quote:Op zondag 1 februari 2009 19:44 schreef Triptamine het volgende:
Verder: Stiltecoupes![]()
en: Vouwfietsenen de mensen die ze hebben
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:28 schreef ach het volgende:
Wat voor sociaal gestoorde ben je wel niet als je last hebt van hard pratende mensen in een trein?
Beide een goed puntquote:Op maandag 2 februari 2009 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zou je HARD praten in een trein en niet op gewoon normaal gespreksniveau ?
Dat zie ik juist nooit. Randstad?quote:Op maandag 2 februari 2009 09:40 schreef kogelbiefstuk het volgende:
En wat een schijterds waren het zeg... Hard muziek aan op de telefoon en dan snel uitzetten als de conducteur komt. Achterom kijken en dan aanzetten als de goede man weg is.
Jep. Van Utrecht richting Rotterdamquote:Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dat zie ik juist nooit. Randstad?
Wat verrassendquote:Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef kogelbiefstuk het volgende:
[..]
Jep. Van Utrecht richting Rotterdam
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
het gebeurt hier (oosten) helaas ook wel, maar het vervijfvoudigt zodra ik eens bij mijn ouders in Den Haag op bezoek ga
Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor!quote:Op zondag 1 februari 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
In het OV zie je wel eens mensen die nog wat werk willen doen in de trein, eng he?
Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hoorquote:Op maandag 2 februari 2009 09:54 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor! [ afbeelding ]
wtfquote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
in Den Haag heb je trams(ja, ook in andere steden, maar óók in Den Haag) en daar zit dat gespuis rustig te roken achterin (of soms zelfs niet eens achterin
) en de chauffeurs, zelfs de haagse harries, durven er niets van te zeggen
Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.quote:Op maandag 2 februari 2009 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hooren die keren dat mensen overleggen kunnen ze dat ook op normaal niveau doen, of gaan ze even naar een vergaderkamer om zo de rest niet te hinderen.
Jij zit nog op school?
Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit ook wel in eens stiltecoupe en zelfs daar mogen mensen van mij best praten of bellen, zolang het maar op normaal niveau gaat.
Precies.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef ErikT het volgende:
Onvoorstelbaar dat mensen hier zo fel reageren als hun "vrijheid om overal te praten" wordt ingeperkt. Alsof je niet bestaat als je niet praat.
Voor de mensen voor wie dit te moeilijk was:
In een stiltecoupé moet je stil zijn.
het gaat ook niet om elk klein overleg, dat wordt gewoon op normaal niveau gedaan, maar als men echt een boel moet overleggen, dan verhuist men even naar een plek waar niemand er last van heeftquote:Op maandag 2 februari 2009 10:01 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.
IK praat niet in een stiltecoupe, maar IK heb er ook GEEN bezwaar tegen als ANDEREN dat wel doen. In de regels van de NS staat zelfs dat het op fluisterniveau wel mag, dus waarom zou ik er dan over zeuren?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?
iemand even fluisterend iets vragen of meedelen is niets mis mee, maar structureel hardop gaan praten en bellen is idd gewoon compleet tegen de regels in.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef ErikT het volgende:
Onvoorstelbaar dat mensen hier zo fel reageren als hun "vrijheid om overal te praten" wordt ingeperkt. Alsof je niet bestaat als je niet praat.
Die stiltecoupés zijn natuurlijk ontstaan door de toegenomen overlast de afgelopen jaren. Door de telefoon, en mensen met 117 dB in hun harses. Vroegah hielden mensen uit zichzelf al hun mond, of converseerden op beschaafd niveau. Tegenwoordig denkt iedereen dat vrijheid gelijk staat aan overal keihard mogen schreeuwen en herrie maken.
Het behoeft hopelijk geen verdere uitleg dat dit standpunt berust op een aantal denkfouten.
Waarom? Omdat er niet gefluisterd wordt. Nee, er wordt luidruchtig geconverseerd of, nog erger, gebeld. Wanneer ik in de stiltecoupe zit, heb ik daar wel degelijk bezwaar tegen. Ik ga toch niet voor niets in de stiltecoupe zitten?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:11 schreef karr-1 het volgende:
IK praat niet in een stiltecoupe, maar IK heb er ook GEEN bezwaar tegen als ANDEREN dat wel doen. In de regels van de NS staat zelfs dat het op fluisterniveau wel mag, dus waarom zou ik er dan over zeuren?
Tsja dat mensen zich niet aan de regels houden daar mag je van mij ook wat van zeggen. Fluisteren is prima, maar zodra het meer wordt als dat zeg ik er ook wat van.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er niet gefluisterd wordt. Nee, er wordt luidruchtig geconverseerd of, nog erger, gebeld. Wanneer ik in de stiltecoupe zit, heb ik daar wel degelijk bezwaar tegen. Ik ga toch niet voor niets in de stiltecoupe zitten?
quote:Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
iemand even fluisterend iets vragen of meedelen is niets mis mee, maar structureel hardop gaan praten en bellen is idd gewoon compleet tegen de regels in.
Het is altijd leuk om te zien hoe selectief mensen regels waarderen
Je idee is fout, dat doe je dan wel.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:45 schreef Bot13 het volgende:
Heb dan niet het idee dat ik er anderen mee lastig val ofzo.
Dat is fijn voor je, maar anderen vinden dat wel vervelend.quote:En andersom vind ik het ook niet vervelend als andere mensen zachtjes een gesprek voeren.
maar dan krijg je:quote:Op maandag 2 februari 2009 10:32 schreef ErikT het volgende:
Dit zijn de mooisten:
[..]
Je idee is fout, dat doe je dan wel.
[..]
Dat is fijn voor je, maar anderen vinden dat wel vervelend.
Het is niet de bedoeling dat je rekening houdt met anderen ALS jij je kan voorstellen dat iets vervelend is.
Het is de bedoeling is dat je rekening houdt met anderen. Zonder premisse.
Voorbeeld: je bent ergens waar niet gerookt mag worden.
Persoon A gaat toch roken.
Persoon B zegt: "Ja, doe eens niet, dat mag hier niet. Want dat vinden mensen, zoals ik, vervelend."
Persoon A: "Ja maar hallo, ik zou het ook niet vervelend vinden als jij rookt, dus ik mag wel roken."
Dat slaat helemaal nergens op, zie je?
Inderdaad.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
zoals ik al zei, mensen vinden regels heel selectief 'goed'
Volgens de regels van de NS mag je blijkbaar wel een gesprek op fluistertoon voeren in een stiltecoupe. Helemaal stil hoef je er dus niet te zijn.quote:Op maandag 2 februari 2009 11:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad.
En voor die figuren die beweren een wettelijk grondrecht op herriemaken te hebben:
1. In de stiltecoupé moet je stil zijn (Huisregels)
2. Een treinkaartje bevat geen recht op een zitplaats (Algemene Vervoersvoorwaarden)
3. Dus als je hardop wil praten, dan moet je ophoepelen uit de stiltecoupé. Ga desnoods maar staan op het balkon.
Zo.
Alhoewel gisteravond in de trein eigenlijk iedereen braaf stil was in de stiltecoupé.
Dat argument draag je altijd aan. Kwestie van kijken. Ik zie het altijd. Als andere mensen hun doppen dan ook eens open deden, dan kan ik godverdomme gewoon treinen zonder me te ergeren aan 1 of ander 21 jarig sletje wat met haar slet vriendin belt over hoe lekker ze heeft geneukt vorige week, maar dat ze toch uit elkaar zijn.quote:Op maandag 2 februari 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Die coupe's zijn nauwelijks te herkennen, alsof mensen letten op subtiel geplaatste logo's en transparante stickers op ramen
Inderdaad, want normaal moet je stil zijn in een stiltecoupe, maar wanneer de trein vol zit mag je er ineens wel praten. Logisch toch, uhu?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is altijd leuk om te zien hoe selectief mensen regels waarderen
In de stilte coupe staat mijn foon op stil. Krijg ik telefoon, dan huppel ik het balkon op. Zouden meer mensen moeten doenquote:Op maandag 2 februari 2009 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, als je zo nodig de hele tijd moet praten (al is het fluisterend) vind ik het een beetje dom als je in een stiltecoupe gaat zitten (vrijwillig, als er dus nog meer plekken zijn in de reguliere coupées) en ben je nog steeds mensen tot last
máár, wil je even wat vragen of iets kwijt of weetikveelwat, dan moet dat gewoon kunnen op fluistertoonevenals even kort de telefoon beantwoorden
maar een uur lang fluisteren
![]()
ja, bij mij ook hoor (hij staat zelfs altijd op stilquote:Op maandag 2 februari 2009 12:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
In de stilte coupe staat mijn foon op stil. Krijg ik telefoon, dan huppel ik het balkon op. Zouden meer mensen moeten doen
Opa vertelt hoor jongens.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef ErikT het volgende:
Die stiltecoupés zijn natuurlijk ontstaan door de toegenomen overlast de afgelopen jaren. Door de telefoon, en mensen met 117 dB in hun harses. Vroegah hielden mensen uit zichzelf al hun mond, of converseerden op beschaafd niveau. Tegenwoordig denkt iedereen dat vrijheid gelijk staat aan overal keihard mogen schreeuwen en herrie maken.
Het behoeft hopelijk geen verdere uitleg dat dit standpunt berust op een aantal denkfouten.
oooeeeehhhhhh....quote:Op maandag 2 februari 2009 10:52 schreef solyaris het volgende:
In een stiltecoupé hou je gewoon je bek dicht, kankerproleet.
Ja dat mag, maar helaas houd niemand zich er aan en praat men gewoon op hetzelfde volume als elders in de trein.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
oooeeeehhhhhh....
Je hoeft geen absolute stilte in acht te nemen volgens de NS. Dus als ik zachtjes praat dan mag dat.
Ik reis s'avonds sowieso altijd in de spits en ga dan altijd gewoon eerste klas zitten, ook al heb ik maar een OV kaart. Altijd vrije stoelen, en de conducteurs zijn te lui om de volle trein te controleren.quote:Op maandag 2 februari 2009 07:44 schreef motorbloempje het volgende:
En over zitruimte gesproken: halveer eerst maar eens de eersteklas, daar heb ik werkelijk nog nooit een volle coupé gezien. En mocht het aan het traject liggen, dat er op het éne traject meer eersteklassers zijn, dan passen ze de treinen maar lekker aan bij de NS
In de spits mensen die moeten staan als ware het veevervoer terwijl de coupé naast hen met 50 zitplaatsen wordt bevolkt door twee mensen.
Natuurlijk heb je recht op je eerste klas plaats als je er voor betaalt, en als je er niet voor betaalt niet, maar verminder dan wel die eersteklascoupées, denk ik dan
Inderdaad, die mensen zijn vervelend en houden je onnodig op, daarbij is het altijd "hetzelfde type(geitenwollensokkendragers)". Ik zet serieus nog ooit zo'n tyfusding als ik in de stoptrein zit eruit bij de eerste stop.quote:Op maandag 2 februari 2009 08:46 schreef ytram het volgende:
[..]
Vouwfiets bezitters gaan over het algemeen (nee idd niet allemaal) vaak op een vol balkon hun fiets in elkaar zetten en blokkeren daarmee de doorstroming. Hierdoor ontstaat er over het algemeen een onnodige wachtrij met bijbehorende irritaties. Mensen met vouwfietsen vinden over het algemeen ook, omdat ze zo'n fiets bezitten dat ze als eerste de deur uit moeten. Geen idee waar dat vandaan komt.
[..]
Dat heb ik al eens meegemaakt, iemand die dat ding zo het perron optrapte. 3 stations verder kwam de eigenaar en wij wisten van niks.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Inderdaad, die mensen zijn vervelend en houden je onnodig op, daarbij is het altijd "hetzelfde type(geitenwollensokkendragers)". Ik zet serieus nog ooit zo'n tyfusding als ik in de stoptrein zit eruit bij de eerste stop.
"Gaarne in uw neus te peuteren"quote:
Dat van die controle is inderdaad jammer. ze zitten liever op hun luie reet dan daadwerkelijk iets te doen.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:26 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik reis s'avonds sowieso altijd in de spits en ga dan altijd gewoon eerste klas zitten, ook al heb ik maar een OV kaart. Altijd vrije stoelen, en de conducteurs zijn te lui om de volle trein te controleren.
Whehehe.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat heb ik al eens meegemaakt, iemand die dat ding zo het perron optrapte. 3 stations verder kwam de eigenaar en wij wisten van niks.
Daar maak ik graag gebruik van in de spits hoor. Lekker eerste klas zittenquote:Op maandag 2 februari 2009 12:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat van die controle is inderdaad jammer. ze zitten liever op hun luie reet dan daadwerkelijk iets te doen.
Ging dat wijf helemaal flippen, dat was het mooiste van alles.quote:
Gelijk heb je.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:32 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Daar maak ik graag gebruik van in de spits hoor. Lekker eerste klas zitten
quote:Op maandag 2 februari 2009 12:35 schreef Trannellius het volgende:
Ik snap er niets van. Als je in een stiltecoupe zit, is het toch jusit de bedoeling dat je er niets hoort?
Het ov is een goed concept, en het werkt ook perfect buiten de spits. In de spits zijn er gewoon te veel verschillende mensen met verschillende gewoontes en dat word irritant.quote:Op maandag 2 februari 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ging dat wijf helemaal flippen, dat was het mooiste van alles.
Helemaal ontzettend mee eensquote:Op maandag 2 februari 2009 12:37 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het ov is een goed concept, en het werkt ook perfect buiten de spits. In de spits zijn er gewoon te veel verschillende mensen met verschillende gewoontes en dat word irritant.
Dat betekend nog steeds dat mensen met een vouwfiets dood moeten, daar niet van
quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Ringo het volgende:
Onzin. Niemand kan een ander verbieden om in de trein op een normale toon een conversatie te voeren. Hoeveel stiltebordjes er ook mogen hangen. Mensen die aan dit soort reactionaire 'regelgeving' zekere rechten denken te kunnen ontlenen, moeten maar eens overwegen om een auto aan te schaffen, waar ze zo vaak en zo lang als ze willen ongestoord hun mond mogen houden.
juistemquote:Op maandag 2 februari 2009 13:30 schreef fathank het volgende:
[..].
Het heet toch niet voor niks een stiltecoupé, en het is ook niet zo dat er geen alternatief is. Bovendien ga je akkoord met de vervoersvoorwaarden van de NS op het moment dat je de trein in stapt.
Ik heb een auto, maar ik kies er voor om met de trein te gaan. Als ik dat doe mag ik verwachten dat mensen zich aan de regels en de voorwaarden van de NS houden, dus inclusief de stiltecoupe.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Ringo het volgende:
Onzin. Niemand kan een ander verbieden om in de trein op een normale toon een conversatie te voeren. Hoeveel stiltebordjes er ook mogen hangen. Mensen die aan dit soort reactionaire 'regelgeving' zekere rechten denken te kunnen ontlenen, moeten maar eens overwegen om een auto aan te schaffen, waar ze zo vaak en zo lang als ze willen ongestoord hun mond mogen houden.
Maakt niet uit. Uiteindelijk ben je gewoon irritant met je kutdingquote:Op maandag 2 februari 2009 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb een vouwfiets.
Maar die vouw ik BUITEN de trein in of uit.
juistem, en als je het er niet mee eens bent en vindt dat de stiltecoupées moeten verdwijnen, dan maak je er werk van door dit de NS proberen wijs te maken, maar tót die tijd (als ze al naar je luisterenquote:Op maandag 2 februari 2009 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een auto, maar ik kies er voor om met de trein te gaan. Als ik dat doe mag ik verwachten dat mensen zich aan de regels en de voorwaarden van de NS houden, dus inclusief de stiltecoupe.
Dan ga je maar klagen bij de NS dat ze die dingen moeten verbieden. Ik moet nou eenmaal naar mijn werk.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Uiteindelijk ben je gewoon irritant met je kutding
Als jij je vouwfiets mooi op schoot houdt of boven in dat rek legt hoor je niks van me. Zo gauw je hem irrtant voor stoelen neer gaat zetten ( evt zelfs in de spits), hoort ie er gewoon uitgesmeten te worden bij de volgende stop.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan ga je maar klagen bij de NS dat ze die dingen moeten verbieden. Ik moet nou eenmaal naar mijn werk.
Mensen met een tas of koffer, zijn die ook irritant?
Ja en? Nog even en de NS bepaalt voor mij in welke taal ik mijn conversaties mag voeren en in hoeverre ik uit mijn bek mag stinken, welke kleur broeken ik mag dragen of welk genre boek ik mag lezen.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:30 schreef fathank het volgende:
[..].
Het heet toch niet voor niks een stiltecoupé, en het is ook niet zo dat er geen alternatief is. Bovendien ga je akkoord met de vervoersvoorwaarden van de NS op het moment dat je de trein in stapt.
Ga toch weg man! hoe naïef ben je dan. Je bent nou eenmaal onder de mensen, daar is het vrij normaal dat er gecommuniceerd word op wat voor manier dan ook. Daarbij gaan mensen er niet heen om uit te rusten, maar om van A naar B te gaan. Het is geen bioscoop. Mensen moeten zichzelf zien te vermaken in de trein.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb een auto, maar ik kies er voor om met de trein te gaan. Als ik dat doe mag ik verwachten dat mensen zich aan de regels en de voorwaarden van de NS houden, dus inclusief de stiltecoupe.
Ik bevind mij standaard op het balkon. Fietsen horen niet in de coupé. Al past de mijne wel in zo'n driehoek tussen twee achterkanten van banken.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:44 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als jij je vouwfiets mooi op schoot houdt of boven in dat rek legt hoor je niks van me. Zo gauw je hem irrtant voor stoelen neer gaat zetten ( evt zelfs in de spits), hoort ie er gewoon uitgesmeten te worden bij de volgende stop.
Dan vind ik het nog niet kunnen eigenlijk. Je staat in de spits altijd in de weg met je kutfietsjequote:Op maandag 2 februari 2009 14:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik bevind mij standaard op het balkon. Fietsen horen niet in de coupé. Al past de mijne wel in zo'n driehoek tussen twee achterkanten van banken.
Tja, pech voor jou dan. Ik heb gewoon het recht om daar te staan, net als mensen met koffers, baby's, boodschappentassen en anders irritante spullen.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:57 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dan vind ik het nog niet kunnen eigenlijk. Je staat in de spits altijd in de weg met je kutfietsje
En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, pech voor jou dan. Ik heb gewoon het recht om daar te staan, net als mensen met koffers, baby's, boodschappentassen en anders irritante spullen.
Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsenquote:Op maandag 2 februari 2009 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Het is overigens niet de schuld van mensen met koffers of vouwfietsen dat de NS te weinig materieel inzet in de spits.
Lekker asociaal figuur ben jij.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:
[..]
En ik ben de gene die als je effe niet oplet je kutfietsje de deur uit sodemietert.Al helemaal als je dat kutding voor een stoeltje neerzet
Minder?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:42 schreef Vincenski het volgende:
Snap echt niet al dat geschreeuw van die mensen die zonodig niet stil willen zijn in de stilte coupe. Waarom zouden mensen die willen praten meer rechten hebben om dat te mogen doen dan mensen die in stilte willen werken?De 2e klas bestaat meestal voor 85% ofzo uit coupes waar je herrie kan trappen. Mensen die stil willen werken zullen je daar niet lastig vallen of je stil kan zijn, maar ga die mensen dan ook niet lastig vallen als ze stil willen werken in de stiltecoupe. Al helemaal niet met het argument 'ja de rest van de trein zit vol'. Zeur dan niet zo, je wilt perse zitten en dat geeft je niet het recht om herrie te gaan trappen. Als je herrie wil schoppen ga dan maar staan in de normale coupes of ga in zon tussenstuk zitten
![]()
En voor mensen gaan zeuren: Nee ik hoef niet stil te werken in de trein, maar als ik onverhoopt in een stilecoupe zit ga ik geen herrie lopen schoppen...
Dat niet alleen, het is de oorzaak van het feit dat vouwfietsen überhaupt een probleem kúnnen vormen.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:04 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal en minstens even belachelijk als vouwfietsen
Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lekker asociaal figuur ben jij.Heel wat asocialer dan luid bellende mensen imo.
Maar gelukkig bevind ik mij te allen tijdje onder of naast mijn kutfietsje, dat scheelt ten overstaand van tuig als jij.
Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:11 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Tijden lang spits reizen en gezeik met vouwfiets bezitters zorg voor zo'n haat ja.
Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Vrij triest om de gebrekkige service van de NS af te reageren op je medereizigers.
Wat voor mensen zijn dat dan, kan ik even checken of ik mijzelf tot die bevolkingsgroep reken.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:14 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het is meer de combi van de NS, de fiets en het type bezitter, niet op jou persoonlijk gericht hoor, maar de hele groep bezitters.
Misschien kunnen ze van de helft van de 2e klas stiltecoupes een soort van paupercoupes maken waar mafketels hun boenk-boenk 'muziek' via hun mobiele telefoon ten gehore kunnen brengen zonder daarmee anderen dan hun eigen soort mee lastig te vallen?quote:Op maandag 2 februari 2009 13:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
juistem, en als je het er niet mee eens bent en vindt dat de stiltecoupées moeten verdwijnen, dan maak je er werk van door dit de NS proberen wijs te maken, maar tót die tijd (als ze al naar je luisteren) heb je je maar aan hun vervoersvoorwaarden te houden
Heb je je pil al gehad vandaag? Ik zeg ook niet dat mensen doodstil moeten zijn, ik zeg alleen dat ze zich normaal moeten gedragen en dus geen keiharde gesprekken voeren. Op een normale (fluister) toon heb ik er absoluut geen last van.quote:Op maandag 2 februari 2009 14:52 schreef rockstah het volgende:
[..]
Ga toch weg man! hoe naïef ben je dan. Je bent nou eenmaal onder de mensen, daar is het vrij normaal dat er gecommuniceerd word op wat voor manier dan ook. Daarbij gaan mensen er niet heen om uit te rusten, maar om van A naar B te gaan. Het is geen bioscoop. Mensen moeten zichzelf zien te vermaken in de trein.
Dat jij zo'n Egoïst bent die vind dat we allemaal als een stel robots stil moeten zitten is prima, maar verwacht niet op een gemiddelde reis een hele coupe vol aan mensen te vinden die het daar ook mee eens zijn.
Dat je er last van hebt zit sowieso allemaal tussen je oren. Een soort aangepraat recht dat je de omgeving naar je hand zou moeten kunnen zetten. Mensen moeten maar rekening houden met jou, want jij bent tenslotte redelijk.
Ik heb geen last van gepraat, geschreeuw muziek of wat dan ook. Ik kan gerust een dutje doen in een lawaaiige coupe als ik dat wil. Ik luister er gewoon niet naar. Je moet gunnen. Als iedereen dat zou doen zou niemand ooit meer last hebben van elkaar.![]()
Dus: afschaffen die autisten coupe.
Bijdehandje. Als ik zeg 'ik heb niet het idee dat ik iemand ermee lastig val', dan bedoel ik daar niet letterlijk mee dat IK dat persoonlijk niet vervelend zou vinden. Want ikzelf ben niet iemand die me snel aan iets/iemand stoort.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:32 schreef ErikT het volgende:
Dit zijn de mooisten:
[..]
Je idee is fout, dat doe je dan wel.
[..]
Dat is fijn voor je, maar anderen vinden dat wel vervelend.
Het is niet de bedoeling dat je rekening houdt met anderen ALS jij je kan voorstellen dat iets vervelend is.
Het is de bedoeling is dat je rekening houdt met anderen. Zonder premisse.
Voorbeeld: je bent ergens waar niet gerookt mag worden.
Persoon A gaat toch roken.
Persoon B zegt: "Ja, doe eens niet, dat mag hier niet. Want dat vinden mensen, zoals ik, vervelend."
Persoon A: "Ja maar hallo, ik zou het ook niet vervelend vinden als jij rookt, dus ik mag wel roken."
Dat slaat helemaal nergens op, zie je?
Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.quote:Op maandag 2 februari 2009 13:26 schreef Ringo het volgende:
Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.quote:Op maandag 2 februari 2009 19:35 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Ik ben 17, dus ik kan ook echt met de auto.![]()
Ik zit vaak 3 uur in de trein, en vind het fijn om rustig te kunnen lezen/leren. Als mensen zachtjes fluisteren/praten heb ik er totaal geen moeite mee, maar soms zitten er mensen te lachen en heel hard te praten. Laatst zaten er 2 meisjes van mijn leeftijd uitgebreid hun seksuele voorkeuren te bespreken. Ik citeer:'Hoe krijg jij 16 centimeter in je mond dan?'En als je dan wat van zegt krijg je een grote bek terug. Valt me trouwens ook op dat het van de 50/60ers zijn die met een groepje 'een dagje uit' gaan ofzo.
Zat je bij mij in de coupe?quote:Op maandag 2 februari 2009 19:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Och ik heb ooit 2 meiden de sexuele prestaties van hun vriendjes horen bespreken en dat was ook ongeveer van dit niveau "En toen deed hij zien piemel in mijn mond en ik wist niet wat ik er mee moest doen" en meer van dat fraais. Ondertussen zat de hele coupe mee te genieten maar dat hadden ze niet in de gaten.
Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:05 schreef Lotteh het volgende:
[..]
Zat je bij mij in de coupe?![]()
![]()
Ik vind het wel vermakelijk, wat voor verhalen je allemaal hoort in de trein.
quote:Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:
Opkankeren met zulke lui in het openbaar vervoer.
blijf je toch lekker staan pauperquote:Op zondag 1 februari 2009 15:54 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Misschien even lezen wat ik schrijf?
Als de trein vol zit kan je moeilijk ergens anders gaan zitten he
let voortaan eens goed opquote:Op zondag 1 februari 2009 22:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee.
Bellen en praten zijn gewoon toegestaan in stiltecoupés.
je bent ervan op de hoogte van evrm gewoon ingeperkt kan worden?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
EVRM, je kunt mensen niet verbieden te communiceren (ook niet via een mobiele telefoon) tenzij er levensgevaar met een dergelijke situatie gemoeid zou gaan.
Tenzij Mike Tyson net aan Nijntje is begonnen in de trein naar Harmelen en zich daar goed bij moet concentreren zie ik dat niet snel gebeuren.
En de vervoersplicht he?
quote:# Huisregels in Stiltezone
In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing en staan op de ‘Welkom in de trein-sticker: (Stoor uw mede passagiers niet met luide (telefoon)gesprekken of muziek), kortom in de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ‘gedwongen’ met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.
Rustig maar.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind zulke dingen niet bepaald vermakelijk. Meer dom, oer dom. En ik erger me aan zulke wijven.
Laatst een kutnegerin met 2 kanker koters in de trein. Eerst in de stilte coupe lopen gillen en fucking rennen, en dat wijf er maar niks van zeggen, en dan godverdomme op het balkon ook nog eens van deur naar deur rennen om te kijken aan welke kant ze moeten uitstappen zodat 1 van die 2 kutkids asap op het knopje kan drukken. En in de tussentijd 40x over mn schoenen baggeren. Ik heb dat zwarte wijf bij het uitstappen toch ff lekker tegen de muur gebeukt toen ze ook nog probeerde mij de pas af te snijden.
Opkankeren met zulke lui in het openbaar vervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |