abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 23:15:35 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75006351
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:11 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Ach, het was wel even leuk, heb ik me laten vertellen. Veel jonge expats met poen en veel dikdoenerij. Dat trekt natuurlijk altijd een bepaald slag mensen aan. Mensen die hard werken, niet teveel nadenken en er maar een beetje op los leven. Elke avond uit eten en borrelen. Maar inderdaad, voor de leuke omgeving en cultuur hoef je het niet te doen.

Ik ken een Nederlands stel die daar nog tot aan hun nek in de hypotheekschuld zitten, op een huis dat inmiddels wel gehalveerd zal zijn in waarde. Die kunnen maar beter zo snel mogelijk terugkomen lijkt me. Temeer omdat ze inmiddels ook een kleine hebben.
Je gaat inderdaad naar Dubai om even veel geld te verdienen en dan gauw weer wegwezen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 november 2009 @ 23:15:56 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75006368
Ik vind dat Dubai wel een interessant experiment. Weet iemand hoe het nu werkelijk daar gaat? In de media worden natuurlijk vooral de extremen getoond.
Er is door veel bedrijven daar veel geinvesteerd. Het zal toch niet echt zo zijn dat het allemaal totaal stil ligt? Heeft iemand cijfers over hoeveel mensen het land verlaten hebben, hoeveel er leegstaat, of er al bedrijven werkelijk terugtrekken?
The End Times are wild
  woensdag 25 november 2009 @ 23:16:22 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75006381
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je gaat inderdaad naar Dubai om even veel geld te verdienen en dan gauw weer wegwezen.
Ja, en dat voorkom je dus wanneer je immigranten rechten gaat geven.
The End Times are wild
  woensdag 25 november 2009 @ 23:19:13 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75006485
Btw: deze zag ik vorige maand in Dubai liggen in een shoppingmall: gouden mobieltjes bedekt met diamantjes
Die linkse kost omgerekend ¤125.000

Mijn reisverslagen
  woensdag 25 november 2009 @ 23:20:21 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75006518
Maar hoe was het nu daar? Werd er nog gekocht? Was het nog druk op straat? Liepen de mensen nog gehaast met aktenkoffertjes? Hoe was de sfeer? Nog altijd een beetje booming, of totale wanhoop?

Jij bent er echt geweest, jij kunt het zeggen.
The End Times are wild
  woensdag 25 november 2009 @ 23:21:07 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75006543
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, en dat voorkom je dus wanneer je immigranten rechten gaat geven.
De meeste immigranten zijn arme paupers die met z'n zessen op een kamertje in een achterbuurt wonen, of in een onofficieel deel van de stad dat niet op de kaart staat.
Mijn reisverslagen
pi_75006558
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:15 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat Dubai wel een interessant experiment. Weet iemand hoe het nu werkelijk daar gaat? In de media worden natuurlijk vooral de extremen getoond.
Er is door veel bedrijven daar veel geinvesteerd. Het zal toch niet echt zo zijn dat het allemaal totaal stil ligt? Heeft iemand cijfers over hoeveel mensen het land verlaten hebben, hoeveel er leegstaat, of er al bedrijven werkelijk terugtrekken?
Nouja, het is er natuurlijk geen Hiroshima na het droppen van de atoombom. Ik bedoel, alles draait vooralsnog gewoon door. Alleen worden veel bouwprojecten stilgelegd en worden er ook geen nieuwe meer gestart. Maar aangezien vrijwel de hele economie daarop gebaseerd was, is er dus weinig meer over.

Sure, je hebt nog steeds wat toerisme, maar dat was de laatste jaren ook onbetaalbaar geworden. Dat zal de komende tijd vanzelf weer goedkoper worden, want die kamertjes moeten toch worden gevuld. Wellicht wordt het dan interessant om er naartoe te gaan en met eigen ogen te zien hoe het werkelijk daar gaat.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:25:17 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75006652
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:20 schreef LXIV het volgende:
Maar hoe was het nu daar? Werd er nog gekocht? Was het nog druk op straat? Liepen de mensen nog gehaast met aktenkoffertjes? Hoe was de sfeer? Nog altijd een beetje booming, of totale wanhoop?

Jij bent er echt geweest, jij kunt het zeggen.
Ik heb wellicht een vertekend beeld omdat ik er op donderdag en vrijdag was, wat dus het 'weekend' is daar. Maar ik vond het een uitgestrekte ongezellige stad. En veel onafgemaakte gebouwen waar niemand aan werkte, maar dat kan dus ook door het weekend komen. Het oude deel (waar ook veel arme immigranten wonen) is dan weer wel tof en bruist van het leven. Maar dat is dus niet het bubble gedeelte.

In het nieuwe deel vond ik de shoppingmalls wat overrated. Mooi gebouwd maar oninteressante winkeltjes met zooi die je overal kunt kopen (die telefoons uitgezonderd)
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 november 2009 @ 23:27:40 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75006716
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:21 schreef CoqAuVin het volgende:
Sure, je hebt nog steeds wat toerisme, maar dat was de laatste jaren ook onbetaalbaar geworden.
Ik had een kamer van $50 in het oude deel. Maar dat is inderdaad niet het soort toerisme waar ze op mikken.
Mijn reisverslagen
pi_75007188
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik had een kamer van $50 in het oude deel. Maar dat is inderdaad niet het soort toerisme waar ze op mikken.
$50? Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen???
pi_75007261
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:47 schreef SeLang het volgende:
Eind oktober ga ik er trouwens een paar dagen heen want het lijkt me wel tof om te zien, de ineenstorting van zo'n decadente staat
Ben je er nog wezen buurten, SeLang?
  donderdag 26 november 2009 @ 00:29:14 #162
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 26 november 2009 @ 00:42:51 #163
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_75008710
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef SeLang het volgende:
Ik snap ook niet wat je daar moet. Dubai heeft een enorm kutklimaat. Het grootste deel van het jaar is het daar niet te harden. Verder is het gewoon een rare stad. Ongezellig, één grote bouwput en het grootste deel van de bevolking bestaat uit tijdelijke mensen die de stad aan het bouwen zijn.
0% belasting dus een mailboxje daar hebben kan wel interessant zijn.
The more debt, the better
  donderdag 26 november 2009 @ 00:56:58 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75008904
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Ben je er nog wezen buurten, SeLang?
2 dagen maar hoor, op de terugweg na 2 maanden Indonesie.
Mijn reisverslagen
pi_75026667
Zandbak = zandbak.

(TVP).
  donderdag 26 november 2009 @ 18:29:51 #166
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  donderdag 26 november 2009 @ 18:55:31 #167
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75028881
In dit topic al lang aangekondigd en nu komt de ellende naar buiten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 26 november 2009 @ 19:00:44 #168
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75029048
quote:
Op donderdag 26 november 2009 00:29 schreef Drugshond het volgende:
Ze hebben geen bier.......
Daar zit wel een deel van het probleem. Dubai wilde modern zijn, modern qua luxe en technologie. Maar de (religieuze) wetten zijn daarbij ver achtergebleven. Wie schulden maakt kan de gevangenis in en voor niet-islamitisch gedrag is maar beperkt plaats. De grootte en diversiteit van New York nastreven, maar zonder de vrijheid van New York, dat kan niet werken.
---
  donderdag 26 november 2009 @ 19:03:06 #169
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75029128
Genoeg bier en wijn te verkrijgen in clubs hoor. Ik kwam er regelmatig, 3x per jaar, tot eind 2008, heb er nog redelijk wat vrienden zitten die daar wonen en werken in sectoren die nog steeds goed gaan.
No bad soldiers under a good leader
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 november 2009 @ 19:11:22 #170
862 Arcee
Look closer
pi_75029427
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 23:57 schreef Drugshond het volgende:
It sounds like they're having a Wile E. Coyote moment...

Gaaf, wat een uitzicht.

Goed voorspellend topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75029470
dubai
  donderdag 26 november 2009 @ 19:13:30 #172
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_75029498
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:03 schreef Rbhp het volgende:
Genoeg bier en wijn te verkrijgen in clubs hoor. Ik kwam er regelmatig, 3x per jaar, tot eind 2008, heb er nog redelijk wat vrienden zitten die daar wonen en werken in sectoren die nog steeds goed gaan.
Idd, bier is er echt wel te krijgen. Enige nadeel van Dubai als wereldstad is dat ze niet een centrum hebben waar je al lopend kroegen,clubs, bezienswaardigheden langs kunt gaan. Alles moet per taxi.
pi_75029548
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Idd, bier is er echt wel te krijgen. Enige nadeel van Dubai als wereldstad is dat ze niet een centrum hebben waar je al lopend kroegen,clubs, bezienswaardigheden langs kunt gaan. Alles moet per taxi.
dubai als wereldstad
  donderdag 26 november 2009 @ 19:17:28 #174
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_75029645
Ik had Dubai altijd zo'n zielloze stad gevonden. Puur opgeleukt en gehyped. Het grootste, mooiste en duurste moesten ze hebben. Maar cultureel 0,0.

Lekker voor ze, ik gun hun die ellende van harte!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 november 2009 @ 19:18:53 #175
862 Arcee
Look closer
pi_75029686
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 26 november 2009 @ 19:22:08 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75029772
Wel jammer dat je tegenwoordig alleen nog maar Obama pimp jubelverhalen hoort over de economie. Vorig jaar was veel leuker met al die doom verhalen, zie bijvoorbeeld het begin van dit topic.

Nu Dubai daadwerkelijk default op z'n leningen komen de smeuiige verhalen hopelijk weer terug. Tenslotte is er weinig daadwerkelijk opgelost kwa problemen. Wel grappig dat Dubai nu als eerste gaat terwijl iedereen naar Oost Europa keek. Maar dat komt nog waarschijnlijk. Veel succes met Europese bankaandelen
Mijn reisverslagen
pi_75030243
quote:
Fears over Dubai send European shares tumbling

Almost £44 billion was wiped off London's biggest companies today amid growing fears the UK financial sector could be heavily exposed to Dubai World, the state-owned conglomerate which yesterday asked for a standstill on its $60 billion (£36 billion) debt pile.

The FTSE 100 tumbled 170.68 points or more than 3 per cent to 5194.1in its biggest one-day percentage fall since the market plunged to six-year lows in March.

Investors had been hoping the British financial sector had worked through much its toxic debt, which included exposure to America's sub-prime mortgage market.

However, Credit Suisse estimates European banks are exposed to about half of Dubai's $80 billion borrowings, naming Barclays and Royal Bank of Scotland (RBS) as the UK lenders most at risk from the Emirates worsening debt problems.
Bron+verdere analyse:
http://business.timesonli(...)s/article6933664.ece

Voel ik daar nieuwe injecties van de belastingbetalers aankomen?
pi_75030612
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Bron+verdere analyse:
http://business.timesonli(...)s/article6933664.ece

Voel ik daar nieuwe injecties van de belastingbetalers aankomen?
tuurlijk wout en nout hebben nog wel wat
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  donderdag 26 november 2009 @ 21:04:31 #179
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_75033236
Waar draait Dubai eigenlijk op? Ik bedoel. Olie hebben ze ook niet echt meer toch?

Maarja. In ieder geval serves them right. Jammer dat ook de sloebers getroffen worden. Maar leven op zo'n grote voet als de mensen daar moet gewoon eens een keer terugkomen.
pi_75033575
Het schijnt dat je daar je schulden gewoon zonder gevolgen achter je kunt laten. Je neemt het vliegtuig terug naar Europa en prompt ben je overal vanaf.

Had ik dat maar eerder geweten. Dan had ik me er helemaal over de kop geleend, alles overgemaakt naar een Nederlandse bankrekening en toedeledokieeeeeeee!

Maarja, achteraf...
  donderdag 26 november 2009 @ 21:12:57 #181
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75033647
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:11 schreef CoqAuVin het volgende:
Het schijnt dat je daar je schulden gewoon zonder gevolgen achter je kunt laten. Je neemt het vliegtuig terug naar Europa en prompt ben je overal vanaf.

Had ik dat maar eerder geweten. Dan had ik me er helemaal over de kop geleend, alles overgemaakt naar een Nederlandse bankrekening en toedeledokieeeeeeee!

Maarja, achteraf...
Daar tegenover staat wel dat je zwaar de lul bent als je daar met schulden blijft zitten, dan kun je toch de bak in draaien?
---
pi_75033835
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Daar tegenover staat wel dat je zwaar de lul bent als je daar met schulden blijft zitten, dan kun je toch de bak in draaien?
Je bent zwaar de lul als je daar blijft zitten en niet aan je contractuele verplichtingen voldoet. Dan draai je gewoon de bak in. Maar dat doe je natuurlijk niet.
pi_75039639
quote:

Maarja, achteraf...
En toen ging je twintig jaar later op vakantie naar Thailand en moest je vliegtuig ivm een mankement in een Arabisch land landen, leveren ze je zo uit en mag je de bak in Dubai bekijken
pi_75041894
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de straffen daar wel wat minder mild dan de bak in draaien.
Hand kwijt en een hoop stokslagen. Maar dat is allemaal alweer genezen tegen de tijd dat je uit de gevangenis komt.
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:28:17 #185
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_75042050
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:14 schreef LarryDavid het volgende:

[..]

dubai als wereldstad
In wording dan. Wat is jouw definitie van wereldstad en ben je ooit in Dubai geweest?
pi_75042474
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:19 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En toen ging je twintig jaar later op vakantie naar Thailand en moest je vliegtuig ivm een mankement in een Arabisch land landen, leveren ze je zo uit en mag je de bak in Dubai bekijken
Je moet gewoon zorgen dat je er nooit meer komt. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, lijkt me.
  vrijdag 27 november 2009 @ 08:37:42 #187
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75044536
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:22 schreef HarryP het volgende:

[..]

Hand kwijt en een hoop stokslagen. Maar dat is allemaal alweer genezen tegen de tijd dat je uit de gevangenis komt.
Groeit die hand weer aan dan?
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:07:12 #188
89730 Drugshond
pi_75046439
Europese banken leenden $40 miljard aan Dubai

AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Een reeks Europese banken kan verlies lijden op de $40 mrd die zij hebben geleend aan Dubai, nu de grootste onderneming van het Arabische emiraat, Dubai World, zes maanden lang geen schulden wil aflossen of rente betalen aan zijn schuldeisers.

De schulden van Dubai World bedragen zo'n $60 mrd en vormen daarmee de bulk van de totale schuldenlast van de Arabische stadstaat van $80 mrd. Analisten schatten dat ongeveer de helft van de leningen aan Dubai is verstrekt door Europese banken.

De meeste banken hebben donderdag gezegd dat het risico dat zij lopen op leningen aan Dubai en Dubai World klein is, of gaven geen commentaar.

Aandelenmarkten wereldwijd reageerden geschrokken op het bericht dat Dubai World wordt geherstructureerd en in ieder geval tot eind mei van volgend jaar geen rente of aflossing wil betalen op zijn leningen.

De aandelenbeurzen in Amsterdam, Parijs en Frankfurt noteren donderdagmiddag ruim 2% lager. Europese banken behoren tot de sterkste dalers, met verliezen van 4% of meer voor ING, Deutsche Bank, HSBC, Credit Suisse en Societe Generale.

Analisten van Credit Suisse becijferen dat Europese banken hun voorzieningen voor slechte leningen in 2010 zouden moeten verhogen met zo'n 5%, of in totaal euro 5 mrd na belastingen, als ze een verlies van 50% zouden moeten nemen op hun leningen aan Dubai.

In juni 2008 kreeg Dubai World zijn meest recente lening van $5,5 mrd van een bankconsortium, waar onder andere HSBC, Royal Bank of Scotland, Lloyds Banking Group, ING Groep nv en Calyon, de investeringsbank van Credit Agricole, deel van uitmaakten, evenals Japanse en Arabische banken.

Calyon zegt dat het een "klein risico" loopt met leningen aan Dubai World, en dat het geen reden ziet om zich zorgen te maken over de herstructurering.

ING bevestigt een deel van de lening te hebben verstrekt aan Dubai World, maar benadrukt dat het een van de kleinere partijen in het consortium was. De bank en verzekeraar ziet geen aanleiding om zijn verwachting voor de kredietverliezen in de komende kwartalen aan te passen.

Het Zwitserse Credit Suisse noemt zijn risico op Dubai World "niet substantieel".

Andere banken gaven geen commentaar, of waren niet direct bereikbaar.

Uit een analyse van cijfers van Dealogic blijkt dat ook Barclays, Citigroup en Deutsche Bank obligatieleningen en financieringen voor Dubai hebben verzorgd. Van de Britse banken zou Standard Chartered relatief het meeste risico lopen in de Verenigde Arabische Emiraten, met 7% van zijn leningenboek. HSBC heeft er ongeveer 2% van zijn leningen uitstaan, en Barclays, RBS en Lloyds ieder minder dan 1%.

Standard Chartered heeft in de eerste helft van dit jaar al een voorziening voor slechte leningen in het Midden-Oosten genomen van $460 mln, tegen $80 mln een jaar eerder. HSBC nam een voorziening in het eerste halfjaar van $391 mln.

Het is nog niet duidelijk wat de uitkomst zal zijn van de herstructurering van Dubai World, maar financiele reorganisaties betekenen meestal dat schuldeisers concessies moeten doen aan de overeengekomen aflossingstermijn, een lagere rente moeten accepteren of hun schuld moeten inruilen voor aandelen.

De prijs voor een verzekering tegen wanbetaling voor $10 mln aan soevereine obligaties van Dubai is donderdag gestegen tot $570.000, tegen $440,00 bij het sluiten van de markt in New York woensdagavond, volgens cijfers van CMA.
========================================================
Ik kwam gisteren ook andere namen tegen.... PNB-Paribas, SG, en nog wat.
Dit zal de komende dagen wel duidelijk worden of who is holding the bag.
pi_75046603
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:07 schreef Drugshond het volgende:
De meeste banken hebben donderdag gezegd dat het risico dat zij lopen op leningen aan Dubai en Dubai World klein is, of gaven geen commentaar.
Zullen de kaboutertjes dan zeker wel weer geweest zijn.
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:20:39 #190
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75046783
Bij de Amerikaanse hypotheekportefeuilles was het eerst ook een klein risico.
---
pi_75046787
quote:

Maarja, achteraf...
Volgens mij zie je het iets te rooskleurig in. Er zijn vorig jaar duizenden met name Britten het land letterlijk uitgevlucht. Ga daar eens op het vlieveld kijken dan staan daar tientallen auto's met de sleutels en een briefje voor de schuldeisers er nog in.

Wel een wereldstad willen zijn, maar nog steeds de Islamitische wetten naleven.
pi_75046940
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij zie je het iets te rooskleurig in. Er zijn vorig jaar duizenden met name Britten het land letterlijk uitgevlucht. Ga daar eens op het vlieveld kijken dan staan daar tientallen auto's met de sleutels en een briefje voor de schuldeisers er nog in.

Wel een wereldstad willen zijn, maar nog steeds de Islamitische wetten naleven.
Hoe "zie ik het dan iets te rooskleurig"? Die Britten doen toch precies wat ik zeg? Alleen zijn die zo stom geweest om hun geleende geld allemaal op te maken aan dure auto's en andere consumptiegoederen.

The bottom line is: ze vluchten en zijn meteen van al hun schulden af. Dat dat nu blijkbaar nog steeds zo makkelijk gaat, toont alleen maar m'n gelijk aan.
pi_75047245
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:53 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Dubai is overigens best interessant op dit moment om in te investeren. De waarde van bijvoorbeeld auto's daalt daar een stuk harder dan in de rest van de wereld domweg omdat de rijkere lieden geen zin hebben om auto's over te shippen naar betere plaatsen.
Nu kan je daar een nieuwe Porsche 997 Turbo kopen voor 480000 AED, is minder dan 90.000 euro. Je moet 'm alleen wel Nederland binnen krijgen. Mooi als je als inwoner van Dubai een dergelijke auto al een jaar in bezit hebt en dan terug verhuist naar Nederland, kan je je auto als inboedel meenemen....
(Moet je alleen wel nog een jaar in die auto rijden hier in NL voordat je 'm mag verkopen.)
quote:
Op donderdag 26 november 2009 21:17 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Je bent zwaar de lul als je daar blijft zitten en niet aan je contractuele verplichtingen voldoet. Dan draai je gewoon de bak in. Maar dat doe je natuurlijk niet.
Maar kom je in dat geval wel zo makkelijk weg? Wellicht zullen ze je niet met een rode loper het vliegtuig in laten stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toewan op 27-11-2009 10:45:05 ]
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:36:09 #194
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75047302
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:34 schreef Toewan het volgende:

[..]

Nu kan je daar een nieuwe Porsche 997 Turbo kopen voor 480000 AED, is minder dan 90.000 euro. Je moet 'm alleen wel binnen krijgen. Mooi als je als inwoner van Dubai een dergelijke auto al een jaar in bezit hebt en dan terug verhuist naar Nederland, kan je je auto als inboedel meenemen....
(Moet je alleen wel nog een jaar in die auto rijden hier in NL voordat je 'm mag verkopen.)
[..]

Maar kom je in dat geval wel zo makkelijk weg? Wellicht zullen ze je niet met een rode loper het vliegtuig in laten stappen.
Ik denk niet dat er bij de douane wordt gekeken of je nog schulden open hebt staan, anders zul je wel niet zo makkelijk wegkomen idd.
---
pi_75047317
quote:
Jawel hoor. Dat is precies wat al die Engelsen doen. Die maxen alles uit en dan stappen ze op het vliegtuig. Niemand die hen tegenhoudt. En dat zou ook wat wezen, als expats ineens zou worden verboden om naar hun eigen land terug te gaan.
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:39:04 #196
89730 Drugshond
pi_75047401
quote:
Schijnbaar wel als ik de eerste postings erbij neem.
Je zegt gewoon dat je op werkbezoek gaat and fly away.
Dubai staat niet op de nominatie als een land met een uitleveringsverdrag. Als je ballen hebt of nu had had je daar alle ruimte om flink keet te trappen. Wat sommige mensen ook gedaan hebben.
pi_75047434
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:36 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er bij de douane wordt gekeken of je nog schulden open hebt staan, anders zul je wel niet zo makkelijk wegkomen idd.
Het gaat ook niet om de schulden. Alles en iedereen in Dubai heeft schulden. Het gaat erom dat je die schulden + rente in de toekomst niet meer denkt te kunnen terugbetalen. Maar zolang het nog niet zover is, kun je vertrekken wanneer je wil.

Stel dat je werkt in Dubai, daar een hoge hypotheek hebt, credit cards etc. En je wordt ontslagen en hebt nauwelijks inkomsten meer. Die credit cards max je out om je hypotheek te kunnen betalen. Dat is allemaal legaal, niks aan de hand. Pas als die credit cards geen geld meer geven en je de komende maand niet aan je hypotheekrenteverplichting (of een autolening etc.) kunt voldoen, dan moet je maken dat je wegkomt. Maar op dat moment heb je voor de wet dus nog niets verkeerds gedaan!
pi_75047542
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Schijnbaar wel als ik de eerste postings erbij neem.
Je zegt gewoon dat je op werkbezoek gaat and fly away.
Dubai staat niet op de nominatie als een land met een uitleveringsverdrag. Als je ballen hebt of nu had had je daar alle ruimte om flink keet te trappen. Wat sommige mensen ook gedaan hebben.
Exact.

Ik heb overigens in Nederland ook weleens gedacht of dat mogelijk is. Me helemaal over de kop lenen, lenen.nl, tophypotheek, alles om maar zoveel mogelijk cash te genereren. Die cash transfer je vervolgens naar het buitenland en weg ben je. Niemand die je tegenhoudt.

De vraag is alleen: waar moet je naartoe. Dat moet dan echt één of ander land in donker-Afrika zijn, want Nederland heeft met de rest van de wereld allerlei verdragen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:57:19 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75048028
quote:
'Nederlandse staat loopt risico op Dubai'

(Novum/Dow Jones) - De Nederlandse staat heeft enkele honderden miljoenen euro's aan kredietgaranties gegeven voor transacties van Nederlandse bedrijven, schrijft Het Financieele Dagblad (FD) vrijdag op zijn voorpagina.

De krant meldt dat een woordvoerder van het ministerie van Financiën heeft aangegeven dat voor driekwart van dat bedrag inmiddels een betalingsregeling is getroffen.

Die regeling is deze zomer al getroffen, toen duidelijk werd dat Dubai World in moeilijkheden was.

Volgens de woordvoerder voldoet Dubai tot dusverre aan deze betalingsregeling.

De Nederlandse overheid verzekert volgens het FD grote langjarige exportcontracten van Nederlandse bedrijven voor onder andere politieke betalingsrisico's.
Ah, de Nederlandse belastingbetaler draagt ook weer zijn steentje bij aan het subsidieren van decadente Arabieren.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:58:39 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_75048075
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:17 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik had Dubai altijd zo'n zielloze stad gevonden. Puur opgeleukt en gehyped. Het grootste, mooiste en duurste moesten ze hebben. Maar cultureel 0,0.

Lekker voor ze, ik gun hun die ellende van harte!
QFT!

2 wekend geleden ben ik naar een verjaardagsfeestje geweest in Dubai (en Abu Dhabi) en als ik er langer dan een week zou moeten zijn zou ik schreeuwend gek worden! Ze hebben Manhattan nagebouwd, maar veel gebouwen staan volkomen leeg en de meeste zijn heel erg minimaal bezet. De stad heeft een capaciteit van 6 miljoen, maar er wonen maar 1,5 miljoen mensen. (=erg veel leegstand)

Het weekend daarvoor was ik in Noorwegen en dan zie je dat er ook volken zijn die wel verantwoord met oliegeld kunnen omgaan. Dit kan gewoon bijna niet goed gaan! Of mis ik iets?
reset
pi_75048170
Noorwegen en Texas zijn zo ongeveer de uitzonderingen. Zelfs Nederland kan niet met het aardgasgeld omgaan.
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:04:37 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75048276
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van die gebouwen over een paar jaar weer moeten worden gesloopt omdat ze de duur zijn vanwege airconditioningkosten als de energieprijzen fors stijgen. Geldt trouwens ook voor Shanghai e.d. Er wordt wat dat betreft niet erg 'future proof' gebouwd.
Mijn reisverslagen
pi_75048609
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:04 schreef SeLang het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van die gebouwen over een paar jaar weer moeten worden gesloopt omdat ze de duur zijn vanwege airconditioningkosten als de energieprijzen fors stijgen. Geldt trouwens ook voor Shanghai e.d. Er wordt wat dat betreft niet erg 'future proof' gebouwd.
Niet alleen vanwege de lopende kosten
quote:
Betonnen gebouwen in Dubai lopen de kans in te storten. Dat heeft David Ball, directeur van de Concrete Society, vorige week gezegd. Volgens Ball negeren ontwerpers en opdrachtgevers in het emiraat het probleem van 'rapid concrete deterioration' volledig.

"Rapid concrete deterioration is een groot probleem in de hele regio, maar vooral in Dubai", zegt Ball. Behalve directeur van de Concrete Society is hij ook CEO van betonbedrijf David Ball Group. Oorzaak van de betonrot is volgens hem het extreme klimaat in de Golf-regio met hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid.

"Relatief nieuwe constructies vertonen al tekenen van aanzienlijke betonrot. Sommige gebouwen moeten al gerepareerd worden voordat ze worden opgeleverd", aldus Ball. Volgens de directeur zijn zowel opdrachtgevers als ontwerpers volledig blind en doof voor het probleem. "Ze creëren op dit moment hun eigen nachtmerrie."

Narayam Swamy, emeritus-hoogleraar mechanical engineering aan de universiteit van Sheffield rondde in 1998 een groot onderzoek in Dubai af. Momenteel loopt een onderzoek naar het probleem door lokale universiteiten.

"Normaal gaat beton vijftig tot zestig jaar mee", zegt Swamy. "Maar in het Midden-Oosten is dat maar tien jaar." Hij waarschuwt dat het beton in Dubai ten prooi valt aan 'microcracking' dat met het blote oog niet te zien is.
http://www.nce.co.uk/clie(...)ldings/70670.article
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:15:47 #204
89730 Drugshond
pi_75048675
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[..]

Damn, over een jaar of twintig is het naast uitgestorven ook nog 's half ingestort.

Wel een toffe plek om films op te nemen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:17:42 #206
89730 Drugshond
pi_75048731
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:16 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Damn, over een jaar of twintig is het naast uitgestorven ook nog 's half ingestort.

Wel een toffe plek om films op te nemen.
Hebben ze al gedaan.....

pi_75048834
Dubai wordt een soort Famagusta XL

pi_75048885
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:04 schreef SeLang het volgende:
Dat is inderdaad iets waar je veel tegenaan loopt. Sowieso hebben ze in warme landen vaak nog niet begrepen dat isoleren ook tegen de warmte werkt. Dubbelglas zie bijvoorbeeld ook niet zo heel veel.
pi_75048954
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:58 schreef Individual het volgende:
2 wekend geleden ben ik naar een verjaardagsfeestje geweest in Dubai (en Abu Dhabi) en als ik er langer dan een week zou moeten zijn zou ik schreeuwend gek worden!
Mijn zusje heeft er jáááren gewerkt, maar ik ben er nooit op bezoek geweest. En nee, dat was zeker niet omdat ik een slechte verstandhouding met haar zou hebben, maar omdat het me gewoon totaal niet boeide.

Maar nu als ramptoerist lijkt het me nog wel aardig.

Zelfs mijn moeder met LBO-zwakstroom (huishoudschool) zag meteen dat dat niet veel langer meer goed kon blijven gaan, toen ze een keer bij m'n zusje op bezoek was.
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:27:26 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75049117
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:23 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Mijn zusje heeft er jáááren gewerkt, maar ik ben er nooit op bezoek geweest. En nee, dat was zeker niet omdat ik een slechte verstandhouding met haar zou hebben, maar omdat het me gewoon totaal niet boeide.

Maar nu als ramptoerist lijkt het me nog wel aardig.
Maar Dubai ligt mooi op de route naar Z.O. Azie. Dus dan vlieg je voor bijna niks met Emirates (loopt allemaal via Dubai) en las je een stop in van een paar dagen om even rond te kijken. Zo heb ik het dus ook gedaan. Ik denk dat ik volgend jaar nog een keer ga kijken om de staat van verval te zien
Mijn reisverslagen
pi_75049176
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar Dubai ligt mooi op de route naar Z.O. Azie. Dus dan vlieg je voor bijna niks met Emirates (loopt allemaal via Dubai) en las je een stop in van een paar dagen om even rond te kijken. Zo heb ik het dus ook gedaan. Ik denk dat ik volgend jaar nog een keer ga kijken om de staat van verval te zien
Ja, lijkt me ook wel wat. Maar hoe ben je aan dat hotelletje van $50 gekomen? Gewoon een taxichauffeur een paar dollar toeschuiven?
pi_75049638
Binnenkort kun je voor dat soort bedragen terecht in de Burj Al-Arab
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:40:29 #213
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75049647
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:28 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook wel wat. Maar hoe ben je aan dat hotelletje van $50 gekomen? Gewoon een taxichauffeur een paar dollar toeschuiven?
Van tevoren online boeken. Was natuurlijk een eenvoudig goedkoop hotelletje maar na 2 maanden Indonesie was het ultiem luxe . En de locatie was fantastisch, in het oude deel vlak bij de gold souq (dat gedeelte is best tof).

Tip: gelijk als je uit het vliegtuig komt koop je een (electronische) buskaart. Kost geen drol en is geldig in bus en metro. Zo kun je de hele stad door voor bijna niks.
Mijn reisverslagen
pi_75049805
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Van tevoren online boeken. Was natuurlijk een eenvoudig goedkoop hotelletje maar na 2 maanden Indonesie was het ultiem luxe . En de locatie was fantastisch, in het oude deel vlak bij de gold souq (dat gedeelte is best tof).

Tip: gelijk als je uit het vliegtuig komt koop je een (electronische) buskaart. Kost geen drol en is geldig in bus en metro. Zo kun je de hele stad door voor bijna niks.
Klinkt goed.

Een kamer voor $50 en een buskaart, volgens mij weet m'n zus na al die jaren Dubai niet eens dat dat daar bestaat.
pi_75049809
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:13 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Zullen de kaboutertjes dan zeker wel weer geweest zijn.
It wasn't me
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:16:30 #216
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75051047
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 11:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hebben ze al gedaan.....

En games
http://www.gamert.nl/nieuws/2k_teased_nieuwe_shooter.html
---
pi_75051205
quote:

[..]

[..]

Dat is wel een heel groot probleem voor Dubai.
En onze regering heeft weer een hoop garanties gegeven op export richting die kant.. Zullen wel wel weer gaan merken in het begrotingstekort van NL.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 november 2009 @ 18:07:09 #218
862 Arcee
Look closer
pi_75063104
pi_75063647
quote:

[..]

[..]

Ik heb me ook altijd verbaasd waarom men Dubai zo interessant vond. Het klimaat is een levende hel, alleen geschikt voor hagedissen. Regen valt er nauwelijks, dus het zal ook wel een stofboel zijn daar.
pi_75064075
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb me ook altijd verbaasd waarom men Dubai zo interessant vond. Het klimaat is een levende hel, alleen geschikt voor hagedissen. Regen valt er nauwelijks, dus het zal ook wel een stofboel zijn daar.
Moet je dit ook eens lezen.
quote:
Strand Dubai gesloten: "Het is als zwemmen in een toilet"

Een deel van het exclusieve strand Jumeirah in Dubai is gesloten, omdat het er te ongezond zou zijn. "Onze testen noteerden te veel Escherichia coli. Het is net alsof je in een toilet zwemt", zegt Keith Mutch, manager van een zeilclub, op de Times Online. Slecht nieuws voor Dubai dat zich graag voordoet als hét vakantieoord waar toeristen gegarandeerd elke dag kunnen genieten van de zon en een heldere zee.

Geen normen
Het strand is een magneet voor toeristen en wordt omringd door verschillende hotels. De lokale autoriteiten krijgen veel kritiek omdat ze niet optreden als vrachtwagens menselijk en industrieel afval in de oceaan komen lozen. Het is ook een bewijs dat de Verenigde Arabische Emiraten de snelle ontwikkeling van Dubai niet kunnen volgen. Ze slagen er niet in om de megastad milieunormen op te leggen, tot grote woede van de buitenlanders die de stad aantrekt.

Afvoerbuis
Mutch merkte een paar weken geleden al dat er iets mis was met het strand. "De geur was ondraaglijk en het water had een bruinachtige kleur", zegt hij. Hij struikelde zelfs over het toiletpapier dat op het strand was aangespoeld. Tussen de rotsen ontdekte hij een afvoerbuis die afval in zee spuwde. Hij volgde de buis en kwam kilometers verder terecht in een industriële zone met fabrieken die hebben bijgedragen tot de snelle groei van Dubai. Daar zag hij hoe het rioolafval van de 1,3 miljoen inwoners van de stad in pijpen werd geloosd. Eén van die pijpen leidde naar het strand waar zich zijn zeilclub bevindt.

Goedkoper
De afvoerkanalen werden oorspronkelijk aangelegd om de wateroverlast tijdens het korte regenseizoen op te vangen. Volgens de bestuurders van de vrachtwagens, arme arbeiders uit het zuiden van Azië, moeten ze het afval er om financiële redenen komen dumpen. Eigenlijk worden ze betaald om het afval uit septische putten naar het enige afvalverwerkingsbedrijf in de omgeving te brengen. Maar dat bedrijf ligt diep in de woestijn en daarom dumpen ze het liever in de afvoerkanalen. "We hebben geen keuze. We worden te weinig betaald", zeggen ze.

Proper water?
Mutch verzamelde bewijsmateriaal en stapte naar de overheid. Die negeerde hem tot hij zijn verhaal in de pers ging uitsmeren. Dubai legt overtreders nu zware boetes op en dreigt ermee de bestuurders van dumpende vrachtwagens uit het land te zetten. Dubai garandeert toeristen inmiddels dat het water weer proper is, maar Mutch trekt dat in twijfel. Uit eigen testen blijkt dat het water nog steeds bacteriën en menselijke uitwerpselen bevat. (gb)
bron
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:46:28 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75064180
quote:
Slecht nieuws voor Dubai dat zich graag voordoet als hét vakantieoord waar toeristen gegarandeerd elke dag kunnen genieten van de zon en een heldere zee.
Zelfs dit is niet waar. De zee is een deel van het jaar te warm om in te zwemmen. De zwembaden in Dubai worden ook gekoeld.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:59:06 #222
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_75064487
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zelfs dit is niet waar. De zee is een deel van het jaar te warm om in te zwemmen. De zwembaden in Dubai worden ook gekoeld.
Toch een leerzaam topic, ik wist niet eens dat de zee op sommige plaatsen te warm is om te zwemmen.
---
pi_75064535
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Toch een leerzaam topic, ik wist niet eens dat de zee op sommige plaatsen te warm is om te zwemmen.
Qatar is ook zo'n feest, 50 graden overdag
  vrijdag 27 november 2009 @ 19:03:36 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75064636
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja niet dat je doodgaat ofzo , maar je kunt de zee niet gebruiken om even lekker af te koelen. Daar hebben ze dan gekoelde zwembaden voor.
Mijn reisverslagen
pi_75072758
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 19:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja niet dat je doodgaat ofzo , maar je kunt de zee niet gebruiken om even lekker af te koelen. Daar hebben ze dan gekoelde zwembaden voor.
50 graden is toch al brandwonden of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')