quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:27 schreef Saffier het volgende:
Niettus wat goed! Er moet woensdag gewoon plek voor je zijnKomt goed! Duim duim duim...
Oeh!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:18 schreef NieTTus het volgende:
![]()
Na 2-en in elk geval... om 11 uur melden ze aan (nu ongeveer) dan is er om 12 uur teamoverleg (waarvan ik vind dat ik gewoon een GO moet krijgen) en dan bellen ze rond 2 uur naar de poli, die mij dan weer bellen... ZUCHT!
Ze zouden me toch echt niet een 3e keer gaan cancellen... dan moet ik wel een heel slecht karma hebben!!!!
Wellicht staat er in je dossier wel wat het vervolgplan is. Ik neem aan dat degene die de follikelmeting ook je dossier in kan zien?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:18 schreef Basimah het volgende:
Ik heb geen idee wat ze verder gaan doen, meer info heb ik niet.
Ik kreeg dat onderzoek, het zit verstopt en meer weet ik ook niet
dinsdag ga ik voor mijn folikelmeting
maar ook dan zie ik geen arts.
Op basis waarvan wordt een ovb besloten? Heeft dat alleen maar met plaats te maken? Zouden ze hier moeten proberen ...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:20 schreef NieTTus het volgende:
Het is geen nee.... Ik ben een ovb-tje en tot nu toe gaan alle ovb-tjes door... Alleen geen zekerheid!
Dinsdag in de loop van de ochtend weten ze meer...! Ik sta 3e op de lijst en ze hebben plek voor 2....
Dus jullie moeten nog even doorduimen!!!!
(het is toch eigenlijk niet te geloven dit)
Basimah, moest jij ook in A. voor controle vanmorgen?
Ik ga verder theeleuten met Zwangere Sproet!!!!
Je bent niet de enige die dat beeld voor ogen heeftquote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:51 schreef miss_sly het volgende:
Haha, ik krijg al helemaal visioenen van sproetje en niettus die om de beurt op het toilet zitten terwijl de ander voor de deur staat te trappelen om het op te kunnen houden
Is toch ook belachelijk? Je hebt toch recht op antwoorden? Ik moet zeggen dat we ondanks de drukte op de afdeling altijd antwoorden hebben gekregen. Men begrijpt de emotionele stress van de mensen en doet zijn best om de mensen zo tevreden mogelijk te houden. We hebben het precies een keer gehad dat we de arts iets wilden vragen, hij zei heel gestressed terwijl hij in zijn rennen een enorme stofwolk veroorzaakte (bij wijze van spreken dan): "Nu even nietquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:18 schreef Basimah het volgende:
Ik heb geen idee wat ze verder gaan doen, meer info heb ik niet.
Ik kreeg dat onderzoek, het zit verstopt en meer weet ik ook niet
dinsdag ga ik voor mijn folikelmeting
maar ook dan zie ik geen arts.
Tsja, als ze dat hier zouden doen, je eerst helemaal klaarstomen voor terugplaatsing en dan cancellen ... door de vele zonuren zijn de mensen hier nogal heetgebakerd (maar ook stukken warmer), ik denk dat ze liever overuren dan het nummer van de brandweer draaienquote:Op zondag 8 februari 2009 15:42 schreef NieTTus het volgende:
Nou ja op welke basis wordt besloten, eigenlijk geen idee. Ik weet alleen dat ze gewoon met echt zwaar ernstig personeelstekort bij het VU zitten. Je moet je bedenken dat ze maar 8 plekken per dag voor Cryo ontdooiing hebben. Het VU alleen al heeft minstens 8 mensen die een cryo per dag willen, en omdat zij in de omgeving de enige gecertificeerden zijn om die ontdooiingen uit te voeren... Zijn er nog ongeveer 6 andere ziekenhuizen die van het VU afhankelijk zijn hiervoor. (dus laten we zeggen dat er per dag zo'n 40 mensen zijn die voor cryo in aanmerking willen komen.. Ik zal echt niet de enige zijn die al een paar cancels heeft gehad..)
En ik snap dat ze lastig laboranten uit hun mouw kunnen toveren die de ontdooiingen kunnen begeleiden, maar je hebt er zelf zo weinig aan. Het levert hier in elk geval echt zware frustratie op. Vanmorgen ben ik echt even uit mijn slof geschoten. Zo oneerlijk hoe het is. Weet je, als je een terugplaatsing hebt en het gaat mis: dan is dat omdat er toch iets niet goed zit. Maar als je lichaam er klaar voor is, en dan zegt het ziekenhuis: jammer joh, volgende ronde weer een poging, wéér zonder zekerheid... dan is dat echt PURE machteloosheid.
Dat is al hogere economie, dat past niet in de modellen van de actuarissenquote:Ik wil dolgraag over naar een ander ziekenhuis, al moet ik naar maastricht. Maar mijn verzekering zegt dan: het kost ons behoorlijk wat om alles over te plaatsen, dus dat telt dan als je 3e ivf. En dat vind ik het dan ook weer niet waard. Alhoewel ze me ook geen antwoord konden geven toen ik zei: maar iedere keer echo's en alles zonder resultaat kosten óók geld...
Positieve energie vanuit beide werelden en mijn scheutje vanuit het Helige Landquote:Dus heb mezelf voorgenomen om maar positief te blijven, het is geen nee deze keer. En stiekem ga ik er wel vanuit dat het doorgaat. Zo'n beetje mijn hele familie is al overleden (moeder, vader, ouders van beide ouders), dus ik duim zooooo hard nu, dat als er een hiernamaals is, dat zij me nu gaan helpen met hun energie(om het maar even op een andere boeg te gooien
)
Nu je klaar bent met je eigen huis, kan je ons dan even komen helpen? Door de vermoeidheden komen wij niet aan alles toe en we hebben genoeg om je tot dinsdag bezig te houdenquote:Alleen die dromen.. Dat heb je gewoon niet zelf in de hand. En ik was vanmorgen echt zoooo gefrustreerd. Inmiddels is dat wel weer redelijk afgezakt. Wat kan ik ook anders, en erin blijven hangen: ik heb alleen mezelf ermee!
Positieve eraan is dat mijn huis eindelijk aan kant isen ik weer rustig ben. Ik ben nu al mijn kaarsjes aan het branden voor goed nieuws dinsdag, en dat ik gewoon mijn kids
woensdag kan gaan ophalen!
(wel een heel lang verhaal zo, sorry)
NieTTus loopt sowieso risico.quote:Op maandag 9 februari 2009 14:02 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaa sproet-je, wat geweldig
En wie weet weer een![]()
in dit topic. Misschien hebben SilkTie en Silly een trend gezet. dat belooft wat voor NieTTus
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Geniet ervan meid. De komende negen maanden op een wolk
Ik las dit op z'n Nederlands... Dus een boom boom waar tweelingen aan groeien ofzoquote:
en dan....komt NieTTus zich helemaal stuiterend en happy melden in Z&Gquote:Op maandag 9 februari 2009 17:16 schreef sproet-je het volgende:
Ik weet zeker dat morgen goed nieuws gaat brengen!!!!
NieTTus, nog maar 1 nachtje slapen dat ga je vol houden. (en dan nog een nachtje slapen tot de terugplaatsing, en dan 13 nachtjes slapen voor de test en dan........!!)
Als ze je nou weer afwimpelen dan ben ik in staat ze wat te doenquote:Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef NieTTus het volgende:
Ik hoop zoooo dat jullie écht vooruitziende blikken hebben!!!!
Het is soms 'ietwat' oneerlijk verdeeld hequote:Op maandag 9 februari 2009 17:51 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat fijn sproetje!
Op mijn werk is weer een collega zwanger van haar 2e. In 1x raak, net als haar 1e Heerlijk voor haar natuurlijk.
Nou o.k. dan, ik rij morgen wel even langs het VUquote:Op maandag 9 februari 2009 17:04 schreef NieTTus het volgende:
Liefffff! Vandaag echt een blugh dag gehad.. kwam ook weinig uit op het werk! Hoop echt dat al die lieve mee-duim-akties van iedereen effect hebben!! Vannacht en morgenochtend nog even door zien te komen..!
Slaapmeis, kan je beter doorrijden naar het VU![]()
Spannend!!! (alhoewel dit alles wel weer goed is voor de lijn!)
Dat is altijd fijn als er rekening met je gehouden wordt. En lief jaquote:Op maandag 9 februari 2009 21:24 schreef prinseszondererwt het volgende:
Viel wel mee Saffier, ik vond het vooral heel lief dat ze aan me dacht door me vast in te lichten. Ze verwachtte dat ik het moeilijk zou vinden, daarom nam ze me even apart. Lief.
<flauw> Dat zou dan WeLLLLus wordenquote:Op maandag 9 februari 2009 14:02 schreef CrazyPrincess het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaa sproet-je, wat geweldig
En wie weet weer een![]()
in dit topic. Misschien hebben SilkTie en Silly een trend gezet. dat belooft wat voor NieTTus
Bol/rond is óók een lijnquote:Op maandag 9 februari 2009 20:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Nou o.k. dan, ik rij morgen wel even langs het VUEn NieTTus, die lijn.... tja daar zal je de komende maanden wel even aan moeten wennen hoor, want die ga je eventjes verliezen
Er komt wel een andere, hele mooie lijn voor terug trouwens
Dat bedoelde ikquote:
Ik zat net al even te dagdromen over hoe gaaf het zou zijn om straks idd in dat update topic een dikke vette WeLLus te zien staan.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:30 schreef Saffier het volgende:
Wellus, het wordt gewoon een wellus
Moest je even slikken PZE of viel het wel mee?
Nog steeds afwachtend gebeurt nog helemaal niets.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:43 schreef Saffier het volgende:
Rottdog hoe gaat het?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:17 schreef CrazyPrincess het volgende:
Vanmorgen een controle-echo gehad en het was nu echt duidelijk te zien: 2 of 3 grotere follikels. Eindelijk echt resultaat. Ik ben zo blij... [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik moet doorgaan met de 75 IE en dan vrijdagochtend weer controle. Als alles dan netjes doorgegroeid is, volgt volgende week waarschijnlijk al een IUI. Daar hoeven we niet te veel van te verwachten i.v.m. de luie little urban achievers, maar je weet maar nooit he
NieTTus, hierbij nog een laatste positieve instraling [ afbeelding ] Ik duim nog steeds heel hard mee
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:29 schreef NieTTus het volgende:
Ik heb net zelf maar gebeld.... want ik hield het niet meer.....
MORGEN GA IK MIJN KIDS OPHALEN!!!!!!!!!!!!!!!!
(mits de boel goed ontdooit, dat weet ik morgenochtend om 10 uur...)
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Haha, slimme mensen daar op je werk, er komt nu toch niks uit je handen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:42 schreef NieTTus het volgende:
![]()
Ik ga nu ook afsluiten (hier op het werk) heb verplicht vrij gekregen tot donderdag![]()
Ga maar even biefstuk inslaan voor vanavond endezo... Hopelijk laatste keer bijna rauwe biefstuk voor een maand of 9
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef NieTTus het volgende:
Ik ben zoooo blij! Manlief is héél voorzichtig, en ik heb zojuist besloten dat ik lekker doorhyper.. Als het nooit lukt, wil ik wel van dit soort momenten genoten hebben!!!
Nee hoor, ik weet toch wel dat je niet spoort.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:08 schreef NieTTus het volgende:
Gnigni, dank allen!!!![]()
Inmiddels een beetje uitgestuiterd (alhoewel ik praktisch altijd hyperactief ben van enthousiasme, dus dat uitgestuiterd is ook maar relatief)
Sombie, dat weet ik! (dat ie niet sarcastisch is bedoeld) ik zou je nog wat opsturen, ga ik ook nog doen maar kan er nu even niet bij! Je houd het echt tegoed!!
Ik heb de kachel hier inmiddels op 22 graden staan. Emmy's in de warmte, moeders ook![]()
(vragen jullie je ook wel eens af of ik wel spoor??)
Ik hou van Wikipediaquote:Invriezen
Door de hyperstimulatie bekomt men vaak meerdere eicellen en dankzij de verbeterde technieken ontstaan vaak meerdere goed ontwikkelde embryo's. Men kan echter slechts een beperkt aantal gelijktijdig terugplaatsen. Indien mogelijk vriest men daarom de overgebleven embryo's in. Slechts embryo's die zich volstrekt normaal ontwikkelen en er volledig gaaf uit zien kunnen ingevroren worden. Hiervan komt bij ontdooiing slechts 50% weer tot verdere deling. Alle minder fraai uitziende embryo's hebben een te lage kans om te overleven, en worden dus niet ingevroren. De kansen op zwangerschap bij terugplaatsing van een ontdooid embryo zijn minder groot dan die met een vers embryo, ongeveer 10-15%.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:00 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een goed nieuws van iedereen hier vandaag!
NieTTus, CP, Asyniur, vlindur eigenlijk toch ook... Goed bezig dames.
Ik heb vandaag mijn ovutestjes binnen gekregen, misschien is dat de missing link.
Ik hoop het echt!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:32 schreef NieTTus het volgende:
ben net de kast ingedoken (nee ik kom niet uit de kast) en ja!! Al begint ie te tellen vanaf 1 dag overtijd, dus ik moet nog even geduld hebben... maar wie weet komt ie nu van pas!!!
En bedankt, ik zal bij de NS solliciteren![]()
Kast in gedoken?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:32 schreef NieTTus het volgende:
ben net de kast ingedoken (nee ik kom niet uit de kast) en ja!! Al begint ie te tellen vanaf 1 dag overtijd, dus ik moet nog even geduld hebben... maar wie weet komt ie nu van pas!!!
En bedankt, ik zal bij de NS solliciteren![]()
Jeej!quote:
Wij wachten "rustig" af totdat je ons volgt ...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:32 schreef NieTTus het volgende:
1.5 ongeveer ja Tico.. 23 februari bloedtest, en zou de 21e theoretisch zelf al kunnen testen!
Ik heb gewoon een prima eigen cyclus, die zou dan rond de 21e NIET moeten komenzeg maar...
En ik hoop het ook zooo!!!! *onder steen wegkruipt komende weken!!!!*
Hehheh, I know, maar geef toe, het ziet er wel net zo uitquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:46 schreef NieTTus het volgende:
dat is het petrischaaltje met vloeistof wat je ziet, niet mijn buik hè!!!!
Wat klinkt dat liefquote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:03 schreef NieTTus het volgende:
Mijn kinderen lijken niet op navels
![]()
quote:
Jij ligt toch wel met je benen omhoog te Fokken he?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:52 schreef NieTTus het volgende:
![]()
STelletje idioten, en dan spoor ik niet!![]()
lief dat je t uitlegt.quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:42 schreef NieTTus het volgende:
Ik moet zeggen dat ik daar niets van merkwel het idee (maar dat zit dan weer tussen de oren) dat je gewoon zeker wéét dat er 2 bevruchte emmy's in je zitten. Alleen nu moeten ze nog gaan plakken.
Wel vanaf het terugplaatsen gisteren gerommel in mijn baarmoeder. En vanmorgen echt een paar venijnige steken.. heel naar zat met de tranen in mijn ogen! Sindsdien wat gerommel. Gewoon aanwezig. Maar er heeft natuurlijk ook een mini katheter (schrijf je dat zo eigenlijk...) ingezeten waardoor ze naar binnen zijn ' geschoten'!
Zeker weten doen we pas over 1.5 week!
Wat Saffier zegt. Juist dat mag hier in dit topicquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:45 schreef Basimah het volgende:
Sorry voor mijn wat late reactie
Ondanks dat ik ontzettend blij ben met alle succes die geboekt zijn in dit topic en ik echt heel ergvoor iedereen hier heb ik voor mijzelf dat gevoel helemaal niet.
Ik prik al 30 dagen puregon en er is nog geen folikelgroei ik heb een pijnlijk onderzoek gehad en een hoop onzekerheid gehad vorige week.
Ik voel mijSorry meiden
En wat is nu het vervolg? Deze ronde stoppen en de volgende doorgaan met een hogere dosis?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:15 schreef CrazyPrincess het volgende:
basimah, waarom moet je 10 eisprongen gehad hebben? En waarom meteen door naar IVF?
Dat is wel lastig, maar ik heb niet het gevoel dat je je hier nu zo prettig bij voelt. En je baas mag helemaal geen problemen geven als jij voor medische zaken vrij moet hebben, volgens mij. En als jij dat probeert zo te plannen dat het werk er het minste onder lijdt, heb jij aan je plichten voldaan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:47 schreef Basimah het volgende:
Ik woon in Lelystad
Ik heb geen auto, dus ik ben afhankelijk van het OV. Ik zou dan naar Almere moeten
Dan krijg ik problemen met mijn baas, vooral als ik 'opeens' 2 keer in de week naar het ziekenhuis moet en het nog maanden gaat duren voor er resultaat is.
Wat een goed nieuws Vlindurquote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:31 schreef Vlindur het volgende:
Jezus Basmiah wat ontzettend klote.. En een andere gyn? een die wel actie onderneemt? Waarom ga je niet naar een fertiliteitsarts? Dit slaat nergens op! Heeeeel veel sterkte..
En dan heb ik alleen maar goed nieuws..
Mijn folikels zijn inmiddels 36.1 mm en mn baarmoederslijmvlies is klaar om te ontvangen.
Maandag moet ik terug komen, maar dan zullen ze wel gesprongen zijn.
Dan bloed laten prikken en dan 3 rondes met prygnyl! Zodat we nog maar 1 keer in de maand een 'moetje' hebben.
En daarna over op puregon en prygnyl en dan inseminatie. Ben er zo blij mee!![]()
![]()
Eindelijk schot in de zaak!
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:22 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb nu zeker 4 gegroeide follikels. 1 van 18mm, 2 van 17mm en de vierde weet ik niet.
Zaterdag 22:30 pregnyl (in het ziekenhuis, omdat het m'n eerste pregnylspuit is) en dan maandag om 12:30 de IUI.
Ik voel me nu wel een emotionele jojo hoor. De tranen (van geluk [ afbeelding ]) branden constant achter m'n ogen. Een week geleden was er nog niets gegroeid en nu heb ik komende maandag al een IUI. Hoe bedoel je stroomversnelling
Mocht ik niet zwanger raken deze poging dan ben ik nog steeds ontzettend blij dat m'n lichaam eindelijk ergens op reageert. Ik vond het vandaag echt een prachtig moment om op de echo te zien wat een (voor mijn gevoel) joekels er te zien waren [ afbeelding ]
Zo, en dan wil ik nu echt ff een potje janken [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
@ pze > Lekker handig van je![]()
Follikels kunnen ook leeg zijn, maar daar moet je niet vanuit gaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:41 schreef CrazyPrincess het volgende:
4 follikels is natuurlijk ook 4 eitjes (of kun je ook follikels zonder eitjes hebben?), dus 4x zoveel kans
Als het maar geen drie- of vierling wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |