Niet alleen vanwege de lopende kostenquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:04 schreef SeLang het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van die gebouwen over een paar jaar weer moeten worden gesloopt omdat ze de duur zijn vanwege airconditioningkosten als de energieprijzen fors stijgen. Geldt trouwens ook voor Shanghai e.d. Er wordt wat dat betreft niet erg 'future proof' gebouwd.
http://www.nce.co.uk/clie(...)ldings/70670.articlequote:Betonnen gebouwen in Dubai lopen de kans in te storten. Dat heeft David Ball, directeur van de Concrete Society, vorige week gezegd. Volgens Ball negeren ontwerpers en opdrachtgevers in het emiraat het probleem van 'rapid concrete deterioration' volledig.
"Rapid concrete deterioration is een groot probleem in de hele regio, maar vooral in Dubai", zegt Ball. Behalve directeur van de Concrete Society is hij ook CEO van betonbedrijf David Ball Group. Oorzaak van de betonrot is volgens hem het extreme klimaat in de Golf-regio met hoge temperaturen en hoge luchtvochtigheid.
"Relatief nieuwe constructies vertonen al tekenen van aanzienlijke betonrot. Sommige gebouwen moeten al gerepareerd worden voordat ze worden opgeleverd", aldus Ball. Volgens de directeur zijn zowel opdrachtgevers als ontwerpers volledig blind en doof voor het probleem. "Ze creëren op dit moment hun eigen nachtmerrie."
Narayam Swamy, emeritus-hoogleraar mechanical engineering aan de universiteit van Sheffield rondde in 1998 een groot onderzoek in Dubai af. Momenteel loopt een onderzoek naar het probleem door lokale universiteiten.
"Normaal gaat beton vijftig tot zestig jaar mee", zegt Swamy. "Maar in het Midden-Oosten is dat maar tien jaar." Hij waarschuwt dat het beton in Dubai ten prooi valt aan 'microcracking' dat met het blote oog niet te zien is.
Leuke wending......quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Niet alleen vanwege de lopende kosten
[..]
http://www.nce.co.uk/clie(...)ldings/70670.article
Damn, over een jaar of twintig is het naast uitgestorven ook nog 's half ingestort.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Hebben ze al gedaan.....quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:16 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Damn, over een jaar of twintig is het naast uitgestorven ook nog 's half ingestort.
Wel een toffe plek om films op te nemen.
Dat is inderdaad iets waar je veel tegenaan loopt. Sowieso hebben ze in warme landen vaak nog niet begrepen dat isoleren ook tegen de warmte werkt. Dubbelglas zie bijvoorbeeld ook niet zo heel veel.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:04 schreef SeLang het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van die gebouwen over een paar jaar weer moeten worden gesloopt omdat ze de duur zijn vanwege airconditioningkosten als de energieprijzen fors stijgen. Geldt trouwens ook voor Shanghai e.d. Er wordt wat dat betreft niet erg 'future proof' gebouwd.
Mijn zusje heeft er jáááren gewerkt, maar ik ben er nooit op bezoek geweest. En nee, dat was zeker niet omdat ik een slechte verstandhouding met haar zou hebben, maar omdat het me gewoon totaal niet boeide.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:58 schreef Individual het volgende:
2 wekend geleden ben ik naar een verjaardagsfeestje geweest in Dubai (en Abu Dhabi) en als ik er langer dan een week zou moeten zijn zou ik schreeuwend gek worden!
Maar Dubai ligt mooi op de route naar Z.O. Azie. Dus dan vlieg je voor bijna niks met Emirates (loopt allemaal via Dubai) en las je een stop in van een paar dagen om even rond te kijken. Zo heb ik het dus ook gedaan. Ik denk dat ik volgend jaar nog een keer ga kijken om de staat van verval te zienquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:23 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft er jáááren gewerkt, maar ik ben er nooit op bezoek geweest. En nee, dat was zeker niet omdat ik een slechte verstandhouding met haar zou hebben, maar omdat het me gewoon totaal niet boeide.
Maar nu als ramptoerist lijkt het me nog wel aardig.
Ja, lijkt me ook wel wat. Maar hoe ben je aan dat hotelletje van $50 gekomen? Gewoon een taxichauffeur een paar dollar toeschuiven?quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar Dubai ligt mooi op de route naar Z.O. Azie. Dus dan vlieg je voor bijna niks met Emirates (loopt allemaal via Dubai) en las je een stop in van een paar dagen om even rond te kijken. Zo heb ik het dus ook gedaan. Ik denk dat ik volgend jaar nog een keer ga kijken om de staat van verval te zien
Van tevoren online boeken. Was natuurlijk een eenvoudig goedkoop hotelletje maar na 2 maanden Indonesie was het ultiem luxequote:Op vrijdag 27 november 2009 11:28 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook wel wat. Maar hoe ben je aan dat hotelletje van $50 gekomen? Gewoon een taxichauffeur een paar dollar toeschuiven?
Klinkt goed.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van tevoren online boeken. Was natuurlijk een eenvoudig goedkoop hotelletje maar na 2 maanden Indonesie was het ultiem luxe. En de locatie was fantastisch, in het oude deel vlak bij de gold souq (dat gedeelte is best tof).
Tip: gelijk als je uit het vliegtuig komt koop je een (electronische) buskaart. Kost geen drol en is geldig in bus en metro. Zo kun je de hele stad door voor bijna niks.
It wasn't mequote:Op vrijdag 27 november 2009 10:13 schreef CoqAuVin het volgende:
[..]
Zullen de kaboutertjes dan zeker wel weer geweest zijn.
En gamesquote:
Dat is wel een heel groot probleem voor Dubai.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Ik heb me ook altijd verbaasd waarom men Dubai zo interessant vond. Het klimaat is een levende hel, alleen geschikt voor hagedissen. Regen valt er nauwelijks, dus het zal ook wel een stofboel zijn daar.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]
Moet je dit ook eens lezen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb me ook altijd verbaasd waarom men Dubai zo interessant vond. Het klimaat is een levende hel, alleen geschikt voor hagedissen. Regen valt er nauwelijks, dus het zal ook wel een stofboel zijn daar.
bronquote:Strand Dubai gesloten: "Het is als zwemmen in een toilet"
Een deel van het exclusieve strand Jumeirah in Dubai is gesloten, omdat het er te ongezond zou zijn. "Onze testen noteerden te veel Escherichia coli. Het is net alsof je in een toilet zwemt", zegt Keith Mutch, manager van een zeilclub, op de Times Online. Slecht nieuws voor Dubai dat zich graag voordoet als hét vakantieoord waar toeristen gegarandeerd elke dag kunnen genieten van de zon en een heldere zee.
Geen normen
Het strand is een magneet voor toeristen en wordt omringd door verschillende hotels. De lokale autoriteiten krijgen veel kritiek omdat ze niet optreden als vrachtwagens menselijk en industrieel afval in de oceaan komen lozen. Het is ook een bewijs dat de Verenigde Arabische Emiraten de snelle ontwikkeling van Dubai niet kunnen volgen. Ze slagen er niet in om de megastad milieunormen op te leggen, tot grote woede van de buitenlanders die de stad aantrekt.
Afvoerbuis
Mutch merkte een paar weken geleden al dat er iets mis was met het strand. "De geur was ondraaglijk en het water had een bruinachtige kleur", zegt hij. Hij struikelde zelfs over het toiletpapier dat op het strand was aangespoeld. Tussen de rotsen ontdekte hij een afvoerbuis die afval in zee spuwde. Hij volgde de buis en kwam kilometers verder terecht in een industriële zone met fabrieken die hebben bijgedragen tot de snelle groei van Dubai. Daar zag hij hoe het rioolafval van de 1,3 miljoen inwoners van de stad in pijpen werd geloosd. Eén van die pijpen leidde naar het strand waar zich zijn zeilclub bevindt.
Goedkoper
De afvoerkanalen werden oorspronkelijk aangelegd om de wateroverlast tijdens het korte regenseizoen op te vangen. Volgens de bestuurders van de vrachtwagens, arme arbeiders uit het zuiden van Azië, moeten ze het afval er om financiële redenen komen dumpen. Eigenlijk worden ze betaald om het afval uit septische putten naar het enige afvalverwerkingsbedrijf in de omgeving te brengen. Maar dat bedrijf ligt diep in de woestijn en daarom dumpen ze het liever in de afvoerkanalen. "We hebben geen keuze. We worden te weinig betaald", zeggen ze.
Proper water?
Mutch verzamelde bewijsmateriaal en stapte naar de overheid. Die negeerde hem tot hij zijn verhaal in de pers ging uitsmeren. Dubai legt overtreders nu zware boetes op en dreigt ermee de bestuurders van dumpende vrachtwagens uit het land te zetten. Dubai garandeert toeristen inmiddels dat het water weer proper is, maar Mutch trekt dat in twijfel. Uit eigen testen blijkt dat het water nog steeds bacteriën en menselijke uitwerpselen bevat. (gb)
Zelfs dit is niet waar. De zee is een deel van het jaar te warm om in te zwemmen. De zwembaden in Dubai worden ook gekoeld.quote:Slecht nieuws voor Dubai dat zich graag voordoet als hét vakantieoord waar toeristen gegarandeerd elke dag kunnen genieten van de zon en een heldere zee.
Toch een leerzaam topic, ik wist niet eens dat de zee op sommige plaatsen te warm is om te zwemmen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zelfs dit is niet waar. De zee is een deel van het jaar te warm om in te zwemmen. De zwembaden in Dubai worden ook gekoeld.
Qatar is ook zo'n feest, 50 graden overdagquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toch een leerzaam topic, ik wist niet eens dat de zee op sommige plaatsen te warm is om te zwemmen.
Ja niet dat je doodgaat ofzoquote:Op vrijdag 27 november 2009 18:59 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toch een leerzaam topic, ik wist niet eens dat de zee op sommige plaatsen te warm is om te zwemmen.
50 graden is toch al brandwonden of niet?quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja niet dat je doodgaat ofzo, maar je kunt de zee niet gebruiken om even lekker af te koelen. Daar hebben ze dan gekoelde zwembaden voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |