als al die mensen nu ook eens wat gaan DOEN ipv wat te janken op een prikbord, als er iets moet gebeuren dan komt iedereen de tijd/dag/weer toch opeens niet zo goed uit gvdquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
dat gaat niet gebeuren, de heren van de stuurgroep willen een nieuw PRODUCT om te kunnen verkopen met een nieuw fris en fruitig heerenveen/thialf/oranje/hoempapa imago.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
quote:[quote]1+1=2. Met die rekensom komt de Stuurgroep Topvoetbal in Limburg tot de conclusie dat een fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard noodzakelijk is om tot een sterke Limburgse subtopper in de eredivisie te komen. De rekensom van fusies in het betaalde voetbal tot dusver heeft een andere uitkomst: 1+1=¾. Hoe vaak zijn bijvoorbeeld ADO Den Haag en FC Utrecht als fusieclubs niet gered met zakken gemeenschapsgeld? De fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard is slechts een excuus om op korte termijn een zak met overheidsgeld binnen te slepen.
Zowel Roda JC als Fortuna Sittard stevent af op een fiks tekort en heeft per direct een nijpend liquiditeitsprobleem. Met de huidige economische crisis zou zo'n aanbeveling natuurlijk altijd moeten luiden: vijf jaar in de ijskast met die fusie. Maatschappelijk is er bij het bedrijfsleven natuurlijk geen enkel draagvlak om miljoenen vrij te maken voor een dergelijke fusie. Medio december liet de Limburgse multinational DSM weten 1000 banen te schrappen. Uit die hoek hoeft heus geen extra financiële injectie verwacht te worden richting FC Limburg.
Het extraatje moet dus komen van de gemeentes en de provincie, de provincie Limburg, niet toevallig één van de initiatiefnemers voor de Stuurgroep Topvoetbal Limburg. In de rapportage van de stuurgroep - onder meer met voetbaltrainer Sef Vergoossen, bedrijvendokter Peter Vogelzang en marketinggoeroe Frank Van den Wall Bake - wordt voornamelijk uitgegaan van de aanname: een fusie levert een groter verzorgingsgebied met meer potentieel en mogelijkheden tot groei op.
Op papier geen speld tussen te krijgen, maar in de praktijk een dooddoener vanjewelste. Alle garanties voor bovenstaand scenario ontbreken en achteraf zal de achtergrond om te fuseren (Limburgse topclub) niet meer dan een luchtkasteel zijn. Structureel zal de fusieclub los van de heersende emoties bij de huidige Roda JC- en Fortuna Sittard-aanhangers te weinig extra fans naar FC Limburg lokken en te weinig extra inkomsten uit het bedrijfsleven opleveren.
Het bewijs van die stelling is de afgelopen jaren in Kerkrade geleverd, waar suikeroom Nol Hendriks zijn club Roda JC jaren in zijn eentje op subtopniveau hield zonder dat het veel extra geldschieters en supporters opleverde. Zelfs niet na de verhuizing naar het prachtige Parkstad Limburg Stadion.
FC Limburg is daarom voorbestemd een politiek speeltje voor Limburgse politici te worden. Eén troost: politici zullen de club nooit de nek omdraaien want daarmee zouden ze hun eigen lot op het warme politieke pluche bezegelen. En ze hoeven daarvoor niet zelf de buidel te trekken, maar laten er gewoon de Limburgse gemeenschap voor opdraaien.
bron: telegraaf
Niets fusie: Hostile takeoverquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:55 schreef Adamo144 het volgende:
zoals al eerder gezegd, als roda dit slim speelt kunnen ze vrijwel alles behouden en gewoon fortuna opeten en een kleine aanpassing in de naam aanbrengen, klaar is kees
Bezoekersaantal gisteren was anders gemiddeld, vond ik toch erg opmerkelijk.. dat het vandaag lager uitvalt door de andere hoofdpagina is wel te begrijpen aangezien niet iedereen snapt dat je alsnog gewoon op de site kunt komenquote:Op woensdag 4 februari 2009 13:21 schreef DarkShine het volgende:
Ondanks dat Rodajcfans eigenlijk niet bereikbaar is is de site zo druk bezocht dat die het weer niet aankan...
Behoorlijk ja. Was ook al tegen Heerenveen zo. Harm heeft af en toe wat onlogische wissels in onze ogen, maar ik vind het spel wel beter geworden om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Roda staat wel goed te ballen daar in alkmaar...
Moet ook wel, anders komt de fusie in jevaar auwwieë...quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef TheYoung1 het volgende:
Roda staat wel goed te ballen daar in alkmaar...
als de stichting akkoord gaat met het opheffen van rjc dan ga ik juichen voor de tegenpartij, dan kunnen ze van mij betreft per direct de tering krijgen. Juichen? No way!quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.
Respect voor de fans die nu in Alkmaar op de tribune zitten![]()
zo denk ik er nu ook over. De club kan op dit moment op de stichting na geen steun meer van mij verwachten. Het team zal ik blijven supporten tot de laatst gespeelde wedstrijd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:55 schreef TheYoung1 het volgende:
Ze zien elkaar weer staan in het veld, dat is al positief te noemen. Laten we "onze boys" heftig supporteren in wat de laatste wedstrijden lijken te zijn.
Respect voor de fans die nu in Alkmaar op de tribune zitten![]()
Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:
Goed ballen of niet, op naar een nederlaag.
Beter degraderen dan fuseren!
Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef LeonH het volgende:
De Wree er in. Kijken hoe hij zich houdt
16. Roda JC 21 18quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:56 schreef DarkShine het volgende:
Goed ballen of niet, op naar een nederlaag.
Beter degraderen dan fuseren!
hadden we die maar om in te brengen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:01 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik zag die vent van achter. Ik denk: Brengen we nu Arsjavin in?
het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaakquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:04 schreef LeonH het volgende:
[..]
hadden we die maar om in te brengen.
op naar zaterdag, na vandaag heb ik er weer vertrouwen in.
Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:35 schreef LeonH het volgende:
hoerestrontklote Bodor die zijn speler weer langs laat gaan.... Ook al na 10 seconden dat ie er in stond dat Swerts makkelijk langs 'm kan...
ik vind het nu een beetje kansloos om het team in de steek te laten.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:06 schreef planethugo het volgende:
[..]
het enige waar we nog vertrouwen in moeten zoeken is de stichting, tot die niks zegt is het voetbal bijzaak
Klopt dat Kah ook niet goed zat, en EH gewoon een klasse spits is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:07 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Hij stapte volledig verkeerd in. Lul. Maar Kah zat ook niet goed. Bovendien schoot El Hamdaoui die bal ook belachelijk goed in.
Simpel op kwaliteit verloren....
Dat zou inderdaad hilarisch zijn, maar zover komt het niet, Roda heeft een relatief licht programma voor de boeg. Van de top 5 heeft Roda er al drie twee keer getroffen en de meeste concurrenten onderin komen nog naar Kerkrade. Normaalgesproken zal Roda zich dan ook veilig spelen, maar dat is verder niet heel erg relevant op dit moment.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:08 schreef iehlaak het volgende:
Wat als we nu in de nacompetitie tegen Fortuna moeten....dat zou pas vreemde situaties geven.
Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.
En Parkstad is machtig genoeg om een eigen club te verdienen, die hoeven helemaal niets te delen met Sittard.
Wacht gewoon tot Fortuna en-of MVV failliet gaan, die clubs gaan al jaren slecht. Als we daarvan af zijn komen die sponsoren wel naar Roda op lange termijn.
Die nieuwe club zal nooit vergelijkbaar zijn met een Roda of een Fortuna. Het zal minimaal 1 generatie kosten voordat de nieuwe club niet meer als nepclub gezien wordt.
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.quote:Ik denk dat Aachen een mooi nieuw gevuld stadion mag verwachten volgend seizoen. Ik denk dat de oud rjs fans eerder daarnaartoe zullen willen dan naar een FCL.
Precies!quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef Ixnay het volgende:
En als Roda nu in de subtop had gestaan had nooit iemand het over een fusieclub gehad.
Ze zitten hier al jaren op te wachten. Wanneer het even wat minder gaat een complete club opheffen met de reden dat ze nooit meer uit dat dal zullen kruipen. Feyenoord ook maar laten fuseren met Sparta dan nu het even slecht gaat? Hoor je de KNVB nooit over.
Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
Na carnaval?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef Ixnay het volgende:
En Roda speelt in de 2e seizoenshelft vaak sterker.
Na tig NIKSzeggende reacties van jou ben ik het beu: krijg de kanker!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:09 schreef blonchi het volgende:
[..]
Ach, diep in je hart ben je ook voor de fusie. Je bent alleen bang af te gaan voor je vrienden.
Geloof in jezelf, dan gaat het helemaal goed komen met je
Exact, het tuig heeft jaren in de riolen zitten wachten en grijpt nu zijn kans. Het domme volk gelooft hen en loopt blind achter de rattenvanger met zijn fluit de afgrond in.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef LeonH het volgende:
[..]
Precies!
Er is een paar jaar niks aan de hand geweest, mede doordat Roda gewoon altijd netjes in het linkerrijtje eindigde. Meen me te herinneren het slechte seizoen waarin we nog tegen Milan speelde dat er ook weer zo'n ophef was over een fusie. Was in ieder geval rond die tijd.
Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
Die lui die naar Aachen gaan -onze grootste concurrent- kunnen wmb meteen opflikkeren. Zij laten duidelijk zien waar hun loyaliteit ligt.
Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als er al gefuseerd had moeten worden, wat uiteraard niet zo is, dan had dat wat mij betreft met Aachen moeten gebeuren.
Ik denk dat Fortuna niks toevoegt aan Roda. Hooguit iets qua jeugopleiding.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:17 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik heb er vertrouwen in dat Fortuna kaltgesteld wordt en dat Roda -met minimale wijzigingen- kan groeien.
Dat is ook zo'n cliche dat nergens op berust.quote:
Nee, je maakt een keus. Dan zou je pas echt een club maken die wekelijks 40.000 tot 50.000 mensen zou kunnen trekken, nu krijg je er amper achterban bij.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Er wordt niets gefuseerd. Er wordt alles ge-hostile-takeovered.![]()
Met fuseren met AA is flauwekul, speelt je dan in de Eredivisie en de Bundesliga?
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:20 schreef RD4 het volgende:
[..]
Roda boven alles, als Roda niet meer bestaat en niet meer te redden is, ga ik mooi naar Aken. Ik kom al sinds 1993 bij Roda en heb ook vaak op Tivoli vertoeft, maar jouw reactie slaat nergens op.
Wat heeft jou er eigenlijk toe gebracht om je club te verloochenen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:22 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ga anders meteen bij PSV kijken, gloryhunter. Met je Aken.Van wie heb je gehoord dat dat stoer is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |