de vertraging" vertrouw ik niet.
Los van het feit dat ik sowieso niet zo onder de indruk ben als bedrijven mensen die geen flauw benul hebben van spelling en grammatica aannemen voor een baan waarbij ze contact moeten onderhouden met klanten
Ik denk dat Maatje Tho een andere Oostenrijker bedoeldequote:Op woensdag 18 maart 2009 08:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Misschien bedoelden ze de 'ergst besnorde' man.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:19 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat Maatje Tho een andere Oostenrijker bedoelde
IS gewoon goed hoor. Reclame betekent naast commercials ook nog bezwaar.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:22 schreef Turbomuis het volgende:
Hele vage zin op een betalingsherinnering van een leverancier:
'...Bij controle van uw rekening(en) zijn onderstaande facturen nog niet voldaan. Uwerzijds hebben wij met betrekking tot deze facturen geen reclames mogen ontvangen...'
Ja, weet ik. Dat was ook niet wat ik bedoelde...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
IS gewoon goed hoor. Reclame betekent naast commercials ook nog bezwaar.
Ik hoop toch zo dat ze sekseloos bedoeltquote:BRUSSEL - Het Europees Parlement heeft voor eigen gebruik regels opgesteld voor het invoeren van 'geslachtsneutrale' taal.
Het gebruik van 'ambassadrice' zou dus niet meer hoeven; ambassadeur kan voor zowel mannen als vrouwen. Daarnaast moeten verwijzingen als 'hij' en 'zij' zo veel mogelijk worden voorkomen.
Dit speciale taalgebruik moet woordkeuzes vermijden die als vooroordeel, discriminatie of vernedering van vrouwen of mannen kunnen worden beschouwd.
Vermelden van het geslacht is meestal niet van belang, vindt het parlement.
Onder de parlementsleden is veel commotie ontstaan over de richtlijnen. VVD'ster Jeanine Hennis-Plasschaert noemde het initiatief donderdag ''grote onzin''.
''Alsof we geen andere prioriteiten hebben. Ik ben trots op mijn vrouw-zijn en wens niet als seksloos wezen te worden aangeduid.''
Waah, ze controleren je rekeningen!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 09:22 schreef Turbomuis het volgende:
Hele vage zin op een betalingsherinnering van een leverancier:
'...Bij controle van uw rekening(en) zijn onderstaande facturen nog niet voldaan. Uwerzijds hebben wij met betrekking tot deze facturen geen reclames mogen ontvangen...'
Waarschijnlijk bedoelden ze "rekening" als in "factuur"quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:52 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Waah, ze controleren je rekeningen!
idd, zonder punten, komma's of hoofdlettersquote:veel verhalen en veel er over gelezen zijn we zelf even gaan kijken wij van het team zijn er twee keer terug geweest de molen zelf was op slot kregen we niet open we zijn de tunnels in gegaan dachten dat het groot was ook niets van spoken tezien geen evp niet het gevoel of er iets was ook alles bij elkaar zijn we er 4 uur geweest niks gezien of gehoord maar we gaan zeker nog terug kijken wat er in de molen af speeld
quote:Dit kan volgens de FNV een reden zijn om de chauffeer te lynxen Zie eerder bericht als bussen te laat komen dan dan worden we agressief..!
Ik heb wel een plaatje van m'n telefoonquote:Op maandag 30 maart 2009 21:28 schreef Volpez het volgende:
Helaas kan ik de foto vanaf mijn telefoon eventjes niet uploaden op de computer, maar iedere dag kom ik in de trein langs het volgende bordje:
'eigenweg'
Omdat ik begon te twijfelen of het aan mij lag heb ik het opgezocht, maar inderdaad, de VanDale kent geen 'eigenweg'. Wel 'eigen' en 'weg'.
Ik zie het niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 02:16 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Ik heb wel een plaatje van m'n telefoon![]()
[ afbeelding ]
Ik ook niet nee...quote:
Misschien dat ze sinds 1267 zorg verlenen? Is wel erg lang...quote:
Misschien die puntkomma?quote:Zorggroep Solis bestaat sinds 2000 en is ontstaan door een fusie. Onze historie gaat echter terug tot het jaar 1267. In dat jaar wordt het huidige verpleeghuis van Groote & Voorster namelijk al genoemd in de geschiedenisboeken over Deventer.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Misschien dat ze sinds 1267 zorg verlenen? Is wel erg lang...
Oow, het klopt dus echt dat ze in 1267 begonnenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:25 schreef lizardtattoo het volgende:
Mja, volgens de website klopt dat wel:
[..]
Misschien die puntkomma?
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:38 schreef Boe-man het volgende:
[..]
[..]
Oow, het klopt dus echt dat ze in 1267 begonnen
CFK's zijn al jaren verboden in Nederland toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:33 schreef saaw het volgende:
Gister zag ik bij de CFK hier om de hoek heel groot Figer licking good staan
"Setup needs to restart your computer to replace the driver of your Nostromo array"quote:Op maandag 9 maart 2009 13:07 schreef Bart het volgende:
[..]
Over Babelfish gesproken: kreeg tijdje terug deze foutmelding:
[ afbeelding ]
Als jullie er iets van kunnen maken...
Nee, maar andersom blijkbaar welquote:Op donderdag 2 april 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"Setup needs to restart your computer to replace the driver of your Nostromo array"
Niet zo moeilijk, toch ?
OMGquote:Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef BUG80 het volgende:
Niet echt een fout, maar sympathiek is de kop van het volgende nieuwsbericht ook niet echt:
Paardenhoofd Beatrix levert 3000 euro op
Oho, dat hebben ze vast expres zo gedaanquote:Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef BUG80 het volgende:
Niet echt een fout, maar sympathiek is de kop van het volgende nieuwsbericht ook niet echt:
Dat was mij ook al opgevallen.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:11 schreef BUG80 het volgende:
Oops.. kwestie van een kop tien keer lezen en dan ook tien keer verkeerd lezen..quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:03 schreef Gwywen het volgende:
Wat is daar fout aan? Ryan is de zondebok van een beschaamd McLaren, dat is gewoon goed vervoegd.
Of bedoelde je dat safetycar één woord had moeten zijn?
1 maar?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:45 schreef Conekiller het volgende:
D'r loopt hier bij de AH wel een medewerkster rond die ik even zou willen vullen
Dat noemen ze pleonasme..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:21 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Geen spelfout maar het gaat, denk ik, om "dood na fatale stunt".
Als het fataal is, is het vrij logisch dat hij dood is
Anders weet ik het ook niet.
ja de rest heeft een snorquote:
Nee, dat heet een snoorquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef MrManiak het volgende:
[ afbeelding ]
Met dank aan de website Spatieloos.nl
Gezocht: tenenkrommende fout.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:12 schreef superworm het volgende:
http://www.arrestatieteam.nl/arrestatieteam/takenpaket.phpEn die lui krijgen van Ter Dorst een taser
Waar moet het heen...
U hebt gezocht op het woord: paket.quote:
Oh, ze hebben het maar zes keer fout op die paginaquote:
Driver = wagenmenner?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
"Setup needs to restart your computer to replace the driver of your Nostromo array"
Niet zo moeilijk, toch ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
Ik zie de fout niet?quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:03 schreef Gesloten het volgende:
Deze kwam ik tegen bij een vlaggenmastenfabriek:
[ afbeelding ]
oja, nou je het zegt, ik krijg via google op koninginnedag 2400.000 meer resultaten dan op koninginnendagquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:11 schreef 2cv het volgende:
Het is koninginnedag, we hebben niet meerdere koninginnen.
We hebben maar één koningin, Dagoduckquote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:19 schreef Pien85 het volgende:
Senseo ter repatie proberen op te sturen, erg druk op de server van Philips, dus ik kom in de wachtkamer van de procedure, en krijg vervolgens het volgende scherm:
Volgens mij hoort dat gewoon aan elkaar. Ik heb het even voor je nagezocht: http://www.spatiegebruik.nl/regels.html .quote:Op zondag 19 april 2009 03:09 schreef joepie91 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet het, ik ben nu even een verschrikkelijke spatieneuker aan het zijn, maar "online" en "veiligheid" hoort toch echt niet aan elkaar.
En ik vind de Firefox-startpagina toch redelijk openbaar.
Nee hoor. "Online veiligheid" is namelijk geen samenstelling.quote:Op zondag 19 april 2009 03:46 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Volgens mij hoort dat gewoon aan elkaar. Ik heb het even voor je nagezocht: http://www.spatiegebruik.nl/regels.html .
Dat wordt ook netjes uitgelegd op de website die ik gaf. Het ligt er maar net aan hoe je het bedoelt.quote:Op zondag 19 april 2009 03:52 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Nee hoor. "Online veiligheid" is namelijk geen samenstelling.
Online is een bijvoeglijk naamwoord (in dit geval) en Veiligheid is een zelfstandig naamwoord.
Je zegt ook niet gelekanarie, maar gele kanarie.
EDIT:
ROFL, deze wel... [ afbeelding ]
wordt wat als het over onlineonveiligheid gaatquote:Op zondag 19 april 2009 05:32 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Dat wordt ook netjes uitgelegd op de website die ik gaf. Het ligt er maar net aan hoe je het bedoelt.
Op de website wordt het voorbeeld 'langeafstandsloper' aangehaald. Wanneer je dit los schrijft, gebruik je 'lange' als bijvoeglijk naamwoord bij afstandsloper en is die gast dus lang. Aan elkaar komt het neer op een loper van lange afstanden.
Als je hebt: 'online veiligheid', zou 'online' dus een bijvoeglijk naamwoord bij 'veiligheid' zijn, en is de veiligheid online (en niet offline bijv.). Dat is dus complete bullshit. In gevallen als 'online hulp' is dat prima, want dan gaat het over hulp die zich online bevindt.
Op de FireFox-startpagina wordt echter gesproken over de veiligheid van het online zijn: onlineveiligheid dus.
Oké. Ik vind het verdomd moeilijk om dit uit te leggen, maar lees die website gewoon nog maar eens goed
BIj langeafstandsloper gaat het om "lange afstand" (wat dan dus aan elkaar geplakt mag worden) en "loper". "lange afstand" is geen bijvoeglijk naamwoord.quote:Op zondag 19 april 2009 05:32 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Dat wordt ook netjes uitgelegd op de website die ik gaf. Het ligt er maar net aan hoe je het bedoelt.
Op de website wordt het voorbeeld 'langeafstandsloper' aangehaald. Wanneer je dit los schrijft, gebruik je 'lange' als bijvoeglijk naamwoord bij afstandsloper en is die gast dus lang. Aan elkaar komt het neer op een loper van lange afstanden.
Als je hebt: 'online veiligheid', zou 'online' dus een bijvoeglijk naamwoord bij 'veiligheid' zijn, en is de veiligheid online (en niet offline bijv.). Dat is dus complete bullshit. In gevallen als 'online hulp' is dat prima, want dan gaat het over hulp die zich online bevindt.
Op de FireFox-startpagina wordt echter gesproken over de veiligheid van het online zijn: onlineveiligheid dus.
Oké. Ik vind het verdomd moeilijk om dit uit te leggen, maar lees die website gewoon nog maar eens goed
OMGquote:Op zaterdag 18 april 2009 15:03 schreef Gesloten het volgende:
Deze kwam ik tegen bij een vlaggenmastenfabriek:
[ afbeelding ]
Als dit topic landelijke (en dan niet via internet maar via tv en kranten) bekendheid krijgt zou het wel eens handig kunnen zijnquote:Op zondag 19 april 2009 19:21 schreef Gwywen het volgende:
Die lui mogen jullie wel eens dankbaar zijn voor alle moeite die jullie doen om hun sites te redigeren.
Gevonden.quote:Op zondag 19 april 2009 19:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als dit topic landelijke (en dan niet via internet maar via tv en kranten) bekendheid krijgt zou het wel eens handig kunnen zijn
Wie ziet de fout het eerst ofso
Dat zeg typ ik toch ook nietquote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar dat wil nog niet zeggen dat 't goed is
Haha oké, dat verduidelijkt de zaak volgens mij ook niet helemaal. Laten we het maar op een meningsverschil houden danquote:Op zondag 19 april 2009 11:04 schreef joepie91 het volgende:
[..]
BIj langeafstandsloper gaat het om "lange afstand" (wat dan dus aan elkaar geplakt mag worden) en "loper". "lange afstand" is geen bijvoeglijk naamwoord.
En inderdaad, de veiligheid is online en niet offline. Het gaat om de veiligheid die je online hebt, niet de veiligheid van het online zijn.
EDIT:
*taalnazi voelt*
quote:Alle
Pasen
50%
korting
mosterd?quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
We hebben maar één koningin, Dagoduck
Edit: mosterd![]()
Forum Opties | |
---|---|