Ik moet de epiloog recenseren terwijl ik de hele trilogie nog niet gelezen heb...quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:41 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het eerste deel (Het gouden kompas) en ik vind het echt vet spannend.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:32 schreef wallofdolls het volgende:
[ afbeelding ]
Hier maar even in begonnen. Goed boek! Maar ook de film vond ik erg goed
Zijn echt super boeken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:41 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]
Halverwege het eerste deel (Het gouden kompas) en ik vind het echt vet spannend.
Uhuh. Het is zó goed geschreven en zó gedetailleerd allemaalquote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:33 schreef davako het volgende:
[..]
Zijn echt super boeken.
vooral het listige mes ( deel 2) vond ik erg leuk om te lezen. Echt een super triologie.
Nou, snel beginnen danquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik moet de epiloog recenseren terwijl ik de hele trilogie nog niet gelezen heb...
Oh! Die ben ik ook aan het lezen maar dan in de oorspronkelijke taal. Alleen jammer dat ik er nu niet verder in kan lezen omdat ik het boek weer bij mn vriendje heb laten liggen. Mooi boek! Het gebeurt niet vaak dat ik een boek niet weg kan leggen!quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:41 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 22:21 schreef Bluezz het volgende:
Mijn eigen boek natuurlijk!!!!!
Die heb ik ook in de kast staan, maar ben op een gegeven moment ook gestoptquote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:53 schreef blue_funk het volgende:
Ben gestopt met Jonathan Safran Foer's ' Extremely boring & Incredibly overhyped'
Ovidius is een hardcover, en mijn tas zit al zo vol... niet handig als ik van en naar station fietsquote:Op maandag 2 maart 2009 21:35 schreef Mainport het volgende:
In de trein wil je toch juist een beetje chic doen, Mart.
quote:Op maandag 2 maart 2009 22:04 schreef Keios het volgende:
'Alles is verlicht' van Johnathan Franzen Safran Foer
Knap, een dvd lezenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:43 schreef davako het volgende:
Nu ben ik
[ afbeelding ]
Aan het lezen. Ben erg benieuwd.
Daar ben ik ook benieuwd naar, die wil ik al heel lang es lezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:43 schreef davako het volgende:
Nu ben ik
[ afbeelding ]
Aan het lezen. Ben erg benieuwd.
Ja voorkant en achterkantquote:
Heb meer te doen dan lezenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:52 schreef davako het volgende:
[..]
Ja voorkant en achterkant. Nee kan zo snel niet een plaatje van het boek vinden. Dus ik dacht pleur ik die er lekker op
. En het noorderlicht triologie al uit?
Ben nog maar bij pagina 20 of zo, dus kan me nog moeilijk een doorwrochte mening vormen, maar het leest iig wel lekker weg.quote:1923. President Harding overlijdt luttele uren nadat hij meegedaan had aan een show van de illusionist Charles Carter. Geheim agenten worden op de zaak gezet omdat er misschien sprake is van moord. Wat volgt is een boeiende levensbeschrijving van de goochelaar Carter, die van een derderangs variétéartiest uitgroeit tot de ster van de avond. Het is de glamourwereld van Houdini die triomfen viert, maar ook de wereld van schijn en bordkarton die het steeds moeilijker krijgt met het toenemende succes van de film.
Ik heb het ook in het Engels gelezen (tot nu toe alleen nog Kafka on the Shore, maar ik ga zeker meer van hem lezen). Weet eigenlijk niet waarom. Op aanraden van een vriend, geloof ik. En ik lees sowieso vaker in het Engels dan in het Nederlands.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil ook es Murakami gaan lezen, maar die boeken zijn in het Japans geschreven toch?
Waarom dan een Engelse vertaling lezen ipv een Nederlandse?
Is de Engelse zo veel beter?
Ik ben nu ook in Kafka on the shore bezig. Had eerst de Nederlandse vertaling gekocht. Maar die liep niet. In de eerste 4 hoofdstukken had ik me al een paar keer geërgerd aan bepaalde dingen. Nu ben ik halverwege de Engelse vertaling. Wat wel handig is, wanneer iets je ontgaat in het Engels, dat je het dan even kan opzoeken in de Nederlandse versiequote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:28 schreef oh-oh het volgende:
Ja ik lees in het Engels wat in het Engels geschreven is, maar als ik een vertaling ga lezen dan maakt het me niks uit, behalve als er bijvoorbeeld gezegd wordt dat de Engelse vertaling zoveel beter is dan de Nederlandse , daarom vraag ik er even naar!
Grappig dat je dat aan mij vraagt, want ik ben gewoonlijk iemand die werkelijk alles in het Nederlands leestquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:24 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil ook es Murakami gaan lezen, maar die boeken zijn in het Japans geschreven toch?
Waarom dan een Engelse vertaling lezen ipv een Nederlandse?
Is de Engelse zo veel beter?
De Zwerm is goed!quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:05 schreef DeHovenier het volgende:
[ afbeelding ]
En ik wil De Zwerm lezen, is die goed?
Ja, goedquote:Op zaterdag 14 maart 2009 10:58 schreef blue_funk het volgende:
@Lov1 & Thy: Hoe is 'Life of Pi'?
en als ze al vertaald worden dan worden ze onleesbaar, zeker als je engels en nl door elkaar gaat lezen. Nee doe mij t engels maarquote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:06 schreef Kahlen het volgende:
Deze ben ik momenteel aan het lezen:
[ afbeelding ]
Hierna komt:
[ afbeelding ]
Even 2 wat makkelijke Engelse boeken om erin te komen, hierna ga ik aan een 8 delige science fiction reeks beginnen, te weten:
[ afbeelding ]
Maarja, eerst maar mijn Engels op peil brengen, al gaat het tot nu toe lekker. Engelse boeken zijn een stuk goedkoper, via internet rond de 4 tot 8 euro per pocket, vandaar de reden dat ik in het Engels ben gaan lezen (en veel goede science fiction en fantasy boeken worden gewoonweg niet vertaald).
maar verder zijn er nog een paar. Jan Mulder heeft een boek geschreven over zijn hond. Martin Bril ook .. (mijn leven als hond)quote:De hond van Odysseus (Athenaeum-Polak & Van Gennep) is de goed gekozen titel van het nieuwe boek van Fik Meijer, de uiterst productieve klassiekeoudheidschrijver. Zijn inleiding over dieren in de oudheid begint hij met het hartverscheurende verhaal over Argos, de hond van Odysseus die hem als enige herkende toen zijn baasje na jaren afwezigheid vermomd als bedelaar op Ithaka terugkeerde. Het beeld dat Homerus van de stokoude, met vlooien overdekte Argos schetst, zal menig dierenvriend door hart en ziel snijden.
Maar Meijer laat zien dat er ook andere honden rondliepen in de oudheid, honden waarvan je blij bent dat je ze heden ten dage niet tegen het lijf kunt lopen. De vervaarlijkste zijn de Molossische honden. Grote monsters die zonder moeite een slaaf aan stukken scheurden, of een leeuw. Alexander de Grote had zelfs een hond die een olifant doodde. Ook mooi: de anekdote over de Romeinse aap die een wagen mende
heb film nog niet gezien, wil eerst de strip lezenquote:Op maandag 16 maart 2009 19:32 schreef Nijnkonijn87 het volgende:
[..]
Yeah! Watchmen. Gister ook gezien in Imax AmsterdamBen in de comic nu bij hoofdstuk 3
Haha wiskunde is zeer interessant toch. Ik heb wel erg boeiende boeken over wiskunde gelezen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 08:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik zoek net even op waar Het leven van Pi over gaat en het gaat over heel iets anders dan k dacht (ik dacht aan wiskunde; vroeg me al af wat daar zo interessant aan kon zjn)
Nee, niet mijn dingquote:Op donderdag 19 maart 2009 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha wiskunde is zeer interessant toch. Ik heb wel erg boeiende boeken over wiskunde gelezen.
het paradoxale niets (geschiedenis van het getal 0 )
the great ascend (10 wereld beroemde wiskundige theorieën uitgelegd en in context geplaatst)
Gödel Escher & Bach (theorie van gödel uitgelegd en in bredere context geplaatst)
Het is ook maar net waar je interesses liggen denk ik
Ze zijn zeker wat, maar ze lezen niet echt lekker weg.quote:Op donderdag 19 maart 2009 09:36 schreef davako het volgende:
Zijn de boeken van
[ afbeelding ]
wat? Zijn dit science fiction boeken die lekker weglezen?
Is dat met zoeen vent die naar allerlei plekken op de wereld reist, overal een schilderij maakt en dan naar zijn huis opstuurt?quote:Op zondag 22 maart 2009 22:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[ afbeelding ]
Bijzonder uitgebriede beschrijving van alle bewoners in een Frans appartementencomplex, hun onderlinge verhoudingen, minutieuze beschrijvingen van de inrichting van hun kamers, hun verleden, bizarre anekdotes, fictieve leeslijsten, niet iets waar je heel snel doorheen gaat maar wel erg intrigerend en vermakelijk.
Yep. Graag gedaan.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Is dat met zoeen vent die naar allerlei plekken op de wereld reist, overal een schilderij maakt en dan naar zijn huis opstuurt?
Zo ja, dan ben je mijn held van de dag de eeuw, want ik kan al jaren niet meer op de titel van dat boek komen.
Pfoe, dat was in het vorige millennium. Ik kan me er weinig van herinneren, behalve dat van die schilderijen dan.quote:Op maandag 23 maart 2009 17:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Yep. Graag gedaan..
Wat vond je er van?
Die ben ik nu aan het lezen!quote:Op maandag 23 maart 2009 17:12 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Absoluut briljant boek! Gaat over een kudde schapen die de moord op hun schaapsherder proberen op te lossen. Alles op z'n schaaps natuurlijk! Het is hilarisch.
wishlistquote:Op maandag 23 maart 2009 17:12 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
Absoluut briljant boek! Gaat over een kudde schapen die de moord op hun schaapsherder proberen op te lossen. Alles op z'n schaaps natuurlijk! Het is hilarisch.
dat scheelt weet 7,05quote:Op maandag 23 maart 2009 18:33 schreef Angelof9 het volgende:
(ligt nu in de boekhandel als bookazine voor 2.95, tis maar dat je het weet
Haha ja die valt elke maand op de deurmat!quote:
Zulke vragen heb je echt heel snel beantwoord via aladin van de openbare bibliotheken, zie http://aladin.bibliotheek.nl/ , dus voor wie nog meer met dit soort vragen zit, je bent zo geholpen.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:56 schreef Frollo het volgende:
Zo ja, dan ben je mijn held van de dag de eeuw, want ik kan al jaren niet meer op de titel van dat boek komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |