abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 08:52:44 #102
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65646339
Die coupe's zijn nauwelijks te herkennen, alsof mensen letten op subtiel geplaatste logo's en transparante stickers op ramen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65646750
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:44 schreef Triptamine het volgende:
Verder: Stiltecoupes

en: Vouwfietsen en de mensen die ze hebben
pi_65646863
Wat voor sociaal gestoorde ben je wel niet als je last hebt van hard pratende mensen in een trein?
pi_65646908
waarom zou je HARD praten in een trein en niet op gewoon normaal gespreksniveau ?
Ja doei.
pi_65647036
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:28 schreef ach het volgende:
Wat voor sociaal gestoorde ben je wel niet als je last hebt van hard pratende mensen in een trein?
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zou je HARD praten in een trein en niet op gewoon normaal gespreksniveau ?
Beide een goed punt
pi_65647062
niets mis met gewoon pratende mensen in de trein
als je dáár last van hebt (in een gewone coupé) moet je idd maar gewoon de auto pakken ofzo

maar waarom zou je in vredesnaam HARD moeten praten als je naast of tegenover elkaar zit
Ja doei.
pi_65647087
Gisteravond ook..
Twee kutventjes (wannabe's) die allebei aan de andere kant gaan zitten, en dan tegen elkaar gaan praten. Dat kan toch ook wel naast elkaar? Op een gegeven moment zie ik een zo'n kneus tegen het raam aan zitten tekenen. Ik heb er maar niks van gezegd omdat ik niet zo wil eindigen als een buschaffeur.

En wat een schijterds waren het zeg... Hard muziek aan op de telefoon en dan snel uitzetten als de conducteur komt. Achterom kijken en dan aanzetten als de goede man weg is.
Op vrijdag 13 februari 2009 09:53 schreef kogelbiefstuk het volgende:
Gelukkig heb ik niet zo'n "verdomd mieters jasje".
pi_65647177
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:40 schreef kogelbiefstuk het volgende:
En wat een schijterds waren het zeg... Hard muziek aan op de telefoon en dan snel uitzetten als de conducteur komt. Achterom kijken en dan aanzetten als de goede man weg is.
Dat zie ik juist nooit. Randstad?
pi_65647210
het gebeurt hier (oosten) helaas ook wel, maar het vervijfvoudigt zodra ik eens bij mijn ouders in Den Haag op bezoek ga
Ja doei.
pi_65647227
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Dat zie ik juist nooit. Randstad?
Jep. Van Utrecht richting Rotterdam
Op vrijdag 13 februari 2009 09:53 schreef kogelbiefstuk het volgende:
Gelukkig heb ik niet zo'n "verdomd mieters jasje".
pi_65647284
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef kogelbiefstuk het volgende:

[..]

Jep. Van Utrecht richting Rotterdam
Wat verrassend
pi_65647290
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
het gebeurt hier (oosten) helaas ook wel, maar het vervijfvoudigt zodra ik eens bij mijn ouders in Den Haag op bezoek ga
pi_65647411
in Den Haag heb je trams (ja, ook in andere steden, maar óók in Den Haag) en daar zit dat gespuis rustig te roken achterin (of soms zelfs niet eens achterin ) en de chauffeurs, zelfs de haagse harries, durven er niets van te zeggen

Ja doei.
pi_65647443
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

In het OV zie je wel eens mensen die nog wat werk willen doen in de trein, eng he?
Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor!
pi_65647476
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:54 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor! [ afbeelding ]
Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hoor en die keren dat mensen overleggen kunnen ze dat ook op normaal niveau doen, of gaan ze even naar een vergaderkamer om zo de rest niet te hinderen.

Jij zit nog op school?
Ja doei.
pi_65647518
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
in Den Haag heb je trams (ja, ook in andere steden, maar óók in Den Haag) en daar zit dat gespuis rustig te roken achterin (of soms zelfs niet eens achterin ) en de chauffeurs, zelfs de haagse harries, durven er niets van te zeggen

wtf
pi_65647634
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hoor en die keren dat mensen overleggen kunnen ze dat ook op normaal niveau doen, of gaan ze even naar een vergaderkamer om zo de rest niet te hinderen.

Jij zit nog op school?
Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.
pi_65647694
Ik heb FOK!verkering met AdvancedPower. Kusje! O+
  maandag 2 februari 2009 @ 10:08:07 #120
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_65647826
Praten op een normaal niveau heb ik geen enkel probleem mee, evenals bellen op een normaal niveau. Er zijn echter ook mensen die denken dat keihard die denken dat het nodig is om hard te praten in een mobiel of tegen elkaar. En daar heb ik wel een probleem mee.

Ik zit ook wel in eens stiltecoupe en zelfs daar mogen mensen van mij best praten of bellen, zolang het maar op normaal niveau gaat.

En geef toe, soms is het best leuk om een dom gesprek mee te kunnen luisteren....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 2 februari 2009 @ 10:09:35 #121
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65647865
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit ook wel in eens stiltecoupe en zelfs daar mogen mensen van mij best praten of bellen, zolang het maar op normaal niveau gaat.
Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 2 februari 2009 @ 10:10:12 #122
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65647884
Onvoorstelbaar dat mensen hier zo fel reageren als hun "vrijheid om overal te praten" wordt ingeperkt. Alsof je niet bestaat als je niet praat.

Die stiltecoupés zijn natuurlijk ontstaan door de toegenomen overlast de afgelopen jaren. Door de telefoon, en mensen met 117 dB in hun harses. Vroegah hielden mensen uit zichzelf al hun mond, of converseerden op beschaafd niveau. Tegenwoordig denkt iedereen dat vrijheid gelijk staat aan overal keihard mogen schreeuwen en herrie maken.
Het behoeft hopelijk geen verdere uitleg dat dit standpunt berust op een aantal denkfouten.

Voor de mensen voor wie dit te moeilijk was:
In een stiltecoupé moet je stil zijn.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 2 februari 2009 @ 10:11:01 #123
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65647919
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef ErikT het volgende:
Onvoorstelbaar dat mensen hier zo fel reageren als hun "vrijheid om overal te praten" wordt ingeperkt. Alsof je niet bestaat als je niet praat.

Precies.
pi_65647924
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:01 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.
het gaat ook niet om elk klein overleg, dat wordt gewoon op normaal niveau gedaan, maar als men echt een boel moet overleggen, dan verhuist men even naar een plek waar niemand er last van heeft
Ja doei.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:11:40 #125
152789 karr-1
pi_65647946
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:09 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?
IK praat niet in een stiltecoupe, maar IK heb er ook GEEN bezwaar tegen als ANDEREN dat wel doen. In de regels van de NS staat zelfs dat het op fluisterniveau wel mag, dus waarom zou ik er dan over zeuren?
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 10:11:59 #126
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_65647954
stilte coupe's
man rot op, als t vol is ga je daar gewoon heen en dan praat je
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_65647990
quote:

Die stiltecoupés zijn natuurlijk ontstaan door de toegenomen overlast de afgelopen jaren. Door de telefoon, en mensen met 117 dB in hun harses. Vroegah hielden mensen uit zichzelf al hun mond, of converseerden op beschaafd niveau. Tegenwoordig denkt iedereen dat vrijheid gelijk staat aan overal keihard mogen schreeuwen en herrie maken.
Het behoeft hopelijk geen verdere uitleg dat dit standpunt berust op een aantal denkfouten.

iemand even fluisterend iets vragen of meedelen is niets mis mee, maar structureel hardop gaan praten en bellen is idd gewoon compleet tegen de regels in.

Het is altijd leuk om te zien hoe selectief mensen regels waarderen
Ja doei.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:13:20 #128
185261 Scaurus
Memento mori
pi_65647995
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:11 schreef karr-1 het volgende:
IK praat niet in een stiltecoupe, maar IK heb er ook GEEN bezwaar tegen als ANDEREN dat wel doen. In de regels van de NS staat zelfs dat het op fluisterniveau wel mag, dus waarom zou ik er dan over zeuren?
Waarom? Omdat er niet gefluisterd wordt. Nee, er wordt luidruchtig geconverseerd of, nog erger, gebeld. Wanneer ik in de stiltecoupe zit, heb ik daar wel degelijk bezwaar tegen. Ik ga toch niet voor niets in de stiltecoupe zitten?
  maandag 2 februari 2009 @ 10:14:56 #129
152789 karr-1
pi_65648048
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Waarom? Omdat er niet gefluisterd wordt. Nee, er wordt luidruchtig geconverseerd of, nog erger, gebeld. Wanneer ik in de stiltecoupe zit, heb ik daar wel degelijk bezwaar tegen. Ik ga toch niet voor niets in de stiltecoupe zitten?
Tsja dat mensen zich niet aan de regels houden daar mag je van mij ook wat van zeggen. Fluisteren is prima, maar zodra het meer wordt als dat zeg ik er ook wat van.
  maandag 2 februari 2009 @ 10:15:18 #130
152789 karr-1
pi_65648061
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

iemand even fluisterend iets vragen of meedelen is niets mis mee, maar structureel hardop gaan praten en bellen is idd gewoon compleet tegen de regels in.

maandag 2 februari 2009 @ 10:32:08 #131
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_65648517
Dit zijn de mooisten:
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Bot13 het volgende:
Heb dan niet het idee dat ik er anderen mee lastig val ofzo.
Je idee is fout, dat doe je dan wel.
quote:
En andersom vind ik het ook niet vervelend als andere mensen zachtjes een gesprek voeren.
Dat is fijn voor je, maar anderen vinden dat wel vervelend.
Het is niet de bedoeling dat je rekening houdt met anderen ALS jij je kan voorstellen dat iets vervelend is.
Het is de bedoeling is dat je rekening houdt met anderen. Zonder premisse.

Voorbeeld: je bent ergens waar niet gerookt mag worden.
Persoon A gaat toch roken.
Persoon B zegt: "Ja, doe eens niet, dat mag hier niet. Want dat vinden mensen, zoals ik, vervelend."
Persoon A: "Ja maar hallo, ik zou het ook niet vervelend vinden als jij rookt, dus ik mag wel roken."
Dat slaat helemaal nergens op, zie je?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 2 februari 2009 @ 10:52:08 #132
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_65649034
In een stiltecoupé hou je gewoon je bek dicht, kankerproleet.
pi_65649168
Als TS zich er zo aan ergerde kon hij de dames in kwestie er toch op wijzen dat het een Stiltecoupé was? Zie het probleem niet zo.
pi_65649948
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:32 schreef ErikT het volgende:
Dit zijn de mooisten:
[..]

[..]

Het is niet de bedoeling dat je rekening houdt met anderen ALS jij je kan voorstellen dat iets vervelend is.

Persoon B zegt: "Ja, doe eens niet, dat mag hier niet. Want dat vinden mensen, zoals ik, vervelend."
Persoon A: "Ja maar hallo, ik zou het ook niet vervelend vinden als jij rookt, dus ik mag wel roken."

maar dan krijg je:

'jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, maar roken is heeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets anders'

zoals ik al zei, mensen vinden regels heel selectief 'goed'
Ja doei.
pi_65650504
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
zoals ik al zei, mensen vinden regels heel selectief 'goed'
Inderdaad.

En voor die figuren die beweren een wettelijk grondrecht op herriemaken te hebben:

1. In de stiltecoupé moet je stil zijn (Huisregels)
2. Een treinkaartje bevat geen recht op een zitplaats (Algemene Vervoersvoorwaarden)
3. Dus als je hardop wil praten, dan moet je ophoepelen uit de stiltecoupé. Ga desnoods maar staan op het balkon.
Zo.

Alhoewel gisteravond in de trein eigenlijk iedereen braaf stil was in de stiltecoupé.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2009 11:44:10 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 11:52:16 #136
152789 karr-1
pi_65650752
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Inderdaad.

En voor die figuren die beweren een wettelijk grondrecht op herriemaken te hebben:

1. In de stiltecoupé moet je stil zijn (Huisregels)
2. Een treinkaartje bevat geen recht op een zitplaats (Algemene Vervoersvoorwaarden)
3. Dus als je hardop wil praten, dan moet je ophoepelen uit de stiltecoupé. Ga desnoods maar staan op het balkon.
Zo.

Alhoewel gisteravond in de trein eigenlijk iedereen braaf stil was in de stiltecoupé.
Volgens de regels van de NS mag je blijkbaar wel een gesprek op fluistertoon voeren in een stiltecoupe. Helemaal stil hoef je er dus niet te zijn.
pi_65650894
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is echt heel erg overdreven.
Ik vind dat niet bepaald overdreven hoor.
pi_65650938
nou ja, als je zo nodig de hele tijd moet praten (al is het fluisterend) vind ik het een beetje dom als je in een stiltecoupe gaat zitten (vrijwillig, als er dus nog meer plekken zijn in de reguliere coupées) en ben je nog steeds mensen tot last

máár, wil je even wat vragen of iets kwijt of weetikveelwat, dan moet dat gewoon kunnen op fluistertoon evenals even kort de telefoon beantwoorden maar een uur lang fluisteren

Ja doei.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:00:35 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65651011
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Die coupe's zijn nauwelijks te herkennen, alsof mensen letten op subtiel geplaatste logo's en transparante stickers op ramen
Dat argument draag je altijd aan. Kwestie van kijken. Ik zie het altijd. Als andere mensen hun doppen dan ook eens open deden, dan kan ik godverdomme gewoon treinen zonder me te ergeren aan 1 of ander 21 jarig sletje wat met haar slet vriendin belt over hoe lekker ze heeft geneukt vorige week, maar dat ze toch uit elkaar zijn.

Of zonder dat ik me hoef te ergeren aan 2 wijven van 55+ die gaan lopen mekkeren over hoe duur de trein wel niet is, hoe lang het allemaal wel niet duurt, ect. Gewoon bek houden, en anders ophoeren naar een niet stilte coupe
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65651026
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Inderdaad, want normaal moet je stil zijn in een stiltecoupe, maar wanneer de trein vol zit mag je er ineens wel praten. Logisch toch, uhu?
  maandag 2 februari 2009 @ 12:01:23 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65651037
quote:
Op maandag 2 februari 2009 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, als je zo nodig de hele tijd moet praten (al is het fluisterend) vind ik het een beetje dom als je in een stiltecoupe gaat zitten (vrijwillig, als er dus nog meer plekken zijn in de reguliere coupées) en ben je nog steeds mensen tot last

máár, wil je even wat vragen of iets kwijt of weetikveelwat, dan moet dat gewoon kunnen op fluistertoon evenals even kort de telefoon beantwoorden maar een uur lang fluisteren

In de stilte coupe staat mijn foon op stil. Krijg ik telefoon, dan huppel ik het balkon op. Zouden meer mensen moeten doen
pi_65651216
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

In de stilte coupe staat mijn foon op stil. Krijg ik telefoon, dan huppel ik het balkon op. Zouden meer mensen moeten doen
ja, bij mij ook hoor (hij staat zelfs altijd op stil ) en of ik loop naar buiten als het een lang gesprek wordt, of ik fluister wat die persoon wil weten en hang weer op.

Hele gesprekken doe ik niet in een stiltecoupée

Zelfs als ik in een gewone coupé zit fluister ik zoveel mogelijk als ik aan de telefoon zit.
Niets zo hinderlijk als hele frustraties van mensen mee MOETEN luisteren over hun liefdesleven en werkgever Dat houd ik zoveel mogelijk voor mezelf.

Heb altijd de neiging om tegen die mensen te zeggen wat ik van het onderwerp vind. En als ze dan vragen 'waar bemoei je je mee' antwoorden: ja, je praat zo hard, ik dacht dat de rest van de trein er ook wat mee moest
Ja doei.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:15:17 #143
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65651548
quote:

Opa vertelt hoor jongens.

Vroeger.... Bestond jij nog niet eens man
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 2 februari 2009 @ 12:18:37 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65651676
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef solyaris het volgende:
In een stiltecoupé hou je gewoon je bek dicht, kankerproleet.
oooeeeehhhhhh....

Je hoeft geen absolute stilte in acht te nemen volgens de NS. Dus als ik zachtjes praat dan mag dat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 2 februari 2009 @ 12:21:52 #145
152789 karr-1
pi_65651793
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

oooeeeehhhhhh....

Je hoeft geen absolute stilte in acht te nemen volgens de NS. Dus als ik zachtjes praat dan mag dat.
Ja dat mag, maar helaas houd niemand zich er aan en praat men gewoon op hetzelfde volume als elders in de trein.
pi_65651960
quote:
Op maandag 2 februari 2009 07:44 schreef motorbloempje het volgende:
En over zitruimte gesproken: halveer eerst maar eens de eersteklas, daar heb ik werkelijk nog nooit een volle coupé gezien. En mocht het aan het traject liggen, dat er op het éne traject meer eersteklassers zijn, dan passen ze de treinen maar lekker aan bij de NS

In de spits mensen die moeten staan als ware het veevervoer terwijl de coupé naast hen met 50 zitplaatsen wordt bevolkt door twee mensen.

Natuurlijk heb je recht op je eerste klas plaats als je er voor betaalt, en als je er niet voor betaalt niet, maar verminder dan wel die eersteklascoupées, denk ik dan
Ik reis s'avonds sowieso altijd in de spits en ga dan altijd gewoon eerste klas zitten, ook al heb ik maar een OV kaart. Altijd vrije stoelen, en de conducteurs zijn te lui om de volle trein te controleren.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_65652057
quote:
Op maandag 2 februari 2009 08:46 schreef ytram het volgende:

[..]

Vouwfiets bezitters gaan over het algemeen (nee idd niet allemaal) vaak op een vol balkon hun fiets in elkaar zetten en blokkeren daarmee de doorstroming. Hierdoor ontstaat er over het algemeen een onnodige wachtrij met bijbehorende irritaties. Mensen met vouwfietsen vinden over het algemeen ook, omdat ze zo'n fiets bezitten dat ze als eerste de deur uit moeten. Geen idee waar dat vandaan komt.

[..]
Inderdaad, die mensen zijn vervelend en houden je onnodig op, daarbij is het altijd "hetzelfde type(geitenwollensokkendragers)". Ik zet serieus nog ooit zo'n tyfusding als ik in de stoptrein zit eruit bij de eerste stop.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:30:28 #148
152789 karr-1
pi_65652112
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Inderdaad, die mensen zijn vervelend en houden je onnodig op, daarbij is het altijd "hetzelfde type(geitenwollensokkendragers)". Ik zet serieus nog ooit zo'n tyfusding als ik in de stoptrein zit eruit bij de eerste stop.
Dat heb ik al eens meegemaakt, iemand die dat ding zo het perron optrapte. 3 stations verder kwam de eigenaar en wij wisten van niks.
pi_65652137
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:03 schreef Acyrus het volgende:
[ afbeelding ]
"Gaarne in uw neus te peuteren"
  maandag 2 februari 2009 @ 12:31:34 #150
152789 karr-1
pi_65652144
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:26 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik reis s'avonds sowieso altijd in de spits en ga dan altijd gewoon eerste klas zitten, ook al heb ik maar een OV kaart. Altijd vrije stoelen, en de conducteurs zijn te lui om de volle trein te controleren.
Dat van die controle is inderdaad jammer. ze zitten liever op hun luie reet dan daadwerkelijk iets te doen.
pi_65652157
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat heb ik al eens meegemaakt, iemand die dat ding zo het perron optrapte. 3 stations verder kwam de eigenaar en wij wisten van niks.
Whehehe.
pi_65652174
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat van die controle is inderdaad jammer. ze zitten liever op hun luie reet dan daadwerkelijk iets te doen.
Daar maak ik graag gebruik van in de spits hoor. Lekker eerste klas zitten
  maandag 2 februari 2009 @ 12:32:47 #153
152789 karr-1
pi_65652184
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:31 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Whehehe.
Ging dat wijf helemaal flippen, dat was het mooiste van alles.
  maandag 2 februari 2009 @ 12:33:00 #154
152789 karr-1
pi_65652191
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:32 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Daar maak ik graag gebruik van in de spits hoor. Lekker eerste klas zitten
Gelijk heb je.
pi_65652273
Ik snap er niets van. Als je in een stiltecoupe zit, is het toch jusit de bedoeling dat je er niets hoort?
Hoera! Weer een kuttopic!
  maandag 2 februari 2009 @ 12:35:52 #156
152789 karr-1
pi_65652299
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:35 schreef Trannellius het volgende:
Ik snap er niets van. Als je in een stiltecoupe zit, is het toch jusit de bedoeling dat je er niets hoort?
pi_65652361
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ging dat wijf helemaal flippen, dat was het mooiste van alles.
Het ov is een goed concept, en het werkt ook perfect buiten de spits. In de spits zijn er gewoon te veel verschillende mensen met verschillende gewoontes en dat word irritant.

Dat betekend nog steeds dat mensen met een vouwfiets dood moeten, daar niet van
  maandag 2 februari 2009 @ 12:44:16 #158
152789 karr-1
pi_65652611
quote:
Op maandag 2 februari 2009 12:37 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het ov is een goed concept, en het werkt ook perfect buiten de spits. In de spits zijn er gewoon te veel verschillende mensen met verschillende gewoontes en dat word irritant.

Dat betekend nog steeds dat mensen met een vouwfiets dood moeten, daar niet van
Helemaal ontzettend mee eens
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 februari 2009 @ 12:46:44 #159
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65652701
Laatst kwam er uit de eersteklasstiltecoupé zo'n glad pak met een telefoon aan zijn oor in onze coupé BLABLABLA doen. Toen ik hem erop wees dat hij nu in een tweedeklasstiltecoupé stond te blèren liep hij rood aan en verdween naar het balkon
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 februari 2009 @ 12:47:00 #160
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65652711
Als mij dat overkomt zet ik gewoon m'n autoradio uit, dan is het lekker stil.l
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 2 februari 2009 @ 13:26:36 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65654083
Onzin. Niemand kan een ander verbieden om in de trein op een normale toon een conversatie te voeren. Hoeveel stiltebordjes er ook mogen hangen. Mensen die aan dit soort reactionaire 'regelgeving' zekere rechten denken te kunnen ontlenen, moeten maar eens overwegen om een auto aan te schaffen, waar ze zo vaak en zo lang als ze willen ongestoord hun mond mogen houden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 februari 2009 @ 13:30:17 #162
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65654189
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Ringo het volgende:
Onzin. Niemand kan een ander verbieden om in de trein op een normale toon een conversatie te voeren. Hoeveel stiltebordjes er ook mogen hangen. Mensen die aan dit soort reactionaire 'regelgeving' zekere rechten denken te kunnen ontlenen, moeten maar eens overwegen om een auto aan te schaffen, waar ze zo vaak en zo lang als ze willen ongestoord hun mond mogen houden.
.

Het heet toch niet voor niks een stiltecoupé, en het is ook niet zo dat er geen alternatief is. Bovendien ga je akkoord met de vervoersvoorwaarden van de NS op het moment dat je de trein in stapt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65654265
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:30 schreef fathank het volgende:

[..]

.

Het heet toch niet voor niks een stiltecoupé, en het is ook niet zo dat er geen alternatief is. Bovendien ga je akkoord met de vervoersvoorwaarden van de NS op het moment dat je de trein in stapt.
juistem
Ja doei.
pi_65654331
Ik heb een vouwfiets.

Maar die vouw ik BUITEN de trein in of uit.
  maandag 2 februari 2009 @ 13:35:24 #165
152789 karr-1
pi_65654364
quote:
Ik heb een auto, maar ik kies er voor om met de trein te gaan. Als ik dat doe mag ik verwachten dat mensen zich aan de regels en de voorwaarden van de NS houden, dus inclusief de stiltecoupe.
pi_65654479
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een vouwfiets.

Maar die vouw ik BUITEN de trein in of uit.
Maakt niet uit. Uiteindelijk ben je gewoon irritant met je kutding
pi_65654517
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb een auto, maar ik kies er voor om met de trein te gaan. Als ik dat doe mag ik verwachten dat mensen zich aan de regels en de voorwaarden van de NS houden, dus inclusief de stiltecoupe.
juistem, en als je het er niet mee eens bent en vindt dat de stiltecoupées moeten verdwijnen, dan maak je er werk van door dit de NS proberen wijs te maken, maar tót die tijd (als ze al naar je luisteren ) heb je je maar aan hun vervoersvoorwaarden te houden
Ja doei.
pi_65654579
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Uiteindelijk ben je gewoon irritant met je kutding
Dan ga je maar klagen bij de NS dat ze die dingen moeten verbieden. Ik moet nou eenmaal naar mijn werk.

Mensen met een tas of koffer, zijn die ook irritant?
pi_65654589
Fuck de stiltecoupe. Ik opper voor de chill coupe. Vol met Fatboy-zitzakken, chillende muziek, drankjes en een afhaalbar voor een jointje. Dan word de trein leuk!
pi_65654660
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan ga je maar klagen bij de NS dat ze die dingen moeten verbieden. Ik moet nou eenmaal naar mijn werk.

Mensen met een tas of koffer, zijn die ook irritant?
Als jij je vouwfiets mooi op schoot houdt of boven in dat rek legt hoor je niks van me. Zo gauw je hem irrtant voor stoelen neer gaat zetten ( evt zelfs in de spits), hoort ie er gewoon uitgesmeten te worden bij de volgende stop.
  maandag 2 februari 2009 @ 14:06:06 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65655362
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:30 schreef fathank het volgende:

[..]

.

Ja en? Nog even en de NS bepaalt voor mij in welke taal ik mijn conversaties mag voeren en in hoeverre ik uit mijn bek mag stinken, welke kleur broeken ik mag dragen of welk genre boek ik mag lezen.
Een samenleving waarin het gekeuvel van de medemens al tot overlast leidt en waarin het verbod op gekeuvel in formele vervoersvoorwaarden moet worden vastgelegd, is ernstig de weg kwijt.

Ik zeg niet dat je ter provocatie heel hard moet gaan praten in een stiltecoupé en aan opzichtig bellen heb ik altijd al een hekel gehad, maar mensen moeten zichzelf wel in bescherming durven nemen tegen de irritatieneuroses van een ander en de regelzucht die daarmee samenhangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 02-02-2009 14:58:38 ]
  maandag 2 februari 2009 @ 14:52:40 #172
63302 rockstah
New World Disorder
pi_65656894
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ga toch weg man! hoe naïef ben je dan. Je bent nou eenmaal onder de mensen, daar is het vrij normaal dat er gecommuniceerd word op wat voor manier dan ook. Daarbij gaan mensen er niet heen om uit te rusten, maar om van A naar B te gaan. Het is geen bioscoop. Mensen moeten zichzelf zien te vermaken in de trein.
Dat jij zo'n Egoïst bent die vind dat we allemaal als een stel robots stil moeten zitten is prima, maar verwacht niet op een gemiddelde reis een hele coupe vol aan mensen te vinden die het daar ook mee eens zijn.

Dat je er last van hebt zit sowieso allemaal tussen je oren. Een soort aangepraat recht dat je de omgeving naar je hand zou moeten kunnen zetten. Mensen moeten maar rekening houden met jou, want jij bent tenslotte redelijk.

Ik heb geen last van gepraat, geschreeuw muziek of wat dan ook. Ik kan gerust een dutje doen in een lawaaiige coupe als ik dat wil. Ik luister er gewoon niet naar. Je moet gunnen. Als iedereen dat zou doen zou niemand ooit meer last hebben van elkaar.

Dus: afschaffen die autisten coupe.
pi_65656951
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:44 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Als jij je vouwfiets mooi op schoot houdt of boven in dat rek legt hoor je niks van me. Zo gauw je hem irrtant voor stoelen neer gaat zetten ( evt zelfs in de spits), hoort ie er gewoon uitgesmeten te worden bij de volgende stop.
Ik bevind mij standaard op het balkon. Fietsen horen niet in de coupé. Al past de mijne wel in zo'n driehoek tussen twee achterkanten van banken.
pi_65657068
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:54 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik bevind mij standaard op het balkon. Fietsen horen niet in de coupé. Al past de mijne wel in zo'n driehoek tussen twee achterkanten van banken.
Dan vind ik het nog niet kunnen eigenlijk. Je staat in de spits altijd in de weg met je kutfietsje
pi_65657302
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:57 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dan vind ik het nog niet kunnen eigenlijk. Je staat in de spits altijd in de weg met je kutfietsje
Tja, pech voor jou dan. Ik heb gewoon het recht om daar te staan, net als mensen met koffers, baby's, boodschappentassen en anders irritante spullen.
pi_65657324
Het is overigens niet de schuld van mensen met koffers of vouwfietsen dat de NS te weinig materieel inzet in de spits.
pi_65657368
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja, pech voor jou dan. Ik heb gewoon het recht om daar te staan, net als mensen met koffers, baby's, boodschappentassen en anders irritante spullen.
En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert. Al helemaal als je dat kutding voor een stoeltje neerzet
pi_65657389
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Het is overigens niet de schuld van mensen met koffers of vouwfietsen dat de NS te weinig materieel inzet in de spits.
Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsen
pi_65657581
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:

[..]

En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert. Al helemaal als je dat kutding voor een stoeltje neerzet
Lekker asociaal figuur ben jij. Heel wat asocialer dan luid bellende mensen imo. Maar gelukkig bevind ik mij te allen tijdje onder of naast mijn kutfietsje, dat scheelt ten overstaand van tuig als jij.
  maandag 2 februari 2009 @ 15:10:50 #180
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_65657626
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:42 schreef Vincenski het volgende:
Snap echt niet al dat geschreeuw van die mensen die zonodig niet stil willen zijn in de stilte coupe. Waarom zouden mensen die willen praten meer rechten hebben om dat te mogen doen dan mensen die in stilte willen werken? De 2e klas bestaat meestal voor 85% ofzo uit coupes waar je herrie kan trappen. Mensen die stil willen werken zullen je daar niet lastig vallen of je stil kan zijn, maar ga die mensen dan ook niet lastig vallen als ze stil willen werken in de stiltecoupe. Al helemaal niet met het argument 'ja de rest van de trein zit vol'. Zeur dan niet zo, je wilt perse zitten en dat geeft je niet het recht om herrie te gaan trappen. Als je herrie wil schoppen ga dan maar staan in de normale coupes of ga in zon tussenstuk zitten

En voor mensen gaan zeuren: Nee ik hoef niet stil te werken in de trein, maar als ik onverhoopt in een stilecoupe zit ga ik geen herrie lopen schoppen...
Minder?

Juist meer, nu kun je helemaal geen kant uit als je het lawaai nog een beetje wil ontwijken..
pi_65657628
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsen
Dat niet alleen, het is de oorzaak van het feit dat vouwfietsen überhaupt een probleem kúnnen vormen.
pi_65657645
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Lekker asociaal figuur ben jij. Heel wat asocialer dan luid bellende mensen imo. Maar gelukkig bevind ik mij te allen tijdje onder of naast mijn kutfietsje, dat scheelt ten overstaand van tuig als jij.
Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.
pi_65657717
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:11 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.
Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.
pi_65657782
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.
Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.
pi_65657991
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:14 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.
Wat voor mensen zijn dat dan, kan ik even checken of ik mijzelf tot die bevolkingsgroep reken.
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 15:50:04 #186
45833 crew  Fogel
pi_65659322
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

juistem, en als je het er niet mee eens bent en vindt dat de stiltecoupées moeten verdwijnen, dan maak je er werk van door dit de NS proberen wijs te maken, maar tót die tijd (als ze al naar je luisteren ) heb je je maar aan hun vervoersvoorwaarden te houden
Misschien kunnen ze van de helft van de 2e klas stiltecoupes een soort van paupercoupes maken waar mafketels hun boenk-boenk 'muziek' via hun mobiele telefoon ten gehore kunnen brengen zonder daarmee anderen dan hun eigen soort mee lastig te vallen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 2 februari 2009 @ 17:11:00 #187
152789 karr-1
pi_65662270
quote:
Op maandag 2 februari 2009 14:52 schreef rockstah het volgende:

[..]

Ga toch weg man! hoe naïef ben je dan. Je bent nou eenmaal onder de mensen, daar is het vrij normaal dat er gecommuniceerd word op wat voor manier dan ook. Daarbij gaan mensen er niet heen om uit te rusten, maar om van A naar B te gaan. Het is geen bioscoop. Mensen moeten zichzelf zien te vermaken in de trein.
Dat jij zo'n Egoïst bent die vind dat we allemaal als een stel robots stil moeten zitten is prima, maar verwacht niet op een gemiddelde reis een hele coupe vol aan mensen te vinden die het daar ook mee eens zijn.

Dat je er last van hebt zit sowieso allemaal tussen je oren. Een soort aangepraat recht dat je de omgeving naar je hand zou moeten kunnen zetten. Mensen moeten maar rekening houden met jou, want jij bent tenslotte redelijk.

Ik heb geen last van gepraat, geschreeuw muziek of wat dan ook. Ik kan gerust een dutje doen in een lawaaiige coupe als ik dat wil. Ik luister er gewoon niet naar. Je moet gunnen. Als iedereen dat zou doen zou niemand ooit meer last hebben van elkaar.

Dus: afschaffen die autisten coupe.
Heb je je pil al gehad vandaag? Ik zeg ook niet dat mensen doodstil moeten zijn, ik zeg alleen dat ze zich normaal moeten gedragen en dus geen keiharde gesprekken voeren. Op een normale (fluister) toon heb ik er absoluut geen last van.

En zolang die stiltecoupe er is heb je je gewoon aan de regels te houden die daarvoor gelden. Wil je dat niet? Dan ga je maar bij de NS klagen en niet mij beschuldigen van allerlei dingen die nergens op slaan.
pi_65663899
quote:
Op maandag 2 februari 2009 10:32 schreef ErikT het volgende:
Dit zijn de mooisten:
[..]

[..]

Bijdehandje. Als ik zeg 'ik heb niet het idee dat ik iemand ermee lastig val', dan bedoel ik daar niet letterlijk mee dat IK dat persoonlijk niet vervelend zou vinden. Want ikzelf ben niet iemand die me snel aan iets/iemand stoort.
Ik bedoel er mee dat ik het interpreteer als je gedrag nog steeds binnen de regels houden. Omdat een stiltecoupé niet betekend 'letterlijk-je-lippen-op-elkaar'.

Dus niet zo verzuurd, geniet van het leven!
ps: Rockstah
pi_65667378
quote:
Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.

Ik zit vaak 3 uur in de trein, en vind het fijn om rustig te kunnen lezen/leren. Als mensen zachtjes fluisteren/praten heb ik er totaal geen moeite mee, maar soms zitten er mensen te lachen en heel hard te praten. Laatst zaten er 2 meisjes van mijn leeftijd uitgebreid hun seksuele voorkeuren te bespreken. Ik citeer:'Hoe krijg jij 16 centimeter in je mond dan?' En als je dan wat van zegt krijg je een grote bek terug. Valt me trouwens ook op dat het van de 50/60ers zijn die met een groepje 'een dagje uit' gaan ofzo.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  maandag 2 februari 2009 @ 19:59:30 #190
152789 karr-1
pi_65668412
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:35 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.

Ik zit vaak 3 uur in de trein, en vind het fijn om rustig te kunnen lezen/leren. Als mensen zachtjes fluisteren/praten heb ik er totaal geen moeite mee, maar soms zitten er mensen te lachen en heel hard te praten. Laatst zaten er 2 meisjes van mijn leeftijd uitgebreid hun seksuele voorkeuren te bespreken. Ik citeer:'Hoe krijg jij 16 centimeter in je mond dan?' En als je dan wat van zegt krijg je een grote bek terug. Valt me trouwens ook op dat het van de 50/60ers zijn die met een groepje 'een dagje uit' gaan ofzo.
Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.
pi_65668582
Mensen die in stiltecoupes willen zitten.
pi_65668674
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:59 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.
Zat je bij mij in de coupe?

Ik vind het wel vermakelijk, wat voor verhalen je allemaal hoort in de trein.
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  maandag 2 februari 2009 @ 20:30:15 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65669783
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:05 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Zat je bij mij in de coupe?

Ik vind het wel vermakelijk, wat voor verhalen je allemaal hoort in de trein.
Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.

Laatst een kutnegerin met 2 kanker koters in de trein. Eerst in de stilte coupe lopen gillen en fucking rennen, en dat wijf er maar niks van zeggen, en dan godverdomme op het balkon ook nog eens van deur naar deur rennen om te kijken aan welke kant ze moeten uitstappen zodat 1 van die 2 kutkids asap op het knopje kan drukken. En in de tussentijd 40x over mn schoenen baggeren. Ik heb dat zwarte wijf bij het uitstappen toch ff lekker tegen de muur gebeukt toen ze ook nog probeerde mij de pas af te snijden.

Opkankeren met zulke lui in het openbaar vervoer.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:44:42 #194
152789 karr-1
pi_65670415
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:
  maandag 2 februari 2009 @ 20:45:56 #195
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65670475
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:47 schreef Biogarde het volgende:
Bestaan die nog ja?
zit ik altijd zit naast de 1e klas, en mensen zijn 1e klas schuw dus vaak lege coupe
  maandag 2 februari 2009 @ 20:46:48 #196
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65670512
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:54 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Misschien even lezen wat ik schrijf?
Als de trein vol zit kan je moeilijk ergens anders gaan zitten he
blijf je toch lekker staan pauper
  maandag 2 februari 2009 @ 21:13:11 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65671796
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:03 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee.

Bellen en praten zijn gewoon toegestaan in stiltecoupés.
let voortaan eens goed op
  maandag 2 februari 2009 @ 21:14:43 #198
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65671868
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
EVRM, je kunt mensen niet verbieden te communiceren (ook niet via een mobiele telefoon) tenzij er levensgevaar met een dergelijke situatie gemoeid zou gaan.

Tenzij Mike Tyson net aan Nijntje is begonnen in de trein naar Harmelen en zich daar goed bij moet concentreren zie ik dat niet snel gebeuren.

En de vervoersplicht he?
je bent ervan op de hoogte van evrm gewoon ingeperkt kan worden?
  maandag 2 februari 2009 @ 21:49:13 #199
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_65673354
quote:
# Huisregels in Stiltezone

In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing en staan op de ‘Welkom in de trein-sticker: (Stoor uw mede passagiers niet met luide (telefoon)gesprekken of muziek), kortom in de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ‘gedwongen’ met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.
pi_65674529
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.

Laatst een kutnegerin met 2 kanker koters in de trein. Eerst in de stilte coupe lopen gillen en fucking rennen, en dat wijf er maar niks van zeggen, en dan godverdomme op het balkon ook nog eens van deur naar deur rennen om te kijken aan welke kant ze moeten uitstappen zodat 1 van die 2 kutkids asap op het knopje kan drukken. En in de tussentijd 40x over mn schoenen baggeren. Ik heb dat zwarte wijf bij het uitstappen toch ff lekker tegen de muur gebeukt toen ze ook nog probeerde mij de pas af te snijden.

Rustig maar. Ik heb het alleen over mensen die buiten de stiltecoupe op een normale manier gesprekken voeren over zulke onderwerpen. Mensen waar jij het over hebt mogen ze inderdaad gelijk de trein uitzetten.
  maandag 2 februari 2009 @ 22:43:20 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65675781
Ik snap best dat er mensen zijn die opgefokt raken van het ongeregeld tuig dat dagelijks met veel geraas hun treincoupé terroriseert, op deze of gene lijn -- maar dat die frustratie moet worden botgevierd op onschuldig babbelende reisgenoten, gaat me te ver.

Waar denken mensen eigenlijk recht op te hebben? Verstoken te blijven van enig menselijk geluid tijdens hun heilige tocht van, bijvoorbeeld, Rotterdam naar Groningen? Omdat er toevallig een bordje "stiltecoupé" boven alle ramen hangt?

Uit wat voor een vervloekte crematoriumcultuur ben je dan afkomstig, als dát de vorm van respect is die jij van anderen verlangt?

Hoe dicht zitten we elkaar in dit land eigenlijk niet op de huid, dat we ons over zulke muizenissen willen opwinden -- dat we volledig uit balans raken door alleen de stem van een ander. Dat we kennelijk dit soort Kafkaeske regelgeving nodig hebben om bevestigd te worden in onze zucht naar eenzaamheid.

Wee de medemens! Hij bestaat niet voor mij! Laat me hem niet horen, want ik doe hem iets aan!

Het decorum der onbeschaving.
  maandag 2 februari 2009 @ 22:44:18 #202
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_65675824
God ben dagje weg en topic is onderhand vol
Maar dat er nog steeds mensen zijn die menen dat mensen die stil willlen werken en misschien 15% van de trein daarvoor kunnen gebruiken maar in de auto moeten zitten. Lekker met 2 maten meten Gelukkig zijn de meesten het er onderhand mee eens dat normaal rustig gesprek wel kan in de stiltecoupe. Maja grootste deel zit ik in een trein die alleen maar 1 vorm van 2e klas heeft, dus ik zou meestal geeneens kunnen kiezen als ik zou willen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')