FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vodafone Online 'Mijn tegoed en verbruik' OMG
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 16:18
Ik keek dus net op www.vodafone.nl om te kijken of mijn tegoed al was 'bijgeschreven'. Nou, dat was dus mooi het geval, maar wat zag ik nog meer:

"Extra kosten: ¤112,- Bijgewerkt tot 31 januari"

WTF!! Terwijl ik een paar dagen geleden nog maar 0 euro extra kosten had? Ik heb niet geinternet of met het buitenland gebeld ofzo, dus daar ligt het niet aan?

Ik heb gewoon een Basis Abonnement 12,50 SIM Only met een SMSBlox van 1000 smsjes per maand! Dan moet ik er wel flink overheen zijn gegaan met het smsen, want bellen doe ik haast nooit! Ik betaal dus ongeveer per maand altijd rond de 18 euro.

Wat nou als de teller online van Vodafone een paar dagen geleden stuk was (zoals zovaak, maar dan staat het boven aan de pagina aangegeven) en ik daadwerkelijk die 112 euro moet gaan dokken? Dat klopt toch niet? Immers, HUN teller is/was stuk! Of was de teller dan wel goed en is die nu stuk?

Ik ben geVodapwned Morgen maar ff bellen!

Iemand hier nog meer problemen mee?
Eric_Cantonazondag 1 februari 2009 @ 16:29
Niet te lang met ze bellen, anders krijg je 'n nog hogere rekening.
cherrycokezondag 1 februari 2009 @ 16:30
heb je geen teller op je mobiel staan dan?
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 16:32
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:30 schreef cherrycoke het volgende:
heb je geen teller op je mobiel staan dan?
Nee
cherrycokezondag 1 februari 2009 @ 16:33
vodafone bellen
Koekzzondag 1 februari 2009 @ 16:37
Vodafone

Stuur ze ff een aangetekende brief erover. En dien een klacht in bij de opta...
Yuinzondag 1 februari 2009 @ 16:41
Je moet ook nooit die teller geloven, die loopt echt heel fink achter. Ik had dit probleem ook altijd toen ik Vodafone had. Altijd denk je van oh ik kan nog wel even bellen, want heb nog 10 euro, dag later heb je opeens tien euro teveel gebeld. Omdat die fukkende teller achter liep
Chinlesszondag 1 februari 2009 @ 16:44
Het zijn maar 448 smsjes buiten je bundel?

namelijk elk smsje buiten je bundel kost 25 cent.

Wat ik je aanraad (en vodafone ook), is wachten tot je factuur beschikbaar is en daar de specificatie op bekijken.
Dus TS doe niet teveel moeite, 1200 bellen van ze helpt je echt niet tot de factuur beschikbaar is.
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 16:52
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:44 schreef Chinless het volgende:
Het zijn maar 448 smsjes buiten je bundel?

namelijk elk smsje buiten je bundel kost 25 cent.

Wat ik je aanraad (en vodafone ook), is wachten tot je factuur beschikbaar is en daar de specificatie op bekijken.
Dus TS doe niet teveel moeite, 1200 bellen van ze helpt je echt niet tot de factuur beschikbaar is.
Ja buiten je bundel zijn de smsjes idd heel duur. Als die teller nou gewoon goed was, had ik dit probleem niet gehad, want ik kijk elke week wel even op de site en dan weet ik als je eenmaal 'extra kosten' hebt, je eigenlijk niet meer moet smsen, want dat grapje kan dus idd heel duur worden

Ik kan alleen ter verdediging zeggen dat die teller niet goed was. (Als idd blijkt dat ik zoveel smsjes heb verstuurd) Maar of ze daar wat op uit doen? Ben benieuwd

Als die teller fout is of een vertraging heeft, staat het wel altijd aangegeven op dezelfde pagina, maar dat stond er dus niet
Chinlesszondag 1 februari 2009 @ 17:39
Nja ik heb zelf via mijn werk veel contact met de mobiele providers en ik kan alvast vertellen dat je niet blij ga zijn met hun antwoord/ (en dat weet je zelf ook wel).

Ze zullen zich verschuilen onder:
De getoonde informatie is indicatief en er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Afhankelijk van wat er nu precies aan de hand is, kan je d.m.v een klachtenbrief (dus echt een brief fysiek richten aan de klachtenafd). mogelijk een compensatie krijgen. Je moet er alleen niet teveel van verwachten want Vodafone is daarin niet zo makkelijk.
Chinlesszondag 1 februari 2009 @ 17:40
En 1500 smsjes in een maand . Zelfs ik haal de 1200 maar met moeite.
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 17:56
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:40 schreef Chinless het volgende:
En 1500 smsjes in een maand . Zelfs ik haal de 1200 maar met moeite.
Ja nou heb deze maand wel iets meer gesmst. Allemaal nutteloze smsjes natuurlijk ook
Komt ook omdat ik jarig ben geweest denk ik...
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 17:58
En de gelukkig nieuwjaar smsjes ofzo Maar dan nog Had nog tegoed over van december.. Hmm
Chinlesszondag 1 februari 2009 @ 18:03
Ik zou je vriend gewoon dumpen, scheelt een hoop zorgen.
Remakezondag 1 februari 2009 @ 18:05
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:29 schreef Eric_Cantona het volgende:
Niet te lang met ze bellen, anders krijg je 'n nog hogere rekening.
Gewoon het gratis nummer bellen.
Krentenbol.zondag 1 februari 2009 @ 18:07
Declareren bij Paul en in het vervolg hem laten bellen.
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 18:10
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:07 schreef Krentenbol. het volgende:
Declareren bij Paul en in het vervolg hem laten bellen.
r3gi3boyzondag 1 februari 2009 @ 19:39
Ook bij mij klopt er niks van het verbruik als ik kijk via My Vodafone. Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat er iets mis is gegaan met de verwerking van de nieuwe tegoeden bij hun abonnees, aangezien iedereen de 1e van de maand het nieuwe tegoed krijgt.

Ik verwacht dat ze dit binnen een aantal dagen wel weer rechttrekken, anders kun je altijd even gratis met 1200 bellen en uitleg vragen.
BarraCupraCudazondag 1 februari 2009 @ 19:42
ik heb ook vodapwn
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 20:02
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:39 schreef r3gi3boy het volgende:
Ook bij mij klopt er niks van het verbruik als ik kijk via My Vodafone. Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat er iets mis is gegaan met de verwerking van de nieuwe tegoeden bij hun abonnees, aangezien iedereen de 1e van de maand het nieuwe tegoed krijgt.

Ik verwacht dat ze dit binnen een aantal dagen wel weer rechttrekken, anders kun je altijd even gratis met 1200 bellen en uitleg vragen.
Wat klopt er bij jou dan niet?
r3gi3boyzondag 1 februari 2009 @ 20:05
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:02 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wat klopt er bij jou dan niet?
ze hebben mij dubbel zoveel beltegoed gegeven!!
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 20:12
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:05 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

ze hebben mij dubbel zoveel beltegoed gegeven!!
Moet ik hier blij(er) van worden?
700MBzondag 1 februari 2009 @ 20:28
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:52 schreef Jojoortje het volgende:
Ik kan alleen ter verdediging zeggen dat die teller niet goed was. (Als idd blijkt dat ik zoveel smsjes heb verstuurd) Maar of ze daar wat op uit doen? Ben benieuwd
Lijkt me niet. Bij een paar euro meer verbruik kan het niet opvallen. Maar als je >100 euro extra verbruikt dan heb je gewoon zelf niet goed opgelet. Zoveel meer verbruiken valt op. Eigen schuld dus, wat die Vodafone teller ook zegt.
just.in.casezondag 1 februari 2009 @ 20:34
Eén belletje naar de helpdesk en je weet waar het bedrag vandaan komt, of je wacht op de gespecificeerde rekening. Vermoedelijk moet je gewoon betalen omdat het bijhouden van je beltegoed je eigen verantwoordelijkheid is. Blijft overigens wel schandalig dat die teller van Vodafone zo vaak er uit ligt, maar goed.
hansvbijnenzondag 1 februari 2009 @ 20:59
Ik heb dit ook een tijd gehad. Ellende, heel vodafone.

Vandaag stuurde ik nog een mailtje naar Vodafone omdat MMS niet werkt bij mij. Ik zet er duidelijk in dat ik de instellingen zo heb gezet zoals vodafone op de site aangeeft.

Mailtje terug:

De instellingen voor uw toestel kunt u vinden op de onderstaande pagina.
www.vodafone.nl/mijntoestel
Mocht u hier uw type toestel niet tussen vinden kunt u aan de hand van de algemene instellingen of
elk aanverwante toestel de instellingen overnemen.
De menu structuur toestellen blijft namelijk meestal hetzelfde.


DOMME MENSEN!

Vodafone is qua netwerk goed, maar de rest is echt bagger!

Sterkte
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 21:04
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:28 schreef 700MB het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Bij een paar euro meer verbruik kan het niet opvallen. Maar als je >100 euro extra verbruikt dan heb je gewoon zelf niet goed opgelet. Zoveel meer verbruiken valt op. Eigen schuld dus, wat die Vodafone teller ook zegt.
Ik heb juist wel goed opgelet door elke week mijn verbruik in de gaten te houden. Dit doe ik omdat ik op mijn eigen mobiel geen smsteller heb en je bij een abonnement je niet zomaar even je tegoed op kan vragen, wat bij prepaidbellers wel kan
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 21:06
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:34 schreef just.in.case het volgende:
Eén belletje naar de helpdesk en je weet waar het bedrag vandaan komt, of je wacht op de gespecificeerde rekening. Vermoedelijk moet je gewoon betalen omdat het bijhouden van je beltegoed je eigen verantwoordelijkheid is. Blijft overigens wel schandalig dat die teller van Vodafone zo vaak er uit ligt, maar goed.
Ja maar het bijhouden van het tegoed kan maar op 1 manier bij mij En dat is de site!!
Krentenbol.zondag 1 februari 2009 @ 21:09
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:04 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik heb juist wel goed opgelet door elke week mijn verbruik in de gaten te houden. Dit doe ik omdat ik op mijn eigen mobiel geen smsteller heb en je bij een abonnement je niet zomaar even je tegoed op kan vragen, wat bij prepaidbellers wel kan
Dat is inderdaad wel stom dat dat bij pre-paid wel kan en abonnementen niet.
LilDutchPrincesszondag 1 februari 2009 @ 21:46
Volgens mij klopt die info op die site van Vodafone NOOIT.

"Je betaalt je Vodafone factuur momenteel nog niet via automatische incasso"

en dat zag ik net ook... hoe betaal ik het dan volgens die fluitketels? Klopt dus ook niks van...

Nog een maandje en dan ben ik van die chaos af...
Ghostbusterzondag 1 februari 2009 @ 21:48
VodaPowned
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 21:55
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:48 schreef Ghostbuster het volgende:
VodaPowned
Dat zeg ik
Ghostbusterzondag 1 februari 2009 @ 21:57
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:55 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat zeg ik
Ja weet ik maar grappig woord
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 22:00
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:57 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Ja weet ik maar grappig woord
Ja is het ook wel, maar deze hele situatie doet wel pijn aan mn portemonnee
Ghostbusterzondag 1 februari 2009 @ 22:01
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:00 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja is het ook wel, maar deze hele situatie doet wel pijn aan mn portemonnee
En je hebt geen geil broertje die hem ge/mis bruikt heeft ?
Chinlesszondag 1 februari 2009 @ 22:06
Ik mag ook blij zijn denk ik.
Volgens mij heb ik ook een dubbel tegoed ofzo:

activeJe hebt het Vodafone 35,00 Internet SIM Only


Tegoed:
nog ¤ 85,19 over van ¤ 96,89
Extra's

* (¤ 0,00)
* Live toegang (geen voordeel) (¤ 0,00)

Nja om ff duidelijk te zijn, ik heb een sim only voor 12,95 (aanbieiding) en een blox van 1000smsjes. voor 10 euro.

Ik kom gewoon niet van mijn beltegoed af.

vd week was dat nog 56 euro... totaal. Aangezien ik nog steeds 6,80 buiten mn bundel heb, is de nieuwe maand nog niet in gegaan.
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 22:22
Heb mijn mobiel altijd bij me dus dat kan niet

Ik hoop dat het een vergissing is dan maar Ik wacht wel totdat mijn factuur online staat. Ik bel morgen wel even naar de klantenservice. Dikke kans idd dat zo'n belmiep dan zegt: Ja, uit zo'n teller ontlenen we geen rechten blablabla...

Maarja niet geschoten is altijd mis.
GodsSonzondag 1 februari 2009 @ 23:12
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:06 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja maar het bijhouden van het tegoed kan maar op 1 manier bij mij En dat is de site!!
1200 optie 1 optie 1?
hansvbijnenzondag 1 februari 2009 @ 23:14
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:12 schreef GodsSon het volgende:

[..]

1200 optie 1 optie 1?
Dat nummer heb ik de laatste weken 10 keer gebeld. In 8 gevallen: 'Helaas kan de door u opgevraagde blablabla'
700MBzondag 1 februari 2009 @ 23:17
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:04 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb juist wel goed opgelet door elke week mijn verbruik in de gaten te houden. Dit doe ik omdat ik op mijn eigen mobiel geen smsteller heb en je bij een abonnement je niet zomaar even je tegoed op kan vragen, wat bij prepaidbellers wel kan
Als je voor 112 euro meer verbruikt, of dat nu SMSjes of bellen is, dan is dat structureel zoveel meer dat dat wel op moet vallen als je zelf ook maar een hele vage inschatting maakt. Zelfs al heb je een heel duur abonnement van 200 euro/maand, dan is het nog steeds 50% meer verbruik. Zelfs al heb je een 1000-smsjes-voor-x-euro pakket, dat is het nog steeds minimaal 50% aan extra verstuurde SMSjes. Als ruim 100 euro extra verbruik niet opvalt heb je NIET goed opgelet.
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 23:41
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:12 schreef GodsSon het volgende:

[..]

1200 optie 1 optie 1?
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:14 schreef hansvbijnen het volgende:

[..]

Dat nummer heb ik de laatste weken 10 keer gebeld. In 8 gevallen: 'Helaas kan de door u opgevraagde blablabla'
Dat dus
Jojoortjezondag 1 februari 2009 @ 23:45
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als je voor 112 euro meer verbruikt, of dat nu SMSjes of bellen is, dan is dat structureel zoveel meer dat dat wel op moet vallen als je zelf ook maar een hele vage inschatting maakt. Zelfs al heb je een heel duur abonnement van 200 euro/maand, dan is het nog steeds 50% meer verbruik. Zelfs al heb je een 1000-smsjes-voor-x-euro pakket, dat is het nog steeds minimaal 50% aan extra verstuurde SMSjes. Als ruim 100 euro extra verbruik niet opvalt heb je NIET goed opgelet.
Ja euh boeien?

Het gaat er om dat ik wel moet kunnen zien hoeveel tegoed ik nog heb? En als dat voor een paar dagen geleden nog goed was, ga ik daar ook gewoon vanuit? (En die smsjes buiten mn bundel zijn dus 25 cent he. Dus dat gaat heeeel rap)

Dat jij zegt dat ik beter had moeten opletten klopt dus niet. Ik lette dus WEL op, maar die fucking teller klopt dus niet
Dr_Croutonzondag 1 februari 2009 @ 23:45
tvp, zit ook bij vodafone en ben benieuwd
Rapaillemaandag 2 februari 2009 @ 01:13
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:17 schreef 700MB het volgende:

[..]

Als je voor 112 euro meer verbruikt, of dat nu SMSjes of bellen is, dan is dat structureel zoveel meer dat dat wel op moet vallen als je zelf ook maar een hele vage inschatting maakt. Zelfs al heb je een heel duur abonnement van 200 euro/maand, dan is het nog steeds 50% meer verbruik. Zelfs al heb je een 1000-smsjes-voor-x-euro pakket, dat is het nog steeds minimaal 50% aan extra verstuurde SMSjes. Als ruim 100 euro extra verbruik niet opvalt heb je NIET goed opgelet.
Dit klopt niet, het tarief buiten de bundel is een veelvoud van dat binnen bundel. Denk aan 4-5x zo hoog.
Donstylemaandag 2 februari 2009 @ 01:16
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:30 schreef cherrycoke het volgende:
heb je geen teller op je mobiel staan dan?
Teller is nooit accuraat, zodra jij iemands voicemail hoort kost dat jou 1 belminuut, terwijl je teller maar 2 seconden registreert, bijvoorbeeld.
hansvbijnenmaandag 2 februari 2009 @ 09:11
Mijn saldo buiten het tegoed was gisteren 49 euro, nu 29 cent..
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 12:34
OMG??

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 0,25Bijgewerkt tot 31-1-2009

!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ghostbustermaandag 2 februari 2009 @ 12:35
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:34 schreef Jojoortje het volgende:
OMG??

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 0,25Bijgewerkt tot 31-1-2009

!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dromermaandag 2 februari 2009 @ 12:35
Da's beter.
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 12:37
Nu ben ik dus echt gevodapwned
Ghostbustermaandag 2 februari 2009 @ 12:38
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:37 schreef Jojoortje het volgende:
Nu ben ik dus echt gevodapwned
Ja en je hebt ons ook gevodapowned
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 14:01
Ik ben wel opgelucht hoor... Maar ik ben pas ècht opgelucht als ik mijn factuur online heb staan
just.in.casemaandag 2 februari 2009 @ 15:08
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ben wel opgelucht hoor... Maar ik ben pas ècht opgelucht als ik mijn factuur online heb staan
Of je belt ze even en vraagt waar dat bedrag van 112,- euro vandaan kwam.
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 15:12
"Het is bijzonder druk. Blijft u aan de lijn"
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 15:15
Al onze medewerkers zijn in gesprek blabla... Een moment geduld alstublieft
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 15:30
Ok ik ben dus weer gevodapnwd...

Die 25 cent die er vandaag dus heel mooi stond, was alleen voor 31 jan. zelf!
Dus die 112 euro die er gisteren dus stond, moet ik wel betalen.

Had dus net een mevrouw aan de telefoon en die zei dus dat ik idd over mn smsbundel ben heengegaan. Toen zei ik dus dat de teller op vodafone.nl niet klopte en ik vroeg dus of meer mensen daar last van hadden. Ze zei dat ze wel een paar klachten daar over hadden gehad en die mensen moesten dus een brief sturen naar Vodafone zelf. Ze zei dat waarschijnlijk Vodafone wel over de brug zou komen, maar ze kon me dat niet garanderen.

JEZUS
aaipodmaandag 2 februari 2009 @ 15:32
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ik ben dus weer gevodapnwd...

Die 25 cent die er vandaag dus heel mooi stond, was alleen voor 31 jan. zelf!
Dus die 112 euro die er gisteren dus stond, moet ik wel betalen.

Had dus net een mevrouw aan de telefoon en die zei dus dat ik idd over mn smsbundel ben heengegaan. Toen zei ik dus dat de teller op vodafone.nl niet klopte en ik vroeg dus of meer mensen daar last van hadden. Ze zei dat ze wel een paar klachten daar over hadden gehad en die mensen moesten dus een brief sturen naar Vodafone zelf. Ze zei dat waarschijnlijk Vodafone wel over de brug zou komen, maar ze kon me dat niet garanderen.

JEZUS
Hoe kan je in godsnaam over een bundel van 1000 smsjes heengaan? Je hebt dus zo'n 1400 smsjes verstuurd?

Stel dat je gemiddeld 8 uur per dag slaapt, dan stuur je in de 16 uur dat je wel wakker bent gemiddeld elke 21 minuten een smsje, een maand lang
Dromermaandag 2 februari 2009 @ 15:59
Doet me denken aan de fair use policy van Skype. Dan mag je maar 10.000 uur per maand bellen.
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 16:05
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:32 schreef aaipod het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam over een bundel van 1000 smsjes heengaan? Je hebt dus zo'n 1400 smsjes verstuurd?

Stel dat je gemiddeld 8 uur per dag slaapt, dan stuur je in de 16 uur dat je wel wakker bent gemiddeld elke 21 minuten een smsje, een maand lang
Mwoah ik denk ook de gelukkig nieuwjaar smsjes... En ben in januari jarig geweest, dus dan ontvang en stuur je dus meer smsjes... Maar daar gaat het niet om
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 16:06
Als die teller gewoon normaal was geweest, had ik dus meteen kunnen zien dat ik te veel had gesmst en dus wat heniger aan gedaan die maand.
Dr.Dagglamaandag 2 februari 2009 @ 16:09
Vriend van mij kreeg een Internetrekening van 3000 euro ofzo.
Of ie dat even wilde betalen.. Saillaint detail is dat hij sinds hij z'n contract had, ruzie had met Vodafone omdat z'n internet het niet deed op z'n TyTn2.
Al met al kreeg hij na flink wat bellen een brief waarin Vodafone zei dat ze hem die rekening kwijtscholden, maar dat ie niet nog een keer zoveel mocht verbruiken.
Geen excuses, hij kreeg gewoon zelf de schuld... Lekker bedrijf .
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 16:15
Jezus !
Dirkhmaandag 2 februari 2009 @ 17:15
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:01 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ben wel opgelucht hoor... Maar ik ben pas ècht opgelucht als ik mijn factuur online heb staan
Dat is raar, je schreeuwt moord en brand als het teveel is, maar je gelooft het pas als de factuur on-line staat als het in de eerste instantie lijkt dat het in jouw voordeel is.
Als je sowieso even had gewacht tot de factuur in te zien was, dan had je tenminste meteen een idee waar het bedrag exact vandaan komt. Maar nee, Vodafone doet het meteen allemaal verkeerd en is een kutbedrijf blaat blaat blaat.
En dan komt er weer iemand die een vriend heeft daar een kennis van die tegenover een meneer woont die vroeger een goudvis had en daar een keer mee op televisie is geweest, welke is bekeken door een mevrouw die ooit ook een keer een te hoge rekening heeft gekregen...

En dan ook nog klagen na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan bij de klantenservice. Dat komt omdat er allemaal van die debielen gaan bellen vóórdat ze factuur hebben ontvangen en meteen gaan zitten klagen. Als je het niet eens bent met de factuur, dán kan je actie ondernemen en desnoods het geincasseerde bedrag storneren en het verschuldigede bedrag gewoon betalen, of als je niet automatisch betaalt, het bedrag wat verschuldigt is per telebankieren overmaken. Zo moeilijk is het leven niet, je kan het wel moeilijker maken.
hansvbijnenmaandag 2 februari 2009 @ 17:52
Waarom doe je niet uit voorzorg de Vodafone SMS blox aanzetten? Tientje, en kun je onbeperkt smsen..
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 17:58
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:15 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat is raar, je schreeuwt moord en brand als het teveel is, maar je gelooft het pas als de factuur on-line staat als het in de eerste instantie lijkt dat het in jouw voordeel is.
Moord en brand schreeuwen? Niet echt? Vroeg me alleen af of dit normaal was en of meer mensen hier last van hebben. Ben alleen geschrokken van die teller dus
quote:
Als je sowieso even had gewacht tot de factuur in te zien was, dan had je tenminste meteen een idee waar het bedrag exact vandaan komt. Maar nee, Vodafone doet het meteen allemaal verkeerd en is een kutbedrijf blaat blaat blaat.
Ik heb nog nooit problemen met Vodafone gehad hoor. Prima bereik en ben al jaren een tevreden klant.
quote:
En dan ook nog klagen na een paar minuten in de wacht te hebben gestaan bij de klantenservice. Dat komt omdat er allemaal van die debielen gaan bellen vóórdat ze factuur hebben ontvangen en meteen gaan zitten klagen. Als je het niet eens bent met de factuur, dán kan je actie ondernemen en desnoods het geincasseerde bedrag storneren en het verschuldigede bedrag gewoon betalen, of als je niet automatisch betaalt, het bedrag wat verschuldigt is per telebankieren overmaken. Zo moeilijk is het leven niet, je kan het wel moeilijker maken.
Een paar minuten in de wacht staan is niet erg. Bovendien, ik wilde alleen weten of de teller wel klopte en wat mijn extra kosten nu waren. Ik heb helemaal niet zitten klagen verder. Bovendien moet ik natuurlijk wel van te voren weten hoe hoog de rekening is, anders moet ik even geld terughalen van de spaarrekening. Niet dat dat jou wat aangaat natuurlijk, maar ik wil maar even aangeven dat het HANDIG is dat je weet hoeveel je moet dokken. Anders krijg je volgens mij weer een brief van Vodafone dat er niet genoeg geld op je rekening staat en dan duurt deze soap nog langer.

(Werk je bij Vodafone ofzo? )
Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 17:59
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:52 schreef hansvbijnen het volgende:
Waarom doe je niet uit voorzorg de Vodafone SMS blox aanzetten? Tientje, en kun je onbeperkt smsen..
Die heb ik al
Dirkhmaandag 2 februari 2009 @ 18:18
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Anders krijg je volgens mij weer een brief van Vodafone dat er niet genoeg geld op je rekening staat en dan duurt deze soap nog langer.
Je krijgt vantevoren een melding dat er een factuur klaar ligt en dat deze geincasseerd zal worden. Als je dan inschat dat er te weinig op de rekening staat kan je altijd nog je maatregelen nemen.
Je opent een topic in WGR terwijl het dus eigenlijk een KLB topic is over het eigen verbruik.
quote:
(Werk je bij Vodafone ofzo? )
Waarom zou ik bij VF werken? Als ik met jou mee zou lullen, werk ik dan voor jou? Ik volg de redenatie niet helemaal.
Dr.Dagglamaandag 2 februari 2009 @ 18:18
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:15 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat is raar, je schreeuwt moord en brand als het teveel is, maar je gelooft het pas als de factuur on-line staat als het in de eerste instantie lijkt dat het in jouw voordeel is.

Of je leest eens verder, pannenkoek.
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:30 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ik ben dus weer gevodapnwd...

Die 25 cent die er vandaag dus heel mooi stond, was alleen voor 31 jan. zelf!
Dus die 112 euro die er gisteren dus stond, moet ik wel betalen.


Jojoortjemaandag 2 februari 2009 @ 18:22
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:18 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Je krijgt vantevoren een melding dat er een factuur klaar ligt en dat deze geincasseerd zal worden. Als je dan inschat dat er te weinig op de rekening staat kan je altijd nog je maatregelen nemen.
Je opent een topic in WGR terwijl het dus eigenlijk een KLB topic is over het eigen verbruik.
Sorry hoor, maar volgens mij moet je dan even het topic doorlezen ofzo. Het gaat me om die teller voor de 100e keer. Als die niet te vertrouwen is, moeten ze de teller er af halen. Net al bij andere forums gelezen dat andere mensen ook problemen hebben met de teller en ik heb totaal geen problemen met mijn eigen smsgebruik
Dirkhmaandag 2 februari 2009 @ 18:23
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Of je leest eens verder, pannenkoek.
[..]
Wat begrijp jij niet aan "in de eerste instantie"?
Dr.Dagglamaandag 2 februari 2009 @ 18:25
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:23 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan "in de eerste instantie"?
Het woordje "de".
Jojoortjedinsdag 3 februari 2009 @ 13:18
Vandaag of morgen krijg ik dus een reactie terug van Vodafone. Ik ben benieuwd!
Chinlessdinsdag 3 februari 2009 @ 15:37
Ik ben benieuwd, mocht het antwoord niet bevredigend zijn dan wil ik wel eens kijken of ik iets kan betekenen voor je.
Jojoortjedinsdag 3 februari 2009 @ 15:46
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:37 schreef Chinless het volgende:
Ik ben benieuwd, mocht het antwoord niet bevredigend zijn dan wil ik wel eens kijken of ik iets kan betekenen voor je.
Vodafoneconnecties?
VinnieJonesdinsdag 3 februari 2009 @ 23:02
volg ook even mee. Zat zelf ook op 100 + euro vorige maand.
Nu al op +2 euro, 1 dag nadat nieuwe tegoed ingegaan is.
Jojoortjedinsdag 3 februari 2009 @ 23:07
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef VinnieJones het volgende:
volg ook even mee. Zat zelf ook op 100 + euro vorige maand.
Nu al op +2 euro, 1 dag nadat nieuwe tegoed ingegaan is.
Wat staat er achter dan? "Bijgewerkt tot 31-1-2009" ?
Rapailledinsdag 3 februari 2009 @ 23:43
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:37 schreef Jojoortje het volgende:
Nu ben ik dus echt gevodapwned
Mooi woord. Gevodapwned.
TCDDwoensdag 4 februari 2009 @ 08:10
Ik vind het erger dat je niet kanzien hoeveel smsjes je hebt vestuurd. Minuten wel maar smsjes ho maar. Je moet eigenlijk zelf alles gaan plakken in excel.
Ik had in Januari een rekening van 300+ euro...te veel gesmst..ja dan gaan 20 cent per sms hard.
Kreatorwoensdag 4 februari 2009 @ 09:01
Ik ben heel tevreden over Vodapwn. Vergeleken met Orange is het net of je van een lada overstapt in een Aston Martin.
VinnieJoneswoensdag 4 februari 2009 @ 10:51
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:07 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wat staat er achter dan? "Bijgewerkt tot 31-1-2009" ?
1-2-2009

Moet wel zeggen dat ik vorige maand behoorlijk gesmst heb nadat mijn tegoed op was.
En wist niet dat het dat zo heul veul kost per sms
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 13:46
Nou ik heb dus een mail terug gekregen van Vodafone:

Het tegoed en verbruik op My Vodafone is een extra service en kunnen geen rechten aan ontleend worden. U bent zelf verantwoordelijk voor de gebruikskosten. Ik vind het vervelend voor u dat u hoge kosten heeft gemaakt, maar de kosten zijn terecht berekend


Wat hebben de Vodafoneklanten aan een extra service als die niet klopt? Jezus
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 13:50
Mijn broer zei het al mooi: "Dit is geen extra service voor de klant, maar een extra service voor Vodafone, want hun verdienen er lekker aan als mensen buiten hun bundel gaan bellen/smsen"
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 13:56
Oh en nog even een bericht, want dit staat er nu:

Je hebt het Basis abonnement 12,50 SIM Only
Tegoed:
nog ¤ 0,00 over van ¤ 12,50

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 1,01


Dus volgens Vodafone heb ik NU al mijn abonnement + SMSblox al opgemaakt in de maand februari
GodsSonwoensdag 4 februari 2009 @ 15:13
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:56 schreef Jojoortje het volgende:
Oh en nog even een bericht, want dit staat er nu:

Je hebt het Basis abonnement 12,50 SIM Only
Tegoed:
nog ¤ 0,00 over van ¤ 12,50

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 1,01


Dus volgens Vodafone heb ik NU al mijn abonnement + SMSblox al opgemaakt in de maand februari
Hoeft niet, als je alleen over je belminuten heen bent krijg je ook al extra kosten hé Dus daar kan het ook aan liggen, smsblox kan je nog helemaal hebben...
Krentenbol.woensdag 4 februari 2009 @ 15:16
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:56 schreef Jojoortje het volgende:
Oh en nog even een bericht, want dit staat er nu:

Je hebt het Basis abonnement 12,50 SIM Only
Tegoed:
nog ¤ 0,00 over van ¤ 12,50

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 1,01


Dus volgens Vodafone heb ik NU al mijn abonnement + SMSblox al opgemaakt in de maand februari
Zullen we onze nachtelijke conversaties een beetje inkorten dan?
veldmuiswoensdag 4 februari 2009 @ 15:20
Laat je loverboy de rekening betalen!
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 16:17
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:13 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Hoeft niet, als je alleen over je belminuten heen bent krijg je ook al extra kosten hé Dus daar kan het ook aan liggen, smsblox kan je nog helemaal hebben...
Heb deze maand nog geen eens gebeld
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 16:17
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:16 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Zullen we onze nachtelijke conversaties een beetje inkorten dan?
We gaan gewoon Skypen in vervolg
Krentenbol.woensdag 4 februari 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

We gaan gewoon Skypen in vervolg
Oeh, kunnen we meteen webcammen.
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 17:50
Ik heb Vodafone maar weer eens teruggemaild met de vraag waarom ze het een service voor de klant vinden, terwijl het duidelijk een service voor Vodafone zelf is. Immers, zij verdienen er dik aan!
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 18:33
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:50 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb Vodafone maar weer eens teruggemaild met de vraag waarom ze het een service voor de klant vinden, terwijl het duidelijk een service voor Vodafone zelf is. Immers, zij verdienen er dik aan!
Wat ben jij een ongelofelijk XXXXXXX. Het inzien van een tegoed is een service inderdaad, waar terecht geen rechten aan ontleend kunnen worden. De uiteindelijke factuur is iets waar je in redelijkheid rechten aan kan onlenen.
Het inzien van het tegoed is makkelijk en geeft een indicatie, that's it. Het is niet anders voorgesteld, jij bedenkt alleen allerlei rechten voor je zelf. Jij valt onder de categorie consument waar vooral Radar dol op is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 04-02-2009 18:34:46 (Ik hou het maar netjes) ]
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 18:37
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:33 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat ben jij een ongelofelijk XXXXXXX. Het inzien van een tegoed is een service inderdaad, waar terecht geen rechten aan ontleend kunnen worden. De uiteindelijke factuur is iets waar je in redelijkheid rechten aan kan onlenen.
Het inzien van het tegoed is makkelijk en geeft een indicatie, that's it. Het is niet anders voorgesteld, jij bedenkt alleen allerlei rechten voor je zelf. Jij valt onder de categorie consument waar vooral Radar dol op is.
Je kan me ongelofelijk stuk vreten noemen, moet je natuurlijk zelf weten.
Jij hebt volgens mij het hele topic niet gelezen, maar je probeert gewoon overal tegenaan te pissen.

Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 18:45
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:37 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je kan me ongelofelijk stuk vreten noemen, moet je natuurlijk zelf weten.
Jij hebt volgens mij het hele topic niet gelezen, maar je probeert gewoon overal tegenaan te pissen.

Ik heb het hele topic vanaf het begin af aan gelezen. Het is gewoon geklaag over niks. Ja, je eigen gebruik.
Het is in ieder geval hun schuld dat of hun teller stuk is, je bent volgens jouw eigen zeggen Gevodapwned.
Nee, je hebt mogelijk veel gebeld of ge-smst en pas als de factuur opgemaakt is kan je zeggen of iets wel of niet klopt.
Dromerwoensdag 4 februari 2009 @ 18:46
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:37 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je kan me ongelofelijk stuk vreten noemen, moet je natuurlijk zelf weten.
Jij hebt volgens mij het hele topic niet gelezen, maar je probeert gewoon overal tegenaan te pissen.


Voor 'vreten' staat er een X'je teveel.
Wat het wel moet zijn weet ik helaas ook niet.
Metatronwoensdag 4 februari 2009 @ 18:50
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:40 schreef Chinless het volgende:
En 1500 smsjes in een maand . Zelfs ik haal de 1200 maar met moeite.
Ala ik er 12 verstuur dan is het al veel .
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 18:51
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic vanaf het begin af aan gelezen. Het is gewoon geklaag over niks. Ja, je eigen gebruik.
Het is in ieder geval hun schuld dat of hun teller stuk is, je bent volgens jouw eigen zeggen Gevodapwned.
Nee, je hebt mogelijk veel gebeld of ge-smst en pas als de factuur opgemaakt is kan je zeggen of iets wel of niet klopt.
Ik weet toch wat mijn rekening wordt? Ik heb toch gebeld? Dus waarom afwachten totdat ik de factuur krijg? En ik klaag niet over mijn eigen verbruik hoor, heb daar totaal geen problemen mee. Ja, ik sms veel, maar who cares? Dus ik heb niet 'mogelijk' veel gesmst.. Ik heb zeker weten veel gesmst

.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:46 schreef Dromer het volgende:

[..]

Voor 'vreten' staat er een X'je teveel.
Wat het wel moet zijn weet ik helaas ook niet.
Dat stond er dus wel.. Hij heeft het te laat ge-edit
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 19:03
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:51 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik weet toch wat mijn rekening wordt? Ik heb toch gebeld? Dus waarom afwachten totdat ik de factuur krijg? En ik klaag niet over mijn eigen verbruik hoor, heb daar totaal geen problemen mee. Ja, ik sms veel, maar who cares? Dus ik heb niet 'mogelijk' veel gesmst.. Ik heb zeker weten veel gesmst
Je schrijft zelf:
quote:
Wat nou als de teller online van Vodafone een paar dagen geleden stuk was (zoals zovaak, maar dan staat het boven aan de pagina aangegeven) en ik daadwerkelijk die 112 euro moet gaan dokken? Dat klopt toch niet? Immers, HUN teller is/was stuk!
Jij zegt zelf dat het niet klopt als je de 112 euro moet betalen, want hun teller is/was stuk. Ja duh, en?
quote:
.
[..]

Dat stond er dus wel.. Hij heeft het te laat ge-edit
Er stond inderdaad iets van die strekking, was niet nodig.
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 19:09
Ja maar beste Dirk, ik heb daarna toch gebeld voor de zekerheid Dus ik weet nu wat voor een bedrag er op mijn rekening staat, dus ik hoef niet te wachten op een factuur.
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 19:13
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:09 schreef Jojoortje het volgende:
Ja maar beste Dirk, ik heb daarna toch gebeld voor de zekerheid Dus ik weet nu wat voor een bedrag er op mijn rekening staat, dus ik hoef niet te wachten op een factuur.
Ja, van de dame die je afwimpelde om een discussie te vermijden die nergens over gaat "stuurt u maar een briefje" en die vertelde dat Vodafone waarschijnlijk wel over de brug zou komen.
Wat als de factuur 113,50 blijkt te zijn, ga je dan weer bellen?
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 19:18
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:13 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja, van de dame die je afwimpelde om een discussie te vermijden die nergens over gaat "stuurt u maar een briefje" en die vertelde dat Vodafone waarschijnlijk wel over de brug zou komen.
Wat als de factuur 113,50 blijkt te zijn, ga je dan weer bellen?
Neuh kreeg het aantal smsjes wat ik had gestuurd ook via de mail vandaag
Maar laten we er maar over ophouden. Jij vindt dat ik zeur en ik vind dat ik gelijk heb, dus we komen er toch niet uit.
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 19:29
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Neuh kreeg het aantal smsjes wat ik had gestuurd ook via de mail vandaag
Maar laten we er maar over ophouden. Jij vindt dat ik zeur en ik vind dat ik gelijk heb, dus we komen er toch niet uit.
Tuurlijk wel, we hoeven het toch nergens perse over eens te zijn. Jij zegt wat en een ander zegt weer wat anders, dat maakt een forum tot een forum.
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 19:42
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:29 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, we hoeven het toch nergens perse over eens te zijn. Jij zegt wat en een ander zegt weer wat anders, dat maakt een forum tot een forum.
Een meningsverschil hebben kan altijd natuurlijk. Is ook niks mis mee, maar om nou erover te gaan discussieren heeft geen zin, want we wijken beide toch niet van onze mening af, nietwaar?
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 19:45
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Een meningsverschil hebben kan altijd natuurlijk. Is ook niks mis mee, maar om nou erover te gaan discussieren heeft geen zin, want we wijken beide toch niet van onze mening af, nietwaar?
Okay je hebt gelijk.
Lees ik het nou goed? Geef ik je gelijk?
Zie je nou wel dat het wel kan?
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 19:50
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Okay je hebt gelijk.
Lees ik het nou goed? Geef ik je gelijk?
Zie je nou wel dat het wel kan?
ZOMFG
Ghostbusterwoensdag 4 februari 2009 @ 19:57
Moet je nu dokken of niet ?
Ik heb graag een einde aan mn dagelijkse soaps
Sjeenwoensdag 4 februari 2009 @ 20:06
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:57 schreef Ghostbuster het volgende:
Moet je nu dokken of niet ?
Ik heb graag een einde aan mn dagelijkse soaps
Tuurlijk moet ze betalen, ze heeft toch ook verbruikt...
Ghostbusterwoensdag 4 februari 2009 @ 20:07
Ah ik zie het nu
112 euro aan Smssen? Run je een sex sms service ofzo?
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 21:02
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef Ghostbuster het volgende:
Ah ik zie het nu
112 euro aan Smssen? Run je een sex sms service ofzo?
Zou je haast gaan denken he
Volgens Vodafone moet ik dus wel gaan dokken ja Ze zeiden verder niets over het feit dat hun teller kaduuk is...
Chinlesswoensdag 4 februari 2009 @ 21:30
Maar TS, als je er uit bed of je inderdaad moet dokken. Laat het mij dan even weten als je dat wil.
Ga ik eenchs ff bellen
Dirkhwoensdag 4 februari 2009 @ 21:37
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tuurlijk moet ze betalen, ze heeft toch ook verbruikt...
Ja maar de teller is stuk! Dus zal Vodafone over de brug moeten komen.
Dus.
Jojoortjewoensdag 4 februari 2009 @ 21:41
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:30 schreef Chinless het volgende:
Maar TS, als je er uit bed of je inderdaad moet dokken. Laat het mij dan even weten als je dat wil.
Ga ik eenchs ff bellen
Bellen naar?
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:37 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja maar de teller is stuk! Dus zal Vodafone over de brug moeten komen.
Dus.
IDD
VinnieJonesdonderdag 5 februari 2009 @ 12:00
Vo-da-Pwned

Gister had ik 2 euro extra kosten. Check ik vandaag;

De gebruikskosten buiten je tegoed bedragen: ¤ 103,49Bijgewerkt tot 1-2-2009

ps:
Je hebt het Basis abonnement 27,50

Tegoed: nog ¤ 21,78 over van ¤ 27,50


OMG ?
Eigenmijsjedonderdag 5 februari 2009 @ 12:37
Die teller is een extra service waar je niet voor betaalt en ook geen rechten aan kunt ontlenen.
Ghostbusterdonderdag 5 februari 2009 @ 12:47
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:37 schreef Eigenmijsje het volgende:
Die teller is een extra service waar je niet voor betaalt en ook geen rechten aan kunt ontlenen.
Ja maar hoort wel te kloppen.
Eigenmijsjedonderdag 5 februari 2009 @ 12:58
Das waar, maar je kunt ze niks maken.
Jojoortjedonderdag 5 februari 2009 @ 13:27
W T F Heb mail teruggekregen

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u vragen heeft over uw rekening.

Uit uw gegevens blijkt dat u in de maand januari niet uw volledige tegoed van uw Blox Zorgeloos SMS heeft gekregen. Daarom heb ik uw gegevens doorgezet naar de betreffende afdeling met het verzoek uw gegevens te controleren en de onterecht berekende kosten te crediteren. Zodra ik een terugkoppeling van de betreffende afdeling zal ik u informeren. Dit kan echter enkele werkdagen duren door de drukte. Onze excuses voor het ongemak.
Jojoortjedonderdag 5 februari 2009 @ 13:30
Snap er nu echt niks meer van. Ik dacht dat de kwestie gewoon was: Ik heb teveel gesmst, omdat die teller het niet goed deed. Dus WEL teveel gesmst. Dat heeft die vrouw aan de telefoon en een mail al bevestigd.

Maar nu is dus de kwestie: Ik heb niet het volledige tegoed van mijn BloX gekregen?

VinnieJonesdonderdag 5 februari 2009 @ 15:59
Is gewoon een storing.Dat online gedoe.
Wacht gewoon op je rekening.
Dromerdonderdag 5 februari 2009 @ 16:04
Die Vodafone medewerker snapt ook niet wat hij/zij doet, denk ik. (typische eigenschap van calldesk-medewerkers)
Reken maar nergens op.
Dirkhdonderdag 5 februari 2009 @ 17:08
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:59 schreef VinnieJones het volgende:
Is gewoon een storing.Dat online gedoe.
Wacht gewoon op je rekening.
He, dat zou nou wel eens een goed idee kunnen zijn.
Jojoortjedonderdag 5 februari 2009 @ 18:19
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:08 schreef Dirkh het volgende:

[..]

He, dat zou nou wel eens een goed idee kunnen zijn.
yoastinatordonderdag 5 februari 2009 @ 18:47
je moet even op deze site kijken, ik ben ook overgestapt. echt handig

I
I
V
GodsSondonderdag 5 februari 2009 @ 19:45
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:47 schreef yoastinator het volgende:
je moet even op deze site kijken, ik ben ook overgestapt. echt handig

I
I
V
Dat is echt troep duur voor sms'n vooral!
Chinlessdonderdag 5 februari 2009 @ 22:46
maw je heb maar een tegoed van 700 smsjes ofzo gehad en dan voor 300 smsjes a 12 of 25 cent zitten smsen. Plus dat wat buiten je bundel... nou nou TSje bof jij even.
Jojoortjevrijdag 6 februari 2009 @ 13:32
Nu weer een mail gekregen dat ik toch wel die 112 euro moet betalen.
Ook lekker handig dat ik steeds met verschillende Vodafonemedewerkers mail. Die checken ook niet even wat hun collega's hebben gemaild ofzo
RiDo78vrijdag 6 februari 2009 @ 13:55
Ach... 1000, 1200, 1400 SMS'jes... peanuts...

http://www.techzine.nl/ni(...)es-in-een-maand.html
Suga_Mamavrijdag 6 februari 2009 @ 19:42
Ik kom met moeite aan 250 smsjes per maand, joh.
hansvbijnendinsdag 10 februari 2009 @ 11:54
Heerlijk, al 5 dagen kan ik mijn tegoeden niet opvragen, óók telefonisch niet.
Rapailledinsdag 10 februari 2009 @ 12:43
Kan Vodafone nu echt niets doen uit coulance? Ipv dat mega hoge tarief een wat lager tarief? of de kosten delen ofzo. Je bent blijkbaar een goede klant van Vodafone, dan lijkt het mij dat je wel wat vriendelijker moet zijn.
Jojoortjedinsdag 10 februari 2009 @ 13:53
Ik heb even een brief gestuurd naar Vodafone. Dat mailen werkt ook niet, want je krijgt telkens een andere medewerker Moet je het verhaal weer opnieuw gaan uitleggen ook nog
Faatdinsdag 10 februari 2009 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:54 schreef hansvbijnen het volgende:
Heerlijk, al 5 dagen kan ik mijn tegoeden niet opvragen, óók telefonisch niet.
Het duurt dit keer wel erg lang ja

Mijn tegoed en verbruik

In verband met werkzaamheden is het niet mogelijk om jouw actuele tegoed op te vragen
via My Vodafone of via onze klantenservice. Onze excuses voor het ongemak........


Kan iemand die meter effe fixen aub, ik wil niet net zoals Jojoortje bij moeten betalen
Dirkhdinsdag 10 februari 2009 @ 17:28
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 13:53 schreef Jojoortje het volgende:
Ik heb even een brief gestuurd naar Vodafone. Dat mailen werkt ook niet, want je krijgt telkens een andere medewerker Moet je het verhaal weer opnieuw gaan uitleggen ook nog
Wat heb je geschreven naar Vodafone?
Jojoortjedinsdag 10 februari 2009 @ 22:35
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:28 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Wat heb je geschreven naar Vodafone?
Een brief van 1,5 kantje MET allemaal sterke argumenten Zelfs 2 bijlagen met absurde mailtjes die ik van hun heb ontvangen
Dirkhdinsdag 10 februari 2009 @ 22:39
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:35 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Een brief van 1,5 kantje MET allemaal sterke argumenten Zelfs 2 bijlagen met absurde mailtjes die ik van hun heb ontvangen
Ja okay, maar wat was de strekking van jouw brief?
Jojoortjewoensdag 11 februari 2009 @ 01:37
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:39 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja okay, maar wat was de strekking van jouw brief?
Ik heb dus alles uitgelegd eerst en toen ook gezegd dat ik van verschillende medewerkers een ander antwoord kreeg. Ook heb ik gezegd dat ze het op dit moment wel goed deden met de teller. De teller is nu ff kapot, dus ze laten niks zien. Dat hadden ze eerder ook moeten doen ipv valse informatie verstrekken. En nog meer argumenten enzo (Best een goede brief al zeg ik het zelf)
Jojoortjezondag 15 februari 2009 @ 12:21
UPDATE:

Ik moest gisteren dus werken (bij de post) en ik vroeg aan een collega van mij die met mijn straat bezig was, of ik nog Valentijnskaartjes had gekregen voor de grap.

"Nee, maar wel een brief van Vodafone. Vast een hoge rekening ofzo "

Ik zoo ooooh GIMME Was het alleen een ontvangstbevestiging en dat het wel 4 weken kon duren voordat ik een reactie kreeg. Tijdens die 4 weken zullen ze geen geld van mijn rekening halen.

Afwachten dus. Ik houd jullie op de hoogte.
hansvbijnenzondag 15 februari 2009 @ 22:58
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:27 schreef Jojoortje het volgende:
W T F Heb mail teruggekregen

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u vragen heeft over uw rekening.

Uit uw gegevens blijkt dat u in de maand januari niet uw volledige tegoed van uw Blox Zorgeloos SMS heeft gekregen. Daarom heb ik uw gegevens doorgezet naar de betreffende afdeling met het verzoek uw gegevens te controleren en de onterecht berekende kosten te crediteren. Zodra ik een terugkoppeling van de betreffende afdeling zal ik u informeren. Dit kan echter enkele werkdagen duren door de drukte. Onze excuses voor het ongemak.

Dit hebben ze mij ook een keer gemailt, daarna bleek het verstuurde mailtje een vergissing te zijn.
sander89zondag 15 februari 2009 @ 23:59
Laatste tijd een beetje zooitje bij Vodafone, veel storingen etc met betalingen en tegoeden.
seetjaimaandag 16 februari 2009 @ 01:28
quote:
Er is een storing geweest waardoor het beltegoed niet correct weergegeven wordt.

De storing is inmiddels opgelost en alle belgegevens worden nu met terugwerkende kracht bijgewerkt. Daarom kun je op dit moment je tegoed niet opvragen op My Vodafone of via 1200. Ook onze Klantenservice medewerkers kunnen je tegoed niet inzien.

Zodra het tegoed weer helemaal bijgewerkt is, maken we de dienst weer beschikbaar. We kunnen nu nog niet aangeven hoelang dit duurt. Onze excuses voor het ongemak.

Let op: Deze storing heeft geen gevolgen voor de juistheid van jouw rekening over februari.

Deze informatie is geplaatst op 11 februari 2009.
Er is altijd wel wat met Vodafone
Jojoortjedinsdag 17 februari 2009 @ 00:43
Factuur gekregen: 130 euro
Ghostbusterdinsdag 17 februari 2009 @ 00:47
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:43 schreef Jojoortje het volgende:
Factuur gekregen: 130 euro
Kwekker
Faatdinsdag 17 februari 2009 @ 20:38
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:43 schreef Jojoortje het volgende:
Factuur gekregen: 130 euro
Oe, dat is nogal wat zeg. Ik stop effe spontaan met bellen en smssen totdat ik zeker weet
dat ik nog wat aan tegoed over heb
Niznowoensdag 18 februari 2009 @ 01:06
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:43 schreef Jojoortje het volgende:
Factuur gekregen: 130 euro
specificatie er bij?

Heb je ook echt meer gebeld/gesmst dan binnen je bundel zit?
VinnieJoneswoensdag 18 februari 2009 @ 14:22
ik heb blox unlimited sms(1.000) maar aangezet voor tientje per maand.
Ik sms de laatste tijd wel erg veul.
Jojoortjewoensdag 18 februari 2009 @ 14:29
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 01:06 schreef Nizno het volgende:

[..]

specificatie er bij?

Heb je ook echt meer gebeld/gesmst dan binnen je bundel zit?
Ja dat wel ja
Renewoensdag 18 februari 2009 @ 15:37
TS. Ga voor de gein eens lang een vodafone winkel... Dat werkt veeel beter.
Jojoortjezondag 22 februari 2009 @ 20:31
Er staat nu: Tegoed: nog ¤ 6,00 over van ¤ 12,50, terwijl ik wel extra kosten heb van 5 euro.

Er staat boven "Het tegoed wordt weergegeven met een achterstand van 2 dagen."

Klopt zo hard niet allemaal Kijken jullie eens op de site?
Dirkhzondag 22 februari 2009 @ 20:48
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:37 schreef Renesite het volgende:
TS. Ga voor de gein eens lang een vodafone winkel... Dat werkt veeel beter.
En wat moet TS daar vertellen dan?

-Meneer ik heb een hoge factuur
-Oh, dat is vervelend. Zijn er kosten berekend die niet terecht zijn, nummers waar u niet heen heeft gebeld of waar u geen sms heen heeft gestuurd?
-Nee, dat klopt wel.
-Maar wat wilt u dan?
-Mijn rekening is hoog, wat snapt u daar niet aan?
-Ja maar... de kosten zijn toch terecht berekend?
-Zeg, luistert u niet naar mij? De klant is koning hoor, de rekening is hoog, hodfr
-Ja, de rekening is inderdaad hoog.
-Ja en op MyVodafone stond dat niet gemeld bij mijn verbruik
-Maar dat is een indicatie waar geen rechten aan ontleend kunnen worden.
-MIJN REKENING IS HOOG MENEERTJE!
-Dan moet u niet zoveel sms-en en bellen
-Kijk, daar heb ik tenminste wat aan. Bedankt voor de tip.
-Dag mevrouw
-Dag meneer

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirkh op 22-02-2009 21:01:50 ]
Jojoortjezondag 22 februari 2009 @ 21:38
Dirkh snapt het weer eens niet... Maar leuk verhaal verder. Je hoeft niet elke keer weer je mening te verkondigen hier, heeft totaal geen zin, want we weten hoe je erover denkt.
Dirkhzondag 22 februari 2009 @ 21:46
quote:
Op zondag 22 februari 2009 21:38 schreef Jojoortje het volgende:
Dirkh snapt het weer eens niet... Maar leuk verhaal verder. Je hoeft niet elke keer weer je mening te verkondigen hier, heeft totaal geen zin, want we weten hoe je erover denkt.
Ik snap het verhaal ook niet. Maar je legt het ook niet uit. Je post zo nu en dan weer eens iets nieuws, dat de factuur is opgemaakt en dan de ene dit zegt en de ander dat. Ik zie nergens dat je ontkent dat de kosten onterecht in rekening zijn gebracht.
Als je het voor mij dan uit wil leggen alsof ik een vier-jarige ben, dan kan dat misschien wat licht in de duisternis brengen.
Nu zie ik alleen een klaagbaaktopic over jouw eigen bel/sms gedrag en een verbruiksmeter die altijd minder betrouwbaar is dan je eigen logfile in de telefoon.
Jojoortjezondag 22 februari 2009 @ 21:50
Heb alles duidelijk uitgelegd, dus als jouw vierjarige brein dat niet snapt, kan ik ook niets aan doen helaas. Ik plaats gewoon elke keer updates. Ik ga niet bij elke update het hele verhaal opnieuw uitleggen en als je het niet meer interesseert, dan blijf je toch gewoon weg?

En een KLBtopic over mijn eigen bel/sms gedrag? Heb je ergens hier gelezen dat ik daarover klaag?
Faatdinsdag 24 februari 2009 @ 12:50
Toch ben ik blij met je topic Jojoortje, hierdoor ben ik effe wat meer op gaan letten de afgelopen
weken. En ik heb zojuist de nieuwe rekening binnengekregen, ik moet 58 cent bijbetalen
Jojoortjedinsdag 24 februari 2009 @ 12:56
Ruilen van rekening?
Jojoortjedonderdag 26 februari 2009 @ 17:18
Ok ff een kleine update!

Bedrag is vandaag van mn rekening afgeschreven, terwijl ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen, omdat ik nog geen reactie op mijn brief heb gekregen.
erikklldonderdag 26 februari 2009 @ 17:26
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ff een kleine update!

Bedrag is vandaag van mn rekening afgeschreven, terwijl ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen, omdat ik nog geen reactie op mijn brief heb gekregen.
kun je bij de bank gratis en voor niets laten storneren (terugdraaien)
just.in.casedonderdag 26 februari 2009 @ 17:38
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:26 schreef erikkll het volgende:

[..]

kun je bij de bank gratis en voor niets laten storneren (terugdraaien)
Zeker, maar het is zeer de vraag of dat wel zo verstandig is. Het vervelende is dat je je moeilijk kunt beroepen op een uitspraak als 'het wordt niet afgeschreven', zolang deze niet zwart-op-wit is gegeven. Je zet de zaak alleen maar op scherp door te storneren, omdat je daartoe niet gerechtigd bent. Mijn ervaring is dat een reactie op een klachtenbrief wel even kan duren. In de tussentijd worden aanmaningen en in gebreke stellingen gewoon verzonden, zodat de kosten alleen maar oplopen mocht je achteraf niet in het gelijk gesteld worden.
Chinlessdonderdag 26 februari 2009 @ 20:50
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ff een kleine update!

Bedrag is vandaag van mn rekening afgeschreven, terwijl ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen, omdat ik nog geen reactie op mijn brief heb gekregen.

Die mensen werken daaro langs elkaar heen, die breezersletjes enzo willen alleen zsm weer kunnen ophangen. Ik zou zeggen, bedrag stoneren
Jojoortjedonderdag 26 februari 2009 @ 22:56
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:38 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Zeker, maar het is zeer de vraag of dat wel zo verstandig is. Het vervelende is dat je je moeilijk kunt beroepen op een uitspraak als 'het wordt niet afgeschreven', zolang deze niet zwart-op-wit is gegeven. Je zet de zaak alleen maar op scherp door te storneren, omdat je daartoe niet gerechtigd bent. Mijn ervaring is dat een reactie op een klachtenbrief wel even kan duren. In de tussentijd worden aanmaningen en in gebreke stellingen gewoon verzonden, zodat de kosten alleen maar oplopen mocht je achteraf niet in het gelijk gesteld worden.
Ik heb een brief van Vodafone gekregen hoor, waarin stond dat ze het geld niet van mijn rekening zouden halen, dus dan moet Vodafone zich daar ook aan houden...
BarraCupraCudadonderdag 26 februari 2009 @ 23:04
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:56 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik heb een brief van Vodafone gekregen hoor, waarin stond dat ze het geld niet van mijn rekening zouden halen, dus dan moet Vodafone zich daar ook aan houden...
Dirkhvrijdag 13 maart 2009 @ 18:33
Is er al een update
David Lettermanvrijdag 13 maart 2009 @ 18:35
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 18:33 schreef Dirkh het volgende:
Is er al een update
ben benieuwd...
Jojoortjezondag 15 maart 2009 @ 22:56
Nou...

Ik heb dus een brief gekregen waarin stond dat ze het geld nog niet van mijn rekening zouden halen totdat ik een officieel antwoord heb gekregen. Nu heb ik afgelopen zaterdag een geautomatiseerde brief gekregen dat ik mijn rekening nog niet betaald heb en dat ik tot 21/3 de tijd heb om het geld over te maken, anders wordt mijn abonnement geblokkeerd.

Ik zou binnen 4 weken een antwoord krijgen van Vodafone, maar dat is dus niet gebeurd en die 21/3 komt steeds dichter bij

Zo tegenstrijdig allemaal!
Jojoortjedinsdag 17 maart 2009 @ 18:33
Weet nu gewoon niet wat ik moet doen. Morgen maar weer bellen dan om te zeggen dat ik een brief heb gekregen waarin stond dat ze nog niks van mijn rekening zouden halen totdat ik een antwoord zou krijgen.

Want als mijn mobiel eenmaal geblokkeerd is en ik wil hem dan weer deblokkeren, dan moet ik daarvoor ook geld betalen. Alle Vodafone communicatie gaat allemaal langs elkaar heen. Zo irritant allemaal.

En tja.. Als die doos van morgen dan zegt dat het geregeld is, dan vertrouw ik het nog niet voor 100 % dat 21/3 mijn abonnement niet geblokkeerd wordt.
its_me_dinsdag 17 maart 2009 @ 18:59
Lang leve vodafone! :S
Dirkhdinsdag 17 maart 2009 @ 19:02
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:33 schreef Jojoortje het volgende:
Weet nu gewoon niet wat ik moet doen. Morgen maar weer bellen dan om te zeggen dat ik een brief heb gekregen waarin stond dat ze nog niks van mijn rekening zouden halen totdat ik een antwoord zou krijgen.

Want als mijn mobiel eenmaal geblokkeerd is en ik wil hem dan weer deblokkeren, dan moet ik daarvoor ook geld betalen. Alle Vodafone communicatie gaat allemaal langs elkaar heen. Zo irritant allemaal.

En tja.. Als die doos van morgen dan zegt dat het geregeld is, dan vertrouw ik het nog niet voor 100 % dat 21/3 mijn abonnement niet geblokkeerd wordt.
Alles wat je met de klantenservice telefonisch afgesproken hebt, gelijk bevestigen via de berichtenoptie van Vodafone. Als ze je dan afsluiten je vervolgens factureren voor de aansluitkosten, dan kan je zeggen dat je die afspraak hebt gemaakt en per mail hebt bevestigd. Helemaal handig is het als je een naam of personeelsnummer van de persoon aan de telefoon vermeld.
Jojoortjedinsdag 17 maart 2009 @ 19:08
Bevestigen via de berichtenoptie van Vodafone? Naam en/of personeelsnummer van de persoon opschrijven is idd een goede tip!
Dirkhdinsdag 17 maart 2009 @ 19:19
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:08 schreef Jojoortje het volgende:
Bevestigen via de berichtenoptie van Vodafone? Naam en/of personeelsnummer van de persoon opschrijven is idd een goede tip!
Ja de berichtenoptie van de online klantenservice. Mailen werkt niet lekker, maar een bericht via de berichtenoptie, betekent ook meteen dat jouw email een nummer krijgt en deze dus geregistreerd wordt, dus voor jou weer aantoonbaar ontvangen is.
Jojoortjedinsdag 17 maart 2009 @ 19:47
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:19 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja de berichtenoptie van de online klantenservice. Mailen werkt niet lekker, maar een bericht via de berichtenoptie, betekent ook meteen dat jouw email een nummer krijgt en deze dus geregistreerd wordt, dus voor jou weer aantoonbaar ontvangen is.
Ah kijk, alweer wat geleerd.. Thanks!
T42dinsdag 17 maart 2009 @ 20:21
ik ben er achter gekomen dat ik inplaats van 7,95 simonly ruim 25 euro betaal permaand al meer dan een halfjaar (sinds dit abbo in ging , hiervoor had ik een simonly van 6,95 en betaalde ik maximaal 10 euro permaand)

en belkosten + sms kosten zijn 5,97 ra ra hoe kan dit?
Dirkhdinsdag 17 maart 2009 @ 20:31
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef T42 het volgende:
ik ben er achter gekomen dat ik inplaats van 7,95 simonly ruim 25 euro betaal permaand al meer dan een halfjaar (sinds dit abbo in ging , hiervoor had ik een simonly van 6,95 en betaalde ik maximaal 10 euro permaand)

en belkosten + sms kosten zijn 5,97 ra ra hoe kan dit?
Je kan op myvodafone zien of er blox geactiveerd zijn, misschien een internetabonnement er bij en een bundeltje voor één of ander?
T42dinsdag 17 maart 2009 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:31 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Je kan op myvodafone zien of er blox geactiveerd zijn, misschien een internetabonnement er bij en een bundeltje voor één of ander?
ik bel met een bijna antieke gsm die net foto's kan maken
ik heb geen blox aangezet zie ik
Jojoortjedinsdag 17 maart 2009 @ 21:22
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef T42 het volgende:
ik ben er achter gekomen dat ik inplaats van 7,95 simonly ruim 25 euro betaal permaand al meer dan een halfjaar (sinds dit abbo in ging , hiervoor had ik een simonly van 6,95 en betaalde ik maximaal 10 euro permaand)

en belkosten + sms kosten zijn 5,97 ra ra hoe kan dit?
En je kijkt je bankafschriften niet na?
T42dinsdag 17 maart 2009 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En je kijkt je bankafschriften niet na?
jah nu
normaal kijk ik alleen wie iets afschrijft of daar geen onbekende tussen staan.

en eerst dacht ik ook dat ik gewoon over me limiet was gegaan
Jojoortjewoensdag 18 maart 2009 @ 00:19
Maar nu even een andere vraag...

Stel nou dat het allemaal misloopt enzo en Vodafone blokkeert mijn abonnement en ik betaal niks meer. Ik heb natuurlijk dan wel een SIM Only nodig voor mijn mobiel. Kan ik dan via de KPNwinkel een SIM Only aanvragen of staat mijn naam dan ergens in zo'n deze-meid-moet-je-geen-abonnement-verkopen-want-ze-betaalt-niet-lijst? Wie weet daar meer van af?

En zo ja, dan kan ik toch gewoon op mijn vader's naam een abonnement afsluiten? Dan maak ik hem gewoon iedere maand het geld over?
Boe-manwoensdag 18 maart 2009 @ 04:22
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 00:19 schreef Jojoortje het volgende:
Maar nu even een andere vraag...

Stel nou dat het allemaal misloopt enzo en Vodafone blokkeert mijn abonnement en ik betaal niks meer. Ik heb natuurlijk dan wel een SIM Only nodig voor mijn mobiel. Kan ik dan via de KPNwinkel een SIM Only aanvragen of staat mijn naam dan ergens in zo'n deze-meid-moet-je-geen-abonnement-verkopen-want-ze-betaalt-niet-lijst? Wie weet daar meer van af?

En zo ja, dan kan ik toch gewoon op mijn vader's naam een abonnement afsluiten? Dan maak ik hem gewoon iedere maand het geld over?
Je kunt sowieso op je vaders naam een abo afsluiten, ook bij Vodafone dan.
Wat het meest waarschijnlijk is als je wordt geblokkeerd wegens wanbetalingen, is dat je geen contract meer af kunt sluiten bij hetzelfde bedrijf.
Voor zover ik weet hebben telecomaanbieders geen algemene zwarte lijst itt verzekeraars.
Jojoortjewoensdag 18 maart 2009 @ 12:24
Ah oke...

En hoe zit het met het nummerbehoud eigenlijk? Ik heb net al op de KPNsite gekeken en dan wordt er op het laatst gevraagd of je je nummer wil behouden. Dan moet je ook aankruisen bij welke provider je zit/zat. Of wordt het nummer zelf ook geblokkeerd?
Jojoortjewoensdag 18 maart 2009 @ 13:32
Goed, ik heb gebeld!

Ik kreeg eerst een vrouw van de klantenservice zelf aan de telefoon en die vond het idd wel heel vreemd, maar ze kon er verder niets aan doen. ( ) . Ze heeft me toen doorgestuurd naar afdeling facturen en toen kreeg ik een andere vrouw aan de telefoon. Ze zei dat ze mijn naam en telefoonnummer heeft genoteerd (heb ik ook van haar genoteerd ) en dat iemand van Vodafone me gaat terugbellen vandaag, want ze moest even achter de schermen vragen hoe dit precies kon gebeuren, want ze zei ook dat ze het vreemd vond.

Goed, afwachten dus.
Jojoortjewoensdag 18 maart 2009 @ 15:54
Update:

Het was dus idd een foutje van Vodafone. Ze gaan me niet deblokkeren vanaf 21/3!
De klachtenafdeling was nog met mijn klacht bezig en ik krijg nog een schriftelijke reactie, dus ik moet gewoon afwachten.
Jojoortjewoensdag 25 maart 2009 @ 13:12
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als ik niet betaal? Ja, dan wordt mijn abonnement geblokkeerd, maar wat nog meer? Krijg ik dan het incassobureau op mijn kop of...?
cherrycokewoensdag 25 maart 2009 @ 13:12
de rekening licht weer op de mat 67 euro
Dirkhwoensdag 25 maart 2009 @ 18:06
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef Jojoortje het volgende:
Update:

Het was dus idd een foutje van Vodafone. Ze gaan me niet deblokkeren vanaf 21/3!
De klachtenafdeling was nog met mijn klacht bezig en ik krijg nog een schriftelijke reactie, dus ik moet gewoon afwachten.
Gaan ze je niet blokkeren of deblokkeren, vrij groot verschil: wel kunnen bellen en niet kunnen bellen.
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:12 schreef Jojoortje het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als ik niet betaal? Ja, dan wordt mijn abonnement geblokkeerd, maar wat nog meer? Krijg ik dan het incassobureau op mijn kop of...?
Als jij op mail hebt dat er sprake is van een foutje, dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Op het moment dat er een incassobureau jou lastig gaat vallen, forward je gewoon het mailje waarin VF toegeeft een fout te hebben gemaakt en het incassobureau zal inbinden, mits je de onbetwiste kosten wél hebt voldaan. Anders heb je wel een probleem, die moet je betalen.
Ook zal je op dit moment een probleem kunnen krijgen met nummerbehoud bij een overstap naar een andere provider, ook is het nog afhankelijk van de looptijd.
Maar doorgaans wordt een nummer niet geporteerd als er een betalingsachterstand is, zeker niet als het onbetwiste deel niet is betaald. Jij hebt dat dus voor een groot deel zelf in handen.
Jojoortjewoensdag 25 maart 2009 @ 18:15
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Gaan ze je niet blokkeren of deblokkeren, vrij groot verschil: wel kunnen bellen en niet kunnen bellen.
[..]

Als jij op mail hebt dat er sprake is van een foutje, dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Op het moment dat er een incassobureau jou lastig gaat vallen, forward je gewoon het mailje waarin VF toegeeft een fout te hebben gemaakt en het incassobureau zal inbinden, mits je de onbetwiste kosten wél hebt voldaan. Anders heb je wel een probleem, die moet je betalen.
Ook zal je op dit moment een probleem kunnen krijgen met nummerbehoud bij een overstap naar een andere provider, ook is het nog afhankelijk van de looptijd.
Maar doorgaans wordt een nummer niet geporteerd als er een betalingsachterstand is, zeker niet als het onbetwiste deel niet is betaald. Jij hebt dat dus voor een groot deel zelf in handen.
Blokkeren bedoelde ik Bedankt
Chinlesswoensdag 25 maart 2009 @ 22:51
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:24 schreef Jojoortje het volgende:
Ah oke...

En hoe zit het met het nummerbehoud eigenlijk? Ik heb net al op de KPNsite gekeken en dan wordt er op het laatst gevraagd of je je nummer wil behouden. Dan moet je ook aankruisen bij welke provider je zit/zat. Of wordt het nummer zelf ook geblokkeerd?
Nja nummerbehoud is ghewoon zo.
Jou nummer is beschikbaar per afloop abbo, dan ka jou nieuwe provider hem overnemen. Geblokkeerd of niet, dat maakt niet uit.

Echter moet de oude provider wel goedkeuring geven, wat hier de voorwaardes van zijn weet ik zo niet.
Het zal een week of 6 duren, tijdelijk krijg je dan een nummer van KPN, wat later vervalt door je huidige nummer. Let al met al wel op dat je de goede datum opgeeft anders ben je jou huidige nummer kwijt.
Dirkhwoensdag 25 maart 2009 @ 23:14
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nja nummerbehoud is ghewoon zo.
Jou nummer is beschikbaar per afloop abbo, dan ka jou nieuwe provider hem overnemen. Geblokkeerd of niet, dat maakt niet uit.

Echter moet de oude provider wel goedkeuring geven, wat hier de voorwaardes van zijn weet ik zo niet.
Het zal een week of 6 duren, tijdelijk krijg je dan een nummer van KPN, wat later vervalt door je huidige nummer. Let al met al wel op dat je de goede datum opgeeft anders ben je jou huidige nummer kwijt.
Ik val in dit topic van de ene naar de andere verbazing. Goed, dan zal ik het nu ook maar onderbouwen.
Een operator mag het nummer niet vasthouden, ook niet als er nog contractuele verplichtingen zijn, dus het abonnement loopt nog door maar de gebruiker wenst het nummer over te zetten naar een andere operator.
De abonnementskosten worden dus nog wel doorberkend maar het nummer mag niet worden vastgehouden, mits hier ernstige aantoonbare bezwaren tegen zijn. Bijvoorbeeld openstaande facturen, maar dan moet je van goede huize komen en dat ook aan moeten tonen in geval van klachten.
Het telefoonnummer dient binnen 10 dagen na aanvraag overgenomen te zijn. Dan kan je op je kop gaan staan als operator, je hebt nummer uit te laten porteren.
Goed de onderbouwing, ik noem maar een bron, OPTA of zo. http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=979
Waar jij het vandaan haalt dat een operator het nummer pas na het eind van het abonnement hoeft vrij te geven, hier 6 weken over mag doen en dan als klap op de vuurpijl het nummer ook nog kan laten vervallen als je niet op tijd bent, ik weet het niet. Het is niet echt sinds gister dat deze regels bestaan.