quote:Danke Roda voor die sjun joare. Vuur hant tsezame jeschreit va vruijt, in de hekker jehange, in d'r rean jesjtange. Vuur hant menig kieër Feyenoord vermoort en ooch kroge vuur ze wal ens va Volendam of zoe jesjwaamd. Mer ummer woads doe mienge verain. Vuur hant jekreasje noa Benfica, bis wal ing hoaf sjtond noa 't letste fleutje. I Milaan han iech e zoe hel jekeakt, iech veul ut noe noch in de keal. Wat woar iech sjtoots wie vuur ut sjunste sjtadion va Europa krooge. Jiddes weech woar iech was tswai moal op d'r bouw um mit d'r fotoaparaat alles vas tse leage. Sjtraks is inge dikke fotoalbum mieng insteste herinneroeng.
Zoe sjtirk wie op Kaalhei bis doe noets miee jewea Roda. Mer iech bin nit minder van diech jo hoade. Doe braats vrunkschaft. En noe dat 't jet minder mit dich jeet, weads doe jepopt durch die luuj die ziech de noad oes de vot zouwe motte loofe um diech besser tse maache. Mer nea, ze mene dat went ze diech oplueze en mit Zitterd tsezame losse joa dat 't da allenuij besser jeet. Wat e jebreuzel wa Roda?! Roda, iech bin nit fan va dieng sjpellere of van d'r treaner. "t is miech ooch sjaiss-ejaal wea vuurzitter is, zoe lang ze mer 't betste mit diech vuur hant Roda. Op d'r dreide mai dit joar kom iech aafschied van diech numme Roda, en da rolle de traone miech uvver de bakke zoe wie noe ooch hinger de kompjoeter.
Noe hant ze diech opjejeave en liks doe in die krankebed tse wade bis dat de foessbaljot diech kunt hoale op d'r tsingde mai.
10-5-2009....wea wead in De Kuip vermoord......
Danke Roda.
Nog niet. De stichting heeft nog een overleg met de STAK van Roda.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Is de fusie al in kannen en kruiken dan?
Precies, ik zie de reacties al voor me als Ajax en Feyenoord zouden gaan fuserenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:43 schreef GerritSmith het volgende:
Volgend jaar sinds x jaar geen seizoenskaart meer.
Aan diegene die het grappig vinden:
stel je eens voor hoe het zou zijn als jouw club met een rivaal zou fuseren.
Rivaal is alweer een tijdje geleden...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:43 schreef GerritSmith het volgende:
Volgend jaar sinds x jaar geen seizoenskaart meer.
Aan diegene die het grappig vinden:
stel je eens voor hoe het zou zijn als jouw club met een rivaal zou fuseren.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Kappen met sneue reacties als 'Terecht, Duitse kutclub'. Vandaar ook wat reacties verwijderd.
Je doelt waarschijnlijk op de post 'Goed voor het Nederlandse voetbal'. Zo denkt hij er blijkbaar over, dat vind ik nog wel meevallen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:27 schreef LeonH het volgende:
[..]
![]()
maar schijnbaar nog niet helemaal goed je werk gedaan, aangezien jorienvdherik er nog tussen staat....
Dat feestje gaat waarschijnlijk ook niet door....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef RD4 het volgende:
Laat ze dan maar degraderen. Lekker op eigen vervoer naar Helmond, Eindhoven, Cambuur enz. + 2 derby's erbij. Wat willen we nog meer....
Ik dacht direct aan hetzelfde.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:53 schreef Plato1980 het volgende:
Het 'mooiste' is nog wel dat er in het persbericht over "een brede Limburgse ïdentiteit" wordt gesproken. Als er iets niet bestaat dan is het wel een breed gedeelde Limburgse identiteit.
De spijker op z'n kop, maar dat is nou precies wat de mensen achter dit idee willen. Een stadion vol kritiekloze toeschouwers die voornamelijk voor een gezellig middagje naar het stadion komen, maar verder weinig binding hebben met de club, Oranje/Thials/SC Heerenveenpubliek dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:01 schreef Elvislives het volgende:
Buiten dat, is het gewoon een absurd idee om te moeten juichen mét je aardsvijanden, meer iets voor Oranjepubliek.
het is niet alleen die post... maar dat is waarschijnlijk nog allemaal terug te vinden in het fc limburg topicquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Je doelt waarschijnlijk op de post 'Goed voor het Nederlandse voetbal'. Zo denkt hij er blijkbaar over, dat vind ik nog wel meevallen.
Reactie als terrecht goed voor nederlands voetbal mag wel neem ik aan, je hoeft er niet allemaal mee oneens te zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:18 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Kappen met sneue reacties als 'Terecht, Duitse kutclub'. Vandaar ook wat reacties verwijderd.
Ze willen starten met 15 miljoen... Het luchtkasteel is voordat het begint al half ingestort (ze mikten op 30 miljoen).quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:20 schreef Blawh het volgende:
Zijn er trouwens al echt duidelijke toezeggingen van geldschieters? Dacht gelezen of gehoord te hebben dat men een begroting van rond de 20 miljoen verwacht, dat vind ik wel erg veel namelijk.
Roda heeft, ik gok, 11 miljoen?
Fortuna heeft, ook een gok, 1,5 miljoen?
Dat betekent ieder seizoen toch ongeveer 5 to 7,5 miljoen meer binnenkomend geld, dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.
Kansloos gedoe inderdaad, alsof je daar serieus mee kunt concurreren bij de eerste 5.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:21 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ze willen starten met 15 miljoen... Het luchtkasteel is voordat het begint al half ingestort (ze mikten op 30 miljoen).
Dat zegt ie dan toch ook? OMFGquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:21 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Reactie als terrecht goed voor nederlands voetbal mag wel neem ik aan, je hoeft er niet allemaal mee oneens te zijn
Ik ging er al even van uit dat mijn post weg wasquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zegt ie dan toch ook? OMFG.
Vrijwel alle clubs in Nederland moeten door de economische crisis veel inleveren. Dat kan wel oplopen tot 30-35% van de begroting voor bepaalde clubs.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:21 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ze willen starten met 15 miljoen... Het luchtkasteel is voordat het begint al half ingestort (ze mikten op 30 miljoen).
Dat is iets meer dan Roda nu...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kansloos gedoe inderdaad, alsof je daar serieus mee kunt concurreren bij de eerste 5.
maar als de clubs toch al failliet gaan.....Dan neem ik aan dat de fans liever hebben dat Roda een amateur club wordt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef iehlaak het volgende:
De stichting kan het tegenhouden, maar reken er maar niet op dat dat gebeurt. Als ze dat doen worden de carrières van Vankan en consorten ouderwets gesloopt. En als toetje krijgen ze het toekomstig faillissement van Roda en Fortuna in de schoenen geschoven.
idd verder nergens iets over te vindenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:29 schreef planethugo het volgende:
wat hoor ik op de radio, 7 uur verzamelen bij PLS?
waarom kan ik daar verder niks over vinden?
ja fijn als die paar man op een prikbord dat lezen, sta je daar met 50 man. Publiceer t dan op de voorpagina zodat er zoveel mogelijk komenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:31 schreef DarkShine het volgende:
http://rodajcfans.nl/index.php?module=prikbord&
Het heeft geen zin om vanavond actie te voeren, zaterdag tegen Sparta is een veel beter idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
ja fijn als die paar man op een prikbord dat lezen, sta je daar met 50 man. Publiceer t dan op de voorpagina zodat er zoveel mogelijk komen
staat in het gastenboek op Rodaworld en de R.I.P. Roda JC Hyves (http://rip-rjc.hyves.hk/)quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
idd verder nergens iets over te vinden
Vankan zal niet zwichten, als vakbondsonderhandelaar is hij er wel aan gewend om zwaar onder druk gezet te worden, maar voor een aantal anderen zal dat niet gelden. En zelfs als de stichting haar rug recht houdt dan vindt men wel een andere manier.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef iehlaak het volgende:
De stichting kan het tegenhouden, maar reken er maar niet op dat dat gebeurt. Als ze dat doen worden de carrières van Vankan en consorten ouderwets gesloopt. En als toetje krijgen ze het toekomstig faillissement van Roda en Fortuna in de schoenen geschoven.
Ik zie het mezelf echt niet doen hè....Ik ga wel naar RKHBS of Bekkerveld kijken..quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:52 schreef gers het volgende:
Ben trouwens benieuwd wie er naar fc limburg gaan kijken
We zullen zien. Hij zal wel opstappen als voorzitter om zijn hachje te redden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vankan zal niet zwichten, als vakbondsonderhandelaar is hij er wel aan gewend om zwaar onder druk gezet te worden, maar voor een aantal anderen zal dat niet gelden. En zelfs als de stichting haar rug recht houdt dan vindt men wel een andere manier.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:07 schreef Timmie1983 het volgende:
Als Sasha de Boer het trieste nieuws nu had voorgelezen i.p.v. Gerard Arninkhof, was het iets verdragelijker geweest.
idd! maar ik ga dalijk ff kijken rond 7en of er iets te beleven valt daarquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:49 schreef planethugo het volgende:
[..]
ja fijn als die paar man op een prikbord dat lezen, sta je daar met 50 man. Publiceer t dan op de voorpagina zodat er zoveel mogelijk komen
Zal wel vol zijn met stillen en me'ersquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:19 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
idd! maar ik ga dalijk ff kijken rond 7en of er iets te beleven valt daar
t moet een nieuwe club worden, enige wat bljft is t stadion, anders was er ook niet zoveel commotie, roda had voor mijn part fortuna als kleine broer kunnen pakken maarja daar heeft niemand wat aanquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:07 schreef VoreG het volgende:
Maar is er al iets bekend van wat er nu gaat gebeuren met Roda? Wordt het echt een nieuw club of absorbeert Roda 'gewoon' Fortuna?
Doe ff wat laten weten hier dan later!! Ben toch wel benieuwd en kan niet zelf gaan koekeloeren....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:19 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
idd! maar ik ga dalijk ff kijken rond 7en of er iets te beleven valt daar
idd hoor net dat er noodverordening is t.o.v. roda-fans, als je als roda fan bij stadion komt kan je zomaar worden opgepaktquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:21 schreef gers het volgende:
[..]
Zal wel vol zijn met stillen en me'ers
komt goedquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:21 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Doe ff wat laten weten hier dan later!! Ben toch wel benieuwd en kan niet zelf gaan koekeloeren....
Dat zullen ze wel zo uitgekiend hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:24 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze mogen zwaar blij zijn, dat morgen een uitwedstrijd is.......
Dat maakt niets uit aangezien zaterdag de volgende thuiswedstrijd is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:24 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze mogen zwaar blij zijn, dat morgen een uitwedstrijd is.......
Die paar dagen zullen toch wat voor ietske minder emotie zorgenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit aangezien zaterdag de volgende thuiswedstrijd is.
daar ben ik nu ook lichtelijk bang voor. Hoop niet dat er dadelijk een paar afgedraaide tussen zitten die je de muren gaan bekladden etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:33 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Die paar dagen zullen toch wat voor ietske minder emotie zorgen![]()
En iets meer tijd om iets georganiseerd te doen. Laten we het stadion aub niet afbreken hè! Dat prachtige bouwwerk kan er ook niets aan doen!
en zo is het ook weer.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:41 schreef Staanplaats het volgende:
Wat een visie...8 jaar geleden verlaat je kaalheide om intrek te nemen in een nieuwe stadion en nu gaan ze fuseren. Puur een kwestie van puur wanbeleid waar de 'supporter' de dupe van wordt. Roda is de enige club is eredivisie voetbald, welke concurrentie moeten zij nu voelen van de andere limburgse clubs?
Nu gooien ze het op te weinig mogelijkheden, te veel clubs blabla, gewoon een bestuurlijk wanbeleid van hier tot tokio. Alsof die nieuwe club ineens 2x zoveel toeschouwers gaat trekken en een enorme waslijst aan sponsors zal trekken, wat een onzin.
Precies, het bestuur heeft gefaald, Frank Rutten en Marcel Michiels voorop en om dit wanbeleid te maskeren is dit nodig.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:41 schreef Staanplaats het volgende:
Wat een visie...8 jaar geleden verlaat je kaalheide om intrek te nemen in een nieuwe stadion en nu gaan ze fuseren. Puur een kwestie van puur wanbeleid waar de 'supporter' de dupe van wordt. Roda is de enige club is eredivisie voetbald, welke concurrentie moeten zij nu voelen van de andere limburgse clubs?
Nu gooien ze het op te weinig mogelijkheden, te veel clubs blabla, gewoon een bestuurlijk wanbeleid van hier tot tokio. Alsof die nieuwe club ineens 2x zoveel toeschouwers gaat trekken en een enorme waslijst aan sponsors zal trekken, wat een onzin.
Niet alleen vanwege de zware financiële tijd maar gewoon in het algemeen. Welke uitstraling heeft Fortuna nu nog? Trekt +/- 3.500 toeschouwers? Wat is daar dan te toegevoegde waarde van?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:44 schreef LeonH het volgende:
[..]
en zo is het ook weer.
sponsoren gaan nu echt niet in deze zware financiële tijd flink geld pompen in een project waarvan een succesvolle toekomst niet eens gegarandeerd is
en hub narinx supporters een mes in de rug steken beleid graftak wat het isquote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:52 schreef Plato1980 het volgende:
En dan die Frissen, ' het Heerenveen van het Zuiden'. Om te kotsen.
Nogmaals: de fusie is geen kwestie van zwart/wit, maar van grijstinten. Feit is wel dat de belangen van Roda en Fortuna diametraal tegenover elkaar staan. Zaken waar het om zal gaan zijn:quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:41 schreef Staanplaats het volgende:
Het ging mij meer om de zogenaamd rationele argumenten die gewoon als een tang op varken slaan.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:53 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Nogmaals: de fusie is geen kwestie van zwart/wit, maar van grijstinten. Feit is wel dat de belangen van Roda en Fortuna diametraal tegenover elkaar staan. Zaken waar het om zal gaan zijn:
[1]Naam
[2]Clubkleuren
[3]Stadion / speelplaats
Zolang Roda aan [1] en [2] nauwelijks concessies hoeft te doen en geen concessie hoeft te doen aan [3], dan is het voor mij geen probleem. Dan draai je gewoon Fortuna de nek om en krijg je er veel voor terug. Ben alleen bang dat het anders zal gaan....FC Limburg in het wit/geel/blauw in Maastricht. Daar moet je toch niet aan denken?
Inderdaad, verschrikkelijk is dit als Fortuna fan.. Alles word afgenomen/weggenomen door wanbelijd.. hoe kan het zo ver komen... Dit alles word puur in de directie kamer afgehandeld, het ontbreekt aan clubliefde!!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch heb ik het idee dat deze 'fusie' voor Roda allemaal veel minder heftig is als voor Fortuna. Jullie blijven in Kerkrade en blijven de kleuren niet ook gelijk? Of willen ze ook het geel-zwarte stadion helemaal aanpassen? Het komt op mij meer over als een 'overname' van Fortuna door Roda.
En dat dus jaquote:En ik ben ook van mening dat je nu even tijdelijk de strijdbijl moet begraven met de Fortuna supporters en samen acties ondernemen, desnoods door bij elkaar op de tribunes plaats te nemen of iets zonder gezeik. Moet voor een keer kunnen dacht ik zo...
Dan vind ik Dinamo Limburg beter aangezien de club ogenschijnlijk wel wat weg zal hebben van Dinamo Berlin.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is de naam Limburg United niks? Met het oog op de toekomst als die Maastrichtenaren erbij komen?
Waarom Engels?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is de naam Limburg United niks? Met het oog op de toekomst als die Maastrichtenaren erbij komen?
Pardon, ik liet me even meeslepen door de huidige marketing opvattingen over dat je met een engelse naam een meer internationale uitstraling hebt. Vergeef me!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:09 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Waarom Engels?
Maak er dan Verenigde Limburgse Clubs van....
Om de zes punten die jullie ieder seizoen halen zekerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik snap begod niet wat die gasten in Limbabwe denken te bereiken met die fusie. RJC dient RJC te blijven en Fortuna en MVV gaan of op eigen kracht door of beide kapot dat zal me aan mn reet roesten maar niet samen met RJC verder!
Wat heeft het nog voor een zin om dat soort uitspraken te doen? Volgend jaar haalt niemand meer wat. Ik keek net op teletekst 818 en dacht: "wat doe ik in vredesnaam hier". Wat boeit het dat Heracles voor staat en Volendam achter? Niets noppes nada. C'est passequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Om de zes punten die jullie ieder seizoen halen zeker
nou net terug van kaalheide, waren denk ik mannetje 100-150 daar in de vrieskou bij PLS, besloten met ze allen richting kaalheide te gaan, waar wedstrijd aan de gang was, die werd toen dus gestaakt, verder weinig spectaculairs behalve overal "onzichtbate" woutenquote:
Ik zit op Eredivisie Live te kijken naar Ajax-Heracles en bij het doelpunt van Heracles dacht ik eerst 'kut', maar toen ik na de eerste reflex ging nadenken besefte ik dat dat juist goed was. Nog even wennen dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:03 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Wat heeft het nog voor een zin om dat soort uitspraken te doen? Volgend jaar haalt niemand meer wat. Ik keek net op teletekst 818 en dacht: "wat doe ik in vredesnaam hier". Wat boeit het dat Heracles voor staat en Volendam achter? Niets noppes nada. C'est passe
Dat jij nog voetbal kunt kijken. Mijn maag draaide al om toen ik een pindakaasreclame op tv zag.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:10 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zit op Eredivisie Live te kijken naar Ajax-Heracles en bij het doelpunt van Heracles dacht ik eerst 'kut', maar toen ik na de eerste reflex ging nadenken besefte ik dat dat juist goed was. Nog even wennen dus.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:18 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Dat jij nog voetbal kunt kijken. Mijn maag draaide al om toen ik een pindakaasreclame op tv zag.
Lokomotiv Limburgquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan vind ik Dinamo Limburg beter aangezien de club ogenschijnlijk wel wat weg zal hebben van Dinamo Berlin.
Het moet in ieder geval een mooie communistische naam worden, daar werden immers ook allerlei dubieuze besluiten er doorheen gedrukt omdat de meerderheid van het volk dat zogenaamd zou willen. De weinigen die zich er openlijk tegen verzetten werden als tuig en 'vijanden van het volk' neergezet. Lijkt verdacht veel op de propagandamachine die hier de laatste maanden op gang is gekomen.quote:
Roda SP ?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het moet in ieder geval een mooie communistische naam worden, daar werden immers ook allerlei dubieuze besluiten er doorheen gedrukt omdat de meerderheid van het volk dat zogenaamd zou willen. De weinigen die zich er openlijk tegen verzetten werden als tuig en 'vijanden van het volk' neergezet. Lijkt verdacht veel op de propagandamachine die hier de laatste maanden op gang is gekomen.
Prima.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:51 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
iddvitesse 1-0 net en volendam 1-2
Arie de Zeeuwquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:54 schreef Plato1980 het volgende:
Arie de Zeeuw heeft het over een club met 'waarden'. Welke waarden? Die van de $?
Het wordt óf dat, óf amateurvoetbal. Ik ga hier (Mexico) ook naar een club waar ik twee jaar terug nauwelijks van had gehoord, maar ben nu ook behoorlijk fanatiek dus dat kan best wel groeien hoor. Ik vind het gewoon zo raar om een club te hebben die 2 steden representateert en je dus niet van de trots van de stad, maar van de regio moet spreken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
zou je als supporter van Roda JC nog wel naar FC Limburg willen gaan ? zoiets moet toch groeien en niet gedwongen worden.
sterkte jongens.
¡Cagón!quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:48 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Het wordt óf dat, óf amateurvoetbal. Ik ga hier (Mexico) ook naar een club waar ik twee jaar terug nauwelijks van had gehoord, maar ben nu ook behoorlijk fanatiek dus dat kan best wel groeien hoor. Ik vind het gewoon zo raar om een club te hebben die 2 steden representateert en je dus niet van de trots van de stad, maar van de regio moet spreken.
Nee!quote:Op woensdag 4 februari 2009 01:36 schreef vitessezuid113 het volgende:
zou je als supporter van Roda JC nog wel naar FC Limburg willen gaan ? zoiets moet toch groeien en niet gedwongen worden.
sterkte jongens.
En dan scc bij mechelen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 06:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Nee!
Ik heb werkelijk niks te zoeken bij dat fusiegedrocht... Vanmiddag meteen mijn seizoenskaart opzeggen, anders denkt men ook nog dat ik volgend seizoen een wil afnemen
Dat is niet zo heel slimquote:Op woensdag 4 februari 2009 07:56 schreef DarkShine het volgende:
Volgens de Telegraaf zijn alle spelers transfervrij bij de voorgestelde fusieplannen. Komt Meeuwis, en een aantal anderen, goed uit!
quote:Samen naar de top
Roda JC en Fortuna Sittard houden met ingang van het nieuwe seizoen op te bestaan als zelfstandige voetbalclub. Ze vormen samen een nieuwe topclub met een Limburgse identiteit.
De club gaat spelen in het Parkstad Limburg Stadion.
In en bij het Sittardse stadion zal de zogenaamde talentontwikkeling worden ondergebracht. Niet alleen zal de jeugdopleiding hier een plaats krijgen, ook wil de provincie Limburg een centrum voor sportontwikkeling en -vernieuwing uit de grond stampen.
Dit staat in de rapportage die de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg in opdracht van beide clubs en de provincie maakte. De stuurgroep is ervan overtuigd dat het Limburgse bedrijfsleven in zal stappen in de nieuwe fusieclub. Beide clubs apart lukt het niet hun begroting op te schroeven naar een niveau dat perspectief biedt voor de toekomst. De besturen van beide fusiepartners ondersteunen het advies van de stuurgroep. De Stichting Administratiekantoor Roda JC en de Stichting Stichting Roda JC beraden zich op hun standpunt.
De stuurgroep stelt dat uit onderzoek is gebleken dat Fortuna Sittard structureel geld tekort zal blijven komen en dat ook Roda JC binnen niet al te lange termijn tegen zijn financiële grenzen aan zal lopen.
De directeuren Hans Erkens van Fortuna en Huub Narinx van Roda JC brachten gistermorgen de medewerkers, spelers en technische staf van hun clubs op de hoogte.
Toen het nieuws om tien uur naar buiten kwam, regende het reacties. Op de supporterssites regeerden ongeloof en woede. Bij het Roda-stadion leverde een aantal supporters zijn seizoenkaart in. ’s Avonds verzamelden zich zowel in Kerkrade als Sittard tientallen supporters.
Een Rodafan werd opgepakt met een zelfgemaakt projectiel.
In Kerkrade werd een vriendschappelijk duel tussen jeugdteams van Roda JC en Borussia Mönchengladbach gestaakt, toen enkele tientallen supporters in sportpark Kaalheide het veld opgingen. De politie haalde hen van het veld.
Bron: Pravda
quote:‘Fusie steek in de rug’
WOEDE Fans overvallen door nieuws
Patrick van Tilburg, woordvoerder van deWest Side Ultra’s, vindt het ‘belachelijk’ dat de fans niet op de hoogte zijn gebracht over de naderende fusie. „Dat is namelijk wel zo afgesproken met Roda. Verder hebben wij nog geen plan en gedegen onderzoek gezien en is er, naar onze informatie, nog geen onze informatie, nog geen enkele toezegging van een sponsor. Daar zijn wij zeker niet blij mee.
Er zullen absoluut zeker nog acties volgen, want wij willen onze club niet zonder slag of stoot ten onder laten gaan.”
Richard Koenen, voorzitter van de supportersvereniging van Fortuna Sittard, zegt de bekendmaking van de aanstaande fusie bekendmaking van de aanstaande fusie te voelen ‘als een steek in de rug’. „Het ene moment ben je nog bezig met een feest over het eventueel behalen van een periodetitel, terwijl je als het ware een minuut later hoort dat je gaat fuseren met je aartsvijand.
Dat is voor ons een klap in het gezicht.Wij gaan ons nu beraden over welke stappen we hier tegen nog kunnen nemen.”
Bart Urlings, woordvoerder van Roda’s supportersvereniging Fanproject, is teleurgesteld over de aanstaande fusie. „Er is volgens ons een prestigeproject gestart, dat nu koste wat kost doorgang moet vinden.
Wij snappen totaal niet waar dit goed voor is.”
Wil Meijers, mede-initiatiefnemer Wil Meijers, mede-initiatiefnemer van de stichting Trots Op Fortuna (TOF), snapt de ‘verschrikkelijke haast’ van beide clubbesturen niet.
Hij zegt nog hoop te hebben de fusie te kunnen tegenhouden. „Naar mijn gevoel krijgen we de begroting van Fortuna binnen nu en twee maanden nog sluitend. hebben op dit moment namelijk We hebben op dit moment namelijk al 280.000 euro van de donateurs in kas. Het is daarnaast voor ons gemakkelijker dan bij Roda JC om, zeker gezien het aantal bedrijven in ons achterland, nieuwe sponsors te vinden.We zijn echt nog niet verloren.”
quote:Stichting nog steeds verdeeld
STANDPUNT Als stemmen staken, beslist preses
VOETBAL – De druk op de Stichting Roda JC is na het bekend worden van de fusieplannen groter geworden.
Het hoogste orgaan kan het samengaan namelijk blokkeren. Daarmee voorkomt ze dat Roda opgaat in een andere vereniging. Maar de leden beseffen tegelijkertijd dat een veto het einde van de club kan betekenen.
De fanatieke supporters eisen al geruime tijd dat de Stichting zich onvoorwaardelijk tegen een fusie uitspreekt, omdat ze dat volgens de statuten verplicht is. Aan de andere kant mag ze het voortbestaan van de Kerkraadse club niet in gevaar brengen. Ook dat staat zwart op wit. De leden werden maandagavond door een afvaardiging van de Stuurgroep, de Raad van Commissarissen en de directie van Roda op de hoogte gebracht van de precaire financiële situatie waarin de club zich bevindt. Het was niet voldoende om een ja-woord te krijgen.
Voorzitter Hubert Vankan wil namens de Stichting meer garanties voor de toekomst op papier hebben. „Bovendien vragen wij ons af of het écht zo is dat Roda zelf niet meer kan voortbestaan”, aldus Vankan. „We kunnen alleen een weloverwogen besluit nemen als we zo goed mogelijk zijn geïnformeerd.”
Duidelijk is dat de zes leden niet op één lijn zitten. „Alle leden van de Stichting hebben een geelzwart hart”, geeft Vankan aan. „Maar dat hart kan voor iedereen verschillend kloppen. De een ziet bij voorkeur een club die in de subtop speelt, een ander is tevreden met veel minder.
De vraag is welk scenario acceptabel is voor elk lid van de Stichting.
Daarover zullen we het de komende tijd moeten hebben.”
Het kan zijn dat de Stichting met een unanieme beslissing naar buiten treedt, maar gezien de verschillende standpunten is het zeker niet uitgesloten dat een stemming noodzakelijk is. En als ook die geen uitsluitsel geeft en de stemmen staken? „Dan beslist de voorzitter”, aldus Vankan. „Maar ik zal er alles aan doen om dat te voorkomen.”
quote:‘Dit is ‘t meest klote scenario’
REPORTAGE Een reconstructie van een hectische dag
Werknemers van Roda JC en Fortuna Sittard werden gisteren op de hoogte gebracht van het bericht dat hun clubs vanaf komend seizoen onder één vlag gaan spelen. Een reconstructie van een hectische dag.
Het is dinsdag rond de klok van tien uur als Fortuna- directeur Hans Erkens op het trainingscomplex het personeel van zijn club, waaronder de scouts, hoofd jeugdopleidingen Fred van Barneveld, Frans Körver en clubicoonWilly Dullens, inlicht over de aanstaande fusie met Roda JC.
Fred van Barneveld geeft na afloop aan ‘dit een hele tijd te hebben zien aankomen’. „Maar toch heb ik steeds de hoop gehad op een andere oplossing.” Erkens zelf noemt de fusie ‘het meest klote scenario’.
Toch ziet hij geen andere mogelijkheid dan samengaan met de Kerkraadse buren. „Sportief gaat het nu ongelofelijk goed, maar als je realist bent moet je constateren dat het economisch gezien een moeilijk verhaal wordt.We zitten op dit moment als Fortuna in een situatie waarin we van bagger iets moeten maken.”
Ook de personeelsleden van Roda krijgen het verzoek zich om 10.00 uur te verzamelen op sportpark Kaalheide. Een paar supporters, die altijd aanwezig zijn, kijken toe hoe de auto’s de parkeerplaats van het trainingscomplex oprijden. Voor de rest lijkt het een dag als alle andere.
Algemeen directeur Huub Narinx licht de aanwezigen in over de stand van zaken. De meeste vragen gaan over de gevolgen voor het personeel.
De selectie heeft zich op dat moment verzameld in het Parkstad Limburg Stadion, waar de afsluitende training voor het duel tegen AZ wordt afgewerkt. De staf en spelers willen zich concentreren op de wedstrijd van vandaag en hebben geen behoefte te reageren op de fusieplannen.
Hoewel de deuren van het stadion hermetisch zijn afgesloten, lukt het enkele supporters het stadion binnen te dringen. In alle rust verwijderen ze de spandoeken op deWest-tribune, de verzamelplaats van de fanatieke fans. Voor hen hoeft het niet meer. Als ze worden opgemerkt, krijgen ze het verzoek te vertrekken. Dat doen ze.
Even na half twee brengt Hans Erkens in Sittard spelers en technische staf van Fortuna op de hoogte over het samengaan met Roda. De selectie luistert gelaten naar de boodschap van hun directeur. Volgens aanvoerder Zarko Grabovac komen uit de spelersgroep vragen als ‘wat gaat er met ons contract gebeuren?’ en ‘kunnen we de periodetitel nog wel halen?’. „Dit is het einde van Fortuna, denk ik”, sombert Grabovac. „Je moet er zeker rekening mee houden dat er spelers gaan afvallen en op zoek moeten naar een andere club. Ik ga er wel vanuit dat we het seizoen kunnen afmaken.”
Spelers en technische staf van de Sittardse club besluiten dat er niet meer getraind zal worden. Trainer Roger Reijners kiest er voor om koffie te gaan drinken met zijn spelers.
Pers mag daar niet bij zijn, zegt hij. „Laat ons alsjeblieft alleen, dat lijkt me het verstandigste.”
Inmiddels heeft zich bij de ingang van de kleedkamers een twintigtal fans van Fortuna verzameld. Een van hen hangt een spandoek met daarop een afbeelding van een middelvinger en de letters FCL (FC Limburg) op. Even lijkt de boel te escaleren, als een fan zich toegang weet te verschaffen tot het clubgebouw.
Een beveiliger weet de man echter tot bedaren te brengen en schakelt de politie in, die kort daarna met twee patrouilles arriveert.
Al vrij snel keert de rust terug.
‘s Avonds verzamelen fans zich in Sittard en Kerkrade, maar tot ongeregeldheden komt het niet.
quote:Structureel tekort zonder transfers
Roda JC kampt jaarlijks met een tekort als geen grote transfers worden gedaan. De laatste klapper was de verkoop van Arouna Koné aan PSV in 2005. Externe geldschieters springen bij om de grootste gaten te dichten, maar voor de toekomst biedt deze werkwijze geen perspectief.
Dit seizoen bedraagt het tekort door tegenvallende inkomsten en hogere kosten ruim drie miljoen euro, al zou dit bedrag inmiddels zijn opgelopen tot bijna vijf miljoen.
Roda wil hier niet op ingaan.
De club liet vorig jaar een businessplan opstellen door het bedrijf IBC. De conclusie was dat de begroting in het gunstigste geval met een groeimarge van 10 procent per jaar binnen vijf jaar kan groeien tot 18 miljoen.
Dan wordt wel uitgegaan van een huidige inkomstenpost van 12 miljoen, maar die ligt op dit moment in de buurt van de 10 miljoen.
Arie de Zeeuw van de Stuurgroep Topvoetbal Limburg kent het IBC-rapport. „We zijn ervan overtuigd dat de genoemde bedragen niet haalbaar zijn voor een zelfstandig Roda.”
quote:Fortuna heeft geen andere keus
FINANCIËN Geen geld voor nog een seizoen
Het geld is op. Om van Fortuna een gezonde club in de eerste divisie te maken, is 10 miljoen euro nodig, zegt het bestuur. Dat geld is er niet in deWestelijke Mijnstreek en dus rest de trots van Sittard niks anders dan te fuseren met Roda JC.
Met kunst en vliegwerk kan Fortuna dit seizoen uitvoetballen. Externe geldschieters hebben ervoor gezorgd dat lopende verplichtingen tot en met 1 juni betaald worden. Dat lijkt heel wat, maar daarmee is de Sittardse club er nog lang niet.
Er zijn vier crediteuren die samen iets meer dan een miljoen euro tegoed hebben. Met alle schuldeisers zijn afspraken gemaakt om tot een oplossing te komen die voor alle partijen aanvaardbaar is.
Op de eerste plaats is er het achterstallig salaris van oud-speler Joos van Barneveld, die nog 420.000 euro tegoed heeft. Daarnaast zijn daar de Belastingdienst en Fitland –van die laatste partij huurt Fortuna de trainingsaccommodatie- die nog geld krijgen. Met beide partijen is afgesproken om de schulden voorlopig tot 1 juni van dit jaar te parkeren.
De vierde en laatste schuldeiser isWesterhout Groep, de verhuurder van het stadion. Grootste probleem met deWesterhout Groep is dat het bedrijf zelf ook in zwaar financieel weer verkeert. Het zou zo maar kunnen dat de gemaakte afspraken niks meer waard zijn op het moment dat deWesterhout Groep failliet wordt verklaard. Toch is Fortuna nog lang niet gered als de vier schuldeisers worden afbetaald. De club genereert te weinig inkomsten om de kosten te kunnen dekken. Ondanks alle inspanningen van de commerciële afdeling om meer sponsors aan te trekken. Ondanks alle pogingen van het bestuur om in de kosten te snijden.
Het gat tussen inkomsten en uitgaven is simpelweg te groot.
Het is niet voor het eerst dat Fortuna de laatste jaren in de problemen komt. Sinds de degradatie naar de eerste divisie in 2002 heeft de club het financieel moeilijk. Alleen dankzij de financiële steun van de bestuurders Sjra Philippen en Jo Aubelshausen heeft de club het weten uit te zingen. Daar wilde het bestuur dit seizoen vanaf en dus hebben ze in alle openheid een niet-sluitende begroting bij de KNVB ingediend. Die transparantie was vooral bedoeld als een signaal richting achterban dat het zo niet langer kon. Fortuna kon het hoofd niet meer op eigen kracht boven water houden. Als de regio niet wilde dat de club verloren ging, was dit het moment om op te staan. Het leverde niks concreets op, met uitzondering van de stichting Trots op Fortuna (TOF). Supporters, sympathisanten en sponsors hebben inmiddels ruim 260.000 euro in een steunfonds gestoken om de club te redden.
Maar dat is bij lange na niet genoeg om Fortuna van de ondergang te behoeden.
Volgens het bestuur is er een bedrag van 10 miljoen euro nodig om de club op de rails te krijgen. De helft van dat bedrag moet worden ingezet om schulden af te lossen (Philippen en Abelshausen hebben 4 miljoen aan achtergestelde leningen open staan die ooit afgelost moeten worden door Fortuna). De andere helft is het kapitaal dat gebruikt kan worden om de club op te bouwen.
Dan hoeven er trouwens nog geen sportieve wonderen verwacht te worden.Want met de injectie van 10 miljoen euro denkt de club dat Fortuna jaarlijks mee kan strijden in het linkerrijtje. Van de eerste divisie.
Zonder geld houdt de club op te bestaan.Want, zo verzuchtte een bestuurder begin deze week: „Het doet pijn, maar het kan zo niet verder.”
quote:KNVB hoopt op mooi plan in Limburg
„De bond hoopt dat de clubs er - met de steun van spelers, fans en andere betrokkenen - in slagen een mooi plan te maken.” Dat zei directeur betaald voetbal Henk Kesler over de aanstaande fusie tussen Fortuna en Roda. „we hebben het onderzoek naar een mogelijke fusie altijd toegejuicht.”
quote:‘Overlopen’ was geen probleem
CONCURRENTEN Sentiment speelde geen rol bij transfers van Fortuna naar Roda of andersom
Op sportief gebied zijn Fortuna en Roda JC altijd elkaars concurrenten geweest.
Het was niet gebruikelijk om in het Zuid-Limburgse van club te wisselen. Het (transfer)verkeer tussen Sittard/Geleen en Kerkrade is dan ook nooit erg druk geweest.
In de loop der jaren heeft een aantal spelers de kleuren van beide clubs verdedigd. Onder hen drie doelmannen: Jacques Wings, Bram Gildeman en Ruud Hesp. Maar ook veldspelers als Leo Ehlen, Peter van de Ven,Wilbert Suvrijn, René Hofman,Willy Brasse, Hans Zuidersma en Huub Smeets stapten over.
Dat leidde wel eens tot scheve gezichten bij de supporters, maar daar bleef het vervolgens ook bij. „Er was rivaliteit, maar op gezonde basis”, herinnert oud-international Wilbert Suvrijn (46 jaar) zich. Hij stapte na vijf seizoenen Fortuna als echte Zittesje jong over naar Kerkrade. „Natuurlijk maakte wel eens iemand een opmerking, maar dat was niet schokkend”, aldus Suvrijn.
Zelf heeft hij vooraf ook geen minuut stilgestaan bij de sentimenten die leefden tussen Sittard en Kerkrade. „Ik heb alleen gehandeld uit sportief oogpunt. Na vijf jaar Fortuna was ik gewoon toe aan iets anders.
Zelfs geld heeft nauwelijks een rol gespeeld, want financieel was het echt niet zo’n erg grote vooruitgang. Ik vond het verfrissend om te veranderen. Echt, ik heb bij beide clubs een hele leuke tijd gehad.” Suvrijn is momenteel niet meer actief in de voetbalwereld.
Hij besteedt nu veel tijd aan zijn 13-dochter Jade, die als tennisster tot de top van Frankrijk behoort in haar leeftijdscategorie. „Ik heb de berichten uit Sittard en Kerkrade vanaf een afstand gevolgd, kan dus ook niet beoordelen of dat een goede stap is of niet.”
René Hofman, met zijn 47 jaar een tijdgenoot van Suvrijn, maakte de overstap in omgekeerde richting.
Hij ging na tien jaar Roda in 1992 naar Fortuna. „En ondanks dat ik bij Fortuna twee jaar onder contract gestaan heb, ben ik in mijn hart altijd een Roda-speler gebleven.
Mijn overgang had een heel andere reden. Ik wilde een statement maken, ook voor de andere Kerkraadse jongens bij Roda. Het was een principe-kwestie. Als je zag wat mensen als Mario Been verdienden in vergelijking met de spelers uit de eigen streek (Senden, Trost, Hanssen, red.). Dat was gewoon schandalig!”
Last heeft hij er nooit van gehad.
Hofman kon met een gerust hart over de straat. In Sittard, maar ook in Heerlen en Kerkrade. „Wij zijn, als een soort club-iconen, altijd heel geliefd gebleven in Kerkrade.
We konden gewoon niets verkeerd doen in de ogen van de fans. De mensen zijn me altijd als Roda-speler blijven beschouwen. En als die problemen er niet waren geweest, had ik misschien nog wel vijf jaar langer in Kerkrade gespeeld”, aldus de man die nu, als trainer van Almania, weer minstens drie keer in de week richting Sittard rijdt.
Daar, op het veld van de Broeksittardse club, komt hij nog een oud-gediende tegen, die in beide kampen actief is geweest. Leo Ehlen, inmiddels 56 jaar oud, is namelijk kantine-baas bij de Sittardse derdeklasser. De verdediger stapte na een jaar Fortuna over naar de rivaal uit Kerkrade. Sentimenten?
Daar heeft Ehlen in die tijd nooit bij stil gestaan. „Ik was 22 jaar, wilde zo hoog mogelijk spelen. Roda speelde eredivisie, Fortuna niet. Bovendien kon ik er meer verdienen.
Ik heb geen moment hoeven nadenken, ook al was ik geboren en getogen Sittardenaar. De kans deed zich voor en die heb ik gepakt. PSV heeft me in die tijd ook gepolst.
Maar die wilden dat ik in Eindhoven in een pleeggezin zou gaan wonen.
Dat heb ik meteen afgekapt.”
René Hofman zegt wel begrip te kunnen opbrengen voor de fusie vanuit Sittards oogpunt. „De club staat er financieel niet goed voor.
Hoe het met Roda gesteld is, weet ik niet precies. Maar ik hoop wel dat ze dat stadion overeind houden, want het zou toch wel een grote kapitaalvernietiging zijn als ze ergens anders een nieuw stadion gaan bouwen.”
Leo Ehlen ziet geen enkel heil in een FC Limburg. ‘Onzin’ noemt hij het besluit. „Ze gaan in Brabant toch ook niet praten over een FC Brabant. Ik zie er geen enkel voordeel in, snap niet waarom dat nodig is. Ik kom niet meer zo vaak bij Fortuna. Dat stadion is ook niet zo geweldig, een kouwe betonnen bak. Ze hadden beter in de Baandert kunnen blijven. Daar was veel meer sfeer. Nu ligt dat daar in een kale vlakte. Hoe vaak hebben ze niet beloofd dat daar verandering in zou komen, maar er is nog steeds niets gebeurd.” De grote verliezer in de ogen van Ehlen is Fortuna, of beter gezegd de spelers van de club. „Want zegt nu zelf”, redeneert Ehlen, „er loopt in Sittard toch niemand die ze in de eredivisie kunnen gebruiken. Die jongens kunnen de komende maanden alleen nog maar hun stinkende best doen om straks elders onderdak te vinden.” In zijn landcafé in het Duitse Millen -net over de grens bij Sittard- wil de bikkelaar van weleer wel nog even een lans breken voor Joos van Barneveld, die het in Fortuna- kringen verbruid heeft omdat hij eist dat de club aan zijn financiële verplichtingen voldoet. Ehlen: „Grote flauwekul. Dat moeten ze die mannen maar verwijten die destijds het contract hebben aangeboden.
Joos heeft volkomen gelijk, contract is contract. Als clubs van je af willen, proberen ze zelf ook onder contracten uit te komen.”
quote:Roda bekert op 5 maart
KWARTFINALE Tegen FC Volendam
De KNVB heeft het kwartfinaleduel om de beker tussen Roda JC en FC Volendam vastgesteld op donderdag 5 maart. Het duel in Kerkrade begint om 20.00 uur. Op dezelfde dag spelen ook eredivisiekoploper AZ en NAC tegen elkaar in Alkmaar (20.45).
quote:'Spelers transfervrij'
Samensmelting van Roda JC en Fortuna heeft volgens juristen verstrekkende gevolgen
De voorgestelde samensmelting tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan verstrekkende gevolgen hebben voor de huidige spelersgroepen van deze clubs, betogen advocaat en gelicentieerd spelersmakelaar Frans de Weger en zijn medewerker Thijs Kroese.
Een fusie, waarbij in dit geval volgens hen een nieuwe club ontstaat, wordt volgens het tweetal in de wet een 'overgang van onderneming' genoemd. "Concreet betekent dit dat voetballers van - laten we voor het gemak zeggen - 'FC Limburg' niet langer gebonden zijn aan hun spelerscontracten en in principe een transfervrije status hebben." Het gevolg is, zo menen De Weger en Kroese, dat bepalende spelers met langlopende contracten, zoals bijvoorbeeld Marcel Meeuwis, Davy de Fauw en Anouar Hadouir komende zomer voor niks Limburg kunnen uitwandelen.
Voor Meeuwis is dat goed nieuws. De middenvelder wilde, nadat hij vorig jaar in aanvaring kwam met de toenmalige trainer Raymond Atteveld al weg bij Roda JC, maar zag een transfer naar FC Groningen vanwege de hoog verlangde transfersom afketsen. De afgelopen maanden werd hij in verband gebracht met PSV, maar serieus werd de Eindhovense interesse door het aanblijven van Edison Mendez nooit.
Bron: De Telegraaf
Daarom gaan ze Fortuna gewoon de nek omdraaien en Roda een tic geven. Probleem opgelost. Tevens aantrekkelijker met schuldsanering.quote:
Daar zullen ze inderdaad ongetwijfeld een constructie op verzinnen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 08:48 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Daarom gaan ze Fortuna gewoon de nek omdraaien en Roda een tic geven. Probleem opgelost. Tevens aantrekkelijker met schuldsanering.
idd precies. Het slaat als je er even over nadenkt HE-LE-MAAL nergens op. Wat ze willen veranderen is de naam, t shirt, de kleuren, de ziel van een club en de supporters, en waarvoor? Voor een luchtkasteel waarin ieder voetbalmens weinig vertrouwen in heeft. Roda heeft niets aan fortuna, laat ze gewoon de pijp uitgaan en een jaartje wachten op sponsoren van die kant, dan komen die vanzelf wel als ze echt de behoefte hebben om in een club te investeren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 18:41 schreef Staanplaats het volgende:
Nieuwe sponsorsquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:51 schreef Grimm het volgende:
Ik snap het belang voor Roda niet? wat worden zij er beter van als Fortuna bij hen intrekt?
Dat valt op het moment ook wel mee. Wel zijn er blijkbaar bedrijven die wel willen gaan investeren op termijn.quote:
helemaal niks. Maar dan heeft de provincie hun clubje en kunnen ze wel opeens geld investeren, terwijl dat nu net zo goed kan, maar niet doen uit sympathie ofzo voor die andere clubsquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:51 schreef Grimm het volgende:
Ik snap het belang voor Roda niet? wat worden zij er beter van als Fortuna bij hen intrekt?
Die zijn nog niet eens concreet, en die zien niks in iets waarvan ze niet weten of het goed gaat lopen.quote:
22kmquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:17 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe ver liggen de stadions uit elkaar eigenlijk? Ben te lui om het op te zoeken.
25 km, dik kwartier rijden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:17 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe ver liggen de stadions uit elkaar eigenlijk? Ben te lui om het op te zoeken.
als al die mensen nu ook eens wat gaan DOEN ipv wat te janken op een prikbord, als er iets moet gebeuren dan komt iedereen de tijd/dag/weer toch opeens niet zo goed uit gvdquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
dat gaat niet gebeuren, de heren van de stuurgroep willen een nieuw PRODUCT om te kunnen verkopen met een nieuw fris en fruitig heerenveen/thialf/oranje/hoempapa imago.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
quote:[quote]1+1=2. Met die rekensom komt de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg tot de conclusie dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om tot een sterke Limburgse subtopper in de eredivisie te komen. De rekensom van fusies in het betaalde voetbal tot dusver heeft een andere uitkomst: 1+1=¾. Hoe vaak zijn bijvoorbeeld ADO Den Haag en FC Utrecht als fusieclubs niet gered met zakken gemeenschapsgeld? De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is slechts een excuus om op korte termijn een zak met overheidsgeld binnen te slepen.
Zowel Roda JC als Fortuna Sittard stevent af op een fiks tekort en heeft per direct een nijpend liquiditeitsprobleem. Met de huidige economische crisis zou zo'n aanbeveling natuurlijk altijd moeten luiden: vijf jaar in de ijskast met die fusie. Maatschappelijk is er bij het bedrijfsleven natuurlijk geen enkel draagvlak om miljoenen vrij te maken voor een dergelijke fusie. Medio december liet de Limburgse multinational DSM weten 1000 banen te schrappen. Uit die hoek hoeft heus geen extra financiële injectie verwacht te worden richting FC Limburg.
Het extraatje moet dus komen van de gemeentes en de provincie, de provincie Limburg, niet toevallig één van de initiatiefnemers voor de Stuurgroep Topvoetbal Limburg. In de rapportage van de stuurgroep - onder meer met voetbaltrainer Sef Vergoossen, bedrijvendokter Peter Vogelzang en marketinggoeroe Frank Van den Wall Bake - wordt voornamelijk uitgegaan van de aanname: een fusie levert een groter verzorgingsgebied met meer potentieel en mogelijkheden tot groei op.
Op papier geen speld tussen te krijgen, maar in de praktijk een dooddoener vanjewelste. Alle garanties voor bovenstaand scenario ontbreken en achteraf zal de achtergrond om te fuseren (Limburgse topclub) niet meer dan een luchtkasteel zijn. Structureel zal de fusieclub los van de heersende emoties bij de huidige Roda JC- en Fortuna Sittard-aanhangers te weinig extra fans naar FC Limburg lokken en te weinig extra inkomsten uit het bedrijfsleven opleveren.
Het bewijs van die stelling is de afgelopen jaren in Kerkrade geleverd, waar suikeroom Nol Hendriks zijn club Roda JC jaren in zijn eentje op subtopniveau hield zonder dat het veel extra geldschieters en supporters opleverde. Zelfs niet na de verhuizing naar het prachtige Parkstad Limburg Stadion.
FC Limburg is daarom voorbestemd een politiek speeltje voor Limburgse politici te worden. Eén troost: politici zullen de club nooit de nek omdraaien want daarmee zouden ze hun eigen lot op het warme politieke pluche bezegelen. En ze hoeven daarvoor niet zelf de buidel te trekken, maar laten er gewoon de Limburgse gemeenschap voor opdraaien.
bron: telegraaf
Niets fusie: Hostile takeoverquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
Bezoekersaantal gisteren was anders gemiddeld, vond ik toch erg opmerkelijk.. dat het vandaag lager uitvalt door de andere hoofdpagina is wel te begrijpen aangezien niet iedereen snapt dat je alsnog gewoon op de site kunt komenquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
Behoorlijk ja. Was ook al tegen Heerenveen zo. Harm heeft af en toe wat onlogische wissels in onze ogen, maar ik vind het spel wel beter geworden om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Roda staat wel goed te ballen daar in alkmaar...
Moet ook wel, anders komt de fusie in jevaar auwwieë...quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Roda staat wel goed te ballen daar in alkmaar...
als de stichting akkoord gaat met het opheffen van rjc dan ga ik juichen voor de tegenpartij, dan kunnen ze van mij betreft per direct de tering krijgen. Juichen? No way!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.
Respect voor de fans die nu in Alkmaar op de tribune zitten![]()
zo denk ik er nu ook over. De club kan op dit moment op de stichting na geen steun meer van mij verwachten. Het team zal ik blijven supporten tot de laatst gespeelde wedstrijd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.
Respect voor de fans die nu in Alkmaar op de tribune zitten![]()
Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:
Goed ballen of niet, op naar een nederlaag.
Beter degraderen dan fuseren!
Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef LeonH het volgende:
De Wree er in. Kijken hoe hij zich houdt
16. Roda JC 21 18quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:
Goed ballen of niet, op naar een nederlaag.
Beter degraderen dan fuseren!
hadden we die maar om in te brengen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:01 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?
het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaakquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
hadden we die maar om in te brengen.
op naar zaterdag, na vandaag heb ik er weer vertrouwen in.
Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:35 schreef LeonH het volgende:
hoerestrontklote Bodor die zijn speler weer langs laat gaan.... Ook al na 10 seconden dat ie er in stond dat Swerts makkelijk langs 'm kan...
ik vind het nu een beetje kansloos om het team in de steek te laten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:06 schreef planethugo het volgende:
[..]
het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaak
Klopt dat Kah ook niet goed zat, en EH gewoon een klasse spits is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.
Simpel op kwaliteit verloren....
Dat zou inderdaad hilarisch zijn, maar zover komt het niet, Roda heeft een relatief licht programma voor de boeg. Van de top 5 heeft Roda er al drie twee keer getroffen en de meeste concurrenten onderin komen nog naar Kerkrade. Normaalgesproken zal Roda zich dan ook veilig spelen, maar dat is verder niet heel erg relevant op dit moment.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef iehlaak het volgende:
Wat als we nu in de nacompetitie tegen Fortuna moeten....dat zou pas vreemde situaties geven.
Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.
En Parkstad is machtig genoeg om een eigen club te verdienen, die hoeven helemaal niets te delen met Sittard.
Wacht gewoon tot Fortuna en-of MVV failliet gaan, die clubs gaan al jaren slecht. Als we daarvan af zijn komen die sponsoren wel naar Roda op lange termijn.
Die nieuwe club zal nooit vergelijkbaar zijn met een Roda of een Fortuna. Het zal minimaal 1 generatie kosten voordat de nieuwe club niet meer als nepclub gezien wordt.
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.quote:Ik denk dat Aachen een mooi nieuw gevuld stadion mag verwachten volgend seizoen. Ik denk dat de oud rjs fans eerder daarnaartoe zullen willen dan naar een FCL.
Precies!quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.
Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
Na carnaval?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef Ixnay het volgende:
En Roda speelt in de 2e seizoenshelft vaak sterker.
Na tig NIKSzeggende reacties van jou ben ik het beu: krijg de kanker!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:09 schreef blonchi het volgende:
[..]
Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.
Geloof in jezelf, dan gaat het helemaal goed komen met je
Exact, het tuig heeft jaren in de riolen zitten wachten en grijpt nu zijn kans. Het domme volk gelooft hen en loopt blind achter de rattenvanger met zijn fluit de afgrond in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef LeonH het volgende:
[..]
Precies!
Er is een paar jaar niks aan de hand geweest, mede doordat Roda gewoon altijd netjes in het linkerrijtje eindigde. Meen me te herinneren het slechte seizoen waarin we nog tegen Milan speelde dat er ook weer zo'n ophef was over een fusie. Was in ieder geval rond die tijd.
Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.
Ik denk dat Fortuna niks toevoegt aan Roda. Hooguit iets qua jeugopleiding.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.
Dat is ook zo'n cliche dat nergens op berust.quote:
Nee, je maakt een keus. Dan zou je pas echt een club maken die wekelijks 40.000 tot 50.000 mensen zou kunnen trekken, nu krijg je er amper achterban bij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.![]()
Met fuseren met AA is flauwekul, speelt je dan in de Eredivisie en de Bundesliga?
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef RD4 het volgende:
[..]
Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.
Wat heeft jou er eigenlijk toe gebracht om je club te verloochenen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken.Van wie heb je gehoord dat dat stoer is?
Klopt. Bovendien :Twee keer winnen en je staat bovenaan het rechterrijtje.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad hilarisch zijn, maar zover komt het niet, Roda heeft een relatief licht programma voor de boeg. Van de top 5 heeft Roda er al drie twee keer getroffen en de meeste concurrenten onderin komen nog naar Kerkrade. Normaalgesproken zal Roda zich dan ook veilig spelen, maar dat is verder niet heel erg relevant op dit moment.
die jeugdopleiding war einmal. Is niet meer wat het geweest is. Als je vroeger daarvoor geselecteerd werd was dat heel wat! Weet het nog goed met een klasgenootje van me op de basisschool. Die mocht toen een paar keer gaan trainen daar, maar heeft het helaas niet gered.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuna niks toevoegt aan Roda. Hooguit iets qua jeugopleiding.
Eredivisie-live werkte niet goed. Ik weet niet of iemand van Roda dat gesaboteerd heeft.quote:
Het heft enige blokkades om veel geld van sponsoren te krijgen op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik denk dat Fortuna niks toevoegt aan Roda. Hooguit iets qua jeugopleiding.
Vind je een begroting van 15.000.000 veel geld? En welke sponsoren zijn er dan in Limburg? DSM, dat net 1.000 mensen moet gaan ontslaan? En verder?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:25 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Het heft enige blokkades om veel geld van sponsoren te krijgen op.
Denk je dat Duitsers naar Roda/Aachen tegen Volendam komen kijken? En Roda/Aachen tegen KFC Uerdingen interesseert me ook geen hol.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, je maakt een keus. Dan zou je pas echt een club maken die wekelijks 40.000 tot 50.000 mensen zou kunnen trekken, nu krijg je er amper achterban bij.
Koekenbakker, de vriendschapsband tussen Roda en Aken bestaat dit jaar 20 jaar. Als Roda speelt ben ik bij Roda en daar kan Aken niks aan veranderen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken.Van wie heb je gehoord dat dat stoer is?
Nee, maar Roda/Aachen-Bayern wel en die club zou de potentie hebben om een subtopper in de Bundesliga te worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Denk je dat Duitsers naar Roda/Aachen tegen Volendam komen kijken? En Roda/Aachen tegen KFC Uerdingen interesseert me ook geen hol.
De gemeentequote:Op woensdag 4 februari 2009 22:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Vind je een begroting van 15.000.000 veel geld? En welke sponsoren zijn er dan in Limburg? DSM, dat net 1.000 mensen moet gaan ontslaan? En verder?
Verstand, lieverd. Ik weet dat degraderen een faillissement betekent. En dat de kans dat Roda degradeert de komende jaren groeit. Als die eikels nu Nolchen niet eruit geschopt hadden, dan hadden we dit probleem niet gehad.....Uiteraard zie ik het liefste Roda goed spelen in de eredivisie, een takeover van Fortuna is een goede tweede.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wat heeft jou er eigenlijk toe gebracht om je club te verloochenen?
Mag tien jaar ook? Overigens zie ik Roda liever veranderen dan verdwijnen. En dat is wat er nu gebeurt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:24 schreef Ixnay het volgende:
Zelf ben ik niet zo iemand die naar iedere thuiswedstrijd gaat zeg ik eerlijk.
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen die 20 jaar of langer bijna alle wedstrijden op Kaalhei en PLS gezien hebben behoorlijk emotioneel zullen worden als je zoiets in 1 keer afgepakt wordt, want dat is het.
Ik denk dat het 90% Roda en 0% Fortuna wordt.quote:Die nieuwe club is gevoelsmatig 0% Roda en 0% Fortuna, ongeacht hoe je het bekijkt.
Een zelfstandig Roda kan overleven in de Eredivisie, dat doen we al 36 jaar en er is geen enekel aanleiding om te veronderstellen dat dit op korte termijn zal veranderen. Goed, we draaien een slecht seizoen, maar dat overkomt iedere club weleens, meer is er niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Verstand, lieverd. Ik weet dat degraderen een faillissement betekent. En dat de kans dat Roda degradeert de komende jaren groeit. Als die eikels nu Nolchen niet eruit geschopt hadden, dan hadden we dit probleem niet gehad.....Uiteraard zie ik het liefste Roda goed spelen in de eredivisie, een takeover van Fortuna is een goede tweede.
Het is maar zeer de vraag of dat mag. Een gemeente mag niet zomaar een bedrijf steunen, dan krijgen ze de Europese Commissie achter zich aan. En reken er maar op dat deze zaak daar aangekaart wordt, als het moet doe ik het zelf.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:29 schreef gers het volgende:
[..]
De gemeente![]()
die gaat dus flink wat geld weggooien
2 man zijn absoluut tegen, 3 twijfelen en 1 is absoluut voor....quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:37 schreef gers het volgende:
Hoe staat de stichting eigenlijk tegenover de fusie ?
goeie vraag, daar wachten we nu dus nog op op definitief standpunt, maar vertrouwen heb ik er niet meer in, zullen wel allang omgekocjht zijn sommige van die gasten met een "roda hart"quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:37 schreef gers het volgende:
Hoe staat de stichting eigenlijk tegenover de fusie ?
Er zijn talloze wegen om geld bij een voetbalclub te krijgen, geen probleem.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is maar zeer de vraag of dat mag. Een gemeente mag niet zomaar een bedrijf steunen, dan krijgen ze de Europese Commissie achter zich aan. En reken er maar op dat deze zaak daar aangekaart wordt, als het moet doe ik het zelf.
We dalen gestaag op de lijst met begrotingen. Nu is Roda altijd een overachiever geweest op dit terrein, maar je geld bepaalt voor >90% je plaats op de ranglijst. De kans dat dit Roda de komende jaren degradeert is daarom levensgroot. (Als het dit jaar al niet gebeurt)quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Een zelfstandig Roda kan overleven in de Eredivisie, dat doen we al 36 jaar en er is geen enekel aanleiding om te veronderstellen dat dit op korte termijn zal veranderen. Goed, we draaien een slecht seizoen, maar dat overkomt iedere club weleens, meer is er niet.
Flauwekul.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:59 schreef NoMercy285 het volgende:
zeg iehlaak, ik vraag me af wanneer je eens door gaat hebben dat er niks overgenomen wordt... er komt een NIEUWE club IN PLAATS VAN Roda en Fortuna. Geen idee of dit "uberhaupt enige invloed op je mening heeft? Club blijft komende jaren in het PLS, maar zal hier over 10 jaar zeker niet meer zitten... en dát is het enige greintje Roda wat in de fusieclub komt te zitten..
Wat bedoel je met herkenbaar? Gaan ze anders spelen, krijg je andere spelers, is het geen limburgse ploeg meer?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:33 schreef DarkShine het volgende:
Meen je nu werkelijk dat er nog iets herkenbaars van Roda en/of Fortuna inzit volgend seizoen? Word tijd dat jij, net als Frissen, van je wolk afdondert.
Je hebt als club:quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:33 schreef DarkShine het volgende:
Meen je nu werkelijk dat er nog iets herkenbaars van Roda en/of Fortuna inzit volgend seizoen? Word tijd dat jij, net als Frissen, van je wolk afdondert.
Mensen moeten niet zo bang zijn voor een faillisement. Wat gebeurt er: de club wordt gesaneerd. Alles wat overbodig is wordt gestript (Van Geel bijvoorbeeld). Salarissen worden opnieuw berekent en in het ergste geval verhuizen we terug naar Kaalheide. Als de KNVB lullig wilt doen zetten ze ons terug naar de eerste divisie. En dan beginnen we gewoon weer opnieuw. Lijkt me eigenlijk een heel goed plan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:38 schreef iehlaak het volgende:
Weet je wie de club verloochenen?De mensen die Roda liever laten degraderen, dan iets veranderen. Degraderen betekent een faillissement en dat betekent bij de amateurs overnieuw beginnen. En de trouwe supporters die nu zeggen dan te gaan kijken, die zie je niet meer. Die eikels die –als Roda een letter aan haar naam verandert- meteen verkassen naar Aachen of Mechelen. Stop die vriendschapsband maar in je hol Die gasten die altijd lopen te zeiken als een kaartje voor de beker ¤7,50 kost in plaats van ¤5,00
de uitstraling wordt gewoon compleet anders. Niks koempels meer, niks vechtsvoetbal. Niks vanuit een verdedigende stijl naar voren voetballen. Niks clubs van de werkende arbeider.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:41 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat bedoel je met herkenbaar? Gaan ze anders spelen, krijg je andere spelers, is het geen limburgse ploeg meer?
Ach dat is toch al lang bekonkeld. MVV wordt er even hard "buiten" gehouden als dat Roda en Fortuna de afgelopen jaren niets wisten van een fusie. MVV komt er over twee jaar bij. Over vier jaar gaan ze bekijken waar het nieuwe stadion komt. Tot dan wordt er geschermd met Brunssum. Er ontstaat twijfel men laat een stuurgroep de beste locatie onderzoeken en men komt tot de conclusie dat Maastricht het grootste en meest interessante verzorgingsgebied heeft. Bovendien krijg je een stadion van 20.000 man best in Maastricht gevuld, als de club eredivisie speeltquote:Op donderdag 5 februari 2009 09:54 schreef DarkShine het volgende:
Als MVV niet meedoet zorgt de provincie wel dat die club kapot gaat...!
Ik zag er een 10tal op tv.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:35 schreef MaxPower het volgende:
Waren er nog supporters mee?
zoiets zal t wel gaan worden ja. die term verzorgingsgebied kan ik trouwens niet meer horenquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:03 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ach dat is toch al lang bekonkeld. MVV wordt er even hard "buiten" gehouden als dat Roda en Fortuna de afgelopen jaren niets wisten van een fusie. MVV komt er over twee jaar bij. Over vier jaar gaan ze bekijken waar het nieuwe stadion komt. Tot dan wordt er geschermd met Brunssum. Er ontstaat twijfel men laat een stuurgroep de beste locatie onderzoeken en men komt tot de conclusie dat Maastricht het grootste en meest interessante verzorgingsgebied heeft. Bovendien krijg je een stadion van 20.000 man best in Maastricht gevuld, als de club eredivisie speelt
dit is onzin eerste klas!quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:17 schreef DarkShine het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)terbij__.html?p=14,1
als je vertrouwen in die stuurgroep hebt dat ze roda beter willen maken dan heb je het toch echt mis.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:45 schreef iehlaak het volgende:
Ik ben positiever gestemd over de uitkomst van het proces en kan ook leven met een kleine aanpassing. Wat het wordt, de tijd zal het leren. En als de uitkomst me niet bevalt, dan probeer ik zo veel mogelijk bij te springen in het oprichten van een nieuwe club. Misschien moeten wij dit als supporters van Roda deze optie maar eens serieus gaan verkennen: Roda JC op Kaalhei, te beginnen bij de amateurs. Het kan in ieder geval geen kwaad om dit als dreigement te gebruiken naar de lieden die een nieuwe club gaan maken. Is uiteraard hun ultieme nachtmerrie: Proberen ze van twee clubs één club te maken, hebben ze er uiteindelijk drie.![]()
Kaalheide krijg je dan idd nooit mee. fat houdt FuCk Limburg wel tegen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:45 schreef iehlaak het volgende:
Ik ben positiever gestemd over de uitkomst van het proces en kan ook leven met een kleine aanpassing. Wat het wordt, de tijd zal het leren. En als de uitkomst me niet bevalt, dan probeer ik zo veel mogelijk bij te springen in het oprichten van een nieuwe club. Misschien moeten wij dit als supporters van Roda deze optie maar eens serieus gaan verkennen: Roda JC op Kaalhei, te beginnen bij de amateurs. Het kan in ieder geval geen kwaad om dit als dreigement te gebruiken naar de lieden die een nieuwe club gaan maken. Is uiteraard hun ultieme nachtmerrie: Proberen ze van twee clubs één club te maken, hebben ze er uiteindelijk drie.![]()
In Zuid-Limburg wonen 900.000 mensen op een zakdoek, dat is waar. Maar Maastricht ligt erg uit de slag en is alleen interessant voor Maastricht en de weinige dorpen eromheen. Alhoewel het ook weer geen onoverbrugbare afstand is, is de rit over de autoweg van Heerlen naar Maastricht ook weer niet niets.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:03 schreef Zemi77 het volgende:
Bovendien krijg je een stadion van 20.000 man best in Maastricht gevuld, als de club eredivisie speelt
Of FC Limburg je tegen kan houden om op Kaalheide te spelen weet ik nog niet zo 1-2-3.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:59 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Kaalheide krijg je dan idd nooit mee. fat houdt FuCk Limburg wel tegen.
Aanvragen voor nieuwe voetbalteams moeten voor 1 augustis zijn ingediend. Ook moet er een vereniging opgezet worden.
Vertel mij wat, rij dagelijks op/neer voor het werk van Heerlen naar Maastricht (ja ik werk in dat gehucht aan de Maas).quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Perico het volgende:
[..]
<break>is de rit over de autoweg van Heerlen naar Maastricht ook weer niet niets.
Zuid-Limburg herbergt zo'n 600.000-650.000 inwoners.. de andere 500.000 wonen midden of noord..quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:09 schreef Perico het volgende:
[..]
In Zuid-Limburg wonen 900.000 mensen op een zakdoek, dat is waar.
Lijkt mij een uitstekend instrument om druk mee te zetten. Als Roda verdwijnt, dan beginnen we zelf een Roda. Paar sponsoren zoeken lijkt me geen probleem, supporters willen ook wel. Kunnen de bobo's kiezen of delen:quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:20 schreef DarkShine het volgende:
Of FC Limburg je tegen kan houden om op Kaalheide te spelen weet ik nog niet zo 1-2-3.
Roda JC huurt Kaalheide van de gemeente. Als de gemeente echt zo'n Roda minded hart heeft zal er toch best iets te regelen zijn als je als Roda JC supporters zelf een club wilt oprichten, met eventueel als doel hoofdklasse, om gebruik te maken van Kaalheide!
Kan je lekker naar us mvv'ke gaan kijken als Roda ermee kapt.quote:Vertel mij wat, rij dagelijks op/neer voor het werk van Heerlen naar Maastricht (ja ik werk in dat gehucht aan de Maas).
Compenseer dit voor vergrijzing en relatief sterk uiteenlopende culturen tussen de steden....quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:13 schreef NoMercy285 het volgende:
[..]
Zuid-Limburg herbergt zo'n 600.000-650.000 inwoners.. de andere 500.000 wonen midden of noord..
Ja, dat is helemaal correct zie ik nu -- 278.000 in Noord Limburg, 233.000 Midden-Limburg, en 650.000 in het zuiden. Hoe zit het eigenlijk met de Midden-Limburg bewoners, pendelen die tussen de 4 clubs?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:13 schreef NoMercy285 het volgende:
Zuid-Limburg herbergt zo'n 600.000-650.000 inwoners.. de andere 500.000 wonen midden of noord..
dacht dat ooit eens gebleken was dat die kantoorstichting ook voor was maar blijkbaar zijn ze terug t krabbelenquote:Op korte termijn geen besluit fusie Roda en Fortuna
Er komt op korte termijn geen besluit over een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard. Dat is de uitkomst van overleg tussen de Stichting Administratiekantoor en de Stichting Roda JC. Beide stichtingen moeten een fusie goedkeuren.
De Stichting Administratiekantoor vertegenwoordigt de aandeelhouders van Roda JC. De stichting heeft de plannen en cijfers ingezien, maar neemt nog geen beslissing. 'Dat doen we pas als er een uitgewerkt formeel fusiebesluit ligt. Dan pas kunnen wij ja of nee zeggen', verklaarde voorzitter Prieckaerts tegenover L1.
Dat betekent dat ook de Stichting Roda JC, die de clubcultuur bewaakt, nog geen beslissing hoeft te nemen. Die stichting mag pas oordelen over een mogelijke fusie ná de Stichting Administratiekantoor.
Bron: L1
quote:Begroting fusieclub: 15 tot 20 miljoen euro
De begroting van de eventueel op te richten fusieclub zou in het eerste seizoen zo'n 15 miljoen euro moeten bedragen. Daarna moet de begroting uitgroeien tot zo'n 20 miljoen euro. Roda brengt 10,5 miljoen euro in. Fortuna Sittard is goed voor 1,5 miloen euro.
De overige 3 miljoen euro worden in het eerste jaar extra opgebracht door het bedrijfsleven en overheid. Gouverneur Frissen zei eerder een 'Heerenveen van het Zuiden' te willen starten. Met de 15 miljoen in het eerste jaar is dat ideaal nog ver weg. Met dat begrotingsbedrag eindigt de fusieclub qua budget in de middenmoot van de eredivisie.
Tja, het is natuurlijk ook absurd om eerst te fuseren en dan pas aan een beleidsplan te gaan werken. Het lijkt er steeds meer op dat degraderen voor Roda het beste is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:50 schreef planethugo het volgende:
en weer een nieuwe wending in t verhaal:
[..]
dacht dat ooit eens gebleken was dat die kantoorstichting ook voor was maar blijkbaar zijn ze terug t krabbelen
zou t misschien hiermee te maken hebben?
[..]
Juist ja. of nee bedoel ik.quote:Op donderdag 5 februari 2009 20:29 schreef planethugo het volgende:
het maakt allemaal maar weereens duidelijk dat er van echte plannen geen enkele sprake is maar alles slechts op aannames en gissingen gedaan worden. Hier kan ieder weldenkend mens toch niet akkoord mee gaan? Zelfs fusie voorstanders niet
en met 15-20 miljoen ben je gewoon geen toekomstige vaste subtopper hoor, clubs als h'veen, twente, groningen etc liggen nu al een 4 straatlengtes voorquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:16 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Juist ja. of nee bedoel ik.![]()
Allemaal gebaseerd op verwachtingen en dat met een nog aan de gang zijn de kredietcrisis, men gaat gewoon weer de fout in ongelofelijk. De begroting moet doorgroeien naar 20 milj. ja ja dat zijn leuke teksten maar is allemaal speculeren.
Zo is het!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:41 schreef TheYoung1 het volgende:
Ondertussen vraag ik me wel af, hoevol de west-tribune morgen gaat zijn...
En hopelijk gebeuren er geen nare dingen. Al die geruchten over rellen, ze breken het stadion af, laat vrouw en kinderen thuis.
Met vandalisme en agressie bereik je niets. Laten we het vreedzaam houden!! En spelen om te degraderen zodat een fusie niet door zou gaan?!No way!!! Voor de volle winst blijven gaan, iedere volgende wedstrijd. Als we gaan, gaan we wel met ere.
Forza Roda!!
ThnQquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:44 schreef LeonH het volgende:
[..]
Zo is het!![]()
Weet niet of ik er morgenavond ben trouwens... Ben wat grieperig, maar hoop dat het morgen weer wat verder weg is
Daar heb ik het niet eens over, en dat boeit mij ook niet want Roda moet gewoon blijven bestaan. De rest interesseert mij niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:30 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
en met 15-20 miljoen ben je gewoon geen toekomstige vaste subtopper hoor, clubs als h'veen, twente, groningen etc liggen nu al een 4 straatlengtes voor
Laat er inderdaad een positieve sfeer zijn richting ons Roda. Met spandoeken en protest teksten richting de beleidsbepalende.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:41 schreef TheYoung1 het volgende:
En hopelijk gebeuren er geen nare dingen. Al die geruchten over rellen, ze breken het stadion af, laat vrouw en kinderen thuis.
Met vandalisme en agressie bereik je niets. Laten we het vreedzaam houden!! En spelen om te degraderen zodat een fusie niet door zou gaan?!No way!!! Voor de volle winst blijven gaan, iedere volgende wedstrijd. Als we gaan, gaan we wel met ere.
Forza Roda!!
nee mij ook niet, gaf het alleen even aanquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:56 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet eens over, en dat boeit mij ook niet want Roda moet gewoon blijven bestaan. De rest interesseert mij niet.
geen idee, ben zelf ook benieuwd of er wat gaat gebeuren ik neem aan wel wat spreekkoren aan al die achterlijke geldwolvenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:54 schreef iehlaak het volgende:
Gebeurt er vanavond nog wat bijzonders. Zo maar eens langzaam klaar maken om naar het zuiden te rijden.
volgens mij is alles al lang rond maar willen ze het gewoon zo lang mogelijk rekken om er voor te zeggen dat er zo goed als geen acties meer kunnen plaatsvinden in de resterende 1 a 2 wedstrijdenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:00 schreef ZoneKill het volgende:
[..]
En de TT moet eens heel snel aangepast worden want zo ver is het nog lang niet.
geloof mij nou maar... er is nog helemaal niks rond!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:03 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
volgens mij is alles al lang rond maar willen ze het gewoon zo lang mogelijk rekken om er voor te zeggen dat er zo goed als geen acties meer kunnen plaatsvinden in de resterende 1 a 2 wedstrijden
Hoe jij het nu zegt, dat is hun bedoeling geweest. Gewoon roepen dat het door gaat en iedereen gaat het meteen voor waarheid aannemen en dus met de fusie mee, omdat het het toch al een 'feit' is.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:03 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
volgens mij is alles al lang rond maar willen ze het gewoon zo lang mogelijk rekken om er voor te zeggen dat er zo goed als geen acties meer kunnen plaatsvinden in de resterende 1 a 2 wedstrijden
dus jij kan t nog opbrengen om, als alles echt rond is, nog vrolijk een paar wedstrijden lekker gezellig te gaan klappen. Knapquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:41 schreef TheYoung1 het volgende:
Forza Roda!!
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:02 schreef planethugo het volgende:
[..]
dus jij kan t nog opbrengen om, als alles echt rond is, nog vrolijk een paar wedstrijden lekker gezellig te gaan klappen. Knap
ik kots er iig van!
Als alles er echt doorheen gedrukt wordt dan is het voor mij abrubt over. Dan ga ik juichen voor de tegenstander met als doel dat het gedrocht mag beginnen in de eerste divisie, zoals het hoort met nieuwe clubs. Gunnen doe ik die club helemaal niets behalve een totale flop.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:36 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Zolang er niets rond is, blijf ik de Roda-selectie gewoon supporteren hoor. Uiteraard kots ik ook van de gang van zaken, maar zolang Roda nog Roda is, blijf ik hopen!
Als de kogel straks eenmaal door de kerk is, en de fusie zou daadwerkelijk doorgaan, heb ik mn laatste wedstrijd nog snel genoeg gehad
Komt ook nog eens bij, zou dit het laatste seizoen als Roda zijn, hoop ik dat we eindigen met een betere klassering dan dat we nu staan. Beetje eergevoel heb ik toch nog wel.
Ik hoop iig op een mooie wedstrijd en 3 punten voor ons vanavond
Dan vraag je zelf het volgende eens af; wat zou jij doen als het bedrijf waar je nu werkt gaat fuseren met een concurent?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:10 schreef planethugo het volgende:
achter de spelers blijven staan, dat zijn dezelfde spelers die volgend seizoen doodleuk dat nieuwe shirt aan gaan doen. Geen idee wat je er nog aan hebt om die dan te steunen. Ze zullen er ook vast geen minuut minder door slapen of ze gesteund worden ofniet
Nou, als ik weer de amateurs zou gaan volgen zou ik wel erg diep zakken.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:17 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Mij gaat het eigenlijk puur om de identiteit van de club Roda. Als die verdwijnt, verdwijn ik ook. Ik kijk vanaf mn balkon op het hoofdveld van Bekkerveld...
Dan doe je de andere toch te kort of uhh te veel eer aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:04 schreef LeonH het volgende:
16 uitwedstrijden niet gewonnen en ja hoor... tegen wie winnen ze: uiteraard weer Roda.
Schijnt meestal zo te zijn, dat de ploegen die in een bepaald dipje zitten het tegen Roda er wel weer uit kunnen voetballen. Wat een wanprestatie weer...
En Addo mag van mij een stempel op de reet krijgen en teruggestuurd worden naar die lampjes! 2 van de 3 laatste nederlagen mag je toch wel op zijn naam schrijven...
Ik vind Addo best aardig spelen. Alleen maakt hij tegen Heerenveen (polletje) en tegen Sparta (eerste gele kaart) cruciale fouten. Dan zie ik nog liever de vaste Kahdootjes.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:04 schreef LeonH het volgende:
En Addo mag van mij een stempel op de reet krijgen en teruggestuurd worden naar die lampjes! 2 van de 3 laatste nederlagen mag je toch wel op zijn naam schrijven...
Hier kom ik echt niet bij... Hou me toch vaak de kop vast bij 'm. Laat staan wanneer hij gaat passen. Hij maakte die 2e overtreding doordat hij verkeerd stond opgesteld en hij de speler kwijt was. Belandde niet voor niets de eerste huurperiode ook al na een paar wedstrijden op de bank. Zou me niks verwonderen als dit nu ook hopelijk gaat gebeuren.quote:Op zondag 8 februari 2009 15:01 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik vind Addo best aardig spelen. Alleen maakt hij tegen Heerenveen (polletje) en tegen Sparta (eerste gele kaart) cruciale fouten. Dan zie ik nog liever de vaste Kahdootjes.
Lees mijn post nog eens.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:20 schreef LeonH het volgende:
[..]
Hier kom ik echt niet bij... Hou me toch vaak de kop vast bij 'm. Laat staan wanneer hij gaat passen. Hij maakte die 2e overtreding doordat hij verkeerd stond opgesteld en hij de speler kwijt was. Belandde niet voor niets de eerste huurperiode ook al na een paar wedstrijden op de bank. Zou me niks verwonderen als dit nu ook hopelijk gaat gebeuren.
En polletje bij Heerenveen of niet. Hij wilde de bal stoppen met de onderkant van zijn voet.Mij is altijd bijgebracht, in vroegere tijden toen ik nog voetbalde, dat je dat ding altijd met je binnenkant moet proberen te stoppen wanneer mogelijk.
Geef mij maar Kah bij gebrek aan beter, ondanks die fout bij AZ (wat imho ook begon bij Bodor)
Centraal achterin. We hebben een stuk of vier verdedigende middenvelders, dus daar is hij niet zo nodig.quote:Op zondag 8 februari 2009 17:12 schreef Waris7 het volgende:
Staat Addo bij Roda JC centrale verdediger of verdedigende middenvelder?
Same here, stond er totaal ongeïnteresseerd naar te kijken. Had voor het eerst sinds zeer lange tijd ook eens niks geel/zwarts bij me.quote:Op maandag 9 februari 2009 13:09 schreef planethugo het volgende:
heb nog nooit zo met een 'boeie' gevoel naar de wedstrijd staan kijken. De grafstemming zat er bij mij ook de hele wedstrijd in. Wedstrijd van 2 ploegen die weinig kunnen forceren en dus valt er een toevalstreffer, een mooie dat wel natuurlijk maar laat 'm dat nog 20x doen en gegarandeerd dat er niet één er weer invliegt.
Topman van Aevitae is Roda supporter in hart en nieren. Heb ik eens ergens gelezen, zou mij ook sterk zijn dat ie de fusie steunt.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:12 schreef NoMercy285 het volgende:
Kan me bijna niet voorstellen dat Aevitae de fusie zou steunen, gewoon een gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |