abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:21:36 #151
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65729165
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65730137
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
als al die mensen nu ook eens wat gaan DOEN ipv wat te janken op een prikbord, als er iets moet gebeuren dan komt iedereen de tijd/dag/weer toch opeens niet zo goed uit gvd
pi_65730432
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
pi_65730604
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
dat gaat niet gebeuren, de heren van de stuurgroep willen een nieuw PRODUCT om te kunnen verkopen met een nieuw fris en fruitig heerenveen/thialf/oranje/hoempapa imago.

Zo kijkt een frank vandenwallbakehoerenzoon en de rest van de maffiagroep ertegenaan en zo zal het ook gebeuren
pi_65730658
quote:
[quote]1+1=2. Met die rekensom komt de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg tot de conclusie dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om tot een sterke Limburgse subtopper in de eredivisie te komen. De rekensom van fusies in het betaalde voetbal tot dusver heeft een andere uitkomst: 1+1=¾. Hoe vaak zijn bijvoorbeeld ADO Den Haag en FC Utrecht als fusieclubs niet gered met zakken gemeenschapsgeld? De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is slechts een excuus om op korte termijn een zak met overheidsgeld binnen te slepen.

Zowel Roda JC als Fortuna Sittard stevent af op een fiks tekort en heeft per direct een nijpend liquiditeitsprobleem. Met de huidige economische crisis zou zo'n aanbeveling natuurlijk altijd moeten luiden: vijf jaar in de ijskast met die fusie. Maatschappelijk is er bij het bedrijfsleven natuurlijk geen enkel draagvlak om miljoenen vrij te maken voor een dergelijke fusie. Medio december liet de Limburgse multinational DSM weten 1000 banen te schrappen. Uit die hoek hoeft heus geen extra financiële injectie verwacht te worden richting FC Limburg.

Het extraatje moet dus komen van de gemeentes en de provincie, de provincie Limburg, niet toevallig één van de initiatiefnemers voor de Stuurgroep Topvoetbal Limburg. In de rapportage van de stuurgroep - onder meer met voetbaltrainer Sef Vergoossen, bedrijvendokter Peter Vogelzang en marketinggoeroe Frank Van den Wall Bake - wordt voornamelijk uitgegaan van de aanname: een fusie levert een groter verzorgingsgebied met meer potentieel en mogelijkheden tot groei op.

Op papier geen speld tussen te krijgen, maar in de praktijk een dooddoener vanjewelste. Alle garanties voor bovenstaand scenario ontbreken en achteraf zal de achtergrond om te fuseren (Limburgse topclub) niet meer dan een luchtkasteel zijn. Structureel zal de fusieclub los van de heersende emoties bij de huidige Roda JC- en Fortuna Sittard-aanhangers te weinig extra fans naar FC Limburg lokken en te weinig extra inkomsten uit het bedrijfsleven opleveren.

Het bewijs van die stelling is de afgelopen jaren in Kerkrade geleverd, waar suikeroom Nol Hendriks zijn club Roda JC jaren in zijn eentje op subtopniveau hield zonder dat het veel extra geldschieters en supporters opleverde. Zelfs niet na de verhuizing naar het prachtige Parkstad Limburg Stadion.

FC Limburg is daarom voorbestemd een politiek speeltje voor Limburgse politici te worden. Eén troost: politici zullen de club nooit de nek omdraaien want daarmee zouden ze hun eigen lot op het warme politieke pluche bezegelen. En ze hoeven daarvoor niet zelf de buidel te trekken, maar laten er gewoon de Limburgse gemeenschap voor opdraaien.
bron: telegraaf
pi_65730800
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
Niets fusie: Hostile takeover
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_65732127
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Bezoekersaantal gisteren was anders gemiddeld, vond ik toch erg opmerkelijk.. dat het vandaag lager uitvalt door de andere hoofdpagina is wel te begrijpen aangezien niet iedereen snapt dat je alsnog gewoon op de site kunt komen

http://webstats.motigo.com/s?tab=1&link=1&id=668695&name=Ultras
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:36:13 #158
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_65744572
Roda staat wel goed te ballen daar in alkmaar...
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:49:12 #159
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_65745068
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Behoorlijk ja. Was ook al tegen Heerenveen zo. Harm heeft af en toe wat onlogische wissels in onze ogen, maar ik vind het spel wel beter geworden om eerlijk te zijn.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:55:36 #160
154193 TheYoung1
pi_65745303
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.

Respect voor de fans die nu in Alkmaar op de tribune zitten
Patat, dat is het!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:56:04 #161
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_65745326
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Moet ook wel, anders komt de fusie in jevaar auwwieë...
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:56:57 #162
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65745360
Goed ballen of niet, op naar een nederlaag.

Beter degraderen dan fuseren!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65745381
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.

als de stichting akkoord gaat met het opheffen van rjc dan ga ik juichen voor de tegenpartij, dan kunnen ze van mij betreft per direct de tering krijgen. Juichen? No way!
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:08:27 #164
60704 LeonH
pi_65745727
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:

zo denk ik er nu ook over. De club kan op dit moment op de stichting na geen steun meer van mij verwachten. Het team zal ik blijven supporten tot de laatst gespeelde wedstrijd.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:09:09 #165
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_65745747
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:

Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.

Geloof in jezelf, dan gaat het helemaal goed komen met je
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_65746054
beetje negatief gedoe vanaaf hier.
pi_65746147
De enige reden waarom ik hoop dat ze vanavond verliezen is dat ik dan meer punten krijg bij Voetbalpoules.nl
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:32:20 #168
60704 LeonH
pi_65746578
De Wree er in. Kijken hoe hij zich houdt
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:35:59 #169
60704 LeonH
pi_65746734
hoerestrontklote Bodor die zijn speler weer langs laat gaan.... Ook al na 10 seconden dat ie er in stond dat Swerts makkelijk langs 'm kan...
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:39:51 #170
154193 TheYoung1
pi_65746898
*** met hoofdletters
Patat, dat is het!!
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:41:00 #171
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65746943
El Hamdaoui.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:54:24 #172
60704 LeonH
pi_65747463
kutzooi.... 1 onoplettend momentje doet je de das om....
pi_65747531
joepie
pi_65747636
Ik kan het nog niet geloven..
Wat een doodsteek is het, heb eigenlijk geen zin meer om nog te gaan.
Ga al 22 jaar naar Roda, kan er niet aan denken dat ze niet meer bestaat.
pi_65747768
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef LeonH het volgende:
De Wree er in. Kijken hoe hij zich houdt
Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_65747830
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:

16. Roda JC 21 18
17. Graafschap 21 16
18. FC Volendam 21 15

Tja het zou zo maar kunnen
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:04:33 #177
60704 LeonH
pi_65747870
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:01 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?
hadden we die maar om in te brengen.
op naar zaterdag, na vandaag heb ik er weer vertrouwen in.
pi_65747929
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef LeonH het volgende:

[..]

hadden we die maar om in te brengen.
op naar zaterdag, na vandaag heb ik er weer vertrouwen in.
het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaak
pi_65747931
Goed gespeeld. Ik begin wel vertrouwen te krijgen in van Veldhoven. Ik hoop alleen niet dat hij tegen van Gaal zegt dat we AZ hebben weggespeeld.
pi_65747977
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:35 schreef LeonH het volgende:
hoerestrontklote Bodor die zijn speler weer langs laat gaan.... Ook al na 10 seconden dat ie er in stond dat Swerts makkelijk langs 'm kan...
Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.

Simpel op kwaliteit verloren....
pi_65748037
Wat als we nu in de nacompetitie tegen Fortuna moeten....dat zou pas vreemde situaties geven.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:12:07 #182
60704 LeonH
pi_65748183
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:06 schreef planethugo het volgende:

[..]

het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaak
ik vind het nu een beetje kansloos om het team in de steek te laten.
We moeten ons tegen het bestuur richten. Zit zelf op noord maar weet niet of ik m'n fatsoen kan houden als ik 1 van de kopstukken zie lopen, en al helemaal een Kuijer, wat zo nu en dan wel eens voorkomt.

ik put btw ook nog volle hoop uit de stichting. Omdat ik weet dat daar een paar mensen zitten met een echt geel-zwart hart.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:13:50 #183
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_65748264
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.

En Parkstad is machtig genoeg om een eigen club te verdienen, die hoeven helemaal niets te delen met Sittard.
Wacht gewoon tot Fortuna en-of MVV failliet gaan, die clubs gaan al jaren slecht. Als we daarvan af zijn komen die sponsoren wel naar Roda op lange termijn.
Die nieuwe club zal nooit vergelijkbaar zijn met een Roda of een Fortuna. Het zal minimaal 1 generatie kosten voordat de nieuwe club niet meer als nepclub gezien wordt.

Ik denk dat Aachen een mooi nieuw gevuld stadion mag verwachten volgend seizoen. Ik denk dat de oud rjs fans eerder daarnaartoe zullen willen dan naar een FCL.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:14:19 #184
60704 LeonH
pi_65748286
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:07 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.

Simpel op kwaliteit verloren....
Klopt dat Kah ook niet goed zat, en EH gewoon een klasse spits is.
Maar de situatie waaruit de steekpass wordt gegeven had dus zeker weten voorkomen kunnen worden.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:16:16 #185
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748369
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef iehlaak het volgende:
Wat als we nu in de nacompetitie tegen Fortuna moeten....dat zou pas vreemde situaties geven.
Dat zou inderdaad hilarisch zijn, maar zover komt het niet, Roda heeft een relatief licht programma voor de boeg. Van de top 5 heeft Roda er al drie twee keer getroffen en de meeste concurrenten onderin komen nog naar Kerkrade. Normaalgesproken zal Roda zich dan ook veilig spelen, maar dat is verder niet heel erg relevant op dit moment.
pi_65748433
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.

En Parkstad is machtig genoeg om een eigen club te verdienen, die hoeven helemaal niets te delen met Sittard.
Wacht gewoon tot Fortuna en-of MVV failliet gaan, die clubs gaan al jaren slecht. Als we daarvan af zijn komen die sponsoren wel naar Roda op lange termijn.
Die nieuwe club zal nooit vergelijkbaar zijn met een Roda of een Fortuna. Het zal minimaal 1 generatie kosten voordat de nieuwe club niet meer als nepclub gezien wordt.
Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.
quote:
Ik denk dat Aachen een mooi nieuw gevuld stadion mag verwachten volgend seizoen. Ik denk dat de oud rjs fans eerder daarnaartoe zullen willen dan naar een FCL.
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:17:49 #187
60704 LeonH
pi_65748454
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
Precies!
Er is een paar jaar niks aan de hand geweest, mede doordat Roda gewoon altijd netjes in het linkerrijtje eindigde. Meen me te herinneren het slechte seizoen waarin we nog tegen Milan speelde dat er ook weer zo'n ophef was over een fusie. Was in ieder geval rond die tijd.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:17:51 #188
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_65748456
En Roda speelt in de 2e seizoenshelft vaak sterker.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:18:51 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748514
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.
pi_65748526
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef Ixnay het volgende:
En Roda speelt in de 2e seizoenshelft vaak sterker.
Na carnaval?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:19:07 #191
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_65748529
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:09 schreef blonchi het volgende:

[..]

Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.

Geloof in jezelf, dan gaat het helemaal goed komen met je
Na tig NIKSzeggende reacties van jou ben ik het beu: krijg de kanker!
pi_65748597
waren er eigenlijk vandaag nog acties?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:20:44 #193
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748604
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef LeonH het volgende:

[..]

Precies!
Er is een paar jaar niks aan de hand geweest, mede doordat Roda gewoon altijd netjes in het linkerrijtje eindigde. Meen me te herinneren het slechte seizoen waarin we nog tegen Milan speelde dat er ook weer zo'n ophef was over een fusie. Was in ieder geval rond die tijd.
Exact, het tuig heeft jaren in de riolen zitten wachten en grijpt nu zijn kans. Het domme volk gelooft hen en loopt blind achter de rattenvanger met zijn fluit de afgrond in.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:20:47 #194
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_65748610
quote:

Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.
pi_65748615
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.
Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.

Met fuseren met AA is flauwekul, speelt je dan in de Eredivisie en de Bundesliga?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:20:58 #196
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_65748621
quote:

[..]

Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.
Ik denk dat Fortuna niks toevoegt aan Roda. Hooguit iets qua jeugopleiding.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:21:13 #197
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748634
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:19 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Na carnaval?
Dat is ook zo'n cliche dat nergens op berust.
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:22:02 #198
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748667
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.

Met fuseren met AA is flauwekul, speelt je dan in de Eredivisie en de Bundesliga?
Nee, je maakt een keus. Dan zou je pas echt een club maken die wekelijks 40.000 tot 50.000 mensen zou kunnen trekken, nu krijg je er amper achterban bij.
pi_65748683
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef RD4 het volgende:

[..]

Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken. Van wie heb je gehoord dat dat stoer is?
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:23:45 #200
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_65748762
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken. Van wie heb je gehoord dat dat stoer is?
Wat heeft jou er eigenlijk toe gebracht om je club te verloochenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')