abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 19:16:33 #101
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_66383206
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:11 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Zoveel geld heb ik niet .

Dus minder, maar ik zal wel even kijken hoe het geregeld moet worden (ook ivm AFM etc. )

Iemand ideeen/ervaring?
Met belegen niet bijzonder,

Maar als je denkt dat dubai ooit nog zo'n feest wordt als dat het was, lees je niet goed tussen de regels.

Dubai mag zichzelf uitleveren aan abu dabi, want die hebben geld, maar niet onbelangrijk; zijn een stuk strakker in de religieuze leer.

En dubai kon alleen zo'n feest zijn omdat westerlingen zich in het westen konden wanen.

You bet your ass dat dat over is.

De riante panden met mooi uitzicht zijn er nog ja, of het ooit nog zo'n vrije omgeving wordt als dat het was, blijft een immense gok.

Ik voorspel dat dubai nog een mooie toekomst tegemoed gaat als 'spookstad decor'.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:40:56 #102
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66411257
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:11 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Zoveel geld heb ik niet .

Dus minder, maar ik zal wel even kijken hoe het geregeld moet worden (ook ivm AFM etc. )

Iemand ideeen/ervaring?
Jawel, niet via Nederland laten verlopen, minder regels en meer vrijheid
Neerkomen wel!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 15:43:23 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66411339
Dubai trekt op termijn wel weer aan, want die gebouwen staan er nu eenmaal al. Maar wordt inderdaad nooit meer zoals het was.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66412914
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:43 schreef Lemmeb het volgende:
Dubai trekt op termijn wel weer aan, want die gebouwen staan er nu eenmaal al. Maar wordt inderdaad nooit meer zoals het was.
Ik ben benieuwd. In de VS komen ook genoeg spooksteden voor terwijl de gebouwen er nog staan, maar de mijnbouw bijvoorbeeld niet meer aantrekkelijk was.

Of als we naar detroit kijken er vele banen in de automobielindustrie verloren zijn en de mensen toch naar gebieden gaan met werk. (Dat is al jaren daar aan de gang.)

Zelfs in nederland in zuidlimburg zijn er plaatsen te vinden waar men aan de straatstenen hun huis niet kwijt raakt omdat de populatie daar aan het dalen is.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:34:30 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66413089
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. In de VS komen ook genoeg spooksteden voor terwijl de gebouwen er nog staan, maar de mijnbouw bijvoorbeeld niet meer aantrekkelijk was.

Of als we naar detroit kijken er vele banen in de automobielindustrie verloren zijn en de mensen toch naar gebieden gaan met werk. (Dat is al jaren daar aan de gang.)

Zelfs in nederland in zuidlimburg zijn er plaatsen te vinden waar men aan de straatstenen hun huis niet kwijt raakt omdat de populatie daar aan het dalen is.
Ja, maar dat komt dan omdat de reden dat het überhaupt bestond ophield te bestaan. Bij Dubai speelt vooral de geografische ligging een grote rol en die zal niet zo snel verandern.
pi_66413510
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 15:43 schreef Lemmeb het volgende:
over vijf jaar koop je in Dubai een appartement voor 20.000 euro
pi_66413557
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt dan omdat de reden dat het überhaupt bestond ophield te bestaan. Bij Dubai speelt vooral de geografische ligging een grote rol en die zal niet zo snel verandern.
Eigenlijk heeft dubai, op wat huizen voor de lokale ex-nomaden, ook helemaal geen reden te bestaan. Niet verwonderlijk dat steeds meer mensen zich dat realiseren en er weggaan
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66413574
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:34 schreef Lemmeb het volgende:

Als we naar documantaires over het onstaan van dubai kijken zien we dat die stad gewoon in 20 jaar vanuit een kleine visserplaats uit de grond gestampt is, waarom zou 40 jaar geleden de ligging niet zo'n grote rol gespeeld hebben dat die stad zich veel eerder en geleidelijker ontwikkelt zou hebben. Zoals bijvoorbeeld shanghai, wat het ook volgens mij ook van de ligging moet hebben.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:09:39 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66414398
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:44 schreef henkway het volgende:

[..]

over vijf jaar koop je in Dubai een appartement voor 20.000 euro
Ik hoop het, dan wil ik er misschien wel één.
pi_66414970
Zou je vanuit Nederland in een appartement in Dubai kunnen investeren zonder dat je economische banden hebt met die stad?

Dit vraag ik me af omdat het bijvoorbeeld niet mogelijk is om als westerling een onderneming te starten in Dubai zonder een lokale stroman.
pi_66416231
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

er staan in Egypte al genoeg betonnen duivenhokken, waar niets meer mee gebeurd
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:22:50 #112
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_66416577
Topic helemaal doorgelezen. Goed topic!

Dubai is gewoon over, de olie is bijna op en het feest is zo goed als voorbij. "Mijn grootvader reed op een kameel, mijn vader in een bmw, ikzelf in een Bentley, mijn zoon in een Rolls, mijn kleinzoon zal helaas weer op een kameel rijden'.

Ze hebben in Dubai hun best gedaan om een alternatief op te zetten voor na de olie maar het zal niet lukken, alleen al om het feit dat veel van de lokalen eigenlijk onuitstaanbaar zijn en al helemaal niet weten hoe ze zelf arbeid moeten verrichten. Zelfs de haven zal uiteindelijk niet veel van over blijven, er zijn betere alternatieven. Al helemaal als ze je schip niet meer voor drie tientjes vol kunnen tanken.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_66418300
Hoeveel olie heeft Dubai nog over? Wat is 'bijna' op? Twee jaar? Twintig jaar? Wie heeft hier documentatie over (toch geen geheel onbelangrijk gegeven) .
pi_66418441
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 17:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Want over 15 jaar stort het in wegens betonrot. Het zijn vaak niet echt kwaliteitsbouwsels daar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:28:00 #115
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66418468
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Want over 15 jaar stort het in wegens betonrot. Het zijn vaak niet echt kwaliteitsbouwsels daar .
Nou, laat dan maar zitten.
pi_66418597
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zal over enkele jaren toch vast en zeker wel een verkzekeraar te vinden zijn waarbij je je voor een schappelijk bedrag tegen betonrot in dubai kan verzekeren.
pi_66418646
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:28 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, laat dan maar zitten.
Je kan geluk hebben maar ik zou er niet al te veel vertrouwen in hebben . Gewapend beton moet vrij secuur gebouwd worden in een land met veel zee en zon. En met het tempo waarin is gebouwd en met de halve slaven die het moesten bouwen gok ik het er niet op
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:37:51 #118
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_66418824
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:23 schreef DonPerignon het volgende:
Hoeveel olie heeft Dubai nog over? Wat is 'bijna' op? Twee jaar? Twintig jaar? Wie heeft hier documentatie over (toch geen geheel onbelangrijk gegeven) .
Jaar of 20 dacht ik maar al eerder productieverliezen.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_66419127
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:37 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Jaar of 20 dacht ik maar al eerder productieverliezen.
Volgens onderstaand bericht zou ik toch constateren dat dubai als zelfstandige stadstaat bijna geen olie bezit.

The Dubai real estate crash
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:06:29 #120
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_66421784
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens onderstaand bericht zou ik toch constateren dat dubai als zelfstandige stadstaat bijna geen olie bezit.

The Dubai real estate crash
http://en.wikipedia.org/w(...)United_Arab_Emirates

Dubai alleen dus zo'n 4 miljard vaten? En nee, dat is niet echt veel in vergelijking met de omgeving zeg maar..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:23:47 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66424974
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan geluk hebben maar ik zou er niet al te veel vertrouwen in hebben . Gewapend beton moet vrij secuur gebouwd worden in een land met veel zee en zon. En met het tempo waarin is gebouwd en met de halve slaven die het moesten bouwen gok ik het er niet op
Oké, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Een soort Noord-Zuid-lijn, maar dan nog erger.

Ik heb verder de ballen verstand van beton, dus bedankt voor de tip. Maar voor dat ik zoiets zou kopen zou ik het toch eerst goed uit hebben gezocht.
pi_66425282
ja naders is de kans op betonrot door de inwerking van zeezout heel groot.
Ik zou weleens willen zien hoe het er over dertig jaar oud ziet

Ze zijn wel klaar met bouwen daar , dat is duidelijk

[ Bericht 18% gewijzigd door henkway op 24-02-2009 22:40:46 ]
pi_68500458
quote:
Dubai property prices 'fall 41%'

Property prices in Dubai plunged 41% during the first three months of this year, a report has calculated.

The decline is from the last quarter of 2008, said global real estate consultancy Colliers International.

It is just the latest indication of the extent to which Dubai's property boom of recent years has come to an end in the face of the worldwide recession.

Colliers said prices had fallen as global finance has dried up and job opportunities in Dubai have declined.

Speculators exit

The firm's report measured property prices in parts of Dubai where foreign workers have been allowed to buy homes since the market was opened up in 2002.

The 41% drop in prices between January and March followed an 8% fall in the previous three-month period.

Colliers added that speculators - people who had bought property in Dubai as an investment - had already left the market.

It said prices were now likely to continue to fall, but it was too early to predict when the market would hit rock bottom.

"The heat has gone out the market completely," said Colliers' Middle East chief executive John Davis.

Dubai has enjoyed rapid economic growth over the past decade, led by a construction boom, as its ruler Mohammed bin Rashid Al Maktoum sought to diversify the economy away from its diminishing oil reserves.

It is one of the seven states that make up the United Arab Emirates.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8022578.stm

Vrij ernstig dus.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  woensdag 29 april 2009 @ 15:44:06 #125
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68501084
De tering...
pi_68503217
En het gaat dus nog erger worden, want veel van de 'kopers' van nieuwbouw kunnen waarschijnlijk hun aankopen helemaal niet betalen als die ooit nog worden afgebouwd. Met als resultaat gedwongen verkopen in een land dat nu al rekening houdt met een achteruitgang in de bevolking van 17%.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:20:01 #127
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68504638
Als ik daar als expat zou wonen zou ik m'n biezen pakken en ze het lekker zelf uit laten zoeken...
  woensdag 29 april 2009 @ 17:35:49 #128
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68505149
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:20 schreef Lemmeb het volgende:
Als ik daar als expat zou wonen zou ik m'n biezen pakken en ze het lekker zelf uit laten zoeken...
Precies, anders kan je de bak in draaien omdat je de huur van 5000 dollar per maand niet meer op kan ophoesten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_68505685
Dubai is overigens best interessant op dit moment om in te investeren. De waarde van bijvoorbeeld auto's daalt daar een stuk harder dan in de rest van de wereld domweg omdat de rijkere lieden geen zin hebben om auto's over te shippen naar betere plaatsen.

Komt nog een keer bij dat het hele 'idee' achter Dubai gewoon verschrikkelijk slecht is geweest.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_68507103
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:53 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Dubai is overigens best interessant op dit moment om in te investeren. De waarde van bijvoorbeeld auto's daalt daar een stuk harder dan in de rest van de wereld domweg omdat de rijkere lieden geen zin hebben om auto's over te shippen naar betere plaatsen.

Komt nog een keer bij dat het hele 'idee' achter Dubai gewoon verschrikkelijk slecht is geweest.
het was groei vanwege de groei, en omdat er geen belasting werd geheven over geld uit de real estate bubble
  woensdag 29 april 2009 @ 19:44:44 #131
246373 Idler
Simplicity!
pi_68508786
Die stad is één grote zeepbel, mooi dat het daar misgaat. Een soort fata morgana.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  donderdag 30 april 2009 @ 03:20:08 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_68520302
Misschien is het interessant als we het dieptepunt van de recessie hebben bereikt om daar iets te kopen. Ik denk dat Dubai als een van de eerste gebieden spectaculaire economische groeicijfers zal ervaren waarna de huizenprijzen vanzelf meestijgen.
pi_68520386
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Niet te geloven.

Mijn zusje zat daar een jaar geleden ook nog, die is teruggekomen vanwege onze vader die ernstig ziek was. Een geluk bij een ongeluk zegmaar. Ik had haar enkele jaren geleden al meerdere keren voorspeld dat het in Dubai vroeg of laat weer in elkaar zou donderen. Maar dat het zo snel en meedogenloos zou gaan, heb ik ook niet kunnen voorzien.
wat voor werk deed ze daar?
pi_68521781
quote:
Op donderdag 30 april 2009 03:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Misschien is het interessant als we het dieptepunt van de recessie hebben bereikt om daar iets te kopen. Ik denk dat Dubai als een van de eerste gebieden spectaculaire economische groeicijfers zal ervaren waarna de huizenprijzen vanzelf meestijgen.
do not think so
  donderdag 30 april 2009 @ 09:47:55 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68521817
Ik begrijp sowieso niet waarom je daar zou willen wonen. Een groot deel van het jaar is die stad onleefbaar vanwege de hitte. Alleen tijdelijk even om veel poen te verdienen, en dan wegwezen daar.

Eind oktober ga ik er trouwens een paar dagen heen want het lijkt me wel tof om te zien, de ineenstorting van zo'n decadente staat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 30 april 2009 @ 09:56:08 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_68521946
Gaat het nog iets worden met die Burj Dubai? Of gaat die nooit meer afgebouwd worden?

Zag op Wiki dat het hoogste punt, 818meter, inmiddels wel bereikt is.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_68522688
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:47 schreef SeLang het volgende:
Ik begrijp sowieso niet waarom je daar zou willen wonen. Een groot deel van het jaar is die stad onleefbaar vanwege de hitte. Alleen tijdelijk even om veel poen te verdienen, en dan wegwezen daar.

Eind oktober ga ik er trouwens een paar dagen heen want het lijkt me wel tof om te zien, de ineenstorting van zo'n decadente staat
ramptoerist!

je kunt ook gewoon in UK blijven en daar om je heen kijken
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  donderdag 30 april 2009 @ 10:43:57 #138
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_68522797
quote:

Maak je een paar mooie foto's van leegstaande luxe appartementen voor ons?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 30 april 2009 @ 13:30:02 #139
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_68527935
quote:

Gewoon heen gaan als potentieel geinteresseerde huizenkoper. Wedden dat je dan veel gratis krijgt (overnachtingen, restaurants enzo )
  donderdag 30 april 2009 @ 14:28:51 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68529487
quote:
Op donderdag 30 april 2009 13:30 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Gewoon heen gaan als potentieel geinteresseerde huizenkoper. Wedden dat je dan veel gratis krijgt (overnachtingen, restaurants enzo )
Ik weet niet hoor, als ik daar binnenkom met rugzak en vuile kleren na 2 maanden rondtrekken in Indonesie?
Mijn reisverslagen
pi_68530254
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:43 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Maak je een paar mooie foto's van leegstaande luxe appartementen voor ons?
heb ik er wel voor je, in Hurghada is het hetzelfde laken een pak
veel gestopte bouw en zo
De bouwvakkers zijn zo weggelopen
  maandag 4 mei 2009 @ 14:39:39 #142
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_68655500
quote:
Op donderdag 30 april 2009 15:00 schreef henkway het volgende:

[..]

heb ik er wel voor je, in Hurghada is het hetzelfde laken een pak
veel gestopte bouw en zo
De bouwvakkers zijn zo weggelopen
[ afbeelding ]
Dat is al 20 jaar aan de gang daar. Bouwlui wonen in kartonnen dozen op de bouwplaats en als het geld op is loopt iedereen weg. 2 maanden later probeert iemand het weer op het naastgelegen perceel en zodoende spreek je al over Hurghada 40 km en 3 checkpoints naar het zuiden richting Safaga.

Egypte heeft een redelijk solide touristenindustriie die de emiraten nooit zullen behalen
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 25 november 2009 @ 22:51:43 #143
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_75005361
kick

Dubai World nadert bankroet

Dubai World, het staatsbedrijf dat onder meer verantwoordelijk is voor de Palm-eilanden en het eiland in de vorm van de wereld, zit in hele grote problemen. Het heeft aan schuldeisers gevraagd betalingen zeker zes maanden te mogen uitstellen.
Lees meer

Zelfs na een injectie van vijf miljard dollar door banken uit het olierijke buurstaatje Abu Dhabi, dreigt een faillissement voor Dubai World. Tenminste, als schuldeisers op hun strepen gaan staan, zo meldt persbureau Bloomberg.

Op 14 december met het bedrijf 3,5 miljard dollar aflossen aan Islamitische obligaties. Dat is het meest urgente probleem, maar zeker niet het enige financiële gat. In totaal is de schuld ongeveer 5\9 miljard dollar, zegt Bloomberg. Dubai World is via vastgoeddochter Nakheel verantwoordelijk voor de grote eilandprojecten.

Slechter dan IJsland
Beleggers vrezen zelfs voor de kredietwaardigheid van Dubai zelf. Het wantrouwen is zo groot dat Dubai nu als een minder betrouwbaar wordt gezien als IJsland.

De vastgoedmarkt in Dubai is totaal ineengezakt na het uitbreken van de crisis. Dubai moet nu hopen op nog meer hulp van Abu Dhabi, geduld van de schuldeisers en een zich heel snel herstellende vastgoedmarkt.
==========================================
Blijft grappig om te zien in hoevere we voor de curve blijven lopen met deze crisis.
  woensdag 25 november 2009 @ 22:55:08 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75005519
Wanneer ze daar slim waren dan gaven ze buitenlanders (immigranten) wat meer rechten, zodat dezen ook bereid zouden zijn in het land te investeren. Het is toch steeds nog zo dat je als buitenlander geen recht hebt om grond te bezitten, te stemmen (al woon je er lang) en enige sociale voorziening? In zo'n land zou ik mijn geld ook niet stoppen, want voor je het weet krijg je een trap onder je reet en ben je alles wat je daar door hard werken hebt opgebouwd kwijt.

De oplossing is dus heel simpel: geef immigranten meer rechten waardoor ze er OR willen kopen en investeren.
The End Times are wild
pi_75005758
quote:
Op woensdag 25 november 2009 22:55 schreef LXIV het volgende:
Wanneer ze daar slim waren dan gaven ze buitenlanders (immigranten) wat meer rechten, zodat dezen ook bereid zouden zijn in het land te investeren. Het is toch steeds nog zo dat je als buitenlander geen recht hebt om grond te bezitten, te stemmen (al woon je er lang) en enige sociale voorziening? In zo'n land zou ik mijn geld ook niet stoppen, want voor je het weet krijg je een trap onder je reet en ben je alles wat je daar door hard werken hebt opgebouwd kwijt.

De oplossing is dus heel simpel: geef immigranten meer rechten waardoor ze er OR willen kopen en investeren.
Waarom zou je daar überhaupt willen wonen, onder de huidige economische omstandigheden? Er is daar niks. Alleen een zandbak, wat kamelen en over het paard getilde Arabieren.

Nee, het was leuk zolang als het duurde. Maar iedereen die daar nu nog steeds zit kan beter maken dat hij wegkomt.
  woensdag 25 november 2009 @ 23:01:57 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75005841
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:00 schreef CoqAuVin het volgende:

[..]

Waarom zou je daar überhaupt willen wonen, onder de huidige economische omstandigheden? Er is daar niks. Alleen een zandbak, wat kamelen en over het paard getilde Arabieren.

Nee, het was leuk zolang als het duurde. Maar iedereen die daar nu nog steeds zit kan beter maken dat hij wegkomt.
Nou, dan geef je die hele zandbak sowieso al op. Gooi dan alles maar plat en laat er kamelen grazen!

Er vanuit gaande dat er nog een toekomst mogelijk is zou dit de beste optie zijn denk ik. En het kost geen cent.
The End Times are wild
  woensdag 25 november 2009 @ 23:03:19 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75005916
Ik snap ook niet wat je daar moet. Dubai heeft een enorm kutklimaat. Het grootste deel van het jaar is het daar niet te harden. Verder is het gewoon een rare stad. Ongezellig, één grote bouwput en het grootste deel van de bevolking bestaat uit tijdelijke mensen die de stad aan het bouwen zijn.
Mijn reisverslagen
  woensdag 25 november 2009 @ 23:06:04 #148
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_75006217
quote:
Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef SeLang het volgende:
Ik snap ook niet wat je daar moet. Dubai heeft een enorm kutklimaat. Het grootste deel van het jaar is het daar niet te harden. Verder is het gewoon een rare stad. Ongezellig, één grote bouwput en het grootste deel van de bevolking bestaat uit tijdelijke mensen die de stad aan het bouwen zijn.
Ach, het was wel even leuk, heb ik me laten vertellen. Veel jonge expats met poen en veel dikdoenerij. Dat trekt natuurlijk altijd een bepaald slag mensen aan. Mensen die hard werken, niet teveel nadenken en er maar een beetje op los leven. Elke avond uit eten en borrelen. Maar inderdaad, voor de leuke omgeving en cultuur hoef je het niet te doen.

Ik ken een Nederlands stel die daar nog tot aan hun nek in de hypotheekschuld zitten, op een huis dat inmiddels wel gehalveerd zal zijn in waarde. Die kunnen maar beter zo snel mogelijk terugkomen lijkt me. Temeer omdat ze inmiddels ook een kleine hebben.
  † In Memoriam † woensdag 25 november 2009 @ 23:12:05 #150
230491 Zith
pls tip
pi_75006221
tvp
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')