kun je bij de bank gratis en voor niets laten storneren (terugdraaien)quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ff een kleine update!
Bedrag is vandaag van mn rekening afgeschreven, terwijl ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen, omdat ik nog geen reactie op mijn brief heb gekregen.
Zeker, maar het is zeer de vraag of dat wel zo verstandig is. Het vervelende is dat je je moeilijk kunt beroepen op een uitspraak als 'het wordt niet afgeschreven', zolang deze niet zwart-op-wit is gegeven. Je zet de zaak alleen maar op scherp door te storneren, omdat je daartoe niet gerechtigd bent. Mijn ervaring is dat een reactie op een klachtenbrief wel even kan duren. In de tussentijd worden aanmaningen en in gebreke stellingen gewoon verzonden, zodat de kosten alleen maar oplopen mocht je achteraf niet in het gelijk gesteld worden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:26 schreef erikkll het volgende:
[..]
kun je bij de bank gratis en voor niets laten storneren (terugdraaien)
quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef Jojoortje het volgende:
Ok ff een kleine update!
Bedrag is vandaag van mn rekening afgeschreven, terwijl ze hadden gezegd dat ze dat niet zouden doen, omdat ik nog geen reactie op mijn brief heb gekregen.
Ik heb een brief van Vodafone gekregen hoor, waarin stond dat ze het geld niet van mijn rekening zouden halen, dus dan moet Vodafone zich daar ook aan houden...quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:38 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Zeker, maar het is zeer de vraag of dat wel zo verstandig is. Het vervelende is dat je je moeilijk kunt beroepen op een uitspraak als 'het wordt niet afgeschreven', zolang deze niet zwart-op-wit is gegeven. Je zet de zaak alleen maar op scherp door te storneren, omdat je daartoe niet gerechtigd bent. Mijn ervaring is dat een reactie op een klachtenbrief wel even kan duren. In de tussentijd worden aanmaningen en in gebreke stellingen gewoon verzonden, zodat de kosten alleen maar oplopen mocht je achteraf niet in het gelijk gesteld worden.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 22:56 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik heb een brief van Vodafone gekregen hoor, waarin stond dat ze het geld niet van mijn rekening zouden halen, dus dan moet Vodafone zich daar ook aan houden...
Alles wat je met de klantenservice telefonisch afgesproken hebt, gelijk bevestigen via de berichtenoptie van Vodafone. Als ze je dan afsluiten je vervolgens factureren voor de aansluitkosten, dan kan je zeggen dat je die afspraak hebt gemaakt en per mail hebt bevestigd. Helemaal handig is het als je een naam of personeelsnummer van de persoon aan de telefoon vermeld.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:33 schreef Jojoortje het volgende:
Weet nu gewoon niet wat ik moet doen. Morgen maar weer bellen dan om te zeggen dat ik een brief heb gekregen waarin stond dat ze nog niks van mijn rekening zouden halen totdat ik een antwoord zou krijgen.
Want als mijn mobiel eenmaal geblokkeerd is en ik wil hem dan weer deblokkeren, dan moet ik daarvoor ook geld betalen. Alle Vodafone communicatie gaat allemaal langs elkaar heen. Zo irritant allemaal.
En tja.. Als die doos van morgen dan zegt dat het geregeld is, dan vertrouw ik het nog niet voor 100 % dat 21/3 mijn abonnement niet geblokkeerd wordt.
Ja de berichtenoptie van de online klantenservice. Mailen werkt niet lekker, maar een bericht via de berichtenoptie, betekent ook meteen dat jouw email een nummer krijgt en deze dus geregistreerd wordt, dus voor jou weer aantoonbaar ontvangen is.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:08 schreef Jojoortje het volgende:
Bevestigen via de berichtenoptie van Vodafone? Naam en/of personeelsnummer van de persoon opschrijven is idd een goede tip!
Ah kijk, alweer wat geleerd.. Thanks!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:19 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja de berichtenoptie van de online klantenservice. Mailen werkt niet lekker, maar een bericht via de berichtenoptie, betekent ook meteen dat jouw email een nummer krijgt en deze dus geregistreerd wordt, dus voor jou weer aantoonbaar ontvangen is.
Je kan op myvodafone zien of er blox geactiveerd zijn, misschien een internetabonnement er bij en een bundeltje voor één of ander?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef T42 het volgende:
ik ben er achter gekomen dat ik inplaats van 7,95 simonly ruim 25 euro betaal permaand al meer dan een halfjaar (sinds dit abbo in ging , hiervoor had ik een simonly van 6,95 en betaalde ik maximaal 10 euro permaand)
en belkosten + sms kosten zijn 5,97 ra ra hoe kan dit?
ik bel met een bijna antieke gsm die net foto's kan makenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:31 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Je kan op myvodafone zien of er blox geactiveerd zijn, misschien een internetabonnement er bij en een bundeltje voor één of ander?
En je kijkt je bankafschriften niet na?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:21 schreef T42 het volgende:
ik ben er achter gekomen dat ik inplaats van 7,95 simonly ruim 25 euro betaal permaand al meer dan een halfjaar (sinds dit abbo in ging , hiervoor had ik een simonly van 6,95 en betaalde ik maximaal 10 euro permaand)
en belkosten + sms kosten zijn 5,97 ra ra hoe kan dit?
jah nuquote:Op dinsdag 17 maart 2009 21:22 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En je kijkt je bankafschriften niet na?
Je kunt sowieso op je vaders naam een abo afsluiten, ook bij Vodafone dan.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:19 schreef Jojoortje het volgende:
Maar nu even een andere vraag...
Stel nou dat het allemaal misloopt enzo en Vodafone blokkeert mijn abonnement en ik betaal niks meer. Ik heb natuurlijk dan wel een SIM Only nodig voor mijn mobiel. Kan ik dan via de KPNwinkel een SIM Only aanvragen of staat mijn naam dan ergens in zo'n deze-meid-moet-je-geen-abonnement-verkopen-want-ze-betaalt-niet-lijst?Wie weet daar meer van af?
En zo ja, dan kan ik toch gewoon op mijn vader's naam een abonnement afsluiten? Dan maak ik hem gewoon iedere maand het geld over?
Gaan ze je niet blokkeren of deblokkeren, vrij groot verschil: wel kunnen bellen en niet kunnen bellen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef Jojoortje het volgende:
Update:
Het was dus idd een foutje van Vodafone. Ze gaan me niet deblokkeren vanaf 21/3!![]()
De klachtenafdeling was nog met mijn klacht bezig en ik krijg nog een schriftelijke reactie, dus ik moet gewoon afwachten.
Als jij op mail hebt dat er sprake is van een foutje, dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Op het moment dat er een incassobureau jou lastig gaat vallen, forward je gewoon het mailje waarin VF toegeeft een fout te hebben gemaakt en het incassobureau zal inbinden, mits je de onbetwiste kosten wél hebt voldaan. Anders heb je wel een probleem, die moet je betalen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:12 schreef Jojoortje het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren als ik niet betaal? Ja, dan wordt mijn abonnement geblokkeerd, maar wat nog meer? Krijg ik dan het incassobureau op mijn kop of...?
Blokkeren bedoelde ikquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:06 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Gaan ze je niet blokkeren of deblokkeren, vrij groot verschil: wel kunnen bellen en niet kunnen bellen.
[..]
Als jij op mail hebt dat er sprake is van een foutje, dan hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Op het moment dat er een incassobureau jou lastig gaat vallen, forward je gewoon het mailje waarin VF toegeeft een fout te hebben gemaakt en het incassobureau zal inbinden, mits je de onbetwiste kosten wél hebt voldaan. Anders heb je wel een probleem, die moet je betalen.
Ook zal je op dit moment een probleem kunnen krijgen met nummerbehoud bij een overstap naar een andere provider, ook is het nog afhankelijk van de looptijd.
Maar doorgaans wordt een nummer niet geporteerd als er een betalingsachterstand is, zeker niet als het onbetwiste deel niet is betaald. Jij hebt dat dus voor een groot deel zelf in handen.
Nja nummerbehoud is ghewoon zo.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:24 schreef Jojoortje het volgende:
Ah oke...
En hoe zit het met het nummerbehoud eigenlijk? Ik heb net al op de KPNsite gekeken en dan wordt er op het laatst gevraagd of je je nummer wil behouden. Dan moet je ook aankruisen bij welke provider je zit/zat. Of wordt het nummer zelf ook geblokkeerd?
Ik val in dit topic van de ene naar de andere verbazing. Goed, dan zal ik het nu ook maar onderbouwen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:51 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nja nummerbehoud is ghewoon zo.
Jou nummer is beschikbaar per afloop abbo, dan ka jou nieuwe provider hem overnemen. Geblokkeerd of niet, dat maakt niet uit.
Echter moet de oude provider wel goedkeuring geven, wat hier de voorwaardes van zijn weet ik zo niet.
Het zal een week of 6 duren, tijdelijk krijg je dan een nummer van KPN, wat later vervalt door je huidige nummer. Let al met al wel op dat je de goede datum opgeeft anders ben je jou huidige nummer kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |